Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo Q2 Sistemi  (Okunma sayısı 984 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.968
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Q2 Sistemi
« : 16 Kasım 2006, 09:18:12 »


Kilitli Diferansiyele sahip Alfa Romeo 147 Q2.
Alfa Romeo, 147?de güç dağılımını düzeltmiş oluyor.


Paris, 10 Ekim 2006. ? Paris Otomobil Fuarı?nda Alfa Romeo Q2 isimli Kilitli Diferansiyelini tanıtmış oldu. Q2 sürüş dinamiği konusunda önden çekişli araçlara yeni bir dinamizm kazandırmak üzere geliştirildi. Geliştirilen bu sistem kendisine mekanik kilide sahip ve patinaj engelleyici olan Torsen Diferansiyeli temel almakta. Bu sistemin amacı yol sürüş ve yol durumuna bağlı olarak traksiyonun olduğu ön tekerleklere gücü dinamik ve dengeli bir şekilde dağıtmak. Bu kilitli diferansiyel şimdilik sadece 150 beygirlik 147 JTDm Q2?de sunulacak.

Önden Çekişin Sahip Olduğu Avantajlar
Alfa Romeo?nun açıklamasına göre önden çekiş güvenlik konusun da arkadan itişe göre daha avantajlı. Yalnız çekişin olduğu ön akslar aynı zamanda yönlendirme de yaptığından, sistemin yapısı gereği bazı kısıtlamaları da beraberinde getirmekte. Tabi bu kısıtlamaları bertaraf etmek ve dezavantajları da azaltmak için Alfa Romeo Q2 Sistemini geliştirdi. Bunlar sırası ile; iz takibinin düzeltilmesi, traksiyon ve çekişin arttırılması, hızlanırken oluşan önde kayma (oversteering, übersteuern) eğiliminde elektroniğin daha az ve yumuşak müdahale etmesini sağlamak.

Virajlarda Daha Fazla Yol Tutuş (Grip)
Kötü şartlara sahip bir viraja (mesela ıslak zemin veya karda, veya çok sportif bir sürüş şeklinde) girildiğinde iç tarafta kalan çekişe sahip tekerlerde tutunma sorunu meydan gelir. Bunun sebebi diferansiyelin gücü daha az tutunmaya sahip tekere aktarmasından ve ağırlığın bindiği dış taraftaki gücü azaltmasından kaynaklanmakta. Bu durumda aşırı yükten dolayı dış taraftaki tekerde ayrıca bir fazla aşınma da meydana getirmekte.

Dış Taraftaki Tekere Daha Fazla Güç
Modern araçlardaki sürüş destek sistemleri sahip olunan ASR ve ESP gibi güvenliğe yönelik sistemi motor gücünü gaz kelebeğini kontrol ederek düşürmekte. Bu engellemeden dolayı gaz pedalı ile yapılan düzeltmeler sonuçsuz kalmakta. Bunun sonucu olarak performans kaybı olmakta ve arabanın verdiği tepkilerde de azalma meydana gelmekte. Burada Q2 devreye girmekte. Ne zamanki iç tarafta olan teker fazla gelen güçten dolayı tutunma sorunu ile karşılaşıyor, sistem mekanik olarak fazla gücü dış tarafa yönlendirmekte. Bunun sonucunda ön kayma eğiliminde azalma, daha yüksek bir stabilite, daha yüksek bir viraj hızı ve daha az müdahalede bulunması gereken bir araç kontrol sistemi amaçlanmakta.

Değişken Zeminlerde Daha Fazla Yol Tutuş (Grip)
Zeminin dengesiz (veya tutunmanın daha az olduğu) olduğu zeminlerde çekişi sağlayan tekerleklerde de genelde sorunlar meydana gelmekte. Şöyle ki kar yağışı sonrası veya yoğun bir yağmurdan sonra dış tarafta kalan tekerin kar veya daha ıslak bir zemin ile teması varken iç tarafta kalan teker kurumaya yakın veya kurumuş bir zemin ile temas etmekte. Bu şartlar altında daha az tutunmaya sahip teker hızlanmalarda patinaja düşebilir. Bunun sonucunda dengesiz bir hızlanma oluşmakta ve düz bir doğrultuda tutmak için direksiyon düzeltmelerine daha fazla ihtiyaç duyulmakta. Burada yine Q2 devreye girmekte ve konfor ile güvenlikte bir artı olarak karşımıza çıkmakta. Q2 böylece progresiv bir sonuç doğurmakta ve çekişi fazla gelen tekerdeki aşırı aşınmaya bağlı negativ etkiyi azaltmakta. Bu durumda mesela dağlık yollarda yokuş yukarı daha rahat bir kalkış sağlanmakta, aşındırıcı etki ve tutunmanın daha az olduğu değişken zeminlerde ise daha güvenli ve konforlu bir sürüşe ulaşılmış oluyor.











Edited by - agucba on 03/12/2006  22:45:45
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2006, 02:34:25 Gönderen: n/a »

///////////////

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.379
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Q2 Sistemi
« #1 : 16 Kasım 2006, 09:23:24 »
Q2 + 147 + 150 hp+çok daha fazla yol tutuş ve dengeli çekiş...Kulağa harika geliyor.Ama o dizel 147 türkiyeye gelir mi bakalım??
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2006, 09:23:24 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Q2 Sistemi
« #2 : 16 Kasım 2006, 09:48:04 »
Yeni 149, 2009'a kadar üretilmeyecek. Bu da demektir ki Alfa mecburen 147'de ürün gamını genişletmek zorunda kalacak. Dizeller gelecek yıl kesin gelir diyorum ben.
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2006, 09:48:04 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.379
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Q2 Sistemi
« #3 : 16 Kasım 2006, 10:04:54 »
İnşallah...Ben de aynı fikirdeyim ama vergi yükü nedeniyle firmalar 1,6 lt.den büyük motorları getirirken iki kere düşünüyorlar.
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2006, 10:04:54 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Q2 Sistemi
« #4 : 16 Kasım 2006, 10:08:51 »








Lütfen daha küçük resimler
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2006, 10:08:51 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

krm

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Q2 Sistemi
« #5 : 16 Kasım 2006, 10:18:59 »
0-100 9.2 ahh şunu bir 8 in altına indirseler.. ama dizel bir araba için gene de çok iyi.

yalnız bu hali ile virajlarda iyiyken Q2 nasıldır hayal edemiyorum..

bu arada gt de de çıkacak aynı model.

Edited by - krm on 16/11/2006  10:21:22
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2006, 10:18:59 Gönderen: krm »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.968
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Q2 Sistemi
« #6 : 16 Kasım 2006, 10:25:00 »
quote:

0-100 9.2 ahh şunu bir 8 in altına indirseler.. ama dizel bir araba için gene de çok iyi.

yalnız bu hali ile virajlarda iyiyken Q2 nasıldır hayal edemiyorum..

bu arada gt de de çıkacak aynı model.

Edited by - krm on 16/11/2006  10:21:22




9.2 sn. Ufak bir chip müdahalesi ile birlikte (açılıp kapatılabilen cinsinden mesela) istediğiniz saniyelere inebilir
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2006, 10:25:00 Gönderen: agucba »

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Q2 Sistemi
« #7 : 16 Kasım 2006, 10:32:52 »
Arkada Q2 yazısı pek bir hoş durmuş. Fuarda GT'nin 1.9 dizeli vardı. Zaten GT'yi pek beğeniyordum, şimdi en alınır araba oldu yani :)
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2006, 10:32:52 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Q2 Sistemi
« #8 : 16 Kasım 2006, 22:08:10 »
----Alfa Romeo?nun açıklamasına göre önden çekiş güvenlik konusun da arkadan itişe göre daha avantajlı.----

Şu kısım çok ayıp olmuş :) Tamam acemi sürücü için doğru zamanda doğru kontra hareketleri ve pedal kullanımını yapmak zor olduğu için arkadan itiş riskli olabilir , ama Alfa'lar da hiçbir zaman sıradan sürücüler için üretilen araçlar olmadılar ki...
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2006, 22:08:10 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Q2 Sistemi
« #9 : 17 Kasım 2006, 02:34:25 »
gt olsun 2.0 jts manuel olsun 1.9 dizel olsun bizim olsun bülent abi..haa birde kırmızısı olsun
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2006, 02:34:25 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
26 Yanıt
2429 Gösterim
Son İleti 11 Temmuz 2013, 17:58:55
Gönderen: Alper
0 Yanıt
2048 Gösterim
Son İleti 14 Ekim 2013, 23:44:01
Gönderen: admin
26 Yanıt
3294 Gösterim
Son İleti 15 Aralık 2014, 19:05:59
Gönderen: Adalı35
6 Yanıt
673 Gösterim
Son İleti 13 Nisan 2015, 15:01:04
Gönderen: erk1n
2 Yanıt
962 Gösterim
Son İleti 29 Ekim 2021, 14:44:38
Gönderen: confessinq.59

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal