Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM  (Okunma sayısı 6788 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ykilinc

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #25 : 12 Şubat 2017, 13:29:15 »
Devlet, Paypall' in sunucularini Türkiye' ye getirme şarti koştu. Bunu yapmadan lisans vermem dedi. Sorun bu. O da global politikam geregi taşımam dedi. Devlet sen bilirsin seklinde atarlandi...:)
Paypall' in yerli (hükumete yakın) alternatifi için bir hazirlik diye de yorumlanmisti bu durum ama neye inanacagimizi bilemediğimizden bu bilgi dogru veya degil diye yorum yapamiyorum. Sonuc olarak paypall gitti...

Bu arada parca sıkıntısı o kadarda problem degil yani ben yasamadim en kötü ihtimal  servisler bulgaristan bağlantılı getiriyorlar. Shop.alfisti den ise alışveriş hala mümkün. Yakin zamanda ankara'dan spider sahibi Olgun arkadaşımız ciddi tutarda parca getirtti. Henuz montaji dahi yapilmadi diye biliyorum. O kadar yakin bir zaman yani.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ykilinc

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #26 : 12 Şubat 2017, 13:37:27 »
GT için ise internetten alisveris tarzi bir gündemin herhalde olmaz diye düşünüyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.545
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #27 : 12 Şubat 2017, 16:19:30 »
Evet tum yazan arkadaslarin yorumlarina katiliyorum. GTV ayri bir dunya, ama sadece ve sadece bilincli ellerden alinmali...Ucuza alirim 3-5 masraf yaparim yuruturum diyebileceginiz bir arac kesinlikle degil. Mantik GT desede (ki 3.2 V6 GT sahibiyim oradan pay bicin) gonul GTV diyor  :)

GTV deki o oturus pozisyonunu, 916 kasanin guzelligini ve cektigi ilgiyi asla GT de bulamasiniz. Yani her sey surat , hizlanma yada yada yaris degil. 12V turbo motorun alt devirleri guzel ve ust devirleride lineer olarak guzel guc ve tork egrisi sunuyor.

Tabi 3.2 GTV Turkiye`de bulunsa o zaman tadindan yenmezdi, son yillari saymazsak Alfanin urettigi en hizli seri uretim aracidir kendisi.

Son soz olarak yine diger arkadaslarin da belirttigi gibi GTV, GT gibi melez bir arac degil safkan spor arabadir.

1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #28 : 12 Şubat 2017, 20:18:07 »
Merhaba,

Adım geçmiş, iki kelam edeyim :)

GT de GTV de uzun süreler kullandım. GTV konusunda mekanik anlamda konuya benden çok daha hakim olan arkadaşlar var. İlk sıraya da Ata, Burak, Anıl isimlerini koyabilirim. Gün itibariyle hepsi benden daha uzun süre GTV V6 TB kullanmış ve benden daha çok emek vermiş insanlardır. Ola ki birisi arabasını satarsa da GTV arayanlar üstüne atlasın derim :)

Öncelikle GT-GTV karşılaştırmasını genel anlamda yapmak zor. Çünkü en basitinden yol tutuş karakteristiği olarak GTV TS ile GTV V6 TB arasında ve GT JTS ile GT 1.9 JTDm Q2 arasında gözle görülür farklar var. Biz burada hangi versiyonları kıyaslıyoruz?

GTV V6 TB sözkonusu olduğunda benim yorumum yine standart bir araç üstünden değildi. Sertlik ayarlı Koni Sport amortisörler, Eibach GTV Cup yaylar, Sparco kule gergisi, Zender spoiler, ve o zamanın en iyi lastiklerinden olan Michelin PS2 üzerinde yürüyen bir araçtı. Doğal olarak standart GTV'ye oranla, kaymak asfaltta ciddi anlamda daha iyi yol tutuyordu. Dolayısıyla yaptığım yorumlar bu setupta bir GTV V6 TB üzerinden oluyor.

Standart araçlara bakarsak GTV TS, GTV V6 TB'den daha iyi yol tutan bir araçtır. Çünkü V6 TB'nin ön kısmı ciddi anlamda ağır, ve standart haliyle understeer problemi yaşayan bir araç, kopunca da toplaması nispeten zor.

Eğer karşılaştıracağımız araçlar benim eski GTV V6 TB ile şimdi sevgili @cem meric 'in sahibi olduğu eskiden bende olan yaylı kule gergili Q2 ise, yüksek hızlarda GTV V6 TB'nin verdiği güveni sadece GT'den değil, kullandığım başka hiçbir Alfa Romeo'dan alamadığımı söyleyebilirim. Düzgün setuplı bir V6 TB yüksek hızlarda sıfır elektronik yardımcı ile anlamsız derecede yol tutuyor. Konu her geçtiğinde söylerim, o zamanlar deli zamanlarım, bir RX-8 ile yanyana viraja girdiğimizde -ki RX-8 güzel yol tutan bir araba- o adam 130 km/s ile ancak yanlayarak dönerken, ben yanından 140-150 arası bir süratte o virajı ray üstünde dönebilmiştim.

Ancak, düşük hızlarda, aşırı sert U dönen virajlarda GT Q2 daha iyi yol tutardı. Ve yine setup'ın sertliğinden dolayı V6 TB engebeli yolda tedirgin ederdi, ki kazayı da buna istinaden yaptım zaten. Ki @Kibitzer 'in söylediğini şöyle düzeltmek isterim, standart bir V6 TB'de engebeli yolda kaza yaparsınız gibi bir şeyi savunmuyorum, ancak pinpon topu gibi zıplayan her araçta olduğu gibi sert setup'lı bir V6 TB'de de engebeli yollarda dikkat etmek elzemdir. Kaymak asfaltta ekstrem yol tutuşun karşılığını bozuk yolda dikkatli olarak vermeniz gerekiyor. Yoksa standart V6 TB'de kaymak asfalt yol tutuşu da tabii ki daha kötü olmakla birlikte engebeli yolda da paşa paşa tırsmadan gidersiniz :)

Şöyle anlatayım, benim rahmetli GTV V6 TB'nin içindeyken limitlerinin çok çok yüksek olduğunu bilirdim, ama o limitleri aşmazdım. Çünkü bıraktığı zaman arkası o kadar hafifliyordu ki, toplamak gerçekten çok ince bilek hareketleri istiyordu. GT Q2'nin limitleri ise -kaymak asfalt için konuşuyorum- belki bir nebze daha az idi, ancak bıraksa da, bırakmasa da, hangi koşul olursa olsun "ben spin atmam, sana toplayacak fırsatı veririm" güvenini sunuyordu. Q2 limit üstünde çok rahat kontrol edilebilen bir araç. Asla işi komplike hale getirmiyor, kaya kaya, eğlenceli eğlenceli gidebiliyorsunuz. Yani GTV V6 TB eğer direksiyonu kırdığımda o virajda arkayı bırakacaksa, hızımı düşürmeyi ve limit girmeyi tercih ederim, Q2'de ise "kaysın ya nolcak, toplarız" der o viraja girerim.

Özetle, aynı parkuru geçecek olsak, ve araçların hızlanma disiplinleri aynı olsa, bahsettiğim GTV V6 TB ile ben daha hızlı giderdim, ancak GT Q2'nin içinde daha güvende hissederdim.

Standart GTV V6 TB ile standart GT Q2'yi ise kıyaslamamak gerekir, Q2 net şekilde daha önde bir araç. Abartı pahalı olmadıkça standart haliyle GT Q2 kadar yol tutan araç sayısı çok az. Aracın sportif görüntüsünden dolayı durduk yere taciz edip sinirlendiren, nice modern ve pahalı aracın buna cevap olarak virajlarda dikiz aynasında göründüğü zamanlar oldu araç bendeyken.

Diğer konulara gelirsek.

Alfa hissiyatı konusunda GTV apayrı bir yerde. Hala savunurum, Maserati olmadıkça aynı keyfi verecek bir araç bulmak çok zor. Kullanma keyfi açısından GTV açık ara en keyif aldığım Alfa Romeo idi. GTV safkan bir spor araç ise, GT onun yanında "konforlu ve sportif Alfa Romeo" olarak duruyor.

GTV çok daha fazla dikkat çeken bir araç, ve evet gelen geçen bakar, sorar, durdurur. Arabaya meraklı olmayanlar fiyat etiketinin 10 katı daha pahalı bir araç sanarlar.

Güncel olarak ben çok çok temiz olmadıkça GTV V6 TB almam. GTV TS belki, ama V6 TB için gerçekten ya çok düşük km, ya da çok bilindik birisinden olması lazım. Yavaş yavaş bazı parçalarında sıkıntılar başlamış bir araç, ve yaşı itibariyle illa ki bazı problemleri olacaktır.

GTV klasik olacak mı? Kesinlikle olacak.

GTV ve GT farklarına gelirsek.

Mantık açısından baktığınızda GT hemen hemen her alanda üstün. Parçaları diğer modellerin çoğuyla ortak, arka koltukları GTV gibi göstermelik değil, gerçekten 2 kişi rahatça sığar, bagajı birçok kompakt aracın bagajından daha geniş, frenleri GTV'den daha iyi, bakımları genel anlamıyla daha makul, model yılı olarak daha yeni, temizini bulma şansınız daha yüksek vsvs.

GTV V6 TB'nin ise o motor sesini duymak, biraz dokunduktan sonra gidişine şahit olmak GT'nin artılarını unutturabilir. 230-240hp arası bir V6 TB bugünün "hızlıyım" diyen araçlarıyla başa çıkacak kadar güzel performans sunar ve o esnada muhteşem bir senfoni yayar etrafa. Ata,Anıl,Burak üçlüsünün GTV'lerini canlı kulakla bir dinleme şansı olursa ne demek istediğimi anlarsınız. F355'e yakın egsoz sesleri var.

Bugün bana deseler ki, 1 hafta GT veya GTV sende kalacak, hangisini alırsın, tereddütsüz GTV seçerim. Hala çok çok özlediğim bir araçtır, temizini bulursam da alırım. İçi, dışı, duruşu tamamen kendine has. Çok özel hissettiren bir araç.

Daha çok ilgi istemesine rağmen benim gönlüm GTV'de olurdu. Fakat ilk Alfa Romeo'm olacaksa veya evin tek aracı olacaksa da GTV alınmaması gerektiğini düşünüyorum. En temiz GTV'de bile kendiniz de uğraşmanız gerekecektir. Kontağı çevir 10.000 km'de bir servise uğra arabası değil, meraklısı ve evde yedek bir araç olmadıkça bence macera olur. GT Q2 ile olan birlikteliğimde sıradışı bir problem sebebiyle servise gittiğim bir defa turbo hortumu yırtıldığında oldu, onun dışındakiler hep benim bildiğim ve ilgilenmek istediğim konulardı. Yani tahmin edilebilir, ve çıkan problemlerin çözümlerinin de bilindiği bir araçtı. İlk aldıktan sonra işlerimi bitirdiğimde, servise bakımdan bakıma uğradım. GTV'de ise çözümü nokta atışı bilinmeyen problemler olabiliyor, deneme-yanılma gerektirebiliyor. Rutin bakım dışında servise daha fazla uğrama ihtimaliniz GT'ye oranla daha fazla. Eğer "aman yeter ki gitsin, sıkıntı yok" derseniz kullanırsınız, ama Alfa Romeo'ya binilmesi gerektiği gibi binmek isterseniz bir 156,159 kadar sıkıntısız bir araç olmadığını da söyleyebilirim.

Yakıt tüketimine gelirsek, V6 TB'de dipgaz otoban geçtiğimizde 27-30lt arası tükettiğimi hatırlıyorum. İbreyi gözle takip etmiştik. Ortalama 12-15lt arası, en az 8lt civarıydı. Tempolu giderseniz tempoya bağlı olarak 15'in üstüne çıkabiliyor.

Evet GTV'nin kaput altı fazla ısınır, dolayısıyla açık filtre koymayı planlarsanız güzel yerleştirmeniz gerekir yoksa yazın performansta düşüş olur, ancak bunun dışında bir eksisi yok bu durumun.

Yine eklemek isterim ki yaptığım yorumlar standart olmayan, benim kullandığım GTV V6 TB üzerinden.

İlk Alfa Romeo için tavsiyem ne GT ne de GTV olur. Sıralamanıza göre temiz bir 159 veya temiz bir 156 sizi markaya daha çok ısındıracaktır.
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2017, 20:25:47 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

eba

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #29 : 13 Şubat 2017, 00:30:04 »
Merhaba,

Adım geçmiş, iki kelam edeyim :)

GT de GTV de uzun süreler kullandım. GTV konusunda mekanik anlamda konuya benden çok daha hakim olan arkadaşlar var. İlk sıraya da Ata, Burak, Anıl isimlerini koyabilirim. Gün itibariyle hepsi benden daha uzun süre GTV V6 TB kullanmış ve benden daha çok emek vermiş insanlardır. Ola ki birisi arabasını satarsa da GTV arayanlar üstüne atlasın derim :)

Öncelikle GT-GTV karşılaştırmasını genel anlamda yapmak zor. Çünkü en basitinden yol tutuş karakteristiği olarak GTV TS ile GTV V6 TB arasında ve GT JTS ile GT 1.9 JTDm Q2 arasında gözle görülür farklar var. Biz burada hangi versiyonları kıyaslıyoruz?

GTV V6 TB sözkonusu olduğunda benim yorumum yine standart bir araç üstünden değildi. Sertlik ayarlı Koni Sport amortisörler, Eibach GTV Cup yaylar, Sparco kule gergisi, Zender spoiler, ve o zamanın en iyi lastiklerinden olan Michelin PS2 üzerinde yürüyen bir araçtı. Doğal olarak standart GTV'ye oranla, kaymak asfaltta ciddi anlamda daha iyi yol tutuyordu. Dolayısıyla yaptığım yorumlar bu setupta bir GTV V6 TB üzerinden oluyor.

Standart araçlara bakarsak GTV TS, GTV V6 TB'den daha iyi yol tutan bir araçtır. Çünkü V6 TB'nin ön kısmı ciddi anlamda ağır, ve standart haliyle understeer problemi yaşayan bir araç, kopunca da toplaması nispeten zor.

Eğer karşılaştıracağımız araçlar benim eski GTV V6 TB ile şimdi sevgili @cem meric 'in sahibi olduğu eskiden bende olan yaylı kule gergili Q2 ise, yüksek hızlarda GTV V6 TB'nin verdiği güveni sadece GT'den değil, kullandığım başka hiçbir Alfa Romeo'dan alamadığımı söyleyebilirim. Düzgün setuplı bir V6 TB yüksek hızlarda sıfır elektronik yardımcı ile anlamsız derecede yol tutuyor. Konu her geçtiğinde söylerim, o zamanlar deli zamanlarım, bir RX-8 ile yanyana viraja girdiğimizde -ki RX-8 güzel yol tutan bir araba- o adam 130 km/s ile ancak yanlayarak dönerken, ben yanından 140-150 arası bir süratte o virajı ray üstünde dönebilmiştim.

Ancak, düşük hızlarda, aşırı sert U dönen virajlarda GT Q2 daha iyi yol tutardı. Ve yine setup'ın sertliğinden dolayı V6 TB engebeli yolda tedirgin ederdi, ki kazayı da buna istinaden yaptım zaten. Ki @Kibitzer 'in söylediğini şöyle düzeltmek isterim, standart bir V6 TB'de engebeli yolda kaza yaparsınız gibi bir şeyi savunmuyorum, ancak pinpon topu gibi zıplayan her araçta olduğu gibi sert setup'lı bir V6 TB'de de engebeli yollarda dikkat etmek elzemdir. Kaymak asfaltta ekstrem yol tutuşun karşılığını bozuk yolda dikkatli olarak vermeniz gerekiyor. Yoksa standart V6 TB'de kaymak asfalt yol tutuşu da tabii ki daha kötü olmakla birlikte engebeli yolda da paşa paşa tırsmadan gidersiniz :)

Şöyle anlatayım, benim rahmetli GTV V6 TB'nin içindeyken limitlerinin çok çok yüksek olduğunu bilirdim, ama o limitleri aşmazdım. Çünkü bıraktığı zaman arkası o kadar hafifliyordu ki, toplamak gerçekten çok ince bilek hareketleri istiyordu. GT Q2'nin limitleri ise -kaymak asfalt için konuşuyorum- belki bir nebze daha az idi, ancak bıraksa da, bırakmasa da, hangi koşul olursa olsun "ben spin atmam, sana toplayacak fırsatı veririm" güvenini sunuyordu. Q2 limit üstünde çok rahat kontrol edilebilen bir araç. Asla işi komplike hale getirmiyor, kaya kaya, eğlenceli eğlenceli gidebiliyorsunuz. Yani GTV V6 TB eğer direksiyonu kırdığımda o virajda arkayı bırakacaksa, hızımı düşürmeyi ve limit girmeyi tercih ederim, Q2'de ise "kaysın ya nolcak, toplarız" der o viraja girerim.

Özetle, aynı parkuru geçecek olsak, ve araçların hızlanma disiplinleri aynı olsa, bahsettiğim GTV V6 TB ile ben daha hızlı giderdim, ancak GT Q2'nin içinde daha güvende hissederdim.

Standart GTV V6 TB ile standart GT Q2'yi ise kıyaslamamak gerekir, Q2 net şekilde daha önde bir araç. Abartı pahalı olmadıkça standart haliyle GT Q2 kadar yol tutan araç sayısı çok az. Aracın sportif görüntüsünden dolayı durduk yere taciz edip sinirlendiren, nice modern ve pahalı aracın buna cevap olarak virajlarda dikiz aynasında göründüğü zamanlar oldu araç bendeyken.

Diğer konulara gelirsek.

Alfa hissiyatı konusunda GTV apayrı bir yerde. Hala savunurum, Maserati olmadıkça aynı keyfi verecek bir araç bulmak çok zor. Kullanma keyfi açısından GTV açık ara en keyif aldığım Alfa Romeo idi. GTV safkan bir spor araç ise, GT onun yanında "konforlu ve sportif Alfa Romeo" olarak duruyor.

GTV çok daha fazla dikkat çeken bir araç, ve evet gelen geçen bakar, sorar, durdurur. Arabaya meraklı olmayanlar fiyat etiketinin 10 katı daha pahalı bir araç sanarlar.

Güncel olarak ben çok çok temiz olmadıkça GTV V6 TB almam. GTV TS belki, ama V6 TB için gerçekten ya çok düşük km, ya da çok bilindik birisinden olması lazım. Yavaş yavaş bazı parçalarında sıkıntılar başlamış bir araç, ve yaşı itibariyle illa ki bazı problemleri olacaktır.

GTV klasik olacak mı? Kesinlikle olacak.

GTV ve GT farklarına gelirsek.

Mantık açısından baktığınızda GT hemen hemen her alanda üstün. Parçaları diğer modellerin çoğuyla ortak, arka koltukları GTV gibi göstermelik değil, gerçekten 2 kişi rahatça sığar, bagajı birçok kompakt aracın bagajından daha geniş, frenleri GTV'den daha iyi, bakımları genel anlamıyla daha makul, model yılı olarak daha yeni, temizini bulma şansınız daha yüksek vsvs.

GTV V6 TB'nin ise o motor sesini duymak, biraz dokunduktan sonra gidişine şahit olmak GT'nin artılarını unutturabilir. 230-240hp arası bir V6 TB bugünün "hızlıyım" diyen araçlarıyla başa çıkacak kadar güzel performans sunar ve o esnada muhteşem bir senfoni yayar etrafa. Ata,Anıl,Burak üçlüsünün GTV'lerini canlı kulakla bir dinleme şansı olursa ne demek istediğimi anlarsınız. F355'e yakın egsoz sesleri var.

Bugün bana deseler ki, 1 hafta GT veya GTV sende kalacak, hangisini alırsın, tereddütsüz GTV seçerim. Hala çok çok özlediğim bir araçtır, temizini bulursam da alırım. İçi, dışı, duruşu tamamen kendine has. Çok özel hissettiren bir araç.

Daha çok ilgi istemesine rağmen benim gönlüm GTV'de olurdu. Fakat ilk Alfa Romeo'm olacaksa veya evin tek aracı olacaksa da GTV alınmaması gerektiğini düşünüyorum. En temiz GTV'de bile kendiniz de uğraşmanız gerekecektir. Kontağı çevir 10.000 km'de bir servise uğra arabası değil, meraklısı ve evde yedek bir araç olmadıkça bence macera olur. GT Q2 ile olan birlikteliğimde sıradışı bir problem sebebiyle servise gittiğim bir defa turbo hortumu yırtıldığında oldu, onun dışındakiler hep benim bildiğim ve ilgilenmek istediğim konulardı. Yani tahmin edilebilir, ve çıkan problemlerin çözümlerinin de bilindiği bir araçtı. İlk aldıktan sonra işlerimi bitirdiğimde, servise bakımdan bakıma uğradım. GTV'de ise çözümü nokta atışı bilinmeyen problemler olabiliyor, deneme-yanılma gerektirebiliyor. Rutin bakım dışında servise daha fazla uğrama ihtimaliniz GT'ye oranla daha fazla. Eğer "aman yeter ki gitsin, sıkıntı yok" derseniz kullanırsınız, ama Alfa Romeo'ya binilmesi gerektiği gibi binmek isterseniz bir 156,159 kadar sıkıntısız bir araç olmadığını da söyleyebilirim.

Yakıt tüketimine gelirsek, V6 TB'de dipgaz otoban geçtiğimizde 27-30lt arası tükettiğimi hatırlıyorum. İbreyi gözle takip etmiştik. Ortalama 12-15lt arası, en az 8lt civarıydı. Tempolu giderseniz tempoya bağlı olarak 15'in üstüne çıkabiliyor.

Evet GTV'nin kaput altı fazla ısınır, dolayısıyla açık filtre koymayı planlarsanız güzel yerleştirmeniz gerekir yoksa yazın performansta düşüş olur, ancak bunun dışında bir eksisi yok bu durumun.

Yine eklemek isterim ki yaptığım yorumlar standart olmayan, benim kullandığım GTV V6 TB üzerinden.

İlk Alfa Romeo için tavsiyem ne GT ne de GTV olur. Sıralamanıza göre temiz bir 159 veya temiz bir 156 sizi markaya daha çok ısındıracaktır.


@master Çok teşekkür ediyorum. Sırf yol tutuşunu merak ettiğim için bir gtv istiyor olabilirim.

Yalnız gtv'nin bakımları konusunda söyledikleriniz beni ciddi anlamda düşündürmeye başladı. Aslında tam olarak beni beklediğim konularda bilgi vermişsiniz.

1)Bu araç benim ilk alfam olacak. En başta bunu göz önüne almam lazım. Eğer gerekiyorsa ve yapabilirsem kendim uğraşabilirim. Bunu öğrenmeye çalışabilirim. Ama ben esasında DÜZELTMEK İSTERKEN bozmaktan korkarım. Bu yüzden diyorum zaten "ustaya götür parasını ver yaptır" diye.

2)Evdeki tek araç sayılmaz. 4 aracımız var. Annem ve babamın arabalarını kullanabiliyorum. Yani esas sorun "araba servisteyken araçsız kalmak" ise çok sorun olmaz gibi. Ama serviste kaldığı süre 3-4 hafta falan olacaksa düşündürür.

3)Bakımını yaptırıp 10000 km (1 seneye yakın) binecek değilim. Ama her ay da servise gidemem. Çünkü benim durumumda servise gitmek ankara'ya gitmek gelmek demek. Şahsen üç-dört ayda bir kontrol için götürmeyi düşünüyordum.

4)Yeni aklıma geldi: Gtv bozulduğu zaman yolda bırakan, çekici çağırttıran bir hassaslıkta ise (yaşından dolayı belki) bu da benim için uygunsuz olacaktır.

Bütün bu saydıklarım İstanbul veya Ankara'da yaşamıyor olmamdan kaynaklanıyor aslında.

Sonuç: Kararsız kaldım. Bir maceraya girip gidebildiği kadar götürmek (belki 2 sene)? Yada dediğiniz gibi 156 veya GT seçeneklerine geçmek?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.545
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #30 : 13 Şubat 2017, 09:02:13 »

@master Çok teşekkür ediyorum. Sırf yol tutuşunu merak ettiğim için bir gtv istiyor olabilirim.

Yalnız gtv'nin bakımları konusunda söyledikleriniz beni ciddi anlamda düşündürmeye başladı. Aslında tam olarak beni beklediğim konularda bilgi vermişsiniz.

1)Bu araç benim ilk alfam olacak. En başta bunu göz önüne almam lazım. Eğer gerekiyorsa ve yapabilirsem kendim uğraşabilirim. Bunu öğrenmeye çalışabilirim. Ama ben esasında DÜZELTMEK İSTERKEN bozmaktan korkarım. Bu yüzden diyorum zaten "ustaya götür parasını ver yaptır" diye.

2)Evdeki tek araç sayılmaz. 4 aracımız var. Annem ve babamın arabalarını kullanabiliyorum. Yani esas sorun "araba servisteyken araçsız kalmak" ise çok sorun olmaz gibi. Ama serviste kaldığı süre 3-4 hafta falan olacaksa düşündürür.

3)Bakımını yaptırıp 10000 km (1 seneye yakın) binecek değilim. Ama her ay da servise gidemem. Çünkü benim durumumda servise gitmek ankara'ya gitmek gelmek demek. Şahsen üç-dört ayda bir kontrol için götürmeyi düşünüyordum.

4)Yeni aklıma geldi: Gtv bozulduğu zaman yolda bırakan, çekici çağırttıran bir hassaslıkta ise (yaşından dolayı belki) bu da benim için uygunsuz olacaktır.

Bütün bu saydıklarım İstanbul veya Ankara'da yaşamıyor olmamdan kaynaklanıyor aslında.

Sonuç: Kararsız kaldım. Bir maceraya girip gidebildiği kadar götürmek (belki 2 sene)? Yada dediğiniz gibi 156 veya GT seçeneklerine geçmek?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
20li yaşlarında bir gtv den bahsediyoruz. Bir gun cam mekanizmasi bozulur cam acik kalir, bir gun sunroof varsa onun rolesi bozulur, bir gun hortumlar degismediyse motor hortumlari patlar, bir gun nadur bulunan flapli maf hava akismetresi bozulur, birgun buji kablon patirdamaya baslar taa yurtdisindan grtirmen gerekir, bir gun debriyaj merkezlerinden biri gider vites degistiremezsin, bir gun benzin pompan sıkıșır Antalya'da sicagin ortasinda trafikte stop eder kalirsin.... Bu bir gunler hic bitmez... Ayni yastaki araclarda durum ayni yani sadece gtv degil... Bu yuzden tum dostlar derki sadece cok temiz gtv alirsaniz sizden onceki sahibi bu sorunlar olustugunda paraya kiyip nasil tamir edilmesi gerekiyorsa o sekilde tamir ettirdiği icin sizin basiniz daha az agrir... Diger bulacaginiz gtvler genelde maliyet/bilgi/ustalik odakli olarak gecici yani gunu kurtarmalik bakim ve tamir surecinden gecmis olacagi icin ayni sorun artarak hatta cevre ekipmanlari yada sistemleri etkileyerek sizin zamanınızda da devam eder. Ben GTV yi kotulemek icin yazmadim yukaridaki ornekleri sadece basimdan gecen sikintilardan aklima gelenlerin yuzde 40 lik diliminden bahsettim yoksa iptal edilmis oldugunu sonradan gordugum kaloriferin borularini baglattigimda iceri su akitmasi, bujileri yaglanmasi, sogutma sivisina yag karismasi, termostadin onceki sahibi tarafindan sokulmus olmasi, motorda conta kullanmamak icin olmadik yerlere silikon sikilmasi, hava yastigi arizasi gorunmesin diye bu arizayi gosteren lambanin baska bir uyari lambasina paralel baglanmasi, akismetrenin oynanarak silikonla geri kapatilmasi, arka koltuk altinda bulunan carpisma sensoru kaza sonrasi degismedigi icin bunun iptali, vuruntu sensorlerinin kablolarinin asinmasi nedeni ile performansin bazen iyi bazen kotu olmasi, turbo pierburgunun arizali olmasi nedeni ile basinc dusuklugunu ve suan aklima gelmeyen bazilarinida sayabilirdim   Benim arac alfistiden degildi ama alfa servisinin biri ile anlasarak bana kakaladilar. Yani ekspertiz yaptirip aldim ama baska sehirden alinca baska isler dondu diyelim, 16 civari eden aracimla takas ettim 10bin civari harcadim ve yanlis hatirlamiyorsam 11 yada 13e sattim.

Evet GTV seridir ama mafi, lambdasi, benzin pompasi, turbosu ve diger elektronik sesorleri aksamlari duzgun ise.

Egzos ve hava emis sesi olarak cok begenmiyorum sonucta turbo bir arac, turbo kanatlari bussonun senfonisini bir miktar torpuluyor. Warexli egzos ve 60lik duz boru varken mutluydum ama genede istedigim sesi alamiyordum.

Eski GTV sahipleri olarak hepimiz kotuluyoruz ama gordugunuz gibi aklimiz hala onda

Ayrica TB olan GTV ye Q2 diff takarsaniz virajlardaki understeer olayi cok azalir. Ben virajlarda cok yuklenmedigim icin GT ile understeer yasamadim. Yani bussolarin onu agir oldugu icin limitler asilinca aracin lastikeri virajin icine dogru olsa bile siz virajin disina dogru kayiyorsunuz buna understeer deniliyor. Bu yuzden duzde cok daha basarili bussolar.  Ben GT ye Q2 takirdim cok memnunum ama virajlarda cok zorlayan bir tip degilim. GTV de boyle bir durun yasarsaniz cozumu var yani, hatta esp olmadigi icin cokta yarayisli olacagini düşünüyorum.

Hep derim ne kadar az donanim ve elektronik o kadar az ariza.

MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.361
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #31 : 13 Şubat 2017, 09:15:38 »
@master kardeşim çok doğru yöneltmiş bence, önce görece daha sorunsuz bir Alfa alıp sanayileri parçacıları kısacası alemi tanıyıp (ki küçük bir dünya aslında) ondan sonra GTV ye girişmek yerinde olabilir.
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

iskoc

  • Membro
  • İleti: 946
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #32 : 13 Şubat 2017, 09:19:56 »
GT-GTV sahipleri yazılması gerekenleri yazmış.Ben de bir 166 sahibi olarak 156-147-GT-159 ile markaya adım atmanızı öneriyorum..
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #33 : 13 Şubat 2017, 11:34:21 »
Kendiniz uğraşmak derken, mekanik bilginiz ne kadar? Buna göre karar vermeniz lazım. Yani eliniz yatkınsa, daha önceden kendi aracınızı lifte çıkarıp uğraşmışlığınız varsa, araç mekaniğinden de anlıyorsanız olabilir. GTV'nin çok kıl sorunları var, "öğrenirim" diyerek uğraşması biraz zor. Önceden bir mekanik bilgisi lazım.

Örnekle gideyim. 2005 senesinde, 1997 model 75.000 km civarında bir V6 TB kullanırken remap yaptıktan bir süre sonra yolda deneme amacıyla yüklenirken birden kaputtan dumanlar çıkmaya başladı. Radyatör hortumlarını patlatmışız, yolda kaldım. Tabii bu her araçta olabilir, ama neden benim 75.000 km'deki 8 yaşındaki GTV aracımda oldu da başka hiçbir aracımda olmadı? :)

Ya da bir gün arkadaşlarla Çeşme'ye gidiyoruz, benzin alacağım, depo kapağı açılmıyor. Bagajdaki iple açayım dedim, o da açmadı. E benzin yok? 50 km yolu son benzinle servise gittik, tesisat düzeltildi, o gün yalan oldu.

Bir ara frenler yolda giderken sertleşmeye başladı, ki aşırı riski bir durum. Aradık taradık sorunu bulamadık. Uzun bir deneme-yanılma sürecinden sonra çözüldü.

Turbo basıncı ile ilgili problemler yaşadığımız dönem oldu. Buji kabloları, wastegate'e giden hortumlar ot püsür derken ne yaptıysak düzelmedi. En son Pierburg valfi teşhisini koyduk ama onu bulana kadar da oldukça zaman geçti.

Ya da cam mekanizmasının bozulması ve camın işlememesi neticesinde camcıya gidip orada vakit geçirmek, kapı fitillerinin her daim problem yaratması vsvsvsvsvs. bu tür bir sürü irili ufaklı işi çıkardı.

En eğlencelisi ise kornanın sadece 3. vitesteyken ve kontak kapalıyken çalışmaması, diğer zamanlarda çalışması gibi ancak bir Alfa Romeo'da olabilecek muhteşem sorundu :) Komple direksiyon kısmında ne var ne yok söküldü, sigortalar kurcalandı, kornaya bakıldı vsvs, bu bile uzunca bir süre almıştı.

Bunlara benzer irili ufaklı birçok problem çıktı, hepsini de bir şekilde çözdük. Bu problemlerle ilgilenmezseniz araç yine yürür mü? Yürür. Ama Alfisti iseniz o aracı sıfır kondüsyonunda tutmak için çabalayacaksınız, bu esnada da ufak bir problem bile sizi sanayiye götürecek. Kimisini kendiniz çözersiniz, kimisini çözemezsiniz.

Ben GTV'yi aldıktan sonra servis manuelini buldum, bastırdım. Her gün gidip aracın altına girip öğrenmeye çalıştım. Herhalde 1-2 sene daha bende kalsaydı iyice çözecektim. GTV gitti, benim de mekanik merakım bitti :) GTV'de kendim kurcaladığım yerler vardı, diğer araçları ise çok ufak tefek işler dışında hep servise götürdüm. Ampül patlasa Ata'ya gidiyorum öyle diyeyim. GTV ile insanın kendi uğraşası geliyor çünkü, aranızdaki bağ ilişki gibi. Bazen ustanın çözemediğini sen çözüyorsun.

Ben GTV'yi günlük kullandım bu arada. Ancak sanayi günleri için elimin altında bir de 156 2.0 TS vardı. O olmasaydı GTV'yi büyük ihtimal nefretle anardım. Yani GTV merakla, ilgiyle, sabırla üstünde uğraşacağınız bir araç. Bunun karşılığını ise o paraya asla ve asla alınamayacak bir keyifle veriyor.

156 ise çok komple bir araba. GTV kadar sportif değil ama muadillerinden sportif, Mondeo kadar konforlu değil, ama GTV'den konforlu, GT kadar yol tutmuyor, ama rakiplerinden iyi tutuyor. Yani 156'dan daha iyileri var, ama genel toplama baktığınızda her alanda sportiflik ve konfor dengesini çok iyi oturtan, arkasından tek negatif laf etmeyeceğim çok güzel bir araba.

GT'yi ise bireysel ve subjektif yorumum, JTS olduğunda ben almam. Benzinli GT bana çekici gelmiyor, ancak gerek donanımı, gerek güzel bir formun içinde 4 kişilik kapasite sunması, gerek sürüş özellikleriyle değerlendirilebilir bir araç. Sadece kullandığımda o aracın üstünde olması gereken motorun o JTS motor olmadığını düşünüyorum.

Diğer arkadaşların da belirttiği gibi, temiz bir 156 bulun (2.0 veya 2.5), eğer bütçeniz elveriyorsa 159 bulun, 1-2 sene kullanın, ondan sonra GTV'ye bakarsınız.

Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

eba

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #34 : 13 Şubat 2017, 11:50:18 »
Kendiniz uğraşmak derken, mekanik bilginiz ne kadar? Buna göre karar vermeniz lazım. Yani eliniz yatkınsa, daha önceden kendi aracınızı lifte çıkarıp uğraşmışlığınız varsa, araç mekaniğinden de anlıyorsanız olabilir. GTV'nin çok kıl sorunları var, "öğrenirim" diyerek uğraşması biraz zor. Önceden bir mekanik bilgisi lazım.

Örnekle gideyim. 2005 senesinde, 1997 model 75.000 km civarında bir V6 TB kullanırken remap yaptıktan bir süre sonra yolda deneme amacıyla yüklenirken birden kaputtan dumanlar çıkmaya başladı. Radyatör hortumlarını patlatmışız, yolda kaldım. Tabii bu her araçta olabilir, ama neden benim 75.000 km'deki 8 yaşındaki GTV aracımda oldu da başka hiçbir aracımda olmadı? :)

Ya da bir gün arkadaşlarla Çeşme'ye gidiyoruz, benzin alacağım, depo kapağı açılmıyor. Bagajdaki iple açayım dedim, o da açmadı. E benzin yok? 50 km yolu son benzinle servise gittik, tesisat düzeltildi, o gün yalan oldu.

Bir ara frenler yolda giderken sertleşmeye başladı, ki aşırı riski bir durum. Aradık taradık sorunu bulamadık. Uzun bir deneme-yanılma sürecinden sonra çözüldü.

Turbo basıncı ile ilgili problemler yaşadığımız dönem oldu. Buji kabloları, wastegate'e giden hortumlar ot püsür derken ne yaptıysak düzelmedi. En son Pierburg valfi teşhisini koyduk ama onu bulana kadar da oldukça zaman geçti.

Ya da cam mekanizmasının bozulması ve camın işlememesi neticesinde camcıya gidip orada vakit geçirmek, kapı fitillerinin her daim problem yaratması vsvsvsvsvs. bu tür bir sürü irili ufaklı işi çıkardı.

En eğlencelisi ise kornanın sadece 3. vitesteyken ve kontak kapalıyken çalışmaması, diğer zamanlarda çalışması gibi ancak bir Alfa Romeo'da olabilecek muhteşem sorundu :) Komple direksiyon kısmında ne var ne yok söküldü, sigortalar kurcalandı, kornaya bakıldı vsvs, bu bile uzunca bir süre almıştı.

Bunlara benzer irili ufaklı birçok problem çıktı, hepsini de bir şekilde çözdük. Bu problemlerle ilgilenmezseniz araç yine yürür mü? Yürür. Ama Alfisti iseniz o aracı sıfır kondüsyonunda tutmak için çabalayacaksınız, bu esnada da ufak bir problem bile sizi sanayiye götürecek. Kimisini kendiniz çözersiniz, kimisini çözemezsiniz.

Ben GTV'yi aldıktan sonra servis manuelini buldum, bastırdım. Her gün gidip aracın altına girip öğrenmeye çalıştım. Herhalde 1-2 sene daha bende kalsaydı iyice çözecektim. GTV gitti, benim de mekanik merakım bitti :) GTV'de kendim kurcaladığım yerler vardı, diğer araçları ise çok ufak tefek işler dışında hep servise götürdüm. Ampül patlasa Ata'ya gidiyorum öyle diyeyim. GTV ile insanın kendi uğraşası geliyor çünkü, aranızdaki bağ ilişki gibi. Bazen ustanın çözemediğini sen çözüyorsun.

Ben GTV'yi günlük kullandım bu arada. Ancak sanayi günleri için elimin altında bir de 156 2.0 TS vardı. O olmasaydı GTV'yi büyük ihtimal nefretle anardım. Yani GTV merakla, ilgiyle, sabırla üstünde uğraşacağınız bir araç. Bunun karşılığını ise o paraya asla ve asla alınamayacak bir keyifle veriyor.

156 ise çok komple bir araba. GTV kadar sportif değil ama muadillerinden sportif, Mondeo kadar konforlu değil, ama GTV'den konforlu, GT kadar yol tutmuyor, ama rakiplerinden iyi tutuyor. Yani 156'dan daha iyileri var, ama genel toplama baktığınızda her alanda sportiflik ve konfor dengesini çok iyi oturtan, arkasından tek negatif laf etmeyeceğim çok güzel bir araba.

GT'yi ise bireysel ve subjektif yorumum, JTS olduğunda ben almam. Benzinli GT bana çekici gelmiyor, ancak gerek donanımı, gerek güzel bir formun içinde 4 kişilik kapasite sunması, gerek sürüş özellikleriyle değerlendirilebilir bir araç. Sadece kullandığımda o aracın üstünde olması gereken motorun o JTS motor olmadığını düşünüyorum.

Diğer arkadaşların da belirttiği gibi, temiz bir 156 bulun (2.0 veya 2.5), eğer bütçeniz elveriyorsa 159 bulun, 1-2 sene kullanın, ondan sonra GTV'ye bakarsınız.

Çok yönlendirici oluyor. Sağolun. Peki iki şey soracağım.

-Burada "komple bir araç diye bahsettiğiniz" 156'lar ts motorlu olan mk1'ler mi yoksa genel olarak hepsi mi? Mesela 2.0 veya 2.5 bulun derken sanıyorum ilk kasaları kastediyorsunuz?

-JTS hakkında yazdıklarınız "TS-JTS" ayrımından mı kaynaklanıyor yoksa "dizel-benzin" ayrımından mı? Özellikle GT'deki Jts'lerin sorunsuzluk bakımından Ts'lerden daha önde olduğunu okuduğumu hatırlıyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #35 : 13 Şubat 2017, 12:55:35 »
156 olsun Mk1 ya da Mk2 farketmez. 2.5lt olarak sadece Mk1 bulabilirsiniz, 2.0 lt olarak iki kasada da var, hatta 2003 model olarak üretilen içi yeni dışı eski Mk1,5 kasa benim en sevdiğimdir.

GT JTS'lerin sorunsuzluğunu TS ile kıyaslayamayız, çünkü Türkiye'de 156'lar TS motorlu iken GT'ler JTS motorlu. Yani Türkiye'de GT'de TS, 156'da da JTS motorlu gelen araç yok bildiğim kadarıyla. Farklı iki aracı kıyaslamak da yanlış olabilir. Ancak ben sorunsuzluk açısından bakmıyorum, sadece GT'yi JTS motor ile kullandığımda bana keyif vermedi, ve benim görüşüme göre gidişine oranla yüksek kalan yakıt tüketimine de katlanmak istemedim. GT alacaksam Q2 alırım, JTS'ye oranla birçok artısı mevcut. JTS bana ne kadar uymayan bir araçsa, Q2 o kadar uyan bir araçtı. Ama şu açıdan bakarsak, piyasada GT JTS'nin sunduklarını sunup da o fiyatlara satılan başka bir araba yok. Fiyat/performans olarak değerlendirince oldukça başarılı bir seçenek. Ama ben ısınamıyorum diyeyim özetle.

Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

coyote

  • Membro
  • İleti: 1.003
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #36 : 13 Şubat 2017, 12:56:43 »
Çok yönlendirici oluyor. Sağolun. Peki iki şey soracağım.

-Burada "komple bir araç diye bahsettiğiniz" 156'lar ts motorlu olan mk1'ler mi yoksa genel olarak hepsi mi? Mesela 2.0 veya 2.5 bulun derken sanıyorum ilk kasaları kastediyorsunuz?

-JTS hakkında yazdıklarınız "TS-JTS" ayrımından mı kaynaklanıyor yoksa "dizel-benzin" ayrımından mı? Özellikle GT'deki Jts'lerin sorunsuzluk bakımından Ts'lerden daha önde olduğunu okuduğumu hatırlıyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Türkiye'deki 156 mk1 ve mk2'lerin neredeyse tamamı TS motorlu. 156, JTS motorla resmi olarak ithal edilmedi diye biliyorum. Tek tük, gümrük girişliler dışında JTS motorlu 156 bulamazsınız. @master arkadaşın 156 için söylediklerini, mk1, mk1,5 ve mk2 için genel ifadeler olarak düşünebilirsiniz, ki bir mk1 156 2.0 kullanıcısı olarak bu tespitlerin altına imzamı atarım.  :yukari-ok:

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.067
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #37 : 13 Şubat 2017, 18:56:00 »
Çok yönlendirici oluyor. Sağolun. Peki iki şey soracağım.

-Burada "komple bir araç diye bahsettiğiniz" 156'lar ts motorlu olan mk1'ler mi yoksa genel olarak hepsi mi? Mesela 2.0 veya 2.5 bulun derken sanıyorum ilk kasaları kastediyorsunuz?

-JTS hakkında yazdıklarınız "TS-JTS" ayrımından mı kaynaklanıyor yoksa "dizel-benzin" ayrımından mı? Özellikle GT'deki Jts'lerin sorunsuzluk bakımından Ts'lerden daha önde olduğunu okuduğumu hatırlıyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
TS ve JTS ikisi de benzinli,
JTS'nin enjeksiyon sisteminin direkt enjeksiyon olmasıyla TS den farklı. Tork ve HP daha yüksektir.

Q2 denen GT ler ise 1.9 TurboDizel , arka da yol tutuşu iyileştiren kilitli diferansiyel in adı Q2 dir ve tüm 1.9 Dizel GT'ler Q2 iken 2.0 JTS GT lerde Q2 yoktur. ( en azından Turkiye'de yoktur. ) 
Ancak Q2 yi yurtdışından getirtip montajını burada yaptırabilirsiniz.

Yorumlara katılıyorum ilk Alfa'nız icin  bütçeniz nispetinde temiz hirpalanmamiş bir MK1.5 veya MK2 156 seçmeniz ( 2.0 TS ) daha doğru olur. Markaya bağlılığınız artar. Selespeed versiyonları daha yaygındır ve inanılmaz keyifli bir şanzıman sistemidir. Ara sıra bakım ister.

Kullandiğim GTV 2.0 TS dahi günlük kullanıma çok uygun bir Alfa değildi.

Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

35oz41

  • Membro
  • İleti: 170
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #38 : 13 Şubat 2017, 20:04:36 »
Yorumlara ben de katılıyorum ama GTV ve GT gibi çok daha sportif ve az bulunan Alfalar düşünen bir arkadaşa 156 önermek alırsa onu mutlu edecek midir? Ben de sizin kadar tecrübeli olmasam da mk2 147 kullandım, çok güzel ve özel bir Alfa olmasına, kendi isteğim dışında hiç servise gitmemiş olmama rağmen beni kesmedi açıkça söyleyebilirim. Ki 147 mk2 bana kalırsa 156 mk1 ve mk2 den daha sportif görünümde bir araba. Gt'ye en azından içi benziyor, Ebubekir arkadaşımızın göz zevkine hitap ediyor mu bilmiyorum ama amaç sorunsuzluk ve görsellikse bence mk2 147 tercih etsin. Benim de nispeten "sorunsuz" diye aldığım GTV'mde inanılmaz büyük sorunlar çıktı. Ama buna rağmen hiç keşke dedirtmedi, sadece biraz daha az verilebilirmiş dediğim oldu. Öyle iyi hissettiriyor ki iyi ustalarla sorunları da çözünce tam evlat oluyor. Belki de bir tık daha iyi durumda ve işimde huzurlu olsam hiç satmayı düşünmeyeceğim bir araç. O nedenle Ebubekir'in ne istediğini anlamak lazım, ben mk2 147 bulunabilirse 2.0 coupe bir Alfa anladım. Bilmem o ve siz ne düşünürsünüz?

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #39 : 14 Şubat 2017, 08:32:25 »
TS ve JTS ikisi de benzinli,
JTS'nin enjeksiyon sisteminin direkt enjeksiyon olmasıyla TS den farklı. Tork ve HP daha yüksektir.

Q2 denen GT ler ise 1.9 TurboDizel , arka da yol tutuşu iyileştiren kilitli diferansiyel in adı Q2 dir ve tüm 1.9 Dizel GT'ler Q2 iken 2.0 JTS GT lerde Q2 yoktur. ( en azından Turkiye'de yoktur. ) 
Ancak Q2 yi yurtdışından getirtip montajını burada yaptırabilirsiniz.

Yorumlara katılıyorum ilk Alfa'nız icin  bütçeniz nispetinde temiz hirpalanmamiş bir MK1.5 veya MK2 156 seçmeniz ( 2.0 TS ) daha doğru olur. Markaya bağlılığınız artar. Selespeed versiyonları daha yaygındır ve inanılmaz keyifli bir şanzıman sistemidir. Ara sıra bakım ister.

Kullandiğim GTV 2.0 TS dahi günlük kullanıma çok uygun bir Alfa değildi.


" arka da yol tutuşu iyileştiren kilitli diferansiyel in adı Q2 " dir derken arka aksları arasında diferansiyel olduğunu mu kastettiniz  :-X  şayet böyle ise yanlış bilgilendirmeyelim. 1.9 JTD Q2 2 tekereden çekişi olan ve çekişi ön tekerler vasıtası ile gerçekleştiren bir araçtır. Diferansiyel de ön aksta bulunur  :alfisti:
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #40 : 14 Şubat 2017, 10:37:41 »
GTV, TS motoru ile işin içine uygun bakım maliyeti ve uygun tüketimi de katan, V6 motoru ile kesinlikle göründüğü gibi giden ama eğer bakımlı değilse ve Alfa aşkı ile yanıp tutuşulmuyorsa, uzak durulması gereken, tam bir sporcu. Sert, kullanımı zor, sahibine esneklik tanımayan, gerekli dokunuşlar ile göründüğü gibi olan bir Alfa.

GT, özellikle Türkiye'de bulunan 1,9 litrelik dizel motoru ve Q2 (önce mekanik, sonra elektronik olarak değişen) sistemi ile kendinden kat kat pahalı otomobillere sürüş dinamizmi konusunda ders verebilecek olan bir Alfa. 156 ile aynı alt yapıya (aks aralığı 1 mm farkla nerede ise aynı) sahip olması, süspansiyon sistemi maliyetini aşağıya çekebilecek bir durum. Dışarıdan belli etmese de ve sayısal olarak sadece 320 litre (stepnesi olan GTV bu rakam 110 litre) hacmi olan bagajı, şaşırtıcı şekilde iki, üç, dört kişiyi bolca bagajı ile beraber her türlü her yere taşıyabilecek bir model. Hatta arka koltukların yatması ile beraber, gerekirse bisiklet bile alabilecek bir yeteneğe sahip. JTS'nin Türkiye, muhtemelen çok iyi olmayan yakıt kalitesi nedeni ile, şartlarına pek uyumlu olmadığı belirtilmekte. Ancak bu tabi ki görece bir durum. Hiç bir şekilde sıkıntı yaşamayanlar olduğu gibi sıkıntı yaşayanlar da var. Gönül ister ki 3,2 V6 olsun, ama onun için muhtemelen cepteki cüzdanın biraz geniş olması gerekiyor.

Yukarıda tarif edilen her iki model kesinlikle ileride klasik olacaklardır. Hatta GTV (916 serisi diyebiliriz) özellikle Almanya'da "Youngtimer" olarak adlandırılmaya başladı bile.

Bunlar olmazsa 156 ve 147 modelleri ile başlangıç yapılması tavsiye edilmiş olsa da, MiTo QV ve Giulietta QV de kesinlikle göz ardı edilmemesi gereken modeller. Bunlarla da çok hoş zaman geçirebilirsiniz.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.545
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #41 : 14 Şubat 2017, 11:04:31 »
GTV, TS motoru ile işin içine uygun bakım maliyeti ve uygun tüketimi de katan, V6 motoru ile kesinlikle göründüğü gibi giden ama eğer bakımlı değilse ve Alfa aşkı ile yanıp tutuşulmuyorsa, uzak durulması gereken, tam bir sporcu. Sert, kullanımı zor, sahibine esneklik tanımayan, gerekli dokunuşlar ile göründüğü gibi olan bir Alfa.

GT, özellikle Türkiye'de bulunan 1,9 litrelik dizel motoru ve Q2 (önce mekanik, sonra elektronik olarak değişen) sistemi ile kendinden kat kat pahalı otomobillere sürüş dinamizmi konusunda ders verebilecek olan bir Alfa. 156 ile aynı alt yapıya (aks aralığı 1 mm farkla nerede ise aynı) sahip olması, süspansiyon sistemi maliyetini aşağıya çekebilecek bir durum. Dışarıdan belli etmese de ve sayısal olarak sadece 320 litre (stepnesi olan GTV bu rakam 110 litre) hacmi olan bagajı, şaşırtıcı şekilde iki, üç, dört kişiyi bolca bagajı ile beraber her türlü her yere taşıyabilecek bir model. Hatta arka koltukların yatması ile beraber, gerekirse bisiklet bile alabilecek bir yeteneğe sahip. JTS'nin Türkiye, muhtemelen çok iyi olmayan yakıt kalitesi nedeni ile, şartlarına pek uyumlu olmadığı belirtilmekte. Ancak bu tabi ki görece bir durum. Hiç bir şekilde sıkıntı yaşamayanlar olduğu gibi sıkıntı yaşayanlar da var. Gönül ister ki 3,2 V6 olsun, ama onun için muhtemelen cepteki cüzdanın biraz geniş olması gerekiyor.

Yukarıda tarif edilen her iki model kesinlikle ileride klasik olacaklardır. Hatta GTV (916 serisi diyebiliriz) özellikle Almanya'da "Youngtimer" olarak adlandırılmaya başladı bile.

Bunlar olmazsa 156 ve 147 modelleri ile başlangıç yapılması tavsiye edilmiş olsa da, MiTo QV ve Giulietta QV de kesinlikle göz ardı edilmemesi gereken modeller. Bunlarla da çok hoş zaman geçirebilirsiniz.
Sevgili admin sana bir nokta disinda katiliyorum, V6 GT isletme maliyetleri konusunda GTV tb den daha iyi. Tabi bu demek degilki GTV tb den ustun. Ikiside Busso motor ama haliyle arada 10yil yaș farki var. Yani oyle bir durumki bazen kendi aracimi satip temiz bir GTV alayim diyorum sonra acaba butceme cok mu yuk getirir diye vazgeciyorum, ayrica devamli geceleri uzun yolda kullandigim icin guvenilirlik (yolda kalmamak) ön planda. Tabi GT Q2 ayri bir dunya,  f/p orani cok iyi. 3.2 Gt alana kadar 1.9 Q2 alinip gayet yuklenir ve 3.2 ile esdeger hatta daha iyi bir performansa getirilebilir, 270hp lik ornekleri var. Ben arabayi motoru icin secerim o ayri, kaputu kaldirip o guzellige bakmak bile yeterli benim icin

MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.067
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #42 : 14 Şubat 2017, 12:34:21 »

" arka da yol tutuşu iyileştiren kilitli diferansiyel in adı Q2 " dir derken arka aksları arasında diferansiyel olduğunu mu kastettiniz  :-X  şayet böyle ise yanlış bilgilendirmeyelim. 1.9 JTD Q2 2 tekereden çekişi olan ve çekişi ön tekerler vasıtası ile gerçekleştiren bir araçtır. Diferansiyel de ön aksta bulunur  :alfisti:
Doğrudur öndedir. Yanlış yazmışım...
Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

eba

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #43 : 14 Şubat 2017, 13:47:53 »
Yorumlara ben de katılıyorum ama GTV ve GT gibi çok daha sportif ve az bulunan Alfalar düşünen bir arkadaşa 156 önermek alırsa onu mutlu edecek midir? Ben de sizin kadar tecrübeli olmasam da mk2 147 kullandım, çok güzel ve özel bir Alfa olmasına, kendi isteğim dışında hiç servise gitmemiş olmama rağmen beni kesmedi açıkça söyleyebilirim. Ki 147 mk2 bana kalırsa 156 mk1 ve mk2 den daha sportif görünümde bir araba. Gt'ye en azından içi benziyor, Ebubekir arkadaşımızın göz zevkine hitap ediyor mu bilmiyorum ama amaç sorunsuzluk ve görsellikse bence mk2 147 tercih etsin. Benim de nispeten "sorunsuz" diye aldığım GTV'mde inanılmaz büyük sorunlar çıktı. Ama buna rağmen hiç keşke dedirtmedi, sadece biraz daha az verilebilirmiş dediğim oldu. Öyle iyi hissettiriyor ki iyi ustalarla sorunları da çözünce tam evlat oluyor. Belki de bir tık daha iyi durumda ve işimde huzurlu olsam hiç satmayı düşünmeyeceğim bir araç. O nedenle Ebubekir'in ne istediğini anlamak lazım, ben mk2 147 bulunabilirse 2.0 coupe bir Alfa anladım. Bilmem o ve siz ne düşünürsünüz?

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Evet Özgür bey aslında benim ne istediğim belli: Gtv istiyorum :)

Foruma üye olduğumdan beri sadece gtv (ve olmazsa diye gt'yi araştırdım). 156/147/159 hakkında hiçbir bilgim yok. 156'larda jts motorun var olmadığını bile dün öğrendim. Bekar olduğum ve genelde yalnız takıldığım için coupe'lar ilgimi çekiyor, sedanları pek sevmiyorum.

Bugün biraz gerçekçi gözle bakma imkanım oldu, sağolsunlar üye arkadaşların yorumlarından sonra. 156'yı düşünmeye başladım. Lakin eğer gtv'den vazgeçip 156/147/159'a geçmek ve ileriki aşamalarda gtv'ye atlamak seçeneğine aklım yatarsa; bu seçenek benim gtv'den tamamen uzaklaşmama sebep olacak. Çünkü 2-3 sene sonra binilecek bir gtv'yi bulup bulamayacağımdan emin değilim.

Aslında İstanbul, İzmir ve Ankara dışında yaşayan benim gibiler için Alfa Romeo tercihi büyük kararlılıklar istiyor. Bırakın gtv'yi alfa'nın herhangi sorunsuz modeline  (örneğin cülyetta) geçmek fikri bile çevremdeki insanlarla sayısız tartışmaya girmeme sebep oldu. "Ne yapacaksın, belanı mı arıyorsun, parçası yok, benim tanıdığımda 147 vardı satmak için kaç ay uğraştı, focus gibi sorunsuz bir arabadan inip alfaya mı binilir, alfa romeo sadece sanayiden çıktığın gün zevk verir vs." Hatta Konya'daki Fiat yetkili servisine danışmaya gittiğimde "Alfa'mı uzak dur hocam" diye başladı cümleye. Yani herhangi bir girişimimde çevremdeki insanları da ikna etmem gerekecek.

Şimdi şunu düşünüyorum: Alfa Romeo markasına geçerken zaten bir maceraya atılacağım. Gtv'yi seçerek ikinci bir macerayı göze alabilecek miyim bilmiyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

35oz41

  • Membro
  • İleti: 170
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #44 : 14 Şubat 2017, 14:03:08 »
Evet Özgür bey aslında benim ne istediğim belli: Gtv istiyorum :)

Foruma üye olduğumdan beri sadece gtv (ve olmazsa diye gt'yi araştırdım). 156/147/159 hakkında hiçbir bilgim yok. 156'larda jts motorun var olmadığını bile dün öğrendim. Bekar olduğum ve genelde yalnız takıldığım için coupe'lar ilgimi çekiyor, sedanları pek sevmiyorum.

Bugün biraz gerçekçi gözle bakma imkanım oldu, sağolsunlar üye arkadaşların yorumlarından sonra. 156'yı düşünmeye başladım. Lakin eğer gtv'den vazgeçip 156/147/159'a geçmek ve ileriki aşamalarda gtv'ye atlamak seçeneğine aklım yatarsa; bu seçenek benim gtv'den tamamen uzaklaşmama sebep olacak. Çünkü 2-3 sene sonra binilecek bir gtv'yi bulup bulamayacağımdan emin değilim.

Aslında İstanbul, İzmir ve Ankara dışında yaşayan benim gibiler için Alfa Romeo tercihi büyük kararlılıklar istiyor. Bırakın gtv'yi alfa'nın herhangi sorunsuz modeline  (örneğin cülyetta) geçmek fikri bile çevremdeki insanlarla sayısız tartışmaya girmeme sebep oldu. "Ne yapacaksın, belanı mı arıyorsun, parçası yok, benim tanıdığımda 147 vardı satmak için kaç ay uğraştı, focus gibi sorunsuz bir arabadan inip alfaya mı binilir, alfa romeo sadece sanayiden çıktığın gün zevk verir vs." Hatta Konya'daki Fiat yetkili servisine danışmaya gittiğimde "Alfa'mı uzak dur hocam" diye başladı cümleye. Yani herhangi bir girişimimde çevremdeki insanları da ikna etmem gerekecek.

Şimdi şunu düşünüyorum: Alfa Romeo markasına geçerken zaten bir maceraya atılacağım. Gtv'yi seçerek ikinci bir macerayı göze alabilecek miyim bilmiyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kimin ne düşündüğü fazla önemli değil, ben 147'yi alırken de benzer yorumlar aldım dinlesem o tadı hiçbir zaman belki alamazdım. Siz 156/147/159 alinca gtv yi onarıp tamir edecek bilgi ve birikim yüklenmeyecek. Gtv işi ilgi alaka merak işi, keyif işi. 156dan sonra da GTV yi alınca zorlanabilirsiniz, almadan da. Önemli olan kafaya koymak ve mutlu olacağın şeyi yapmak diye düşünüyorum. Ata konuyu görse sizi tesvik edecektir eminim. Fakat göze almak gerek bazı şeyleri. Bu arabaya hasta iseniz baktıkça gözünüze masrafı gelmiyor, zamanla o da size bakıyor. Naçizane tavsiyem GTVye cesaret edemiyorsanız GTye yada 2.0 147 ye yonelmeniz. Onlar daha sportif araçlar, jts de çok sorunsuz bir motor değil 147nin de selespeed olmayıp 2.0 ve temiz olanını bulmak zor. Bunları yaşları en az 10 olacak arabalar olduğu için söylüyorum Selespeed kesin sorun çıkartır yada jts'de problem çıkar diye değil.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #45 : 14 Şubat 2017, 14:23:32 »
Nihai yorumum şu olacak; 2017 yılında Alfa Romeo'ya başlangıç yapacağınız model GTV olamaz. Eskişehir'deyim ve iyi bir ustam var. Bursa'ya "1" saatlik mesafedeyim. Emin olun GTV aklımdan hergün geçiyor ama GTV almam. İstanbul, Alfa Rosso sebebi ile İzmir, Bursa ve Ankara dışındaysam GTV almam. Zannedersem sizi aracın estetik duruşu ve bu duruşu satın alabildiğiniz meblağ etkiliyor. Bir GTV alabiliyor olsam, cebimde keyfe keder harcamaya hazır min 20K TL olmasını isterim ki araç hakettiği yere gelebilsin. En ufak problemde müdahele edebileyim. Bu işin kendize düşen maddi boyutu. Peki ya ikamet ettiğiniz şehir? Gerçekten GTV'den anlayan bir usta bulabilecek misiniz? Bahsettiğim şehirler dışında bu çok zor. Çok iyi AR ustaları var elbette, ama bunlardan kaçı GTV konusunda tecrübeli. TR'de kaçtane GTV var ki herkes bu araçlar hakkında tecrübelenebilecek kadar içli dışlı oldu ! Söylediklerimi yanlış anlmayın ama Alfa Romeo bir deniz, içine girdikçe her model hakkında farklı şeyler öğreniyorsunuz ama GTV bunların arasında en zorlu olanlardan. Başta söylediğim gibi 2017 yılında GTV ilk AR olmaz, olmamalı. Forumda da yenisiniz, belki burada birkaç yıl geçirmiş olsanız istediğiniz aracın neden olamayacağını çok daha iyi anlarsınız...Uğraşması ve içli dışlı olması daha kolay olan, bilgi birikiminin kişiler arasında yayılmış olduğu bir Alfa ile başlamak en doğru olanı....
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #46 : 14 Şubat 2017, 14:27:36 »
Bu arada zor olan GTV 2.0 T. Spark 16V değil, GTV 2.0 V6 TB olandır.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #47 : 14 Şubat 2017, 15:11:00 »
+1

2.0 TS'i GTV'den saymıyorum içten içe  :lol:
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.473
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #48 : 14 Şubat 2017, 23:36:26 »

Aslında İstanbul, İzmir ve Ankara dışında yaşayan benim gibiler için Alfa Romeo tercihi büyük kararlılıklar istiyor. Bırakın gtv'yi alfa'nın herhangi sorunsuz modeline  (örneğin cülyetta) geçmek fikri bile çevremdeki insanlarla sayısız tartışmaya girmeme sebep oldu. "Ne yapacaksın, belanı mı arıyorsun, parçası yok, benim tanıdığımda 147 vardı satmak için kaç ay uğraştı, focus gibi sorunsuz bir arabadan inip alfaya mı binilir, alfa romeo sadece sanayiden çıktığın gün zevk verir vs." Hatta Konya'daki Fiat yetkili servisine danışmaya gittiğimde "Alfa'mı uzak dur hocam" diye başladı cümleye. Yani herhangi bir girişimimde çevremdeki insanları da ikna etmem gerekecek.

Şimdi şunu düşünüyorum: Alfa Romeo markasına geçerken zaten bir maceraya atılacağım. Gtv'yi seçerek ikinci bir macerayı göze alabilecek miyim bilmiyorum.


Öncelikle bu konuyu açtığınız için size, müthiş bilgiler için de arkadaşlara kendi adıma teşekkür ederim. :) Ben bu konuyu PDF olarak saklayacağım. Yazılabilecek her şey, ülkenin bu işlerden en iyi anlayan ve en deneyimli kullanıcıları tarafından yazılmış. Siz de vesile olmuşsunuz.

Ben de Konyalıyım ve bir tek yukarıdaki konuda size çok net bir yorum yapacağım: GÜLÜN GEÇİN. Bunu Alfista olarak Alfa ruhu filan gibi soyut şeylere dayanarak söylemiyorum. Bunu mühendis kimliğimle söylüyorum. :) Dikkat ederseniz hiçbiri hayatında hiç Alfaya binmemiş. Herkesin öyle vardır, dayısının oğlunun bacanağının bir arkadaşı kuzenine almış da çok arıza yapmıştır. Alfa alma arıza yapar diyen ustaya da bırakın Alfamı, hiçbir arabamı emanet etmem. Bariz şekilde, bilmediği iş gelmesin, ezbere bildiği iş gelsin de fazla uğraşmadan parasını alıp göndereyim derdinde.

Konyalıyım dedim; benim Bella'yı (156) almak için İstanbul'a, Ali'nin (eski sahibi) yanına gitmeden 2 gün önce babam aradı Konyadan. "Sakın alma o arabayı!!" diye. Niye? Parçası yokmuş. Bizim bir hısım var, Konyanın eski tanınmış kaportacılarından. Bu bir lokanta açmış, babam da gittiğinde konusu açılmış, bizim kaportacı hısımın yanında çalışan aşçı demiş: "Aman abi sakın. Parçası yok onun bi kere!".

Benim Konyalı babam da tabii ki aşçıya inanmış. 4 yıldır otomotiv alanında ArGe mühendisi olarak çalışan bana mı inanacaktı? Yani mühendis mi bilecek, aşçı mı bilecek? Hiç.  >:D

Sonuçta Alfalar arasında en kötü üne sahip olanlardan birine (bir Selespeed'e) musmutlu biniyorum.

Bir de araba tercihine dönelim. Astra Grisi olmayan 156'yı görsel olarak sedan değerlendirmemek gerek. :p Hele ki Mk1-Mk1.5 ise. Arkadaşların müsaadesiyle eferans olarak benim aracın resmini paylaşıyorum. Kaldı ki benimki henüz istediğim kondisyonda değil, aramızda benimkinden çok daha iyi kondisyonda 156'lar var.



Bence Mk1 veya 1.5 156'yı düşünün. Özellikle Mk1 o dönemin Alfa ruhunu yansıtan hemen her şeyden bence tam dozunda içerir. Mk1 diyorum özellikle, çünkü siz keyif için alıyorsunuz, Mk2 bunun için fazla mantıklı. :) Selespeed düşünürseniz Mk1.5 olsun (ki Selespeed'i kesinlikle tavsiye ederim). Yeni Alfalar kadar sorunsuz değildir ama GTV'ye göre daha kolaydır. Parça bulmak daha kolaydır, tamirat da keza. Mk1 iç tasarımı GTV'nin de takip ettiği yapıyı andırır. Kendinizi ısındırdıktan sonra Busso motorlu bir GTV ile noktayı koyarsınız.

Tek sorun, söylediğiniz gibi, birkaç yıl sonra alınacak GTV bulabilecek misiniz? Gerçi zaten şu anda bile kaç tane kaldı...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ykilinc

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Ynt: GTV DÜŞÜNÜYORUM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
« #49 : 15 Şubat 2017, 09:09:59 »
Aslinda bir alfayi kullanmak / alışmak icin başka bir alfayi alma mantığını ben tam çözemiyorum. Zira ayni klasmanda ayni amaçla üretilmiş araclar değil. Tabi her birinde digerinden referanslar var, ic dizayn, sürücü arabasi yaklasimi vs...Ama alfayi daha fazla sevmeden veya alismadan gtv ye katlanilmaz gibi bir durum bence yok.(bu kastedilmis değil ama bir kac yerde daha bubtarz yorumlar okumustum ona istinaden yaziyorum) GTV benim ilk alfam. Renault, opel, wv, nissan, toyota, subaru araclara sahip olmuş, fiat, peugeot, hyundai, ford marka araclari da sikca kullanmış biri olarak temiz seceresi belli araçlardan hakkını vererek yapilan bakimlar sonunda vaadettigini almanız mucize değil. GTV nin özelliği yaşlı olmasina ragmen genc olabilen, modern olmasina ragmen klasik olmasinda yatıyor. Ben bütün bu görüntü ziyafetine ragmen gtv yi motorundan dolayi aldim. 3.0 v6 olsa onu almak isterdim. Ama alternatif listemde nissan 200 sx, 1997 ford mustang 4.6 gt cobra da vardi. Temiz 155 q4 u bulsaydım onu alacaktim. Ayni şekilde volvo 850R i da kovaladim. Bakış açım hikayesi olan spor (oncelik coupe' ydi ama 155 gibi bir sedan olabilir) bir araci almak eksiklerini gidermek ve genelin dışında yaptigim tercihimle cok yakan, cok kaçan, ama cok da haz alan bir adam olmakti. GTV bunu bana yaşattı.Hala yaşatıyor ki beni GTV yi satmamak icin 3. bir araba almaya kadar ikna edebilecek duzeyde bir arac.  Eskiden sahip olmuş tüm arkadaşlarımin yorumlarida bu karşılığı aldıklarını gösteriyor.

Neticede demek istediğim. Ayni zamanda GT 1.9 jtd Q2 arayan biri olarak yaziyorum,  1.9 jtd motoru ile inanılmaz mantikli, pratik, ekonomik ve  bir okadar da spor bir araç. Ama gtv nin, yukarida saydığım farkli markalarin benzer  hikayesini onda aramak hata olur. O hikayeye benzerlik ariyorsan ve illa  GT olacaksa bu durumda dahi dogru tercih 3.2 v6 dir benim gözümde.

Ya da spor bir sedan olsun  dersen al 2.0 ss veya manuel bir 156, hb diyorsan 147 ama ondan gtv den alabilecegini, gtv den de bunlardan alabilecegini alamazsin bence.  Belli oranda birbirine gecen markaya has karakteristik özellikler dışında...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
24 Yanıt
1696 Gösterim
Son İleti 26 Ocak 2013, 20:21:04
Gönderen: giantrim
16 Yanıt
866 Gösterim
Son İleti 04 Ekim 2014, 18:44:08
Gönderen: Alfisti Yunus
11 Yanıt
2549 Gösterim
Son İleti 02 Mart 2016, 12:04:15
Gönderen: DcD-Semih
18 Yanıt
3989 Gösterim
Son İleti 16 Mart 2016, 20:57:45
Gönderen: alfist_o
7 Yanıt
1170 Gösterim
Son İleti 06 Ocak 2018, 10:12:51
Gönderen: Sercan Keklik

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal