Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi  (Okunma sayısı 968 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.946
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« : 22 Aralık 2006, 18:32:14 »
Yeni bir ön aks kilitli diferansiyel Alfa Romeo 147 JTD?yi çok daha sportif bir hale getirmiş oldu. Bu sistemin adı Q2 ve aracın stabilitesini iyileştirmesi hedefleniyor.

Q2-Sistemi, aracın torkunu hesaplayan bir Torsen-Diferansiyeli baz alınarak geliştirilmiş. Burada amaçlanan aracın yola tutunan tekerlerinin daha hassas bir şekilde yol ile temasını sağlamak ve yola daha çok güç aktarabilmek.  Bunu yaparken diferansiyel, hızlanmada %25, seyir halinde ise %30?a kadar bir kilit ile devreye girerek her tekere giden momentumu ayarlamış oluyor.

Tabi ki bu sistem ile bir dört çeker aracının avantajları realiteye dönüştürülememekte. Ancak Alfa Romeo teknikerleri seyir dinamiğinde ve traksiyondan dolayı direksiyonda meydana gelen sağ sola çekmelerde bariz bir düzelme ve azalma sözünü vermekteler. Araç gerçekten de sürüş stabilitesi ve araç kullanımda beklenmedik bir şekilde yüksek bir ölçüye ulaşılmış oldu. Tabi en iyi sonucu Balocco yakınındaki çok virajlı ve değişimli bir parkura sahip olan Alfa Deneme Alanı?nda görme fırsatımız oldu.

ASR Lambası sadece çok provoke edici ve terbiyesiz bir kullanım şeklinde hafif hafif yanıyor.
147, virajlı kullanımda hiç tanınmayacak bir şekilde karşımıza çıkıyor. Dip gaz geçilen dar açılı virajlarda patinaja düşen ve öten tekerler: Yok öyle bir şey. Ön tekerler üzerinden dışarıya doğru kayma (understeering ? untersteuern): Hiç yok gibi. Derin bir çukurdan geçerken aracın önünün dengesizleşmesi: Hayır. ASR?nin yanmasını ve çok geç müdahale eden ESP?nin devreye girmesini sağlamak ancak ve ancak çok provoke edici bir sürüş stilinde mümkün oluyor.

Yeni Q2 tekniğine sahip olabilmek şimdilik ancak 147 ve daha sportif olan GT?de kullanılan 150 beygir gücündeki 1,9 litrelik Turbodizel seçeneği ile mümkün. 147 Q2?yi ön ızgara ve diğer muhtelif yerlerde daha fazla sahip olduğu krom süslemeler, krom egzoz çıkışları, tavan spoyleri, 17?? jantlar ve Q2 amblemi  ile tanıyabiliyoruz. Alfa ilkbaharda piyasaya sürülecek olan Q2 için yaklaşık olarak artı 1000 ? talep edecek.

Teknik Özellikler
Motor      : Düz Sıralı
Silindir      : 4
Silindir Hacmi   : 1920 ccm
Güç      : 110 kW (150 HP)
Tork (d/d)                   : 305 (2000)
Boş Ağırlık                   : 1385 Kg
Hızlanma                   : 8,9 sn.
Azami Sürat   : 208 km/s
Yaktı Tipi                   : Dizel
Satış Fiyatı                   : Belli değil










Edited by - agucba on 23/12/2006  10:18:12
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 16:59:46 Gönderen: n/a »

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #1 : 22 Aralık 2006, 23:28:07 »
Eğer sürüş dinamiğindeki iyileştirmeler yazıda bahsedildiği kadar başarılı ise 1000 Avro ekstra ücret hiçbirşey değil doğrusu...

Çeviri için teşekkürler Serkan'cım...
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2006, 23:28:07 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

krm

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #2 : 23 Aralık 2006, 02:28:17 »
devir saati niye 6000 e inmiş acaba.
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2006, 02:28:17 Gönderen: krm »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #3 : 23 Aralık 2006, 03:23:42 »
quote:

devir saati niye 6000 e inmiş acaba.


 dizel olduğu için  zateen 5000 binde biyitodur devirlenmesi
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2006, 03:23:42 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #4 : 23 Aralık 2006, 17:13:26 »
quote:

Eğer sürüş dinamiğindeki iyileştirmeler yazıda bahsedildiği kadar başarılı ise 1000 Avro ekstra ücret hiçbirşey değil doğrusu...

Çeviri için teşekkürler Serkan'cım...



ama bu araç TR ye gelirse.. o extra pedelin satış maaliyeti %64(yada 67) ÖTV ile çarpılarak karşımıza çıkacak..tabi motordan dolayıda gne ÖTV sağolsun herhalde 30K euro dan aşağı olmaz..

tam benlik alet..
hem dizel hem performans odaklı :)

ama gel görki ÖTV..

yeni kadran çok hoş..

asr esp den bahsetmiş yazı :) (kapat hepsini gitsin :P )

tabi y.dışında çıkacağı fiyat üzerinden 1K Euro luk extraya fazla fzla değer..

buarada bu motrda 159 daki motor yani 159 u oldukça tatminkar götürüyor. 147 nin bu kasada en iyi performans veren motoru yanılmıyorsam.. 2.0TS bukdr başarılı olamıyor,tork tan kaybediyor..
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2006, 17:13:26 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.812
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #5 : 24 Aralık 2006, 11:09:19 »
quote:

quote:

Eğer sürüş dinamiğindeki iyileştirmeler yazıda bahsedildiği kadar başarılı ise 1000 Avro ekstra ücret hiçbirşey değil doğrusu...

Çeviri için teşekkürler Serkan'cım...



asr esp den bahsetmiş yazı :) (kapat hepsini gitsin :P )

buarada bu motrda 159 daki motor yani 159 u oldukça tatminkar götürüyor. 147 nin bu kasada en iyi performans veren motoru yanılmıyorsam.. 2.0TS bukdr başarılı olamıyor,tork tan kaybediyor..



asr esp lanet olası şeyler bi kapansa ne sevinicem sormayın gitsin.. ASR Off yapıyorsunuz gene çok kastıgınızda devrede..

159daki dizel motor çok leş bi motor ve benzinli kadar yakıyor ne anladım dizelden?

Alfadan dizel alınmaz bence.
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2006, 11:09:19 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

Onur

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #6 : 24 Aralık 2006, 11:59:03 »
saabında dizel motoru kullanan arkadaşım gayet memnun, otm olmasına ragmen az yakıyor diyor, kullanıcıya bağlı bir durum bence
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2006, 11:59:03 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #7 : 24 Aralık 2006, 15:48:26 »
nası çok yakıyor sercan anlamadım ama ş.içinde depoyu full le trafiğe çık.. 1000km üzerinde range görüosun..range i geçtim..

q-tronic le bile ş.içinde 8.5lt/100km ortalamyla geziyorsun..bumu benzinli gibi yakan dediğin motor !! hertürlüde 1.9JTS den ii gidiyor..
1.9JTD leş diosun da bmw nin 2lt dizel inden daha başarılısıda yok o motorda gene..
1.9 16V..
bnce başarılı..159 un 1570kg olduğunuda unutmadan eklemek gerek..
bu motoru 147 ye koyduğunda,motor 200-250 dha hafif bir araç üzerinde çalışıyor oluyor..
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2006, 15:48:26 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #8 : 24 Aralık 2006, 16:06:19 »
Sercan sürekli dipgaz gidersen benzinli gibi yakar tabi :)
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2006, 16:06:19 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #9 : 24 Aralık 2006, 18:01:15 »
quote:

Sercan sürekli dipgaz gidersen benzinli gibi yakar tabi :)




1.9JTS lede dipgaz gidersen 14lt nin altına inmiyor
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2006, 18:01:15 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.812
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #10 : 24 Aralık 2006, 21:31:00 »
quote:

nası çok yakıyor sercan anlamadım ama ş.içinde depoyu full le trafiğe çık.. 1000km üzerinde range görüosun..range i geçtim..

q-tronic le bile ş.içinde 8.5lt/100km ortalamyla geziyorsun..bumu benzinli gibi yakan dediğin motor !! hertürlüde 1.9JTS den ii gidiyor..
1.9JTD leş diosun da bmw nin 2lt dizel inden daha başarılısıda yok o motorda gene..
1.9 16V..
bnce başarılı..159 un 1570kg olduğunuda unutmadan eklemek gerek..
bu motoru 147 ye koyduğunda,motor 200-250 dha hafif bir araç üzerinde çalışıyor oluyor..




şehir içi hiç kullanmadım can her gün okula gidiyorum biliyorsun bizim araç serviste iken Özant beyin 159 u bende kaldı 1 hafta, Şehirler arası 16o ın altına inmemek kaydı ile kullandıgında Benzinli ile aynı yakıyor. Benzinli yoldada aynı hızda git Dizeldede farkı görüceksin. Ben şehir içine girmiyorum dizel hiç bi şekilde işime gelmiyor. Ayriyetten araba rolantide iken zıngır zıngır sallanıyor 159 almışsınız magirus hesabı zır zır...

Ayriyeten verdiniz dizele bi ton para.. 1oo.ooo km sonra nolucak? bunuda düşünmek lazım.. Bence 159 un dizeli kesinlikle alınmaz.

159 = işçilik cok iyi..
Frenaj iddalarla iyi diyorsunuz daha öncede yazdım 5 para etmez.. 4 bin km oldu araba fren diye bişey yok.. İzalasyon ve ses yalıtımı süper... görüş mesafesi SIFIR.. Yol tutuş = idare eder.. 225 taban olmasa 5 para etmez.. S virajda 3 tekere kalıyor araba ve arkada 1 kişi varken.. Ben 156da standart halinde bile 3 tekere kaldııgını görmedim.
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2006, 21:31:00 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.946
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #11 : 24 Aralık 2006, 21:47:14 »
Bu arada Auto Zeitung dergisinde 147 Q2 ile ilgili başka bir haber okudum . Orada Q2 sisteminin devreye girmesine fırsat kalmadan ASR devreye girdiği için tüm sportifliğin kaybolduğu yönünde bir yorum var. Hangisi doğru acaba şimdi? İlk fırsatta çeviri yapıp buraya koymayı düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2006, 21:47:14 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #12 : 25 Aralık 2006, 00:09:53 »
senin 3 tekere nası soktuğun değilde belli kriterleri olan belli zorlamaları tam simüle eden test pilotları eşliğinde yapılan testler bana daha gerçekçi geliyor..
kendi aracınında koni+ 5lik yay olduğunuda belirtirsen dip not olarak yanlış anlaşılmaz..bende std GT içinde herzmn yaylı+kule gergili 147 den daha ii yol tutarken çok çok daha konforlu olduğunu söylüyorum..159 2 sindende ii standartta.


walla dizel in amacı belli..ekonomik olmak..ama günümüzde TURBO sayesinde hem ekonomik hem performans lı olabiliyorlar..
seninki kişisel tercihtir..piyasa taleplerine bakınca alınır alınmaz yerine ben almam demen daha mantıklı olur..
alınmaz demek saçma..
2.4JTD yi koyayım bak nası gidio.. 147/156 GTA dan fazla tork war alette,snn göbek bile kaybolur o tork un yapcağı basınç altında


şaka biyana sercan yazarken kendi görüşlerini genel görüş gibi  yazıyorsun..bnce yanlış anlaşılmaya müsait.

dikkat et ben sadece ş.içinden bahsediorumki 13-14lt ş.içinde benzin yakmak la 7.5lt mazot yakmak arasında çok fark war aynı zmnda isteidğinde mevcut 120nm fazladan tork ta cabası ama bu son kısım benm görüşüm..

genl olarak herkesin otobanda 160 ın altına düşmeden sürekli gittiğini sanmıyorum !


« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 00:09:53 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.812
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #13 : 25 Aralık 2006, 00:42:22 »
quote:

senin 3 tekere nası soktuğun değilde belli kriterleri olan belli zorlamaları tam simüle eden test pilotları eşliğinde yapılan testler bana daha gerçekçi geliyor..
kendi aracınında koni+ 5lik yay olduğunuda belirtirsen dip not olarak yanlış anlaşılmaz..bende std GT içinde herzmn yaylı+kule gergili 147 den daha ii yol tutarken çok çok daha konforlu olduğunu söylüyorum..159 2 sindende ii standartta.



can o zaman erdem beyi bi ara :) volkan ışıgın 159 testinde kaç lastigi jantı nası parçaladıgını sor :) Standart olarak 156 standart bir 159 dan daha iyi yol tutuyor bu bi gerçek. İkisinede sahibim ikisininde standartına bindim yıllarca gerçekten çok fark var can.

Kendi aracımı kıyaslamıyorum çünkü o ap ayrı bişey oldu onla kıyaslarsam 159 a binmek mantıklı gelmiyor :)

ama 159 u gerçekten taktir ettigim tek konu işçilik.. 159 un bazı alanlarını de-montaj, montaj işlemleri yaptım. Bir alman aracıyla gerçekten pek bi farkı yok. Bu sefer işçilik olarak mükemmel ötesi demekten başka bi yorum yapamıcagım.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 00:42:22 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #14 : 25 Aralık 2006, 11:13:48 »
Sercan peki o zaman neden 159 için sınıfının en iyi yol tutan aracı diyorlar ? Yani bahsettiğine göre pek iyi bir yol tutuşu yok , ama hangi teste sokarsan sok adamlar öve öve bitiremiyorlar.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 11:13:48 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Nicola Larini

  • Membro
  • İleti: 487
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #15 : 25 Aralık 2006, 12:24:26 »
lastik basınçları çok önemli 159 da tam da kitabında yazan olmalı yoksa yol tutuş acayip kötüleşiyor..bir de arka amortisörler kısa olduğu için arkayı zıplatıyor virajdaki hız kesicilerde
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 12:24:26 Gönderen: Ali Gediz »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.946
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #16 : 25 Aralık 2006, 13:05:29 »
Ayrıca Sercan'ın kullandığı dizel 159 Birmot'un kullandığı bir araç. Yani aracı kimin kullandığı nerede ise belli değildir. Yani hırpalanış bir araçtır. Frenleri 5 para etmez diyorsun, o da yine hırpanalanmış olduğundandır. Görüş sorununa ise katılıyorum, bence iyi değil. Yol tutuş konusunda bir şey diyemeyeceğim, Brunch'ta kullandığım kadarı ile pek hoşuma gitmemişti. Ama kullandığımız mesafeyi hepiniz biliyorsunuz zaten.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 13:05:29 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #17 : 25 Aralık 2006, 13:44:03 »
quote:

Sercan peki o zaman neden 159 için sınıfının en iyi yol tutan aracı diyorlar ? Yani bahsettiğine göre pek iyi bir yol tutuşu yok , ama hangi teste sokarsan sok adamlar öve öve bitiremiyorlar.



bende anlamadım..
8 sene önce çıkmış bir araç 7-8 sene sonra çıkmış modellerden hala iyi yol tutuyor olması mantık olarak ztn imkansız ki aynı marka içinde bu dahada imkansızlaşıyor..
testlerde bunu kanıtlıyor zaten..

3tekere kalmanında herzmn kötü bişi olduğunu sölemek doğru olmaz..
ona bakarsan eğimli sert açılı virajlarda pist araçlarıda-ralli araçlarıda 3 tekere kalıyor bu mantıkla onlarında hiç tutmuyor olması lazım ;)

« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 13:44:03 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Levent Kobaza

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #18 : 25 Aralık 2006, 14:07:42 »
tamam canım olayı büyütmeye gerek yok
çünkü herkes kendi fikrini beyan etmekte özgür
Sercan da sonuçta iki aracı da kullanmış testini yapmış ve kendi fikrini bizlerle paylaşıyor
Konuyu öyle bir noktaya getirdik ki herhalde sercan burda ne büyük bir kurum adına konuşuyor nede bilir kişi
olayı büyütmemek lazım herkesin fikrine eyvallah

Bu arada siz onu bunu bırakında buda benim fikrim;
kardeşim ne o öyle Q2 miş falan?
kardeşim yapıyorsan adam gibi koy Q4 dü diyelim hah birşey yaptın!
Bana bu Q2 olayı doğanlara enjeksiyon koyma işine benzedi gibime geliyor.
Nedi o yıllarda yarım enjeksiyon oldu gözlerim doldu kardeşim bişey ya vardır yada yoktur ne  bu böyle
yeni alfa 147 1.6 sliex  
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 14:07:42 Gönderen: Levent Kobaza »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.946
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #19 : 25 Aralık 2006, 14:55:47 »
quote:


Bu arada siz onu bunu bırakında buda benim fikrim;
kardeşim ne o öyle Q2 miş falan?
kardeşim yapıyorsan adam gibi koy Q4 dü diyelim hah birşey yaptın!
Bana bu Q2 olayı doğanlara enjeksiyon koyma işine benzedi gibime geliyor.
Nedi o yıllarda yarım enjeksiyon oldu gözlerim doldu kardeşim bişey ya vardır yada yoktur ne  bu böyle
yeni alfa 147 1.6 sliex  




Alfa'nın Q2 sistemini kullanmaya başlamasının tek nedeni BMW 1 Serisi'dir. Alfa, 147'nin yol tutuşuna her zaman güveniyordu. Araç hala iyi yol tutuyor (sanırım öyledir, hiç kullanmışlığım olmadığı için okuduklarımdan ve sizlerden duydukşarımdan yazıyorum). Ama BMW arkadan itiş ile Compact Sınıf'a yeni bir dinamizim getirdiğinden, 147 için şu an itibarı ile bir Q4 Sistemini geliştirmek biraz külfetli olduğundan ve satış oranının da çok yüksek olmayacağı düşünüldüğünden yoğunluk bu sistemin üzerine verildi.

Zira Alfa, 147 Q2'de toplam satışlardan ancak %7'lik bir oranı hedef olarak koymuş önüne.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 14:55:47 Gönderen: agucba »

///////////////

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.812
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #20 : 25 Aralık 2006, 15:28:53 »
quote:

Sercan peki o zaman neden 159 için sınıfının en iyi yol tutan aracı diyorlar ? Yani bahsettiğine göre pek iyi bir yol tutuşu yok , ama hangi teste sokarsan sok adamlar öve öve bitiremiyorlar.



Önder herkes övüyor ama herkes belirli bir sınırlar altında test yapıyor. 159 a 18" jant aldım. katalogda 235-45-18 ile kullanılması önerilir yazıyor. Tofaş Teknik Ekiple bu konuyu paylaşıp degerlendirdik. Geri dönüşleri = Daha iyi yol tutsun. Araç zaten iyi yol tutuyorsa niye % 2 lik gibi bi farkla arabayı hem yükseltip hemde Lastiklerin Davlumbazlara sürtmesini Saglıyalım ki?

 Bu araç zaten iyi yol tutuyor diyosunuz neden 225-45-18 yerine 235-45-18 takıyoruz dedigimizde bi cevap gelmiyor. Burdaki olay şu bir çogumuz günlük hayatta araçlarımızı belirli kıstaslar üzerinde zorluyoruz (Çok iyi araba kullandıgımızdan degil Aracımızın tepkisini merak ettigimiz için) Özellikle Can , Senin arkadaşın ilker, Ben Geceleri naptıgımızı birbirimiz biliyoruz Piste deniyorlar vs. diyorsunuz Türkiyede hangi yolda pist Asfaltı var? veya saçma sapan virajların hangisi pistlerde var? Pist bazında ele alıyorsunuz ama pistte kullandıgınız virajda arac kaymazken aynı virajı Normal bi asfaltta girdiginizde tepkileri çok daha farklı oluyor.

 Bülent abiyle 2 Temmuz Brunch günü 159 u test ettigimizde (TEST Aracı Gene..) Maslak yolunda yolun çökmüş bi kısmına denk geldik araç resmen Bir BMW 5 Kasa gibi 2-3 defa esnedi.. Hatta o gun bülent abiyle bu konuyu tartışıp arabayı teslim ederken yol tutuş Fiyasko 5 para etmez diye verdik. Inanın GT nin yol tutuşu 159 a göre fazlasıyla iyi.

 Son olarak Serkancım fren olayı demişsin, Test aracını baz alarak fren olayından bahsetmedim. Daha önce test aracı olarak suadiye birmottaki gri 159 u kullandım kullanır kullanmaz onun frenlerinin kötü oldugunu yazdım. Test aracıdır vs.. Onu geçtik. Kendimize ait olan araçtada aynı şekilde Fren yok denilecek kadar kötü.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 15:28:53 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #21 : 25 Aralık 2006, 16:24:53 »
quote:

quote:

Sercan peki o zaman neden 159 için sınıfının en iyi yol tutan aracı diyorlar ? Yani bahsettiğine göre pek iyi bir yol tutuşu yok , ama hangi teste sokarsan sok adamlar öve öve bitiremiyorlar.



Önder herkes övüyor ama herkes belirli bir sınırlar altında test yapıyor. 159 a 18" jant aldım. katalogda 235-45-18 ile kullanılması önerilir yazıyor. Tofaş Teknik Ekiple bu konuyu paylaşıp degerlendirdik. Geri dönüşleri = Daha iyi yol tutsun. Araç zaten iyi yol tutuyorsa niye % 2 lik gibi bi farkla arabayı hem yükseltip hemde Lastiklerin Davlumbazlara sürtmesini Saglıyalım ki?

 Bu araç zaten iyi yol tutuyor diyosunuz neden 225-45-18 yerine 235-45-18 takıyoruz dedigimizde bi cevap gelmiyor. Burdaki olay şu bir çogumuz günlük hayatta araçlarımızı belirli kıstaslar üzerinde zorluyoruz (Çok iyi araba kullandıgımızdan degil Aracımızın tepkisini merak ettigimiz için) Özellikle Can , Senin arkadaşın ilker, Ben Geceleri naptıgımızı birbirimiz biliyoruz Piste deniyorlar vs. diyorsunuz Türkiyede hangi yolda pist Asfaltı var? veya saçma sapan virajların hangisi pistlerde var? Pist bazında ele alıyorsunuz ama pistte kullandıgınız virajda arac kaymazken aynı virajı Normal bi asfaltta girdiginizde tepkileri çok daha farklı oluyor.

 Bülent abiyle 2 Temmuz Brunch günü 159 u test ettigimizde (TEST Aracı Gene..) Maslak yolunda yolun çökmüş bi kısmına denk geldik araç resmen Bir BMW 5 Kasa gibi 2-3 defa esnedi.. Hatta o gun bülent abiyle bu konuyu tartışıp arabayı teslim ederken yol tutuş Fiyasko 5 para etmez diye verdik. Inanın GT nin yol tutuşu 159 a göre fazlasıyla iyi.

 Son olarak Serkancım fren olayı demişsin, Test aracını baz alarak fren olayından bahsetmedim. Daha önce test aracı olarak suadiye birmottaki gri 159 u kullandım kullanır kullanmaz onun frenlerinin kötü oldugunu yazdım. Test aracıdır vs.. Onu geçtik. Kendimize ait olan araçtada aynı şekilde Fren yok denilecek kadar kötü.



fren konusunda katiliyorum...2 temmuz brunchta gri 159 araci test amaçli aldik...o boş orman yolunda 100 km hiza çikip ani frenlemeyi birkaç kez denedim..eğer kiyaslamak gerekirse 100km hizda yeni passatin frenleri kat kat daha iyi onu söylemek gerekir...

yol tutuş konusunda ise 159 ağirliğindan ötürü sanki arkasi savuracakmiş gibi gelsede güven vererek ilerliyor...
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 16:24:53 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 147 Q2 Sürüş İzlenimi
« #22 : 25 Aralık 2006, 16:59:46 »
uzadı yoruldum ama yazıcam biraz daha..

pistteki testleri örnek vermemin sebebi EŞİT şartların sağlanmış olması..

hava sıcaklığından tut,lastiklerin cinsine kadar çok şey fark yaratıyor..

std 156 yı 159 la yapılan aynı teste koysan 156 nın 159 dan iyi sonuç veremeyeceğini söylüyorum..şartları eşitlediğin zmn asıl farkı görürsün demek istiyorum..

ayrıca 156 nın en büyük kaybı birkere şasenin rijit olmamasıydı..159 sa bir alman kadar rejit.(çarpışma testleride bunun diğer bir kanıtı..) hea 156 o burulmalara rağmen gene ii yol tutuyordu çıktığı zmnki rakiplerinden ama teknoloji ilerliyor..

147 de çıktığında golf 4 ten vs. iyiydi ama şuan std bi golf 5 le std bi 147 arasında dağlar kadar fark olmadığını biliorum yada focusII ile.. hatta focus II nin daha bile itaatkar ve tepkili olduğunu söyleyebilirim (ruhsuz o ayrı konu)

« Son Düzenleme: 25 Aralık 2006, 16:59:46 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
10 Yanıt
659 Gösterim
Son İleti 15 Mart 2012, 13:26:06
Gönderen: Dentist
15 Yanıt
1078 Gösterim
Son İleti 22 Ekim 2013, 00:42:12
Gönderen: milano 75
3 Yanıt
602 Gösterim
Son İleti 20 Eylül 2013, 14:35:40
Gönderen: Dnztktk
20 Yanıt
1611 Gösterim
Son İleti 28 Mayıs 2015, 21:24:10
Gönderen: OğuzCanAlantor
1 Yanıt
712 Gösterim
Son İleti 11 Haziran 2015, 16:09:37
Gönderen: hiktor

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal