Teknik Arşiv1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Alfa Romeo Cam Açma Düğmesi Tamiri (Resimli)
20 Ekim 2014, 13:56:57 by alpberk
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, forumda yeniyim ve aracımı alalı henüz 2 hafta oldu.
Tabi daha önceden üye olduğum ama aktif olmadığım alfistiturkey de hemen araştırmalara koyuldum. Aracımın önemli sorunu olan ve kronik olarak bir çok araçta görülen Cam Açma tuşu arızası için parça araştırdım 700 TL civarında sıfırı. 350 Tl civarında çıkma parça var. İyi bir ustanız varsa 150 TL tamir etmeyi teklif ediyor. 1 buçuk yıl önce "agucba" üye arkadaşımız bunun tamirini paylaşmış. Ancak benim tamir metodum daha farklı. Sadece düğmelerle çalışarak orijinaline yakın bişiler yapmayı denedim ve gayet başarılı oldu. Yaklaşık 2 saat süren bir operasyon oldu İnce işçilik istiyor. 1 ) Aşağıdaki ilk hali 2) İlk olarak Malzemeler aşağıdaki gibi Patex Hızlı yapıştırıcı (Tercihen Aktivatörlü) İnce Eğe (Törpü) Pense Havya (Tercihen) Yedek parça niteliğinde sert plastik atıl madde (kalem traş) 3)Yanda bulunması gereken tırnak görüldüğü gibi kırık. daha önce işlem gördüyse (ki benim aracım bir ufak işlem görmüş o yüzden tek tarafta direk boşluk var) yeni ayak kaynatırken biraz büyük plastik parçalar ve eğe kullanmanız gerekecek. 4)Bu da yedek parça niteliğindeki sert plastik olan kalem traş. Bunu feda ettik 5) Önce zemini düzeltiyoruz. 6) Kestiğimiz parçayı eğe ile uygun ovallik ve boyutlara getiriyoruz. 7) Gördüğümüz gibi patex ile güzelce yapıştırdığımız parça ve daha sağlam olsun diye altına bir ek parça daha koydum. 8)Ben ısıtarak eklediğim parçayı erittim bu sizin isteğiniz tabi 9) Tırnakları son bir kes tekrar eğe ile düzeltmeniz gerekecektir. Önemli not düğmeleri tamir ederken iç kısımlarına fazla malzeme artığı yapmayın yuvalara oturmayabilir. Ben tırnakları yuvalara oturttum. 10) Ve mutlu son.. çalışıyor İsterseniz sökülünce üstündeki malzemeyi de temizleyebilirsiniz. Fotoğraftaki temizlenmiş hali Yıpranmadan dolayı kir gibi bir hal alıyor çünkü zamanla o malzeme.
Alfa Romeo 156 Dış Dikiz Aynası Segman Tamir Klavuzu
10 Eylül 2014, 13:58:47 by TRSemih
Geçtiğimiz günlerde aracımı yıkarken sol dış dikiz aynam bir anda terse doğru açıldı. Elle kontrol ettiğimde sertliğin gittiğini ve aynanın içe ve dışa en ufak kuvvetle hareket ettigini fark ettim. Aynayı tutan ayağın altında bulunan vidaları söküp aynayı cıkardım ve icinde bulunan yayı tutan segmanın attığını gördüm. 156'larda kronik bir problemmiş meğer. Aşağıda detaylı paylaştığım klavuz bu tamiri kendi yapmak isteyenler icin kolaylık sağlayacaktır.
1) Aynanın vidalarını çıkarmak için kapı içinde bulunan plastik kapağı sol yan taraftan cekerek çıkaralım. Sert plastik, çatal sapı vs gibi plastiği çizmeyecek bir alet kullanabiliriz. Kapağı çıkardıktan sonra 3 civatayı ve elektrik bağlantı soketini çıkarıyoruz. 2) Aynayı tutan siyah plastik ayağın altında bulunan 3 adet vidayı çıkarıyoruz. 3) Aynayı en alt ve iç pozisyona aldıktan sonra parmağımızla aralayarak tornavida yardımı ile aşağıda görünen tırnakları boşa çıkarıyoruz. Üst kısımda sağda ve solda bulunan dört adet tırnağı boşa çıkardıktan sonra alttaki tırnaklar kendiliğinden camı bırakıyor. 4) Ayna rezistans soketlerini çıkarıyoruz. 5) Ayna motorunu tutan işaretli 3 vidayı çıkarıyoruz. 6) Elektrik soketini çıkarıyoruz. 7) Aşağıda işaretli 2 vidayı çıkarıyoruz. Bu karede atan segmanı görebilirsiniz. Segmanı takabilmek için gerekli parçayı çıkardık. 9) Burada parçaları ayrı ayrı görebilirsiniz. Alttaki demir yayın içine geçiyor. Yayın uzerinde pul ve en üsttede segman olacak. 10) Segmanın dişlerini pense ile düzelttikten sonra oturacağı yeri daha sağlam olması için göz kararı eğeliyoruz. Zaten segmanın atmasına sebep olanda oturduğu yerde cok silik bir diş olması. 11) Daha sonra ilgili parçaları 9 maddede belirtmiş olduğum sırayla dizdikten sonra yay ile aynı çapta olan yaklaşık 10 cm'lik bir boruyu mengene ile klavuzlayarak segmanı yerine oturtuyoruz ve işlem tamam. Pense vs gibi aletlerle zaman kaybetmeyin, polemiğe girmeyin 12) Yukarıdaki sırayı tersinden uygularak aynamızı toplayıp takıyoruz. Kolay gelsin.
Alfa Romeo 147 / GT için 16 Valf Benzinli Motorlarda Hava Filtresi Değişimi
15 Ağustos 2014, 12:43:45 by Gouki
1. Hava emiş borusunu kelepçeden kurtarak çıkartın. Kelepçe yeniden kullanılabilinir.
2. Parmağınız ile bir tarafı tutan klipsi açın. 3. Daha sonra diğer kelepçeyi de açın. Bu iki kelepçeye erişim biraz zor çünkü derindeler. 4. Hava filtresi muhafazasını çıkartın. 5. Hava filtresini çıkarın ve yenisi ile değiştirdikten sonra yukarıda listelenen sürecin tersini kullanarak işlemi tamamlayın.
Alfa Romeo MiTo Kapı Paneli Söküm İşlemi
21 Mayıs 2014, 11:07:58 by Gouki
1. İç kapı kolunun arkasında kalan küçük kapağı çıkarın ve içindeki alyan vidayı sökün. ( Fotoğraf 1 )
2. Kapıyı kapatmak için kullandığınız tutamağın üst kapağını dikkatlice çıkarın ve altındaki iki vidayı sökün. Bu adımda kapağa zarar verme ihtimali yüksek. ( Fotoğraf 2 ) 3. Kapı panelinin arka tarafında kalan iki vidayı sökün ( Fotoğraf 3 ) 4. Dış aynanın arkasında kalan küçük kapağı yukarı ve kendinize doğru çekerek çıkarın. ( Fotoğraf 4 ) 5. Kapı döşemesi artık sadece klipsler tarafından tutuluyor. Bu klipsler dış aynadan başlayıp döşemenin altına doğru uzuyor. 6. Döşeme aynı zamanda kapının üst tarafına, cam boşluğunun üzerinde bir kanca şeklinde bağlı. 7. Dikkatlice, mümkünse plastik bir çubuk ile üst taraftan aşağıya doğru döşemeyi ayırmaya başlayın. 8. Döşeme çıkarıldıktan sonra kumanda paneline ve hoparlöre ait soketleri sökün. ( Fotoğraf 5 ve 6 ) 9. Kapı panelini tam olarak sökebilmek için mandala bağlı olan kabloyu da sökmelisiniz ancak bu kabloyu tamamen sökmeden de işinize devam edebilirsiniz. ( Fotoğraf 8 ve 9 )
Alfa Romeo 156 Vites Kolunu Kısaltma İşlemi
18 Mayıs 2014, 22:44:36 by agucba
1. Vites körüğünün cırtlarını açarak, indiriyoruz.
2. Topuzu çıkarmak için resimde görüldüğü üzere topuzun alt tarafındaki lastik kısımdan tutarak yukarı doğru kuvvetlice çekiyoruz. 3. Demir testeresi ile kesme işlemine başlıyoruz. İdeal ölçü ve kesme işlemi rahatlığı açısından benim kestiğim kısımdan kesmenizi öneririm. 4. Kısaltma işlemi sonrası eğer ki orj. topuzu kullanacaksanız onunda içini genişletmeniz gerekiyor. Demir çubuktan kestiğimiz kısım kadar topuzun iç kısmı dar. Matkapla bu işi biraz uğraşarak yapabilirsiniz (ahşap ve geniş matkap ucu kullanmanızı tavsiye ederim). 5. Vites çubuğunun üst kısmına 2 tur maskeleme bandı sardıktan sonra topuzu alttaki çembere oturana kadar bastırarak çevirin. ..ve işlem tamam. Not: Mk1 ve Mk2 156'da işlem birebir aynıdır. 147'de henüz deneme şansım olmadı ama aynı olduğunu tahmin ediyorum. Mk1 156 örneğine ise aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz; http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/06-by-2968-'99-156-2-0-ts/msg233238/#msg233238 Semih Yağıbasan Bey (TRSemih)'e yapmış olduğu işlem için ellerine sağlık diyor ve işlemi fotoğraflayıp bizlerle paylaştığı için teşekkür ediyoruz.
916 GTV/Spider'larda Kapı Camı Ayarı
20 Kasım 2013, 23:42:24 by admin
Rüzgar sesi modern GTV ve Spider'larda (şasi numarası ZAR916 ile başlayan) karşılaşılabilen bir problemdir. Bu sorun bir veya iki ayarsızlık nedeniyle oluşabilir ve çözüm için probleme hangisinin neden olduğuna karar verilmelidir.
İlk (ve en yaygın) neden kapı camının çok yukarı çıkması ve kapı çerçevesine ulaşarak cam fitiline tam anlamıyla oturamamasıdır. Çözüm için kapı paneli sökülmeli ve camın durma noktası aşağı çekilmelidir: Kapı panelini sökebilmek için ilk önce geniş hoparlör kapağını çıkartın ve hoparlörün vidalarını gevşetin. Bağlantılarını söktükten sonra güvenli bir yere koyun. Kapı içi rafını sökmek için ön ve arkadaki alyan vidaları çıkartın. Daha sonra cam anahtarlarını çekerek çıkartın. Artık kapı ve ayna panelini tutan vidaları sökebiliriz. Alyan anahtar ile vidaların hepsini sökün. Önce ayna panelini çıkartın, daha sonra kapı panelini yukarı doğru çekerek çıkartın. Tweeter ve varsa kapı ışığı bağlantılarını da söktükten sonra kapı panelini güvenli bir yere koyun. Cam anahtarlarını tekrar yerine takın ve camı bir miktar aşağı alın. Artık durma noktalarını ayarlayabilirsiniz. Durma noktalarını kapının ön ve arka üst köşelerinde bulabilirsiniz. Her ayardan sonra kapı panelini tekrar takmadan teste çıkarak en iyi konum bulunmalıdır. Ayar işlemi bittikten sonra kapı panelini takını yerine takın. Ancak vidaları sıkmadan önce kapı kilit mekanizmasını kontrol edin. Eğer bir problem varsa ve kapıyı kapatırsanız kilit açılmayabilir ve kapı kapalıyken paneli sökmek zor olacaktır. Sese sebep olan diğer şey ise fitil ile camın açısının uygunsuzluğudur (1. fotoğraf, A oku). Ayarlaması nispeten daha kolaydır. Kapı panelinin altında ön ve arka tarafta bulunan 2 kapağı çıkartın (4. fotoğrafta C oku) somunu açın ve açıyı gerektiği gibi değiştirmek için vidayı kullanarak ayarlama yapın.
Start & Stop Fonkisyonu'nun devreye girmediği/girdiği şartlar
21 Ekim 2013, 17:26:28 by agucba
Alfa Romeo’nun online el kitabından alıntıdır.
Start & Stop Fonkisyonu’nun çalışmadığı durumlar aşağıda belirtilmiştir. Eğer; - motor hala daha soğuk ise (motor sıcaklık sensörü 40°C’nin altında bilgisini veriyorsa); - akü yeteri kadar şarjlı (şarj % 75 altı) değil veya akünün şarj durumunu ölçen sensörde arıza var ise; - sensör tarafından belirtilen fren basıncı az ise, mesela arka arkaya devamlı pedala basılması durumunda; - dizel motorlarda olan DPF’nin aktif olması durumunda; - akım düzenleyicide arıza olması durumunda; - arka cam rezistansı aktif durumda iken (burada sürücünün niyeti de önemli. Camlardaki buğuyu gidermek için klima çalıştığından motorun çalışması gerekmektedir.) - ön silecekler son kademede 4 saniyeden falza aktif durumda ise (çünkü, bu durumda dışarıdaki hava şartlarının aşırı kötü olması sebebi ile asgari derecede konfor düşünülmekte.) - sürücü kapısı kapalı değil ise; - emniyet kemeri takılı değil ise; - geri vites takılı ise (geri manevrada emniyetli sürüşü engellememek için); - otomatik klima devrede ve istenen sıcaklığa ulaşılmamış (sürücü tarafından belirlenen sıcaklık ile araç içi sıcaklık farkı 4°C’den fazla ise) veya MAX-DEF devrede iken; - herhangi sensörler veya sistemlerde arıza olması durumunda; - ilk kullanım zamanında sistemin yüklenmesi için; - dış sıcaklık aşırı derecede düşük ise; S&S Fonksiyonu devreye girmez. Yukarıdaki durumlarda göstergelerde sistemin devrede olduğuna dair bir bilgilendirme yapılır. Motorun otomatik olarak tekrardan çalışması için gerekli olan durumlar aşağıdaki gibidir. Sürücünün herhangi bir müdahalesi olmadan motor tekrar çalışır. Eğer; - fren basıncında azalma meydana gelmesi durumunda: Basınç sensörü eğer aracın herhangi bir yokuşta hareket etmesine mahal verecek bir basınç azalmasını algılarsa; - hareket halindeki araçta: araç hızı 5 km/s üzerinde ve yokuşlarda tehlike durumunu engellemek için; - aracın çok fazla “Stop” konumunda kalması durumunda: motor 160 saniyeden fazla durmuş durumda ve araç boş viteste ise; - geri vitese takılması durumunda: böylece aracın geri gidişindeki manevralarda herhangi bir kesinti meydana gelmemekte; - motor falza soğuk: motor sıcaklık sensörü 30°C altında ise; - aşırı düşük katalizör sıcaklığında; - hareket halindeki araçta el freninin çekilmesi durumunda: araç stop durumunda 3 km/s’ten falza bir hıza sahip ise. Böylece yokuşlarda motor freni özelliği devreye girerek olası tehlike durumlarının önüne geçilmekte. - DPF’nin devreye girmesi durumunda; - akü yeteri derece şarjlı değil ise (şarj durumu % 70’in altında) - akü şarj durumunu gösterir sensörde arıza meydana gelmesi durumunda; - havanın aşırı soğuması durumunda; - otomatik klimanın devrede olması durumunda. Eğer sürücünün belirlemiş olduğu değer ile araç içi sıcaklığı arasında 7°C’den fazla ise veya MAX-DEF devreye alındı ise. - silecekler 4 saniyeden falza en üst seviyede çalışacak duruma alındı ise; S&S Sistemi sürücünün müdahalesine gerek duymadan devre dışı kalır ve motor çalışır.
Alfa Romeo 156 Açılır Tavan Su Tahliye Sistemi Temizliği
14 Ekim 2013, 23:44:01 by admin
Alfa Romeo 156 Açılır Tavan Su Tahliye Sistemi Temizliği
Bir hava tabancası, elektrik süpürgesi hiçbiri yoksa bir parça tele ihtiyacınız var. İlk olarak silecek kollarını sökmelisiniz. Daha sonra ön camın altındaki plastik ızgarayı sökmek gerekli. Bunun için; 1. Vida kapaklarını çıkartın. 2. Vidaları gevşetin. 3. Uygun aracı kullanarak trim parçalarını sökün ve hafifçe ayırın. 4. Cam yıkama fıskiye hortumlarını ayırdıktan sonra trim parçalarını uygun bir yere koyun. Ön drenaj hortumlarının bulunduğu alanı yaprak vs. gibi dış kaynaklı parça ve kirlerden temizleyin. 1. Ön drenaj borusunun alt kenarlarına basınçlı hava üfleyin. 1. Arka tampon ve davlumbaz arasında kalan drenaj borularının ucundaki valfleri (1a) hortum uçlarından (1b) çıkartın. Arka drenaj borusunun alt kenarlarına basınçlı hava üfleyin. Sürgülü tavanı tamamiyle açın böylece rüzgarlık açık pozisyona gelsin. 1. Yaprak vs. gibi dış kaynaklı parça ve kirlerden sunroof kompartmanında bulunan akım yollarını (1a) ve drenaj deliklerini (1b) temizleyin. Söktüğünüz herşeyi sırası ile geri takın. Bu esnada az miktarda suyu drenaj girişlerinden dökerek sistemi deneyin. Hortum uçlarından çıkışı gözlemleyin. Valflerin kontrolünü de yaparak tekrar yerlerine takın. Ön drenaj borusu: Arka drenaj borusu ve valfi:
GT/147 Otomatik Cam Butonu Ünitesi Temizliği
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
17 Eylül 2013, 20:06:32 by Veloce
Öncelikle üniteleri aracımızdan sökme kısmı ile başlayayım konuya... İlk olarak şöför tarfındaki ünitenin alt tarafında gelen, yani pandizotunun kol dayamasının altında bulunan tek vidayı söküyoruz. Bu vida söküldükten sonra, üniteyi hafif zorlayarak yerinden alıyoruz. Yerinden aldıktan sonra fazla germeden, soketleri dikkatlice sökütğümüzde ünite serbest kalacaktır.
Yolcu tarafındaki ünite ise sadece geçmeli olark tasarlanmış ve alt tarafında vida bulunmamakta. Nazikçe üstten güç vererek yerinden alabiliyoruz. Geçme tırnaklarının etrfaına zarar vermemesi için nazik davranın. Sökülen üniterler aşağıdaki ekte görüldüğü gibiler (Foto 1)... Söktüğümüz üniteleri, ekte işaretlenmiş olan noktalardan (Foto 2) düz yassı bir gereç ile (ben törpü kullandım) hafifçe yerlerinden kurtararak, elektronik parçalar ile, mekanik parçaları birbirlerinden ayırıyoruz. Burada yine elimizi hafif tutuyor ve dikkatli davranıyoruz ki geri dönüşü olmayacak bir zarar vermeyelim. Zaten çok zorlamdan yapılabiliyor tüm işlem... Bunu yaparken cam butonlar yere bakacak şekilde yapın ve parçalarıda bu konumdayken ayırın. Yine ekte (Foto 2) görülen mavi daire içinde bulunan küçük plastik parçalar, butonların devre üzerindeki uygun yerlere basmalarını sağlayan parçalar ve dökülme ihtimallerini yok etmek için söylediğm gib isökme esnasında butonları yere bakacak şekilde söktüğünüzden emin olun. Bu küçük parçalar serbest durmaktalar ve sökmesi takması diye bir sıkıntı yok. Çıkartın, sonra temizlik işlemi bittiğinde tekrar basitçe yerlerine takın. Şimdi, tüm parçaları birbirinden ayırdığımıza göre, temizlik işlemine geçebiliriz. Parçalar butonları ile birlikteler zaten. Daha fazla sökmenize gerk yok. Burada bir elekronik devre kalmadı neticede. Temizlik işlemi çin yağ, sökücü bir deterjan, hafif sert bir temizleme süngeri, bulaşık süngeri olabilir fakat tel olan tarafı değil, aseton, kolonya ya da benzeri aşırı alkollü bir sızı ve temiz bir bez yeterli olacaktır. En son bebe yağı ya da krem gibi bir şey emdireceğiz görünümü tamamlamak için fakat kaygan ya da ele bulaşmayacak... Söktüğümüz parçalarımızı suyun altında yağ sökücü deterjan ve sünger ile iyicene temizliyoruz. Bu yapılırken üzerini kaplamış olan yapışkan katman yavaş yavaş kaybolacak ve temiz bir görüntüye kavuşacak. Yteri kadar temiz olduğunu düşündüünüzde, kuruladıktan sonra alkollü beziniz ile parçayı tertemiz bir getirirken kalan yapışkanlar vs varsa onlardan da kurtulmuş oluyoruz. Şimdi olması gerektiği haline dönüşmüş fakat hafif matlık benzeri görüntüler olabilir... Bu noktada, bebe yağını çok hafifçe peçete ile üzeri ıslakmış gibi görünecek şekilde parçalara sürüyoruz. Bu vaseline vs de olabilir. Yarım saat falan bu şekilde bekledikten sonra, temiz bezimiz ile yüzeyi sürdüğümüz yağlı maddeden arındırıyor ve hafifçe ve bastırmayarak hızlı hareketlerle yüzyleri parlatıyoruz. Bu işlem aynen bir ayakkabı ya da benzeri birşeyi parlatıyor şeklinde yapılabilir... Sonuç tertemiz cam buton üniteleri... (Foto 3) Daha fazla bilgi almak ya da soru sormak isteyenler özel mesaj ile ulaşabilirler.
Powered by SMFBlog by CreateAForum.com
|