Teknik Arşiv1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13
Varyatör
18 Şubat 2008, 15:08:02 by n/a
Hazırlayan : Chavez
VARYATÖR "Twin Spark motorlarda ?dizel sesi? olarak adlandırabileceğimiz bir sorun mevcuttur.Bu dizel sesi başlarda, motoru çalıştırmak üzere anahtarı çevirdiğinizde sadece birkaç saniye duyulacaktır ancak daha sonra ses uzadıkça uzar.. Anahtarı çevirdiğinizdeki ilk birkaç saniyede böyle farkedilir bir dizel sesi olmaması gerekir, sorunsuz bir motorun soğuk havada bile böyle bir ses vermemesi gerekir.. Bu, ekzantrik milinin tüm devir aralıklarında zamanlamasını regüle eden ?varyatör? denilen parçanın tipik bir arızasıdır. Eğer arızalıysa bu maksimum güçte kayıp, 3000 devirin altında daha düşük güç ve daha fazla yakıt sarfiyatı demektir.Aracınızın ne kadar yaşlı olduğu önemli olmaksızın, her zaman gizli bir arızadır. Avrupa?da geçerli tüketici koruma kanunlarına göre uzun yıllar boyunca garanti altında kalacaktır. Aracın bu şekilde kullanımı sorun teşkil etmez, aracın başka herhangi bir yerine zararı yoktur ancak onarılması gerekir.Norveç?te bu parçanın garanti dahilinde onarıldığı, Fiat?ın araç garanti dışı olsa bile parça bedelinin bir kısmını ödediği belirtilmiştir. Bu sorunun sebebi soğuk başlatma ve kısa mesafe kullanımdır,zira varyatör görevini yapabilmek için yağa ihtiyaç duyar, soğuk çalıştırmada varyatöre yağ gitmesi için biraz süre geçer, bu parça çok yetersiz bir şekilde üretilmiştir, parça numarası 60666199* olan yeni tip varyatörlerle değiştirilmiştir.. Nisan 2000?den sonraki tüm Alfalar bu varyatöre sahiptir, eski varyatör 2 alt tedarikçiden birinin kötü üretimidir.Varyatörünüzü daha iyi korumak için her 10000km?de bir yağlamanız tavsiye edilir. Burada bozuk bir varyatörün sesini duymak mümkündür; İzle alfistiturkey.com notu ; *55202772 nolu varyator numarası 2006 yılında eper'e girmiştir.
Salıncaklar.
17 Şubat 2008, 10:54:20 by n/a
Hazırlayan : master
Ön salıncaklar. Ozellikle soguk havalarda ve kasislerin ustunden gecerken, ön suspansiyondan gelen gicirtilara dikkat etmelisiniz. Bu gicirtilar normal degildir, ancak Alfa 156'larin kronik problemlerindendir. Yeni salincaklar iki aydan itibaren bu sesi yapmaya baslayabilir. Bu ses ust on salincak burçlarından geliyordur ve yaglayarak veya komple salincak degistirerek cozulebilir. Bu parcalar cok pahali degildir ve daha iyileri de piyasada olmali. Bir baska ipucu da alt salincaklari kontrol etmek. Onlar biraz pahali ancak salincak baglanti noktasindaki lastik kismi siringayla biraz yaglayabilirsiniz. Eger on suspansiyondan sadece direksiyonu cevirdiginizde cok yogun bir gicirti geliyorsa o zaman biraz silikon yagi ust salincak ve dikey demirin birlestigi yerdeki lastik baglanti noktasina surebilirsiniz.
Ön Panelden Gelen Ses.
16 Şubat 2008, 14:26:05 by n/a
Hazırlayan : Tolga
ÖN PANELDEN GELEN SES Alfa 156?nın ön paneli çok da fazla ses çıkarmaz.Fakat bazı bilinen tıkırtı sesleri vardır.Bu sesler hava soğuyup ; 0 C ?ye düştüğünde ortaya çıkarlar. Benim aracımın paneli, küçük kasislerden geçerken biraz gıcırdar.Yaklaşık 10 dakikalık seyir sonrası , aracın içi ısındığında bu gıcırdamalar kaybolur. Soğuk havada ortaya çıkan, fazlaca rahatsız edici bir ses daha vardır. Ses , önpanelin yolcu kısmından gelir ki , titreyen bir insanın dişlerinin birbirine vurma sesi gibi ?klik klik klik ? şeklindedir.. Bu, dashboarda monte edilmiş sabit somunların sesidir. Sesten kurtulmak için , bunları çözmeliyiz. Bu ses ayrıca, birkaç dakikalık seyirden sonra da kaybolur.Sorunun çözümü , somunların etrafına silikon izolasyon sıkmak yada somunları lastik rondela ile modifiye etmektir. Seçenek a: Somunlara ulaşmak için paneli aşağı doğru sökmek ; demontajdan montaj birçok hataya zemin hazırlar, yeni sesler için bir başlangıç- ayrıca 4 saatinizi alıyor. Seçenek b: Ön camı sökmek için usta gerekir, siz silikonu sıkarsınız , usta camı yerine tekrar takar , bu iş size 10 dakika ve 80 pounda mal olur.Eğer sizin camınızda herhangi bir zarar varsa, yedek camla değiştirebilirsiniz. Seçenek c: Muhtemelen en basit olan çözüm ki sadece panelin en uzak ucundaki , neredeyse en geniş haliyle hava borusunun çıkarılmasını içerir. Bununla ilgili ayrıntılı bilgi aşağıdadır. Öncelikle , biraz daha ön bilgi: Bahsi geçen civataların sağ ön taraftan görünümü, civatalara ulaşmak için üst kapama levhasındaki muhafazalara dikkat edin ( pencere olmadan ) Aynı yerden bir başka görünüm, bu kez kiriş monte edilmiş haliyle. Sağ en dıştaki civataya ulaşmak neredeyse imkansız ( görmesi bile hayli zor ) Aynı yerden daha geniş bir görünüm : Dashboarda kalın siyah alyan kafa( gömme civatalar) monte edilmiş. Sağda en uzakta, kapının üst ucunda ses çıkaran kalın siyah civata Destek kirişinde bahsettiğimiz civatanın detayı. Taşıyıcı kirişin alt tarafından bir görüntü , anlaşılabilceği gibi kiriş boyunca birşeylerin kayabilmesi mümkün değil. Kiriş magnezyum alaşımlı,öyle ki tek parmağınızı kullanarak kaldırabilirsiniz. Stut?ın hemen altında , direksiyon çubuğu daha fazla civata ile uygun duruma getirilmiş.Resimdeki direksiyon çubuğunda çok ince çatlaklar mevcut.! Bu durumu Alfa?ya mail ile bildirdim ama maalesef geri dönülmedi. Ahh Alfa... Burada taşıyıcı kirişin sağ tarafını görüyorsunuz.Orta kısımda ön cam havalandırması için bir açıklık mevcut. Ön camı demonte etseniz de ,küçük civatalara ulaşmanızın mümkün olup olmayacağını tahmin edemem. Eğer dashboard yerinde monte değilse , civatalara kolaylıkla ulaşabilirsiniz.Eğer sorun ön camın demonte olması ise , bunu yapmak dashboardın demontesinden daha kolaydır.! Dashboarda bir klik sistemle takılıdır, uçlarından başlayarak yukarı doğru yavaşça çekmelisiniz.Dashboarda zarar vermemeye DİKKAT edin , ızgara iki parçaya ayrılmasın. Umarım hepiniz için dashboardun sistemini açıklayabilmişimdir, ve yine umarım ki anlattıklarımdan birşeyler öğrenebilmişsinizdir. Ayrıca, dashboardan gelen sesten , gergi çubuğu monte ederek de kurtulunabileceğine dair söylentiler de duydum.Bu dikkate alınabilir birşey , bu sebeple eşinizle size bundan almanıza izin verip vermeyeceğini konuşabilirsiniz. Sabit somunların ses çıkarma sorunu , 2001 ve sonrası modellerde fabrika çıkışı olarak çözülmüştür.
Arşivimiz içeriği..
14 Şubat 2008, 20:29:38 by n/a
Arşivimizde zamanla "çevirisi tamamlandıkça" aşağıdaki konular yer alacaktır.. Ayrıca forumlarımızdada çözüm öneren arkadaşlarımızın yazıları bu bölüme eklenecektir.
Çevirisi yapılan ve resimle desteklenen konular alfa156.net adresinden alınmaktadır. Alfa Romeo 156 sahibi olmak ve kullanmak harikadır , bu araba ona sahip olan herkesin yüzünde kocaman bir gülümsemeye sebep olur !:) Ama- dikkat etmeniz gereken bazı şeyler var. Yaşadığınız sorunlar her arabayla başınıza gelmez, bunu aklınızdan çıkarmayın bir kere.. Eğer biri Audi ve Bmw için bir liste yapsaydı , bu korkunç olurdu.. Alfa Romeo 156 ?dan bilinen problemler: *Ön panel den gelen ses -> Çevrildi *Su sızıntısı -> Çevrildi *Düşük hızlı silecek zaman aralığı -> Çevrildi *Ön teker ve şasi arasındaki süspansiyon -> Çevrildi *Varyatör ( Twin Spark ) -> Çevrildi *Yetersiz boya -> Çevrildi Kullanıcı tavsiyeleri: ? Düzensiz rölanti devri -> Çevrildi ? Motor gücü kaybı -> Çevrildi ? Debimetre problemi -> Çevrildi ? Su sıcaklık göstergesi -> Çevrildi ? Sigorta kutusu kapağı -> Çevrildi ? Triger kayışı -> Çevrildi ? Dışarı sıcaklık göstergesi -> Çevrildi ? Klima -> Çevrildi ? Soğuk motorda güç kaybı -> Çevrildi ? Kışın kullanım -> Çevrildi ? Araba Örtüsü (SW) -> Çevrildi ? Bagaj sensörü -> Çevrildi ? Plastik teyp çerçevesi -> Çevrildi ? Michaeld?s sustalı anahtarlık düğmesi rehberi -> Çevrildi ? Debriyaj yayını nasıl değiştirirsiniz? -> Çevrildi ? Ön konsoldaki ışıkların ampullerini nasıl değiştirirsiniz?-> Çevrildi ? Gary?nin fren balatası ve diski değiştirme rehberi -> Çevrildi ? Jeff?in debimetre temizleme rehberi -> Çevrildi ? Alfa BR?nin ampul uyarı ışığı tamiri -> Çevrildi ? Jeff?in V6?da buji değiştirme rehberi -> Çevrildi ? Jeff?in far değiştirme rehberi -> Çevrildi ? Jeff ve Pat?in sıkışmış kapı kolu tamir rehberi -> Çevrildi ? Sam ve Jeff?in hava filtresi değiştirme rehberi ( civataların paslı olması durumu dahil ) -> Çevrildi ? Jeff?in alfa 147 tampon ve farlarını yerinden çıkarma rehberi -> Çevrildi ? Jeff?in 147 ve 156 ?nın motor suyu kabının değiştirme rehberi -> Çevrildi ? 147 ve 156 ?nın bazı temel motor fotoğrafları -> Çevrildi ? Wilson?ın, 156?nın orjinal hava kutusuna K&N yüksek akışlı hava filtresi montaj rehberi -> Çevrildi Lütfen dikkat.. Burada anlatılanlar , yardım amaçlıdır.Aracınızda herhangi bir sorun çıkarsa, sorumluluk kabul edilmez.. Nasıl yapılacağınından emin olmadığınız şeyleri, lütfen profesyonellere bırakın.. Ek ; Tüm çevriler tamamlanmıştır.. Editör arkadaşlarımıza teşekkür ederiz...
Mesaj Yazmadan Önce Lütfen Okuyunuz..
14 Şubat 2008, 20:24:58 by n/a
Bu bölüm soru - cevap bölümü değildir.. Sadece yaşanılan teknik sorunları ve çözümlerini barındıran rehber niteliğinde bir kısmdır.. Örnek başlıklardan göreceğiniz üzere sizde forumlarımızdaki Teknik bölümüne benzer formatta başlık açarak katkıda bulunabilirsiniz.. Açtığınız başlık rehber niteliğinde çözümleri barındırıyorsa editorler tarafından arşivimize eklenecektir.
Bu bölümde geçen yada genel teknik sorularınız için lütfen forumumuzdaki Teknik bölümümüzü kullanınız.
Lambda Sensörü Nedir, Ne Değildir?
1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13
15 Ocak 2008, 11:52:04 by admin
Lambda sensörünün işlevleri nelerdir?
Benzin motorlarının egzoz emisyon özelliklerini iyileştirmek üzere üç yollu katalizatörlerle birlikte lambda kumandası geliştirildi. Otomobillerde, egzozun içinde motor ile katalitik konvertör arasında yer alan ve egzoz dumanındaki oksijen oranını ölçerek, ECU'ya sinyal iletmekle yükümlü olan bir aygıttır. ECU lambda sensorundan gelen sinyale göre yakıt hava karışımını ayarlar. Bu teknoloji nasıl çalışıyor? Prensibi hepimiz biliyoruz: İçten yanmalı motorlar organik maddeleri, yani benzin, yakarak çevreye zararlı gazlar yayıyor. Bu istenmeyen etkiyi hafifletmek üzere, emisyonları çevreye daha az zarar veren gazlara dönüştüren katalizatör kullanılır. Bunu sağlamak üzere, motor ile katalizatör arasında, egzoz gazındaki artık oksijen oranını elektrotlar aracılığıyla ölçen ve bu şekilde elde edilen değerleri motor kumandasına ileten lambda sensörü kullanılır. Motor kumandası, sensörden gelen sinyali işleyip karışım oluşturucusu üzerinden optimum yakıt/hava karışımını ayarlar. Lambda sensörü Burada, Alman fiziko-kimyacı Walther Nernst?in (1864-1941) prensibine göre işleyen, zirkonyum dioksitten (ZRO2) yapılma bir oksijen sensörü söz konusudur. Nernst, bir elektrodun normal potansiyelinin etki eden madde konsantrasyonuna bağımlı olarak tanımlanabileceğini ortaya koymuştur. Lambda sensörü ile ilgili olarak da bu, egzoz gazındaki artık oksijen oranının lambda sensöründe bulunan elektrotlar yardımıyla ölçülebileceği anlamına gelir. Sensör, dış elektrot (dış platin tabakası) etrafında egzoz gazı akımı dolaşırken iç elektrot çevre havası ile bağlantılı olacak şekilde egzoz gazı akımı içerisinde durmaktadır. Zirkonyum dioksit seramiği yaklaşık 300°C?den itibaren oksijen iyonları için iletken hale geldiğinden, dış ve iç elektrotlar arasında oksijen oranı farkları bulunması halinde maksimum 1 V düzeyinde bir elektrik gerilimi oluşur ve bu gerilim kablo bağlantıları aracılığıyla çekilir. Dış elektrotta oluşan oksijen konsantrasyonu büyük ölçüde yakıt/hava oranına ve elektrot yüzeyi üzerindeki kimyasal reaksiyona bağımlıdır ve lambda (?) bölgesinde sensör geriliminde sıçramalı bir seyir yaratır. O2 sensörü Bosch tarafından bulunmuştur. Lambda sensörünün 30. yılı (1976-2006) Lambda (oksijen) sensörü 30 yıl önce Bosch tarafından icat edilmiş ve o zamandan beri sürekli olarak geliştirilmiştir. Bugüne kadar Bosch firması 400 milyon sensörün üzerinde bir üretim gerçekleştirerek otomotiv orjinal ekipmanlarında ve satış sonrası ürünlerde pazar lideri olmuştur. Bu teknolojinin getirmiş olduğu düşük emisyon seviyelerinden dolayı, lambda sensörünün çok üstün bir kazanım sunduğu açıktır. İlk üretime başlamasından sadece on yıl sonra, Bosch 10 milyonuncu lambda sensörünün hizmete sunulmasını kutlamıştı. Bugünlerde yılda 33 milyon oksijen sensörü Bosch üretim hatlarından çıkış yapmaktadır
Powered by SMFBlog by CreateAForum.com
|