Teknik Arşiv1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13![]() 21 Ekim 2013, 17:26:28 by agucba
Alfa Romeo’nun online el kitabından alıntıdır.
Start & Stop Fonkisyonu’nun çalışmadığı durumlar aşağıda belirtilmiştir. Eğer; - motor hala daha soğuk ise (motor sıcaklık sensörü 40°C’nin altında bilgisini veriyorsa); - akü yeteri kadar şarjlı (şarj % 75 altı) değil veya akünün şarj durumunu ölçen sensörde arıza var ise; - sensör tarafından belirtilen fren basıncı az ise, mesela arka arkaya devamlı pedala basılması durumunda; - dizel motorlarda olan DPF’nin aktif olması durumunda; - akım düzenleyicide arıza olması durumunda; - arka cam rezistansı aktif durumda iken (burada sürücünün niyeti de önemli. Camlardaki buğuyu gidermek için klima çalıştığından motorun çalışması gerekmektedir.) - ön silecekler son kademede 4 saniyeden falza aktif durumda ise (çünkü, bu durumda dışarıdaki hava şartlarının aşırı kötü olması sebebi ile asgari derecede konfor düşünülmekte.) - sürücü kapısı kapalı değil ise; - emniyet kemeri takılı değil ise; - geri vites takılı ise (geri manevrada emniyetli sürüşü engellememek için); - otomatik klima devrede ve istenen sıcaklığa ulaşılmamış (sürücü tarafından belirlenen sıcaklık ile araç içi sıcaklık farkı 4°C’den fazla ise) veya MAX-DEF devrede iken; - herhangi sensörler veya sistemlerde arıza olması durumunda; - ilk kullanım zamanında sistemin yüklenmesi için; - dış sıcaklık aşırı derecede düşük ise; S&S Fonksiyonu devreye girmez. Yukarıdaki durumlarda göstergelerde sistemin devrede olduğuna dair bir bilgilendirme yapılır. Motorun otomatik olarak tekrardan çalışması için gerekli olan durumlar aşağıdaki gibidir. Sürücünün herhangi bir müdahalesi olmadan motor tekrar çalışır. Eğer; - fren basıncında azalma meydana gelmesi durumunda: Basınç sensörü eğer aracın herhangi bir yokuşta hareket etmesine mahal verecek bir basınç azalmasını algılarsa; - hareket halindeki araçta: araç hızı 5 km/s üzerinde ve yokuşlarda tehlike durumunu engellemek için; - aracın çok fazla “Stop” konumunda kalması durumunda: motor 160 saniyeden fazla durmuş durumda ve araç boş viteste ise; - geri vitese takılması durumunda: böylece aracın geri gidişindeki manevralarda herhangi bir kesinti meydana gelmemekte; - motor falza soğuk: motor sıcaklık sensörü 30°C altında ise; - aşırı düşük katalizör sıcaklığında; - hareket halindeki araçta el freninin çekilmesi durumunda: araç stop durumunda 3 km/s’ten falza bir hıza sahip ise. Böylece yokuşlarda motor freni özelliği devreye girerek olası tehlike durumlarının önüne geçilmekte. - DPF’nin devreye girmesi durumunda; - akü yeteri derece şarjlı değil ise (şarj durumu % 70’in altında) - akü şarj durumunu gösterir sensörde arıza meydana gelmesi durumunda; - havanın aşırı soğuması durumunda; - otomatik klimanın devrede olması durumunda. Eğer sürücünün belirlemiş olduğu değer ile araç içi sıcaklığı arasında 7°C’den fazla ise veya MAX-DEF devreye alındı ise. - silecekler 4 saniyeden falza en üst seviyede çalışacak duruma alındı ise; S&S Sistemi sürücünün müdahalesine gerek duymadan devre dışı kalır ve motor çalışır. ![]() 14 Ekim 2013, 23:44:01 by admin
Alfa Romeo 156 Açılır Tavan Su Tahliye Sistemi Temizliği
Bir hava tabancası, elektrik süpürgesi hiçbiri yoksa bir parça tele ihtiyacınız var. İlk olarak silecek kollarını sökmelisiniz. ![]() Daha sonra ön camın altındaki plastik ızgarayı sökmek gerekli. Bunun için; ![]() 1. Vida kapaklarını çıkartın. 2. Vidaları gevşetin. 3. Uygun aracı kullanarak trim parçalarını sökün ve hafifçe ayırın. 4. Cam yıkama fıskiye hortumlarını ayırdıktan sonra trim parçalarını uygun bir yere koyun. Ön drenaj hortumlarının bulunduğu alanı yaprak vs. gibi dış kaynaklı parça ve kirlerden temizleyin. ![]() 1. Ön drenaj borusunun alt kenarlarına basınçlı hava üfleyin. ![]() 1. Arka tampon ve davlumbaz arasında kalan drenaj borularının ucundaki valfleri (1a) hortum uçlarından (1b) çıkartın. Arka drenaj borusunun alt kenarlarına basınçlı hava üfleyin. Sürgülü tavanı tamamiyle açın böylece rüzgarlık açık pozisyona gelsin. ![]() 1. Yaprak vs. gibi dış kaynaklı parça ve kirlerden sunroof kompartmanında bulunan akım yollarını (1a) ve drenaj deliklerini (1b) temizleyin. Söktüğünüz herşeyi sırası ile geri takın. Bu esnada az miktarda suyu drenaj girişlerinden dökerek sistemi deneyin. Hortum uçlarından çıkışı gözlemleyin. Valflerin kontrolünü de yaparak tekrar yerlerine takın. Ön drenaj borusu: ![]() ![]() Arka drenaj borusu ve valfi: ![]() ![]() ![]() 17 Eylül 2013, 20:06:32 by Veloce
Öncelikle üniteleri aracımızdan sökme kısmı ile başlayayım konuya... İlk olarak şöför tarfındaki ünitenin alt tarafında gelen, yani pandizotunun kol dayamasının altında bulunan tek vidayı söküyoruz. Bu vida söküldükten sonra, üniteyi hafif zorlayarak yerinden alıyoruz. Yerinden aldıktan sonra fazla germeden, soketleri dikkatlice sökütğümüzde ünite serbest kalacaktır.
Yolcu tarafındaki ünite ise sadece geçmeli olark tasarlanmış ve alt tarafında vida bulunmamakta. Nazikçe üstten güç vererek yerinden alabiliyoruz. Geçme tırnaklarının etrfaına zarar vermemesi için nazik davranın. Sökülen üniterler aşağıdaki ekte görüldüğü gibiler (Foto 1)... Söktüğümüz üniteleri, ekte işaretlenmiş olan noktalardan (Foto 2) düz yassı bir gereç ile (ben törpü kullandım) hafifçe yerlerinden kurtararak, elektronik parçalar ile, mekanik parçaları birbirlerinden ayırıyoruz. Burada yine elimizi hafif tutuyor ve dikkatli davranıyoruz ki geri dönüşü olmayacak bir zarar vermeyelim. Zaten çok zorlamdan yapılabiliyor tüm işlem... Bunu yaparken cam butonlar yere bakacak şekilde yapın ve parçalarıda bu konumdayken ayırın. Yine ekte (Foto 2) görülen mavi daire içinde bulunan küçük plastik parçalar, butonların devre üzerindeki uygun yerlere basmalarını sağlayan parçalar ve dökülme ihtimallerini yok etmek için söylediğm gib isökme esnasında butonları yere bakacak şekilde söktüğünüzden emin olun. Bu küçük parçalar serbest durmaktalar ve sökmesi takması diye bir sıkıntı yok. Çıkartın, sonra temizlik işlemi bittiğinde tekrar basitçe yerlerine takın. Şimdi, tüm parçaları birbirinden ayırdığımıza göre, temizlik işlemine geçebiliriz. Parçalar butonları ile birlikteler zaten. Daha fazla sökmenize gerk yok. Burada bir elekronik devre kalmadı neticede. Temizlik işlemi çin yağ, sökücü bir deterjan, hafif sert bir temizleme süngeri, bulaşık süngeri olabilir fakat tel olan tarafı değil, aseton, kolonya ya da benzeri aşırı alkollü bir sızı ve temiz bir bez yeterli olacaktır. En son bebe yağı ya da krem gibi bir şey emdireceğiz görünümü tamamlamak için fakat kaygan ya da ele bulaşmayacak... Söktüğümüz parçalarımızı suyun altında yağ sökücü deterjan ve sünger ile iyicene temizliyoruz. Bu yapılırken üzerini kaplamış olan yapışkan katman yavaş yavaş kaybolacak ve temiz bir görüntüye kavuşacak. Yteri kadar temiz olduğunu düşündüünüzde, kuruladıktan sonra alkollü beziniz ile parçayı tertemiz bir getirirken kalan yapışkanlar vs varsa onlardan da kurtulmuş oluyoruz. Şimdi olması gerektiği haline dönüşmüş fakat hafif matlık benzeri görüntüler olabilir... Bu noktada, bebe yağını çok hafifçe peçete ile üzeri ıslakmış gibi görünecek şekilde parçalara sürüyoruz. Bu vaseline vs de olabilir. Yarım saat falan bu şekilde bekledikten sonra, temiz bezimiz ile yüzeyi sürdüğümüz yağlı maddeden arındırıyor ve hafifçe ve bastırmayarak hızlı hareketlerle yüzyleri parlatıyoruz. Bu işlem aynen bir ayakkabı ya da benzeri birşeyi parlatıyor şeklinde yapılabilir... Sonuç tertemiz cam buton üniteleri... (Foto 3) Daha fazla bilgi almak ya da soru sormak isteyenler özel mesaj ile ulaşabilirler. ![]() 31 Temmuz 2013, 08:49:46 by agucba
Aslında herşey @Gouki nin '' neden far yansıtıcısını siyaha boyamıyosun '' demesiyle başladı
![]() Uzatmadan ![]() Malzemeler ; xenon veya bi-xenon mercek , xenon kit (xenon ampul , balastlar , kabloları) ısıya dayanıklı silikon , plastik yapıştırıcı , çeşitli alet vs ( pense , eğe , yan keski ... ) Öncelikle far tipimize göre uygun boyutta xenon / bi-xenon mercek araştırmak gerekiyor . 147 nin farı olabildiğine küçük olduğu için bende bulabildiğim en küçük merceği aldım. ![]() Aslında h7 valeo almak için niyetlenmiştim fakat resimde olmayan bir tık küçük h11 valeo mercek aldım . Öncelikle farlarımızı sökmeden önce , kapalı bir yerde ,garajda otoparkta vs farların izini işaretlememiz gerekiyor . ![]() ![]() Farları elimize alabilmek için öncelikle tamponu sökmemiz gerekiyor . Yıldız başlı 8 adet vida ( tamponun üst ve altında - çamurluk davlumbazının içinde) ve 2 adet metrik vidayı söküyoruz ( davlunbazın içinde ) ![]() Farları tutan 3 adet vidayı söktükten sonra , önceden 150 derecede ısıtılmış fırında farları 10-15 dakika ısıtıyoruz ![]() ![]() Fırından alıp ; foto daki gibi tornavida yardımıyla yavaş yavaş farı camından ayırmaya çalışıyoruz ... Camı ayırdıktan sonra eski yapıştırıcı malzemeyi güzelce temizliyoruz ... Merceği yerleştirebilmek için ampul şapkasını söküp , çıkıntısını pense, yan keski vs gibi bir aletle düzlememiz gerekiyor .. ![]() ![]() ![]() valeo h11 merceğin duy kısmını fara sabitlememiz için çıkarıyoruz . Fakat 147 nin farına ne yazıkki büyük geldiği ve geçmediği için bir kaç modifikasyona gidilmesi gerek . ![]() Duy kısmı yüksek kaldığı için ok hizasında taş motoru ile kestim . ( demir testereside olabilirdi) ... Bu sayede duy kısmı far tasına sıkı geçti , yapıştırma ile daha da sağlam durabilir .. ![]() Far tasınıda saatçi eğesi ile yeteri kadar traşladım . ![]() Duy kısmını yerleştirdikten sonra , duy un tırnaklarını merceğin tasına sabitliyoruz . Merceği fara sabitledikten sonra , önceden çizdiğimiz far izlerine göre ufak trimler veriyoruz ... Sağa sola aşağı yukarı artık iz nereyi gösteriyorsa ... ![]() Mercekleri hizaladıktan sonraki yansıması ... ![]() Merceklerin hizasını bulduktan sonra dileyen , slikonla veya 404 le sabitleyebilir . Ben 404 kullandım . Bu işlemden sonra gta görünümü vermek için far yansıtıcısını mat siyaha boyamak gerekli . Far tasını, merceği , camı temizledikten sonra kapatma işlemine geçebiliriz .. Slikonla far camının geçeceği boşluğu dolduruyoruz . . ![]() Slikonlanan farların etrafını bantla sararak veya üstüne ağırlık koyarak sıkıca kurumasını sağlayabiliriz . Ben 1 gün bekledim silikonun kuruması için . Zamanı olan daha uzun bekleyebilir ![]() Silikonlar kuruduktan sonra farların montajını yapabiliriz ... Artık kullanmaya hazır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Not : Farları hertürlü kırılmaya çizilmeye göze alarak söktüm ve montajını yaptım . Özellikle far camını ayırırken kırılabilir çatlayabilir . Örnek video : http://www.youtube.com/watch?v=KR6CrzH6n_g Aydınlatma olarak ben yine H11 serisi ampul kullandım.Daha iyi sonuç almak isteyenler xenon kit düşünebilir . Klasik olarak hertürlü kötü durumda ben ve alfistiturkey sorumlu değildir ![]() Message by alfacan (Caner E.) ![]() 18 Nisan 2013, 16:11:22 by agucba
147 Cam kaldırma modülü 350TL. Çıkmasını buralarda bulmak imkansız, zaten çok az sayıda alfa var.
Ankara'daki alfisti arkadaşlara haber salmadan, son bir emek, parçayı kaybetmeyi göze alıp tamire giriştim. Modülü dikkatlice söküp tuşları çıkartıyoruz. Tuşların kırık ayakları yerine, çivi yardımıyla (çiviyi ısıtarak) delikler açıyoruz.: Püf noktası: Tuşların kırık ayaklarının bıraktığı beyaz izi hizalamayı unutmayın. Ayrıca kenardan biraz içe doğru kaydırarak delmekte fayda var. ![]() ![]() Açtığımız deliklerden "başını ve ucunu kestiğimiz" çivi parçasını geçiriyoruz. ![]() Aynı çivi parçasını (yine ısıtarak) tuş takımında açıkça belli olan yerine oturtuyoruz. Püf noktası: Dikkatlice bakarsanız önceden plastik tırnakların oturdugu yuva çok belli, o yuvanın gösterdiği hizadan sapmayın. ![]() ![]() Tuşun üstüne oturduğu plastiği biraz düzeltmemiz gerekiyor. ![]() ![]() Çiviyi tam olarak eski plastik tırnakların oturdugu yuvaya oturtmazsanız buton sağdaki buton gibi havada kalıp problem çıkarıyor. Örneğin ben de sağdakini yuksek bırakmışım, sonradan düzelttim. ![]() Bu aşamada tuşların çalışıp çalışmadığını deniyoruz, tabii ki çalışıyor. ![]() Ve kapağı kapatıyoruz: ![]() Artık neredeyse sıfır maliyetle çelik tırnakları olan pencere açma butonumuz var, keyifle kullanıyoruz ![]() Oluşturma: Zafer İşgören ![]() 18 Nisan 2013, 15:00:46 by Gouki
Açıklamalar:
1. Radyo ünitesini çıkarttıktan sonra çekmecenin etrafındaki çerçeveyi parmaklarınızla her iki tarafındaki tırnaklara dikkat ederek çıkartın. ![]() 2. İki çekmeceyi de açın ve nazikçe çekmeye başlayın. ![]() 3. Artık çekmece serbest kalmıştır, çıkartabilirsiniz. ![]() 4. Çekmeceyi tekrar yerine takmak için hizalı bir şekilde eski yerine doğru itmelisiniz. Kendiliğinden eski yerine sabitlenecektir. İşlem tamamlandı. ![]() 18 Nisan 2013, 14:34:59 by Gouki
Araçlar:
2 x ince alyan anahtar veya çubuk. ![]() Açıklamalar: 1. Ünitenin sol tarafındaki deliklere anahtarları yerleştirin. ![]() 2. Anahtarları sağ tarafa doğru iterek üniteyi çekin. ![]() 3. Anahtarları ünitenin sağ tarafındaki deliklere yerleştirin ve bu sefer de onları sol tarafa doğru iterek üniteyi çekin. ![]() İşlem tamamlandı. ![]() 04 Ocak 2013, 16:34:04 by agucba
Bir çok 147 ve 156 kullanıcısının başına dert olan cam açma düğmeleri plastiğinin erimiş gibi bir görüntüsünün olmasına karşı bir öneri. Bunun için yurtdışındaki forumlarda önerilen temizlik maddesi ?Fırın Temizleme Köpüğü? veya ?Fırın Temizleme Spreyi??dir.
Aşağıda bu uygulamaya ait fotoğraflar bulabilirsiniz. 1. Adım: Parçaların yerinden çıkartılması (kapılardaki plastik parçalar) Kapı tutamaklarının içindeki plastik parçayı çıkartıp içinde görüceğiniz iki vidayı Allen Anahtarı ile gevşetip çıkartınız. Vidalar çıktıktan sonra tutamaklar kolayca yerinden çıkacaktır. 2. Adım: Elektrikli camlarınız var ise kabloları çıkartın. Düğmeleri ve bağlı oldukları parçayı çıkartmak için kapı tutamağını ters çevirin, parçayı yumuşak ancak sert bir dokunuş ile (ileri doğru) ittirin. YAVAŞÇA. Bunu yaptığınızda hafif bir gelecektir ve parça yerinden çıkacaktır. Şimdi tüm el tutamakları çıplak halde ve hiçbir şeye benzemiyorlar. 3. Adım: Şimdi doğruca banyoya gidin ve almış olduğunuz ?Fırın Temizleme Köpüğü? veya ?Fırın Temizleme Spreyi?ni parçaların üstüne sıkın. Temizleme spreyinin 15 dakika işlemesini bekleyin! 4. Adım: Şimdi bir sünger ile parçaları iyice temizleyin. Uygulaması çok kolay. Gerekmesi durumunda tekrarlayın. Sonra parçaları iyice sui le yıkayın ve kurumasını bekleyin. Bu andan itibaren ne yapmak istediğiniz sizlere kalmış. Parçaları isterseniz boyaya veya boyatabilirsiniz. Bu işlemi uygulayan kişi sadece çok derin bir temizlik yapmak ile yetinmiş. Sonuç resimlerde göründüğü gibi. Ancak ileriki bir zamanda parçaları boyamayı düşünmekte. Sonuç: Unutulmamalıdır ki bu uygulamalar kişilerin kendi denemeleri sonucunda ortaya çıkan sonuçlardır. Herhangi bir olumsuzluk durumunda "elçiye zeval olmaz". ![]() 23 Kasım 2012, 23:06:14 by Gouki
Silecek suyu tankınız dolu olmasına rağmen arka cam fıskiyenize su gelmiyorsa aşağıdaki yöntemi deneyebilirsiniz.
Not: Bu problem Alternatör kayışının donmasına da sebebiyet vermektedir. Öncelikle hortumun bağlantısının koptuğunu bir kişinin yardımıyla kontrol etmelisiniz. Bunun için kaputu açın, size yardım eden kişi akünün arkasını izlerken siz arka silecek fıskiyesini çalıştırın. Eğer arkadaşınınız akünün arkasında bulunan drenaj borusundan silecek suyunun aktığını görüyorsa bağlantı kopmuş demektir. Figür 1'de drenaj borusunun yerini görebilirsiniz. ![]() Ön camın altında bulunan, büyük kısmı kaputun altında kalan plastik panelin sürücü tarafında bir ızgara göreceksiniz. Drenaj borusu bu ızgaranın altında bulunmaktadır, kolayca ulaşabilirsiniz. Izgaranın ön tarafında lastik bir blok bulunmaktadır. Bu blok ızgaraya bir plastik sıkıştırma vidasıyla bağlıdır. Bu plastik vidayı çekerek çıkartın. Daha sonra uzun lastik fitili çıkartmak için ön camın orta hizasında kalan ilk vidayı sökün. ![]() Daha sonra lastik lastik bloğu arabanın ön tarafına doğru çekerek çıkartın. Böylece ikinci vidayı göreceksiniz, bu vidayı da sökün. Daha önce vidasını söktüğümüz lastik fitili çekerek çıkartmaya başlayın. Artık ortalara geldiğiniz zaman plastik panelin kaporta ile birleştiği noktayı göreceksiniz orada durun. Şöför tarafında kabloları plastik ızgaraya sabitleyen bir kelepçe göreceksiniz bunu çekerek çıkartın. ![]() Artık plastik paneli sürücü tarafından hafifçe kaldırarak drenaj borusunun bulunduğu yere ulaşabilirsiniz, burada ayrıca bir kablo yumağı bulunmaktadır. Bunların dışında aşağıdaki figürde olduğu gibi silecek suyunu arka cama taşıyan ve bağlantı yerinden ayrılmış boruları göreceksiniz, kolayca bu kabloları birleştirin ve tüm söktüğünüz parçalar ile vidaları yerlerine takın. ![]() ![]() 16 Kasım 2012, 15:00:31 by agucba
Ön tamponun çıkartılması en fazla 10 dakika sürmekte, ve alt motor korumasının çıkartılmasına da gerek yoktur.
Tekerlek boşluklarında 3 veya 4 vida, tamponun üstünde 4 veya 5 ve aşağıda yine 3 veya 4 vida var. Hepisini gevşetip çıkartıyorsunuz, sonra bir elinizi tekerlek boşluğuna dayayıp ileri doğru fazla güç sarf etmeden sıkıca ittiriyorsunuz. Hafif hafif aşağı yukarı ittirmek de yardımcı olacaktır. Yalnız tamponu takarken dikkat etmelisiniz, alt koruma tampon takıldığında tamponun üstünde olmalıdır.
Powered by SMFBlog by CreateAForum.com
|