Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: TOFAŞ'tan Cesur Hamle  (Okunma sayısı 300 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« : 17 Ocak 2007, 11:25:08 »
PANDIR, "TOFAŞ, DOĞU AVRUPA, ORTA DOĞU VE KUZEY AFRİKA BÖLGELERİNDEN SORUMLU OLACAK''

Tofaş Üst Yöneticisi (CEO) Ali Pandır, Fiat'ın Tofaş'a yeni bir görev verdiğini belirterek, ''Tofaş, Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgelerinden sorumlu olacak'' dedi.

Pandır, Tofaş'ın 2006 yılı değerlendirmesinin yapıldığı ve 2007 yılı hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, 2006 yılının Tofaş için bir dönüm noktası olduğunu, geçen yıldan itibaren Tofaş'ın büyük hamle
yaptığını söyledi.

Tofaş'ın artık yeni ekibi ve çalışmalarıyla eski Tofaş olmadığının altını çizen Pandır, ilk kez İtalya dışında 5 markanın, Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari ve Lancia'nın Tofaş şemsiyesi altında toplandığını hatırlattı.
 
Tofaş'ın kuruluşundan bu yana 2,5 milyon araç ürettiğini, Linea ve Mini Cargo üretimlerinin devreye girmesi ile üretimin artacağına işaret eden Pandır, bu projelerin Tofaş'a büyüme getireceğini anlattı. Tofaş'ın geçen yıl pazar daralmasına rağmen pazar payını artırdığını ifade eden Pandır, ''Bu bizim için önemli. Bunu devam ettireceğimizi umuyoruz'' dedi.      2006-2008 yılları arasında yapılacak yatırımların 1 milyar doları aşacağını bildiren Pandır, geçen yıl açıklanan yatırım kararlarının bunun başlangıcı olduğunu, Türkiye'ye yapılan yatırımın 550-600 milyon avroluk bölümünün üretime
bağlı yatırımlar, geri kalanının ise fabrika modernizasyonu için olacağını anlattı. Geçen yıl 110 bin adet araç ihraç ettiklerini ve 1,2 milyar dolar ihracat rakamına ulaştıklarını belirten Pandır, Tofaş'ın yılı karda kapattığını bildirdi.
     
Linea ve Mini Cargo üretimlerinin bu yıl başlayacağını, fabrikada yoğun çalışmanın devam ettiğini dile getiren Pandır, ''İleriye doğru umutla bakıyoruz. Tofaş artık değişim döneminden geçip büyüme dönemine girdi. Hızla ileriye
gidiyoruz'' diye konuştu.
     
-TOFAŞ'A YENİ GÖREV-
     
Ali Pandır, Fiat tarafından Tofaş'a yeni bir görev daha verildiğini söyledi. Fiat'ın dünya coğrafyasını 3'e ayırdığını, Güney Amerika bölgesinden Brezilya'nın, Uzak Doğu pazarından Çin'in, Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey
Afrika'dan ise Tofaş'ın sorumlu olacağını bildirdi.
     
Fiat'ın Rusya'da ve Mısır'da etkinliğinin bulunduğunu anlatan Pandır, şöyle devam etti: ''Sorumlu tutulduğumuz bu bölgelerde Rusya ve Mısır dışında Fiat'ın fazla bir etkinliği yok. Biz ona göre yapılanacağız. Tofaş bu bölgelerde satış,
pazarlama, satış sonrası hizmetlerden sorumlu olacak. O pazarın yönetimi Tofaş'a ait olacak.''
     
Pandır, bu bölgenin hacmi konusunda bir soru üzerine de sorumluluğun kendilerine daha yeni verildiğini, bölgenin çok bakir olduğunu, çalışmalara yeni başladıklarını, potansiyel varsa bunun kendileri tarafından geliştirileceğini anlattı.

İsrail, Rusya ve Mısır'ın zaten büyük pazarlar olduğunu, diğer bölgelerin ise gelişmesinin zaman alacağını belirten Pandır, bir ekip kurarak oralardaki yapıyı geliştireceklerini söyledi. Pandır, bu yapılanmadan Tofaş'ın kazancının ne olacağı yönündeki soru üzerine, ''Tofaş'ın kazancı ürünlerini satma önceliği olacak. Bu da ürünlerini ihraç etmesi anlamına geliyor'' karşılığını verdi.

Bu bölgeden hedeflerinin ne olduğunun sorulması üzerine de Pandır, çalışmanın, Fiat'ın 3 ülkeyi sorumlu kılmasıyla yeni başladığını, maliyetin ise Fiat ile yapılan anlaşma ile düzenlendiğini bildirdi.
     
-BİR PROJE DAHA ALIRSAK...-
     
Pandır, ''Yeni üretimlerin devreye girmesiyle nasıl bir Tofaş ortaya çıkacak?'' şeklindeki bir soruya da ''Yüzde 80'e yakın ihracatı, 400 bin üretim kapasitesi olan bir Tofaş ortaya çıkacak'' yanıtını verdi. Pandır, bu yıl ihracatın geçen yılın üzerinde olmasını beklediklerini bildirdi. ''Eğer 1 proje daha alırsak, 500 bin adedi zorlayıp Fiat'ın en büyük üretim
üssü haline gelebiliriz''' diyen Pandır, Fiat dünyasında da rekabet halinde olduklarını, Türkiye kadar cazip ülkelerin de bulunduğunu, bu anlamda hükümet teşviklerinin önemli olduğuna dikkat çekti.

Ali Pandır, Mini Cargo'da Tofaş'ın katkısına ilişkin bir soru üzerine, Türkiye'de çalışan İtalyan mühendisler bulunduğunu, işin yaklaşık yarısının ise Tofaş tarafından yapıldığını söyledi.
     
-KARLILIK KONUSU...-
     
Pandır, şunları kaydetti: ''Zaman zaman pazar payı satın alma durumları olabiliyor. Kısa dönemde pazar payını yukarı çıkarmak isteyen şirketler bunu yapabiliyorlar. Biz, hem karlı
olmak hem de pazar payımızı yukarıda tutmak istiyoruz. Bizim 1. veya 2. olmak gibi bir iddiamız yok. Biz büyümeye devam etmek ve karlılığımızı sürdürmek istiyoruz.''

Ali Pandır, Tofaş'ın Türkiye'de yaşanan ekonomik dalgalanmalardan ihracatı nedeniyle çok etkilenmediğini, Tofaş'ın aldığı projelerle 8-10 yıllık dönemi garanti altına aldığını kaydetti. Bu yılın ortalarından itibaren Tofaş'ta istihdam artışı yaşanacağını dile getiren Pandır, Mini Cargo ile birlikte istihdamın daha da hızlanacağını, yaklaşık 2 bin yeni istihdam olanağının ortaya çıkacağını bildirdi.

-''LANCIA YÜK DEĞİL''-
     
Fiat Marka Direktörü Okan Baş da 2006 yılında Fiat'ın Grande Punto ile ileriye dönük kimliğini ortaya koyduğunu belirterek, Linea ve Bravo ile otomobilde daha yukarı çıkacaklarını ifade etti. Baş, 2007 beklentilerine ilişkin olarak ise bu yılı olumlu görenler arasında yer aldıklarını, pazarın yüzde 10 büyümesini tahmin ettiklerini kaydetti. Baş, yılın ilk yarısının geçen yılın son yarısına benzer şekilde olacağını, ikinci yarısında ise pazarın çok daha yüksek olmasını beklediklerini söyledi.

Alfa Romeo-Lancia Türkiye Direktörü Altan Aytaç ise ''Lancia yük gibi görünüyor'' şeklindeki bir yorum üzerine, Lancia'nın kesinlikle yük olmadığını, bir marka için ciddi fizibilite çalışmaları yapıldığını anlattı. Aytaç, Lancia'nın bu yılın ilk çeyreğinde İstanbul, Ankara ve İzmir'de Alfa Romeo ile aynı yerde satılmaya başlanacağını kaydetti.
 
AA
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 20:14:09 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #1 : 17 Ocak 2007, 11:54:36 »
Alfa Romeo-Lancia Türkiye Direktörü Altan Aytaç ise 'Lancia yük gibi görünüyor' şeklindeki bir yorum üzerine, Lancia'nın kesinlikle yük olmadığını, bir marka için ciddi fizibilite çalışmaları yapıldığını anlattı. Aytaç, Lancia'nın bu yılın ilk çeyreğinde İstanbul, Ankara ve İzmir'de Alfa Romeo ile aynı yerde satılmaya başlanacağını kaydetti.

Lancıa yı özellikle 90 lı yıllarda Dünya Ralli Şampiyonasında tanıdık ve çok sevdik . ( Kalamış'da İsviçre plakalı kırmızı HF Delte İntegrale vardı her fırsatta ona bakmaya giderdim ) Fakat benim fuarda gördüğüm Lancıa ların otomotiv pazarında çok da fazla bir şey yapacağanı düşünmüyorum . Altan Aytaç kadar ümitli değilim.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 11:54:36 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.016
    • Çevrimdışı
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #2 : 17 Ocak 2007, 12:06:37 »
Tofaş için büyük gurur tabi.Altavilla döneminin pek parlak geçmediğini düşünüyorum.Ancak gördüğüm kadarıyla yeni modellerin de imdada yetişmesiyle birlikte Ali Pandır yönetiminde ciddi atılımar bekliyor Tofaş'ı..
Lancia'nın Tofaş'a yük olup olmaması bir yana Alfa'ya yük olacağı kesin.Zira zaten bir dolu problemler (Araç sorunları,satış rakamları, ağın yaygınlaştırılması vs.) yaşanan bir konuya odaklanmak yerine ekibin dikkatini dağıtacağı görüşündeyim.Ve Alfa'nın satış rakamlarının olması gerekenin çok altında olduğu düşünüldüğünde Lancia'ya piyasada da pek şans vermiyorum .Ne de olsa Delta F çok gerilerde kalmış bi efsane artık.

Edited by - murat147 on 17/01/2007  12:07:11
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 12:06:37 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147TI

  • Ziyaretçi
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #3 : 17 Ocak 2007, 12:19:56 »
Fuarda Lancia lara bindim, bence fuardaki gibi donanım ve fiyatlarıyla gelirlerse gayet şansları var.

Çok şirin içi kaliteli özellikle çift renk uygulamasına bayılmıştım, bence çok hoş ve şık bir alernatif olarak fiyasadaki yerini alır. Fazla bir yük olacağını sanmam.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 12:19:56 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.783
    • Çevrimdışı
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #4 : 17 Ocak 2007, 12:21:08 »
Yavuz; fuarda ne kadar inceledin bilmiyorum ama, bizim incelememiz ve anlatılanlar doğrultusunda ki fiyat politikası çok iyiydi, bana iyi satış yapacakmış gibi geliyor. Hem çok genişler iç mekan olarak hem de donanım olarak baya yüklüler.

Murat Altavilla bana göre TR de yapılmayanları yapan adam olarak iz bırakacaktır. Bugün TR de Alfa konusunda yapılanlar,  sürdürülen gelişmeler ve programa alınan bir çok şey hep onun adımları sayesinde oldu. Bilirsin bir söz vardır, doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar diye. Adamın düştüğü durum budur bence.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 12:21:08 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.016
    • Çevrimdışı
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #5 : 17 Ocak 2007, 12:46:58 »
Altavilla'nın Bu Alfa 'ya yönelik son projenin mimarı olduğunu biliyorum.Tabii ki yaptığı çok önemli işler var.Şahsen ben bir İtalyan 'dan (Yani olayın kalbinden gelen bi adamdan) çok daha büyük bir atılım hamleleri umuyordum.Yani adam kötü demedim.En çok takdir ettiğim yönü de çok eleştirilen hata kabul etmez yapısı oldu.Ama dediğim gibi Pandır'ın en büyük şansı yeni modeller olacak
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 12:46:58 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.783
    • Çevrimdışı
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #6 : 17 Ocak 2007, 13:06:28 »
Adama fırsat bırakmadılarki be murat. Bilirsin türklerin en büyük sevdası koltuk ve az para harcayıp çok para kazanmaktır. Bu düşkünlükler sebebiyle bu urum oluştu.

Pardır'ında CV sine bakarsak çok işler başarmış birisi, fakat öncelikli görevi Fiat'ın satışlarını artırmak Alfanın ya da Lancianın değildir diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 13:06:28 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

alfisti

  • Membro
  • İleti: 1.465
    • Çevrimdışı
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #7 : 17 Ocak 2007, 13:08:34 »
Altavilla ne zaman geldi ne zaman gitti anlamadık ki? Pastavilla yı çağrıştırmaktan başka bir misyonu olamadı adamcağızın gözümde :)
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 13:08:34 Gönderen: alfisti »
Ulvi Toprak Tire/İzmir
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.016
    • Çevrimdışı
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #8 : 17 Ocak 2007, 13:45:31 »
Doğru Bektaş.. İşte yumuşak mizaçlı bir yapısı olmaması ve çok kuralcı olması içerden duyduğum kadarıyla sevilmeyen bir adam haline getirdi onu içerde.Yani sanırım bir doku uyuşmazlığı oldu.Yabancı bir pofesyonelin Türkiye gerçeklerine intibakı zor olsa gerek.Bu arada Pastavilla hadisesine katılmamak mümkün diil.Ben de ne zaman ismini duysam aklım ona gidiyodu hemen
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 13:45:31 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #9 : 17 Ocak 2007, 13:50:07 »
Altavilla ayrılırken verdiği bir röportajda kendisinin asıl görevinin Tofaş'ı darmadağın edip organizasyonu yenilemek, devlet kurumu görüntüsünden çıkarmak olduğu söylemişti. Bence bu misyonunu yerine getirdi. Tofaş ciddi bir yeniden yapılanmaya gitti.  Alfa da Türkiye'de bildiğiniz üzere bazı değişiklikler yaptı. Yapmak zorunda kaldı da diyebiliriz.

Önemli olan Ali Pandır'ın değişimi devam ettirip ettirmeyeceği. Umarım burada kalmaz yapılanlar, yoksa çok kısa zamanda TOFAŞ eski düzenine, çiftlik havasına geri döner.

Bu arada Altavilla şu anda FIAT Powertrain'in başında. FIAT'ın bundan sonraki CEO'su olacağına kesin gözüyle bakılıyor.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 13:50:07 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ck-alfa147

  • Ziyaretçi
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #10 : 17 Ocak 2007, 13:54:05 »
lancia çok satacak arkadaşlar. bundan 6 ay sonra belkide bu başlığa ben demiştim yazacağıma eminim.

şöyleki büyük şehirlerdeki üst gelir grubundan çalışan bayanlara ve özel üniv. öğrencilerine(yani güncel mını-1serisi-a3-golf) müşterilerine ypsilon ve musa...

yine üst sınıfta 5serisi-E serisi-a6 dan sıkılan daha sıradışı ve özgün bi araç aryan kitleye de çok fazla sayılarda thesis satmayı planlıyorlar.

benim tahminim 2007 yılnda tr de ayda 90 adet civarında alfa, 110 adet civarında da lancia satılacağı yönünde.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 13:54:05 Gönderen: ck-alfa147 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #11 : 17 Ocak 2007, 13:59:19 »
Altavilla ile ilgili Emre Özpeynirci'nin yazısı:

http://www.otomobilgazetesi.com/otomobil.php?id=2944
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 13:59:19 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.016
    • Çevrimdışı
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #12 : 17 Ocak 2007, 14:05:36 »
quote:

Bu arada Altavilla şu anda FIAT Powertrain'in başında. FIAT'ın bundan sonraki CEO'su olacağına kesin gözüyle bakılıyor.



Tabi tabi bu da başka bir olay.Adamın aslında nası bi cevher olduğu burdan da belli.Türkiye'de CEO luk stajı yaptı bile diyenler oldu giderken.Ama burası Türkiye Bektaş'ın dediği gibi olaylar farklı dönüyo maalesef.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 14:05:36 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

n/a

  • Ziyaretçi
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #13 : 17 Ocak 2007, 15:45:29 »
quote:

Yavuz; fuarda ne kadar inceledin bilmiyorum ama, bizim incelememiz ve anlatılanlar doğrultusunda ki fiyat politikası çok iyiydi, bana iyi satış yapacakmış gibi geliyor. Hem çok genişler iç mekan olarak hem de donanım olarak baya yüklüler.

Murat Altavilla bana göre TR de yapılmayanları yapan adam olarak iz bırakacaktır. Bugün TR de Alfa konusunda yapılanlar,  sürdürülen gelişmeler ve programa alınan bir çok şey hep onun adımları sayesinde oldu. Bilirsin bir söz vardır, doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar diye. Adamın düştüğü durum budur bence.



Fuarda fazla zamanım yoktu çok ciddi gezdiğim , incelediğim söylenemez , fiyat olarak nedir ne değildir bilmiyorum ama benim fikrim , ne Lancia o eski Lancia , ne de diğer İtalyanların karizmasına sahip. Lancıa standından geçtim ve durmadım. Bence dizaynı çok başarılı değil. Tabii fiyat da önemli bir kriter ve sonuçta her malın bir alıcısı mutlaka var.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 15:45:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #14 : 17 Ocak 2007, 19:26:47 »
Lancia Alfa kadar bilindik bir marka değil, ve Alfa'nın bilinirliği de, genelde kötü yöndedir. Oysa Lancia, yeni bir marka, hani Lancia dediğiniz zaman, kimse size çıkıp da "çok yakıyor" , "bizim dayıda vardı 50binde motor bitirdi" felan muhabbeti yapmayacak.

En önemlisi de, Türkiye'ye ilk defa gelen (sanırım daha önce ithalatçısı yoktu?) bir markanın arkasında Tofaş desteğinin olması. İlk defa duydukları (ve hakkında pek bir fikilerinin olmadığı) bir markanın ardında Tofaş desteğini görünce, insanların ilgisini çekebilir bu arabalar.

Ama sonuçta herşey fiyat politikası ile ilgili.. Üst sınıfta pek şansları yok ama, alt sınıfta iş yapabilir...
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 19:26:47 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
TOFAŞ'tan Cesur Hamle
« #15 : 17 Ocak 2007, 20:14:09 »
Bazı tofaş yöneticilierinin; Alfa Romeo'yu isteyerek almadıklarını, italya'nın diretmesiyle sırtlarında yük olduğunu söylediklerini söylenti olarak duymuştum..
Alfa Romeo'nun satış politikası da bu söylentiyi güçlendiriyor bana göre..
Ben Lancia'yı da çok sevinerek aldıklarını sanmıyorum açıkçası..
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2007, 20:14:09 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı