Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER  (Okunma sayısı 58207 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.353
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #500 : 07 Nisan 2025, 15:45:05 »
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-acil-satilik-alfa-romeo-147-1.9-jtd-2003-model-1237480736/detay/

Aracı toplamak için mi alacaksınız? Aracın durumuna göre fiyatı çok, ilana benzin girilmiş ama JTD. Sanırım bunlarda motor 8v alır toplarım diyorsanız iyi bir pazarlık yapmanızı öneririm.
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.433
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #501 : 07 Nisan 2025, 22:32:54 »
Aracı toplamak için mi alacaksınız? Aracın durumuna göre fiyatı çok, ilana benzin girilmiş ama JTD. Sanırım bunlarda motor 8v alır toplarım diyorsanız iyi bir pazarlık yapmanızı öneririm.

Hesap belli, 300 buna verip üzerine 150-200 harcanacaksa parça ulaşılırlığı ve fiyatları daha uygun ve alternatifli olan 2011 JTD düşünülebilir benzer km. lerde hatta biraz daha düşük bile bulunur sanırım
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

Harry

  • Membro
  • İleti: 1
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #502 : 12 Nisan 2025, 00:22:23 »
Bu başlık sitemize henüz üye olup 50 mesaj kotasını doldurmayan ve aynı zaman da geceleri 'ALFAAAAAA' diye uykularından uyanan üyelerimiz için dizayn edilmiştir. Her türlü ALFA ROMEO arayışınızı bu başlık altında özgürce duyurabilirisiniz.

PS: Lütfen bu başlık altında yedek parça vs. arayışlarını belirtmeyin zira zilyon tane başlık mevcut bunun için...Ayrıca link verip bu araba nasıl gibi sorular için de doğru yer burası değil...Kötü niyetli kullanımlar için forum kuralları geçerlidir.


 :alfisti:

Merhaba dostlar,

Uzun zamandır uygun bir 156 2.0 SS araç arayışım var. Gönül isterki 159 olsa ancak bütçem kısıtlı olduğundan 156 ya yönelmek durumundayım. Bunun için tavsiye ve bilgilerinize ihtiyacım var. Selespeed almak istiyorum çünkü aracı eşim ve çocuklarım da  kullanacak. Tavsiye edebileceğiniz araçlar varsa değerlendirmek isterim.
 
Ayrıca selespeed seçiminde üzülürmüyüm? Parça ve tamir imkanları nedir? Daha önce Alfa kullanmadığım için bilgi ve tecrübelere ihtiyacım var.
Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.


Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 550
    • Çevrimiçi
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #503 : 12 Nisan 2025, 03:24:50 »
Merhaba dostlar,

Uzun zamandır uygun bir 156 2.0 SS araç arayışım var. Gönül isterki 159 olsa ancak bütçem kısıtlı olduğundan 156 ya yönelmek durumundayım. Bunun için tavsiye ve bilgilerinize ihtiyacım var. Selespeed almak istiyorum çünkü aracı eşim ve çocuklarım da  kullanacak. Tavsiye edebileceğiniz araçlar varsa değerlendirmek isterim.
 
Ayrıca selespeed seçiminde üzülürmüyüm? Parça ve tamir imkanları nedir? Daha önce Alfa kullanmadığım için bilgi ve tecrübelere ihtiyacım var.
Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.
Hoşgeldiniz  :alfisti:
Selespeed seçiminde üzülüp üzülmemek alınacak otomobile bağlı,  2 adet selespeed aracım oldu ,aktif olarak 20.000 kilometredir SS kullanıyorum. İyi ki satın almışım diyorum çünkü kullanımı bence çok rahat ( 2.nesil için konuşuyorum).
Selespeed 156'nın iki versiyonu var ; ilk nesil ve ikinci nesil.
İlk Nesil EOBD protokolüne sahip olmayan Bosch ME 3.1 beyin , ilk nesil Selespeed yazılımı kullanıyor. Birinci nesil daha agresif çalışıyor 1. vitese geçmemekle inatlaşıyor. 3-2 operasyonunda revmatchı daha keskin yapıyor.

2. Nesil yani 2004 ve sonrası selespeed 156'lar Euro3 motorlar birlikte EOBD protokollü Bosch ME 7.1 beyin ve 2.nesil Selespeed yazılımı,yeni nesil robot kullanıyor ayrıca 2004 ve sonrasında şanzıman içindeki dişlilerde iyileştirmeler yapılmış 1. vitese tam zamanında geçip 3-2 operasyonu çok yumuşatılmış.
Tesisatı orjinal kalmış bir Selespeed sürekli arıza çıkartacak bir şey değil, sık görünen sorunlar basınçla ilgili bunlar içinde basınç tüpü değişiyor (fiatla ortak parça) ya da pompanın kömürleri bitiyor yenilemek gerekiyor. Bir selespeed kullanıcısı kendi arıza tespit düzeneğini edinirse bir çok sorunu kendi tespit edip düzeltebilir.
Alıcı şunun farkında olmalı, her arabanın otomatik vitesi manueline göre daha masraflı olabilir bu şuan sıfır alınan DSg golf-manuel Golfte de geçerli. 159 bakarken çoğunun tork konvektörlü otomatik şanzımanında büyük-küçük sorunlar vardı maliyeti  Aisin üretemi Q-tronic masrafı 100.000-150.000 olabiliyor. Bu rakamları duyunca Selespeed masum kalıyor. Arkadaşım ilk sahibi oldukları cvt şanzımanlı hyundai accent blue kullanıyor2014 model,şanzımanın ömrü 250.000 km civarıymış ve tamiri yokmuş çok yüksek bir değişim masrafı söz konusu manuele çeviririm diyordu  :D

Aynı zamanda 159 sahibi olarak, MK2 SS çok daha kolay kullanımlı bir otomobil 16 jantlarıyla birlikte şehiriçi konforu şaşırtacak derecede iyi.
 
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2025, 12:24:24 Gönderen: Testarossa »
Semy synthetic hater

berkealkan

  • Membro
  • İleti: 205
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #504 : 12 Nisan 2025, 11:42:48 »
Merhaba dostlar,

Uzun zamandır uygun bir 156 2.0 SS araç arayışım var. Gönül isterki 159 olsa ancak bütçem kısıtlı olduğundan 156 ya yönelmek durumundayım. Bunun için tavsiye ve bilgilerinize ihtiyacım var. Selespeed almak istiyorum çünkü aracı eşim ve çocuklarım da  kullanacak. Tavsiye edebileceğiniz araçlar varsa değerlendirmek isterim.
 
Ayrıca selespeed seçiminde üzülürmüyüm? Parça ve tamir imkanları nedir? Daha önce Alfa kullanmadığım için bilgi ve tecrübelere ihtiyacım var.
Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.


2025 yılında selespeed bir araç tercih etmezdim. Sıfır bulabileceğiniz parçası pompa, tüp ve seçim sensörleri ile sınırlı; çıkma parça bulmak için de en yenisi 20 yaşında bir sistemden bahsediyoruz.

Her şeyin problemsiz olduğu, ellenmemiş ve sorunsuz bir araç buldunuz diyelim. Kaç yıl bu şekli ile kullanabilmeyi planlıyorsunuz? Gün geldi artık yürümüyor, manuel'e dönüştürme işi herhalde yarım araba parası. Üzüldüğünüz kadarı da ekstrası.

Çok uzatmadan, şahsi kanaatim selespeed yürütmenin maddi manevi çok maliyetli olacağı yönünde. Olabilir demiyorum, olacaktır diyorum. Bugün değilse mutlaka yarın.

Herkese keyifli ve güvenli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.522
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #505 : 13 Nisan 2025, 11:49:59 »

2025 yılında selespeed bir araç tercih etmezdim. Sıfır bulabileceğiniz parçası pompa, tüp ve seçim sensörleri ile sınırlı; çıkma parça bulmak için de en yenisi 20 yaşında bir sistemden bahsediyoruz.

Her şeyin problemsiz olduğu, ellenmemiş ve sorunsuz bir araç buldunuz diyelim. Kaç yıl bu şekli ile kullanabilmeyi planlıyorsunuz? Gün geldi artık yürümüyor, manuel'e dönüştürme işi herhalde yarım araba parası. Üzüldüğünüz kadarı da ekstrası.

Çok uzatmadan, şahsi kanaatim selespeed yürütmenin maddi manevi çok maliyetli olacağı yönünde. Olabilir demiyorum, olacaktır diyorum. Bugün değilse mutlaka yarın.

Herkese keyifli ve güvenli sürüşler dilerim  :clover:



O risk her zaman var hocam, belirli bir bütçe ve belirli bir türde eski bir araba alıyorsanız çok az sayıda seçeneğiniz var "bu saatten sonra bakamam" derseniz. Herkesin öve öve bitiremediği ZF'in 4HP14'ü yatıyor benim aşağıda otoparkta, ZF'in kendisi bile biz yapamayız parçası yok dedi.  :D Bir arkadaşımız uzun süre eski Mazdasının şanzımanıyla uğraştı.

Selespeed'in bozulabilecek parça sayısı çok fazla değil ve işçiliği kolay. Öyle olunca tork konvertörlü otomatik şanzımanınızda "içini açmadan bilemeyiz"le girilen ve 100k'ya varabilen bir "açmışken komple revizyon" durumunun karşısında bana daha kolay geliyor. Ha, bu kolay işçiliği yapmak isteyecek usta vardır, yoktur, orası ayrı konu. Bizim oring meselesi gibi, ustalara oring değiştirtmek bile zor, "valf komple değişecek" diye inat ediyorlar genelde.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

berkealkan

  • Membro
  • İleti: 205
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #506 : 13 Nisan 2025, 17:33:40 »
O risk her zaman var hocam, belirli bir bütçe ve belirli bir türde eski bir araba alıyorsanız çok az sayıda seçeneğiniz var "bu saatten sonra bakamam" derseniz. Herkesin öve öve bitiremediği ZF'in 4HP14'ü yatıyor benim aşağıda otoparkta, ZF'in kendisi bile biz yapamayız parçası yok dedi.  :D Bir arkadaşımız uzun süre eski Mazdasının şanzımanıyla uğraştı.

Selespeed'in bozulabilecek parça sayısı çok fazla değil ve işçiliği kolay. Öyle olunca tork konvertörlü otomatik şanzımanınızda "içini açmadan bilemeyiz"le girilen ve 100k'ya varabilen bir "açmışken komple revizyon" durumunun karşısında bana daha kolay geliyor. Ha, bu kolay işçiliği yapmak isteyecek usta vardır, yoktur, orası ayrı konu. Bizim oring meselesi gibi, ustalara oring değiştirtmek bile zor, "valf komple değişecek" diye inat ediyorlar genelde.

Elimizi vicdanımıza koyalım; Selespeed sağlamlığı ve uzun yıllar sorunsuzluğu ile ünlü bir şanzıman değil. Yeniyken de değildi, en yenisi 20 yaşında ve şuan hiç değil. Aynı yaştaki Audi de değil, Bmw de değil. Japonlar genelde iyi derler orada bile yaş önemli bir faktör. Alfa Romeo tartışıyoruz diyerek bunları ilk cevabımda belirtmedim.

Evet çok keyifli, evet düzgün çalıştığı zaman da gerçekten iyi çalışan bir sistem ancak.. Daha öncesinde hiç uyarı vermeden, dağda bayırda - ışıklarda - otoparkta hooop boşa atıp veda edebilir. Çözümü anlayan adam için basittir, tamiri keyiflidir, ikinci araba olarak da şahanedir belki. Bazen bir yerde kopan bir lehimdir derdi, eskiyen bir o-ringdir ama;

Soruyu soran beyefendi özelinde söylüyorum bunları. Daha önce kullanmadım, üstelik eşim ve çocuklarım da kullanacak diyor. "Bütçem yok ve Selespeed bakıyorum" ile "Bence çok keyifli bir şanzıman, ikinci araç olarak haftasonları severek kullanıyorum" tamamen ayrı dünyalar.

En iyisi de olsa bu arada, şahsi kanaatimdir;

Güvenip uzun yola çıkar mıyım? Hayır. - Otobüsle giderim kafam rahat olur.
Güvenip eşime verir miyim? Hayır. - TCT MiTo'su vardı, tertemiz kullandı.

Sorduğu sorulara hem 10 yıl öncesinde sahip olduğum Selespeed GT dolayısıyla deneyimlerim hem de günümüzde duyduklarım ile cevap verecek olursam;

Tamir imkanı var mı? Çok kısıtlı, neredeyse yok. Çok temiz bile olsa ustalar artık ellemek istemiyor.
Parçası var mı? Çok kısıtlı, neredeyse yok. Yani sıfırı zaten yok, çıkması da en yenisi 20 yaşında bir robot? Bilemiyorum.

---

Temiz ve bakılmış bir 156, bugün bile gayet alınabilecek bir otomobil bence. Ancak manuel vites olarak.

Herkese keyifli ve güvenli sürüşler dilerim  :clover:

Önemli Not - İlanlardaki hiçbir Selespeed 147-156-GT 'yi de kötülemiyorum.





2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 550
    • Çevrimiçi
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #507 : 13 Nisan 2025, 19:10:25 »
@octinum Selespeed'in en önemli unsuru tesisat bence ve  Selespeedin sevdiğim kısmı aslında çalışmadığı an 100.000'den başlamaması  :D Bizim grupta Yunus var biliyorsun sende yıllardır küçük ilde ss kullanıyor geçenlerde sadece basınç tüpünü değiştirdi kendisi devam etti , tam otomatik olsa müdahale edebilmesi söz konusu olamazdı ve basınç tüpüne vereceği parayla ancak servise çektirirdi. Bir de aldıktan sonra şuna dikkat ettim 2.nesil sahipleri uzun süreli biniyorsa ve iyi bir ustaya gidiyorsa memnunlar.

Manuel 156'da vitesten dolayı şehirdışında yolda kalmış zar zor istanbula dönebilmiş, 2 manuel 156'da rolanti problemleri yaşayıp stop etme sorunu yüzünden aylarca araba kullanamayıp üretimi olmayan parçayı bulucaz tutturcaz diye ordan oraya gitmiş biri olarak selespeedimle her hafta uzun yoldayım . Ailecek Karadenizin virajlı yollarında da kullandım . Antalyayı karış karışta gezdim. Kız arkadaşıma da gönül rahatlığıyla verdim kullandı bir kerede yolda kalır mıyım korkusu yaşamadım.

Her hafta hiç gitmessem bile İstanbul-Sakarya yapıyorum.  Arabanın önceki ilk sahibi sayılabilecek kişiye " selespeed ile neler yaşadınız " sorusunu sorduğumda şaşırmıştı  :D Ağustosta köye gittiğimizde babam Bosenin keyfi, çift bölge otomatik klimanın rahatlığı ve otobanda solu bırakmayarak 160 ile çok rahat gidebildiğini görünce ve 8 saat yolun ardından 40 kilometre İnebolu-Doğanyurt arasından City modunun 3-2 işini yapıp zaten yol yorgunu olan sürücüyü 40 kilometre içinde 500 kez vites değiştirtmeme rahatlığına erişince  " bu arabaya ne gerekiyorsa yaptır yoksa paran ben veririm " demişti  :D

Düşününce bu rakama bunları yapabilmesi bu arabayı rakipsiz kılıyor çünkü bu paralara "sorunsuz" kategorisine koyulan  otomatik alabilceğin araba benzer yıllarda albea otomatik falan oluyor, bu arabaylada ailecek 4 kişi bagaj dolu klima açık otobana çıkmak yaz gününde eziyet olacağı için 156SS masraf çıkartasada yaptırıp kullanılır diyoruz.
Tekrar diyim , otomatik ihtiyacı yoksa manuel almak daha az riskli , onunda rolanti problemleri ve CF2 2.0'ın daha dirayetsiz oluş durumları var.
Semy synthetic hater

mustafa26

  • Membro
  • İleti: 223
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #508 : 13 Nisan 2025, 19:47:18 »
Merhaba dostlar,

Uzun zamandır uygun bir 156 2.0 SS araç arayışım var. Gönül isterki 159 olsa ancak bütçem kısıtlı olduğundan 156 ya yönelmek durumundayım. Bunun için tavsiye ve bilgilerinize ihtiyacım var. Selespeed almak istiyorum çünkü aracı eşim ve çocuklarım da  kullanacak. Tavsiye edebileceğiniz araçlar varsa değerlendirmek isterim.
 
Ayrıca selespeed seçiminde üzülürmüyüm? Parça ve tamir imkanları nedir? Daha önce Alfa kullanmadığım için bilgi ve tecrübelere ihtiyacım var.
Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.

Hoşgeldiniz Hayrettin Bey,
Selespeed konusunu forum içinde ararsanız birçok deneyim, görüş ve teknik bilgilere ulaşabilirsiniz. Sistem genel olarak basit bir yapıya sahip olmakla birlikte 2003 -2006 arasında bir 156'yı eğer yanlış ellerden geçmediğine ve yanlış müdahaleler görmediğine ikna olursanız alın ve kullanın. Belki sizin için önem arz eden bir bilgidir; Selespeed bir 156'da yokuş kalkış desteği mevcut değil. Kullanımına biraz alışmak gerekir, o da sizin vites değişim/kullanım tarzınıza kendini adapte eder. Korkulacak bir "öcü" sistem değildir. Kötüleyenlere kulak asmayın, yanlış müdahale ile insanlar yaşamlarını bile yitirebiliyorken arabalar ne yapsın yanlış müdahale karşısında :)
Mühim olan şey seçtiğiniz arabayı güvenilir bir Alfa Romeo ustasına gösterin, aracın genel durumuna ve Selespeed sisteme gerektiğinde bakım yapabileceğini söyleyecek kadar güveniyorsa alın geçin.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.522
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #509 : 13 Nisan 2025, 22:40:57 »
Elimizi vicdanımıza koyalım; Selespeed sağlamlığı ve uzun yıllar sorunsuzluğu ile ünlü bir şanzıman değil. Yeniyken de değildi, en yenisi 20 yaşında ve şuan hiç değil. Aynı yaştaki Audi de değil, Bmw de değil. Japonlar genelde iyi derler orada bile yaş önemli bir faktör. Alfa Romeo tartışıyoruz diyerek bunları ilk cevabımda belirtmedim.

Evet çok keyifli, evet düzgün çalıştığı zaman da gerçekten iyi çalışan bir sistem ancak.. Daha öncesinde hiç uyarı vermeden, dağda bayırda - ışıklarda - otoparkta hooop boşa atıp veda edebilir. Çözümü anlayan adam için basittir, tamiri keyiflidir, ikinci araba olarak da şahanedir belki. Bazen bir yerde kopan bir lehimdir derdi, eskiyen bir o-ringdir ama;

Soruyu soran beyefendi özelinde söylüyorum bunları. Daha önce kullanmadım, üstelik eşim ve çocuklarım da kullanacak diyor. "Bütçem yok ve Selespeed bakıyorum" ile "Bence çok keyifli bir şanzıman, ikinci araç olarak haftasonları severek kullanıyorum" tamamen ayrı dünyalar.

En iyisi de olsa bu arada, şahsi kanaatimdir;

Güvenip uzun yola çıkar mıyım? Hayır. - Otobüsle giderim kafam rahat olur.
Güvenip eşime verir miyim? Hayır. - TCT MiTo'su vardı, tertemiz kullandı.

Sorduğu sorulara hem 10 yıl öncesinde sahip olduğum Selespeed GT dolayısıyla deneyimlerim hem de günümüzde duyduklarım ile cevap verecek olursam;

Tamir imkanı var mı? Çok kısıtlı, neredeyse yok. Çok temiz bile olsa ustalar artık ellemek istemiyor.
Parçası var mı? Çok kısıtlı, neredeyse yok. Yani sıfırı zaten yok, çıkması da en yenisi 20 yaşında bir robot? Bilemiyorum.

---

Temiz ve bakılmış bir 156, bugün bile gayet alınabilecek bir otomobil bence. Ancak manuel vites olarak.

Herkese keyifli ve güvenli sürüşler dilerim  :clover:

Önemli Not - İlanlardaki hiçbir Selespeed 147-156-GT 'yi de kötülemiyorum.


Benim gözlemim, Selespeed'in ilk çıktığında veya sonrasında sağlamlığı ve uzun süre sorunsuzluğu ile ilgili şikayetlerin çoğunun "temel atıf hatası"nın otomotiv versiyonu olduğu yönünde. Psikolojiden de terim çalarım böyle.  >:D Selespeed'e özgü olmayan konuyu kirletmemek adına çok tekniğe girmeyeceğim, ama burası forum, burayı üç ay sonra okuyan da çıkacak, @berkealkan'ın yazdığından sorunun Selespeed'in kendisinde olduğu yanılgısına varmasınlar diye yazıyorum.

Selespeed'le ilgili sorunları incelediğinizde çoğunun ya kullanım hatası, ya eksik/hatalı bakım ve tamirat, ya da ömrü biten parça kaynaklı olduğunu görürsünüz. Burada Alfa'nın da sistemi doğru anlatmamış olması (veya kendilerinin bunu öngörmemiş olması) gibi bir durumu var. Örneğin basınç tüpünün atıyorum 5 yılda bir değişen bir parça olması gerekiyor. Çalışma prensibi öyle. Keza pompa motoru diyeceğim, ama o 10 yıldan uzun sürüyor genelde. Sistemi anladığınızda "normal" otomatik şanzımanlardan daha uygun maliyetlerle, gayet güvenilir şekilde kullanılabileceğini söyleyebilirsiniz.

Forum ahalisi benim Selespeed'i beğendiğimi iyi bilir. Bugün 156'nın sıfırı yeniden çıksa, ZF şanzımanlı model mi Selespeed olan model mi deseniz, bugün yine Selespeed'i seçerim. Tek sebebi keyif faktörü değil, 20 yıl sonra o ZF'in de parçası yok diye elimde kalma ihtimali olduğunu, her ikisinin parçasının bulunduğu senaryoda Selespeed'in daha düşük maliyet çıkaracağını da biliyorum.

Sistemin kendisi dışındaki faktörler evet Selespeed'i riskli tercih haline getiriyor. Ama 2001 Selespeed değil de atıyorum bu alemlerin krallarından Mazda'nın 2001 model 626'sını alırım, otomatik şanzımanı arıza yapmaz, yapsa da üç kuruşa hallolur, Selespeed gibi başımı ağrıtmaz gibi hayalleriniz varsa bi' soğuk suyla yüzünüzü yıkayın, hemen ayıltır.  :p
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Swingy

  • Membro
  • İleti: 5
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #510 : 16 Nisan 2025, 21:59:41 »
Merhabalar herkese.

Ben de bir Alfa Romeo alıp bu ailenin bir parçası olmak istiyorum. Giulietta 1.6JTD Mk-2 düşünüyorum. Bütçem 700bin. Çevremden herkes yapma, etme, aman, sakın vs. diyorlar ancak ben çok beğeniyorum ve bir Alfa Romeo sahibi olmak istiyorum. Beni Giulietta konusunda aydınlatacak motorların farkları, bakımları, yakıt tüketimler, mk1-2 farkları, paketlerin farkları ve opsiyonlar hakkında bilgilendirecek, ilan yorumlayacak birileri bana ışık tutarsa sevinirim. Forumdan iletişimin biraz ağır olacağı için yardımcı olmak isteyenler ile whatsapp üzerinden iletişim kurabiliriz. Cevaplarınızı bekliyorum ve buraya incelemeniz ve yorumlamanız için hem mk-1 hem mk-2 distinctive ve progression plus birkaç ilan bırakıyorum. Şimdiden teşekkürler.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-117.000-km-alfa-romeo-giulietta-kredi-kartina-12-taksit-1239754347/detay/

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-hatasiz-degisensiz-1177007553/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-romeo-yol-tutus-ve-konfor,tramer-yoktur-1203895498/detay
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 550
    • Çevrimiçi
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #511 : 16 Nisan 2025, 23:46:18 »
Merhabalar herkese.

Ben de bir Alfa Romeo alıp bu ailenin bir parçası olmak istiyorum. Giulietta 1.6JTD Mk-2 düşünüyorum. Bütçem 700bin. Çevremden herkes yapma, etme, aman, sakın vs. diyorlar ancak ben çok beğeniyorum ve bir Alfa Romeo sahibi olmak istiyorum. Beni Giulietta konusunda aydınlatacak motorların farkları, bakımları, yakıt tüketimler, mk1-2 farkları, paketlerin farkları ve opsiyonlar hakkında bilgilendirecek, ilan yorumlayacak birileri bana ışık tutarsa sevinirim. Forumdan iletişimin biraz ağır olacağı için yardımcı olmak isteyenler ile whatsapp üzerinden iletişim kurabiliriz. Cevaplarınızı bekliyorum ve buraya incelemeniz ve yorumlamanız için hem mk-1 hem mk-2 distinctive ve progression plus birkaç ilan bırakıyorum. Şimdiden teşekkürler.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-117.000-km-alfa-romeo-giulietta-kredi-kartina-12-taksit-1239754347/detay/

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-hatasiz-degisensiz-1177007553/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-romeo-yol-tutus-ve-konfor,tramer-yoktur-1203895498/detay

Merhaba ,hoşgeldiniz :alfisti:
Çevrenize alfa romeo konusunda kulak asmayınız çünkü Giuletta normal bir c segment araçtan farklı bir bakım istemiyor.
Forumda arama kısmından bir çok soruya cevap bulabilirsiniz, yine de giuletta konusunda tecrübeli üyeler yardımcı olacaktır.
Son olarak forumdan @murat 'ın ilanda olan giulettasına satılıklar bölümünden bakmanızı tavsiye ederim.
Semy synthetic hater

Swingy

  • Membro
  • İleti: 5
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #512 : 17 Nisan 2025, 00:24:42 »
Merhaba ,hoşgeldiniz :alfisti:
Çevrenize alfa romeo konusunda kulak asmayınız çünkü Giuletta normal bir c segment araçtan farklı bir bakım istemiyor.
Forumda arama kısmından bir çok soruya cevap bulabilirsiniz, yine de giuletta konusunda tecrübeli üyeler yardımcı olacaktır.
Son olarak forumdan @murat 'ın ilanda olan giulettasına satılıklar bölümünden bakmanızı tavsiye ederim.

Murat beyin ilanını gördüm. Numarasını alıp yazdım. Kendisi sağolsun çok ilgili ve kibar birisi ne sorarsam fazlasını katarak cevapladı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.353
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #513 : 17 Nisan 2025, 08:11:23 »
Murat beyin ilanını gördüm. Numarasını alıp yazdım. Kendisi sağolsun çok ilgili ve kibar birisi ne sorarsam fazlasını katarak cevapladı.

Bilindik Alfa almak her zaman kazandırır. Murat'ın aracı gerçekten çok bakımlı ve rengi mükemmel  :nazar:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Swingy

  • Membro
  • İleti: 5
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #514 : 17 Nisan 2025, 11:27:20 »
Bilindik Alfa almak her zaman kazandırır. Murat'ın aracı gerçekten çok bakımlı ve rengi mükemmel  :nazar:

Çok haklısınız ama ben de binici karakterde bir kişiyim. O yüzden ne kadar düşük km temiz bir araç bulursam o kadar iyi, uzun süre binmeyi düşündüğüm için de kmnin çok yüksek olmamasını istiyorum. Alfa piyasasının yavaş olduğu bilinen bir gerçek. Satacağım150-200bin arası bir araç ile 300bin km aracın alıcı sayısı çok farklı olacaktır.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.433
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #515 : 17 Nisan 2025, 17:06:47 »
Sevgili dostlar eksik olmayın, arkadaş ile uzun uzun yazıştık. Kendi de dikkat etmiştir ki ancak buraya üye olup 2. el ilanlarına bakınca benim de aracı satma niyetim olduğunu öğrendi ve siz de belirtmişsiniz. Ben hiç bahsetmedim çünkü özel şartlarını anladım ki kendince haklı.. Zira ülkemizde bir aracı daha almadan satma durumunu da düşünmek zorundayız. Büyük şehirlerde olsa satarken de sorun yaşamaz elbet ancak durumu öyle değil ,yoksa benimkini alsa dertsiz bir şekilde kullanacağını o da anlamıştır. Umalım ki başı ağrımayacak bir Giuilietta bulacak. Ben dizelde ısrar etmesini ve Kars'taki aracı bir araştırmasını tavsiye edeceğim.  :kahve: @Swingy
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2025, 17:28:39 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.353
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #516 : 17 Nisan 2025, 17:23:44 »
Küçük şehir için dizel en mantıklısı, ben bile İzmir dibimde olmasına rağmen arabayı 1-2 gün sanayide beklettiğim oluyor. 1,6 jtd bu konuda daha şanslı.  :yukari-ok:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Swingy

  • Membro
  • İleti: 5
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #517 : 17 Nisan 2025, 19:01:26 »
Sevgili dostlar eksik olmayın, arkadaş ile uzun uzun yazıştık. Kendi de dikkat etmiştir ki ancak buraya üye olup 2. el ilanlarına bakınca benim de aracı satma niyetim olduğunu öğrendi ve siz de belirtmişsiniz. Ben hiç bahsetmedim çünkü özel şartlarını anladım ki kendince haklı.. Zira ülkemizde bir aracı daha almadan satma durumunu da düşünmek zorundayız. Büyük şehirlerde olsa satarken de sorun yaşamaz elbet ancak durumu öyle değil ,yoksa benimkini alsa dertsiz bir şekilde kullanacağını o da anlamıştır. Umalım ki başı ağrımayacak bir Giuilietta bulacak. Ben dizelde ısrar etmesini ve Kars'taki aracı bir araştırmasını tavsiye edeceğim.  :kahve: @Swingy

@murat bey kesinlikle ince düşünceli birisi. Olayı çoktan yorumladı. Aracı için tuttuğu excel dosyasına bakınca kendisinin aracı üzerinde ne kadar titiz bir insan olduğunu bir buçuk yıl içinde aracına yaptırdığı bakımlardan ve harcadığı meblağdan(belki yakışı kalmaz diye söylemiyorum) anlıyorum. Ancak belirttiği sebeplerden ve insanımızın araç alırken dikkat ettiği malum kriterlerden dolayı ne kadar binici de olsam küçük bir ilde görev yapıyor olmam ve ileride doğu bölgesinde çalışacak olmamdan da dolayı km konusunda bazı tercihlerim var. Belirtmiş olduğu Kars'taki araç gözüme çok takılıyor ancak Kars'ın bana çok uzak olmasından dolayı bir çekince yaşıyorum. Tabi bunların çözüm yöntemleri de var belki çekici üstünde getirebilirim gibi...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Swingy

  • Membro
  • İleti: 5
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #518 : 18 Nisan 2025, 18:50:09 »
Kars'taki araç sahibiyle konuştum. Ön tamponda kırık olduğunu söyledi. Fotoğrafı var mı diye sordum. Fotoğraf çekip ilanı güncelledi. Hem ön tamponda hem de scudettada kırık var. İkisini de değiştirsek 30bin cıvarı bir masraf çıkar diye düşünüyorum. Henüz sormadım ama araç sahibi bu masrafın tamamını fiyattan düşmez gibi geliyor
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 550
    • Çevrimiçi
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #519 : 18 Nisan 2025, 22:11:38 »
Size şunu söylemek istiyorum, en sorunlu alfam en düşük km olandı.
Semy synthetic hater

80city

  • Membro
  • İleti: 32
    • Çevrimdışı
Ynt: ALFA'sını ARAYAN YENİ ÜYELER
« #520 : 19 Nisan 2025, 21:35:45 »
Çok haklısınız ama ben de binici karakterde bir kişiyim. O yüzden ne kadar düşük km temiz bir araç bulursam o kadar iyi, uzun süre binmeyi düşündüğüm için de kmnin çok yüksek olmamasını istiyorum. Alfa piyasasının yavaş olduğu bilinen bir gerçek. Satacağım150-200bin arası bir araç ile 300bin km aracın alıcı sayısı çok farklı olacaktır.

Sizi ben de çok iyi anlıyorum. Babamda olan düşük km takıntısı (takıntı demeyelim de hadi güvenli tarafta kalma isteği diyelim) bana da geçmiş. Ben de alırken km 100.000 altı olsun o olmuyorsa 120 150 180 200 gibi çeşitli psikolojik sınırlara takılıyorum. Forumu çok araştırdım derken Ankara'da evime çok yakın bir galeride trimi vs çok iyi kondisyonda düşük km bir 159 buldum ve aldım galeri ve benim sordurmam sonucu aracın ilk sahibinden alındığı, 2019 yılına kadar yetkili serviste yapıldığı 90bn civarı turbo revizyonu gördüğü, ufak 2 kazasının kaporta işçiliklerinin bile yetkili serviste yapıldığını biliyorum. Ufak tefek sorunlar ve çoğunlukla pimpiriklenmelerle ustamın kafasını bolca şişiriyorum. Aracı alırken ben de aynı şekilde düşündüm 200k üzeri araç alacağıma 150 160 binde alırım, ilk masrafı az olur daha az yorulmuştur, daha az sorun çıkarır diyor insan haklısınız ama şunu sormak lazım mesela 85 90bin de ağır bakımı gelmiş satmadan önce bunu dahi yaptırmak istememiş ve böyle satılan bir aracı almak yerine aldığından beri gözü gibi bakan, en ufak ses ve sorunda hemen ustanın yolunu tutan sorunların büyümesine izin verilmemiş ama örneğin kmsi 130bin de olan bir aracı almak daha mantıklı değil midir?

Marka vereceğim ama ben 65bin km'de Opel Corsa aracımı alırken işyerinden arkadaşım bütün uyarılarıma rağmen 290bin km'de i20 aldı. Ben aracın çekişinden gidişinden şikayetçi olarak kullanırken onun herhangi bir şikayeti yoktu. Yarın öbür gün aracı satmak istediğinizde düşük km aracında alıcısı olur yüksek km olanında. Siz aracın size yaşatacağı sorunları da gözetin. İster 50 ister 250 km'de olsun 20 yaşında araç alıyorsunuz.  Şimdiki aklım olsa 200den fazla da olsa gerektiyse motoru revize olmuş, turbosu bakımdan geçmiş, ıvır zıvırları halledilmiş, dpf EGR zart zırt çözülmüş bir araç almak isteyebilirdim. sene sonuna doğru hanıma da bir guiletta ya da mito düşünüyorum. Gidip zibidilerin elinde oyuncak olmuş ama temiz diye satılan boş paket Clio alacağıma alfisti forumdaşımdan alfa alırım bin kat daha rahat ederim.

Yani sonuç olarak aracın alış rakamı satış rakamı ve müşterilerin yanı sıra alfanın zaten kendi içinde sınırlı sayıda alıcısı ve binicisi var. Alsat a uygun bir araç olmaması sebebiyle almış ama satamamış birinden "temiz" diye sanayi ustalarının elinde oyuncak olmuş bir araç yerine geçmişi belli araç almanız ve o araca gerektiği gibi bakmanız durumunda yarın öbür gün satmak istediğinizde 500bin km'de olsa gerek forum içinde gerek forum dışında satmanızı kolaylaştırır bilginiz olsun.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
6908 Gösterim
Son İleti 31 Mart 2006, 11:29:36
Gönderen: n/a
0 Yanıt
5534 Gösterim
Son İleti 31 Mart 2006, 11:33:43
Gönderen: n/a
16 Yanıt
1091 Gösterim
Son İleti 10 Nisan 2007, 20:55:36
Gönderen: n/a
4 Yanıt
919 Gösterim
Son İleti 19 Kasım 2013, 18:26:04
Gönderen: adnan.geyik
6 Yanıt
1799 Gösterim
Son İleti 03 Aralık 2017, 19:21:53
Gönderen: Ormanci

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal