0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hoşgeldiniz GT Sahibi olarak GT'ye oyum.Koltukları da belinize daha iyi gelecektir
Koltuklar için kilo sınırlaması var mı? Herkesin beline iyi geliyor mu?
Boyum 1.85 yaklaşık 2 sene kullandım GT'yi en ufak sıkıntı olmadı. Sadece koltukların yanal desteğinden babam rahat hissetmiyordu koltuklarda. Yani kilo problemi varsa sıkıntı olabilir. Her sürüşümde ayrı bir keyif alıyorudum GT'de. 159'um yok objektif bir yorum olmaz ama oyum düzgün temiz bir GT'den yana.
Bana yetmiyor tabi 110 kg olunca SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Zevk icin gt q2 derim Yok aile binecek, şehir içi cok yol katledilecek o zaman otomatik 159.
2010 ve üstü MiTo
Bende tam 1 yıldır GT SS kullanıyorum. Kenarda 1 tanede mk 2 sunrooflu 156 var. 156 ve GT ikisinde de yay gergi ve 17" orjinal jant kombini var. 2 side harika yol tutuyor ve sürüşleri çok keyifli. GT alınacaksa benzinli ve selespeed alınmalı. Neden derseniz q2 bulmak yada temiz q2 bulmak çok zor. Zaten bildiğim kadarıyla 8 tane ülkeye girmiş. Bu nedenle benzinli temiz GT bulma ihtimali çok daha fazla. Selespeed olması ise kullanım zevkini doruklara çıkarması ile ilgili. Manuel de kullandım ancak aynı tadı alamadım. Selespeed bakım maliyetine değinmiyorum çünkü Alfa Romeo kullanan bir insan herşeyi göze alarak sahibi olmuştur diye düşünüyorum. Bekar olduğum için GT benim adıma mantıklı. Arka koltukları ve bagaj hacmi biraz fedakarlık ile eş-çocuk durumuna da uygun. Uzun yolda yakıt olarak gece 6,6 gündüz 7,6 lt.ler ile seyahat edilebiliyor. 159 a gelirsek stock halde ş.içi çok hantal. Tam bir uzun yol arabası. Sürati neredeyse 180 e kadar hissettirmediği için uzun yolda daha keyifli. Trafikte 80 km hız ile açıkçası canınız sıkılıyor. Çünkü gitmiyormuşsunuz gibi bir hava var. Stock haline ek olarak stage 1 soft bir yazılım ile ş.içinde de tatminkar hale geliyor. Bagaj hacmi ve koltukları bence dev gibi bir boyuta rağmen yetersiz. Ben 1,85 m ve 110 kg boyutlarında olduğumdan bana arkası çok dar geliyor. 156 yı da hesaba katmamın sebebi bu zaten. 156 nın arkası daha geniş. Daha rahat yolculuk yapılıyor. Tabii 1.6 TS performans olarak 159 un çok gerisinde. Ama 2.0 TS ile hiç sıkıntı yaşanmaz. Bakım maliyetleri olarak GT çok daha ekonomik. Ayrıca ön takımı o kadar da çıt kırıldım değil. 1 yıldır zaman zaman çok da iyi yollarda kullanmamama herhangi bir ön takım vs. altlarla ilgili bir ses hala yok. Kaldı ki 159 a göre çok daha maliyetsiz. Trim sesi komple deri ve min. 12 yaşında arabada bence çok sıkıntı değil. Hangi Alfa Romeo 'da trim sesi yok. Sağlıklı bir 159 ise yine de sürprizlerle dolu. Kenarda hep bir miktar nakit bulundurmak lazım. 159 ön takımı uçuk şekilde pahalı. Yan sanayi parça kullanırsanız ömrü çok kısa. Kısa süre sonra yine sanayi yolu görünür. Orjinal kullanırsanız ömrü uzun olur ama (abartıyorum biraz burada belki) o paraya zaten her yıl GT ye komple salıncaklar, rotlar vs. komple ön takım yapsanız maliyeti aynı olur herhalde. Malzeme kalitesinin GT de çok iyi olmadığı doğru. Özellikle cam açma düğmeleri en zayıf halkası diyebilirim. 159 da da malzeme kalitesi tavanda değil ama GT den iyi. Premium sonuçta. Ama dediğim gibi mükemmel değil. Ki günümüz Ferrari lerinin de içi çok iyi sayılmaz. Butonların soyulduğundan vs. bir sürü şikayet var. Ama 2 model de de beklenen zaten Audi gibi herşeyin premium olması değil aksine sürüş dinamiklerinin üst düzey olması. Sonuçta ruhunda bir yarışçı var. GT-(156)-159 seçimi için en belirleyici şey ihtiyaçlar-beklentiler. GT çok yakar, kısmen dardır ve çok haz verir. 159 daha az yakar, daha geniştir, daha maliyetlidir ve çok haz verir. (sadece oturup izlemek bile ayrı keyiftir.) Biraz uzun ve dağınık oldu ama son olarak bir Alfa Romeo her zaman farklıdır ve emsallerinden daha fazla ilgi çeker. Yukarıda da söyledikleri gibi hangisini alırsanız alın neden diye sormazsınız kendinize.
Zamanında ikisine de sahip oldum, ve ikisi arasında "kesin şu" diye bir yorum yapamam.Sizin tercihleriniz önemli burada. 159 çok net bir şekilde daha konforlu, daha geniş, daha sessiz, daha kaliteli bir araç. Aynı zamanda BMW 3 serisi ile birlikte sınıfının en sportif aracı. Yani "159 aldım ama bu aile sedanı" demezsiniz. Evet araç aile sedanı ama aynı zamanda spor kullanımda da gayet keyif veriyor.Eğer tercihiniz benzinli GT ve 159 arasında ise benim tavsiyem 159 olur. Neden derseniz dizel 159'u chipledikten sonra yukarıdaki artılarına ek olarak benzinli GT'den çok daha iyi performansı çok daha iyi bir yakıt tüketimiyle birleştiriyor.Şimdi, eğer satan bulursanız da temiz bir GT Q2 alırsanız, işte orada akıl karışmaya başlar.GT Q2 standart haliyle 159'dan daha konforsuz, daha narin, daha dar, daha kalitesiz bir araç.Aracın altyapısı 159'un bir önceki modeli 156 iken, içi ise Alfa 147. Özetle daha eski yapıda bir araç. Buna ek olarak arıza çıkarma ihtimali de benim tecrübeme göre 159'dan daha fazla. Örnek veriyorum 159'un alt takımları taş gibidir. Bozulunca deli para tutar ama kolay kolay bozulmaz. GT'de öyle değil, üç beş çukura gir, hoop hemen salıncak ister. Trim sesi 159'dan fazladır, orası burası daha rahat gıcırdamaya başlar vsvs. Özetle daha kalitesiz bir yapıda.ANCAK.GT Q2'nin sürüşü, ki tekrar belirtme ihtiyacı hissediyorum 159'un sürüşü muhteşem olmasına rağmen, sıradışı derecede iyi. Direksiyon hassasiyeti inanılmaz, yol tutuşu "yok artık" dedirtecek seviyede. Chiplediğiniz zaman 159'dan 200kg kadar daha hafif olmasının da etkisi ile oldukça iyi bir performansa ulaşıyor (zamanında çektiğim bir videoyu burada bulabilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=MzQt1qnnRxg ).Günümüz 2 lt dizelleriyle başa çıkabilecek performansına rağmen de sakin giderseniz şehirlerarasında 4 litreli, şehiriçinde 6 litreli yakıt tüketimlerini yakalayabilecek kadar ekonomik oluyor chipten sonra.Sürüş konforu olarak 159'a oranla çok daha konforsuz olsa da (gerçekten ciddi sert, çukura girince bir yeri kırıldı sanabilirsiniz), direksiyonuna geçtiğinizde 159'dan net şekilde daha fazla keyif veriyor. Öncelik konfor değilse burada ibre GT Q2'ye kayar.İçi 159'a göre dar olmasına rağmen 4 kişi + bagajlarını alabilecek kadar geniş. Bir coupe için çok iyi bir iç hacmi var. Öyle Scirocco gibi, RCZ gibi fındık coupe değil araba, o arka koltuklar ve özellikle bagaj gerçekten hakkını veriyor.Parçaları 159'a göre daha ucuz, ama sanayiye daha çok uğratır Tasarım konusu göreceli, ben 159'u daha çok beğeniyorum ama hangisi daha çok dikkat çekiyor derseniz net şekilde GT daha çok dikkat çekiyor. Şöyle hafif alçaltılmış bir GT Q2'ye insanlar sürekli dönüp dönüp bakıyor. 16 sene önce çıkmış olan bu aracın tasarımı hala güncel araçlardan daha çok dikkat çekiyor.Koltuk konusunda, GT koltukları sportif sürüşe daha yatkın, sağa sola savurmaz, sıkı tutar, viraj keserken yerinizden pek oynamazsınız. Ama 159 koltukları çok daha konforlu, uzun yola çok daha yatkın. GT ile uzun yolda ara vermek durumunda kalırsınız çünkü koltuklar konfor odaklı değil.Aklıma gelmişken, GT'nin standart farları eğer xenon değilse rezalettir, mutlaka xenon'a çevirmeniz gerekir, 159 ise bu konuda gayet başarılı.Toplam olarak özetlersek benim yorumun şu olur. Benzinli GT vs dizel 159 karşılaştırmasında ben hiç düşünmem 159'u seçerim.GT Q2 vs 159 karşılaştırmasında ise eğer çoluk çocuk varsa, ya da aileyle sık sık bir yerlere gidiyorsam, ya da araç içinde hacim benim için önemliyse, veya konfor birinci planda ise, sıklıkla uzun yol yapıyor isem 159 alırım.Bencillik yapacaksam, "önemli olan benim keyfim" diyorsam, bu esnada ara sıra eş-dost da araca bindiğinde hacim sıkıntısı olmasın diyorsam GT Q2 alır, biraz da üstüne para harcarım (aracı alınca üç beş değişiklik ile çok daha içe siner hale geleceğini görüyorsunuz çünkü, chip-xenon far-yay-kule gergisi bu aracın bence olmazsa olmazları).Fakat şöyle bir durum da var ki, ikisi de alınca "neden bunu aldım ki" dedirtmez, pişman etmez. İkisi de sınıflarının en güzel, en mantıklı araçları. Önemli olan ikisinin de temizini bulmak, ya da temiz hale getirecek parayla birlikte hesaplandığında içe sinmesi.
Evin 2. Aracı bana göre keyif aracı olmalı.. gt kullanıcısı olarak oyum GT den yana... Umarım temiz düzgün bi gt ye sahip olmanız kısmet olur