0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kompakt üst sınıftaki modeller kullanım konforuyla büyülerken satış aşamasında önemli miktarda zarar ettiriyor
Türk tüketicisinin otomobil satın alma talebi giderek büyük boyutlu otomobillere yöneliyor. Kompakt sınıfın üstündeki otomobiller bu yeni trendin gözdesi olarak tanımlanıyor. Önemli bir vergi avantajı sunan bu sınıftaki otomobiller heybetli görünümlerinin yanı sıra zengin konfor ekipmanlarını da beraberinde sunuyor. Pazarın bu hareketli sınıfını rakamlarla anlatmak gerekirse… 2004 yılında 451 bin 209 adet binek otomobilin satıldığı pazarda M2 olarak adlandırılan kompakt üst sınıf 44 bin 312 adetlik satışla yüzde 9 oranında pazar payına ulaştı. 2005 yılında da bu sınıftaki satış rakamları gelişimi devam etti. 438 bin 597 adetlik genel binek pazarında M2 sınıfından 40 bin 49 adet satış gerçekleşti. Kısacası talepteki her geçen yıl daha da yükseliyor. Gelelim madalyonun diğer yüzüne. Bu sınıfın üyeleri ikinci el performanslarıyla tüketicileri şaşırtıyor. Yüksek meblağlar karşılığında satın alınan bu sınıfın üyeleri satış anında bir alt sınıftaki otomobillerden bile daha düşük etiket değerleri taşıyor. Motor hacimleri 2.0 litre ve üstü olanların değer kaybı daha da yüksek. arabam.com ikinci el ilan havuzunda yaptığımız araştırmalar bu sınıfın iddialı üç modeli Opel Vectra, Renault Laguna ve VW Passat’ın ikinci el değerlerini ortaya koydu. Sonuçlar genel pazar hakkında ipuçları verecek cinsten… Opel Vectra ’90’lı yılların başında satışa sunulan Vectra üçüncü nesliyle yollarda bulunuyor. Bu nesil geçtiğimiz aylarda makyajlanarak güncel görünümüne kavuştu. Tüm versiyonlarında çekiş kontrol sistemi, yan hava yastıkları gibi donanımları standart sunan otomobilde geniş bir motor serisi görev yapıyor. Vectra’nın ikinci elde önemli değer kayıpları yaşatıyor. Opel Vectra 1.6 Comfort (2000-05) Sıfır KM 39.578 YTL 2005 27.000 – 29.000 YTL 2004 25.000 – 26.000 YTL 2003 22.000 – 24.000 YTL 2002 19.000 – 21.000 YTL 2001 17.500 – 18.500 YTL 2000 15.000 – 16.000 YTL VW Passat Türk tüketicisiyle tanışması ‘90’lı yılların ortasını bulan Passat’ın geçmişi ‘70’li yıllara kadar uzanıyor. Kompakt üst sınıfta Türkiye’de en çok ilgi göre modellerden birisi olan Passat’ın en büyük avantajı bir üst sınıfa yaklaşan boyutları. Ayrıca Passat zengin donanımıyla da rakiplerine gözdağı veriyor. Passat yüksek değer kaybına rağmen rakiplerinden daha az kaybettiriyor. VW Passat 1.6 Trendline (2000-05) Sıfır KM 41.950 YTL 2005 34.000 – 33.000 YTL 2004 30.000 – 32.000 YTL 2003 27.000 – 29.000 YTL 2002 25.000 – 27.000 YTL 2001 22.000 – 24.000 YTL 2000 19.000 – 21.000 YTL Renault Laguna Üretim bantlarıyla ‘93 yılında tanışan Laguna milenyumun başında ikinci nesliyle satışa sunuldu. Geçtiğimiz yıl makyajlanan otomobil Euro-NCAP testlerinden beş yıldızla ayrılan ilk model olarak dikkat çekiyor. Kartla çalıştırma, elektronik klima gibi zengin donanım listesine sahip. Laguna yüksek değer kapılarıyla kullanıcısını üzüyor. Renault Laguna 1.6 RXE/Expression (2000-05) Sıfır KM 37.900 YTL 2005 26.000 – 27.000 YTL 2004 24.000 – 25.000 YTL 2003 22.000 – 23.000 YTL 2002 19.500 – 21.000 YTL 2001 16.000 – 17.000 YTL 2000 14.000 – 15.000 YTL
Bu yeni bir durum değil ki..Bu biraz da alım gücünün yükselmesiyle ilgili bir durum...Sınıflar yükseldikçe ikinci el değerleri düşüyor, zira bu sınıftaki bir aracı her anlamda "taşıyabilecek" insanlar ikinci el tercih etmiyor...
Örneğin BMW 5 serisi bir aracı sıfır almayı tercih eden ile ikinci el tercih eden adamlar arasında ciddi ekonomik farklar var..
ne 7 kasalar var hemde ne komik paralara, sınıf büyüdükçe malesef 2. el talebi azalıyor ama en çok kaybettiren 166 olsa gerek
İstanbul'da çok var belki bilirsiniz. yanınıza eleman gelir: "abi ben gümrükte çalışıyorum, gemide çalışıyorum, havalimanında çalışıyorum" vs diye lafa girer sahte parfüm, kıyafetleri güzel fiyata geçirmeye çalışır. parfümü 100 milyondan satmaya çalışır, oysa çıkarıp 20 milyon verseniz hemen kabul edecektir. diğer illerde oluyor mu böyle şeyler bilmiyorum ama istanbullu arklar aktardığım tipleri çok ii anlamıştır. siz de tahmin edebilirsiniz nasıl tipler olduğunu.
bizim burası ataköy de biraz karışık. çıkıp apartmanın önünde 10 dk beklemeye dur hemen adres sorarlar. arkla ayaküstü laflıyoruz yol kenarında. yanımıza havalı ve gayet temiz bi eski kasa siyah 5.20 yanaştı. çok da güzel 17 jantlar vardı üzerinde. camlar falan da 10 numara. mafya arabası&makam arabası karışımı bi şeydi yani
içindeki eleman işte "selamü aleyküm arklar, size bişey sorcam" deyince biz adres soracağını düşündük. eleman "ben gümrükte çalışıyorum, çok güzel parfümlerim, paul shark kıyafetlerim falan var, ilgilenir misiniz?" deyince, resmen dumur olduk
benim gibi bmw düşmanı bi insan bile o arabanın bu ülkede bu adamın altına düşmesine çok üzüldü. düşünün artık. elemanı da görüom ara sıra. kendine aw arıyor hawalı hawalı quote:
2002 bir tane Super var 6o.ooo ytl km de iyi aslında tam alınıp binilcek araba ama şöylesi de var o paraya 0 km 159 alırsın. 160 hp, eh kasa olarakta büyüklük konusunda 166 dan da pek farkı kalmadı bizim 156'lardan konforlu...
bencede rakam çok fazla ama değer
arkadaş şaşırmış galiba. bu piyasa şartlarında 60 milyara 147, 156, 166'dan 2 tanesi+ bi tane alfa romeo 155 alınır. arabasını bulunmaz hint kumaşı sanmış sanırım
aslında fiyat çokta abartılı değil. çünkü super modeli bugun satılımıyor ve performansa bakarsanoz bugunkü 3.0 ile aynı, onunda fiyatı 110 bin civarı sanırım...
60 milyar= 1 alfa 166 (25 milyar) + 1 alfa 156 (25 milyar) + 1 alfa 155 (10 milyar)
60 milyar= küçük çapta bir alfa koleksiyonu
156 ve 166 değişkenlerinin birinin yerine 147 de eklenebilir
abi formül bu işte
60.000 YTL olan çok güzel duruyor gerçekten ama 40.000'e falan ancak satılır o.
Km'si yüksek bunların Zaten 60 milyara deil , 40 milyara alınır o 166. 60 milyarı ikinci el 166'ya Alfisti bile vermez
Başlatan admin Haberler