Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfetta GTV V8 *******  (Okunma sayısı 2238 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« : 17 Ekim 2006, 15:25:20 »
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2006, 11:22:21 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #1 : 17 Ekim 2006, 15:27:14 »




« Son Düzenleme: 17 Ekim 2006, 15:27:14 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #2 : 17 Ekim 2006, 15:30:39 »






Edited by - master on 24/08/2009  05:53:09
« Son Düzenleme: 17 Ekim 2006, 15:30:39 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #3 : 17 Ekim 2006, 17:58:49 »
77 yılında böle bi motor canavara benziyor
« Son Düzenleme: 17 Ekim 2006, 17:58:49 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #4 : 17 Ekim 2006, 19:28:56 »
aslında eski ALFAlar o çaga göre cok radikaller .. Bence Alfayı  ALFA yapan eskilerdir ...
« Son Düzenleme: 17 Ekim 2006, 19:28:56 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #5 : 09 Kasım 2006, 22:18:14 »
aynen öyle, ancak o zamanlarda Alfanin hemen hemen her modeli iyiydi....şimdi ise goruntu guzel ama alt zayıf....o zamanlar 1750 gt ile en kuvvetli 2002 lerle kafa tutabiliyordun,  ayrıca simdiki sartlara gore ulasmak daha kolaydı...gunumuzde bir m3 veya m5 veya bu klasmandaki otomobillere Alfanin hangisi ile mukayese edeceksin?!?!tek bir modellerini bile bırakmadılar arkadan itişli....8 C tamam cok güzel, ama maserati altyapısına sahip, hiç olmazsa brera yı bozmayacaklardı, burnunu kısalttılar, aynalarını değiştirdiler, makinası ve yürüyeni de değişti tabiki...1.800 kg ağırlığı yerinden bu mekanik mi kaldırıp götürecek?Almanya da kullandim, yerinden kalkmıyor....ara hızlanmaları da hiç iç açıcı değil...Alfa nın sadece 1 modeli, ulaşılabilir fiyatlarda, 250 ps gibi mütevazi güçlerde , 6 ileri zf şanzımanlı ve kilitli collotti ye sahip arkadan çekişli olmalıydı...
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2006, 22:18:14 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #6 : 09 Kasım 2006, 22:25:05 »
Çok haklısınız Mehmet Abi,
yukardaki reimde montreal makinasını gtv ye koymuşlar, o zamanlarda bununla hangi otomobil başa çıkar?alıp maserati bora veya merak karoserisi üzerine bir model de oturtmamışlar....safkan bir alfa romeo....tahmin ediyorum ki o sıralar da fiyatlari kesinlikle maserati ile kıyaslanamayacak ölçülerdeydi....şimdi 8 C iyi, güzel  ...ama o fiyata Ferrari mi alırsınız, maserati mi Alfa mı?!?!?
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2006, 22:25:05 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #7 : 09 Kasım 2006, 22:42:51 »
Sevgili Sertan fiyatlar konusunda haklısın, ama gümrük vs. gibi değerlerle 140.000 lik fiyat 260.000 lere çıkıyor...ancak marka tercihi tamamen kişiye ve alım gücüne  bağlı,  benim çok param olsa 1 tane alırım, ancak sıkışık bir dururmun olduğunda da, 8 C mi daha rahat satılır Ferrari mi? Maserati mi? bu seçenekte 8 C en altta yer alır Turkiyede, yurt dışında da , piyasaya çıktıkdan sonra belli olur, kesinlikle 2 nci eli olacak, hem de satılır satılmaz...Safkanlığına gelince, o da bir Italyan netice itibariyle, Ferrari de dökülen modena bloğunun üzerine işlenmiş , maserati makinası, şanzıman ve diferansiyeli arkada, yarı aktif süspansiyon, pc.pherson ön sistem, 49x51 ile ağırlık merkezi güzel dengelenmiş, ayrıca iç argonomiyle de, bayagı yere yaklaştırmışlar...bu demektir ki cambiocorsa dan daha iyi yol tutacak, ağırlığı nedeniyle de daha çabuk hızlanacak, ebatlardaki farklılıklarından dolayı da 8 C nin cambiocorsa ya gore daha sıhhatli ve emin virajlara hakim olacagı tahminindeyim....ayrıca çapraz aks merkezlerinde başarılan 1 mm nin 5/1 töleransı da çok büyük bir başarı...aerodynamic olarak, netlikle gözyaşı damlasının klasik modelle böyle güzel bütünleştiğini görüyorum....Ama benim fovorim DİVA modeli, 1984 yılında fabrikadayken ilk prototipini görüp etkilendiğim 288 GTO ile aynı heyecenı yaşadım onda...
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2006, 22:42:51 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #8 : 09 Kasım 2006, 22:51:37 »
peki abi, diva nın teknik spect leri nasıl? onu yakından gördün mü? resimleri var mı? ben sitede gordum foto arşivinde...
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2006, 22:51:37 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #9 : 09 Kasım 2006, 23:19:01 »
Diva nin değerleri de çok güzel ve etkileyici...o tamamen 33/2 baz alınarak yapılmış bir model....tubolare şasi, 3.0 V6 makinası, 6 ileri şanzımanıyla birlikte arkaya oturtturulmuş konumda, yalnız dedesi olan 33/2 ye göre makina ve aktarma sistemleri yan yerleştirilmiş, diğerinde ise montrealde kullanılan, dik 4Olık çift boğazlı 4 adet weber karbüratörle beslenen  V8, ZF şanzımanlı makina....tabiki fren ve diğer istemleri de çok değişik....Diva da, fren sistemi Brembo olarak kullanılmış, mekanik direksiyon sistemi, ayarlanabilir süspansiyon ve hayran olduğum egzost düzeni...bundan daha iyisinin yapılabilecegini pek sanmiyorum....yaz başı Como da yapılan festivalde gordum diva yı,  birkaç atamobil gerisinde de 33/2 vardı...o kadar güzel bir dizayn yakalamışlar ki hayran oldum....ancak içi dışı kadar etkileyici değil, en azından benim için, daha değişik, dışıyla daha uyumlu bir iç mekan yapabilirlerdi...ama yine de çok güzel...Maserati Bora nin iç dizaynını baz alıp kullanabilirlerdi, orda da konustuk bu detay hoşlarına gitti....en kısa sürede resimleri sana yollarim  ...
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2006, 23:19:01 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfetta GTV V8 *******
« #10 : 10 Kasım 2006, 09:50:41 »
Diva çok güzel bir araç, ancak bana Yamaha'nın concept aracını hatırlattı, özellikle ön far hizasındaki kanatlar yüzünden.





« Son Düzenleme: 10 Kasım 2006, 09:50:41 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #11 : 10 Kasım 2006, 10:17:38 »
Bülentcigim, hic ilgisi yok yahaha ile, 33/2 ye bir bak, tum detaylar ona ait, ölcülerde dahil....ama yakindan görünce çok daha güzel...inşallah bir gün buralara gelir....
« Son Düzenleme: 10 Kasım 2006, 10:17:38 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #12 : 10 Kasım 2006, 14:07:19 »
eskiden Alfa aldıgınızda özellikle verdıgınız paranın cok daha fazlasını alıyordunuz..almıs oldugunuz alfa her zaman rakıplerınden cok daha guclu, cok daha iyi yol tutan , cizgizi ile hıc bir otomobile benzemeyen , tamamen kendi kişiliği olan bir otomobildi . bir ferrari yada maserati alamıyorsanız , gider Alfa alırsınız .aldıgınız Alfa da aynı heycanı aynı kokuyu aynı duyguyu aynı ruhu .yasarsınız ..eskiden Alfa dan inip Ferrariye bindiginizde ..ne oturma pozisyonu ne direksıyonun durusu nede susus karakteri size farklı gelmıyordu ....Fakat yeni alfalarda ,özellikle 1990 lardan sonra yavaş yavaş  Alfa çizgisini bozdu..Bana göre yapılan en büyük yanlış Arkadan İtiş bırakılmıyacaktı..en azından bazı modellerınde olacaktı ..ayrıca dunyadakı teknoloji gelıstıkce , diger markaların gerisinde kalmaya basladı..oysakı eskıden en sıradan modeli bile diger markaların top modeli ile kapışa biliyordu ..Yeni Alfa larda fren ve yoltutus dısında hiç bir sey eskisi gibi degil ..Bence en azından GT , BRERA , SPİDER , GTV ve 159..gibi modellerin kesinlikle arkadan itiş yapılması gerekıyordu..boylece hıc degılse bir kac modeli saf kan olurdu..ayrıca 3,2 V6 motorununda kesinlikle standart 300PS olması gerekıyrodu ki... Alfanın neye benzedigi degil nasıl gittigi onemli..son saf kan Alfa olan 75 bakın bunu cok iyi anlarsınız hele 75 1,8 turbo yada 75 3,0 V6..
« Son Düzenleme: 10 Kasım 2006, 14:07:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #13 : 10 Kasım 2006, 14:11:31 »


« Son Düzenleme: 10 Kasım 2006, 14:11:31 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfetta GTV V8 *******
« #14 : 10 Kasım 2006, 19:08:47 »
quote:

Bülentcigim, hic ilgisi yok yahaha ile, 33/2 ye bir bak, tum detaylar ona ait, ölcülerde dahil....ama yakindan görünce çok daha güzel...inşallah bir gün buralara gelir....



Mehmet abi Yamaha'nın consept aracı zaten muhtemelen 33/2'den alıntı :)
Ben sadece görünce onu hatırlattı diyorum. Yoksa tırnağı olamaz o Alfa'nın :)
« Son Düzenleme: 10 Kasım 2006, 19:08:47 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #15 : 10 Kasım 2006, 21:50:48 »
Alfa sadece görüntüden ibaret olmayan, gerçek gücünü mütevazi çizgileriyle bütünleştirmeyi başarmış nadir markalardan...Pit stop 'a hak vermemek mümkün değil....bahsettiği gibi, bir coupe alfa , ayni zamanda sınıfının küçük ferrarisiydi....o coupe den inip, bir Bertone veya Pininfarina  dino ya,  ya da montreal den
 inip bir  daytona ya bindiğiniz de pek
 fazla  zorluk çekmiyordunuz....özellikle 1970 li yıllarda  bir bertone dino ya ulaşmak o kadar zor değildi...1980 li yıllarda ise daha önceki model ve satış performanslarını Alfa yakalayamadi ve düşüşe geçti...hele  155  lerin döneminde, 270.000 adet den 70.000 adetlere düştüler...bu içler acısı durum 156 sayesinde geçildi....Çok net olarak  156 nın, Alfa yı kurtaran model olduğunu söylerim...ama ne yazık ki, yukarda da belirtildiği gibi, her geçen model de  dış tasarım daha öne geçti...dışının çekiciliği kadar, mekanik tasarımla da uğraşılsaydı, gunumuzdeki evo-6, subaru, m3 türevleriyle ayni çizgide olacek performans yakalanacaktı...en azından bir subaru nun gercekleştirdiği altyapıyı yapamadılar, 1970 li yıllarda, lancia ile başlayan, 33  1.7-16 boxer  ile devam eden ekolu, en iyi subaru değerlendirdi...mekaniğini incelediğinizde bakın karşınıza neler çıkacak?!?!?
günümüzde  artık otomobil çok değişti, sürücü hatalarını  kamufle eden bir yapıyla her geçen gün daha çok gelişmesine devam ediyor...bugün bir f-430 u , bir maserati yi kullanmak çok kolay, siz bir nesil gerideki maserati ghibli  yi bir kullanin, bugunku yeni modeliyle ilgisi yok...aynı detay ferrariyle de aynı...bir enzoyu kullanmak, f-40 ı kuıllanmaktan çok daha kolay,  bir yeni nesil gtv alfa yi kullanmak,  eski spider, veya montreali kullanmaktan çok daha kolay...Bazen kendi kendime dusunuyorum, ben çok mu eskilerde kaldım diye, ancak tamamiyle hakim olup süremediğim, her hareketime, elektronik olarak tepki veren bir otomobil kullanmaktansa  yürümeyi tercih ederim....bu  kafes içinde ata binmeye benziyor....
« Son Düzenleme: 10 Kasım 2006, 21:50:48 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #16 : 12 Kasım 2006, 23:09:10 »
Abi, Hayırlı olsun, eski gözağrını almışsın...merakla bekliyorum ...yine Akpınarla mı organize olacaksınız?
« Son Düzenleme: 12 Kasım 2006, 23:09:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #17 : 12 Kasım 2006, 23:16:21 »
Çok teşekkürler Ahmet ciğim, nerden duydun?  Akpınar ile bir organize konusu yok...bakalım yeni yıldan sonra üzerine düşeceğim....amacım yaza doğru bitirmek.,bendeki V6 karbüratörlü makinayı koyacagım, bazı yerleri de karbon olacak....900 kg.altına düşürmeyi hedefliyorum....bakalım, her zaman da  her istediğimiz de olmuyor....hayırlısı....biraz işimiz var.
« Son Düzenleme: 12 Kasım 2006, 23:16:21 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #18 : 13 Kasım 2006, 00:27:17 »
quote:

Alfa sadece görüntüden ibaret olmayan, gerçek gücünü mütevazi çizgileriyle bütünleştirmeyi başarmış nadir markalardan...Pit stop 'a hak vermemek mümkün değil....bahsettiği gibi, bir coupe alfa , ayni zamanda sınıfının küçük ferrarisiydi....o coupe den inip, bir Bertone veya Pininfarina  dino ya,  ya da montreal den
 inip bir  daytona ya bindiğiniz de pek
 fazla  zorluk çekmiyordunuz....özellikle 1970 li yıllarda  bir bertone dino ya ulaşmak o kadar zor değildi...1980 li yıllarda ise daha önceki model ve satış performanslarını Alfa yakalayamadi ve düşüşe geçti...hele  155  lerin döneminde, 270.000 adet den 70.000 adetlere düştüler...bu içler acısı durum 156 sayesinde geçildi....Çok net olarak  156 nın, Alfa yı kurtaran model olduğunu söylerim...ama ne yazık ki, yukarda da belirtildiği gibi, her geçen model de  dış tasarım daha öne geçti...dışının çekiciliği kadar, mekanik tasarımla da uğraşılsaydı, gunumuzdeki evo-6, subaru, m3 türevleriyle ayni çizgide olacek performans yakalanacaktı...en azından bir subaru nun gercekleştirdiği altyapıyı yapamadılar, 1970 li yıllarda, lancia ile başlayan, 33  1.7-16 boxer  ile devam eden ekolu, en iyi subaru değerlendirdi...mekaniğini incelediğinizde bakın karşınıza neler çıkacak?!?!?
günümüzde  artık otomobil çok değişti, sürücü hatalarını  kamufle eden bir yapıyla her geçen gün daha çok gelişmesine devam ediyor...bugün bir f-430 u , bir maserati yi kullanmak çok kolay, siz bir nesil gerideki maserati ghibli  yi bir kullanin, bugunku yeni modeliyle ilgisi yok...aynı detay ferrariyle de aynı...bir enzoyu kullanmak, f-40 ı kuıllanmaktan çok daha kolay,  bir yeni nesil gtv alfa yi kullanmak,  eski spider, veya montreali kullanmaktan çok daha kolay...Bazen kendi kendime dusunuyorum, ben çok mu eskilerde kaldım diye, ancak tamamiyle hakim olup süremediğim, her hareketime, elektronik olarak tepki veren bir otomobil kullanmaktansa  yürümeyi tercih ederim....bu  kafes içinde ata binmeye benziyor....




Mehmet abi ye ve pit stopa kesinlikle katılıyorum Mehmet abi sen kesinlikle geri kalmadın bende seninle aynı hisleri paylaşıyorum elektronik sürüş yardımları sayesinde araba kullanamayan insanlar kendinin araba kullandığını sanmaya başladılar hatta bence ABS bile bana rahatsızlık veriyo arabaya tümüyle hakim olamadıktan sonra araba kullanmanın ne zevki var virajda kaydırıyosan arabanın arkasını ESP olmadan toplayabilmeli ben iyi şöfrüm diyen adam ama normal insanlar için bunlar kesinlikle yararlı zaten şu an bu sistemler olmasa yollarımızda bu günkünden çok daha fazla kazaya şahit olurduk ama benim tercihim olmadığı kesin

Alfaya gelince kesinlikle performans açısından her geçen gün daha geriye gidiyor Alfanın asıl özelliği olan performansı unutuluyo Ben alfayı niye seviyorum mesela gaza bastığımda beni hiç bi zaman utandırmadı 1 kere bile ! kendi sınınfının üstünde kendisinden çok daha güçlü arabaları dahi geride bırakabildi her zaman  ama  benim kullandığım 33 1.7 16V yle bunları yapabilmek için  alfada bu gün bu sınıfta gidip almanız gereken araba şu an için 147 GTA falan oluyo bunun dışındaki 147 lerin performansı çok sıradan kalıyo GTA da zaten bi tane var ülkemizde o da ne alemde  belli diil Alfa gibi sportif karakterli bi otomobil maliyetleri aşağı çekmek için önden çekişli arabalar yapmaya başladı tamam buraya kadar ok anladım 156  önden çekerli araçlar arasında bence sinifindaki en muhteşem sürüş zevkine sahip gerçektende güzel bi araba ama aradaki farkı anlayabilmek için Bi de arkadan itişli bi 75 kullanmak gerekir ben uzun süre kullandım 75 2.0 TS hala tadı damağımdadır gerçekten kendine özgü çok çok sıkı bir otomobil ki benim kullandığım 2.0 litre birde pit stopun dediği gibi bi 1.8 turbo yada 3.0 V6 kullanmak nası bi keyifdir düşünemiyorum düşünün yanılmıyosam 86 yılında o zamanlar ilk 75 lerde kullanılan T.S. motorlar hala bugünün 156 larında kullanılıyo ama performans açısında bi gelişim yok malesef aslında çok önde olması gerekirken  geride kaldı malesef o dönemin 33 1.7 16 Vl erde kullanılan boxer ını bu gün Mehmet abinin dediği gibi subaru kaptı ve günümüzün efsane arabası olan İmprezayı yarattı alfaya bakıyosunuz tık yok GTA lar bile sınıflarında okadar güçlü diğiler malesef bence bundan sonra herkez alfa sevdasına dewam eder ama  Cemin yaptığı gibi ağır bi modifiyeden sonra süratli alfalara sahip olunabilicek heralde

Edited by - alfaburak on 13/11/2006  00:30:47

Edited by - alfaburak on 13/11/2006  00:58:10

Edited by - alfaburak on 13/11/2006  18:16:55
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2006, 00:27:17 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #19 : 13 Kasım 2006, 11:00:25 »
Aynen dediğin gibi Burak, bugun bile 33   1.7 16w boxer keyfini aynı katogoride yasayacagınız hiçbirmarka yok....teknolojiye gelince,  dediğin gibi insan hatalarını kamufle ediyor, ancak kazalar da da artıyor dikkat ederseniz....niye mi?  insanoglu çok çabuk sürate alışıyor....hep daha hızlı gitmek istiyor, hızlandıkça riski de fazlalaşıyor...hersey gibi teknolojinin de sürücü hatalarını bir noktaya kadar kamufle etme becerisi var...ama bu noktada teknoloji co pilotunuz , devre dışı kaldığında kazaların gerçekleşme riski de artıyor...sürati sadece ibrede görüyorsunuz....bugun bir M5 300 km nin üzerine çıkabiliyor....bu km.lerdeki kazayi düşünemiyorum bile....kesinlikle artık bu tip otomobilleri kullanma tecrübesine de kimse aldırış etmiyor....yeni ehliyet alan üniversite öğrencisine babası son model bir subaru veya evo alıp veriyor...bu kesinlikle o gencin ölüm fermanı....başka hiçbirşey değil....merdivenin basamaklarını birer birer çıkma becerisine sahip olmayanlar, 3 er veya 4 er basamak yukarı atladıklarında sakatlanma riskine herzaman sahipler....diğer bir içler acısı detay da trafikteki kocaman jipleri kullanmaya çalışan bayan sürücüler....jip bütün dünyada arazi aracıdır ve şehir içinde 90 km.hızla limitlidir....Trafik ceza detaylarını incelediğinizde, 90 km.üzerinde seyreden bütün jipler, polisin yetkisi dahilinde bağlanma cezası da alır...ama yine yeni ehliyetli bir genç kız, babası trafik canavarından korkup, kızının veya eşinin emniyeti için parası da çok sa bir jeep alıp altına veriyor....tamam haklılar....ancak madalyonun diğer yüzüne kimse nin baktığını sanmıyorum....bu sürücülerin çoğu da bir anda trafik canavarı olup herkesi riske sokuyor....düşünün yeni ehliyet almış bir bayan veya kız neyse, altında porsche veya range sport....ayıklayın princin taşını...bana 2 tanesi arkadan çarptığı için biraz da dertliyim bu konuda...ama benim durumumda o kadar çok sürücü varki, ben de şaşırdım  sonraları dikkatimi çektiğinden dolayı da bu konuyu sizle paylaşıyorum...Şu an Londra ve Paris de jeep sınıfındaki araçların şehir içine girmesi yasaklandı....darısı başımıza belki benim kızım bu uygulamayı Istanbul da gorur....Benim gorebilecegim şüpheli....neyse konumuza gelelim....teknoloji de kalmıştık...başka bir deyişle, örneğin, Kızıltoprak dan çevreyolu çıkışına geliyorsunuz....süratiniz 70 km...rahatça geçtiniz, ertesi gün  80 km....Alfaniz biraz yatti...3.cü gün 90 km.....arkasi hafifçe yanladi....ve tepkilerini aldınız....bu sürati aştığınız anda artık hafifçe apex e daha iyi oturup kontra ile bunu da geçebilirsiniz....4ncü gün artık Alfanızla bütünleşmeyi saglayabilmiş bir sürücü iseniz, tam çizginizi yakalayıp bu virajın ortasına 100 km. civari bir sürate düşer, çıkışta da 110 km.civarlarında olursunuz.....ama artık bir konuda eminsinizdir....alfanız bu viraj içi limitini 101 km.süratle kaldıramaz ve kesinlikle sağ veya sol banta yapışırsınız.Kısaca Alfanızın limiti bu sürat tir...Tabiki bu verdiğim süratler sadece bir örnek....ve örneğini verdiğim Alfa tipi de kesinlikle arkadan itişli....yeni nesil 156 veya 147 lerinizde sol ayak kullanma bilginiz yok ise virajlara kesinlikle limitlerde girmeyin....Demek istediğim, yeni nesil teknolojilerde bu tepkileri alma imkanınız yok...limite kadar gayet normal seyrediyorsunuz, ancak limiti aştığınızda artık yapacak hiçbirşeyiniz yok...çünkü neyle karşılaşacagınız hakkında hiçbir tepki almamışsınız....Neyse bunlar bana ait düşünceler... kimseyi de bir mesaj veya fikir verme gibi bir amacım yok..zaten genelde herkes herseyi biliyor... zaten Istanbul şehir trafiğinde her geçen gün daha da döğümleniyor, yakın bir gelecekte tüm mesaimiz yollarda geçecek....takribi 10 km.yi geçemediğimiz için de kaza riskimiz hiç olmayacak sadece egzost gazına karşı tedbirli olmamız lazım....
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2006, 11:00:25 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #20 : 13 Kasım 2006, 22:08:58 »
evet abi haklısın benimde üniverste okuyan ve henüz impreza yada evo kullanıcak kapasitede olmayan fakat altında bu araçlarla gazlayan arkdaşlarım var hatta bi tanesinin subarusunu kaldırımdan toparladık malesef bayan sürücüler ayrı bi dert hele jipte falan görünce ben mümkün olduğu kadar uzaklaşıyorum onlardan :) sanada geçmiş olsun dikkatli olmak lazım ama :) trafik konusundada çok umutsuzum ben artık ara sokaklarda bile trafik var çözümüde nasıl olucak bilmiyorum ama ben kendi adıma çözüm için bi motor alıcam sanırım arabalarıda trafik olmayan bi gün yada yol bulursak oralarda kullanırız artık
Dediğin gibi herkez her şeyi biliyo bizim ülkemizde malesef tecrübeye kimsenin pek kulak astığı yok bizim toplum yaşayarak öğrenme meraklısı senin burda örnek vererek anlattığın konu tamamamen tecrubeyle sabittir dediğin gibi bi 75 le oviraja girerken sana hissetirir ne zaman kopucağnı ama bi 156 kopmicakmış gibi gelsede birden koptuğunda artık her şey için geç kalınmış olabilir o yüzden tecrubeye her zaman saygı ve güven duymak gerekir bence.
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2006, 22:08:58 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #21 : 14 Kasım 2006, 11:49:41 »
Bu sıralar guzel bir calışma icindeler, 8 C esasında Alfa nın eski gunleri ve imajına donebilmesi icin bir adım...ancak ilk modellemesi bitmiş , Benim de tanıdığım ve irtibatta olduğum, yeni nesil tasarımcılar arasında çok gelecek vaadeden ,Ross Mc.Sherry tarafından tasarlanan  Villa d'Este coupe modeli var....ve bu model klasik&modern tasarımda benim çok begendiğim çizgilere sahip....bir alfa dizayn edecek olsam baz olarak bu çizgilere sadık kalırdım... eğer bu dizayni üretme kararı alırlarsa Alfa da yeni bir sayfa açılacağı düşüncesindeyim....Insallah bu çalışma da diğer güzel modelleri gibi tek adette kalıp rafa kaldırılmaz...
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2006, 11:49:41 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #22 : 14 Kasım 2006, 12:16:06 »
Bu gibi haberleri 4 gozle bekliyoruz Mehmet abi, bilgi aldikca yazarsan seviniriz :)
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2006, 12:16:06 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Alfetta GTV V8 *******
« #23 : 14 Kasım 2006, 21:47:35 »
Alfa'nın arkadan itiş modelleri de üretmesi gerektiği konusuna gönülden katılıyorum. Her ne kadar bugün 200 hp'nin üzerindeki sorunsuz önden çekiş araçları yapabilen tek marka olsa da , efsane olan çoğu Alfa'nın arkadan itiş olması aslında doğru yolun hangisi olduğunu gösteriyor :)

Son 15 yıla bakarsak , Alfa bu sürede bazı özelliklerini kaybetmiş olmasına rağmen en azından motor ve tasarım ikilisinde rakiplerinin önünde olmaya devam ediyordu. Ama son 3-4 seneye bakalım , artık motor avantajımızı da kaybediyoruz , motorlar rakiplerden daha iyi olsalar bile ağırlığın altında eziliyor ve yeteri kadar performans gösteremiyorlar. Ben bugün bir Brera'yı TT'nin ve hatta pistte Golf GTI'ın karşısında şebek olurken göreceğime hiç piyasaya çıkmasaydı daha iyiydi.

Mehmet Abi'nin değindiği konu da çok önemli. Bugün 240 hp'lik kompakt sınıf önden çekiş araçlar piyasaya çıkmaya başladı. Çok basit modifiyelerle 300 hp sınırına dayanmak mümkün. Bu da demek oluyor ki Ferrari 348'den daha güçlü araçlar Ferrari 348'in altyapısı olmadan , kompakt bir gövdeye adapte edilip piyasaya sunuluyor. Bu işin sonu ne olacak çok merak ediyorum , 5 sene sonra standart haliyle 350 hp olan Golf GTI mı kullanacağız ?

Gençlerin altındaki tehlikeli arabalar konusunun güzel örnekleri var bizim okulda :) Her gün birisi bir yerlere yazılıyor , 18-22 yaş arası gençlerde BMW M3 , M5 , Honda S2000 , bol modifiyeli Impreza'lar , 1.50cm boyundaki kızda Infiniti FX45 vsvs saymakla bitmeyecek arabalar. Birkaç tanesine yolda rastladım , maalesef ki hayatı Need For Speed'in bir üst versiyonu sanıyorlar. Bir yayayı ezdiklerinde , arabaları takla attığında restart atabileceklerini düşünüyorlar. Ama işler öyle olmuyor maalesef. ESP'si açıkken onun yardımıyla 300 hplik arabasını çok iyi kullandığını düşünen genç "vay ben süper kullanıyorum" diyor ve ardından ESP'yi kapatıp yanlamaya girişiyor , ilk virajda da sonuç felaket. 18 yaşına gelir gelmez direk insanın altına 200-300 hplik arkadan itiş araç verilmez , bu cinayettir. Ama maalesef bizim nesil gençlerin çoğunda bu tür araçlar var.

Her zaman için ben de bütün elektronik yardımcılardan nefret etmişimdir , arabada benim kontrolüm dışında sürüşe karışan bir şey olunca araba bana "sen bilmiyorsun bırak ben kullanayım" diye hakaret ediyormuş gibi geliyor :) Dolayısıyla mümkün mertebe bu tür araçları kullanmaktan kaçınıyorum. Ancak kesinlikle ve kesinlikle günümüzde eskiye oranla bu kadar güçlü araçlar varken bu tür sürüş güvenlik sistemleri şart. Çünkü bir insan bir aracı alırken "dur bakalım sen bu arabayı alıyorsun ama kullanabilecek yeteneğe sahip misin?" diyemiyor kimse. Dolayısıyla kazaları önlemede önemli görevleri var.

Ama tabii ki , gerçek ve ne yaptığını bilen sürücü için hiçbir elektronik destekçisi olmayan , torku bol , kilitli diferansiyelli , tercihen 250 hp'nin üstünde bir arkadan itiş bir coupeden daha güzeli yok :) İşin kötüsü , günümüzde bu özelliklere sahip alınabilir fiyatlara sahip araç yok :)
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2006, 21:47:35 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Alfetta GTV V8 *******
« #24 : 14 Kasım 2006, 22:25:37 »
Almanya seyahatim sırasında , Nürmberg'de değişik bir test izleme imkanın oldu....Bu testte, 1980 li yıllarda Walter Röhl'ün kullandığı audi Quatro (yine o kullanıyor!),  sol yanında bir standart EVO-7, diğer yanında da yine standart Subaru....Subaru nun direksiyonunda M.Alen, diğerinin kin de ise K.Sainz....3 tur atıldı....Audi sonuncu....Pilotlar değişti, audi tekrar sonuncu, 3 ncü ve son tur da da Audi nin akibeti değişmedi....Başka bir deyişle, o yıllarda ki dünya şampiyonu Gr.A , standartlara boyun eğdi....Bu testin amacı , günümüzde standart olarak satışa sunulan otomobillerin , esasında ne kadar güçlü ve o kadar da tehlikeli olduğunun sergilenmesiydi....Düşünün , bugun dünya şampiyonu olan otomobillerden daha güçlüleri caddelerde dolaşıyor...
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2006, 22:25:37 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal