Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: İkinci El'de Alfa 75 alırken dikkat edilmesi gerekenler  (Okunma sayısı 1393 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.802
    • Çevrimdışı
İkinci El’de Alfa 75 alırken dikkat edilmesi gerekenler.



Bir otomobilin ayakta kalması için belli temel kurallar takip edilirse, ilerleyen zamanlar ile birlikte daha az sıkıntı yaşayacaktr.


Alfa Romoe 75, 1985 yılında tanıtıldığında, 70’li yıllarda yaşanan pas sorunları çoktan aşılmıştı. Ancak ne olursa olsun her Giulietta (Alfa 75) bugün az 23 yaşında ve bakımlarını layıkı ile yapmadı iseniz, tuzlama araçlarından serpilen tuzların yardımı ile pas, baş ağrısı yaratabilir. Pastan en çok etkilenen yerler, bagaj zeminin altı ve (varsa) çeki demiri bağlantıları, ön ve arka camların çerçeveleri, çamurlukların iç tarafındaki sac parçalar ve öndeki radyatörün altındaki sac parçalar. Genel anlamda arabanın altında pasa rastlanmasa da iyi bir şekilde her yeri gözden geçirmekte fayda vardır. Ayrıca özellikle dikkat edilmesi gereken yerlerden biri ön üçgen salıncaklar ve bağlantıları. Eğer burada pas izleri varsa, vakit kaybetmeden hemen başka bir model aramaya koyulun. Bunun yanında bagajın altına monte edilmiş olan yakıt deposu da paslanmayı seven parçalardan. Hatta bagajın içerisine monte edilmiş olan Amerika versiyonlarının deposu bile paslanabilmekte.

Alfa Romeo 75: Nelere dikkat etmek gerek.
Karoseride hemen dikkati çeken şey: Orijinal, açık kırmızı renk bulmanın zorluğudur ve üstündeki cilanın dökülmesi de cabası. Yan çizgi boyunca devam eden plastik şeritler de sıkça rengini kaybetmekte ve bu durumda Grigio Scuro Opaco ile tekrar boyanması gerekebilmekte. Dış kapı açma kollarının contaları genelde çürümeye dayalı dağılmakta ve dikiz aynalarının kapılara bağlandığı dökme alüminyum parçaların ilk kat boyası yetersiz olduğu için, korozyona uğramakta.
Koltukların sadece kumaşları eskimekle kalmayıp, süngerleri de zamanla sertleşmekte. Vites yolları eğer muntazam işlemiyor ise burçlar ve yuvaları aşınmıştır, ikinci vitesin senkromeçi de genelde biraz zayıftır, şanzımanın bağlantıları da aşınmaya başlar. Bu aşınma kardan mili bağlantıları için de geçerlidir, iyice kontrol ettirmekte fayda var.

Mantıklı bir şekilde çalışma ısısına gelmesi beklendiğinde (motor yağından bahsedilmekte), uzun vadede motorlar çok dayanıklı olmaktalar. V6’ların triger kayış değişim zamanlarına dikkat edilmelidir ve ayrıca zincir tahrikli dört silindirlilerin zincileri de zamanla uzayabilmekteler.

Bunların haricinde göze batan diğer yerler.

İç döşeme tavanı
Tüm eski otomobillerde olduğu gibi sac ile kumaş arasındaki süngerimsi madde hayata veda etmekte.


Bagaj Sacı
Arka stopların altındaki sac parça çok fazla paslanmakta ve tadilat için çok fazla parçanın demonte edilmesi gerekmekte.


Çamurluk kenarları - Arka
Plastik dodik çıkıntıları herşeyi önleyemiyor. Çamurluk kenarlıkları paslanmakta.


Marşpiyeller
Marşpiyeller pasa karşı iyi koruma sağlamakta ancak kriko yerleri tam da tekerlerden gelen sudan etkilenmekte.


Motor
6,5 litre motor yağı eğer mantıklı şekilde ısıtılırsa, klasik Alfa motorları çok dayanıklı olmaktalar. Soğuk motor ile gazlamayı seviyorsanız, parasal kayıp anlamında karşılığını da alırsınız.


Döşeme
Özellikle sürücü tarafındaki döşeme genellikle fazla etkilenmekte ve delinebilmekte. Ancak bu durumda döşeme altındaki sac parçayı da daha kolay kontrol edebiliyorsunuz.


Gösterge Paneli
Yol bilgisayarı zamanlarının başlangıcı idi ve günümüze tamamen çalışan çok az sayıda örnek ulaştı.
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2016, 15:48:34 Gönderen: admin »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ykilinc

  • Membro
  • İleti: 369
    • Çevrimdışı
Eline sağlık admin;)... Türkiye' de v6 75 var mi?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Eline sağlık admin;)... Türkiye' de v6 75 var mi?
ankarada toplanma aşamasında var bi kırmızı,eski üyelerden rumbler nickli vatandşta
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ben de bir tane toplama amacıyla alma peşindeyim şu sıralar evin 2. aracı olarak. Bakalım neler olacak :) Tatlı tatlı toplarım seneler içerisinde diye düşünüyorum  :haydi:

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ben de bir tane toplama amacıyla alma peşindeyim şu sıralar evin 2. aracı olarak. Bakalım neler olacak :) Tatlı tatlı toplarım seneler içerisinde diye düşünüyorum  :haydi:
izmirden bi tane ilana düştü,yatmış bi 75.sıkı pazarlıkla makul fiyata alınır,bi bak istersen.garaj varsa çek,olmadı parçalar satarsın  ;)
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ben de bir tane toplama amacıyla alma peşindeyim şu sıralar evin 2. aracı olarak. Bakalım neler olacak :) Tatlı tatlı toplarım seneler içerisinde diye düşünüyorum  :haydi:
izmirden bi tane ilana düştü,yatmış bi 75.sıkı pazarlıkla makul fiyata alınır,bi bak istersen.garaj varsa çek,olmadı parçalar satarsın  ;)

O aracı gördüm de biraz fazla dökük gibi geldi, istanbulda 6500 liraya satılan bir tane var, aldığım istihbarata göre 4500 liraya bırakacakmış. İzmirdekini almak yerine onu almak biraz daha mantıklı geldi. Lakin çok kararsızım şimdilik sadece ilanları düzenli takip ediyorum, daha önce bu kadar dökük bir aracı toplama işine girişmediğimden biraz gözüm korkuyor. 156 gibi hınk deyince parçası bulunabilecek bir araç da değil artık :)

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
istanbuldaki hatırladığım arabaysa bi akşam görmüş,muhabbet etmiştim.yanılıyoda olabilirim ama en azından yürüyen araba,4000 bandında alınıp uğraşılır,izmirdeki o vaziyette hurda fiaytına alınır ancak,en fazla 3 civarı,yinede istanbuldaki mantıklı kalır yanında.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
istanbuldaki hatırladığım arabaysa bi akşam görmüş,muhabbet etmiştim.yanılıyoda olabilirim ama en azından yürüyen araba,4000 bandında alınıp uğraşılır,izmirdeki o vaziyette hurda fiaytına alınır ancak,en fazla 3 civarı,yinede istanbuldaki mantıklı kalır yanında.

vallahi yaza evlilik işleri olmasa çoktan alıp kapının önüne koyduydum da, gaza geldim ama illa ki alıcam uygun bir anını yakaladığım an :)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal