Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 164 ile ilgili yardım  (Okunma sayısı 596 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sss

  • Ziyaretçi
164 ile ilgili yardım
« : 30 Mart 2010, 19:30:42 »
http://www.sahibinden.com/ba-car_otomotiv_1996_alfa_romeo_164_20_v6_3_0_turbo_full-80WQQaXQQ20256242WQQpXQQdisplayitem

arkadaşlar linkteki aracı abime almayı düşünüyoruz. telefonda henüz görüşmedik ama mesajla 6500 e indirdi fiyatı. iyice niyetlenmeden önce size bikaç bişey danışmak istedim

ilanda 3.0 falan demiş ama araç 2.0 V6 TB heralde. bunların motorlar GTV lerdekilerle aynımıdır. ömrü nasıldır yani. turbo olduğu için çabuk mu biter? elektrik tesisatı hariç motorla ilgili kronik sıkıntıları varmıdır? 2.0 V6 TB den uzak durun mu dersiniz yoksa :)

veya 164 ler içinde en çok tavsiye etçeğiniz motor seçeneği hangisidir. 2.0 TS ler bundan daha mı sorunsuz sıkıntısızdır acaba

cevaplarınızı merakla bekliyorum arkadaşlar şimdiden teşekkürler
« Son Düzenleme: 31 Mart 2010, 17:50:52 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
164 ile ilgili yardım
« #1 : 30 Mart 2010, 21:16:29 »
GTV V6'daki motor ile aynıdır yani arese V6. Hiçbir kronik sorunu olmayan dünyanın en dayanıklı, uzun ömürlü motorlarından birisidir. TS motorlar gibi varyatör, yada yağ yakma sorunu yoktur.
(164'lerin eski nesil yani 75 türevi olan TS motorlarında da varyatör yoktur ve trigeri zincirlidir.) Ayrıca elektirksel sorunuda yoktur, ön takım arka takım ıvır zıvır sorunlarıda.
İlandaki araç 164'ün süper modeli yani harbiden en süper modelidir. Donanımlar ve ön arka tamponlar şahanedir.

Benzin sorun olmayacaksa Alfa Romeo'nun en alınası ve en keyifli motorudur V6 TB. Bakım masrafları TS'ye göre çok fazla değildir. Ama lpg takıp ekonomik bir şekilde gezmek istiyorum derseniz maalesef tek alternatif TS.
« Son Düzenleme: 30 Mart 2010, 21:16:29 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sss

  • Ziyaretçi
164 ile ilgili yardım
« #2 : 30 Mart 2010, 21:55:20 »
teşekkürler tolga valla turbo deyince aklıma direk sorun geliyo
 çünkü zamanında abim rover 220 turbo almıştı. onunla çok uğraştık ya. aldığımızın 70. km sinde blok patlattı araç. yağ pompası arızalanıp yağlamayı kesmiş kol çıkardı. çok deli masraf ettik o yüzden turbo dendimi korkuyorum. sıfır blok aldık motoru hallettik bu sefer motorun kompresyonu yüksek gelince turbo cortladı falan uğraş dur... neyse
peki 3.0 sorunsuzluk olarak V6 TB ye göre nasıldır ve yakıt tüketimi olarak
« Son Düzenleme: 30 Mart 2010, 21:55:20 Gönderen: sss »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
164 ile ilgili yardım
« #3 : 30 Mart 2010, 23:12:33 »
3.0 V6'da tıpkı V6 TB gibi arese'dir. Oda aynı şekilde dayanıklıdır. Turbo demek sorun demek değildir. Sadece ekstra bakım masrafı demektir. Ortalama 150 yada kullanıma göre 120 bin km'de revizyona girer. Buda 500 gibi bir masraftır. Turbo araçta dikkat edilmesi gereken malum hususlar vardır. Örneğin motoru stop etmeden önce beklemek gibi. Yada atmosferik motora 1 lt fazla yağ koyarsanız çok büyük sorun olmaz ama turbo motora koyulan fazla yağ turbo'da olası problemlere yol açabilir. Yoksa inanılmaz bir devirle dönen bir pervane'ye ömür biçmek sorun çıkartır demek kolay değil.
Konu 164 olursa benim tercihim 3.0 olacağına V6 TB olur. Sebebine gelince tamamen duygusal çünkü TB deyince dünya duruyor benim için.
Fakat dediğim gibi amaç yıllarca binilecek bir 164'se temiz bakılmış bir zincirli TS çok güzel bir alternatif olabilir.
« Son Düzenleme: 30 Mart 2010, 23:12:33 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sss

  • Ziyaretçi
164 ile ilgili yardım
« #4 : 30 Mart 2010, 23:26:07 »
ya senin de kafanı ağrıtıyom kusura bakma da bi kaç soru daha sorucam

ts zincirli olanlar 164 ün eski modellerinde mi?

V6 TB de tüp randıman vermiyomu acaba? veya zarar mı veriyo. onu demek istemişsiniz heralde

2.0 TS lerde süper modeli yok mu?

teşekkürler
« Son Düzenleme: 30 Mart 2010, 23:26:07 Gönderen: sss »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
164 ile ilgili yardım
« #5 : 30 Mart 2010, 23:44:34 »
TS'lerde Super yok maalesef.
Sadece eski nesiller yani 75'le ortak motoru paylaşanlar zincirli ve 8V.
V6 TB'de lpg'nin randıman verip vermemesi benim ilgi alanıma girmediği için yorum yapacak bilgim yok. Sadece bildiğim şu var. V6 TB'ye lüp takacağınız ve kullanım sırasında yakıta vereceğiniz ekstra parayla ikinci bir daha az yakan araba alıp günlük onu kullanabilirsiniz. En azından bana bu mantıklı geliyor.
Bu arada rica ederim istediğinizi sorabilirsiniz. Bidiğim birşey ise seve seve cevaplarım.
« Son Düzenleme: 30 Mart 2010, 23:44:34 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sss

  • Ziyaretçi
164 ile ilgili yardım
« #6 : 31 Mart 2010, 13:49:00 »
Anladım Tolga çok saol ilgin için.
bugün aradık aracın bulunduğu galeriyi adam turbo değil 3.2 o falan diyo. arabadan bihaber adamlar ya. bi de depo kapağı yok. acaba içteki kapaka anahtarlamı açılıyo yoksa kilit yok mu
« Son Düzenleme: 31 Mart 2010, 13:49:00 Gönderen: sss »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.960
    • Çevrimdışı
164 ile ilgili yardım
« #7 : 31 Mart 2010, 15:39:55 »
Araya kısa notlar yazayım.

TS 8V'lerin de Super donanımlı olanları var, ancak resmi olarak Türkiye'ye gelmediler. Yurtdışında TS 8V Super'lerden var.

Bilinenin aksine TS 8V'lerde de varyatör var, ancak bunların yapısı farklı ömür boyu bozulmuyor diyebiliriz. En azından bizim 16 yıllık kullanım süremiz boyunca bozulmadı.

Bir de ilandaki resimlerden 164'ü gözüm tutmadı. Tabi bu sadece resimlerden gördüğüm kadarı ile. Belki çok iyidir.
« Son Düzenleme: 31 Mart 2010, 15:39:55 Gönderen: agucba »

///////////////

sss

  • Ziyaretçi
164 ile ilgili yardım
« #8 : 31 Mart 2010, 16:19:10 »
quote:

Araya kısa notlar yazayım.

TS 8V'lerin de Super donanımlı olanları var, ancak resmi olarak Türkiye'ye gelmediler. Yurtdışında TS 8V Super'lerden var.

Bilinenin aksine TS 8V'lerde de varyatör var, ancak bunların yapısı farklı ömür boyu bozulmuyor diyebiliriz. En azından bizim 16 yıllık kullanım süremiz boyunca bozulmadı.

Bir de ilandaki resimlerden 164'ü gözüm tutmadı. Tabi bu sadece resimlerden gördüğüm kadarı ile. Belki çok iyidir.



bilgiler için teşekkürler.ilandaki 164ün gözüme çarpan eksileri ön tampondaki kromaj kalkmış, egzos çıkışlarını teke düşürmüşler, bi de depo kapağı yok.
farkedemediğim başka varsa eklersen sevinirm ya yorgunmu duruyo sence veya başka gözüne çarpan?
bi soru daha aklıma geldi  V6 TB ler 12 valf mi? eskileriyle yenileri arasında bi fark var mı
« Son Düzenleme: 31 Mart 2010, 16:19:10 Gönderen: sss »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
164 ile ilgili yardım
« #9 : 31 Mart 2010, 17:50:52 »
TB'ler 12 valf doğrudur.
« Son Düzenleme: 31 Mart 2010, 17:50:52 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
7 Yanıt
439 Gösterim
Son İleti 24 Mart 2011, 09:52:25
Gönderen: toksikomon
4 Yanıt
626 Gösterim
Son İleti 19 Aralık 2012, 11:18:41
Gönderen: Alper
20 Yanıt
1386 Gösterim
Son İleti 06 Mayıs 2013, 15:16:28
Gönderen: alfaromeo147
12 Yanıt
1332 Gösterim
Son İleti 05 Ekim 2014, 17:52:07
Gönderen: hi_cazz
10 Yanıt
1082 Gösterim
Son İleti 23 Mayıs 2018, 10:23:34
Gönderen: admin

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal