Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 1.9JTDm vs 159 2.4JTDm

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

erk1n

Türkiye'de 2.4JTDm satılmadı ancak eğer olsaydı ve bugün 159 alsaydınız 1.9 mu tercih ederdiniz yoksa 2.4 mü tercih ederdiniz?

İkinci sorum ise Alfa Romeo hiç çift turbolu 1.9 dizel sattı mı? Sattıysa hangi yıllardan itibaren? Sadece Türkiye için sormuyorum.

Üçüncü bir sorum ise 159'un yıllar içerisindeki gelişimiyle alakalı. Örneğin ağırlığı hangi yıllardan sonra hafifletildi? Hangi yıllardan sonra başka olumlu değişiklikler yapıldı? Ekstra aksesuar, donanım olur, başka konularda iyileştirme olur...

Son sorum ise.. 180,000km 'de olan ancak tüm bakımları zamanında yetkili serviste yapılmış ve hepsinin kaydı olan bir 159 alınır mı?

Teşekkür ederim
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

Reha

 159'da çift turbolu motor hiçbir zaman kullanılmadı. 2.0 ve 2.4 jtdm motorlar ise dediğiniz gibi resmi ithalat olarak Türkiye'ye hiç girmedi. Bildiğim kadarıyla gümrük girişli bir ti paket 2.4 jtdm sw 159 var.
İyileştirmelere gelirsek... 2008 yılının sonunda bir takım değişikliklere uğramış. Görünüşteki farklılıklar koltuk döşemesinin deseni, blue&me, usb girişi, jant modeli, bagaj kapağının açılma şekli (ambleme basarak açılıyor). En önemli değişikli ise ağırlığın 45 kilo düşürülmesi. Bunu sağlamak için fren kaliperleri, süspansiyon parçalarında alüminyum alaşım kullanılmış. Ayrıca 2009 yılında 200 hp'lik 1.8 tbi motor da seçeneklere eklenmiş.

muğlalı

1---2.4 jtdm Türkiyede satılsaydı muhtemelen çok çok az satılırdı çünkü 1.9 jtdm bile rakiplerinden çokta uygun satılmıyordu hatta A4 ile aynı fiyattı sanırsam.2.el olsaydı ben kesinlikle zorlardım kendimi 2.4 için Eğer itaylayaya gidersem en çok istediğim şey 2.4 ünü kullanmak.3---Hafifleme sadece makyajlı kasalarda yani 2009 sonrası modellerde var, makyajsız 2009 modellerde azda olsa var elde kalan oldukları için.2 sini de sürmüş biri olarak hafifleme çok çok net farkediliyor kapının kapanma sesi daha boş, daha seri, bunun yanında makyasızlarıda ki tank gibi sürüş hissi makyajlıda kesinlikle yok arka taraf daha geniş şahsen makyajlı koltuğu alıp taktırmak isterim.4--- değil 180,250 binde bile 1.9 jtdm alınır bakımlı olduktan sonra düzgün kullanılırsa ve bakılırsa 450-500 bin den aşşa bu motoru öldürmek imkansızdır örnekleri fazlasıyla mevcut.5---159 kullanmış ve bu bilgilerin çoğunu bilmenize rağmen bu soruları neden sordunuz?

erk1n

159 kullanırken bu soruların bazılarının cevabını biliyordum ama aradan baya zaman geçti bilgi tazelemek istedim. Bazılarını bilmiyordum. Mesela makyajlı 159'ların arka tarafının daha geniş olduğunu hiç bilmiyordum.

Yurtdışına taşınıyorum, araba bakıyorum kendime. 159 adaylardan birisi.

2008 olup makyajlı olan yok sanırım değil mi? 2009 'dan başlıyor? Makyajlı olması büyük avantaj, kesinlikle 2009 ve sonrası bak mı dersiniz?

Siz olsanız otomatik mi manuel mi tercih edersiniz?
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

muğlalı

You are not allowed to view links. Register or Login
159 kullanırken bu soruların bazılarının cevabını biliyordum ama aradan baya zaman geçti bilgi tazelemek istedim. Bazılarını bilmiyordum. Mesela makyajlı 159'ların arka tarafının daha geniş olduğunu hiç bilmiyordum.

Yurtdışına taşınıyorum, araba bakıyorum kendime. 159 adaylardan birisi.

2008 olup makyajlı olan yok sanırım değil mi? 2009 'dan başlıyor? Makyajlı olması büyük avantaj, kesinlikle 2009 ve sonrası bak mı dersiniz?

Siz olsanız otomatik mi manuel mi tercih edersiniz?
Avrupada 2008 lerde makyajlı kasa var bizde model yılından dolayı 2009 olacak şekilde geldi otomatik tavsiye ederim ülke belli mi?2.4 jtdm ti paket mükemmel olur otomatik 2.4 de yok galiba.

erk1n

Aslında en mantıklı motor seçeneği 2.0JTDM imiş.. Hem 170hp, hemde 1.9JTDM'den daha az yakıyor. 2.0'lar 2009 ve üzerinde var sadece. Ama malesef fiyatları yüksek. Yüksek derken aynı paralara 2010 model A6 2.0TDI alınıyor.

2.4 bakayım diyeceğim ama onlarında 2009 ve üzeri modellerinin fiyatları yine A6 civarı.

Bu durumda ya 2008 2.4JTDM alacağım ya da başka marka-model bakacağım.

Makyajlı olması ne kadar önemli sizce?

Bu arada ülke İsveç.
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login
Türkiye'de 2.4JTDm satılmadı ancak eğer olsaydı ve bugün 159 alsaydınız 1.9 mu tercih ederdiniz yoksa 2.4 mü tercih ederdiniz?

İkinci sorum ise Alfa Romeo hiç çift turbolu 1.9 dizel sattı mı? Sattıysa hangi yıllardan itibaren? Sadece Türkiye için sormuyorum.

Üçüncü bir sorum ise 159'un yıllar içerisindeki gelişimiyle alakalı. Örneğin ağırlığı hangi yıllardan sonra hafifletildi? Hangi yıllardan sonra başka olumlu değişiklikler yapıldı? Ekstra aksesuar, donanım olur, başka konularda iyileştirme olur...

Son sorum ise.. 180,000km 'de olan ancak tüm bakımları zamanında yetkili serviste yapılmış ve hepsinin kaydı olan bir 159 alınır mı?

Teşekkür ederim

son soruya cevabım alınmaz 180 bin diye kilometre mi olur.
Multijet gibi kendini kanıtlayamamış 30 binde çürüyen bir motor alınmamalı.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

erk1n

Motor haricinde yürüyen aksam, şanzuman, elektrik tesisatı, koltuklar vb. kullanıldıkça eskiyen yüzlerce parça var. Bunlarıda göz önünde bulundurmak gerekir.

Burada konuşulması gereken bence uygun fiyata 180,000km 'de bir 159 mi tercih edilmelidir ya da %25 daha fazla para vererek daha az kullanılmış bir 159 mu tercih edilmelidir?

%25 daha ucuza alacağım diye %40 daha fazla para harcamak birde üzerinde zaman kabı ve rezillik yaşamakta var... Veya %25 ucuza alıp ciddi bir sorun yaşamamakta. Tecrübeli arkadaşların yorumunu merak etmiştim.

Anladığım kadarıyla siz bakımları zamanında yapılmış ve hor kullanılmamış bir 159'un 180.000km'de göz kapalı alınabileceğini, böylece %25 ucuz fiyatın bir avantaj oluşturacağını söylüyorsunuz.
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

max-ime

Çift turbo olarak bilinen motorlarda çift turbo değil twin scroll turbo.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


erk1n

You are not allowed to view links. Register or Login
Çift turbo olarak bilinen motorlarda çift turbo değil twin scroll turbo.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alt devirlerli üst devirleri ayrı ayrı besliyor değil mi? 2.0JTDm 170hp olan motor? Bu motora sahip 159'ları Türkiye'ye neden getirmişler anlaşılacak gibi değil.
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

muğlalı

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Çift turbo olarak bilinen motorlarda çift turbo değil twin scroll turbo.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alt devirlerli üst devirleri ayrı ayrı besliyor değil mi? 2.0JTDm 170hp olan motor? Bu motora sahip 159'ları Türkiye'ye neden getirmişler anlaşılacak gibi değil.
Bu motor zaten 2010 da çıktı son gelen 159 lar zaten 2010 da geldi tr ye 2011 model olarak trafiğe çıktı ki o zamanlar zaten satışlar durdu gibi bir şeydi, 2010 da 1.9 jtdm plus xenonsuz olanı 82 bine satılıyordu(ilk el bir 159 sahibi söyledi) 320d ile aynı fiyata yani bu ortamda tofaşın 2.0 ı getirmemesi şaşırtcı değil.

erk1n

1.9 ile 2.0 ın ithalat vergi dilimi de aynı, MTV'si de aynı. Getirebilirlermiş bence. Neyse.. Gelmemiş sonuçta.

O zaman dediğim gibi hedefim 2010 2.0JTDM yakalamak. Ama şimdilik ilandaki 2.0'ların fiyatları yüksek, o fiyata A6 2.0TDI 170hp'yi veya 320d xdrive'ı alabiliyorum ki onlardan birini tercih ederim.

Bir tane çok iyi fiyata 2008 2.4JTDM var. Tüketim değerleri neredeyse 2008 1.9 ile aynı, çok fark yok. Ekstradan 50hp'si var ve tabii ekstradan tork. :) Bunu alıp, gerekli yedek parçaları İtalya'dan temin edip, Türkiye'de komple elden geçirtirsem çok güzel bir makina olur sanırım. Mesela amortisötler falan değişmediyse komple değiştirmek gerek.

Çekindiğim durum şu. Avrupa'da yedek parça Türkiye'ye oranla daha kolay bulunuyor ve daha ucuz olmasına rağmen isçilikler çok yüksek, bundan dolayı bana orada acil onarım gerektiren sorun çıkarmasa iyi olur. Zaten ben yılda 1 kere TR'ye geldiğimde komple bakımını yapıp tüm eksiklerini tamamlarım.
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login
Motor haricinde yürüyen aksam, şanzuman, elektrik tesisatı, koltuklar vb. kullanıldıkça eskiyen yüzlerce parça var. Bunlarıda göz önünde bulundurmak gerekir.

Burada konuşulması gereken bence uygun fiyata 180,000km 'de bir 159 mi tercih edilmelidir ya da %25 daha fazla para vererek daha az kullanılmış bir 159 mu tercih edilmelidir?

%25 daha ucuza alacağım diye %40 daha fazla para harcamak birde üzerinde zaman kabı ve rezillik yaşamakta var... Veya %25 ucuza alıp ciddi bir sorun yaşamamakta. Tecrübeli arkadaşların yorumunu merak etmiştim.

Anladığım kadarıyla siz bakımları zamanında yapılmış ve hor kullanılmamış bir 159'un 180.000km'de göz kapalı alınabileceğini, böylece %25 ucuz fiyatın bir avantaj oluşturacağını söylüyorsunuz.
diğer eskiyen yapılar diğer markalarda da eskiyor. Ne kadar para o kadar köfte, alabiliyorsanız tabiki sıfıra en yakınını alın. 400 küsür bindeki 159'un 100 bindeki bazı 159'lardan koltuğuna kadar daha iyi olduğunu gördüm. Bunu siz araçlara baktığınızda gözlemleyecek ve iyi olanı seçeceksiniz mecbur.

ben 2.4 derim. Sonuçta 1.9'a daha yakın bi motor. 2.0'a göre daha klasik bir turbodizel. Ayrıca hacim de var, yazılım vb performans arttırmaya yönelik işlemlere çok daha iyi ve verimli cevap verecektir.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

erk1n

You are not allowed to view links. Register or Login teşekkürler.

Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

max-ime


1.9 jtdm asıl olarak o döenemki 3.18D'nin rakibi olarak getirilmişti, zaten Avrupa'da da bu şekilde kabul ediliyor.

2.0 ile gelseydi fiyat olarak BMW'ye yakın belki pahalı olurdu, sanırım getirmeme sebepleri bu.

Twin scroll turboya gelirsek tek turbolara göre tabiki tork eğrisi daha uzun ve maksimum tork daha fazla oluyor. Şuan BMW motorlarının performansının aynı güçteki diğer motorlara göredaha başarılı olmasının altında bu sebep yatıyor.

master

Polemiğe girmem 2.4 alırım. Fırsat varsa, fiyatlar arasında da uçurum yoksa veya ayrılabilecek bütçe varsa ben seçeneğimi kesinlikle 2.4'ten yana kullanırım. Çok basit oynamalarla 230-240hp civarında rakamlara da çıkıyor ki böylece çok ideal bir 159 oluyor. Memlekette üç beş tane olsa da tadına baksak keşke.

Beklenti de önemli tabii ki, olay konfor, donanım opsiyonları ve genişlik ise A6 daha üstün bir araba, ama 159'un iç hacmi ve donanımı yetiyorsa 2.4 dizel motorla 159 gayet de A6'ya tercih edilebilir.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Passione

159 2.4 jtdm nin 2 cesidi var 1. Borg Warner turbolu 200hp 2. Garrett GTB 2056V  210hp efsane turbolu model. Kesinlikle imkan varsa 210hp lik modeli alin. Her devirde cok daha seri bir model digerine gore.
"centocinguantanove"

hi_cazz

Bende 2.4 derim. Hatta 2.4ünd awd olanı varsa kesinlikle awd alın. Çünkü fwd araçta bir yerden sonra fazla güç daha fazla konrolsüz güç anlamına geliyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk


ar.159

Twin turbo meselesini benimde aklım bir türlü almamıştı zira fiatta bu motor en iyi örneklerinden olan 1.9 jtdm 190 hp olarak vardı var olmasına ama sadece lancia deltada kullanıldı çok daha spor ve kullanıcı kitlesi tarafından kabul edilecek 159 da niye kullanılmadı aklım almıyor
You are not allowed to view links. Register or Login


Sent from my iPhone using Tapatalk
34 AV 0020 COMING SOON!!
"Diğerleri otomobil satmak için yarışır, biz ise yarışmak için otomobil satarız."Enzo-Ferrari
"Ne zaman yolda bir Alfa Romeo görsem şapkamı çıkartıp onu selamlarım." Henry Ford

Reha

 Sistem güzelmiş. Alt devirler için bir de küçük turbo koymuşlar. Aslında mantığı Vag tsi motorlarla aynı. Faklı olarak supercharger yerine turbo var. 159'da kullanılmaması üzücü.

Sercan Keklik

1.9 190 lık delta motoru tam bir güc makinası fakat piyasa için verimli değil. Neden?

1- Otomatik Vites Seçeneği yok

2- Yakıt tüketimi fazla

3- Şehir içi Kullanıma uygun degil. (Gerçi Dizel Araçların %80 i şehir içi kullanıma müsait degil.)

1.9 190 lık turboyu anlatmak gerekir ise;

İki türbün kullanımı ile çift kademeli bir hava sıkıştırma sistemi adapte edilmiş olup bu şekilde düşük devirlerde maksimum güç artışı tork elde edilmektedir.
Sistem düşük devirlerde kullanılan sabit geometrili bir yüksek basınç türbünü (1) ve diğer motor devirlerinde kullanılan sabit geometrili bir alçak basınç türbününden (2) oluşmaktadır.



1. Yüksek basınç türbünü
2. Alçak basınç türbünü
3. Egzoz gazları kumanda by -pass pnömatik aktüvatörü
4. Waste-Gate valfi kumanda pnömatik aktüvatörü
5. Mekanik otomatik valflı hava kanalı
6. Egzoz manifoldu
7. Egzoz gazı sıcaklık sensörü
Çalişmasi

Sistemin değişik çalışma modları motor kontrol ünitesi tarafından vakum kumandası ile egzoz gazı by-pass valfine baskı yapan pnömatik aktüvatör ( 3) vasıtasıyla elde edilmektedir.
Düşük devirlerde çalışma
Bu durumda egzoz gazı by -pass'ı (3) kapalı olup bütün egzoz gazları tek başına gerekli tüm basıncı veren yüksek basınç türbününe (1) girmektedir.
Alçak basınç türbününün (2) kompresörünün üzerinden sadece emiş havası geçmekte olduğundan düşük devirlerde aktif değildir.
Mekanik otomatik valf (5) alçak basınç kompresörü (2) basınç üretemediğinden kapalı kalmaktadır.



Orta devirlerde çalışma
Bu durumda egzoz gazı by -pass'ı (3) ayar fazındadır.
Her iki türbüne (1) ve (2) egzoz gazları dolar.
Alçak basınç türbününün (2) kompresörü daha sonra yüksek basınç türbünü (1) tarafından sıkıştırılacak olana havayı önceden sıkıştırmaktadır.
Mekanik otomatik valf (5) kompresörün (2) ürettiği basınç kompresörün (1) ürettiği basıncın altında olduğundan kapalı kalmaktadır.



Yüksek devirlerde çalışma
Bu durumda egzoz gazı by -pass'ı (3) tamamen açıktır.
Tüm egzoz gazları tek başına gerekli olan basıncı üreten alçak basınç türbününe (2) dolar ,
Bu durumda mekanik otomatik valf (5) açıktır.
Motor kontrol ünitesi maksimum basıncı limitlemek için alçak basınç türbününün waste gate valfine kumada verir.
Alçak basınç türbününün (1) içersindeki egzoz gazı sıcaklık sensörü motor kontrol ünitesine 820/830 °C sıcaklık sinyali verdiğinde ünite enjeksiyon süreçlerini keserek turbokompresörü ve motoru korumaya almaktadır.

145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

erk1n

2008 model 2.4 JTDM 'de DPF var mıdır?
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

tolga_ozhan


You are not allowed to view links. Register or Login
2008 model 2.4 JTDM 'de DPF var mıdır?

Vardır.

Samet89

ALFA MODENA'DAN TÜRKİYEDE TEK 2.4 JTDM QTRONİC 200 HP EŞSİZ
İlan No: 314632069
You are not allowed to view links. Register or Login


Sent from my iPhone using Tapatalk