Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 yol tutuşu ne kadar iyi?Limtileri,kabiliyetleri.  (Okunma sayısı 34115 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 494
    • Çevrimdışı
Uzun süredir aklımıza takılan bir soru arkadaşımla.
Herkes çok iyi olduğunu söylüyor 156 yol tutuşunun,2 tane ss sahibi olmuş biriyle konuştuğumda jaguar xf ten iyi olduğunu duydum.
Arkadaşım hep anlatır viraj kabiliyetinin ne kadar iyi olduğunu ama denemediğim için bilmiyorum.

Örnek vermek gerekirse; Focus 3.5 gerçekten çok iyi bana göre viraj dengesi,direksiyon hissi,kontrolü aradığım histe.
156 da bu hissi bulabilcekmiyim merak ediyorum. 156 kullanıcıları diğer güncel kasa arabalarla kıyaslarsa güzel olur(golf,focus,leon).
İyi bir lastik, geometrisi düzgün , gergili bir 156 limitleri nedir?

Semy synthetic hater

Youtube kanalım https://www.youtube.com/@emrecann34

01hakan

  • Membro
  • İleti: 669
    • Çevrimdışı
Uzun süredir aklımıza takılan bir soru arkadaşımla.
Herkes çok iyi olduğunu söylüyor 156 yol tutuşunun,2 tane ss sahibi olmuş biriyle konuştuğumda jaguar xf ten iyi olduğunu duydum.
Arkadaşım hep anlatır viraj kabiliyetinin ne kadar iyi olduğunu ama denemediğim için bilmiyorum.

Örnek vermek gerekirse; Focus 3.5 gerçekten çok iyi bana göre viraj dengesi,direksiyon hissi,kontrolü aradığım histe.
156 da bu hissi bulabilcekmiyim merak ediyorum. 156 kullanıcıları diğer güncel kasa arabalarla kıyaslarsa güzel olur(golf,focus,leon).
İyi bir lastik, geometrisi düzgün , gergili bir 156 limitleri nedir?
Emin olun golf focus leonla kiyaslanamaz bile

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

COURE SPORTİVO

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 494
    • Çevrimdışı
Golfle leonu çok abartıyorlar bence.
Semy synthetic hater

Youtube kanalım https://www.youtube.com/@emrecann34

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
Uzun süredir aklımıza takılan bir soru arkadaşımla.
Herkes çok iyi olduğunu söylüyor 156 yol tutuşunun,2 tane ss sahibi olmuş biriyle konuştuğumda jaguar xf ten iyi olduğunu duydum.
Arkadaşım hep anlatır viraj kabiliyetinin ne kadar iyi olduğunu ama denemediğim için bilmiyorum.

Örnek vermek gerekirse; Focus 3.5 gerçekten çok iyi bana göre viraj dengesi,direksiyon hissi,kontrolü aradığım histe.
156 da bu hissi bulabilcekmiyim merak ediyorum. 156 kullanıcıları diğer güncel kasa arabalarla kıyaslarsa güzel olur(golf,focus,leon).
İyi bir lastik, geometrisi düzgün , gergili bir 156 limitleri nedir?



Focus'un tüm serilerini kullandım, sınıfında iyi yol tutuyor hepsi.
Giulietta kullanınca Focus'un yalan olduğunu anladım.
159 için Giu'dan iyi diyorlar.
Oradan hesap edin. :)
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.489
    • Çevrimdışı
Leon'la kıyas kabul etmez zaten. :)

Bana kalırsa önce yola tutunmayla "handling"i ayıralım. Handling'den kastım, Türkçesini kıvraklık olarak mı vermek lazım bilemiyorum ama hani virajda limite gelmişsinizdir de düzeltme gerekir, o düzeltme hareketine verdiği cevap gibi düşünün. Yola tutunma ise limitten önce, "virajda tren gibi dönüyor" hissiyatı olan kısmı.

Şimdi 156'nın yol tutuşunda benim dört gözlemim var. Yola tutunması ortalamanın üzerinde ama Sele için öyle aman aman diyemiyorum. Kıvraklığı bence en üstün yanı. Ayrıca yolda olan biteni, limite ne kadar yakın olduğunuzu çok iyi hissettiriyor. Bir de tabii direksiyon turu kısa. Bunlar birleşince, tutunma limitinin sonuna ne kadar yakınım, neresi ne zaman kopacak, ne kadar daha gaz vermezsem arkayı bırakır, direksiyonu ne kadar kırmalıyım gibi şeyleri tam kararında ve zamanında yapma şansı veriyor.

Sele'nin yaklaşık 2011 civarı çıkan kasadaki bir Focus'tan hem yola tutunma, hem de kontrol edilebilirlik anlamında daha iyi olduğunu düşünüyorum. Focus'un önünü kontrol etmek zordu hatırladığım kadarıyla. Tabii turbodizel yüzünden de olabilir bu.

Jaguar XF'ten daha iyi tutunduğunu zannetmiyorum. Kıvraklık anlamında daha iyidir ama otoyolda yüksek hızlı bir virajda XF'i geçebilir miyim, sanmam.

Güncelden bir önceki kasa Passat ve onun CC kardeşinden hem tutunma, hem de kontrol edilebilirlik/kıvraklık olarak daha iyi. Bu iki araç da hem kendilerini erkenden kaybetmeye başlıyor, hem de daha ne olduğunu anlamadan ESP'yi devreye sokmak zorunda kalıyorlar.

Uzun süreli deneme imkanı bulduğum Citroenlerimden ise tutunma olarak biraz daha zayıf. Yalnız her iki Citroen'de de reaktif süspansiyon var. 1997 Citroen Xantia VSX olanına göre 156 daha kıvrak; viraj içinde düzeltmelere daha net tepki veriyor. Ama yüksek hızlı uzun virajlarda Xantia'nın limitini daha göremedim. Hele ki engebe varsa, 156'da seke seke frenlemeye çalıştığınız yerde Xantia sürücüsü kahvesini yudumlayarak gidiyor. :D

2005 Citroen C5 3.0 v6 ise tutunma olarak 156'dan net üstün. Koca cüssesine rağmen viraj içi ufak düzeltmelere de 156'ya yakın cevap verebiliyor. Onun sıkıntısı, ani hareketin boyutu arttığında ağırlığından ve uzun direksiyon turundan dolayı geç cevap vermesi. Yani mesela benim "benchmark" virajımda önden kaydığı zaman direksiyonu atıyorum 45 derece kadar çevirerek burnunu yönlendirebiliyorsunuz ama aynı virajda 156'da direksiyon belli belirsiz bir bilek hareketiyle bile arabanın yönünü değiştiriyor. Bu da mesela kontra vermek gerektiğinde 156 yola girerken C5 siz direksiyonu çevirene kadar spin atmış olur demek.

Bu arada, 156 için en güzel modifikasyon bence yay değil amortisör. Standart yaylardan Eibach'lara geçtiğimde ancak bir miktar daha iyi olmuştu. Amortisörler değişince araba resmen boyut atladı. Üst gerginin neredeyse hiç faydasını hissedemedim. Alt gergi kendini daha fazla hissettirdi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 494
    • Çevrimdışı
Cevap için teşekkürler,
Evet tren hissiyle kıvraklık farklı kavramlar.İkiside önemli bence ama zevk veren kıvraklık.

Focusun kafa çok iyi çekiyor arkası daha kıvrak geliyor,XF konusunda arkadaşım girerse aydınlatır bende tam hakim değilim olaya muhtemelen kıvraklıktır dediğiniz gibi.

Citroenlere çok şaşırdım doğrusu hiç bilmiyordum,
Amacım aslında 30-35 e 156 alıp viraj kasmak ,zevk almak,bazıları makastan falan zevk alıyor benim tarzım değil.Gece çıkıp yol boşken viraj dönmek olası bir kazada kaybetciğim en fazla 20.000 olur, contra vermeyi seviyorum :D :D annem falanda kullanır belki.

Yazınızdan anladığım "virajda limitlerde kontrolü kaybetmiceksin"
Stock frenler hakkında düşünceleriniz ne peki?
2.0 araç için yeterlimi? Fren takıntım var fazlasıyla :D :D
30.000 liralık arabadan ne bekliyorsunda diyebilirsiniz saygı duyarım :D
Semy synthetic hater

Youtube kanalım https://www.youtube.com/@emrecann34

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.550
    • Çevrimdışı
Leon'la kıyas kabul etmez zaten. :)

Bana kalırsa önce yola tutunmayla "handling"i ayıralım. Handling'den kastım, Türkçesini kıvraklık olarak mı vermek lazım bilemiyorum ama hani virajda limite gelmişsinizdir de düzeltme gerekir, o düzeltme hareketine verdiği cevap gibi düşünün. Yola tutunma ise limitten önce, "virajda tren gibi dönüyor" hissiyatı olan kısmı.

Şimdi 156'nın yol tutuşunda benim dört gözlemim var. Yola tutunması ortalamanın üzerinde ama Sele için öyle aman aman diyemiyorum. Kıvraklığı bence en üstün yanı. Ayrıca yolda olan biteni, limite ne kadar yakın olduğunuzu çok iyi hissettiriyor. Bir de tabii direksiyon turu kısa. Bunlar birleşince, tutunma limitinin sonuna ne kadar yakınım, neresi ne zaman kopacak, ne kadar daha gaz vermezsem arkayı bırakır, direksiyonu ne kadar kırmalıyım gibi şeyleri tam kararında ve zamanında yapma şansı veriyor.

Sele'nin yaklaşık 2011 civarı çıkan kasadaki bir Focus'tan hem yola tutunma, hem de kontrol edilebilirlik anlamında daha iyi olduğunu düşünüyorum. Focus'un önünü kontrol etmek zordu hatırladığım kadarıyla. Tabii turbodizel yüzünden de olabilir bu.

Jaguar XF'ten daha iyi tutunduğunu zannetmiyorum. Kıvraklık anlamında daha iyidir ama otoyolda yüksek hızlı bir virajda XF'i geçebilir miyim, sanmam.

Güncelden bir önceki kasa Passat ve onun CC kardeşinden hem tutunma, hem de kontrol edilebilirlik/kıvraklık olarak daha iyi. Bu iki araç da hem kendilerini erkenden kaybetmeye başlıyor, hem de daha ne olduğunu anlamadan ESP'yi devreye sokmak zorunda kalıyorlar.

Uzun süreli deneme imkanı bulduğum Citroenlerimden ise tutunma olarak biraz daha zayıf. Yalnız her iki Citroen'de de reaktif süspansiyon var. 1997 Citroen Xantia VSX olanına göre 156 daha kıvrak; viraj içinde düzeltmelere daha net tepki veriyor. Ama yüksek hızlı uzun virajlarda Xantia'nın limitini daha göremedim. Hele ki engebe varsa, 156'da seke seke frenlemeye çalıştığınız yerde Xantia sürücüsü kahvesini yudumlayarak gidiyor. :D

2005 Citroen C5 3.0 v6 ise tutunma olarak 156'dan net üstün. Koca cüssesine rağmen viraj içi ufak düzeltmelere de 156'ya yakın cevap verebiliyor. Onun sıkıntısı, ani hareketin boyutu arttığında ağırlığından ve uzun direksiyon turundan dolayı geç cevap vermesi. Yani mesela benim "benchmark" virajımda önden kaydığı zaman direksiyonu atıyorum 45 derece kadar çevirerek burnunu yönlendirebiliyorsunuz ama aynı virajda 156'da direksiyon belli belirsiz bir bilek hareketiyle bile arabanın yönünü değiştiriyor. Bu da mesela kontra vermek gerektiğinde 156 yola girerken C5 siz direksiyonu çevirene kadar spin atmış olur demek.

Bu arada, 156 için en güzel modifikasyon bence yay değil amortisör. Standart yaylardan Eibach'lara geçtiğimde ancak bir miktar daha iyi olmuştu. Amortisörler değişince araba resmen boyut atladı. Üst gerginin neredeyse hiç faydasını hissedemedim. Alt gergi kendini daha fazla hissettirdi.

V6 duz c5 denemek isterdim  :)
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.489
    • Çevrimdışı
V6 duz c5 denemek isterdim  :)

Otomatik şanzıman. :) Hanımın arabası aslında malum. Ben bazen "ya bunu bi bakım şeyapmak lazım" diye kaçırıyorum. :D Bu aralar birkaç sorunu var gerçi ama bu tarafa yolun düşerse bir mesaj uzağındayım.

Stok frenler 2.0 için fazlasıyla yeterli bence. 6 silindirliler (ve Türkiye'de seri halde yok ama dizeller) için az geliyor derler. Diyenin yalancısıyım. Yalnız düzgün çalışması için düzgün lastik kesin şart, hatta yine benim görüşüme göre düzgün amortisör de iyi olur.

Makas atarken görürsek burada ifşa eder ayıplarız. :D Virajda ise, yüksek hızlı virajlarda tek kayıp 20 bin lira olmayabilir. Nihayetinde 1990'ların güvenlik anlayışıyla tasarlanmış araba bu. Ben en çok Silifke-Anamur arasındaki eski virajlı yollarda keyif aldım 156'dan açıkçası. Uçuruma düşülmediği sürece o hızlarda da sağ kalınabilir. Başkasına zarar vermeyelim yeter.

Citroen'in iyi yaptığı bir şey varsa o da süspansiyondur.  >:D

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.550
    • Çevrimdışı
Otomatik şanzıman. :) Hanımın arabası aslında malum. Ben bazen "ya bunu bi bakım şeyapmak lazım" diye kaçırıyorum. :D Bu aralar birkaç sorunu var gerçi ama bu tarafa yolun düşerse bir mesaj uzağındayım.

Stok frenler 2.0 için fazlasıyla yeterli bence. 6 silindirliler (ve Türkiye'de seri halde yok ama dizeller) için az geliyor derler. Diyenin yalancısıyım. Yalnız düzgün çalışması için düzgün lastik kesin şart, hatta yine benim görüşüme göre düzgün amortisör de iyi olur.

Makas atarken görürsek burada ifşa eder ayıplarız. :D Virajda ise, yüksek hızlı virajlarda tek kayıp 20 bin lira olmayabilir. Nihayetinde 1990'ların güvenlik anlayışıyla tasarlanmış araba bu. Ben en çok Silifke-Anamur arasındaki eski virajlı yollarda keyif aldım 156'dan açıkçası. Uçuruma düşülmediği sürece o hızlarda da sağ kalınabilir. Başkasına zarar vermeyelim yeter.

Citroen'in iyi yaptığı bir şey varsa o da süspansiyondur.  >:D

 :yukari-ok:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 494
    • Çevrimdışı
Kışın makas atan bir sürücü yüzünden  yaralamalı kazaya karıştım. Çok hassasım o konularda :D
Semy synthetic hater

Youtube kanalım https://www.youtube.com/@emrecann34

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 yol tutuşu ne kadar iyi?Limtileri,kabiliyetleri.
« #10 : 09 Temmuz 2019, 23:21:43 »
Cevap için teşekkürler,
Evet tren hissiyle kıvraklık farklı kavramlar.İkiside önemli bence ama zevk veren kıvraklık.

Focusun kafa çok iyi çekiyor arkası daha kıvrak geliyor,XF konusunda arkadaşım girerse aydınlatır bende tam hakim değilim olaya muhtemelen kıvraklıktır dediğiniz gibi.

Citroenlere çok şaşırdım doğrusu hiç bilmiyordum,
Amacım aslında 30-35 e 156 alıp viraj kasmak ,zevk almak,bazıları makastan falan zevk alıyor benim tarzım değil.Gece çıkıp yol boşken viraj dönmek olası bir kazada kaybetciğim en fazla 20.000 olur, contra vermeyi seviyorum :D :D annem falanda kullanır belki.

Yazınızdan anladığım "virajda limitlerde kontrolü kaybetmiceksin"
Stock frenler hakkında düşünceleriniz ne peki?
2.0 araç için yeterlimi? Fren takıntım var fazlasıyla :D :D
30.000 liralık arabadan ne bekliyorsunda diyebilirsiniz saygı duyarım :D

Allah korusun bir kazada kaybettiğiniz en fazla 20.000 olmaz. 156 kaza anında öyle çok da sağlam bir araç değil. Bir teneke değil ama güncel araçlara oranla sağlam olduğu da söylenemez.

Artı olarak "contra" vermek için doğru araç da 156 değil. Önden çekiş araçların çoğuyla "contra" vermek için anlamsız şekilde riskli gitmeniz, ağırlık transferi yapmanız ya da el freniyle viraj almanız gerekir ki üçü de trafiğe açık yollarda hiç de doğru şeyler değil. Merakınız bu ise 156 alacağınız parayı E36 BMW'ye yatırmanız daha doğru olacaktır.

Ayrıca aracın ağırlık dağılımı idealden uzak olduğu için olası bir oversteer durumunda her ne kadar diğer önden çekiş rakiplerine oranla toplaması daha kolay olsa da, ince bir bilek hassasiyeti olmadığı sürece sıkıntı yaratma ihtimali de az değil.

Özellikle VDC'siz ilk nesilden (1997-2002) bahsediyorsak, bile bile aracı limit üstüne çıkarmak her seferinde kazaya davetiye çıkarmak demek olacaktır.

156'nın frenleri üretildiği yıla göre iyi sayılabilir, ancak çok büyük masraflar yapmadan (166 kaliper+disk+balata üçlüsü ile) günümüz araçlarından daha iyi hale getirmek de mümkün.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.489
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 yol tutuşu ne kadar iyi?Limtileri,kabiliyetleri.
« #11 : 10 Temmuz 2019, 02:07:26 »
Artı olarak "contra" vermek için doğru araç da 156 değil. Önden çekiş araçların çoğuyla "contra" vermek için anlamsız şekilde riskli gitmeniz, ağırlık transferi yapmanız ya da el freniyle viraj almanız gerekir ki üçü de trafiğe açık yollarda hiç de doğru şeyler değil. Merakınız bu ise 156 alacağınız parayı E36 BMW'ye yatırmanız daha doğru olacaktır.

Ayrıca aracın ağırlık dağılımı idealden uzak olduğu için olası bir oversteer durumunda her ne kadar diğer önden çekiş rakiplerine oranla toplaması daha kolay olsa da, ince bir bilek hassasiyeti olmadığı sürece sıkıntı yaratma ihtimali de az değil.

Özellikle VDC'siz ilk nesilden (1997-2002) bahsediyorsak, bile bile aracı limit üstüne çıkarmak her seferinde kazaya davetiye çıkarmak demek olacaktır.


Bu arada @master  üstadın işaret ettiği noktayı vurgulayalım: kontra vermekten kasıt BMW usulü değil. Aman ha. :)

Önden çekişli araçlar normalde önden kayar. 156'nın önden kayma eğilimi diğerlerine göre daha azdır, hatta 4 silindirli motorlarda çok daha azdır diyebiliriz belki. Ağırlık merkezi de ön tarafa daha yakın. E hem ön taraf iyi nispeten tutunuyor, hem de arka hafif, viraja ayarsız girilip viraj içinde ani gaz kesmede "lift-off oversteer" denen duruma girebiliyor.

156'da tekerler olan biteni okuyor demiştik, oversteer eğilimi de erken hissediliyor, yerine göre anlık ve ufak bir kontra hareketiyle viraj içinde arabanın yönünü düzeltiyorsunuz. Yoksa öyle arkayı bırakayım, avuç içiyle direksiyon çevirirken gazlayıp kaya kaya döneyim diye bir şey yok. O işler için BMW falan alınacak, ki trafiğe açık alanda kim bunu niye yapsın o da ayrı konu.

Şunu da gözden kaçırmamak gerekiyor; iyi şoförlük sınırla kumar oynamak değil. Bilmediğiniz yolda isterseniz altınızda Giulia QV olsun, bu viraj değilse öbür viraj sürpriz çıkar. Aaa yol iyiymiş dersiniz 70'le girilecek viraja 90'la dalarsınız, 20km/s hız farkı konuyu kapatır. Galiba Demir Bükey'in neredeyse 20 yıl kadar önce bir sözünü duymuştum. "İyi şoför düştüğü zor durumu atlatan şoför değildir. İyi şoför o zor duruma zaten düşmez" gibi bir şeyler. ;)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 494
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 yol tutuşu ne kadar iyi?Limtileri,kabiliyetleri.
« #12 : 10 Temmuz 2019, 02:36:43 »
Teşekkür ederim cevaplar için.
Merakım anlattığınız gibi viraj dönmek değil :D
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2019, 02:40:16 Gönderen: Testarossa »
Semy synthetic hater

Youtube kanalım https://www.youtube.com/@emrecann34

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 494
    • Çevrimdışı
https://youtu.be/XXFHutZirRw
Bu video her şeyi açıklıyor.
Not bad :D
Semy synthetic hater

Youtube kanalım https://www.youtube.com/@emrecann34

Kelalper

  • Membro
  • İleti: 37
    • Çevrimdışı
Şimdi açıklamalarda bir anlam karmaşası var. Bazı arkadaşlar yol tutuş yeteneği ile direksiyon hissiyatını karıştırıyorlar. 156 çok üstün bir yol tutuşa sahip değil. Yeni nesil hothatchlerin hiç biri kadar yol tutamaz istediğiniz modifikasyonu yapın. Şasesi 2005 megane RS kadar yetenekli değil. Kafadan kayma çok fazla. Megane gibi arkasını viraj dışına bırakamıyor kafasını içeri çekmek için. Direksiyon hissine gelince kilitli bir megane rs gibi yolda olup biten ne varsa ön tekerleklerin yol ile bütün ilişkisini direksiyon üzerinden sürücüsüne iletiyor. Yani ön tarafın ne kadar tutunduğunu çok iyi anlıyorsun ve direksiyon tepkisi çok direkt. Go kart hissiyatına yakın benim arabamda. Ama dediğim gibi otomobilin arkası hakkında şase size gerekli bildirimleri yapamıyor. Yani ne zaman kopacağını tahmin etmek kolay değil. Haa koparsa toplaması kolay direksiyon turunun az olması bunu kolaylaştırıyor.
IN BOOST WE TRUST

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.489
    • Çevrimdışı
Bu video her şeyi açıklıyor.
Not bad :D

Bu arkadaş 2.5 v6 olması gerek ya. :) 2.0'ın daha dengeli olduğunu söylerler. Hatta 1.6 yavaş, 2.0 çok da hızlı değil, en keyiflisi 1.8 diyorlar Alfaowner'da.

Her şeyi açıklayan video ise galiba şu aşağıdaki. :)
https://www.youtube.com/watch?v=I2vOAKY1GjA
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.489
    • Çevrimdışı
Şimdi açıklamalarda bir anlam karmaşası var. Bazı arkadaşlar yol tutuş yeteneği ile direksiyon hissiyatını karıştırıyorlar. 156 çok üstün bir yol tutuşa sahip değil. Yeni nesil hothatchlerin hiç biri kadar yol tutamaz istediğiniz modifikasyonu yapın. Şasesi 2005 megane RS kadar yetenekli değil. Kafadan kayma çok fazla. Megane gibi arkasını viraj dışına bırakamıyor kafasını içeri çekmek için. Direksiyon hissine gelince kilitli bir megane rs gibi yolda olup biten ne varsa ön tekerleklerin yol ile bütün ilişkisini direksiyon üzerinden sürücüsüne iletiyor. Yani ön tarafın ne kadar tutunduğunu çok iyi anlıyorsun ve direksiyon tepkisi çok direkt. Go kart hissiyatına yakın benim arabamda. Ama dediğim gibi otomobilin arkası hakkında şase size gerekli bildirimleri yapamıyor. Yani ne zaman kopacağını tahmin etmek kolay değil. Haa koparsa toplaması kolay direksiyon turunun az olması bunu kolaylaştırıyor.

Orijinal süspansiyonu unutmuş olabilirim ama benim tecrübem tam ters yönde hocam. Arkasıyla ilgili verdiği bilgide şu karışıyor olabilir, arka süspansiyon Camuffo ve pasif steering var. Arka taraf kaymadığı halde kayıyor hissi verebiliyor. Bu da gerçekten bırakıyor olduğu zamanla karışıyor belki.

Bu arada bende Koni sport kit var. Amortisörler (sadece kompresyonda) sertlik ayarlı. Ön taraf en yumuşakta, arka tarafı ise kafadan kaymayı azaltmak için bir miktar sert ayarladım. Belki bu yüzden, bende aracın burnu çok rahat yön değiştiriyor -daha doğrusu arka taraf yön değişimine yardım ediyor mu demeli? 

Megane II RS ile "yeni nesil hot hatch" dediklerimizin çoğu zor kapışır ama ya. Adil bir karşılaştırma olmamış o. Ayıp. :p

Şaka bir yana, Megane II RS'in şasi rijitliğine sahip değil 156. Dolayısıyla süspansiyon geometrisi yük altında Megane II RS'e göre daha fazla değişiyordur. Rijidite niye etkili? Her süspansiyon tasarımı bir şeyden fedakarlık ederken ötekini kazanmaktır. Şasi burulması tasarım sırasında beklenen/varsayılandan fazla olduğunda süspansiyon geometrisi de o sınırların dışına çıkabilir. Şasi rijitse süspansiyon tasarımı gerçek hayatı daha iyi karşılar. Ayrıca Megane RS doğrudan hot hatch olması için tasarlanmış bir araç. "Düz" Megane ile arasında dağlar kadar fark var. 156'nın hiçbir zaman öyle bir modeli çıkmadı.

Yeni nesil hot hatchgillerden kasıt, RS veya Cupra gibi istisnai şeyler değil, şu herkeste olan, düz hatchback'in hızlı gideni olduğunda ise ben 156'da olmayı tercih ederim açıkçası.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 786
    • Çevrimdışı
Şimdi açıklamalarda bir anlam karmaşası var. Bazı arkadaşlar yol tutuş yeteneği ile direksiyon hissiyatını karıştırıyorlar. 156 çok üstün bir yol tutuşa sahip değil. Yeni nesil hothatchlerin hiç biri kadar yol tutamaz istediğiniz modifikasyonu yapın. Şasesi 2005 megane RS kadar yetenekli değil. Kafadan kayma çok fazla. Megane gibi arkasını viraj dışına bırakamıyor kafasını içeri çekmek için. Direksiyon hissine gelince kilitli bir megane rs gibi yolda olup biten ne varsa ön tekerleklerin yol ile bütün ilişkisini direksiyon üzerinden sürücüsüne iletiyor. Yani ön tarafın ne kadar tutunduğunu çok iyi anlıyorsun ve direksiyon tepkisi çok direkt. Go kart hissiyatına yakın benim arabamda. Ama dediğim gibi otomobilin arkası hakkında şase size gerekli bildirimleri yapamıyor. Yani ne zaman kopacağını tahmin etmek kolay değil. Haa koparsa toplaması kolay direksiyon turunun az olması bunu kolaylaştırıyor.

10 yıldır aralıksız evimizde bir tane 156 sürekli var. Bu otomobillerin 1.6 - 2.0 TS motorlarını manuel ve selespeed şanzımanı ile yıllardır kullanıyorum. Açıkçası arabanın nerede ne tepki vereceğini bilmek çok önemli. Ben de bu arabaların nerede ne tepki vereceğini ezbere biliyorum. Bu nedenle de söylediklerinize kesinlikle katılmıyorum. 156 kullanım amacına göre gayet iyi yol tutan ve kıvrak bir otomobil. Önden çekiş bir otomobilde kafadan kayma kadar doğal birşey yok. Bu durumda pilotaj ve aracı tanımak, hangi harekete ne tepki vereceğini bilmek devreye giriyor. Uzun yıllardır kendi tecrübelerime göre; 156 da kafadan kayma durumunda gerekli tepkiyi verdiğinizde önü nereye giderse arkası da oraya gidiyor. Yani normal şartlarda sağlıklı bir 156 iyi yol tutuyor. Ayrıca tekrar etmekte fayda var. 156 da octinum un dediği gibi arkalar kaymadığı halde kayıyor hisse verebiliyor. Bunu anlayabilmek ve ona göre devam etmek çok önemli. Daha genç zamanlarımda aşırı saçmaladığımda bile 156 direksiyonu nereye çevirdiysem oraya gitti ve arkası da aynı şekilde döndü.
Limitlerin üzerine çıktığınızda her otomobil önden-arkadan kayabilir. Önemli olan çok absürd şeyler yapmadıkça araç toparlamanıza izin veriyor mu ? 156 veriyor. Kaldı ki bir kere kaymaya başladığında quatroyu bile toplayamıyorsunuz.
Karşılarştırmalarınıza gelirsek birbirleri ile kasa ve motor olarak olarak denk olmayan arabalar seçmişsiniz. Kullanım amaçları çok farklı. Bence karşılaştırmayı aynı yılların standart araçları ile yapmak lazım. Mesela 156 standart hali ile çok iyi iken Megane 2 standart hali ile iyiyi bırakın içindekilere ne kadar güven vermekte. Sınırları ne ? Aynı yıllarda konuştuğumuz konu için 156 ya yaklaşacak çok fazla marka ve model yok ne yazık ki. En çok karşılaştırılan BMW E46 3.xx kasalar bile 156 ların gerisinde. Son olarak 156 1996 yılında tasarlanmış bir otomobil. Bu pencereden de bakmak lazım.
Ayrıca eğer izlemediyseniz aşağıdaki videoyu da izlemenizi isterim. James Thompson efsane işler yapıyor.

https://www.youtube.com/watch?v=MyCXJaxTv1Y&t=7s
1 hayal
5 duyu
6.his

Kelalper

  • Membro
  • İleti: 37
    • Çevrimdışı
Yanlış anlaşılmalar devam ediyor. Ben kötü yol tutuyor demedim. Çıktığı seneye göre en iyi yol tutan arabalardan biri. Geyik testini en hızlı araç ancak günümüz teknolojisine sahip araçların yanına yaklaşamayacağını neden anlamak istemiyorsunuz. Son 2 nesil ford focus yol tutuş konusunda açık ara öndedir benzinli modelleri. Yine aynı şekilde focus st 130 hp olanlarda daha iyi yol tutuyor. Bu yazdıklarımın hiç biri yüzğnden 156 kötü anlamına gelmiyor. Sadece daha iyi yol tutanlar var demek
IN BOOST WE TRUST

kuti147

  • Membro
  • İleti: 1.088
    • Çevrimdışı
Üretildiği yıla, üretim sebebi günlük normal kullanım olan bir araca göre 156 gercekten güzel yol tutan, kullanımı keyifli ve kontrol etmesi kolay bir araç. Bende koni / eibach setup li, üst gergili, eagle f1 li lastikli kombinli mk2 156 ss ile benim diyen birçok aracı virajlarda geride bıraktım.
Ama yine yaylı 156 sini satıp , giu dan sonra BMW 116 alan arkadasım, 156 ile hafif kopa kopa döndüğüm virajları stock 116 ile ayni hızda hiç bir kopma emaresi olmadan daha da limitlerine gelmeden donuyorum diyor. Güncel araçlar da pek te hot hatch olmasina gerek yok yanı maalesef. Ayrıca hem 147 hem 156 sahibi olmus biri olarak şunu da söyleyebilirim. Yaylı 147 yaylı 156 dan daha iyi yol tutuyor virajlarda.

34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.489
    • Çevrimdışı
Yanlış anlaşılmalar devam ediyor. Ben kötü yol tutuyor demedim. Çıktığı seneye göre en iyi yol tutan arabalardan biri. Geyik testini en hızlı araç ancak günümüz teknolojisine sahip araçların yanına yaklaşamayacağını neden anlamak istemiyorsunuz. Son 2 nesil ford focus yol tutuş konusunda açık ara öndedir benzinli modelleri. Yine aynı şekilde focus st 130 hp olanlarda daha iyi yol tutuyor. Bu yazdıklarımın hiç biri yüzğnden 156 kötü anlamına gelmiyor. Sadece daha iyi yol tutanlar var demek

İyi de biz de daha iyi yol tutanlar yok demiyoruz ki? Bizzat ben yazmışım ondan iyi tutunan Citroen sürüyorum diye. :D Yanlış anlaşılma verdiğiniz donelerde.

156 geyik testini en hızlı alan araç değildir (onu yapan Citroen Xantia Activa'dır), aynı şekilde "günümüz teknolojisine sahip araçların yanına yaklaşamayacağı" sözü fazla genelleştirilmiş bir tespit. Yola tutunma/handling konuları model yılına göre otomatik artmaz. Bir bakarsınız endüstrinin odağı güvenliğe kayar (2000-2005 aralığından itibaren olan gibi), yeni modeller eskilere göre ağır çıkmaya başlar, aynı arabanın yeni kasasına geçenlerden nostalji dinleyiverirsiniz.

Hatta daha acayip bir örnek vereceğim: Ne zaman başladılar bilmiyorum ama BMW 3 serisi de dahil olmak üzere, piyasadaki hemen hemen tüm "normal" araçların, bir miktar önden kayacak şekilde kasıtlı olarak ayarlandığını söylesem? Normal kullanıcı arkadan değil önden kaymayı daha kolay toparlayacak beceriye sahip. Ayrıca çoğunun ağırlık dağılımı nedeniyle önden kaymayı ESP ile önlemek, arkadan kaymayı önlemeye göre daha kolay. Şu km77'nin testlerine bakın, normal versiyonların çoğunun ESP devreye girene kadar önden kayma eğilimi gösterdiğini, sonra da birdenbire yön değiştirdiğini göreceksiniz.

Şimdi bunları niye söyledim? Çünkü 156'nın modern araçlardan iyi yol tuttuğunu söylemekle onlardan daha kötü yol tuttuğunu söylemek eşit derecede hatalı. 156 modern olsun olmasın bazı arabalardan iyi yol tutar, bazı arabalardan kötü yol tutar. Konu başından beri bunu söylüyoruz. Sizin örneklere kendi bildiklerimden ekleyerek gidelim:

1. Megane RS: Ben özel kitlerle hazırlanmış olmadığı sürece, herhangi bir 156'nın yeni nesil olsun eski nesil olsun herhangi bir RS ile yol tutuşta kapışabileceğini sanmıyorum. Bunu RS'i otomotiv kültürü babında bilen bir 156 sahibi olarak söylüyorum.
2. Bildiğimiz Megane: RS gibi özel bir model olmayan herhangi bir Megane en iyi ihtimalle 156'ya yaklaşır. 2018 modeldi galiba, dizel Megane, handling'de 156'nın yanından geçmez.
3. Focus'un benzinlileri muhtemelen herhangi bir 156'dan hissedilir derecede iyidir. Fersah fersah önde midir? İddialı konuşmak istemiyorum.
4. Focus'un son iki kasasından önceki dizelleri 156'dan iyi değildir. Yenilerinin de çok değişmediğini tahmin ediyorum.
5. F40 öncesi BMW 1'ler, efsane ağırlık dağılımı ve dinamikleriyle 156'ya toz yutturur. Azıcık güzel olsa, bir de BMW olmasa belki 156 değil onun peşinden koşardım. :D
6. F40 BMW 1, önden çekişli ve ağır şasisiyle, kuvvetle muhtemel en iyi ihtimalle 156 kadar iyidir. Benim tahminim genel bakıldığında 156'nın gerisinde kalacak gibi.
7. VW CC gibileri için zaten konuşmuştum.

Bu maddelerin hepsi genellemenin hatalı olduğuna dikkat çekmek için yazıldı. 156'dan daha iyi ve daha kötü yol tutuşa sahip, 2002'den 2020'ye kadar bir yelpazede arabalar koymaya çalıştım.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kelalper

  • Membro
  • İleti: 37
    • Çevrimdışı
Evde sürekli kullandığım 2018 dizel  sedan megane var eşimin aracı. Yol tutuş olarak 156 dan geri kalmaz. Fazla yatıyor ama yol tutarak da dönüyor eğer lastikleri kötü değilse. Kendi kullandığım 156 ile kıyaslayamam bende 18" jant yay ve kule vergisi var. Benimki biraz sabit şu anda.
Bundan önce de benzinli focusumuz vardı. O his olarak daha iyiydi megane dan.
IN BOOST WE TRUST

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.489
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 yol tutuşu ne kadar iyi?Limtileri,kabiliyetleri.
« #22 : 09 Eylül 2020, 00:25:20 »
Evde sürekli kullandığım 2018 dizel  sedan megane var eşimin aracı. Yol tutuş olarak 156 dan geri kalmaz. Fazla yatıyor ama yol tutarak da dönüyor eğer lastikleri kötü değilse. Kendi kullandığım 156 ile kıyaslayamam bende 18" jant yay ve kule vergisi var. Benimki biraz sabit şu anda.
Bundan önce de benzinli focusumuz vardı. O his olarak daha iyiydi megane dan.

Bu güzel tartışmayı öylece bırakmışız, forumu özleyip eski konulara dönünce hortlatasım geldi. :) Elinize klavyenize sağlık.

Söylediğiniz Megane gerçekten yola tutunma olarak 156'yı aratmayabilir. Açıkçası eşimin kullanacağı araba olarak 156 mı Megane mı desek, Megane derim. Başkalarının düşündüğünün aksine yumuşak süspansiyon serte göre daha iyi tutunuyor. Araç kaydıktan sonra tecrübeli bir sürücü bile boş anına denkgelirse ister 156 olsun ister Megane olsun, toparlayamayabilir. O yüzden "normal" kullanım için ben yumuşak süspansiyonlu, geç "kopan" arabayı tercih ederim açıkçası. Tek yapmanız gereken hız tabelalarına göre gazdan ayağı çekmek.

Focus hala sınıfının benchmark'ı galiba. Benzinli olanların burnu dizellere göre daha mı hafif? Son 2 nesil Focus'u hiç kullanmadım galiba, 156 ile kıyaslayacak bilgim yok onlarla ilgili.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
2693 Yanıt
198008 Gösterim
Son İleti 14 Temmuz 2020, 15:41:36
Gönderen: agucba
25 Yanıt
1004 Gösterim
Son İleti 05 Kasım 2011, 14:18:55
Gönderen: canunal
44 Yanıt
2489 Gösterim
Son İleti 28 Eylül 2013, 22:13:05
Gönderen: agucba
19 Yanıt
2478 Gösterim
Son İleti 06 Ekim 2013, 13:22:24
Gönderen: tolga_ozhan
7 Yanıt
1831 Gösterim
Son İleti 18 Eylül 2015, 11:44:03
Gönderen: yigitekimdemir

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal