Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo MiTo

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kubilay

85 de olsa farketmez, benim aracım 77 hp, vites oranları ve düz vites olması sayesinde 5 kişi+ bagaj ile bile yokuşta kalmadım.

Dualogic, easytronic vb şanzımanlar çok kötü performans sergiliyor.

Calibra

#26
Klasik otomatik şanzımanı kullananlar Dualogic'i sevmiyor, kullanamıyor.
Ben otomatik şanzımandan nefret eden birisi olarak Dualogic'i kendime daha yakın bulmuştum. Hangi araçta kullandı isem hemen uyum sağladım ve kullandım...  Misal,120 PS'lik Multijet Bravo, 95 PS'lik Multijet Punto... 77 PS'lik 1.4 Fire motorlu Punto ise gitmiyordu tabii. Ama bunda suç Dualogic şanzımanın değil, güçsüz motor ile şanzıman birleşiminde. Sonuçta düz olsa sıkıntı olmaz bu kadar.

85 PS'lik Twinair motorda da aynı sıkıntı söz konusu. Otomatik şanzıman + güçsüz motor birleşiminden çok şey beklememek lazım.

Kanımca Twinair 105'lik motor Mito'da "yeterli" performansı verecektir. Daha çok performans isteyenler için zaten daha güçlü motorlar mevcut.

Sonuçta "düşük başlangıç fiyatı = daha çok satış" mantığıyla firmalar bu tip hamleler yapmak zorunda.
Alper UZUN
2007-2013 Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive MK2

ihsany

You are not allowed to view links. Register or Login
85 de olsa farketmez, benim aracım 77 hp, vites oranları ve düz vites olması sayesinde 5 kişi+ bagaj ile bile yokuşta kalmadım.

Dualogic, easytronic vb şanzımanlar çok kötü performans sergiliyor.

Tabi pilotaj da çok önemli :)
Alfa Romeo 147 1.6 Eco
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA TCT
Alfa Romeo 156 2.0

İhsan Yaprak
L'amore è diverso in italiano

Kubilay

Benim manuel takıntım hatta fetişizmim var diyebilirim  :rock:

Allah otomatiğin en iyisinden bile korusun :p

LUCI0

Düşük devirde 145nm tork, 105bg güç üreten bir motorla küçük sınıf bir aracın  gitmemesi bence sözkonusu olamaz.Göreceli olarak performansı düşük olabilir ama tork ve güç olarak 1.6lt atmosferik benzinli üniteler kadar performans sunmakta, üstelik bunu da daha düşük devirlerde vermekte.Dolayısıyla bence hiçbir yerde sıkıntı yaşamaz bu araç.Tabi 1.4 170bg ya da 1.8 235bg lik ünitelerin yanında yavaş kalacaktır...

agucba

MiTo'da Xenon opsiyonunu da kaldırmışlar mesela. Düşünsenize dünya genelinde sadece 200 adet sipariş verilmiş bugüne kadar. Bu donanımı kaldırmakla yanlış düşünmemişler...  :)

///////////////

LUCI0

You are not allowed to view links. Register or Login
MiTo'da Xenon opsiyonunu da kaldırmışlar mesela. Düşünsenize dünya genelinde sadece 200 adet sipariş verilmiş bugüne kadar. Bu donanımı kaldırmakla yanlış düşünmemişler...  :)

Yanlış hatırlamıyorsam bixenon+far yıkama 1600Euro idi.Alfistilerin neredeyse tamamı özel serviste yaptırıyorlar galiba :)

agucba

Bugün nihayet 0,9 litre motor hacminde ve otomatik vitesli Ypsilon'un kullanma fırsatım oldu.
0,9 litrelik motor beklediğimden iyi çıktı. Gaza basınca hemen tepki veriyor ve öyle güçsüz, "Gitmek istemiyorum" demiyor. Yumuşak kullanımda biraz erken vites değiştiriyor gibi.

Gelelim yokuştaki performansına. Denemek için oldukça dik bir yokuşta durduk. Hill Holder'in yaklaşık 2 saniyelik desteği sonrasında zorluk çıkarmadan hareket ettik. Benim boyum yaklaşık 1.87 ve ağırlığım da 77 kg, yanımda oturan kişinin ağırlığı da yaklaşık 85-90 kg vardı diye tahmin ediyorum. Bu denemeyi özellikle iki kez yaptım ve ikisinde de hiç zorluk çıkarmadı.

Start&Stop etkili ama Start&Stop aktif iken Hill Holder etkisiz, hatta sıkıntı yaratyor. Ya da ben bir şeyi yanlış yaptım. Emin değilim.

Sonuç olarak beğendim diyebilirim. Bir MiTo değil. Ama motor olarak karşılaştıramayız. Orta donanım seviyesinde bile otomatik klima ve elektrikli dört camı var. Ayrıntılarını biraz daha araştırmaya devam edeceğim.

145 QV'nin yerini kesinlikle tutamaz ama...  :)

///////////////

egeozal1

Kaç paraymış bu makinenin fullu Serkan abi?

agucba

Fiyat konusunda show room kapanmak üzere olduğu ve deneme sürüşünü servis müdürü ile yaptığımız için konuşamadık. Lancia Türkiye'nin fiyat listesi aşağıda. Listeye göre şu anki fiyatı 37.270 TL.

You are not allowed to view links. Register or Login

///////////////

egeozal1

İyi fiyat bence. Bu paraya alınır iç genişliği nasıldı?

emin

You are not allowed to view links. Register or Login
Fiyat konusunda show room kapanmak üzere olduğu ve deneme sürüşünü servis müdürü ile yaptığımız için konuşamadık. Lancia Türkiye'nin fiyat listesi aşağıda. Listeye göre şu anki fiyatı 37.270 TL.

You are not allowed to view links. Register or Login

Aynı fiyata GT var =)
Trigeri değişmiş, masrafsız pırıl pırıl =)
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

egeozal1

Ben GT alırdım :) Hele Emin abime 40 vermem lazım geçen ki patavatsızlığım yüzünden :(

LUCI0

Bence şuanda B Segmentinin fiyat/performans oranı en iyi olan markası/modeli Ypsilon,

Test etmedim henüz ama gerçekten çok uygun fiyatla satılmakta...

chao

Cok yerinde bir model olmus, motor yakit performans verilerine bakildiginda pazar payini arttiracaktir.. çok satar bu araba
2004 Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctinve
2013 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120 Progression Pluse
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Distinctive
2016 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Super TCT

Utku

62.000 tl tct mito fiyati..(66.800 den inmis birde sozde) volkswagenin turkiye fiyat politikasi her zaman elestirilirdi ama alfa daha beter duruma gelmis.nerdeyse highline golf 7 dsg parasina mito satmak akil kari degil.ha golf cok iyidir anlami da cikmasin burdan ama arada da ciddi bir teknoloji ve segment farki var.ayni fiyatlara satilmasini anlamak mumkun degil
2003 147 1.6 Twinspark
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic
2005 156 2.0 Selespeed
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic

Fatihob

Facebook MiTo sayfalarının birinde bir kaç resim gördüm içiyle ilgili.



Buda canlı canlısı



Buda yeni scudetto. Tek farkı sadece üçgenin etrafınında parlak krom gibi olması :D




Ekran küçük ve dandik duruyor yeni clioların içindeki gibi. Scudetto yakın çekim olmasa farkı anlamazdım. Mito çok pahalı 1.3 dizel 52bin TL :o 5 kapı 1.3cdti Corsa 40bine geliyor, 1.4 benzinli ibiza 35bin.
..

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
62.000 tl tct mito fiyati..(66.800 den inmis birde sozde) volkswagenin turkiye fiyat politikasi her zaman elestirilirdi ama alfa daha beter duruma gelmis.nerdeyse highline golf 7 dsg parasina mito satmak akil kari degil.ha golf cok iyidir anlami da cikmasin burdan ama arada da ciddi bir teknoloji ve segment farki var.ayni fiyatlara satilmasini anlamak mumkun degil

Utku bey esasında bu bir pazarlama stratejisi ve şu an ki A.R. yöneticisi dogru yolu izliyor. Buna emin olabilirsiniz. Alfanın Türkiyede tutulmasının nedeni Fiyat ucuzlugu, yoksa emin olun ki şu sitede bu arabalara binicek kişi sayısı çok az. O araba bu para edermi diyip başka markalara yöneliceginden çok çok eminim.


AR giu yi mükemmel pazarladı.. fiyatı en dibe çekti satması gereken rakamlara ulaştı. Pazarın kaymagını aldı. Yıllık Satış rekorunu tutturdu ve şu an NİŞ Pazarlama hedefine dogru yöneliyor. yıllardır Ulaşmak isteyip yapamadığını bu yıl eger başarı ile sonuçlandırır ise süper kapatacak.

Nedir ne degildir bu niş pazar?

Bir diger maldan veya hizmetten tüketici kitlesini farklılaştıran pazardır.. Misal Ferrari, showroom sayısı servis sayısı  belli binen belli kullanan belli.. Hedefi her kafanızı çevirdiginiz yerde Ferrari görmek degil, Ferrari gördügünüzde kalp atışlarınızı hızlandırıp, ulan bu adamda FERRARI var dedirtmektir. Bu pazar ufak bir pazar olup insanlara kendilerini özel hissetirmelerini saglar diyebiliriz. Az üretir öz üretir iyi paraya satarım mantıgı. Hatta çogu zaman AR türkiyenin çeşitli org ile kullanıcıları birleştirmesinin amacı budur. Kimse durduk yere abi ben su adamları cagırıyımda bi kokteyl veriyim, bir sinema kapatıyım, bir bar kapatıyım bütün herşeyide karşılıyım diye bir amacı olmaz. Bunu yapmaktaki amaç AR kullanıcısını Bir Ferrari kullanıcısı bir Bentley kullanıcısı ile eş deger hissetirme çabalarıdır. AR binicisi kolay kolay markayı bırakmaz bu yüzden şüpheleri yok fakat, yeni ürünü pazara uygun rakamla sunup öncelikli olarak alfa sahiplerine cok uygun rakamlara araçlar verip, daha sonra yeni hedef kitleye çeşitli görseller ve rakiplere göre uygun rakamlar ile cezbederler. Dikkat ederseniz çogu AR reklamında hep sizi Bambaşka biri yapıcak, Bambaşka bir kitleye ulaşacak, Bir saygınlık kazanıcakmışsınız gibi gösterilir. İşte bütün bunlar hep niş =))

Bugun ferrari yeri geliyor 590 GTO üretiyor diyor ki kardeşim bu araba 250 Adet Limited.. Parası olan alsın degil şahısı biz seçelim.. Fiyat? 800.000 ? Alıcısı varmı? 1500 tane.. araba 250 tane.. Bu durumda Arap şeyhi de olsanız marka ya bagımlıgınıza göre araç size veriliyor. Bugun AR ye dönüp bakalım.. Türkiye için 4C kotası? 4 adet.. 8C kotası 4 adet.. 8c 2 Adet, 4C 3 Adet satıldı. Neden? farkındalık için.. Çünkü seri üretim 4C yapıp 120 bin ? ya satsanız Alfa Romeo Kullanıcısı hatta dıydıyının dıydı bile bu rakama bu arabayı almayacagının cok ama cok farkında. Hatta net konuşıyım, 150 bin TL ye bile bu aracı satsanız millet Alfa Romeo abi alınmaz diyip gider BMW alır. Az satıp Özel kitleye ulaşıp karı Max. yapıp işine bakıyor firma.
Kısacası AR türkiyede kaç adet 4c satılacagını az çok tahmin ediyor. Araştırıyor. Maserati kullanıcısının bunu alacagını gidip bir Mercedes kullanıcısına hitap etmeyeceginin farkında.. Bu yüzden sayı 4.

Bu satış konusunda doğru taktik ilerler iken, Türkiye şartlarıda dikkate alınıyor. Mesela sitedeki çogu giu Bir yıl sonra ödemeli.. Yani adamın 40 bn TL si var bakıyor megane binicek.. Daha güzel daha hoş bir araç var ve kampanyası çok cazip.. Tercih ediyor.. Çogu kişi şu an ne durumda? 70 bin TL ye bu araç satılır mı? Satılır veya satılmaz fakat alan herkesin ikinci el degeri yükseldi. Çogu insan aracını aldığı rakamın üstüne bile satabilir. Sıfıra sıfır bile konuyu kapatabilir.

Fakat bu konuyu bir MiTo da beceremediler. 147 de beceremediler. 156 da eh işte.. 159 da farklı bir araç süper bir pazara girdi fiyatı miyatından öte saglamlıgı ve tasarımı ile olayı sonlandırdı. GT de asla ilerleyemediler. Giu deki performansı diger araçlarda sergileselerdi şu an marka çok daha farklı konumdaydı.. Tabi sattık gitti ile de olmuyor bu iş Niş hedefteki tüketicilerin istekleri çok önemli.. Bunun için ne yapıyor AR Türkiye? Hiç bişey :) arada işte reina kapatma istinye park sinema taksimde oteller barlar eglenceler.. Kısacası ALFİSTİ BELEŞİ SEVER mantığını kavrayıp devam etme yolunda ilerliyor. İşe yarıyor mu? hayır

Logo degişim kampanyası işe yaradımı? hayır

Klima gazı yaradımı? hayır

Kullanıcıya sor ama? işe yaradı abi 5 yıldır degiştirmedigim 80 TL lik logumu enayiler bedavaya degiştirdi :) Peki bir daha yetkili servise gitmeyi düşünürmüsün? Hayır abi ne gidicem x parça özelde 80 tl yetkilide 80 TL ama özelde yan sanayiside var 50 tl üstelik takmaya 20 tl alıyor, yetkili 60 TL ye takıyor..

Kısacası Niş Pazarlamanın gelişip tutunması için sattık gitti yapmayacaksın.. Fiyatlar? merak etmeyin düşer ama bu sene degil :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

egeozal1

Sercan abi cuk oturmuş yazdığını eline sağlık. Bu kadar olur. Doğru söze ne denir. :)

Utku

#44
AR turkiye stratejisi hakkinda bilgilendirilmis olduk, tesekur ederiz.Bahsettiginiz nis stratejisi giulietta icin, musterilere "ben farkliyim" dedirtebilmis ve basarili olmustur, ok.4c ve 8c icinde ayni hisleri olusturup basarili olacaktir belki de.Ama mitonun pazarlama stratejisinde asla dikkat cekici olmadi AR.Bir Giulietta sahibinin tasidigi "ben diger araclardan farkliyim" hissini, mito sahiplerinin tasidigini dusunmuyorum.Tasisa bile ayni seviyede kesinlikle degil.Buna ragmen punto altyapisi bir aractan ve 62 bin tl den bahsediyoruz.Kurunun yaninda yas da yanmis oluyor bu durumda.

Giuli ayri birsey, onun baz fiyati artik 80 bin de olabilir zira bu model "farklilik hissini" yaratmayi basarmis.Bu hissin maddi bir karsiligida olmadigindan sorun yok.Ama sinema kapatmak, logo degistirmek, musteriyi ozel hissettirebilecegi gibi, b segmentini 62 bin den satmak da soru isaretleri birakir musteride yahu..
2003 147 1.6 Twinspark
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic
2005 156 2.0 Selespeed
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic

ozoozo

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
62.000 tl tct mito fiyati..(66.800 den inmis birde sozde) volkswagenin turkiye fiyat politikasi her zaman elestirilirdi ama alfa daha beter duruma gelmis.nerdeyse highline golf 7 dsg parasina mito satmak akil kari degil.ha golf cok iyidir anlami da cikmasin burdan ama arada da ciddi bir teknoloji ve segment farki var.ayni fiyatlara satilmasini anlamak mumkun degil

Utku bey esasında bu bir pazarlama stratejisi ve şu an ki A.R. yöneticisi dogru yolu izliyor. Buna emin olabilirsiniz. Alfanın Türkiyede tutulmasının nedeni Fiyat ucuzlugu, yoksa emin olun ki şu sitede bu arabalara binicek kişi sayısı çok az. O araba bu para edermi diyip başka markalara yöneliceginden çok çok eminim.


AR giu yi mükemmel pazarladı.. fiyatı en dibe çekti satması gereken rakamlara ulaştı. Pazarın kaymagını aldı. Yıllık Satış rekorunu tutturdu ve şu an NİŞ Pazarlama hedefine dogru yöneliyor. yıllardır Ulaşmak isteyip yapamadığını bu yıl eger başarı ile sonuçlandırır ise süper kapatacak.

Nedir ne degildir bu niş pazar?

Bir diger maldan veya hizmetten tüketici kitlesini farklılaştıran pazardır.. Misal Ferrari, showroom sayısı servis sayısı  belli binen belli kullanan belli.. Hedefi her kafanızı çevirdiginiz yerde Ferrari görmek degil, Ferrari gördügünüzde kalp atışlarınızı hızlandırıp, ulan bu adamda FERRARI var dedirtmektir. Bu pazar ufak bir pazar olup insanlara kendilerini özel hissetirmelerini saglar diyebiliriz. Az üretir öz üretir iyi paraya satarım mantıgı. Hatta çogu zaman AR türkiyenin çeşitli org ile kullanıcıları birleştirmesinin amacı budur. Kimse durduk yere abi ben su adamları cagırıyımda bi kokteyl veriyim, bir sinema kapatıyım, bir bar kapatıyım bütün herşeyide karşılıyım diye bir amacı olmaz. Bunu yapmaktaki amaç AR kullanıcısını Bir Ferrari kullanıcısı bir Bentley kullanıcısı ile eş deger hissetirme çabalarıdır. AR binicisi kolay kolay markayı bırakmaz bu yüzden şüpheleri yok fakat, yeni ürünü pazara uygun rakamla sunup öncelikli olarak alfa sahiplerine cok uygun rakamlara araçlar verip, daha sonra yeni hedef kitleye çeşitli görseller ve rakiplere göre uygun rakamlar ile cezbederler. Dikkat ederseniz çogu AR reklamında hep sizi Bambaşka biri yapıcak, Bambaşka bir kitleye ulaşacak, Bir saygınlık kazanıcakmışsınız gibi gösterilir. İşte bütün bunlar hep niş =))

Bugun ferrari yeri geliyor 590 GTO üretiyor diyor ki kardeşim bu araba 250 Adet Limited.. Parası olan alsın degil şahısı biz seçelim.. Fiyat? 800.000 ? Alıcısı varmı? 1500 tane.. araba 250 tane.. Bu durumda Arap şeyhi de olsanız marka ya bagımlıgınıza göre araç size veriliyor. Bugun AR ye dönüp bakalım.. Türkiye için 4C kotası? 4 adet.. 8C kotası 4 adet.. 8c 2 Adet, 4C 3 Adet satıldı. Neden? farkındalık için.. Çünkü seri üretim 4C yapıp 120 bin ? ya satsanız Alfa Romeo Kullanıcısı hatta dıydıyının dıydı bile bu rakama bu arabayı almayacagının cok ama cok farkında. Hatta net konuşıyım, 150 bin TL ye bile bu aracı satsanız millet Alfa Romeo abi alınmaz diyip gider BMW alır. Az satıp Özel kitleye ulaşıp karı Max. yapıp işine bakıyor firma.
Kısacası AR türkiyede kaç adet 4c satılacagını az çok tahmin ediyor. Araştırıyor. Maserati kullanıcısının bunu alacagını gidip bir Mercedes kullanıcısına hitap etmeyeceginin farkında.. Bu yüzden sayı 4.

Bu satış konusunda doğru taktik ilerler iken, Türkiye şartlarıda dikkate alınıyor. Mesela sitedeki çogu giu Bir yıl sonra ödemeli.. Yani adamın 40 bn TL si var bakıyor megane binicek.. Daha güzel daha hoş bir araç var ve kampanyası çok cazip.. Tercih ediyor.. Çogu kişi şu an ne durumda? 70 bin TL ye bu araç satılır mı? Satılır veya satılmaz fakat alan herkesin ikinci el degeri yükseldi. Çogu insan aracını aldığı rakamın üstüne bile satabilir. Sıfıra sıfır bile konuyu kapatabilir.

Fakat bu konuyu bir MiTo da beceremediler. 147 de beceremediler. 156 da eh işte.. 159 da farklı bir araç süper bir pazara girdi fiyatı miyatından öte saglamlıgı ve tasarımı ile olayı sonlandırdı. GT de asla ilerleyemediler. Giu deki performansı diger araçlarda sergileselerdi şu an marka çok daha farklı konumdaydı.. Tabi sattık gitti ile de olmuyor bu iş Niş hedefteki tüketicilerin istekleri çok önemli.. Bunun için ne yapıyor AR Türkiye? Hiç bişey :) arada işte reina kapatma istinye park sinema taksimde oteller barlar eglenceler.. Kısacası ALFİSTİ BELEŞİ SEVER mantığını kavrayıp devam etme yolunda ilerliyor. İşe yarıyor mu? hayır

Logo degişim kampanyası işe yaradımı? hayır

Klima gazı yaradımı? hayır

Kullanıcıya sor ama? işe yaradı abi 5 yıldır degiştirmedigim 80 TL lik logumu enayiler bedavaya degiştirdi :) Peki bir daha yetkili servise gitmeyi düşünürmüsün? Hayır abi ne gidicem x parça özelde 80 tl yetkilide 80 TL ama özelde yan sanayiside var 50 tl üstelik takmaya 20 tl alıyor, yetkili 60 TL ye takıyor..

Kısacası Niş Pazarlamanın gelişip tutunması için sattık gitti yapmayacaksın.. Fiyatlar? merak etmeyin düşer ama bu sene degil :)

Sıkılmadan okudum,keyif aldım ve bilgi edindim,elinize sağlık,teşekkürler.

Tolga033

Güzel bilgiler için teşekkürler.

agucba

85 BG'lik Lancia Ypsilon tatmin edici bir performansa sahip iken 105 BG'lik MiTo'nun hayli hayli yeterli olacağını düşünüyorum.

///////////////

Gouki

Vallahi döktürmüş Sercan.

agucba

Bu arada yazmayı unuttum. Güzel yazmışsın, ellerine sağlık Sercan. Farklı bir bakış açısı olmuş.  :)

///////////////