Teknik Arşiv1 2 3 4 5 6 7 8 ... 13![]() 17 Mart 2025, 22:38:38 by YasinC
Evin yeni üyesinin bazı can sıkıcı sorunları var. Bu konu da içimi rahatlatabilecek birisi varsa bayram öncesi psikolojim biraz da olsa düzelir
![]() 1. Klima iç panel de çalışıyor gözükse de çalışmıyor. Sanırım kompresör hiç devreye girmiyor çünkü çekişte bir değişiklik yok. Hava yönlendirme de de tepki yok gibi flapların tamamı gidik sanırım. Bu baya baş ağrıtacak gibi. 2. Arka yolcu tarafına da hava gelmiyor. 3. Bugün fark ettim ki, hız sabitleyici çalışmıyor. On konumuna getirince aktif olduğuna dair işaret yanıyor ancak devreye girmiyor. 4. Sanırım dış ortam sıcaklık sensörü mefta olmuş 70 dereceler de gösteriyor havayı. Dış ortam sıcaklık sensörüne baktım bulamadım internette. Bu meredi çözmenin alternatif bir yolu var mıdır? Asıl soru buradaki sensör klimayı etkiliyor mu? Özellikle arka tarafa hiç hava gelmemesini anlayamadım. Flaplar arka tarafı etkilemiyor diye biliyorum. ![]() 22 Aralık 2024, 22:17:47 by sea
Giuliettanın radyosu açıldıktan 10-15 sn sonra kendiliğinden kapanıyor. sorun ne olabilir. Yardım
![]() ![]() ![]() 15 Ekim 2024, 21:43:59 by Jester
Herkese selamlar, ne yaptıysak çözemedik problemi, hararet müşürü, termostatı, fan rezidansı, devirdaimi değişti yetmedi revizyonlu silindir kapağı aldık yine de hararet 110 a çıkıyor fan devreye girdiğinde geri 90 a düşüyor.
![]() 14 Ekim 2024, 22:13:01 by octinum
Geçen hafta Perşembe günüydü galiba, yepisyeni ampuller taktığım sol stop uyarı vermeye başladı. Kontrol ettim, sinyal yanıyor, stop ve frenler yanmıyor. Önce "overthink" edip multimetreyle ya Allah dedim, elektrik geliyor. Demek ki duydaydı problem.
Bu arada siz benim gibi yapmayın. Duylar simetrik. Sağı sola, solu sağa takıyorsunuz. Arıza yer değiştirirse duydadır. Yer değiştirmezse soket, kablo falan, o taraflardadır. ![]() Neyse. İlgili arkadaş şu: ![]() Yandan baktığınızda, metal kısmın plastik kısımdan ayrıldığını görüyorsunuz. Metaldeki deliklerden geçip sabitleyen plastik uzantılarından kurtuluyor. Ampul takınca da gerginlik yapıp yükseliyor. Ampulün tabanıyla bağlantı kesiliyor. ![]() Hani erkeklerin ömür boyu evden eve taşıdıkları vida kutusu var ya. Biliyorum sizde de var. Hah. Onu açın. Ufak bir vida bulun. veeee... ![]() ![]() ![]() ![]() 20 Ağustos 2024, 09:19:49 by gothicwhisper
Cümleten selamlar.
Arkadasin 1.6 jtd 2011 Giuelettasi bu hatalari vermekte bütün sigortalari kontrol ettim.Obd cihazinda da ayni hatalar gelmekte Akü sifir star stop uyumlu değişti, hatta start stop aktif calisiyor ancak yukardaki butun hatalar her kontakta veriyir ve denedim abs asr gercekten calismiyor. https://youtu.be/1r6lxE3dEK8?feature=shared 1-Akü sifir degisti ,Sigortalar Kontrol edildi Arka sağ geri vites lambasi yanmiyor sigorta da sorun yok ancak kablo da kopukluk var bundan yapabilir mi araca iyice baktim soketlere birsey goremedim sizce bundan yapar mi ? Cunku benzer 156 imda abs/vdc hatasini boyle halletmistim. 2-Yeni kodlanmis yedek anahtar ile kullaniyoruz bundan yapar mi ? 3-Eski basliklari hepsini okudum direksiyon açi sensoru degistirip kurtulan da var hala hatasi gecmeyen de ? Sizce daha nerelere bakmam lazim Ordu malesef bu konuda usta yok. En son çare oto beyinciye gideğim , Ordu cevresindr bir özel servis cihaza bagladi sorunu soylemefmden ,70 bin tl absyi komple degiscez tamir yapmiyoruz dendi ben halen sorunun buyuk birsey olmadigi kanaatindeyim. Tavsiyelerinizi bekliyorum.Tesekkur ederim M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi ![]() 26 Temmuz 2024, 12:44:04 by esiyok
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım, hafta başında aldığım giu sonrası motor mekanik anlamında yaşadığım sıkıntı ve tecrübeleri alfisti ile paylaşma gereği duydum.
Şimdi hikaye şöyle başlıyor; 21.07.2024 araç sahibi ile buluşulur ve expere gidilir. Exper der ki yağ kaçağı ve su kaçağı var. Diğer meselelere girmiyorum, normal karşılıyorum. Tamam dedik 30-40bin masraf ederiz, sonuçta 2. el araçtır. Neyse akşamına araç sahibini aradık dedik biz tamamız alıyoruz. Bu arada aracın yağ bakımı KASIM 2022'de yapılmış en son. Gerisini siz zihninizde canlandırın. 22.07.2024 notere gidilir, alış satış işlemi hallolur. Kendi kendime dedim ki ben bu araca bir kez MARŞ yapacağım direk bildiğim servise götüreceğim (antifreeze ve yağ özelliğini kaybedeli çok olmuş). Neyse öyle de oldu, lifte kaldırdık aracı, altına girdim ben de gözlemliyorum. Aracın emme manifold bitik, su kaçırıyor, motor komple yağ bağlamış, diğerlerini saymıyorum bile. Allah'tan alt takım ve ön takımlar iyiydi. Arkadaşlar, motor İNDİ. Emme manifold değişti, turbo reflektiye oldu, devirdaim, triger, v kayışı, partikül filtresi vs. değişti. Oldu mu sana maliyet 150bin lira. Bunun içinde baskı balata ve periyodik yağ bakımı da dahil. Klima, flaplar vs. onlarla da ilgilenildi. Yani arkadaşlar uzun lafı kısası 1.6 JDTM motor özelinde konuşuyorum, araçla mutlaka yakından ilgilenmiş bir satıcıdan alın eğer alacaksanız. ![]() 24 Temmuz 2024, 02:24:54 by efeyagci147
Arkadaşlar bir arkadaşımda alfaobd uygulaması var satın almış sanırsam. ama obd kablosu denen kablodan almadık henüz. 2004 1.6 147ye sahibiz. bu kabloyu ne diye aratıp almalıyız.
![]() 19 Temmuz 2024, 18:34:54 by efeyagci147
Arkadaşlar araba 2004 model 147. akü yeni. araba marşı çeviriyor ama çalışmıyor. kaput altında benzin geliyor mu diye baktım benzin geliyor ama sanırsam ateşleme yapmıyor araç.
![]() ![]() 21 Mayıs 2024, 12:00:29 by bartuataman
Merhaba,
2018 model dizel supertct araç sahibiyim, aracımı 56.000 km'de aldım şu an 86.000 km'de . Şanzıman bana masraf çıkaracak diye çekiniyorum, başıma şu şekilde tekrarlamayan tekil olaylar geldi : - Aracımı normal şekilde çalıştırdım. Çalıştırır çalıştırmaz motoru kontrol ettirin uyarısı verdi, hemen ardından ekranda otomatik sürüş devre dışı diyerek vites konsolunda D işaretini yakıp söndürerek otomatik olarak vites atmadı. Eve kadar manuel olarak vitesi kendim yönetmem gerekti. Bir usta bulup ne yapayım diye düşünmek için eve çıkıp geri arabaya 2 saat sonra bindiğimde arabada hiçbir problem yoktu. 1 seneye yakındır da hiç böyle bir şey başıma gelmedi. Sorunsuz kullanıyorum. - Aracımı otoparka park ettim rölantide çalışıyorken her zaman yaptığım gibi vitesi Nye alıp, el frenini çektim. Ardından P'ye hareket ettirdiğimde araba bir silkelendi. 15 gündür tekrarlamadı. - İlaveten aracımı bir yıl önce 73.000 km'de iken yetkili servise götürdüğümde, oradaki arkadaşlarla şehiriçi kullanımda tümseklerden geçerken ( hızımın 10-15 km/h olduğu anlarda ) gaza biraz sert dokunursam aracın titrediğini paylaştım. Kavrama seti değişimi olabilir mi diye sordum, test sürüşü yaptıktan sonra kavrama seti gibi gözüküyor ama bence şu an büyük bir dert yok, sizin yerinizde olsam hemen şanzımana dokundurtmazdım dedi. Ben de kavrama seti değiştirmedim, senkronizasyon yaptırdım, işlemden sonra vites geçişlerim yumuşamış hissettim . artık aracımın ne zaman ne gaz ile ne tepki vereceğini bildiğim için bu hafif titreme durumunu kullanımıma bağlı olarak yaşamıyorum. Fakat son zamanlarda özellikle 1den 2ye geçerken daha kemikli bir geçiş yaptığını hissediyorum.Aynı şekilde 3ten 4e de geçerken. Siz forum üyelerine şunları sormak istiyorum; - Yetkili servisteki arkadaşın dediği gibi kavramaya bu tarz çok az titreme olan durumda dokunmamalı mıyım ? Kavramanın henüz değişmeyip, dikkatli kullanmadığın an bu şekilde ufak titreme yaptırması başka probleme yol açar mı? - Bahsettiğim ilk iki problem ile kavrama ilişkili olabilir mi? Sizce sebepleri ne olabilir ? Önemsenmeliler mi ? Yorumlarınızı bekliyorum. Selamlar . ![]() 29 Nisan 2024, 17:22:17 by Pervasiz_7
Herkese merhaba,
Arızalanan sol arka cam krikomu tamir kiti ile kendim tamir ettim. Yapmak isteyen arkadaşlar için elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. Belki birilerine faydası dokunur. Orijinal parça bulmak zor, çıkma yok, yan sanayiler de yurtdışından alınması gerekiyor ve geliş maliyeti toplamda 60 Euro 'yu bulabiliyor. Bu yüzden internette araştırma yaparken gördüğüm tamir kiti ile şansımı denemeye karar verdim. Önce sökerek sorunun ne olduğuna bakmak gerek. Sorun krikoda ise ve tamir kiti ile çözülebilecekse şansınızı deneyebilirsiniz. Biraz uğraş istiyor ama el becerisi olan için yapılmayacak bir şey değil. Sonuçta tamir kiti sadece 5 Euro ![]() Önce aşağıdaki videoya bakarak sökümü yaptım. Videoda direkt parçayı değiştiriyor o yüzden sadece sökme takama için faydalanacağız bu videodan. YouTube otomatik çevir ile Tr altyazılı izleyebilirsiniz; https://www.youtube.com/watch?v=s1uVUgFIONU Sökerken camı bantla sabitlemeyi unutmayın. Aşağıda okla gösterdiğim beyaz tırnağı geri iterek krikoyu camdan ayırmanız gerek. Bu noktada dikkatli olun camı kırmayın, krikoyu yavaş yavaş hareket ettirerek itin tırnağı; ![]() Söktüğümde karşılaştığım şey tellerin kopmadığı fakat yamularak tekerlekten çıktığı ve plastik tekerleği yamulttuğuydu, ayrıca camı tutan plastiğin iki kıskacından birisi de kırılmıştı. ![]() ![]() Tamir kitinin resmi; ![]() Eskisi ve yenisi yanyana; ![]() Tamir kitini montajlarken parça yönlerine dikkat edin. Siyah plastik parçaya motor oturuyor ters bağlarsanız söküp tekrar bağlamanız gerekir. Parça yönleri için paylaştığım resimleri referans alabilirsiniz. 1. Camı tutan plastiğin yönünü ayarladıktan sonra telleri takın. Yaylı olan tel aşağı doğru gidecek, diğeri yukarı doğru. Önce yaysız olanı takarsanız daha kolay oluyor. Tellerin parça içindeki yuvalara tam oturması gerek. ![]() 2. İkinci adım olarak camı tutacak beyaz plastiği teller iç kısma bakacak şekilde kızağa oturtun. Bu aşamanın resmini çekmemişim ama kolay. Telleri kızak üstündeki makaralardan geçirin. 3. Tekerleğin motorun dişlilere oturduğu yönünü üste gelecek şekilde tutun. Tellerin tekerleğe oturacak bölmeleri var zaten. Sarımı sıkı yapın ve diş atlatmayın. Tellerin gerginliğini bozmandan tekerleği yuvasına oturtun. 4. Unutmayın sistemin çok gergin olması lazım. Yaysız olan teli siyah parçaya oturtun. Şimdi en zor kısım başlıyor. Resimde yanına yeşil çizgi çektiğim parçayı kırmızı okla gösterilen yere sokmak gerekiyor. Ancak yay sert olduğu için zor oluyor. Ben yayı tam sıkıştırdığımda bile girmediğini fark ettim ve bu yüzden yayı yarı yarıya kısalttım. Ancak o şekilde geçirebildim. Sistem gergin kalmak kaydıyla yay kısaltılabilir. ![]() İkinci bir alternatif olarak siyah parçaya giren kısmı itip teli makaranın üstünden geçirerek de yapabilirsiniz. Yani aşağıdaki resimde kırmızı okla gösterilen kısmı içeri itim yeşil okun olduğu makaradan teli geçirebilirsiniz. Hangisi kolayınıza geliyorsa artık. ![]() Ve Sonuç; ![]() Yukarıda paylaştığım videoda montaj kısmı da var. Camın krikodaki yerine tam olarak oturduğundan emin olun. Sonuç başarılı. Gayet güzel çalışıyor ![]() Yapılmayacak iş değil ama biraz uğraş istiyor ![]()
Powered by SMFBlog by CreateAForum.com
|