Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...  (Okunma sayısı 1657 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Qadesh

  • Membro
  • İleti: 338
    • Çevrimdışı
156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« : 21 Aralık 2012, 21:29:33 »
Arkadaşlar 156 larda 1,6 16V TS motorları kasaya göre düşük mü kalıyor sizce? Özellikle lpg takılı olan araçlarda performans düşüşü (hissedilir derecede), arabanın çekmemesi gibi bir durum söz konusu mu? Tamam SS lerde motor daha güçlü filan ama 1,6 larla arasındaki vergi varkı SS konusunda düşündürüyor. Vergiye gidecek o farkı alfanın bakımında kullanmak daha mantıklı gibi geliyor. Ama SS ler ile 1,6 lar arasında bariz fark varsa görmezden gelinebilir mi? Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
Alfa Romeo 156 1.6 16V TS Distinctive - 2004 06 EV 5527

cario

  • Membro
  • İleti: 455
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #1 : 21 Aralık 2012, 22:26:21 »
SS dediğiniz salespeed şanzıman ise, bunun motor gücüne yansıyan bir tarafı yok.
2.0 TS lerden mi bahsediyorsunuz?
11' Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MultiAir
05' Alfa Romeo 147 1.6 TS
06' Alfa Romeo 159 JTDm
96' Fiat Coupé Plus 2.0

delimai

  • Membro
  • İleti: 610
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #2 : 22 Aralık 2012, 00:05:27 »
2.0 kullqnmadim o yuzden karsilastiramicam...lpg yi ben taktirdim,lpg yle benzin arasinda bariz hissedilir bir performans farki yok....kasa agir mi geliyo...goreceli bir durum....0-100 11 sn yanilmiyorsam..yada 10.9 sn...ki bmw 3.16 larda da ukadar..o modeller icin....ben arkadasimin sifir insignia otomatik  dizeliyle kalkistim,180e kadar gittik basbasaydikim..ve ben l.pg de kullandim....bence performansi 1.6 lar
a gore gayet iyi
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Levent Ayas


2006 156 1.6 TS Distinctive                2008 159 JTD

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #3 : 22 Aralık 2012, 00:23:02 »
2.0 ile 1.6 ts motorlar type932 kasada (156 yani artislik yaptığıma bakmayın :p), her iki motor hacminde alt devirler sınıfındaki ve yılındaki diğer araçlara nazaran daha zayıftır. Daha doğrusu alt devirleri tork fakiridir. Bu ts motorların karakteri ile alakalı birazda, her iki motorda üst devirlerde daha istekli davranır. Vites oranlarıda bu sepeple biraz uzun sayılır ve her iki aracın vites oranları farklıdır. Bu sebeple rampa yokuş tarzı yerlerde diğer araçlar aynı viteste zorlanmazken, ts motor bir alt vites isteyebilir. Ancak senesi ve segmentinde 1.6 motor 2.0, 2.0 ise 2.3 gibi performans gösterir. Eksiğini kapatır.

Elbette 2.0 hem hacmi hemde torku sayesinde 1.6 ya göre çok daha kullanıı keyifli ve daha az yoran bir araç.

1.6 motorlu 156ya 2.0 debriyaj balatası takarsanız çekişin bariz bir şekilde arttığını göreceksiniz. Orjinallik takıntınız yoksa iyi marka bir chip tuning 1.6nın alt devirlerini toplar, yakıt tüketimini düşürür.

Lpg kiti'nin performans düşüklüğü alt devirde hissedilmesede üst devirler isteksizleşir. Bu konuda daha bilgi sahibi olan üyeler yardımcı olur :)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #4 : 22 Aralık 2012, 00:35:39 »
Bu arada 2.0 ile 1.6 ortalama olarak eşit miktarda yakıt tüketirler.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #5 : 22 Aralık 2012, 02:00:25 »
Senin aracta bi sikinti olmasin?oyle kotu performansi yok 1.6 ya gore yeterli..2.0 gibi asla gitmesini bekleme.katalitik iptali yapilmismi,yapildiysa nasil..?egsoz orjinalmi?bakimlarin tammi?filitren temizmi?yagin yenimi?lambda debi saglammi?bunlarin hepsi bakimli olsa ucacaktir zaten..adaptasyonun tammi..performans araniyorsa ilk once bunlara bak..eger bunlarda sikinti olursa emin olki bakimli bir 1.6 ts. Bunlardan eksigi olan 2.0 ts yi gecicektir.motor. bu hassas degerlere gore kendini ayarlar ve ilerler ;)

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #6 : 22 Aralık 2012, 02:35:30 »
Dnr1 bunları sen bana mı yazdın ?

EDIT: Bana yazıldığını anlayıp cevap vereyim dedim.

Sorularınıza tek tek cevap vereceğim ama bu yazdıklarınıza katıldığımdan değil sadece bilginiz olsun diye.

Katalizörüm iptal. Yerinde orjinal boru çaplarında yani 52mm giriş-çıkışlı türbulans tüpü ve yıldız tip susturucu var. Son susturucum ise gene 52mm girişli Supersprint. Bu orjinal sistemde dahil olmak üzere en iyi sonuç aldığım 8 farklı egsoz kombinasyonumdan biri.

Hava filtrem kutu içi K&N. Rezonatör yerinde V6 emiş borusu bulunmakta. Scuadra tuning tavsiyesidir. Temizliğini kendim yaparım.

Yağ konusuna hiç girmeyelim, bu konuda ki hassaslığımı bilenler var aramızda.

Lambda debi yeni. Debi henüz 10.000km olmadı alalı, bozulduğundan değil şüphelendiğimden değiştirdim. Fiat ECU Scan ile sürekli kontolüm altındalar.
Adaptasyon gene Fiat ECU Scan sağolsun.
Sormamışsın ama söyliyim ateşlemede problem yok, benzim pompam yeni.

Bunlara ilaveten Allcarracing chip tuning ve 2.0TS debriyaj balatam var.
13.5kg'luk ağır jantlarıma rağmen standart 156 1.6TS'leri 3 boydan fazla geçiyor. Orjinal jantlar 10kg. Lütfen yanlış anlama ama muhtemelen senin 1.6'nıda geçer =)
Bütün bu yaptıklarıma ilaveten 2.0'ın fren sistemini taktım. Aklım sıra fazladan hızlandı ya daha iyi dursun ;D

Gerçeklere gelirsek. Sağlıklı 1.6 ile eksiği olan 2.0 değil 2.5-3.0-4.0 hacimli araçlarda geçilir, bu bir kriter değil. Körü körüne iyi demeye gerek yok. 1.6TS 156 kasasına hiç yakışmayan bir motor! Bu aracın performasın kötü değerleri yada motorun kötü olmasından değil 156'dan daha fazlasının beklenmesi... Ülkemizdeki vergi sistemi böyle olmasa eminim ki 1.8 ve 2.0'dan aşağı 156 satılmazdı! ne yazık ki 1.8TS 156 ülkemize hiç gelmemiş, Avrupa'da 1.6TS yok denecek kadar az.
Hem aynı yakıcak, hem daha kötü gidecek! Bunu kim ister ki?

Ben objektif bir biçimde, 1.6-2.0 kullanım tecrübelerim sonucu düşüncelerimi yazdım. 1.6TS olarakda sadece kendi aracımıda referans almadım. Bunu bilmenizi isterim.
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2012, 03:07:52 Gönderen: ATA »
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Qadesh

  • Membro
  • İleti: 338
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #7 : 22 Aralık 2012, 08:52:08 »
arkadaşlar ben daha almadım alfayı arıyorum forumda görmüşsünüzdür. Ancak 1.6 ile 2.0 ss arasında kaldım. Bazen 1.6 nın performansı düşük dendiği için genel kanı bu yöndemi diye öğrenmek için bu konuyu açtım. Vergi yükü 2.0 ss de,performans düşüklüğü endişesi 1,6 da tereddüt ettiriyor.
Alfa Romeo 156 1.6 16V TS Distinctive - 2004 06 EV 5527

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #8 : 22 Aralık 2012, 09:02:38 »
Ben 1.6 yida kullandim ama benim SS ile aralarinda ucurum var diyebilirim.
Cunku motor olarak 1.6 biraz ufak kaliyor kim ne derse desin eger ayaginizin altinda biraz guc olsun istiyorsaniz SS zaten yakit olarak pek fark olmayacak aralarinda.
Birde vergi demissiniz ama MK1 lerin vergileri ciddi dusuk degerler suan sifir 1.6 dan bile dusuk vergi odeniyor diye biliyorum.
Ata o kadar islem yapmasina ragmen 2.0 gibi gitmeyecektir yine de mesela.

Musty

  • Membro
  • İleti: 300
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #9 : 22 Aralık 2012, 10:26:38 »
Bu Olaya Çok Sevdiğim Bi Sözle Cevap Vereceğim ''Aslan Besleyen Yemini Düşünmez..''
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tugrul

  • Membro
  • İleti: 1.580
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #10 : 22 Aralık 2012, 10:42:25 »
1.6 kullandım, 2.0 uzun süre kullandım, 2.5 bir yıldan fazladır bende...

1.6 yeterli, 2.0 keyifli, 2.5 tehlikeli diyebilirim  8)
2002 156 2.0 TS
1999 156 2.5 V6
2006 156 1.6 TS
1999 166 2.0 TS
1999 166 2.0 TS
2011 Giulietta QV
2011 Giulietta QV
2006 GT
2004 156 1.6 TS
2007 Brera 2.2 JTS
2008 159 1.9 JTD DISTINCTIVE Q-TRONIC
2003 Nissan Terrano II 3.0 DI

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #11 : 22 Aralık 2012, 10:54:03 »
1.6 yeterli, 2.0 keyifli, 2.5 tehlikeli diyebilirim  8)

Aynen öyle :) altına imzamı atarım bunun...

2.0 yetmediği yerde 2,5 ancak karşılar , onun bittiği yerde artık Maseratiye  falan geçiş lazım :)

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #12 : 22 Aralık 2012, 11:23:38 »
Ben 1.6 yida kullandim ama benim SS ile aralarinda ucurum var diyebilirim.
Cunku motor olarak 1.6 biraz ufak kaliyor kim ne derse desin eger ayaginizin altinda biraz guc olsun istiyorsaniz SS zaten yakit olarak pek fark olmayacak aralarinda.
Birde vergi demissiniz ama MK1 lerin vergileri ciddi dusuk degerler suan sifir 1.6 dan bile dusuk vergi odeniyor diye biliyorum.
Ata o kadar islem yapmasina ragmen 2.0 gibi gitmeyecektir yine de mesela.

Aynen. O işlemler zaten 2.0 gibi gitsin, oeşinde koşsun diye değil bir nebze daha keyifli olsun diye yapılmalı. Gitsin deniyorsa 1.8 stoker yapmal lazım :)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #13 : 22 Aralık 2012, 12:01:02 »
Ben 1.6 yida kullandim ama benim SS ile aralarinda ucurum var diyebilirim.
Cunku motor olarak 1.6 biraz ufak kaliyor kim ne derse desin eger ayaginizin altinda biraz guc olsun istiyorsaniz SS zaten yakit olarak pek fark olmayacak aralarinda.
Birde vergi demissiniz ama MK1 lerin vergileri ciddi dusuk degerler suan sifir 1.6 dan bile dusuk vergi odeniyor diye biliyorum.
Ata o kadar islem yapmasina ragmen 2.0 gibi gitmeyecektir yine de mesela.

Aynen. O işlemler zaten 2.0 gibi gitsin, oeşinde koşsun diye değil bir nebze daha keyifli olsun diye yapılmalı. Gitsin deniyorsa 1.8 stoker yapmal lazım :)

Kısaca 1.6 alıp memnun kalmazsanız satıp yerine 2.0 almak her zaman daha mantıklıdır.
Çünkü ne kadar uğraşırsanız uğraşın 2.0 gibi olmaz.
Olur ama 2.0 kadar para harcarsınız :)
Ama Ata arkadaşımızında yaptığı gibi chip uygulamasına gidilip alt devirler iyileştirilerek güzelde bir egzoz sistemi ile daha canlı bir 1.6 olurturulabilir her zaman.
Ama bu herkese göre bir şey değildir.
Bazısı uğraşmadan bir şeyler olsun ister.
Eğer keyifli bir sürüş isterseniz 2.0 SS kesinlikle çok keyifli hele ki vites küçültüp onun o ara gazı verişini inlemek paha biçilemez.
Şuan sırf aracımı satmıyorsam ve manuele  dönmüyorsam bu kesinlikle SS yüzünden :) gerçekten farklı bir dünya 2.0 manuelden daha keyifli benim için.

Qadesh

  • Membro
  • İleti: 338
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #14 : 22 Aralık 2012, 12:23:16 »
ben mk2 kasa istiyorum. O zaman 2004-2005 ss nin vergisi 950 küsür , 1,6 nın 350 civarı. Yazık değilmi o paraya  :)
Alfa Romeo 156 1.6 16V TS Distinctive - 2004 06 EV 5527

redromeo156

  • Membro
  • İleti: 986
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #15 : 22 Aralık 2012, 12:35:15 »
yıllardır 1,6 arac kullanıyorummm alperle ılk bulusmamız merterde olmustu suan 2,0 ss kullanıyorum aralarında ucurum var alpere katılıyorum suan abımde de var 1*6 evımızde dun kullandım ıse gelırken cıdden cıddı cıddı fark edıo bu gune kadar acıkcası bosuna yorulmusum vergı olayına gelınce bu keyıf ıcın 1,6 vergısı bugun 160 lıra 2004  ss ın vergısıde 485 lıra ınanın yılda 700 lıra fark vermeye deger kesınlıkle ayrıca yakıt konsuuna gelıncede aralarında ınanılmaz derece az bır fark var.
2004 1,6
2004 1,6
2004 1,6
2004 2,0 ss
gtv v 6

shadycome

  • Membro
  • İleti: 631
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #16 : 22 Aralık 2012, 13:57:35 »
Dnr1 bunları sen bana mı yazdın ?

EDIT: Bana yazıldığını anlayıp cevap vereyim dedim.

Sorularınıza tek tek cevap vereceğim ama bu yazdıklarınıza katıldığımdan değil sadece bilginiz olsun diye.

Katalizörüm iptal. Yerinde orjinal boru çaplarında yani 52mm giriş-çıkışlı türbulans tüpü ve yıldız tip susturucu var. Son susturucum ise gene 52mm girişli Supersprint. Bu orjinal sistemde dahil olmak üzere en iyi sonuç aldığım 8 farklı egsoz kombinasyonumdan biri.

Hava filtrem kutu içi K&N. Rezonatör yerinde V6 emiş borusu bulunmakta. Scuadra tuning tavsiyesidir. Temizliğini kendim yaparım.

Yağ konusuna hiç girmeyelim, bu konuda ki hassaslığımı bilenler var aramızda.

Lambda debi yeni. Debi henüz 10.000km olmadı alalı, bozulduğundan değil şüphelendiğimden değiştirdim. Fiat ECU Scan ile sürekli kontolüm altındalar.
Adaptasyon gene Fiat ECU Scan sağolsun.
Sormamışsın ama söyliyim ateşlemede problem yok, benzim pompam yeni.

Bunlara ilaveten Allcarracing chip tuning ve 2.0TS debriyaj balatam var.
13.5kg'luk ağır jantlarıma rağmen standart 156 1.6TS'leri 3 boydan fazla geçiyor. Orjinal jantlar 10kg. Lütfen yanlış anlama ama muhtemelen senin 1.6'nıda geçer =)
Bütün bu yaptıklarıma ilaveten 2.0'ın fren sistemini taktım. Aklım sıra fazladan hızlandı ya daha iyi dursun ;D

Gerçeklere gelirsek. Sağlıklı 1.6 ile eksiği olan 2.0 değil 2.5-3.0-4.0 hacimli araçlarda geçilir, bu bir kriter değil. Körü körüne iyi demeye gerek yok. 1.6TS 156 kasasına hiç yakışmayan bir motor! Bu aracın performasın kötü değerleri yada motorun kötü olmasından değil 156'dan daha fazlasının beklenmesi... Ülkemizdeki vergi sistemi böyle olmasa eminim ki 1.8 ve 2.0'dan aşağı 156 satılmazdı! ne yazık ki 1.8TS 156 ülkemize hiç gelmemiş, Avrupa'da 1.6TS yok denecek kadar az.
Hem aynı yakıcak, hem daha kötü gidecek! Bunu kim ister ki?

Ben objektif bir biçimde, 1.6-2.0 kullanım tecrübelerim sonucu düşüncelerimi yazdım. 1.6TS olarakda sadece kendi aracımıda referans almadım. Bunu bilmenizi isterim.

bence 2.0 ts de 156 için başarlı bir motor değil!!
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #17 : 22 Aralık 2012, 14:11:38 »
Alıntı
Eğer keyifli bir sürüş isterseniz 2.0 SS kesinlikle çok keyifli hele ki vites küçültüp onun o ara gazı verişini inlemek paha biçilemez.
Şuan sırf aracımı satmıyorsam ve manuele  dönmüyorsam bu kesinlikle SS yüzünden :) gerçekten farklı bir dünya 2.0 manuelden daha keyifli benim için.

Kanki heel and toe'yi hakkıyla yaparsan aynı keyfi hatta belkide fazlasını alırsın :) her kullandığım manuel vitesli araçta kullanırım ben bu tekniği. SS kendisi yapıyor sadece o kadar :)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #18 : 22 Aralık 2012, 14:27:36 »
Alıntı
Eğer keyifli bir sürüş isterseniz 2.0 SS kesinlikle çok keyifli hele ki vites küçültüp onun o ara gazı verişini inlemek paha biçilemez.
Şuan sırf aracımı satmıyorsam ve manuele  dönmüyorsam bu kesinlikle SS yüzünden :) gerçekten farklı bir dünya 2.0 manuelden daha keyifli benim için.

Kanki heel and toe'yi hakkıyla yaparsan aynı keyfi hatta belkide fazlasını alırsın :) her kullandığım manuel vitesli araçta kullanırım ben bu tekniği. SS kendisi yapıyor sadece o kadar :)

Yok bende yapıyorumda her zaman da olacak iş değil ama :) trafikte tehlike yaratabilir sonuçta.
SS in bunu kendisinin sürekli yapıyor olması çok çok güzel bir şey bence :)
Bu teknik üzerinde çalışmadan yapmak imkansız işte biraz tecrübe isteyen bir şey sonuçta.
Üzerinde çalışmadan boş bir alanda trafik içerisinde denenmemesi gerek :)

fevkalbeser12

  • Membro
  • İleti: 3.580
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #19 : 22 Aralık 2012, 15:20:29 »
Alıntı
Eğer keyifli bir sürüş isterseniz 2.0 SS kesinlikle çok keyifli hele ki vites küçültüp onun o ara gazı verişini inlemek paha biçilemez.
Şuan sırf aracımı satmıyorsam ve manuele  dönmüyorsam bu kesinlikle SS yüzünden :) gerçekten farklı bir dünya 2.0 manuelden daha keyifli benim için.

Kanki heel and toe'yi hakkıyla yaparsan aynı keyfi hatta belkide fazlasını alırsın :) her kullandığım manuel vitesli araçta kullanırım ben bu tekniği. SS kendisi yapıyor sadece o kadar :)

Yok bende yapıyorumda her zaman da olacak iş değil ama :) trafikte tehlike yaratabilir sonuçta.
SS in bunu kendisinin sürekli yapıyor olması çok çok güzel bir şey bence :)
Bu teknik üzerinde çalışmadan yapmak imkansız işte biraz tecrübe isteyen bir şey sonuçta.
Üzerinde çalışmadan boş bir alanda trafik içerisinde denenmemesi gerek :)
Peki ne oluyor bu teknik nasıl uygulanıyor? Bilgilerinizi paylaşın lütfen Ata ve Alper:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #20 : 22 Aralık 2012, 15:32:47 »
Bu daha net :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rkeHfC7ZIrI[/youtube]
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2012, 15:40:46 Gönderen: alpermusa »

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #21 : 22 Aralık 2012, 15:38:24 »
Heel and Toe Tekniği ile Vites Küçültme

Eğer yarı otomatik veya otomatik vites kutulu bir otomobiliniz yoksa heel and toe tekniği ile vites küçültmeyi öğrenmeniz faydalı olacaktır.

Bu tekniğin amacı;

Vites küçültme esnasında ayak debriyajdan çekildiğinde ani bir motor freninin meydana gelerek arabanın dengesini bozmasının önüne geçmek.

Kavrama esnasında ortaya çıkacak darbenin debriyaj, vites kutusu ve akslar üzerinde tahribat yapmasını veya ömürlerini kısaltmasını önlemektir.

Eğer gelecekte daha hızlı gitmeyi düşünüyorsanız bu tekniği kullanmaya ihtiyacınız olabilir.

VİTES KÜÇÜLTME

Bir viraja yaklaşırken öncelikle hızınızı düşürür ve viraj içi kontrol ve viraj çıkışında hızlanma için bir veya bir kaç! vites küçültürsünüz. Bu işlem esnasında muhtemelen ayağınız gazdan çekili olduğundan motor devri rölanti değerine kadar düşecektir. vitesi küçültüp debriyajdan ayağınızı çektiğiniz anda ise her ne kadar gaza tekrar bassanız da yarış tipi debriyajlar sizin yumuşak bir kavrama sağlamanızın önüne geçecektir. (Zaten sizin o anda bu kadar zamanınız olmayacaktır). Sonuç olarak kaygan zeminde arabanın kararlılığı bozulabilir veya kıymetli tahrik aksamınızdan (debriyaj, pirizdirek mili, vites kutusu ve diferansiyel ve akslarınız) bazı parçalar daha küçük parçalara ayrılabilir.

Eğer heel and toe tekniğini kullanmak istediğinizi düşünürsek, yukarıdaki durumda yapılması gerekenler;

HEEL AND TOE TEKNİĞİ

Yine aynı viraja yaklaşıyorsunuz. Sağ ayağınız ile frene basarken sol ile debriyaja basıp vitesi küçültün. Bundan sonra sağ ayağınızın topuğuyla veya yanıyla (sağ ayağınızın burnu hala fren üzerinde kalacak şekilde bileğinizi bükerek) gaz pedalına hafifçe dokunup motoru hızlandırın ve debriyajı bırakın. Evet hepsi bu.. Böylece darbesiz ve yumuşak bir şekilde vitesinizi küçülttünüz..

Bu tekniği kolaylıkla kullanabilmeniz için fren pedalı ile gaz pedalı seviyeleriniz birbirine yakın olmalıdır. En ideal durum kendinizi en rahat hissettiğiniz durumdur. Ayrıca pek çok sportif pedal kiti bu tekniği destekleyecek şekilde özel formlarda üretilmektedir. Ayrıca kullanılan ayakkabılar da çok büyük önem taşımaktadır. Tabanı çok dar ayakkabılar ile boşu boşuna vakit kaybetmeyin. Normal düz tabanlı bir yürüyüş ayakkabısı yeterli olacaktır. Tabii en iyisi pahalı bir sürücü ayakkabısı almak..:-))

PRATİK ÇALIŞMA

Yeniden malum geniş ve boş mekanınızdasınız.. Büyük daireler çizmeye başlayın ve vitesinizi 2 den 1 e düşürün. Bunu önce alıştığınız şekilde daha sonra da dahiyane heel and toe tekniğini kullanarak deneyin. 1-2 saat veya 3-5 yüz tekrardan sonra bu işi otomatik olarak yaptığınıza karar verdiğinizde bu sefer 3 den 2 ye düşmeye peşisıra 3 e çıkmaya ve yeniden 2 ye düşmeye başlayın. En çok bir ayda bu işi kusursuz derecede iyi yapabilirsiniz. Bu tür denemeleri trafiğe kapalı alanlarda yapmanızın herkesin sağlık ve !! mutluluğu !! için yerinde bir davranış olduğunu unutmayın.

fevkalbeser12

  • Membro
  • İleti: 3.580
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #22 : 22 Aralık 2012, 15:52:25 »
Çok teşekkür ederim anladım:) bi ara deniycem trafiğe kapalı bi alanda:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #23 : 22 Aralık 2012, 16:35:33 »
Trafik içinde denenmeyek hareket değil alper yavaşlarken yapıyorsun sonuçta :) illa ki performans odaklı olmasına gerek yok, konforlu yolculuk içinde yapılabilir, ss'in yaptığı gibi :) trafik canavarı değiliz :)

Kemal abi youtube'a heel and toe yaz, yapışması gereken pratikler adım adım anlatılıyor. Aracını yeteri kadar tanıyorsan biraz antrenman ile kolayca yol sürüşünde kullananilirsin :)

Detaylı bilgi:
http://triton.elk.itu.edu.tr/~azzmi/heelandtoe.html
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

fevkalbeser12

  • Membro
  • İleti: 3.580
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1,6 16V TS Kullanıcıları Yorum...
« #24 : 22 Aralık 2012, 17:33:11 »
Çok kolay değil galiba şimdi bi çarşıda işim vardı ufak bi girişimim oldu:) benim fren pedalı gaza göre yukarıda birde kışlık bot vardı. Öyle olunca az biraz zorlandım ama kısa sürede yapacağıma inanıyorum:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

 

GoogleTagged