Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156'da aerodinamik yapi...

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ku2

Arkadaslar..bunu kac zamandir yazmak istiyorum..
En sonunda firsat buldum.

Simdilerde yagmurlar basladi..Yani camlari acip oyle gezmek pek mumkun degil..
Ama eger, surucu caminizi asagiya kadar indirip gidebileceginiz bir hava olursa suna dikkat edin.

156'nizin sadece surucu cami acik halde, 100-110 km hizlara cikin..Yuzunuze direkt olarak havanin carpmadigini goreceksiniz.. Hava dogrudan arkaya dogru arabanin uzerinden ve yanlardan akip gidiyor. Ben buna dikkat ettim. Sizde bir bakin. Baska bir arabada ben buna rastlamadim acikcasi..Hele ki surat 100 km ise.. Diger arabalarda bu dogrudan yuzunuze carpan ruzgar etkisi cok rahatsiz edici olabiliyor..

2.5 v6 156'mi seviyorum.

Sevgilerle.



--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

cem meric

#1
Ben arka camıda açmak zorunda kalıyorum o zaman gelmiyor ancak

Sercan Keklik

#2
arabanın 4 tekerınden bırını kaldırıma veya benzerı tümsekte bırakın, kapı kapanmıyor şimdi aerodinamikten bahsedebılırmıyız?
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

ku2

#3
quote:

arabanın 4 tekerınden bırını kaldırıma veya benzerı tümsekte bırakın, kapı kapanmıyor şimdi aerodinamikten bahsedebılırmıyız?



Govdenin burulmasi normal. Govdenin statik hesabi ile aerodinamik yapisi farkli seyler.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Sercan Keklik

#4
aerodinamik topic adı ama statikle ilgili bir şey yazmıyor. İçerigi statik ama ;)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

agucba

#5
Sercan, bazen ne yazacağını şaşırıyor gibisin. Selim Bey aerodinamiden bahsediyor, sen şasinin burulmasından bahsediyorsun. Ne alaka?
Ben biraz daha ileri gideyim. Benim arabada bir tekeri kaldırımda bırakmaya gerek yok, lifte kaldırmak yeterli. Eğer liftin ayakları dengeli ayarlanmamış ise, bazen kapılar bir dokunuşta kapanmıyor.

///////////////

t.ucar

#6
quote:

Arkadaslar..bunu kac zamandir yazmak istiyorum..
En sonunda firsat buldum.

Simdilerde yagmurlar basladi..Yani camlari acip oyle gezmek pek mumkun degil..
Ama eger, surucu caminizi asagiya kadar indirip gidebileceginiz bir hava olursa suna dikkat edin.

156'nizin sadece surucu cami acik halde, 100-110 km hizlara cikin..Yuzunuze direkt olarak havanin carpmadigini goreceksiniz.. Hava dogrudan arkaya dogru arabanin uzerinden ve yanlardan akip gidiyor. Ben buna dikkat ettim. Sizde bir bakin. Baska bir arabada ben buna rastlamadim acikcasi..Hele ki surat 100 km ise.. Diger arabalarda bu dogrudan yuzunuze carpan ruzgar etkisi cok rahatsiz edici olabiliyor..

2.5 v6 156'mi seviyorum.

Sevgilerle.





Bencede doğru söylüyorsunuz bunu bende farkettim.

TRUPHASE

#7
zaten burulabilmesi rijid yapısının başarısını gösterir. Bütün ağaç gövdesinden yapılmış olsaydı araç yolda durmazdı.
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

ku2

#8
quote:

zaten burulabilmesi rijid yapısının başarısını gösterir. Bütün ağaç gövdesinden yapılmış olsaydı araç yolda durmazdı.



Yasa be arkadasim..
Bende bunu belirttim yukarida, "burulmasi normal" diye...
Burulmazsa sorun var demektir...

Benim bahsettigim topic ise tamamen aerodinamik yapi ile alakali...
Arabanin on camindan iceri suzulen hava miktari cok az..heleki 100 km hizda...
Gidin deneyin.. Baska otomobillerde rahatsiz edici boyutlara gelebiliyor..Ama 156'da rahatsiz etmiyor.


--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

ku2

#9
quote:

aerodinamik topic adı ama statikle ilgili bir şey yazmıyor. İçerigi statik ama ;)



Sercan, icerik statik degil.
Statik ile ilgili bir bilgi yazmadim.

Tamamen arabanin aerodinamik yapisi ile ilgili yasadigim, tanik oldugum bir olayi anlattim. Arabanin 4 tekerinden birinin kaldirimda olmasinin bununla bir alakasi yok.


Edited by - selimgencoglu on 29/10/2010  11:02:03
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Sercan Keklik

#10
hadi bakalım öyle olsun süper araba üretmiş gene alfa :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

TRUPHASE

#11
quote:

hadi bakalım öyle olsun süper araba üretmiş gene alfa :)


o arabalardan biri de sende :)
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

bussone

#12
Konu aerodinamik başarı olmasına rağmen, konu dışı da olsa Sercan Bey'e "statik" konusundaki fikri ile ilgili destek vermek gereği duydum. Bahsettiğiniz deneyi kendi 156'mda denememiş olmama rağmen, sedan bir otomobilin fazla burulması tavan yapısının monolitik olması nedeni ile pek iyi birşey değil. Burulma rijitliği hem malzemeye hem de şasi konfigürasyonuna bağlı olmasına rağmen normalde sedan ve SW araçların burulma rijitlikleri yüksektir, en basit anlamda kapalı cidar bir yapı vardır. Bu nedenle genelde cabrio/spider araçlarda burulma rijitliği daha düşük olur, hatta "scuttle shake" denilen sarsıntı cabriolarda bunun kullanıcıya yansımasıdır. Burulma rijitliği sadece statik durumu değil aracın dinamik karakterini tamamlar. Alfa Spider 916 serisinde bu rijitliğin arttırılması için şaside ciddi desteklemeler yapıldığı Alfa tarafından övünülerek söylenirdi.

Şasinin her türlü esnemesi birleşim noktalarına ciddi stress bindirir. Diyeceğim ne kadar az burulma olursa o kadar iyi olur, yol tutuşta ise burulma açısında flexibl bir şasidense ise amaca uygun düzenlenmiş süspansiyon+yürüyen aksam+ lastik  tercih edilir.

Bu arada bunları polemik ortamı yaratmak için yazmadım elbette, konu aerodinamik olduğundan şasi rijitliği ile ilgisi pek yok kusuruma bakmayın Sercan Bey:) burada da Selim Bey'e destek veriyorum. Otomobillerimizde ciddi aerodinamik downforce oluşuyor olsa idi hız arttıkça şasi rijitliği downforce'u karşılamak için önemli olur vs. derdim ama maalesef diyemiyorum:)
Dr.Ingegnere Bussone

agucba

#13
Utku Bey, 159 modeline kadar olan ve Türkiye'de bolca bulunan 155, 145, 146, GTV, Spider, 156, 147 modellerinin şasinin yeteri kadar destek vermediğini hepimiz biliyoruz. Hatta buna kendi Alfa'mı da örnek gösterdim. Alfa'larda sorunların olduğunu biliyoruz ve üretimi bitmiş olan Alfa'lara bir şey yapılamayacağını da biliyoruz.  
Buradaki sorun, Selim Bey'in farklı bir şeyden bahsedip, Sercan her fırsatta yaptığı gibi  bambaşka bir konuya girmesi. Evet, Sercan haklı. 156 rijit değil. Ne yapalım o zaman?  Hepimiz kurtulalım ve Sercan'ın o an için uygun gördüğü bir marka ve modele yönelelim. 6 ay sonra onun da problemleri olduğunu keşfederiz, onu da satıp Sercan'ın bize önereceği bir markaya yöneliriz. Eğer Alfa'dan, Fiat'tan, Birmot'tan ve Tofaş'tan memnun değilse niye 4 tane 156, bir tane 159 ve Punto'ya bindiğini sormak gerek. Memnun değilse, 156 ve 159'unu satar ve Alfa Romeo belasından da kurtulmuş olur.

///////////////

Sercan Keklik

#14
serkan senı sevdıgım ıcın satmıyorum. senin alfa sevgin beni otomobilime baglıyor
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

murat

#15
Sercan hep böyledir , yeni gelin gibi hem ağlar hem gider

Elime bir 156 geçirdiğimde bu rüzgar olayını deneyeceğim gerçekten , fakat 147 de cam kapalı iken bile yüzünüze rüzgar gelebilir dikkat edin ,atkı takın
Abarttım tabi ancak 156 nın aerodinamik başarısının gölgesinde kaldığı kesin 147'nin  bunu biliyorum uzun zaman kullandığım için...
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

bussone

#16
Dün yazdıklarıma bir ekleme yapmamda da fayda var. Araçların şasi rijitliğini bir tekerlerleğini kaldırıma ya da yükseğe koyarak test etmek doğru değil, arazi aracı olmadığı sürece bu tür kalıcı etkiler için tasarlanmıyorlar zaten. Bu denemeler fazla yapılırsa, ya şasiden-içeriden gelen ya da süspansiyondan gelen seslere yenisi eklenir. (Bu konuda Alfa'yı suçlamayın, hangi aile arabası olursa olsun deforme olur). Alfa bazen enterasanlıklar çıkartıyor ama yapmaması gereken şeylere de zorlamamakta fayda var:)
Dr.Ingegnere Bussone

ku2

#17
Uzun lafin kisasi..boyle bir olay benim dikkatimi cekti. Paylasayim dedim.

Bence 156 basarili bir araba. Tabiki eksikleri var..Ancak su an piyasadaki arabalara bakiyorumda..hala 12 sene once tasarlanmis 156 kadar guzel, bakmaya doyamadigim bir sedan araba yok piyasada... Alfa su an 156'yi eksiklerini gidererek, mk1 kasayi piyasaya soksa..bence hala satar.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

agucba

#18
quote:

serkan senı sevdıgım ıcın satmıyorum. senin alfa sevgin beni otomobilime baglıyor



Ben de seni severim Sercan. Seni misafir etmişliğimiz, alışverişimiz var ve sırf Alfa Romeo için de seninle olan arkadaşlığımı bozacak değilim. İsterse dünyanın en kötü arabası olsun.

Benden bu konuda bu kadar.

///////////////

goodoldtimes

#19
quote:

Uzun lafin kisasi..boyle bir olay benim dikkatimi cekti. Paylasayim dedim.

Bence 156 basarili bir araba. Tabiki eksikleri var..Ancak su an piyasadaki arabalara bakiyorumda..hala 12 sene once tasarlanmis 156 kadar guzel, bakmaya doyamadigim bir sedan araba yok piyasada... Alfa su an 156'yi eksiklerini gidererek, mk1 kasayi piyasaya soksa..bence hala satar.




75in üstüne VW logosu koyun satış rekoru kırar. :))

fevkalbeser12

#20
Şu an mesaideyim mesaiden ilk işim bunu denemek olacak hava soğuk ama eğer alfa söz konusu ise gerisi teferruattır:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

naxos

#21
Ama Hava yagmurluyken cam acıp sılecekleri calıştırdıgınızda ise o su oldugu gibi içerdedir ,
Özellikle sıgara içerken yagumurda camı acıp sıleceklerı ilk calıştırdıgım gunu hayatım boyunca unutamam:))))
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

fevkalbeser12

#22
Boşuna demiyorlar sigara sağlıga zararlı diye:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

dnr1

#23
sercan ince yanak lastik ve tasarlanan limitlerden uzak helozon boylarında , alfasını kullandıgı için bu sorundan muzdarip..nedeni çok basit..aracın esneme limitlerini nerdeyse yok edip..olan gerilmeyi şaseye verirsen çok normal bir durum..gergi aparatları bu durumlarda devreye gırıyor..standart bır 156 kullanıcısı ustamın 156 sını dukkanın önünde bir parkedişi var akla zarar..ne zaman görsem bu tabloya bayılarak bakarım..bir teker rampada amortisörün emiş pozizyonunu sıfırlamış biçimde karşı amortisör ise en üst konumda..arka tekerleklerden biri3 .5 cm havada bir taneside nerdeyse 5,6 cmlık yay takılmış pozisyonda..her zaman  böyle parkeder..kendisi birmotun tek alfa ustası..   modifiyeli araç kullananların ortak şikayetini alfaya yüklemek dogru degil.156 ımda 3,5 luk yay kullanırım..kulaklarımda çok hassastır..manevra yaparken..kaldırımdan iner çıkarken..bozuk yuzeylerde kulaklarım hep esniyecekmi diye çıtırtı arar.. fakat hiç duymam..3,5 luk yayın fazlası her marka aracı çok gerer ve esneme ister istemez oluşturur..yaptıgım arastırmalarda 5cm lık yay kullanan honda .saxo.pegeout ve digerlerinde hepsi bu esnemeyi yaşamakta ve hepsinin kaputunun altında ve alttında gergi parçalarını hepimiz görmekteyiz..maksatta bu zaten..selim abiye katılıyorum..diger markalarda camlar kapalı iken  şikayet edilen rüzgar sesi..canım 156 mda maxımum hızlarda bile duymadım..sessiz asfaltta ikiyüzün üstündeki hızlarda sessiz yolcuk etmekten çok zevk alıyorum..hatta şaşırıyorum..kendime ne zeki adamım..ne güzel araba seçmişim diye..
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

fevkalbeser12

#24
Bu arada denedim ve %100 doğru git gide ilişkim ilerliyor arabayla:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson