Teknik Arşiv1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 13
Giulietta H1 Led Montajı İçin Ufak Bir Tamirat
16 Kasım 2019, 17:34:35 by Onurkaymaz
Merhabalar. Uzun farlarımız için led ampul montajı yapmak isteyen arkadaşların piyasadaki ledlerin far yuvasına sığmadığı (Püsküllü soğutucu olanları tecrübe etmedim.) bilmelerinde fayda var. Öncelikle uzunlar için sipariş verirken kesinlikle soğutucu kısmı ince olan yeni tip H1 led olmasına dikkat edelim çünkü diğer büyük soğutuculu ledleri fara sığdırmamız imkansız keza küçük olanlar bile tam olarak sığmıyor. İnce soğutuculu H1 ledleri montajladığımda esnek far kapağımızın ortasındaki çıkıntının ampulün fanına baskı yaptığını ve dönmesini engellediğini gördüm. Kısa süre içerisinde ledin ısınıp patlamasına neden olacak bu sorun için kapağın esnek malzeme olmasından da faydalanarak basit bir çözüm buldum. Lede dönmek ve far kapağını delip kesmek isteyenler için faydalı olacaktır.
Fanı engelleyen çıkıntı. Takım çantamda nereden söktüğümü hatırlamadığım iki adet 0.5 mm sac parça buldum. Bu parçalara elimle biraz kavis verdim. Sıcak slikonla fana gelmeyecek şekilde sac parçayı ampulün kasasına sabitliyoruz. Ampul yuvanın içinde. Son hali. Kapak tamamen içine toz, kir almayacak şekilde kapalı, orta kısım esnek olduğundan hafif dışarda. Fan rahatlıkla dönüyor. Yaklaşık 20 dakika uzunlar açık bekledim, soğutucuda aşırı bir ısınma yok.
Alfa 156 Park Sensörü BUZZER
07 Mayıs 2019, 23:10:36 by tasarimci03
Merhabalar;
156 1.6 Sedan Sahibiyim. Orjinal park sensörü BUZZER arızalı idi ve konumunu bulamamıştık. Geçen hafta bakımda Konumunu Bulduk ve sizinle paylaşmak istedim. Sol Orta Direkte Bulunmakta. İhtiyacı olan Arkadaşlar var ise umarın işinize yarar.
156 da merkezi kilit sorunu, arka sinyal, akü yada elektrik sorunların nedeni!
03 Aralık 2018, 12:09:23 by RUH
Merhaba,
Öncelikle yıllardır aracımda var olan bir sorunu ileteyim. Bilindiği üzere bizim araçlarda elektrik problemi kronik bir sorundur. Aracımın merkezi kilit sistemi bazen sorun oluşturuyor ve kilitlemiyordu. Özellikle soğuk havalarda bu sorun çok oluşuyordu. Aküm bazen yeni olmasına karşın gereksiz bitiyor, VDC, ABS arıza sinyali gibi uyarı mesajlarını zaman zaman yaşıyordum. Aracımda seyir halinde iken, birkaç defa hiçbir problem olmamasına karşın birden motorun kapandığını bile hatırlıyorum. Araştırmaların özellikle merkezi kilit sorunun bagaj kaynaklı olduğunu gösteriyordu. Zira seyir halinde iken, bagaj açılmamasına karşın sürekli ( BOOT ) bagajın açık olduğu mesajını alıyordum. Kapıları kilitlemek istediğimde de aynı mesajı zaman zaman alıyordum. Bagaj kapağını bir kaç defa aç kapa yapınca, yada kapağa giden boruyu birkaç defa hafif sıkınca sorun gidiyordu. Bagaj kapağı ile araç arasındaki spiral lastik boru içinden geçen kablolarda sorun olduğuna adım kadar emindim ve en sonunda bu probleme detaylı eğilmek için zaman ayırabildim. İlk etapta, bagaj kapak döşemesini söktüm. Bagaj kapak döşemesini söktüğünüz vakit, lambalara ve bagaj kilidine giden klipsli kablo hattını göreceksiniz. Bir karga burun ve düz tornavida ile tüm klipsleri bagaj kapağından söktükten sonra kabloyu komple sökebilirsiniz. Tüm bağlantılar soketlidir ve sökme için soketin üzerindeki tırnağı esnetmeniz kafi. Akabinde işte kablomuz; Kablonun kodu: 932 60620622 Lastik koruyucuyu giriş soketine doğru dikkatlice sürükledikten sonra işte sonunda sorunumuzun kaynağı arkadaşlar; İki kırmızı bant arasındaki bez muhafaza bandını dikkatlice kesip soyunuz; İşte gördüğünüz bu saçaklanmış, kimi kopmuş ve hepsi neredeyse hepsi ile kısa devre olan bu kablo, bagaj kapağına giden lambaların enerjisini ve kontrol birimine bağlantı sağlayan merkezi kilit sistemindeki bagaj kapak sensor sinyalini taşıdığı için tüm sorunumuzun kaynağıdır. Şu ana kadar benim 1 defa sigortam attı. Ve yenisini takınca düzelmişti. Sizlerde de bu sorunu yaşayan muhakkak vardır. İlla sigorta atacak diye bir kaide yok. Kablo mesafesinin uzun olması, kablo empedansının yüksek olması ve kablonun içindeki tellerin kopması ile direncin artmasından ötürü sigorta atmamış olabilir düşüncesindeyim. Lakin aküyü bitiren, aracı seyir halinde sebepsiz yere stop ettiren, merkezi kilidin çalışmamasını sağlayan ve farklı sistemlere ait arıza olmamasına karşın arıza sinyalleri almanıza neden olan elektriksel sorunun nedeni bu olabilir. Zira bende bu çıktı. Bu sorunu kendim tespit ettim ve kendim giderdim. Burada ciddi bir hata yapmışlar bence. O da PVC izoleli kablo kullanmalarıdır. Bu kablo izolasyonu çok esnek değildir. Ve termal şok dayanımı ile ısı dayanımı zayıftır. Dolayısı ile zamanla çabuk sertleşir ve özelliğini yitirir. Burada hava sıcakları kışın 0 dereceye, yazın 45 dereceye ulaştığında bu esneme aralığına dayanacak kablo şart bence. Zaten hava soğuduğu vakit sorun daha artıyordu bende. Bunun nedeni de PVC soğukta büzüşüyor, çatlak aralıkları artıyor ve kısa devre de çoğalıyordu. Bu durum arabayı bile yakabilir tehlikeli bir problemdir. Kabloyu kendim tamir ettim. İki kırmızı bant arasındaki kabloları TEKER TEKER yoksa karıştırabilirsiniz, keserek yenisini lehimledim. Yeni kablo olarak da izolasyonu -60 ile +200 sıcaklık aralığına dayanabilir Silikon izoleli, kalay kaplı bakır kablo kullandım. Ek mesafesi kısa olduğu için mevcut kalınlıktan bir miktar daha ince kablo kullandım. Bu ek yapınca ek yerlerindeki kalınlaşmayı azaltacaktır. Siz aynı çap da deneyebilirsiniz. Ben dış lastik izolesi kolay geçsin diye böyle yaptım. Tüm kablo uçlarını 5mm kadar soyup lehimledikten sonra, hepsine ayrı ayrı daralan makaron geçirdim. Tavsiyem fazla abartmamak kaydı ile, ek yapacağınız kısm için 2-3 santim fazla uzun kablo kullanın. Ben kablonun bozuk kısmından 27 santim kadar kesip, 30 santim kablo ekledim. Bunun nedeni ek kısmın, spiral boru içinde hareketli alana denk gelmemesi içindir. Lehim esnek olmadığı için sonrasında çatlama yapabilir. O nedenle ek kısmını mümkün olduğunca hareketli kısımdan köşe kısımlara çekiniz. Ve birkaç saatlik çalışmanın sonucu; Dış koruma bandı için elektrik bandı kullanmayın derim. Zira o bant belli zaman sonra sertleşir ve esnekliğini kaybeder. O nedenle ben orijinalinde yapıldığı gibi bez yara bandı kullandım. Mumlu bez bant bulamadığım için, eczaneden alabilecek olduğunuz bu bandı kullanabilirsiniz. Kabloyu söktüğüm şekil takıp soketleri ve kabloyu sabitledikten sonra, sonuçta elektrikle alakalı tüm sorunlarım gitti. Aracım 16 yaşında ve tüm 156 larda hatta diğer modellerde de bu sorunun olduğu kanısındayım. Eğer aracınız 156 ise ve sorun yaşamasanız dahi, bu revizyon işlemini yapmanızı veya işinin uzmanı olan bir elektrikçiye yaptırmanızı tavsiye ederim. Veya kablonun yenisini temin edip taktırabilirsiniz. PVC izole bu kısım için çok büyük bir hata kanısındayımdır. En azından kapak içindeki döşemeyi ve bu kabloyu söküp kontrol edebilirsiniz. Bu sökme işlemi ve takma işlemi inanın çok basit. Basit aletlerle yapılabilecek bu revizyon işlemini öneririm. Herkese keyifli ve güvenli sürüşler dilerim. Saygılarımla
156'nın elektrikli cam mekanizmalarının bakımı.
14 Temmuz 2018, 23:04:15 by coyote
Selam arkadaşlar. 156’mızın sağ arka camı ne zamandır çok yavaş kapanıyordu. 2001 model araçta artık halat, halat yatağı, dişli gurubu benzeri mekanik parçalar miadını doldurmuştur diye, hiç eskisini söküp kontrol etmeden, yurtdışındaki arkadaşlara yenisini getirtmiştim ve epey bir süredir takmak için fırsat kolluyordum.
Birkaç gün önce nihayet bir fırsat yaratıp montaj işine giriştim. Aslında niyetim, “elektrikli cam mekanizması değişimi” konulu resimli bir rehber hazırlamaktı ama, işe başlayınca rehberin konusu, “eski elektrikli cam mekaniğinin bakımı”na döndü. Öncelikle, tüm işlem boyunca kullanılacak alet edevatı sıralayayım: Yıldız tornavida, düz ağızlı saatçi tornavidası (plastik tapayı sökmek için), M10 lokma (ya da anahtar), M4 allen anahtar, T30 torx anahtar, kargaburun, klips sökücü, koli bantı. Bunlar da işlem sırasında kullanılacak kimyasallar: Sprey gres, sentetik gres, genel temizleme spreyi, pasta cila (elzem değil) Kapı iç kaplamasını sökmek için, kül tablasını (altında 1 adet yıldız vida var), kapı açma kolunun altındaki tapayı (altında 1 adet yıldız vida var), kapı tutamağı içindeki kauçuğu (altında 2 adet allen vida var), hoparlör kapağını ve hoparlörü (altında 2 adet yıldız vida var), kapı tutamağını (altında 2 adet civata var) sökerek kaplamayı serbest bırakacaksınız. Cam kenarındaki siyah üçgen plastiği de söktükten sonra, uygun klips sökücüleri kullanarak, sıkı geçme klipslerini attırdıktan sonra kaplamayı komple sökebilirsiniz. Kapı içi daha önce hiç sökülmediyse, aşağıdaki resimdeki gibi bir kaplama ile karşılaşacaksınız. Bu kaplamanın yapıştırıcılarını dikkatli şekilde sökerseniz, kaplamayı aynı yapıştırıcı ile tekrar yapıştırabilirsiniz. Bu beyaz kaplamayı da söktükten sonra, ilk olarak, mekanizmayı dışarı çıkaracağımız alttaki boşluğu kapatan, resimdeki parçayı sökmeniz gerekiyor. Sonrasında cam düğmesini tekrar takarak, camı en alt noktaya kadar indirin. Hatırlatma: arka kapıdaki cam düğmesi takılı değilken, sürücü kapısındaki düğme de çalışmaz. Camı en aşağıya indirin, çünkü camı mekanizmaya bağlayan bağlantıya ancak bu pozisyonda erişilebiliyor. Camı mekanizmadan sökmeden önce, 50-60 cm civarında koli bandını önceden kesip elinizin altında bir yerde hazır edin. Çünkü camı mekanizmadan söktükten sonra, mekanizmayı yerinden çıkarabilmeniz için camı tekrar kapalı konumuna getirmeniz ve orada kalması için bantlamanız gerekecek. Camın altında bir delik var, mekanizmanın hareketli parçası üzerinde de bu deliğe geçecek bir pim var. Ancak bu pimin camdan çıkmasını engellemek için, pim ucunda plastik bir segman var. Camı en alta indirdikten sonra ilk iş, el yordamı ile bu segmanı bulmak ve aşağıya doğru çekerek yerinden çıkarmanız gerekiyor. Segman çıktıktan sonra, kızağın bağlı olduğu kapı sacını kendinize doğru esneterek, hareketli mekanizmadaki pimi, camın altındaki delikten çıkaracaksınız. Burası önemli, pimi esneteceksiniz, camı aksi istikamete esnetmeye çalışmak kırılma riski doğurabilir. Pim camdan çıktıktan sonra camı tutan bir şey kalmadığı için, dikkatli ve dengeli bir şekilde camı elle yukarı itmeniz ve resimdeki gibi bantla sabitlemeniz gerekiyor. Camı kırarsanız karışmam Artık, mekanizmanın motor kısmını tutan 3 somunu, kızak kısmını tutan 2 somunu ve moturun besleme soketini sökebilirsiniz. Bundan sonra mekanizmanın kapının altındaki delikten çıkabileceği uygun pozisyonu ayarlamak için, mekanizmaya kapı içinde 1-2 manevra yaptırmanız gerekebilir. Böylece mekanizma sökülmüş oldu. Bu noktada benim karşılaştığım manzara, hiçbir aşınma emaresi gözükmeyen sapasağlam, ancak yağsızlıktan kupkuru ve epeyce tozlu bir mekanizma oldu. Mekanizmanın bu durumunu görünce, doğrudan yenisini takmak yerine, eskisine bakım yapıp, sonuca göre yenisini akibetini belirlemeye karar verdim. Bu noktada özellikle bir konuyu belirtmem gerekiyor. Şu ana kadar anlattığım işlemler, fazla teknik zorluğu olmayan işler. Dikkatli olmadığınız taktirde, camı kırma ihtimaliniz az da olsa var, ancak, eğer eski mekanizmayı, birazdan anlatacağım seviyede dağıtırsanız, dikkatli olmadığınız taktirde, kendinize fiziksel zarar verme ihtimaliniz de olabilir. Mekanizmayı dışarı çıkardıktan sonra önünüzde 4 seçenek var. 1. Mekanizmada hiç bir şeyi sökmeden, tamamen yüzeysel olarak temizlik ve yağlama yapabilirsiniz. 2. Sadece motoru redüktörden ayırarak, motor ve redüktör dişlilerini de temizleyip yağlayabilirsiniz. 3. Redüktörü mekanizmadan ayırarak, halat makarasını da yağlayabirisiniz. 4. Halatlar ve kızak dahil tüm mekanizmayı dağıtarak, tüm mekanizmayı pırıl pırıl yapabilirsiniz. Birinci ve ikinci yöntem, geri toplayamama konusunda risk taşımıyor. Üçüncü yöntemde redüktörü sökerken, yanlışlıkla makarayı da yerinden çıkartmasanız, optimum çözüm bu, ancak kazara makarayı boşaltırsanız, otomatikman 4. yönteme geçmiş olursunuz. Dördüncü yöntemde mekanizmayı tekrar toplamak çok kolay değil. Mekanizmadaki çelik halat, aşırı şekilde gergin. Başta yaptığım güvenlik uyarısının sebebi de bu. Eğer bu tip işlere daha önceden el aşinalığınız yoksa, parmaklarınızı yaralamanız mümkün. Ben, genelde “ya hep, ya hiç” kafasında olduğum için, ayrıca, çuvallarsam, zaten elimde komple sıfır mekanizma olduğu için 4. yöntemi seçtim. Redüktör motor ikilisini gövdeye bağlayan 4 yıldız vidayı sökerek redüktörü frezeden çıkarın. Yuvasına sıkı geçme oturan makarayı yerinden çıkardığınız anda, halatları geren 2 yayı boşaltıp, geri dönülmez noktayı aşmış olacaksınız. Motor üzerindeki 3 yıldız vidayı sökerek redüktör ve motoru birbirinden ayırın. Redüktörün üzerindeki kapak perçinli olduğu için, içindeki dişlileri daha fazla dağıtamazsınız. Benim tavsiyem, resimdeki gibi, motor dişlisinin girdiği delikten sıvı gres ve gres basarak güzelce yağlayın. Çözücü ile temizlerseniz, sonrasında içindeki çözücüyü tamamen temizleyemeyeceğiniz için tavsiye etmem. Motor milindeki sonsuz dişliyi de güzelce gresleyip, redüktörün makaraya geçen dişlisinin etrafına sıvı gres sıktıktan sonra motor ve redüktörü tekrar birleştirin. Çelik halatları, sarılı oldukları makaradan boşaltın. Bunu yaparken, hangi halatın, makaranın ne tarafına sarıldığına dikkat edin. Halatların boyları birbirinden farklı, bu nedenle, hangi halat üstte sarılı, hangisi altta sarılı önemli. Makara ve makara yuvasını güzelce temizleyin ve gresleyin. Kızak üzerideki hareketli sarı parçayı kızak üzerinde kendinize doğru çekerek, kızaktan kurtarabilirsiniz. Aynı hareketin tersi yaparak da kızağa takabilirsiniz. Kızağın başından, kornişe perde takar gibi yürütmenize gerek yok. Halatları sarı parçadan sökmeden önce, hangi halat alttan geliyor, hangisi üstten geliyor, buna dikkat edin. Sonrasında, sarı parçayı da temizleyip gresleyin. Halatları söküp güzelce temizleyin, ardından gresleyin. Gresli halatı siyah halat borusu içinde gezdirerek, 2 ayrı halat borusunun içlerinin de iyice yağlanmasını sağlayın. Kızağın kendisini yağ çözücü bir temizleyici ile temizleyin. Bu noktada, kızakta çözücünün almadığı çok hafif pütürler vardı ama galvaniz yüzeye zımpara vurmak istemedim. Pasta cila ile güzelce ovalayınca, pütür filan kalmadı. Tüm temizlik ve yağlama bittikten sonra toplama işi başlıyor. Halatların yay olmayan uçlarını sarı parçaya takın, sonra da sarı parçayı kızağa takın. Halatların diğer uçlarını, söktüğünüz şekilde makaraya takıp, halatları makaraya sarın ve makarayı yuvasına oturtun. Redüktör ve motor ikilisini mekanizmaya monte etmeyin, edeseniz sarı parçayı elle hareket ettiremezsiniz. Sarı parçayı, kızağın makara olmayan ucuna yürütün, halat, resimdeki gibi makaranın dışında olsun. Şimdi en zor yere geldik. Halatı makaranın üzerindeki küçük çentiğe tutturun ve karga burunun bir ucu ile halatı makaraya sıkıştırırken, kargaburunun diğer ucunu makara üzerindeki çıkıntılara yerleştirin ve kargaburunu çevirerek, halatı germeye ve makaranın üzerine doğru zorlamaya başlayın. Bu dediklerimi yaparken fotoğraf çekmem mümkün olmadığı için, ancak sözle anlatabiliyorum. Ancak burada çok dikkatli olun. Eğer parmağınızı makara ile halat arasına sıkıştırırsanız, emin olun canınız çok yanar. Halatı makaradan geçirdikten sonra, redüktör motor ikilisini de yerine vidaladığınızda, mekanizmanın bakımı tamamlanmış olacak. Artık mekanizmayı, söküm sırasındaki işlemlerin tersini yaparak kapıya takabilirsiniz. camı mekanizmaya takarken, yine camı değil kızağı esnetmeye dikkat edin. Herşey yolunda gittiyse, sonuç aşağıdaki gibi olacak: https://youtu.be/ReQnFspHWx0 Birkaç gün sonra gelen ekleme: Sağ cam bakım sonrası yeni gibi olunca, bu sefer sol cam bana yavaş gelmeye başladı ve onu da sökmeye karar verdim (Dikkatli arkadaşların muhtemelen farkettiği, temizlik öncesi fotoğraftaki mekanizmanın sola, temizlik sonrasındakinin sağa ait olmasının sebebi bu). Bu sefer 3. yöntemi kullandım. Mekanizmayı kapıdan sökmek tamamen aynı. Ancak bu sefer, redüktör ve motoru söktükten sonra, makarayı yerinden çıkarmadım ve böylece halatları boşaltmamış oldum. Motor ve redüktörü birbirinden ayırarak, aynı önceki yöntemdeki gibi temizleyin. Sonrasında, makarayı ve üzerine sarılı halatları sprey temizleyici ile temizlerken, makarayı devamlı aşağıdaki şekilde tutarak, yerinden çıkmamasını sağlayın. Makarayı temizledikten sonra, motor ve redüktörün montajını yapın. Kızağı temizleyin ve yağlayın. Bu noktada bakımı sona erdirebilirsiniz. Ancak benim tavsiyem, motora dışarıdan 12 VDC vererek mekanizmayı çalıştırmanız ve böylece halatın ve kızağın temizlenmemiş ve yağlanmamış bir noktasının kalmamasını sağlamanız. Motorun uçlarına bağladığınız + ve - kablolarının yönünü değiştirerek mekanizmayı aşağı ve yukarı çalıştırabilirsiniz. Bu noktada önemli bir hatırlatma yapmalıyım. Mekanizma aşağı yöne çalışırken, hareket sonunda bir stoper var, ancak yukarı yönde harekette herhangi bir stoper yok. Yani, yukarı yönde motora gereğinden fazla süre elektrik verirseniz, sarı parça kızaktan çıkar ve daha kötüsü, kırılabilir. Bu noktaya çok dikkat etmelisiniz. Mekanizmanın temizliğini tamamladıktan sonra, yine aynı şekilde kapıya montajını yapacaksınız ve bakım işlemi tamamlanmış olacak. Elimden geldiğince fazla detay vererek, cam mekanizmasına ne şekilde bakım yapabileceğinizi anlattım. Eğer siz de aynı dertten muzdaripseniz, bu bakımı kesinlikle tavsiye ederim. Sonuç mükemmel oluyor. Eğer sağ arka camınızda, bakım ile halledilemeyecek bir problem varsa da, elimde bir adet satılık komple sağ arka cam mekanizması var Hepinize kolay gelsin.
İç Mekan Plastik Aksam (Trim) Boyanması
11 Nisan 2018, 10:13:01 by admin
Cam düğmelerinin ve kapı açma kollarının etrafındaki plastik trimlerin üzerindeki,kalite hissini artıran yumuşak kaplamaların çizilmesi,soyulması sonucu oluşan deformasyon canımı sıkıyordu ve boyamaya karar verdim.Deneme amaçlı sol arka kapı düğmesinin olduğu kısmı söktüm ve ince zımparayla iyice zımparaladım.
Yapı marketten aldığım tampon boyası ile ile en az yarım saatlik kuruma arası vererek 3 kat boyadım. Sonuç hoşuma gitti.Yapmak isteyen arkadaşların özellikle dikkat etmesi gereken noktalar şunlar:yüzeyi cok iyi zımparalayın.yumuşak katmandan nokta kadar dahi kalmasın.Ve spreyi yakından sıkmayın.sprey sarfiyatı fazla olacak ama uzaktan tutup toz halinde parçaya düşmesine dikkat edin. Spreyi 25 liraya aldım.sanırım tek şişe yetmeyecek.trimlerin tamamını bitirince mesajı güncelleştiririm By @umitkilic
Otomobiller için parça numaraları
05 Nisan 2018, 12:31:53 by admin
Aşağıdaki uzantıda Alfa Romeo dahil bir çok markaya ait otomobil, motosiklet ve farklı şeylerin (aksesuar, giyim vs.) orijinal ürün katalog bilgilerine ulaşabilirsiniz.
Oldukça faydalı bir uzantı. https://7zap.com/en/
Alfa Romeo Giulia Marş Düğmesi Değişimi
20 Mart 2018, 10:38:24 by admin
Giulia sahipleri eğer direksiyonda yer alan siyah marş düğmesini kırmızıya çevirmek isterlerse, aşağıdaki linkte yer alan talimatı uygulayarak değiştirebilirler.
https://shopeurocompulsion.net/blogs/installation-database/alfa-romeo-giulia-stop-start-ignition-switch-replacement
Giulietta tavandan su alıyor
24 Aralık 2017, 12:51:59 by Oğulcan Yücel
İyi günler. Yaklaşık 2-3 aydır cam tavandan su alıyor araç. Bazen çok yağmur yağdığında bazen sadece araba yıkandıktan sonra emniyet kemerinin ordan su sızıyor. Servise götürdüm ilk başta tahliye kanalları tıkanmış olabilir dediler açtılar sorun çözülmedi. Bir daha gittim fitillerden olabilir dediler kontrol ettiler sıkıntı olmadığını tahliye kanallarının yetiştiremediğini ondan içeriye su aldığını söylediler. Peki deyip ayrıldım geçen hafta yağan yağmurlarda içeriye yine su alması ve ağır nem kokusu yüzünden yeniden enriko alibertiye götürdüm. Onlar komple tavanı söküp bakacaklarını söylediler onu da kabul ettim. 4 gün aracımı bıraktım gelin görün ki 4 gün boyunca aracın içine bir damla su aldıramadıklarını bu nedenle de tavanı sökmediklerini sadece direklerdeki kaplamaları çıkardıklarını belirttiler. Servis müdürüyle görüştüm ve bizzat kendisinin ilgileneceğini söyledi. Yani aracım çarşamba günü yeniden servise gidecek. Sorun neyle ilgili olabilir bunu yaşayan var mı aranızda? Deneyimli arkadaşlardan yardım bekliyorum.
MiTo Bagaj Kilidi,Arka Cam Sileceği,Arka Cam Rezistansı Çalışma Hatası ve Tamiri
14 Aralık 2017, 09:40:26 by admin
Sorunu geçtiğimiz hafta sonu kökten çözdük arkadaşlar.
Ama sorunun ana kaynağı bagaj kapağı ile gövde arasındaki boru içinden geçen kablo demeti değilmiş. Sorun, menteşeler ve şase/ground devamlılığı sorunuymuş. Aramızda elektrikçi arkadaşlar varsa bilirler, arabalarda akünün "-" ucu direkt şaseye bağlanır. Bu sebeple aracın tüm elektrik sinyalleri devreyi şase üzerinden tamamlar. Mito'da bagaj kapağına giden ekstra bir şase kablosu yokmuş. Onun yerine menteşe üzerinden şase/ground devamlılığı sağlanıyormuş (ki hem otomotiv hem de beyaz eşyada sıkça kullanılan bir yöntemdir bu). Fakat zamanla temas noktaları aşınan menteşeler, şase/ground iletiminde artık sorun (yani elektriksel direnç) yaratmaya başlamış. Bu sebeple bagaj kapağında bir fonksiyonu çalıştırınca, devre şase üzerinden tamamlanmak yerine, diğer elektriksel komponentler üzerinden tamamlanma yoluna gider olmuş. Çözüm olarak, bagaj kapağının iç taraflarında gözle görülmeyen bir yere akıllı vida ile bir şase kablosu atıldı. Bu kablo bagaj kapağı ile gövde arasındaki dirsekten geçirilerekten, aynı şekilde yine bir akıllı vida ile gövdeye de bağlandı. Bu sayede şase/ground bağlantısının bagaj kapağındaki devamlılıı garanti altına alındı. Şu an bagaj kapağında her şey sorunsuz çok güzel çalışıyor. Metin: @stan - Rahmi Tanır
Alfa Romeo Kullanım Kılavuzları
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 13
29 Kasım 2017, 10:59:24 by agucba
Alfa Romeo 156'tan itibaren olan Alfa Romeo modellerinin kullanım kılavuz vesaire bilgilerine ulaşmak için olan link.
Türkçe olarak seçince sadece Fiat markası ikonu faal olduğundan, örnek olarak İngilizce veya başka diller seçilerek yardım alınabilir. http://aftersales.fiat.com/elum/Home.aspx?id_language=2
Powered by SMFBlog by CreateAForum.com
|