Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 159 jts mi jtdm mi?  (Okunma sayısı 1919 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fatih159

  • Membro
  • İleti: 126
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« : 26 Ekim 2008, 00:14:50 »

Arkadaşlar bizde 1.5 yıldır 159 jtdm var. Bir arkadaşım tesadüfen bir 159 jts test etmiş. Penformansının 155hp lik 156 kadar iyi olduğunu şanzıman oranlarının mükemmel ayarlandığını motoru çok beyendiğini belirtti. Oysaki sitedeki arkadaşlar olsun yetkili satıcı olsun herkes dizelin daha iyi hızlandığını belirtmişti. Ben dizelin performansına pek inanmasamda az yakar diye ve otomatik diye dizel almıştım. Sizce dizel motorlardaki tork olayı aldatıcı mı çünkü üst devirlerde çekiş yok alt devirlere göre çok düşük. Benzinli bir 159 1.9jts 160hp performansı sizce dizelden daha mı iyidir.
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2008, 16:45:22 Gönderen: tolga_ozhan »
Giulia Fan!

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.696
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #1 : 26 Ekim 2008, 00:25:51 »
JTS en başta problemlı bı motor herşeyden öte.. yanlış tercih olur..
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 00:25:51 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

fatih159

  • Membro
  • İleti: 126
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #2 : 26 Ekim 2008, 09:50:31 »
Alıntı
JTS en başta problemlı bı motor herşeyden öte.. yanlış tercih olur..
[/quote

Ne gibi bir problem var?
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 09:50:31 Gönderen: fatih159 »
Giulia Fan!

SertackeS

  • Membro
  • İleti: 732
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #3 : 26 Ekim 2008, 10:02:39 »
jts motor brerada, gt de, 159 da yani alfanın en üst seviye araçlarında kullanılıyor. kronik bir sorun mu var yoksa ? ben demerak ettim.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 10:02:39 Gönderen: SertackeS »
_________________________
2004 156 2.0 Selespeed
2006 159 1.9JTD Distinctive
2007 147 1.6 Collezione
2007 GT  1.9JTD Q2
2011 Giulietta 1.6JTD Distinctive beyaz
2011 Giulietta 1.6JTD Distinctive kırmızı

147BLACK

  • Membro
  • İleti: 1.562
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #4 : 26 Ekim 2008, 10:45:24 »
JTD'lerin yüksek ağırlıktan dolayı pek fazla ekonomik bir motor olmadığını, 159 dizellerin çok ekonomik yakıt değerlerinin bulunmadığını bir 159 JTD kullanıcısı söylemişti.
Bir de sitedeki ortak görüş ancak 2.2 JTS'lerin 2.0 TS motorlar kadar seri olabileceğini 159'da belirtiyordu.

TS motorlar sorunlu olduğunu biliyoruz (yağ eksiltme, varyatör vs) ama JTS'lerin sorunsuz olduğunu sanıyordum.
TS sorunlu, JTS sorunlu; illaki JTD'mi almak lazım sorunsuz motor için Alfa'da?
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 10:45:24 Gönderen: 147BLACK »
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #5 : 26 Ekim 2008, 11:06:10 »
quote:
jts motor brerada, gt de, 159 da yani alfanın en üst seviye araçlarında kullanılıyor. kronik bir sorun mu var yoksa ? ben demerak ettim.

Gt'deki JTS ile Brera/Spider/159'daki JTS aynı değil.

quote:
TS motorlar sorunlu olduğunu biliyoruz (yağ eksiltme, varyatör vs) ama JTS'lerin sorunsuz olduğunu sanıyordum.
TS sorunlu, JTS sorunlu; illaki JTD'mi almak lazım sorunsuz motor için Alfa'da?

Yağ eksiltme sorunu sınırlar içinde olan bir durum. Strok mesafesi uzun olan motorların yağı fazla ısınır ve fazla ısınan haliyle eksilir. TS motorlar da uzun strok mesafesine sahip motorlardır ve yazdığım gibi "sınırlar" içinde yağ tüketir. Ayrıca devamlı yüksek devirler çeviren tüm motorlar yağ eksiltir.
Varyatör ise bu motorun zayıf halkası. Onu da düzgün bir kullanım ile zayıf halka olmaktan çıkartacak olan sürücüdür.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 11:06:10 Gönderen: agucba »

///////////////

rollinmccrash

  • Membro
  • İleti: 83
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #6 : 26 Ekim 2008, 11:06:27 »
Sanırım JTS'lerde sorun olarak belirtilen durum, direkt enjeksiyon olması nedeniyle yakıt kalitesine aşırı duyarlı olması. Kalitesiz ve düşük oktanlı yakıt kurum bağlamaya ve vuruntuya neden olabilir. Tabi yakıt kalitesi daha da düşerse erken yanma nedeniyle supaplarda ve pistonda hasar oluşabilir.
Ancak uygun yakıt kullanıldığı sürece bir sorun yaşanacağını sanmıyorum.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 11:06:27 Gönderen: rollinmccrash »
Colin Mcrae
"Toprak yolların Senna'sı"

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.696
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #7 : 26 Ekim 2008, 11:39:44 »
jts motor yapılmış ama söküp gören varsa bi baksın TS ile cogu yerı aynı üstelik o enjektörlerı oraya koyan arge mühendisinin gram aklı yokmuymuş merak edıyorum.. Motor problemınden sonra yazılım problemı var Türkiyedeki 2006-2008 marta kadar gelen araçların hepsının beyın yazılımı problemlı hala düzeltıldımı? hayır.. düzeltilicek mi? sanmıyorum..

Istanbul birmotların çalıştıgı rektifiyeciler belli alın telefonlarını JTS motoru onlara sorun en basiti hepsi almayın diyecektir size. Bana kalsa direk 159 almayın..
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 11:39:44 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #8 : 26 Ekim 2008, 12:13:09 »
Sercan, TS ile JTS aynı değil. İkisi tamamen farklı motorlar. Biri Alfa Romeo motoru, diğeri GM.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 12:13:09 Gönderen: agucba »

///////////////

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.696
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #9 : 26 Ekim 2008, 12:17:27 »
abı sökük bir JTS motoru görürsen üst silindir kapagı sökük bir bak anlıcaksın hatta buna bıle gerek yok TS ile JTS nin dışına bak alternatörüde klima kompresörüde her şeyi aynı yerdedir.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 12:17:27 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

SertackeS

  • Membro
  • İleti: 732
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #10 : 26 Ekim 2008, 12:29:31 »
quote:

quote:
jts motor brerada, gt de, 159 da yani alfanın en üst seviye araçlarında kullanılıyor. kronik bir sorun mu var yoksa ? ben demerak ettim.

Gt'deki JTS ile Brera/Spider/159'daki JTS aynı değil.





GTdeki JTS motorda sorun yok mu demek olur bu cümle? ve ne tür bir farkdan sözedebiliriz?

bi konuda daha yardım ederseniz sevinirim. bu kelimelerin açılımları nedir?
TS twin spark
JTS ?
JTD dizel?
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 12:29:31 Gönderen: SertackeS »
_________________________
2004 156 2.0 Selespeed
2006 159 1.9JTD Distinctive
2007 147 1.6 Collezione
2007 GT  1.9JTD Q2
2011 Giulietta 1.6JTD Distinctive beyaz
2011 Giulietta 1.6JTD Distinctive kırmızı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #11 : 26 Ekim 2008, 13:44:35 »
Sercan, klima kompresörü ile alternatörün aynı yerde olması motorların aynı olduğu anlamına gelmez. Senin araba ile babanın arabalarını yanyana getirip bir bakman yeterli. İlk önce emme manifoldunun farklı yerlerde olduğunu göreceksin. Biri önde biri arkada. Bunu yapabilmek için de motorun üst kapağının, yani subapların, egzantriğin olduğu parçanın farklı olması gerekir.
Ayrıca TS, triger ile tahriği sağlarken 1.9-2.2 JTS zincirli.
Her ikisinin tek ortak noktası 4 silindirli olmaları.
Hatta bir gün fırsat olursa, benim araba, Kamutay'ın araba ve babanın 159'u yanyana getirerek daha rahat anlayabiliriz farkı.


quote:

GTdeki JTS motorda sorun yok mu demek olur bu cümle? ve ne tür bir farkdan sözedebiliriz?

bi konuda daha yardım ederseniz sevinirim. bu kelimelerin açılımları nedir?
TS twin spark
JTS ?
JTD dizel?



TS/Twin Spark: Silindir başına iki buji ateşlemeli motor. Yakıt karışımı geleneksel şekilde emme manifoldunda gerçekleşir.

2.0 JTS (Jet Thrust Stoichiometric): Mevcut TS motorun yeni jenerasyonudur. Silindir üst kapağı (egzantrik ve subapların olduğu kısım)  tamamen yeniden dizayn edilmiştir, yüksek basınçlı ve direkt enjeksiyonlu benzinli bir sistemde geliştirilmiştir. Yakıt karşımı silindirin içinde gerçekleşmekte. Bu motor 156/156 SW/GT/GTV (916) ve Spider'da (916) kullanılmıştır. Triger ile çalışmakta. Türkiye'ye resmi yollardan yani yetkili ithalatçı/distribütor ile GT haricinde gelmemiştir. Çift bujili değildir.

1.9-2.2 JTS: GM alt yapısı/bloğu üzerine geliştirilmiştir. TS ve JTS'ten (GT'deki) farklı olarak hem hem emme hem de egzoz egzantrikleri ayarlı. Çift bujili değildir.

JTD/JTDm: JTD, bir Common Rail dizeldir. Yani yakıt tek bir ortak hat üzerinden basınçla silindirlere enjekte edilmekte. Kısaca Common Rail Unijet'te diyebiliriz. JTDm'deki "m" ise "Multijet"'in kısaltılmışıdır ve bu motorda yakıt silindirlere bir yanma süresinde bir çok kez enjekte edilerek daha homojen bir yanma sağlanmakta. Enjektörün ana püskürtmesine çok yakın ve peş peşe gelen iki kısa süreli püskürtme daha.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 13:44:35 Gönderen: agucba »

///////////////

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.696
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #12 : 26 Ekim 2008, 13:59:17 »
quote:

Sercan, klima kompresörü ile alternatörün aynı yerde olması motorların aynı olduğu anlamına gelmez. Senin araba ile babanın arabalarını yanyana getirip bir bakman yeterli. İlk önce emme manifoldunun farklı yerlerde olduğunu göreceksin. Biri önde biri arkada. Bunu yapabilmek için de motorun üst kapağının, yani subapların, egzantriğin olduğu parçanın farklı olması gerekir.
Ayrıca TS, triger ile tahriği sağlarken 1.9-2.2 JTS zincirli.
Her ikisinin tek ortak noktası 4 silindirli olmaları.
Hatta bir gün fırsat olursa, benim araba, Kamutay'ın araba ve babanın 159'u yanyana getirerek daha rahat anlayabiliriz farkı.



yep yeni bir motor tasarlanıyorsa eger herşeyın aynı yerde olmasıda gerekmez dımı? ama alfada hep böyle.. 147 shıbı ol sonra gıt gt al aynı ıcı.. yürüyeni desen aynı..

Brera spier 159 al aynı.. işin basitine kaçmak budur.. Motor kısmına gelınce ise sen hiç üst kapagı acılmış bir 159 JTS motoru gördünmü abi?
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 13:59:17 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #13 : 26 Ekim 2008, 14:14:45 »
Görmedim Sercan.
Ama hangi üst kapaktan bahsettiğini de  anlamadım?

Senin bahsettiğin üst kapak mı, silindir kapağı mı?
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 14:14:45 Gönderen: agucba »

///////////////

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.696
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #14 : 26 Ekim 2008, 15:06:56 »
evet
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 15:06:56 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #15 : 26 Ekim 2008, 16:25:55 »
... with the arrival of the 159, that more variants of the JTS were produced. The 2.0 JTS gave way to a 1.9 L variant with 118 kW (160 PS) and a 2.2 L version with 136 kW (185 PS). The 1.9JTS and 2.2JTS form part of a new engine family and are completely different from the 2.0JTS. Both 1.9 L and 2.2 L have chain driven camshafts and variable valve timing on both inlet and exhaust camshafts. Both current 1.9 and 2.2 JTS engine blocks are supplied by GM to the Fiat group.

Açıklama yeterli mi?

Bir de resimlere bakınca TS ile 1. nesil JTS'nin üst kapaığının farklı olduğu görülebilir. Emme manifolda (mavi) öne doğru bakmakta.

TS Motor



1. Nesil JTS


2. Nesil JTS
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 16:25:55 Gönderen: agucba »

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #16 : 26 Ekim 2008, 18:31:56 »
quote:

abı sökük bir JTS motoru görürsen üst silindir kapagı sökük bir bak anlıcaksın hatta buna bıle gerek yok TS ile JTS nin dışına bak alternatörüde klima kompresörüde her şeyi aynı yerdedir.




Alternatör-klima kompresörü ve dahi hidrolik direksiyon pompasının aynı yerde olması gayet normaldir. Bu ekipmanlar kayışlı bir tahrik grubundan güç alırlar ve birbirinden uzak ve farklı yerlere konumlandırmak  komiktir. Farklı tarafta bulunan ise marş motorudur, o da volana ilk marşta tahrik etmek maksatlıdır. Serkan'ın da bahsettiği gibi jts motorların yerleşimi TS motorlara göre 180 derece farklıdır.
Üst silindir kapağını söktükten sonra bütün sıralı 4 silindir motorlar birbirlerine benzerler zaten, bunda ne gariplik var anlayamadım? Bir blok, 4 tane piston gömleği ve içinde pistonlar, gömleklerin etrafında da soğutma kanalları. Yani ?

JTS motorlar iyidir ya da kötüdür birşey diyemem ama T.S motorlar ile birbirlerinden çok farklı motorlardır.  
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 18:31:56 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.696
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #17 : 26 Ekim 2008, 18:43:41 »
o zaman sızın mangıtınıza göre bıdakı nesıldede emme manıfoldunu bi daha terse cevırsınler tekrar farklı motor olsun? sökülmüş JTS motoru gören yokmu ya? Bostancıda KONYALI Motor rektifiye var gidin bi bakın JTS motora başka bişi söylemiyorum..

Ayriyetten bizim 159da servise gidicegi bi vakit söylym sıze gıdın onuda ınceleyın her tarafını söküyorlar her servıse gıttıgınde nasılsa
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 18:43:41 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #18 : 26 Ekim 2008, 19:08:41 »
quote:

o zaman sızın mangıtınıza göre bıdakı nesıldede emme manıfoldunu bi daha terse cevırsınler tekrar farklı motor olsun? sökülmüş JTS motoru gören yokmu ya? Bostancıda KONYALI Motor rektifiye var gidin bi bakın JTS motora başka bişi söylemiyorum..

Ayriyetten bizim 159da servise gidicegi bi vakit söylym sıze gıdın onuda ınceleyın her tarafını söküyorlar her servıse gıttıgınde nasılsa



Ne alakası var sercan emme manifoldunun yeriyle. Yazılanların içinden cımbızla çektiğin şeyi yazıyorsun. Bahsettiğin yardımcı ekipmanların farklı yerde olmaları komiktir diyorum. Bu ekipmanlar aynı tahrik grubuyla çalıştırılırlar. Sana farklı görünebilmek için her biri için ayrı bir kayışla çalıştırsınlar, motor kompartmanının değişik yerlerinde bulunsun. Böylece yeni motor yapmış olsunlar öyle mi?
Sıralı 4 silindir motor bloklarının neredeyse hepsi aynı görüntüdir diyorum birşey yazmıyorsun.

Üst kapak sökülünce nasıl farklılıkta bir görüntü görmek istiyorsun?
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 19:08:41 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #19 : 26 Ekim 2008, 19:13:49 »
Sercan, daha hangi örnekleri vereyim?

Senin arabadaki Twin Spark 16V ile Türkiye'ye de gelen GT'nin JTS motorları aynı bloklara (pistonların gidip geldiği yer) sahiptir. Üst kapak (egzantrik ve subapların olduğu yer) farklıdır. Resimlere bakarsan anlarsın.

159'larda kullanılan 1.9-2.2 JTS'ler ise tamamen farklı motorlardır. Direkt enjeksiyonlu olması sebebi ile üst kapağı GT'deki JTS motoru ile benzerlik gösteriyor olabilir. Çünkü her iki motor direkt enjeksiyonlu ve aynı temel prensipleri kullanmak zorundalar.

Ama genele bakacak olursan TS/JTS ile şu anda olan JTS'ler tamamen farklıdır.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 19:13:49 Gönderen: agucba »

///////////////

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.696
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #20 : 26 Ekim 2008, 19:17:59 »
abı tamam bunlar kayışla calısıo ıtıraz eden yokkı ama yerlerı bıle aynı dememdekı olay su; degisik bisi yok.. Alternatör aynı alternatör.. sök blogu ıcındekı pıstonun segmanın vss kalıtesı ıle T.S Motorun ıcındekı mazemenın kalıtesının sertlıgı aynı.. bunu söküp test edıolar rektıfıyecıler kafalarına göre kımse bısı söylemiyoki.. madem bu 159 larda kullanılan JTS motor bu kadar ıyı hatta övüyosunuz GM yaptı diye niye satılmıyor ülkede? Yakıttan mı? Hayır.. hemen hemen aynı yakıyorlar şehir içinde 2-3 litre fark şehir dısnda aynı..

JTS dahamı pahalı satın alırken hayır daha ucuz.. niye kimse JTS almıyor? araştıdıkları ıcın mı? HAYIR! Özellikle Istanbuldakilerle muhattap oldugum icin istanbulu baz alıyorum...! istanbulda hiç bir showroom JTS almanızı önermıyor..! Sebep? e dizel var daha az yakıyor bahanesı bu.. Sizce mantıklı mı? Dizel az yakıyor diye traktöre binmek? Çok yol yapan için eywallah ama adam zevkıne araba almaya gıdıyor JTS ıstıyorum dıyo alma dıyolar :)

YETKILI bir servise gittiginizde JTS kayıtlarına bakmayı isteyin eger bi kaç tanıdıgınız varsa cok rahat yardımcı olurlar zaten.. Hepsı problemlı!!! gözümün önünde 32 tane araç birmot beylikdüzü serviste bekledıgı günleri biliyorum 32 TANE JTS motor problemı yüzünden serviste.. ee para verdık? garantı tamam ama para verdık niye aldık binmek icinmi serviste yatması ıcın mı?

Yurt dısı forumlarında özellikle 2008 marttan sonrakı üretimler ıcın problemsız denılebılıyor tabı ne kadar dogru yanlıs tartısılır..
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 19:17:59 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #21 : 26 Ekim 2008, 19:24:44 »
Ben jts iyidir demedim, kimse de demiyor ki zaten. Sen farklı şeylerden söz ediyorsun hala. Görüntüsü şekli aynı diyorsun. Şeklin şemalin ne anlamı var. Aynı olsane farklı olsa ne.
JTS iyidir kötüdür bilmem. Bir iki deneme sürüğü dışında tecrübem yok, sahibi de değilim.

JTS motorların kötü motorlar olduğunu ifade etmek için T.S motorlar ile herşeyi aynı, şusu busu aynı demek bence normal bir yol değil.

Şahsen kısa vadede jts motorlu bir araç almayı düşünmediğim için çok ta önemsemiyorum zaten iyi ya da kötü olmasını ayrıca...
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 19:24:44 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #22 : 26 Ekim 2008, 19:26:37 »
Sercan, sabahtan beri ben ne yazıyorum, sen ne cevap veriyorsun şimdi. Sabahtan beri motorlar farklı diyorum, sen şimdi kullanılan malzeme aynı diyorsun.

TS veya JTS, iyi veya kötü diye yazdığım bir tek cümle var mı?

GM iyidir diye yazdığım bir tane cümle var mı?

Hem motorlar üretilirken kullanılan malzeme aynı diyorsun. Motor yapılırken uzaydan yeni bir madde mi getireceklerdi?

Birmot'u sen bizden daha iyi tanırsın, tanıyorsun ve ne kadar dürüst olduklarına sen bizden çok daha iyi biliyorsundur. JTS'yi tavsiye etmemelerinin mutlaka çok farklı bir nedeni vardır.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 19:26:37 Gönderen: agucba »

///////////////

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.696
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #23 : 26 Ekim 2008, 19:37:08 »
ya sanırım ben anlatamıorm yada anlamadınız :)

motor ve blokta kullanılıcak mazeme bellıdır! ama her mazemenın bır dırencı vardır ve bu dırenc motor versıyonuna göre degısen bırseydır.. sıkıştırmadan bahsetmıyorum bakın mazemenın dırencınden bahsedıyorum..

T.S söktügünüz bir pistonun direnci JTS nınkiyle aynı cıkması normal bir durum diyebilicek olan varmı? Pistonlar hic kullanılmamış SIFIR Pistonlar..

Yag sekamnı cok basıt bısı gıbı gözüksede onunda bı kalıtesı dırencı önem taşımıyo mazemenin ham maddesi aynı dıyebılen varmı?
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 19:37:08 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
159 jts mi jtdm mi?
« #24 : 26 Ekim 2008, 19:41:55 »
Bu yazılanlardan sonra anladığım tek şey, Alfa Romeo mühendisleri, Bostancı'daki rektifiyeciler kadar bu işi bilmiyorlar...
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2008, 19:41:55 Gönderen: agucba »

///////////////

 

GoogleTagged