Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Basında Alfa Romeo ve Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Haberleri

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

#100
automotivenews'nun haberine göre Chrysler 300'un Lancia vrsiyonuna "Thema" ismi verilecek. Bu Lancia, yenilenecek olan Ypsilon modeli ile birlikte 2011 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak.

Lancia, yeni Thema ile bir "image boost"'u hedeflemekte, ancak yine de yıllık en fazla 10.000-15.000 adetlik bir satışı öngörmekte.

Thema II, Chrysler 300C'den tipik Lancia ön ızgarası ve farklı tasarımdaki tamponları ile ayrılacak. Piyasaya ise 2011'in sonbaharında çıkacak.

Register or Login" border=0>

Lancia, alıcıların %80 oranında VM Motori tarafından üretilen 3,0 litrelik ve 230 BG'lik V6 dizeli tercih edeceklerini hesaplamakta. Benzinli motorlar ise 300C ile aynı olacak.

"New-Thema", 300C ile beraber Ontario'nun Brampton kentinde üretilecek.

Lancia, 2009 yılındaki 112.000 adetlik satış rakamını  2014 yılında 300.000 adete çıkarmayı hedeflemekte. Bu rakama ulaşabilmek için Thema'nın yanında 5 kapılı olarak da üretilecek olan Ypsilon'un da katkı sağlayacağını düşünmekte. Güncel Ypsilon'a ise aşağdaki resimde olduğu gibi ufak bir makyaj yapıldı. Ypsilon'un üretimine devam edilecek.

Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>

///////////////

Alfadanadam

#101
Bence 5 kapılı Ypsilon geç bile kaldı. Satışlarda kayda değer bir artış olacağını düşünüyorum şahsen.
Ama arka tasarımı güncel modeldeki gibi kalırsa işi zor.

agucba

#102
Register or Login" border=0>


Alfa Romeo 166'nın takipçisi
Alfa 169 tekrar arkadan itiş ile gelecek.
Alfa Romeo, yine tüm segmentlerde boy gösteren bir marka olmayı hedeflemekte. Tabi, bu hedefine ulaşmak için de büyük bir sedanın olması gerekiyor. Auto Motor und Sport'tan Mark Stehrenberger, Alfa Romeo 169'yu yukarıdaki gibi hayal etmekte.

Fiat'ın Chrysler ile olan birleşmesinden (bana göre Fiat'ın Chyrsler'i ele geçirmesi) sonra, Alfa Romeo da bu birleşmeden yararlanarak Chrysler'in teknik alt yapısından faydalanabilecek. Böylelikle Alfa Romeo'nun tekrar arkadan itişli bir lüks sedanı olabilecek ki, bu gelenek 1987'de geliştirilen Alfa 90'dan sonra bir ilk olacak.

Gelecek olan büyük Alfa için Chrysler'in Chyrsler 300C ve Dodge Charger'da kullanılan LX Platform'u uygun görünmekte. Yalnız yeni Alfa Romeo 169'un tasarımında geleneksel ögeler daha az önem taşıyacağa benziyor. Klasik sedan tasarımı öldü, yaşasın dört kapılı coupé. Bu adımı, Jaguar, XF ve XJ'de de denemişti. Alfa Romeo 169'nın yüz hatları MiTo ve Giulietta'dan belli stil elementlerini almış şekilde tasarlanması beklenirken, 8C'den de esinlenmeler olacak. Beş metreye yakın olması beklenen Alfa Romeo 169, üst orta sınıfa italyan şıklığını da geri getirmiş olacak.

Ancak, geçen süre zarfında rakipleri teknolojik anlamda oldukça ileri gittiklerinden, italyanlar bu alanda da büyük adımlar atmayı planlıyorlar. Motor için akıllarda dolaşan fikir, V formunda Multiair teknolojisinin de olduğu çift turbosu ile güç verecek olan küçük bir 8 silindirli. 3 litrelik hacmi ile 400 beygirin çok üzerinde güç vermesi beklenen bu motor, ABD Pazarı'nda boy gösterebilecek yeterli prestiji de sağlamış olacak. Tabi V8'in yanında özellikle Avrupa pazarı için güçlü dizeller ve farklı benzinliler de olacak.

///////////////

agucba

#103
Register or Login" border=0>


Alfa Romeo und Maserati
Fiat'in kardeşleri geçtiğimiz yılı kar ile kapattılar.
Fiat Group iki markası olan Alfa Romeo ve Maserati 2010 yılında tekrar kara geçerek 2009'daki kırmızı yazılmış rakamları siyaha döndürmeyi başardılar.
Bu bilgi auto motor und sport ile yapılan bir söyleşide Marka Başkanı Harald J. Wester tarafından paylaşıldı.

"Alfa Romeo artık istikrarlı" diyen Wester, "açıklanan rakamlar ile zengin olunamayacağı bir sır değil" diyerek henüz daha başlangıçta olunduğunu belirtti. "Yine de Alfa Romeo 2009 yılındaki rakamlara göre iyileşme gösterecektir."

Başarılı Maserati
Wester, 2009 yılında cirodaki yarı yarıya düşüşe rağmen onbir milyon euroluk bir artısı olan lüks marka Maserati'den de çok memnun olduğunu belirtiyor. Wester; "Maserati, oldukça başarılı ve çok iyi finans rakamlarına ulaştık. Bu yıl da satış rakamlarında yüzde 20-25'lik bir artış ile oldukça iyi yoldayız. Bu sebeple 2010 için olumlu bir sonuç bekliyorum."

///////////////

agucba

#104
Automotivenews'in verdiği bilgiye göre Dodge Journey, Avrupa'da Fiat olarak satılacak ve Fiat Ulysse modelinin yerini alacak. İlk akla gelen isim ise "Freemont".

Register or Login" border=0>


Freemont örneği, Fiat-Chrysler Şef'i Sergio Marchionne'nin gelecekte aynı modelleri farklı markalar altında satmak stratejisini göstermekte. Bu duruma farklı bir örnek ise Lancia ve Chrysler'in başlayan beraberliği.

Freemont, 2010 Los Angeles Fuarı'nda tanıtılan Dodge Journey'in hafif makyaja uğramış bir varyasyonu olacak. Fiat versiyonu, 2011 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak ve Haziran 2011'de de satışa sunulacak. Freemont, ayırca Lancia Delta'da kullanılan 2,0 litrelik MultiJet Diesel'i de seçenekler arasında sunacak.

Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>


///////////////

agucba

#105
Register or Login" border=0>Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>




Chrysler 200 Cabrio

Avrupa'daki muhtemel adı Lancia Flavia.



Chrysler Sebring'in devamı niteliğinde olan Chyrsler 200 Cabrio, muhtemelen Avrupa'da Lancia Flavia ismi ile pazara sunulacak. Müşteri bir Soft Top (tente( veya Steel Top (katlanır metl tavan) arasında tercih yapabilecek iken, motor konusunda da dört ve altı silindirli motorları tercih edebilecek.



Chrysler 200 Cabrio'nun motor kaputunun 2,4 litre, 173 BG ve 225 Nm tork sunan bir motor, bunun yeterli olmaması durumunda da 3,6 litre V6, 283 BG ve 352 Nm'lik bir motor çalışıyor olacak.



Her iki motor seçeneği seri donanımda 6 ileri vites kutusu ile sunulacak ve bu şekilde düşük bir tüketim yanında tatmin edici bir performans sözü de verilmekte. Opsiyonel olarak otomatik vites sunulabilecek. Chrysler 200 Cabrio, kısa bir zaman önce tanıtımı yapılan Chrysler 200 ile teknik alt yapıya sahip ve bu modelin de Avrupa'da Lancia olarak sunulma olasılığı göz ardı edilememekte. Süspansiyon sistemi, Sebring'e göre nerede ise tamamen elden geçirilip geliştirildi.



Chrysler 200 Cabrio'nun Sebring'den farkı yeni tamponlar, yeni farlar ve farklı bir ön izgara olarak gösterilebilir. Büyük olasılıkla LED Gündüz Farları da olacaktır.



4 yolcuya kadar yer imkanı sunan Chrysler 200 Cabrio, sürücüsünü yeni bir direksiyon ve gri renkli aplikasyonlar ile süslenmiş yeni tasarımlı bir ön konsol ile karşılamakta. Bunun haricinde yine ses komutu ile çalışan bir "Infotainmentsystem" ve uydu bağlantılı bir radyo da sunulmakta. Chrysler'in 200 Cabrio'yu hangi fiyatlar ile le sunacağı henüz belli değil.

///////////////

agucba

#106
2011 Cenevre Otomobil Salonu?nda Alfa Romeo 4C GTA görebilecek miyiz?

Automotivenews?in haberine göre Alfa Romeo, Cenevre?de ?4C GTA? adı altında arkadan motorlu, arkadan itişli ve üstü kapalı bir spor otomobili tanıtacak.

Register or Login" border=0>


Bu 4C GTA belki de 2012 yılının sonundan itibaren İtalya?daki Fiat tesislerinde seri olarak üretilebilecek ve muhtemel fiyatı da 40.000 Euro civarında olacak. Yaklaşık 5 yıllık bir süre içerisinde 20.000 ? 25.000 arasında bir üretim rakamına ulaşacağı tahmin ediliyor.
Motor olarak Giulitta?dan tanıdığımız 1.8 litrelik turbo akla gelirken gücünün 250 BG olması öngörülüyor. Bu güç paketi sadece 850 Kg?lık bir ağırlığı hareket ettiriyor olacak.
Automotivenws?ün haberine göre 4C?ye baz olacak olan alt yapı ?Dallara Automobili? tarafından geliştirildi. Dallara Automobili aynı zamanda safkan spor otomobili KTM X-Bow?u da geliştirdi bu sebeble 4C alt yapısı ile çok benzerlik göstermekte.

Register or Login" border=0>


///////////////

147BLACK

#107
You are not allowed to view links. Register or Login
4C GTA haberi sayfaları... şık tasarım olmuş.
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

Tuncay Nergis

#108
Galiba yeniden aşık oluyorum

156mın yanına yakışacak kırmızı spider budur...

ycl58

#109
You are not allowed to view links. Register or Login

Fiat'ın, merkezini Torino'dan Detroit'e taşıma kararı Berlusconi'de soğuk duş etkisi yarattı

İtalyan otomotiv üreticisi Fiat'ın Başkanı John Elkann'ın, Chrysler ile yapılacak ortak projelerin ardından Fiat'ın yeni merkezinin ABD'nin otomotiv kenti Detroit'e kaydırılacağı yolundaki açıklamaları İtalyan hükümeti ve sendikalarında soğuk duş etkisi yarattı. Fiat CEO'su Sergio Marchionne'nin Fiat'ın İtalya'dan 2-3 yıl içinde taşınacağı, bu durumda Amerikan yasalarına tabii olacağı yolundaki açıklamaları da Berlusconi hükümetini, muhalefetini ve sendikaları harekete geçirdi. Sergio Marchionne, Fiat'ın sanayi planını açıklamak üzere önümüzdeki günlerde başbakanlığa davet edildi. Yeni Fiat-Chrysler'in merkezinin ABD'de olacağına kesin gözüyle bakılırken, İtalyan hükümetinin hedefi "Bari Avrupa için merkez İtalya olsun" şeklinde. Ruby skandalından sonra yeni çıkışlar arayan İtalyan Hükümeti için de Fiat'ın kararı önemli bir darbe oldu. Torino şehrinin bir İtalyan otomobilinin ve Fiat'ın başkentinden, Detroit'in kenar mahallesine dönüşmesi ekonomi çevrelerinde de tepki ile karşılandı. Çalışma Bakanı Maurizio Sacconi, Marchionne'den acil açıklama beklerken, Fiat CEO'su yeni yapılanmanın 4 merkez şeklinde olacağını açıkladı.

Orhan Isvan

#110
Belki birileri de Torino'da 350 You are not allowed to view links. Register or Login V8 motorlu, 3 ileri otomatik vitesli, yayla gibi otomobiller yapar. Global dünya.

asklepios

#111
çok güzel hareketler bunlar...hadi bakalım...Z4-TT-SLK üçlüsüne dişli bir rakip mi geliyor acep????

bado

#112
Register or Login" border=0>
Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

Tuncay Nergis

#113
Bence - değerler böyle olursa - ağırlık/güç oranında 4C hepsini yer... Bir de motorun arkada olması var.. Sadece rakamlarla bahsederken bile efsane olacağa benziyor.

Bir de şu görüntü var işin ucunda:

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>



Sizi bilmem ama ben resmen aşık oldum......

bado

#114
10 numara bir tasarım.. alfa romeo'ya düşen bu aracı seri üretilebilir bi hale çevirmek..

*4c GTA yunanistan'da deniyor orada görüntülenmiş

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

evrenalpar

#115
Bu araç inanılmaz, gerçekten muhteşemm!!

Fiyatı da inşallah rakiplerine göre makul olur..

206GTI (2003-2008)
A3 1.6 (2008-2010)
Giulietta M.Air (2010-2012)
Honda CR-V (2012-2013)
Audi A3 1.6TDI S-Tronic (2013 - 2016)
Alfa Romeo 159 1.9JTD SW (2016 -2017)
Giulietta M.Air TCT (2017-...)

asklepios

#116
Alıntı Yap
Bence - değerler böyle olursa - ağırlık/güç oranında 4C hepsini yer... Bir de motorun arkada olması var.. Sadece rakamlarla bahsederken bile efsane olacağa benziyor.


tuncay bey,fotolara bakılırsa motor önde olacak gibi duruyor.

agucba

#117
Cenevre Otomobil Fuarı'nda Lancia nerede ise tüm ürün gamını yenilemiş olacak.
Haziran 2011'de çıkacak Ypsilon
Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>

5 kapılı şekli
Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>

Lancia Thema (Chrysler 300C)
Register or Login" border=0>

Lancia Flavia (Chrysler 200 Cabrio)
Register or Login" border=0>

Lancia Flavia (Chrysler 200)
Register or Login" border=0>

Lancia Grand Voyager / Phedra (Chrysler Voyager)
Register or Login" border=0>

Makyajlı Lancia Delta
Register or Login" border=0>

///////////////

ku2

#118
Delta ve ypsilon disindaki hicbir modeli begenmedim. Igrenc olmuslar. Bir tasarimci olarak utanc duydum. Nerede ozgunluk, nerede siradisi tasarim anlayisi..
Crysler kadar zevksiz, cirkin bir arabaya benzeyen lancia utanc verici bence...

--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

ycl58

#119
quote:

Delta ve ypsilon disindaki hicbir modeli begenmedim. Igrenc olmuslar. Bir tasarimci olarak utanc duydum. Nerede ozgunluk, nerede siradisi tasarim anlayisi..
Crysler kadar zevksiz, cirkin bir arabaya benzeyen lancia utanc verici bence...


İtalyan olan tek şeyi önündeki logosu. İtalyan estetiği, zerafetinden eser yok, tipik günümüz kalas Amerikan arabalarından. 50 lerin 60 ların Amerikan arabalarını çok severim, ruhu olan estetiği olan araçlardır ancak günümüzde berbat tasarımlara sahipler. Chryslerin Lancia'ya benzemesi gerekirken Lancia Chryslere benzemiş. Umarım Alfa'da aynı durum olmaz.

Edited by - ycl58 on 16/02/2011  08:45:19

agucba

#120
General Motors nasıl ki Daewoo'yu Türkiye'de Chevrolet adı ile pazarlıyorsa, Ford, zamanında Mazda 121'i Pride veya Fiesta olarak pazarladı ise, Opel'in modelleri İngiltere'de Vauxhall olarak pazarlanıyorsa, Fiat da aynı stratejisi Chrysler/Lancia için uygulamakta.

///////////////

agucba

#121
auto motor und sport dergisinin (Almanya) haberine Alfa Romeo'nun artık orta üst sınıfta bir temsilcisi olmayacak, yani kısaca Alfa 166'nın takipçisi olmayacak.

Alfa Romeo, üst orta sınıftan tamamen çekilecek ve 2007 yılında üretimi sonlanmış olan 166'sının yerine yeni bir model üretmeyecek. auto motor und sport'un üst yönetim kaynaklarından aldığı bilgiye göre 2012 yılında gelmesi planlanan Alfa Romeo Giulia, hem 2005 yılından beri sunulan Alfa 159'un hem de Alfa 166'nın yerini alacak.

Böylelikle Alfa Romeo, üst sınıfta kendine ait modelden vazgeçmiş oldu. Fiat ve Chrysler'in birleşmesinden sonra Alfa'nın Chrysler LX paltformu üzerinde bir orta üst/üst sınıf model üreteceği dedikoduları dolaşıyordu.

Yeni Giulia oldukça uzayarak 4,70 mt'ye ulaşacak ve önden çekişli olacak. Başlangıç motoru olarak 1,4 litre Multiair'li ve Multiair'siz benzinli (120 BG - 170 BG) kullanılacak. Daha güçlü sürüşler için 200 ve 235 BG güç üreten 1.8 TBi motor sunulacakken, motor planlanan ABD pazarı için uygun bir seçenek olacak. Ekonomik sürüşler için 170 BG'lik 2 litre dizel olacak ve bu motor 5 litrelik bir ortalama tüketim ile yetinecek.

///////////////

tolga_ozhan

#122
Zaten hem üst hemde orta üst'de aracı olan markalarınında modelleri bir birine girmeye başladı. Aralarında çok küçük farklar oluyor.
Mesela 155 ve 164 çok farklı arabalardı. 156 ve 166'da öyle. Ancak 159'un üzerine bir araba çıksa aralarında heralde böyle bariz uçurumlar olmazdı.
Mantıklı olanda bu, boş yere model karmaşası olacağına 2 sınıfa birden hitap eden bir otomobil yapmak. Bazı arkadaşlar bana katılmaz ama bence 159 zaten bu söylediğime oldukça yakın bir araçtı.

Orhan Isvan

#123
Gayet gerçekçi bir karar. Orta üst sınıf Alfa karakterine de uymuyor zaten. Alfa'ya yakışan ve Alfa'dan beklenen, orta sınıfın zerafet ve performans lideri olması. 159 fazla ağır olmasaydı bunu başarabilirdi belki ama ağırlığının bedeli ağır oldu. Yakıt tüketimine yöneldikçe performans düşük kaldı, performansa yöneldikçe (3.2 l V6) yakıt tüketimi arttı. Umarım Giulia başarır.

ATA

#124
Üst sınıflar uçtu gitti zaten. F10'u inceledim, birde E serisinin 55 Amg versiyonunu test ettim. Bu iki araca rakip çıkartamk çok zor olsa gerek.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts