Selçuk Bey, eğer çok fazla performans beklentiniz yok ise, 2.0 T. Spark'lar gayet yeterli olacaktır. T. Spark motoru 166'ya yetersiz geliyor denmesi biraz abartılı bir tespit olmuş.
Birincisi bakım maliyetleri açısından V6 motor ile T. Spark motoru kıyaslanamaz. T. Spark motorun bakımı daha kolaydır, daha az masraflıdır, olası bir bakım/arıza esnasında gerekli parçaları çok daha kolay, hızlı ve daha az maliyetle bulacaksınız. Ayrıca V6 motorunun işçiliği daha fazladır. V6 motor ile hararet yaptırdığınız varsayarsak, en basit şekilde T. Spark motorda sadece silindir kapağı ve/veya üst kapağındaki contaları değiştirmeniz/açmanız gerekir. Bu oldukça basit bir işlemdir. Ancak V6 motorda ise nerede ise motor haznesinin yarısını çıkartmanız gerekir.
Şehir içi kullanımında T. Spark motorunun tüketimi ile V6 motorunun tüketimi kıyaslanamaz. yazıldığı gibi 2 litrelik bir farktan fazla olacaktır. Aynısı şehirler arası yollar içinde geçerli olacaktır.
LPG takarım derseniz, V6 motoru için uygun bir sistemi bulabilirsiniz, ancak bulduğunuz sistemin uyumlu olanının maliyeti de daha yüksek olacaktır. Ayrıca V6 motoruna LPG sistemi takmak, T. Spark'taki gibi kolay ve zahmetsiz olmayacaktır. Bunun Bülent (Alfadanadam)'in zamanında kullandığı 2.0 V6'dan biliyorum. Yalnız hatırlamıyorsam 3 farklı sistem kullanmak zorunda kalmıştı. Yaptığı masrafları, boşa geçirdiği zamanı ve sinir harbini saymıyorum.
Elektrik aksamı konusunda ise arkadaşlar zaten gerekli uyarıları yapmışlar ki bu uyarılar genelde tüm otomobiller için geçerlidir.
Bence her türlü T. Spark motor yeterlidir ve V6'ya karşı bir zaafınız yoksa sizi tatmin edecektir. Ancak sonuç olarak sizin bekletiniz, kullanım tarzınız ve kullanım şartları gibi ölçütleri göz önünde bulundurarak seçim yapmanız en doğrusu olacaktır.