Teknik Arşiv1 2 3 4 5 6 7 8 ... 13
Ebd,Abs,Asr,Vdc,Direksiyon Açı Sensörü,yokus kalkis desteği hatalari
20 Ağustos 2024, 09:19:49 by gothicwhisper
Cümleten selamlar.
Arkadasin 1.6 jtd 2011 Giuelettasi bu hatalari vermekte bütün sigortalari kontrol ettim.Obd cihazinda da ayni hatalar gelmekte Akü sifir star stop uyumlu değişti, hatta start stop aktif calisiyor ancak yukardaki butun hatalar her kontakta veriyir ve denedim abs asr gercekten calismiyor. https://youtu.be/1r6lxE3dEK8?feature=shared 1-Akü sifir degisti ,Sigortalar Kontrol edildi Arka sağ geri vites lambasi yanmiyor sigorta da sorun yok ancak kablo da kopukluk var bundan yapabilir mi araca iyice baktim soketlere birsey goremedim sizce bundan yapar mi ? Cunku benzer 156 imda abs/vdc hatasini boyle halletmistim. 2-Yeni kodlanmis yedek anahtar ile kullaniyoruz bundan yapar mi ? 3-Eski basliklari hepsini okudum direksiyon açi sensoru degistirip kurtulan da var hala hatasi gecmeyen de ? Sizce daha nerelere bakmam lazim Ordu malesef bu konuda usta yok. En son çare oto beyinciye gideğim , Ordu cevresindr bir özel servis cihaza bagladi sorunu soylemefmden ,70 bin tl absyi komple degiscez tamir yapmiyoruz dendi ben halen sorunun buyuk birsey olmadigi kanaatindeyim. Tavsiyelerinizi bekliyorum.Tesekkur ederim M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Giulietta 1.6 JDTM 2012 Distinctive - İstişare ve serzeniş
26 Temmuz 2024, 12:44:04 by esiyok
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım, hafta başında aldığım giu sonrası motor mekanik anlamında yaşadığım sıkıntı ve tecrübeleri alfisti ile paylaşma gereği duydum.
Şimdi hikaye şöyle başlıyor; 21.07.2024 araç sahibi ile buluşulur ve expere gidilir. Exper der ki yağ kaçağı ve su kaçağı var. Diğer meselelere girmiyorum, normal karşılıyorum. Tamam dedik 30-40bin masraf ederiz, sonuçta 2. el araçtır. Neyse akşamına araç sahibini aradık dedik biz tamamız alıyoruz. Bu arada aracın yağ bakımı KASIM 2022'de yapılmış en son. Gerisini siz zihninizde canlandırın. 22.07.2024 notere gidilir, alış satış işlemi hallolur. Kendi kendime dedim ki ben bu araca bir kez MARŞ yapacağım direk bildiğim servise götüreceğim (antifreeze ve yağ özelliğini kaybedeli çok olmuş). Neyse öyle de oldu, lifte kaldırdık aracı, altına girdim ben de gözlemliyorum. Aracın emme manifold bitik, su kaçırıyor, motor komple yağ bağlamış, diğerlerini saymıyorum bile. Allah'tan alt takım ve ön takımlar iyiydi. Arkadaşlar, motor İNDİ. Emme manifold değişti, turbo reflektiye oldu, devirdaim, triger, v kayışı, partikül filtresi vs. değişti. Oldu mu sana maliyet 150bin lira. Bunun içinde baskı balata ve periyodik yağ bakımı da dahil. Klima, flaplar vs. onlarla da ilgilenildi. Yani arkadaşlar uzun lafı kısası 1.6 JDTM motor özelinde konuşuyorum, araçla mutlaka yakından ilgilenmiş bir satıcıdan alın eğer alacaksanız.
aracı bilgisayara bağlamak alfa 147
24 Temmuz 2024, 02:24:54 by efeyagci147
Arkadaşlar bir arkadaşımda alfaobd uygulaması var satın almış sanırsam. ama obd kablosu denen kablodan almadık henüz. 2004 1.6 147ye sahibiz. bu kabloyu ne diye aratıp almalıyız.
Alfa romeo 147 marş basıyor ama çalışmıyor
19 Temmuz 2024, 18:34:54 by efeyagci147
Arkadaşlar araba 2004 model 147. akü yeni. araba marşı çeviriyor ama çalışmıyor. kaput altında benzin geliyor mu diye baktım benzin geliyor ama sanırsam ateşleme yapmıyor araç.
Giulietta TCT yaşadığım spesifik sorunlar
21 Mayıs 2024, 12:00:29 by bartuataman
Merhaba,
2018 model dizel supertct araç sahibiyim, aracımı 56.000 km'de aldım şu an 86.000 km'de . Şanzıman bana masraf çıkaracak diye çekiniyorum, başıma şu şekilde tekrarlamayan tekil olaylar geldi : - Aracımı normal şekilde çalıştırdım. Çalıştırır çalıştırmaz motoru kontrol ettirin uyarısı verdi, hemen ardından ekranda otomatik sürüş devre dışı diyerek vites konsolunda D işaretini yakıp söndürerek otomatik olarak vites atmadı. Eve kadar manuel olarak vitesi kendim yönetmem gerekti. Bir usta bulup ne yapayım diye düşünmek için eve çıkıp geri arabaya 2 saat sonra bindiğimde arabada hiçbir problem yoktu. 1 seneye yakındır da hiç böyle bir şey başıma gelmedi. Sorunsuz kullanıyorum. - Aracımı otoparka park ettim rölantide çalışıyorken her zaman yaptığım gibi vitesi Nye alıp, el frenini çektim. Ardından P'ye hareket ettirdiğimde araba bir silkelendi. 15 gündür tekrarlamadı. - İlaveten aracımı bir yıl önce 73.000 km'de iken yetkili servise götürdüğümde, oradaki arkadaşlarla şehiriçi kullanımda tümseklerden geçerken ( hızımın 10-15 km/h olduğu anlarda ) gaza biraz sert dokunursam aracın titrediğini paylaştım. Kavrama seti değişimi olabilir mi diye sordum, test sürüşü yaptıktan sonra kavrama seti gibi gözüküyor ama bence şu an büyük bir dert yok, sizin yerinizde olsam hemen şanzımana dokundurtmazdım dedi. Ben de kavrama seti değiştirmedim, senkronizasyon yaptırdım, işlemden sonra vites geçişlerim yumuşamış hissettim . artık aracımın ne zaman ne gaz ile ne tepki vereceğini bildiğim için bu hafif titreme durumunu kullanımıma bağlı olarak yaşamıyorum. Fakat son zamanlarda özellikle 1den 2ye geçerken daha kemikli bir geçiş yaptığını hissediyorum.Aynı şekilde 3ten 4e de geçerken. Siz forum üyelerine şunları sormak istiyorum; - Yetkili servisteki arkadaşın dediği gibi kavramaya bu tarz çok az titreme olan durumda dokunmamalı mıyım ? Kavramanın henüz değişmeyip, dikkatli kullanmadığın an bu şekilde ufak titreme yaptırması başka probleme yol açar mı? - Bahsettiğim ilk iki problem ile kavrama ilişkili olabilir mi? Sizce sebepleri ne olabilir ? Önemsenmeliler mi ? Yorumlarınızı bekliyorum. Selamlar .
159 Arka Cam Kriko Tamiri (Tamir kiti ile)
29 Nisan 2024, 17:22:17 by Pervasiz_7
Herkese merhaba,
Arızalanan sol arka cam krikomu tamir kiti ile kendim tamir ettim. Yapmak isteyen arkadaşlar için elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. Belki birilerine faydası dokunur. Orijinal parça bulmak zor, çıkma yok, yan sanayiler de yurtdışından alınması gerekiyor ve geliş maliyeti toplamda 60 Euro 'yu bulabiliyor. Bu yüzden internette araştırma yaparken gördüğüm tamir kiti ile şansımı denemeye karar verdim. Önce sökerek sorunun ne olduğuna bakmak gerek. Sorun krikoda ise ve tamir kiti ile çözülebilecekse şansınızı deneyebilirsiniz. Biraz uğraş istiyor ama el becerisi olan için yapılmayacak bir şey değil. Sonuçta tamir kiti sadece 5 Euro Önce aşağıdaki videoya bakarak sökümü yaptım. Videoda direkt parçayı değiştiriyor o yüzden sadece sökme takama için faydalanacağız bu videodan. YouTube otomatik çevir ile Tr altyazılı izleyebilirsiniz; https://www.youtube.com/watch?v=s1uVUgFIONU Sökerken camı bantla sabitlemeyi unutmayın. Aşağıda okla gösterdiğim beyaz tırnağı geri iterek krikoyu camdan ayırmanız gerek. Bu noktada dikkatli olun camı kırmayın, krikoyu yavaş yavaş hareket ettirerek itin tırnağı; Söktüğümde karşılaştığım şey tellerin kopmadığı fakat yamularak tekerlekten çıktığı ve plastik tekerleği yamulttuğuydu, ayrıca camı tutan plastiğin iki kıskacından birisi de kırılmıştı. Tamir kitinin resmi; Eskisi ve yenisi yanyana; Tamir kitini montajlarken parça yönlerine dikkat edin. Siyah plastik parçaya motor oturuyor ters bağlarsanız söküp tekrar bağlamanız gerekir. Parça yönleri için paylaştığım resimleri referans alabilirsiniz. 1. Camı tutan plastiğin yönünü ayarladıktan sonra telleri takın. Yaylı olan tel aşağı doğru gidecek, diğeri yukarı doğru. Önce yaysız olanı takarsanız daha kolay oluyor. Tellerin parça içindeki yuvalara tam oturması gerek. 2. İkinci adım olarak camı tutacak beyaz plastiği teller iç kısma bakacak şekilde kızağa oturtun. Bu aşamanın resmini çekmemişim ama kolay. Telleri kızak üstündeki makaralardan geçirin. 3. Tekerleğin motorun dişlilere oturduğu yönünü üste gelecek şekilde tutun. Tellerin tekerleğe oturacak bölmeleri var zaten. Sarımı sıkı yapın ve diş atlatmayın. Tellerin gerginliğini bozmandan tekerleği yuvasına oturtun. 4. Unutmayın sistemin çok gergin olması lazım. Yaysız olan teli siyah parçaya oturtun. Şimdi en zor kısım başlıyor. Resimde yanına yeşil çizgi çektiğim parçayı kırmızı okla gösterilen yere sokmak gerekiyor. Ancak yay sert olduğu için zor oluyor. Ben yayı tam sıkıştırdığımda bile girmediğini fark ettim ve bu yüzden yayı yarı yarıya kısalttım. Ancak o şekilde geçirebildim. Sistem gergin kalmak kaydıyla yay kısaltılabilir. İkinci bir alternatif olarak siyah parçaya giren kısmı itip teli makaranın üstünden geçirerek de yapabilirsiniz. Yani aşağıdaki resimde kırmızı okla gösterilen kısmı içeri itim yeşil okun olduğu makaradan teli geçirebilirsiniz. Hangisi kolayınıza geliyorsa artık. Ve Sonuç; Yukarıda paylaştığım videoda montaj kısmı da var. Camın krikodaki yerine tam olarak oturduğundan emin olun. Sonuç başarılı. Gayet güzel çalışıyor Yapılmayacak iş değil ama biraz uğraş istiyor
Filtron filtreler hakkında
26 Mart 2024, 20:53:44 by Testarossa
İnternetten yağ ile birlikte filtron yağ filtresi ve hava filtresi satın aldım.
Normalde filtreleri almam,servis takar ama bu sefer yağın kargosuna para ödememek için filtron filtreler almış bulundum. Kalitesi hakkında bir kaç olumsuz şeyler duydum,forumdan kullanan oldu mu?
99 Model MK1 156 Sol Sinyal Kolu Temassızlık Sorunu
24 Mart 2024, 13:11:41 by shadepax
Selamlar herkese, iyi hafta sonları . Kısa bir süre önce Alfa Romeo 156 MK1 sahibi oldum. Araç 99 model. Sol sinyal kolunda sorun var. Farlar açıkken sola sinyal verince arada bir gösterge ışıklarını kapatıyor, sinyali kapatıp tekrar verince düzeliyor. Selektörü yarım atıyor. (Selektör atarken ışıklar yanıyor ama %30 parlaklıkta gibi düşünebilirsiniz.) Benim anladığım sinyal kolunda bir temassızlık var. Ankara'da 2 3 elektrikçiye götürdüm, kolun değişmesi lazım dediler ama fonksiyonel olarak bir sorunu olduğunu düşünmüyorum, basit bir temassızlık gibi geliyor. Böyle düşünme sebebim ise bu videodaki arkadaşın sorunlarına yakın bir sorun ve sinyal kolundaki devre kartını temizleyip halletmiş: https://www.youtube.com/watch?v=XNyKJWSG6KM
Elim aman aman bu işlere yatkın değil o yüzden zarar vermek istemiyorum, sizce ne yapmam gerekir ? Mekanizmayı kendim söküp temizlesem becerebilir miyim? Yada Ankara'da bildiğiniz bu işi kolu değiştirmeden halledecek usta var mıdır ? Değiştirmek tek çare derseniz de yapacak bir şeyim yok mecbur değiştireceğiz. Şimdiden teşekkürler yanıtlarınız için
mito sis farı aktif etme
19 Mart 2024, 15:42:43 by Sametalici
Merhaba arkadaşlar 1.6 dizel mitom var araçta dijital klima kırmızı karbon göğüs kırmızı döşeme kol dayama... özellikleri var ama ne hikmetse sis farı yok tamponu söktüğümde sis farlarının hatlarının olduğunu gördüm internettende biraz araştırdım ve linealarla ayını tuş paneli kullanıdığını sis düğmesinin olacağı yere kart üzerinde 102 lik direnç lehimediğimizde aktif olduğunu gördüm direnci lehimleyip tuş aktivasyonunu yaptım ama yeterli olmadı bilgisayarla aktivasyon mu yapmamız gerekiyor acaba ya da konuyla alakalı bilgisi olan var mı
alfa 147 motor beyni uyumuyormuş
1 2 3 4 5 6 7 8 ... 13
30 Ocak 2024, 08:40:50 by aslıbayram
merhaba arkadaşlar 2005 model 147 aracım 1 aydır servisteydi. Servisten aldım geldim akü bitti, gittim yeni akü aldım, sabah işe gideyim dedim araçta hiçbir elektrik belirtisi yok. Aküyü aldığım yeri aradım geldiler akünüz boşalmış dediler takviye yapıp gittiler. ertesi gün araç yine çalışmadı yine çağırdım yine akü takviyesi yapıldı ve dediler ki araçta elektrik kaçağı var. elektrikçiye gitti ustanın dediği şu, aracın motor beyni uyumuyor, o yüzden sizin teybi radyoyu devre dışı bıraktık. aracımda orjinal kendi teybi var bu arada. böyle bir şey mümkün mü, google'dan baktım hiç bir bilgi yok. aracın beyni neden uykuya geçmez?
Powered by SMFBlog by CreateAForum.com
|