Teknik Arşiv1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 14![]() 19 Temmuz 2024, 18:34:54 by efeyagci147
Arkadaşlar araba 2004 model 147. akü yeni. araba marşı çeviriyor ama çalışmıyor. kaput altında benzin geliyor mu diye baktım benzin geliyor ama sanırsam ateşleme yapmıyor araç.
![]() ![]() 21 Mayıs 2024, 12:00:29 by bartuataman
Merhaba,
2018 model dizel supertct araç sahibiyim, aracımı 56.000 km'de aldım şu an 86.000 km'de . Şanzıman bana masraf çıkaracak diye çekiniyorum, başıma şu şekilde tekrarlamayan tekil olaylar geldi : - Aracımı normal şekilde çalıştırdım. Çalıştırır çalıştırmaz motoru kontrol ettirin uyarısı verdi, hemen ardından ekranda otomatik sürüş devre dışı diyerek vites konsolunda D işaretini yakıp söndürerek otomatik olarak vites atmadı. Eve kadar manuel olarak vitesi kendim yönetmem gerekti. Bir usta bulup ne yapayım diye düşünmek için eve çıkıp geri arabaya 2 saat sonra bindiğimde arabada hiçbir problem yoktu. 1 seneye yakındır da hiç böyle bir şey başıma gelmedi. Sorunsuz kullanıyorum. - Aracımı otoparka park ettim rölantide çalışıyorken her zaman yaptığım gibi vitesi Nye alıp, el frenini çektim. Ardından P'ye hareket ettirdiğimde araba bir silkelendi. 15 gündür tekrarlamadı. - İlaveten aracımı bir yıl önce 73.000 km'de iken yetkili servise götürdüğümde, oradaki arkadaşlarla şehiriçi kullanımda tümseklerden geçerken ( hızımın 10-15 km/h olduğu anlarda ) gaza biraz sert dokunursam aracın titrediğini paylaştım. Kavrama seti değişimi olabilir mi diye sordum, test sürüşü yaptıktan sonra kavrama seti gibi gözüküyor ama bence şu an büyük bir dert yok, sizin yerinizde olsam hemen şanzımana dokundurtmazdım dedi. Ben de kavrama seti değiştirmedim, senkronizasyon yaptırdım, işlemden sonra vites geçişlerim yumuşamış hissettim . artık aracımın ne zaman ne gaz ile ne tepki vereceğini bildiğim için bu hafif titreme durumunu kullanımıma bağlı olarak yaşamıyorum. Fakat son zamanlarda özellikle 1den 2ye geçerken daha kemikli bir geçiş yaptığını hissediyorum.Aynı şekilde 3ten 4e de geçerken. Siz forum üyelerine şunları sormak istiyorum; - Yetkili servisteki arkadaşın dediği gibi kavramaya bu tarz çok az titreme olan durumda dokunmamalı mıyım ? Kavramanın henüz değişmeyip, dikkatli kullanmadığın an bu şekilde ufak titreme yaptırması başka probleme yol açar mı? - Bahsettiğim ilk iki problem ile kavrama ilişkili olabilir mi? Sizce sebepleri ne olabilir ? Önemsenmeliler mi ? Yorumlarınızı bekliyorum. Selamlar . ![]() 29 Nisan 2024, 17:22:17 by Pervasiz_7
Herkese merhaba,
