Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo'nun Gelecek Planları  (Okunma sayısı 338 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.779
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« : 19 Mayıs 2007, 14:53:08 »
Sportif Ruh ile Hücum

Alfa Romeo?nun İtalyancada karşılığ ?Ödül? olsa gerek. Alfa Romeo, Audi ve BMW?yi hedef alarak 2010 yılına kadar çıkarmayı düşündüğü 4 yeni model ile rakiplerine karşı kaybetmiş olduğu üstünlüğünü tekrar geri kazanmayı istemekte.
 
Okumuş olduğumuz rakamlar ise karşımıza ümitsiz bir çırpınış içerisinde ve tek başına yaşamaya çalışan bir marka izlenimi yaratmakta. 2007 yılı içersinde hedeflenen sadece 190.000 adetlik satış rakamı ile İtalyanlar BMW (1,4 milyon) ve Audi?nin (1,05 milyon) oldukça gerisinde kalmakta. Ama ambleminde bir yılan ile dolaşan marka önümüzdeki üç yıl içersinde kendisinden alman Premium Markaları?na karşı daha yüksek bir gelişim beklemekte. 2010 yılına kadar Fiat Auto?nun İtalyan-Kanada asıllı lideri olan Sergio Marchionnes Alfa?dan 300.000-330.000 arası bir satış rakamı beklemekte ki bu %30?un oldukça üzerinde bir artış anlamına gelmekte.

Bu tip optimist bir ön görünün gerçekleşmesi için ise kaynak olarak yeni ürünler çıkacak demektir. Ve burada bahsedilen konu sadece var olan modellerin yenilenmesi değil, aynı zamanda yeni model serilerinin de üretilecek olması. Bu şekilde Alfa yine kazananların olduğu sokağa girmiş olacak.
? 2007 için; Coupé olarak 8C Competizione ve Q4 bir 159 Crosswagon,
? 2008 için; Yeni giriş modeli olarak Alfa Romeo Junior ve 8C Competizione als Spider,
? 2009 için; Yeni Alfa 149, 147?nin takipçisi olacak, 159 Sedan ve Sportwagon, Brera ve Spider için makyaj yapılacak, 166?nın yerine 169 gelecek,
? 2010 için; 149 alt yapısı üzerine yeni bir Crossover auf Basis Alfa 149, Junior?un ikinci karoseri varyasyonu olarak da yeni Alfa GT.
 
BMW ve Audi?nin yeni ?yapıcıları? Norbert Rheithofer ve Rupert Stadtler, Sinyor Marchionnes?in bu fetih planlarından çok etkilenmeyecek olsalar da başarı sarhoşu olan Almanların, Alfa Romeo?nun da böyle bir arayış içerisinde olduğunu şapkalarını önlerine koyarak dikkate almak zorundalar.
O zaman bir bakalım neler varmış;
Alfa Junior?a karşı BMW?de sadece Mini var ve Audi 2009?dan önce A1?i tanıtamayacak.
8C?ye karşı BMW?nin aslında prensipte hazır olan Z8 için yönetimin O.K. vermesi bekleniyor.
Bavyeralı ikilinin Alfa Crossover?a karşı rakibi ise hiç yok, çünkü Q3 ve X1 ile X3 tamamen farklı bir fiyat segmentinde kozlarını paylaşıyor olacaklar.

Her şey çok ilginç olacak. Ve özellikle yeni Junior oldukça ilginç olacağa benziyor. Gerçi oldukça sportif olan eski Alfasud ti?ın yerine bayağı bir gecikme ile gelecek olan ve baz olarak Fiat Grande Punto?nun alt yapısını kullanılıyor olacak olsa da Milano ve Torino?dan uyarı sinyalleri algılanmakta. Büyük Punto denemelerde şimdiden 200 beygirlik motorlar ile ortalarda dolaşmakta ve bu opsiyon Junior GTA?ya harika uyacaktır. Ayrıca Q2 Diferansiyeli tam güç kullanımında bile tekerleri kontrol edebilecek hakimiyete sahip.

Yakında üç değişik karoseri varyasyonu ile ortalarda dolaşacak olan Audi ve Mini?ye karşı Junior şimdilik sadece 3 kapılı ?Fastback? (almanlar hatchback?e fastback demekteler) olarak müşteri avına çıkabilecek. Yönetimin bu varyasyonun farklı bir formunun konuşmasını yapabilmesi için ise öncelikle Junior?un yılda 60.000 satış rakamına ulaşması gerekmekte. Burada eğer bir konuşma yapılacak ise muhtemel olasılıklar olarak bir Spider, uzun bir tavana sahip bir Sportwagon (Mini?nin yakında piyasaya çıkacak uzun aks aralıklı modeli gibi) veya büyük bagaj kapılı bir Coupé karşımıza çıkabilir. 16.000 Euro?luk giriş fiyatı ile Junior, hem A1 hem de Mini?nin donanım anlamında çok çok zorlanmasına sebep olabilir ve satışlarında da fren etkisi yaratabilir. Audi?nin aksine İtalyanlar bu modelde bir dört çeker versiyonu sunmak istemiyorlar. Çünkü Fiat Sedici?de kullanılan 4x4?ün temeli Suzuki?ye dayanmakta ve Panda?nın 4x4?ü de bir Alfa için biraz fazla rustikal.

Alfa Junior GTA Audi S1 ve Mini Cooper S?e karşı

Audi ve Mini?de olduğu gibi Junior da sadece dört silindirli olarak alınabilecek (156 GTA?nin motoru olsa bir intihar aracı mı olurdu acaba ? ). Benzinli modellerde Fiat Auto direkt enjeksiyon, Turbo ve değişken Multiair Injection kombinasyonlarından yararlanacak. Küçük Alfa için 120, 150 ve 200 (T-Jet) beygirlik motorlar ön görülmekte. Multijet Diesel için ise 1,6 litrelik ve 100, 125 ve 150 beygirlik yeni bir motor üzerinde konuşulmakta. Ayrıca burada da yine Audi ve Mini?den farklı düşünülmemekte. Mini için Cooper S ve Audi için de S1 ne aynısı Alfa için Junior GTA olacaktır.
 
Fiat Auto çok uzun zamandır zaten Crossover konusunu deşmekte. Başlangıcı 2003 yılında Maserati Kubang yaptı, bunu hemen üç ay peşinden 156 Q4 bazı üzerine oturtulan Alfa Kamal takip etti. Crosswagon?a olan yakınlığı ve bir kardeş modelin olmaması sebebi ile geliştirmeciler bu yeni Softroaderi Fiat Bravo ile nerede ise aynı olan 149 temeline oturtacaklar. Buna sebep: Fiat 2009 yılı için 4,50 metrelik ve 22.000 ile 30.000 aralığında olacak olan kendi Crossover?ini planlamakta. Alfa, biraz büyük, daha donanımlı ve daha pahallı olacak. V6 enlemesine yapıya uygun olmadığı için yeni dört silindirliler geliştirilecek. Burada 1,8 litrelik Multiair motor 190 ve 230 (T-Jet) beygiri ile ve geliştirilmiş olarak karşımıza çıkacak olan 200 beygir, iki litrelik Multijet Diesel dikkati çekmekte. T-Jet versiyonları haricinde Q4 tekniği alacağınız arabada faturaya ayrı olarak eklenecektir.

Crosswagon ile nerede ise aynı zamanda (2010) Audi Q3 ve BMW Q1 de piyasaya çıkacaklar. Alfa?nın aksine bu modeller altı silindirli motorlardan da yaralanabilecekler. Bu sebeple sıralama burada şimdiden belli olmakta; Audi, BMW ve Alfa?nın önünde. Karoseri Konsepti olarak her üç model de birbirine çok yakın olacaklar ve temel karakter anlayışı olarak da birbirlerine çok yakınlar. Bu üçü arasında Crosswagon araziye en uzak araç görünümünde olduğu için büyük ihtimalle bir GTA versiyonunu da görebilme ihtimali çok uzak. Audi?nin S-tronic?ine İtalyanlar Selespeed, xDrive?e ise Q4 ile cevap vermekteler.
 
159?ün üstünde Alfa Romeo olarak Neverland karşımıza çıkmakta. Arasıra birkaç Alfisti?ye birkaç tane 166 satıldı. Bu modelin takipçisi olarak 169 adı altında uzatılmış bir 159-Matrix tabanı üstüne (sanırım bu da çok ağır olacak o zaman) ve 2009 yılında karşımıza çıkacak olan model olacak. Bu Top Model?in tasarımı 1 Nisan?dan itibaren Audi?de Stylingdepartment?i yöneten ve o zamanlar Alfa?da olan Wolfgang Egger?e ait. İtalyanlar geleneksel olarak büyük boyutlara sahip araçlarda sorun yaşasalar da bu Alfa Ammiraglia (Limousine) net çizgileri ve orantılı ölçüleri ile göze çok hoş gelmekte. Marka finansal olarak çok güçlü olmadıkları bu sınıfta teknik anlamda bir rol üstlenemeyecek (Örnek: Hybrid Teknolojisi) olsa da Alfa?nın geliştirmecileri bu tip buluşların temel bilgilerini satın alarak kendi hedefleri doğrultusunda geliştirmeyi düşünmekteler.

Yeni Alfa 169 ile 350 beygire kadar

169?u Q2 ve Q4 olarak bulabileceğiz, manuel vites veya Selespeed arasında da seçim yapılabilecek. GM/Holden işbirliği ile geliştirlmiş olan V6 motorunu ise Alfa?cılar çok kısa bir zamanda gerçek bir Alfa V6?sı ile değiştirmeyi düşünüyorlar. Üç ve üç buçuk litrelik, 250, 300 ve 350 (T-Jet) beygirlik üstten çift egzantrikli bir V6 şu anda geliştirme aşamasında. İki litrelik 170 ve 200 beygire sahip iki dört silindir diesel?in yanına iç litrelik ve 250 beygirlik bir V6 daha eklenecek. Bunların arasında ise en azından kağıt üstünde 2,5 litrelik bir 5 silindirli de bulunuyor olacak.
 
2009 yılı sonunda İtalyanlar 169 modeli ile Brera, Spider ve 159?un arkasında Amerika pazarına atlamayı hedeflemekteler. Bir yıl sonra ise Amerika?da 20.000 adetlik bir satış hedeflemekte. Alfa Romeo Amerika?da Maserati satış ağından yararlanmayı hedeflemekte, aynı zamanda Maserati de Avrupa?da teknik anlamda büyük abisinden destek almayı hedefşlemekte. Burada Maserati gözlerini 169?un parça sandığına dikmiş durumda. Buradan yola çıkarak çok büyük emek harcamadan Quattroporte?nin kardeşi geliştirilebilecek. Ve bir gün Brera ve Spider için yeni modeller üretilecek olacak ise, Maserati memnuniyetle bu konuda Alfa?ya yardımcı olacaktır.

Bundan önce ise öncelikli olarak Alman Top Markalarına karşı iyi bir çıkış yakalanmsı gerekmekte. Aslında bu çok mümkün görünmekte çünkü şu anda ne Audi?de ne de BMW?de devrim yaratcak yenilikler planlanmamakta. Bu konuda ise Alfa durdurulacak gibi görünmüyor. Çünkü üretimi 500 adet ile sınırlandırılmış olan 8C Competizione nerede ise iki katı gibi bir talep ile karşılaştır.

Sonuç olarak;
Herkes gibi İtalyanlar?da yemeği sadece su ile kaynatmaktalar, ama onlar baharatları daha iyi kullanmaktalar. Ve bunu yaparken aynı zamanda kullanılan malzemeleri de yine bir usta edası ile de çok iyi kullanmaktalar. Bir araba üretirken izlenen yollar genelde çok kısıtlı olduğu için her geçen gün tasarım, fonksiyonellik ve kullanılan malzemenin kalitesi gibi duygulara hitap eden özellikler daha çok rol oynamakta. Alfa hiçbir zaman Audi veya BMW kopyası olamamalı ve tamamen kend, karakterini ispat etmek zorunda. Kaba bir ifade ile Junior, 149, kompakt Crossover ve GTA-Stratejisi ile herhangi bir yanlış olmayacak gibi. Forza Alfa!
 

Alfa Junior (Bilgisayar Çizimi)

Rakibi Audi A1 (B. Çizimi)

Rakibi Mini

Alfa Kamal (B. Çizimi)

Rakibi Audi Cross Coupé (Studie)

Rakibi BMW X3

Alfa 169 (B.Çizimi)

Rakibi BMW 5 Serisi (B. Çizimi)

Rakibi Audi A6

Alfa 8C Competizione

Alfa 8C Spider (Studie)

Rakibi BMW Z8 Cabrio (B. Çizimi)

Rakibi BMW Z8 Coupé (B. Çizimi)

Rakibi Audi R8

Alfa GTA Autodelta

Alfa Montreal V8

Edited by - agucba on 19/05/2007  14:55:22
« Son Düzenleme: 21 Mayıs 2007, 00:57:23 Gönderen: 147TI »

///////////////

bado

  • Membro
  • İleti: 2.103
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #1 : 19 Mayıs 2007, 15:15:16 »
ya buradaki 169 çizimi çok hoş olmuş bnce..BMW 5 serisi ynından geçemez bunun...
harika bişi..

ama Alfa Junior için aynı şeyi soyliyemiycem..
bu çizim iğrenc otesi ne bu ya polo gibi..bu şekilde mini veya audi 1'le kapışamaz..çizimlere bakrak tabi :)

169 süper ötesi..zaten 8C ye diğcek bişey yok..olağan üstü.. Kamal'ında biraz elden  geçmesi gerek..
« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2007, 15:15:16 Gönderen: bado »
Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #2 : 19 Mayıs 2007, 18:23:19 »
sen bir harikasın, bütün çalışmaların gerçekten "ÇALIŞMA" serkan, ellerine sağlık
« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2007, 18:23:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #3 : 19 Mayıs 2007, 18:29:33 »
Olursa bu is 169 ve 8C sayesinde olacak. Marka imajini yukseltecek 2 amiral gemisi.
« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2007, 18:29:33 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #4 : 19 Mayıs 2007, 18:33:50 »
yeni 149 'un piyasaya çıkış tarihinin 2009 yılına atılması çok garip..özellikle kompakt sınıfta 147 rakipleri karşısında çok yorgun bir duruma geldi...alfanın bence 149 'u biraz daha öne atması daha yararlı olur.... :)

159 için hafifletme çalişmaları sanırım makyajla birlikte piyasaya çıkıcak...
« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2007, 18:33:50 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

BARLAS

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #5 : 20 Mayıs 2007, 01:08:46 »
quote:

yeni 149 'un piyasaya çıkış tarihinin 2009 yılına atılması çok garip..özellikle kompakt sınıfta 147 rakipleri karşısında çok yorgun bir duruma geldi...alfanın bence 149 'u biraz daha öne atması daha yararlı olur.... :)

159 için hafifletme çalişmaları sanırım makyajla birlikte piyasaya çıkıcak...



149 ne kadar erken piyasaya çıkarsa o kadar erken ceplerimiz de kaşınmaya başlayacak yalnız...
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2007, 01:08:46 Gönderen: BARLAS »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #6 : 20 Mayıs 2007, 01:16:29 »
Ben kendimi bildim bileli bitmez bu alfa romeonun gelecek planları..
e hadi gelecek de birgün gelecek diyoruz ama gelemedi gitti bi türlü..
Bir model 10 sene ısıtılıp ısıtılıp, makyajlanıp makyajlanıp konuyo önümüze, rakipleri 3-5 senede bir değiştirirken.. O kamalı falan biz görürmüyüz meçhul, ilerde çıkarsa oğluma falan alırım artık..


Edited by - shame on 20/05/2007  01:17:34
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2007, 01:16:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.783
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #7 : 20 Mayıs 2007, 01:16:49 »
A3 ve Golfünde bugün yarın bir facelift ya da direkt yeni jenerasyonlarının (japonlar habire bunları zorlayacak modeller çıkartıyor çünkü) çıkacağı düşünülürse, 149 için zaman bana normal geliyor.
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2007, 01:16:49 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #8 : 20 Mayıs 2007, 01:50:36 »
Bu görüntüler üzerine yorum yapacak olursak ; en kısa zamanda 169 u çıkartmalılar. Ama junior için daha fazla çalışılmalı. Sanki bir Seat havası var ve hiç de hırçın görünmüyor.
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2007, 01:50:36 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #9 : 20 Mayıs 2007, 09:25:10 »
quote:
Ama junior için daha fazla çalışılmalı. Sanki bir Seat havası var ve hiç de hırçın görünmüyor.


Ben Alfa'nin boyle cirkin bir arac cikaracagina inanmiyorum. Bence bu fotolarla sag gosterip sol vuracaklar.. (Allahim insallah yanilmam )
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2007, 09:25:10 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #10 : 20 Mayıs 2007, 13:39:13 »
Pazar  günüm için (ben bugün bakabildim) harika bir yazı olmuş Serkan'cım, her zamanki gibi harikasın.

Beni yorumlarım da arkadaşlarla paralel.
169'un resmini gördüğüm zaman dudaklarımdan dökülen tepkiyi buraya yazamayacağım, anlayın siz :)

8C'ye laf yok zaten :) Ama Junior hayal kırıklığı, en azından bu resme göre...
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2007, 13:39:13 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.779
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #11 : 20 Mayıs 2007, 19:30:45 »
Junior tam muamma bence. Yayınlanan her resim farklı. O yüzden Alfa'nın bizi şaşırtmasını beklemekten başka şansımız yok gibi.

Erhan, bir arabnın her 3-5 senede bir değişmesi o kasanın değerini çok çabuk kaybettiği anlamına gelir. Bak, japonlar mesela. Tutsun tutmasın her 4 senede bir değişiyor. Bu sefer bir öceki modeli alan adam "noluyoruz ya" der.

Ama bir 156 8 sene üretildi. Bence hala çok güzeldi, sadece boyutlardan kaybediyordu.
147 de öyle.  Çok güzel bir araba ama aradan geçen 7 seneye rağmen hala kendini fark ettiriyor.

Bu Alfa'nın farkı işte.

Ama insan yine de senin dediğin gibi değişiklik istiyor :))
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2007, 19:30:45 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #12 : 20 Mayıs 2007, 20:13:27 »
Evet değer konusunda haklısın sürekli kasa değişse bizim arabalar 5-10 milyara satılır heralde
Ama şöyle de birşey var adamlar kasa yenilerlerken motor da yeniliyorlar, Biz Alfa Romeo'yla bir rakibini karşılaştırdığımız zaman direk 1-0 yenik başlıyoruz, çünkü bir motor 15 senelik..
Tamam başarılı bir motor ki 15 sene boyunca prodüksiyonda kaldı, ama biyerden sonra motor güncelliğini kaybetmeye başlıyor..
Alfa'ların estetik olarak diğer araçlardan farklı bir kulvarda olması durumu kurtarıyor..
147 dış makyajı iyi ama makyajlarda içine dokunulmaması anlaşılır gibi değil..

Demek istediğim Alfa kendine BMW ve Audiyi rakip seçtiyse bence 147'yi makyajlayıp durmak, Q2 falan koymak gibi saçma işleri bırakıp bir an önce yeni motorlarla ve yeni teknolojilerle 149'u piyasaya sürmeli, Yoksa bu rekabet laftan ileri gitmez..
Ben şahsen şu an 0km bir araba alıcak olsam paramı 10 yaşında bir arabaya yatırırken 5 kere düşünürüm..
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2007, 20:13:27 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

147TI

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo'nun Gelecek Planları
« #13 : 21 Mayıs 2007, 00:57:23 »
Bendecede bir an önce piyasadaki teknolojiye bir cevap niteliğinde bir araç  piyasaya çıkarmalılar... Millet aldı başını gidiyor yeni motor ve kasalarla...

Ayrıca ilk resimdeki junior yeni Opel Corsa dan meydana getirilme saçma bir resim kimse morali bozmasın...

Farklı bir açıdan sözde Junior resmi!!!
Gözümden kaçmaz anında yakaladım işin aslını, aradım buldum bu resmide hemen... hahaha



Edited by - 147TI on 21/05/2007  00:58:40
« Son Düzenleme: 21 Mayıs 2007, 00:57:23 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı