Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 8C Competizione (autobild'ten çeviri)  (Okunma sayısı 645 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.831
    • Çevrimdışı
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« : 07 Ekim 2006, 13:21:59 »
Artık zamanı geldi: 8C Competizione geliyor! 450 BG ve 1400 Kilo - oldukça iyi değerler. Ve bu değerler oldukça iyi sonuçlar da ortaya çıkartıyor.
--------------------------------------------------------------------------------
Harald Prüssmann: Milano'dan gelen bir iyi ve bir kötü haber var. İyi olan haber, Competizione üretilecek. Kötü haberi ise sona saklıyoruz. Sekiz silindirli motor bir düğme ile çalıştırılıyor, kalın egzozlardan derin ve agresif bir hırıltı geliyor. Motor çok hızlı bir şekilde devirleniyor, kızgın bir şekilde sesini yükseltiyor, ve çok sesli, insanın kollarının tüylerini diken diken eden ve sırtından terler damlamasına sebep olan bir ses. Alfa Romeo'nun merkezi olan Arese'deyiz. ArGe ve Dizayn Merkezi burada bulunuyor. Ve biz de şu anda 8C Competizione'nun içinde oturuyoruz ve bir kaç tur atmamıza izin verdiler.

"Ama çok dikkatli olun": Wolfgang Egger milyonluk ve tek olan şaheserine bir şey olur diye çok korkuyor. Egger (43) Alfa'da Şef Dizaynır ve aracı kendisi geliştirdi. Korkmakta da haksız değil zaten, 450 BG ve 1400 Kilo, kulağa çok hoş geliyor ve öyle de zaten. Araba bir tarantula tarafından ısırılmış gibi ileri atlıyor. Merkezkaç kuvveti yokmuş gibi virajlara giriyor. Kocaman Brembo frenler öyle bir tutuyor ki sanki duvara çarpmış gibi oluyorsunuz. Ve o kadar çok bağırıyor ki araba, sanki Arese'deki tüm evlerin camlar titriyor. Eski İtalyan spor otomobil okullarında öğretildiği gibi bir araç veya daha doğrusu bir hayvan. Egger çok gurulu. Bu bir plandı. Tamamen Hardcore bir spor arabası, ekmek almaya çıkılacak bir softi değil.

Bu araç kendisine 1968 model Tipo 33 Stradale'yi örnek alıyor. Zamanında silah taşıma ruhsatı taşımayı gerektirecek 230 BG ve 700 kilo bir aleti yani. Zaten aracın adı da Alfa tarihinden geliyor: 8C, italyancada "Otto Tschi", "sekiz silindir"?in kısaltması. 1930 ve 40?larda meşhur olan Mille Miglia, Le Mans ve Targa Florio yarışlarını domine eden ve Alfa Efsanesi?nin doğmasına sebep olan meşhur spor arabalarına 8C deniyordu. Yine Nuvola modelinin isim babası olan da zamanının en meşhur yarışçılardan biri Tazio Nuvolari idi. Alfa Romeo?da tarih yaşamaya devam ediyor. Yalnız bu aracın tekniği geleneksel yapıda değil, tamamen modern bir yapıya sahip. Competizione tamamen Maserati?nin motorunu almış. Hacmi 4,7 lt?ye yükseltilmiş motor Ön-Ortadan Motorlu Yapı ile tam ön aksın arkasına oturtulmuş. Altı vitesli şanzıman debriyaj ve diferansiyel ile birlikte arka aksta konumlandırılmış. Transaxle denilen bu yapı aracın ağırlık dağılımının tam %50-%50 ön arka olarak dağılmasını sağlamış.

İnsan araçtan bir daha inmek istemiyor

Bizim kullandığımız prototipte vitesler şimdilik daha bir vites kolu ile manuel olarak düzenleniyordu. Seri üretimdeki araçta yine Maserati?den alınan, direksiyondan kumanda edilebilecek kollara sahip sıralı Cambiocorsa-Şanzımanı kullanılacak. 20 inç?lik büyük Speedline tekerleri çift salıncaklı bir yapı ile bağlanmış ve bunlara da Bilstein amörtisörler ve ön ve arkada Stabilizatörler ile destekleniyor. Bundan daha iyi bir şekilde bir yürüyen aksam olamaz zaten.

Böyle birinci sınıf aracın tabi ki tedarikçileri de birinci sınıf olmalı. Aracın hafif ama çok sert çelik alt yapısı Lamborghini Murciélago?nun da tedarikçisi olan Vaccari & Bossi?den geliyor. Karbonfiber Karoseri I.D.E.A.?da hazırlanıyor. Aracın son montajı da zaten burada tamamlanıyor. Aracın iç dizaynından Ferrari modellerini en ince ve narin deri ile işleyen Schedoni sorumlu. Ve aracın rengi. Derin ve pırıltılı bir kırmızı, Competizione için özel geliştirilmiş. Bu renk aracın yuvarlak hatlarını daha belirginleştiriyor ve ışığın vurduğu açıya göre gümüşten derin kırmızıya kadar değiştiriyor. Bu derin ve parlak kırmızıyı ulaşabilmek için araba gümüş ve Rosso Corse pigmentleri ile zenginleştirilmiş yedi kat cila ile boyanmış. Dizaynır Egger kesin bir dille; ?Rengin adı Rosso Otti Tschi, ama bu bir renkten daha fazlası, bu Alfa Romeo?nun kalbinde akan kanın rengi? diye ifade ediyor.

İnsan araçtan bir daha inmek istemiyor. Araba tamamen insanın vücuduna göre yapılmış bir takım elbise gibi oturuyor. İnce bir deri ile kaplanmış karbon fiber koltuklar sürpriz bir şekilde çok rahatlar. Pedal, direksiyon ve vites kolu uyumu kuzey Avrupalıların da rahat edebileceği bir şekilde mükemmeller. Aracın performans verileri daha tam olarak belli değil ve Competizione daha homologe de edilmedi. Şu anda ortaya çıkan sonuçlar çok az bir değişikliğe uğrayacaklar. İnce ayarlamaları yapılırken araba daha şimdiden ?4.5 saniyenin altında? 100?e çıktı ve 300 km/s sınırını da ?oldukça fazla? bir şekilde geçmiş durumda. Buna kelimesi kelimesine inanıyoruz.
Alfa 8C Competizione?nin içi mi? İyileştirilebilecek bir şey yok.
Eylül 2007?de Frankfurt am Main?deki IAA?da arabanın lansmanı yapılıp üretim ve satış için start verilecek. Tanesi 150.000 Euro?dan satılacak 500 adet araç üretilecek. Almanya?ya sadece 50 adet gidecek.

Teknik Veriler:

Önde, aksın arkasına uzunlamasına yerleştirilmiş V8 motor ? üstten 2x2 eksantrik yerleşimi ?  silindir başına 4 subap ? 4691 cm³ ? 7000 d/d?de 331 kW (450 BG) ? 4750 d/d 470 Nm tork ? arkadan itiş ? direksiyondan kumandalı sıralı şanzıman ? %25 kilitli diferansiyel ? traksiyon kontrlü, ESP ? dört tekerde çift salıncak ? Gitterrohrrahmen (türkçesini bulamadım) ? karbonfiber  ? dört tekerde havalandırmalı ve delikli disk fren ? önde 245/35 ZR 20, arkada 285/35 ZR 20 lastikler ? önde 8,5 Jx 20, arkada 10 Jx20 tekerler ? uzunluk/genişlik/yükseklik 4280/1900/1250 mm ? ön-arka aks genişliği 2595 mm ? boş ağırlık 1400 kg ? depo kapasitesi 90 lt ? 0?100 km/s hızlanma: 4,5 sn ? azami sürat: 300 km/s?ten fazla ? fiyat: 150.000 Euro

--------------------------------------------------------------------------------


kaynak: autobild.de

Edited by - Alfadanadam on 03/11/2006  21:56:57
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2006, 01:15:19 Gönderen: n/a »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #1 : 07 Ekim 2006, 15:15:31 »
Ellerine sağlık..
Merakla beklediğim birşeydi bu, beklemeye de değdi :)

« Son Düzenleme: 07 Ekim 2006, 15:15:31 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #2 : 07 Ekim 2006, 16:36:16 »
güzel bir yazı olmuş.yalnız fiyatı için 400.000 euro söyleniyo.
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2006, 16:36:16 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #3 : 07 Ekim 2006, 20:54:49 »
Serkan'cım harika bir yazı olmuş, ellerine sağlık :)
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2006, 20:54:49 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #4 : 07 Ekim 2006, 21:27:54 »
fiyat kesin olarak ne olacak acaba
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2006, 21:27:54 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Levent Kobaza

  • Ziyaretçi
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #5 : 08 Ekim 2006, 13:20:32 »
fiyat 150 bin euro türkiye ye gelse olur 250bin euro
Nede olsa fiyatı yarısı kadar vergi koyuyoruz
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2006, 13:20:32 Gönderen: Levent Kobaza »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #6 : 08 Ekim 2006, 13:45:03 »
Çok haklısınız Levent bey artık şu vergi oranlarına otomobiller açısından bir denge getirselerde yurdum insanıda artık bütçesine değilde zevkine uygun arabalara binme fırsatı bulsa.
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2006, 13:45:03 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #7 : 08 Ekim 2006, 23:26:32 »
Yazı için teşekkürler :)

Türkiye'ye 1 tane gelirse şanslıyız :)

Bir de o ESP kapatılabiliyordur umarım :)
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2006, 23:26:32 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.831
    • Çevrimdışı
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #8 : 09 Ekim 2006, 11:49:54 »
Sonradan okuyunca fark ettim. Acele ile tercüme edince biraz cümle düşüklükleri olmuş. Mazur görürsünüz artık.
« Son Düzenleme: 09 Ekim 2006, 11:49:54 Gönderen: agucba »

///////////////

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.300
    • Çevrimdışı
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #9 : 09 Ekim 2006, 13:49:45 »
O kadar olur artık....Görünce ben' de akşamaya çevirmeye düşünüyordum ki baktım sen bu işi halletmişsin....
Saolasın ve ellerine sağlık
« Son Düzenleme: 09 Ekim 2006, 13:49:45 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #10 : 10 Ekim 2006, 23:24:59 »
elien sağlık serkan
« Son Düzenleme: 10 Ekim 2006, 23:24:59 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #11 : 10 Ekim 2006, 23:56:47 »
Bugün Autoshow'da 8c'nin ilk izlenimi yazısı vardı. İzlenimler iyi :)
« Son Düzenleme: 10 Ekim 2006, 23:56:47 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #12 : 11 Ekim 2006, 00:14:25 »
Şimdi nasıl bilmiyorum ama eskiden autoshowun testleri olurdu, ferrari testi falan bagajın fotoğrafını çekerler altına; ferrarinin bagajı uzun yolculuklar için yetersiz, test sonuçlarına da yakıt tüketimi fazla falan yazarlardı  
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2006, 00:14:25 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
8C Competizione (autobild'ten çeviri)
« #13 : 11 Ekim 2006, 01:15:19 »
Şimdi farkettim, üstteki yazı da Autoshow'da çıkanın aynısı zaten. :)
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2006, 01:15:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal