Kilitli Diferansiyele sahip Alfa Romeo 147 Q2.
Alfa Romeo, 147?de güç dağılımını düzeltmiş oluyor.Paris, 10 Ekim 2006. ? Paris Otomobil Fuarı?nda Alfa Romeo Q2 isimli Kilitli Diferansiyelini tanıtmış oldu. Q2 sürüş dinamiği konusunda önden çekişli araçlara yeni bir dinamizm kazandırmak üzere geliştirildi. Geliştirilen bu sistem kendisine mekanik kilide sahip ve patinaj engelleyici olan Torsen Diferansiyeli temel almakta. Bu sistemin amacı yol sürüş ve yol durumuna bağlı olarak traksiyonun olduğu ön tekerleklere gücü dinamik ve dengeli bir şekilde dağıtmak. Bu kilitli diferansiyel şimdilik sadece 150 beygirlik 147 JTDm Q2?de sunulacak.
Önden Çekişin Sahip Olduğu AvantajlarAlfa Romeo?nun açıklamasına göre önden çekiş güvenlik konusun da arkadan itişe göre daha avantajlı. Yalnız çekişin olduğu ön akslar aynı zamanda yönlendirme de yaptığından, sistemin yapısı gereği bazı kısıtlamaları da beraberinde getirmekte. Tabi bu kısıtlamaları bertaraf etmek ve dezavantajları da azaltmak için Alfa Romeo Q2 Sistemini geliştirdi. Bunlar sırası ile; iz takibinin düzeltilmesi, traksiyon ve çekişin arttırılması, hızlanırken oluşan önde kayma (oversteering, übersteuern) eğiliminde elektroniğin daha az ve yumuşak müdahale etmesini sağlamak.
Virajlarda Daha Fazla Yol Tutuş (Grip)Kötü şartlara sahip bir viraja (mesela ıslak zemin veya karda, veya çok sportif bir sürüş şeklinde) girildiğinde iç tarafta kalan çekişe sahip tekerlerde tutunma sorunu meydan gelir. Bunun sebebi diferansiyelin gücü daha az tutunmaya sahip tekere aktarmasından ve ağırlığın bindiği dış taraftaki gücü azaltmasından kaynaklanmakta. Bu durumda aşırı yükten dolayı dış taraftaki tekerde ayrıca bir fazla aşınma da meydana getirmekte.
Dış Taraftaki Tekere Daha Fazla GüçModern araçlardaki sürüş destek sistemleri sahip olunan ASR ve ESP gibi güvenliğe yönelik sistemi motor gücünü gaz kelebeğini kontrol ederek düşürmekte. Bu engellemeden dolayı gaz pedalı ile yapılan düzeltmeler sonuçsuz kalmakta. Bunun sonucu olarak performans kaybı olmakta ve arabanın verdiği tepkilerde de azalma meydana gelmekte. Burada Q2 devreye girmekte. Ne zamanki iç tarafta olan teker fazla gelen güçten dolayı tutunma sorunu ile karşılaşıyor, sistem mekanik olarak fazla gücü dış tarafa yönlendirmekte. Bunun sonucunda ön kayma eğiliminde azalma, daha yüksek bir stabilite, daha yüksek bir viraj hızı ve daha az müdahalede bulunması gereken bir araç kontrol sistemi amaçlanmakta.
Değişken Zeminlerde Daha Fazla Yol Tutuş (Grip)Zeminin dengesiz (veya tutunmanın daha az olduğu) olduğu zeminlerde çekişi sağlayan tekerleklerde de genelde sorunlar meydana gelmekte. Şöyle ki kar yağışı sonrası veya yoğun bir yağmurdan sonra dış tarafta kalan tekerin kar veya daha ıslak bir zemin ile teması varken iç tarafta kalan teker kurumaya yakın veya kurumuş bir zemin ile temas etmekte. Bu şartlar altında daha az tutunmaya sahip teker hızlanmalarda patinaja düşebilir. Bunun sonucunda dengesiz bir hızlanma oluşmakta ve düz bir doğrultuda tutmak için direksiyon düzeltmelerine daha fazla ihtiyaç duyulmakta. Burada yine Q2 devreye girmekte ve konfor ile güvenlikte bir artı olarak karşımıza çıkmakta. Q2 böylece progresiv bir sonuç doğurmakta ve çekişi fazla gelen tekerdeki aşırı aşınmaya bağlı negativ etkiyi azaltmakta. Bu durumda mesela dağlık yollarda yokuş yukarı daha rahat bir kalkış sağlanmakta, aşındırıcı etki ve tutunmanın daha az olduğu değişken zeminlerde ise daha güvenli ve konforlu bir sürüşe ulaşılmış oluyor.
Edited by - agucba on 03/12/2006 22:45:45