Giulietta TCT yaşadığım spesifik sorunlar Giulietta TCT yaşadığım spesifik sorunlar
21 Mayıs 2024, 12:00:29 by bartuataman
Merhaba, 2018 model dizel supertct araç sahibiyim, aracımı 56.000 km'de aldım şu an 86.000 km'de . Şanzıman bana masraf çıkaracak diye çekiniyorum, başıma şu şekilde tekrarlamayan tekil olaylar geldi : - Aracımı normal şekilde çalıştırdım. Çalıştırır çalıştırmaz motoru kontrol ettirin uyarısı verdi, hemen ardından ekranda otomatik sürüş devre dışı diyerek vites konsolunda D işaretini yakıp söndürerek otomatik olarak vites atmadı. Eve kadar manuel olarak vitesi kendim yönetmem gerekti. Bir usta bulup ne yapayım diye düşünmek için eve çıkıp geri arabaya 2 saat sonra bindiğimde arabada hiçbir problem yoktu. 1 seneye yakındır da hiç böyle bir şey başıma gelmedi. Sorunsuz kullanıyorum. - Aracımı otoparka park ettim rölantide çalışıyorken her zaman yaptığım gibi vitesi Nye alıp, el frenini çektim. Ardından P'ye hareket ettirdiğimde araba bir silkelendi. 15 gündür tekrarlamadı. - İlaveten aracımı bir yıl önce 73.000 km'de iken yetkili servise götürdüğümde, oradaki arkadaşlarla şehiriçi kullanımda tümseklerden geçerken ( hızımın 10-15 km/h olduğu anlarda ) gaza biraz sert dokunursam aracın titrediğini paylaştım. Kavrama seti değişimi olabilir mi diye sordum, test sürüşü yaptıktan sonra kavrama seti gibi gözüküyor ama bence şu an büyük bir dert yok, sizin yerinizde olsam hemen şanzımana dokundurtmazdım dedi. Ben de kavrama seti değiştirmedim, senkronizasyon yaptırdım, işlemden sonra vites geçişlerim yumuşamış hissettim . artık aracımın ne zaman ne gaz ile ne tepki vereceğini bildiğim için bu hafif titreme durumunu kullanımıma bağlı olarak yaşamıyorum. Fakat son zamanlarda özellikle 1den 2ye geçerken daha kemikli bir geçiş yaptığını hissediyorum.Aynı şekilde 3ten 4e de geçerken. Siz forum üyelerine şunları sormak istiyorum; - Yetkili servisteki arkadaşın dediği gibi kavramaya bu tarz çok az titreme olan durumda dokunmamalı mıyım ? Kavramanın henüz değişmeyip, dikkatli kullanmadığın an bu şekilde ufak titreme yaptırması başka probleme yol açar mı? - Bahsettiğim ilk iki problem ile kavrama ilişkili olabilir mi? Sizce sebepleri ne olabilir ? Önemsenmeliler mi ? Yorumlarınızı bekliyorum. Selamlar . Write a Comment:Sorry, you must be logged in to post a comment! |
|
shortcuts: hit alt+s to submit/post or alt+p to preview
Comments:
1 Ynt: Giulietta TCT yaşadığım spesifik sorunlar (Reply 1)
24 Mayıs 2024, 08:34:30 by berkealkan
Selamlar,
Motor uyarısı anlık yanıp sönse bile arızayı hafızaya almış olması gerekir, motor ile alakalı bir problemin şanzımanda böyle bir problem yaratması garip. Keşke olaydan sonra durum düzelmiş olsa bile yine de bir bilgisayara bağlatıp öğrenseydiniz çünkü sonraki bakımlarda mutlaka servisiniz bilgisayara bağlanmış ve onu silmiştir.
Bahsettiğiniz titremeyi de ben şöyle yorumladım açıkçası, araç olması gerektiğinden yüksek viteste kalıyor; siz gaza tekrar bastığınızda vites küçültüp durumu toparlaması vakit alıyor ve bu size "ufak titreme" olarak dönüyor. Eşimin aracında sıkça yaşadığım bir şey aslına bakarsanız. Hatta ben o yüzden bunu yapacağını bildiğim noktalarda -ki bunlardan biri bizim site girişimiz, yokuş yukarı 2 adet sağ - sol 90 derecelik dönüş gerektiriyor üstelik öncesindeki yol düz ve epey hızlı; ilk dönüşten önce aracı manuele alarak birinci vitese çekiyorum yoksa ara sıra yeterince vakti yoksa 2. viteste kalabiliyor.
Vites geçişlerindeki ufak sarsıntı eğer yalnızca soğukta ve ilk bir kilometrede motor - şanzıman ısınana kadar oluyorsa bu bildiğim kadarıyla tüm yarı otomatik şanzımanların ortak problemi. Çift kavrama diğer şanzımanlar ve tek kavramalar dahil. Kiminde daha hissedilir kiminde değil ama mutlaka var.
Baskı balata değişimine gelecek olursak, senelerdir duyduğum hep tct kavramaların 70-80bin kilometre aralığında ömrünü tamamladığı ve değişmesi gerektiği ancak mutlaka sorunsuz 100bini devirenler de vardır.
Naçizane tavsiyem, yetkili servis yerine işinin ehli iyi bir özel servise gitmeniz. İstanbul'da ikamet ediyorsanız Alfa Garaj - Muttalip Ustayı tavsiye edebilirim.
Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim
Motor uyarısı anlık yanıp sönse bile arızayı hafızaya almış olması gerekir, motor ile alakalı bir problemin şanzımanda böyle bir problem yaratması garip. Keşke olaydan sonra durum düzelmiş olsa bile yine de bir bilgisayara bağlatıp öğrenseydiniz çünkü sonraki bakımlarda mutlaka servisiniz bilgisayara bağlanmış ve onu silmiştir.
Bahsettiğiniz titremeyi de ben şöyle yorumladım açıkçası, araç olması gerektiğinden yüksek viteste kalıyor; siz gaza tekrar bastığınızda vites küçültüp durumu toparlaması vakit alıyor ve bu size "ufak titreme" olarak dönüyor. Eşimin aracında sıkça yaşadığım bir şey aslına bakarsanız. Hatta ben o yüzden bunu yapacağını bildiğim noktalarda -ki bunlardan biri bizim site girişimiz, yokuş yukarı 2 adet sağ - sol 90 derecelik dönüş gerektiriyor üstelik öncesindeki yol düz ve epey hızlı; ilk dönüşten önce aracı manuele alarak birinci vitese çekiyorum yoksa ara sıra yeterince vakti yoksa 2. viteste kalabiliyor.
Vites geçişlerindeki ufak sarsıntı eğer yalnızca soğukta ve ilk bir kilometrede motor - şanzıman ısınana kadar oluyorsa bu bildiğim kadarıyla tüm yarı otomatik şanzımanların ortak problemi. Çift kavrama diğer şanzımanlar ve tek kavramalar dahil. Kiminde daha hissedilir kiminde değil ama mutlaka var.
Baskı balata değişimine gelecek olursak, senelerdir duyduğum hep tct kavramaların 70-80bin kilometre aralığında ömrünü tamamladığı ve değişmesi gerektiği ancak mutlaka sorunsuz 100bini devirenler de vardır.
Naçizane tavsiyem, yetkili servis yerine işinin ehli iyi bir özel servise gitmeniz. İstanbul'da ikamet ediyorsanız Alfa Garaj - Muttalip Ustayı tavsiye edebilirim.
Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim
Powered by SMFBlog by CreateAForum.com