Arızalanan sol arka cam krikomu tamir kiti ile kendim tamir ettim. Yapmak isteyen arkadaşlar için elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. Belki birilerine faydası dokunur. Orijinal parça bulmak zor, çıkma yok, yan sanayiler de yurtdışından alınması gerekiyor ve geliş maliyeti toplamda 60 Euro 'yu bulabiliyor. Bu yüzden internette araştırma yaparken gördüğüm tamir kiti ile şansımı denemeye karar verdim. Önce sökerek sorunun ne olduğuna bakmak gerek. Sorun krikoda ise ve tamir kiti ile çözülebilecekse şansınızı deneyebilirsiniz. Biraz uğraş istiyor ama el becerisi olan için yapılmayacak bir şey değil. Sonuçta tamir kiti sadece 5 Euro ![]() Önce aşağıdaki videoya bakarak sökümü yaptım. Videoda direkt parçayı değiştiriyor o yüzden sadece sökme takama için faydalanacağız bu videodan. YouTube otomatik çevir ile Tr altyazılı izleyebilirsiniz; https://www.youtube.com/watch?v=s1uVUgFIONU Sökerken camı bantla sabitlemeyi unutmayın. Aşağıda okla gösterdiğim beyaz tırnağı geri iterek krikoyu camdan ayırmanız gerek. Bu noktada dikkatli olun camı kırmayın, krikoyu yavaş yavaş hareket ettirerek itin tırnağı; ![]() Söktüğümde karşılaştığım şey tellerin kopmadığı fakat yamularak tekerlekten çıktığı ve plastik tekerleği yamulttuğuydu, ayrıca camı tutan plastiğin iki kıskacından birisi de kırılmıştı. ![]() ![]() Tamir kitinin resmi; ![]() Eskisi ve yenisi yanyana; ![]() Tamir kitini montajlarken parça yönlerine dikkat edin. Siyah plastik parçaya motor oturuyor ters bağlarsanız söküp tekrar bağlamanız gerekir. Parça yönleri için paylaştığım resimleri referans alabilirsiniz. 1. Camı tutan plastiğin yönünü ayarladıktan sonra telleri takın. Yaylı olan tel aşağı doğru gidecek, diğeri yukarı doğru. Önce yaysız olanı takarsanız daha kolay oluyor. Tellerin parça içindeki yuvalara tam oturması gerek. ![]() 2. İkinci adım olarak camı tutacak beyaz plastiği teller iç kısma bakacak şekilde kızağa oturtun. Bu aşamanın resmini çekmemişim ama kolay. Telleri kızak üstündeki makaralardan geçirin. 3. Tekerleğin motorun dişlilere oturduğu yönünü üste gelecek şekilde tutun. Tellerin tekerleğe oturacak bölmeleri var zaten. Sarımı sıkı yapın ve diş atlatmayın. Tellerin gerginliğini bozmandan tekerleği yuvasına oturtun. 4. Unutmayın sistemin çok gergin olması lazım. Yaysız olan teli siyah parçaya oturtun. Şimdi en zor kısım başlıyor. Resimde yanına yeşil çizgi çektiğim parçayı kırmızı okla gösterilen yere sokmak gerekiyor. Ancak yay sert olduğu için zor oluyor. Ben yayı tam sıkıştırdığımda bile girmediğini fark ettim ve bu yüzden yayı yarı yarıya kısalttım. Ancak o şekilde geçirebildim. Sistem gergin kalmak kaydıyla yay kısaltılabilir. ![]() İkinci bir alternatif olarak siyah parçaya giren kısmı itip teli makaranın üstünden geçirerek de yapabilirsiniz. Yani aşağıdaki resimde kırmızı okla gösterilen kısmı içeri itim yeşil okun olduğu makaradan teli geçirebilirsiniz. Hangisi kolayınıza geliyorsa artık. ![]() Ve Sonuç; ![]() Yukarıda paylaştığım videoda montaj kısmı da var. Camın krikodaki yerine tam olarak oturduğundan emin olun. Sonuç başarılı. Gayet güzel çalışıyor ![]() Yapılmayacak iş değil ama biraz uğraş istiyor ![]() ![]() 26 Mart 2024, 20:53:44 by Testarossa
İnternetten yağ ile birlikte filtron yağ filtresi ve hava filtresi satın aldım.
Normalde filtreleri almam,servis takar ama bu sefer yağın kargosuna para ödememek için filtron filtreler almış bulundum. Kalitesi hakkında bir kaç olumsuz şeyler duydum,forumdan kullanan oldu mu? ![]() 24 Mart 2024, 13:11:41 by shadepax
Selamlar herkese, iyi hafta sonları
![]() Elim aman aman bu işlere yatkın değil o yüzden zarar vermek istemiyorum, sizce ne yapmam gerekir ? Mekanizmayı kendim söküp temizlesem becerebilir miyim? Yada Ankara'da bildiğiniz bu işi kolu değiştirmeden halledecek usta var mıdır ? Değiştirmek tek çare derseniz de yapacak bir şeyim yok mecbur değiştireceğiz. Şimdiden teşekkürler yanıtlarınız için ![]() ![]() 19 Mart 2024, 15:42:43 by Sametalici
Merhaba arkadaşlar 1.6 dizel mitom var araçta dijital klima kırmızı karbon göğüs kırmızı döşeme kol dayama... özellikleri var ama ne hikmetse sis farı yok tamponu söktüğümde sis farlarının hatlarının olduğunu gördüm internettende biraz araştırdım ve linealarla ayını tuş paneli kullanıdığını sis düğmesinin olacağı yere kart üzerinde 102 lik direnç lehimediğimizde aktif olduğunu gördüm direnci lehimleyip tuş aktivasyonunu yaptım ama yeterli olmadı bilgisayarla aktivasyon mu yapmamız gerekiyor acaba ya da konuyla alakalı bilgisi olan var mı
![]() 30 Ocak 2024, 08:40:50 by aslıbayram
merhaba arkadaşlar 2005 model 147 aracım 1 aydır servisteydi. Servisten aldım geldim akü bitti, gittim yeni akü aldım, sabah işe gideyim dedim araçta hiçbir elektrik belirtisi yok. Aküyü aldığım yeri aradım geldiler akünüz boşalmış dediler takviye yapıp gittiler. ertesi gün araç yine çalışmadı yine çağırdım yine akü takviyesi yapıldı ve dediler ki araçta elektrik kaçağı var. elektrikçiye gitti ustanın dediği şu, aracın motor beyni uyumuyor, o yüzden sizin teybi radyoyu devre dışı bıraktık. aracımda orjinal kendi teybi var bu arada. böyle bir şey mümkün mü, google'dan baktım hiç bir bilgi yok. aracın beyni neden uykuya geçmez?
![]() 08 Ekim 2023, 17:59:37 by murat_016
arkadaşlar merhaba;
2006 147 sahibiyim forumdada baktım pek fazla veriye ulaşamadım motor soğukken ve sıcakken ki yağ basınçları ne olmalı 1.6 twinspark motorda,yakın zamanda triger zamanım geliyor ölçüp ona göre planlama yapmak isterim ![]() 14 Ağustos 2023, 22:39:22 by moza80
herkese merhaba 147 sahibi iseniz sürekli yanan airbag ışığından muzdaripsiniz ya da karşılaşmak üzeresiniz
![]() internet deryasında yaptığım araştırmalar ve kullanıcıların verdiği bilgiler doğrultusunda bu durumun bir kaç farklı sebebi oluyor. uzun süre taşrada yaşayıp en yakın alfa servisine 200 km uzakta olunca obd2 ve vag kline cihazlarını edindim ,bir çok arızayı da kendim çözmeye çalıştım.bunlardan biri de airbag ışığını söndürmek oldu. genelde araç çalışır durumda iken koltukları ileri geri oynatınca koltuk hava yastıklarının kablolarından kaynaklanan temassızlık oksitlenme vb durumlar sonucu airbag lambası yanmakta. bu sefer epey uğraşmama rağmen ışık sönmeyince cihaza bağladım. eklediğim fotoda mevcut(yani arıza hala devam ettiği için )yanmakta olan airbag ışığının sol perde hava yastığından sinyal alınamaması sebebi ile olduğunu öğrendim. yolcu havayastığında ise yine temassızlık olmuş arızayı hafızaya almış ancak şu an faal olduğu için o lamba yakmıyor. perde havayastıkları bagajda sağda ve solda stoplara ulaştığımız kaplamaların içindeki sarı konnektörler ile tetikleniyor.bunları birbirinden ayırıp kontak sprey ile temizleyip tekrar yerine taktığımda arızayı silmeye gerek kalmadan airbag ışığı söndü. multiecusan programınız yoksa bile airbag ışığınız yanıyor ise önce koltuk altı bağlantılarını daha sonra bu perde hava yastıklarının bağlantılarını temizleyip kurcalarsanız muhtemelen sorununuz çözülür. ![]() ![]() 04 Temmuz 2023, 16:01:46 by aslıbayram
merhaba, 2005 model aracımda klimayı açıyorum bir müddet çalışır vaziyette gidiyorum, aracı kapatıp geri açtığımda yol bilgisayarı dahil tüm kadranlar km sayacı devir hız falan çalışmıyor, paneldeki herşey kapanıyor. bu arada şunu farkettim camlarda çalışmıyor motor sanki bildiğin kendini korumaya alıyor tüm elektriği kesiyor. aracı tekrar geri kapatıp açtığımda hoop düzeliyor tüm göstergeler çalışıyor. bu aküden mi, motor elektrik bağlantısından mı, klima bağlantısından mı niye oluyor bilgisi olan var mı?
Powered by SMFBlog by CreateAForum.com
|