Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 2. el araç satışları hk.  (Okunma sayısı 1439 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

saskuran

  • Membro
  • İleti: 639
    • Çevrimdışı
2. el araç satışları hk.
« : 02 Aralık 2016, 23:40:25 »
   Az önce forumda dolaşırken sevgili admin agucba nın uzun süre gözü gibi bakıp kullandığı ve sonunda zorda olsa satmaya karar verdiği 145 qv sini alan genç arkadaşın talihsiz bir kaza yaptığını öğrendim. Allaha şükür kardeşimizde bi hasar yok .Ama inanın 145 e çok üzüldüm.Belkide tr deki son en iyi 145 lerdendi . bende 159 umu satıp bir ev almak üzereyim , yoksa bu 145 i asla kacirmazdım . 40 yaşımızı geçtik ,20 yıldan fazlada araba tepesindeyim . Çok büyük olmadı hiç ama birçok kaza yaptım ve en önemlisi hepside bu kardeşimin olduğu gibi 20 li yaşardaydı maalesef o yaşlarda kan deli akıyor yeni yeni araba kullanma tecrübeleri oluyor,  araç limitleri, ileri sürüş teknikleri ve sürüş tecrübeleri daha gelişemediği için genç arkadaşlar kazaya daha yakın oluyorlar. Ben bundan önceki yazılımlı mito mu schenkallo okana satarken ona ilk söylediğim söz bu araba çok seri ve çok çabuk hızlanır direksyonun iyimi ? sorusu oldu sürüşüne güvenmeseydim satmayacaktım.
   Bu bağlamda , arabalarını satacak olan alfistilerin bu konuya biraz dikkat etmelerini , alan arkadaşın tecrübesine ve yaşına biraz daha dikkat etmeleri gerektiğini düşünüyorum buda biz sorumluluk sahibi alfistilerin sorumlu olduğu bir konudur.....teşekkür ederim 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

koroglubrk

  • Membro
  • İleti: 580
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #1 : 02 Aralık 2016, 23:45:43 »
 :yukari-ok:
10 AHU 04 Jarama Black Mk2 147
10 ABK 64 Jarama Black Mk2 156 SS

ilbey666

  • Membro
  • İleti: 569
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #2 : 02 Aralık 2016, 23:45:45 »
Aynı şeyi ben de düşünüyorum. Hele olanları gördükten sonra sana daha da hak verdim Serkan abi..

Ben de 33 ü alırken sahibi tarafından saatler süren telkinler dinledim uyarılar duydum. Ama hepsi benim için değerli ve aracımı her kullandığımda aklıma onlar geliyor.

Inşallah başka Alfa'ların canı yanmaz. Zira böyle böyle nesilleri tükeniyor bu araçların..

judge_85

  • Membro
  • İleti: 192
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #3 : 02 Aralık 2016, 23:47:34 »
Selamlar, iyi bir yere dikkat çekilmiş. Kamyon yerine birimizin tanıdığı olabilirdi. Arabalarımız aslında oldukça seri ve insanın kendisine güvenmesine sebep oluyor. Fazla güven devreye girdiğinde hep bir kaza riski ortada. O yaşlarda benimde atlattığım kazalar oldu, önemli olan ders almam... kendi kendimizi geliştirip yöneltmez isek kimse bizler için birşey yapamaz.
Kazasız günler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive
2016-05 / 93756KM

Kaan

  • Membro
  • İleti: 641
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #4 : 03 Aralık 2016, 00:19:00 »
Ben de başka bir konuya değinmek istiyorum. Bir arkadaşımız 22 yaşındayım 200 hp gium var vs. birşeyler yazmış. Aslında cevap verme gereği duymuyorum kendisine ama genel olarak hepimiz için bilinç oluşturmak adına belirtmek istiyorum. Tecrübe diye bir şey var. Ve ne yazık ki satın alınamıyor. Giunun 200 hp yapılması gibi bir anda oluşmuyor tecrübe dediğimiz olgu. Kazayı yapan arkadaşımız 90 küsür model bir 145 ile kaza yapıyor. Ancak başka bir arkadaşımız 145 i  giu ile kıyas yapıyor. Nadide bir araç olması hepimizin kabulü ancak teknoloji olarak da zamanına göre iyi olsa da günümüz dünyası için çok eksik. Kazadan sonra çekilen resme bakıldığında o viraj da olmasa bile o şekilde girilecek bir başka virajda kontrol çok kolay kaybedilip kamyon değil ormana bile uçabilirmiş. Çok da uzatmak istemediğim için sonuç olarak giuyu yoldan çıkarmak biraz zor olsa gerek. Giu ile 145 i yolda tutmak ne yazık ki bir değil. 145 ile acaba diye çıktığınız virajdan giu ile tek elle gözünüzü kırpmadan çıkabilirsiniz. Bunu görmek de tecrübe ile doğru orantılı. Giu ile girip çıktığınız virajdan aynı denemeyi 145 ile denerseniz böyle istenmeyen sonuçlar çıkabilir. Yani 20-22 yaşında bunların farkına varmak, bu tarz düşünmek biraz zor olabiliyor. O yüzden tecrübeye saygı duyulması gerektiğine inanıyorum. Bazı şeyleri kabullenmeliyiz. Tecrübeli ve farkındalığı olan bir sürücü giu ile 145 i kıyas etmez. Yani 20 yaşında çocuk ibaresi tecrübeden kaynaklı. Son olarak kullandığımız araç ne olursa olsun kul yapısı ve heran herşeye açık. Ne olursa olsun trafiğe açık alanda kendimizi düşünmesek de karşımızdakini düşünerek sürücüden kaynaklanacak ihmali en aza düşürmeliyiz. Tekrar geçmiş olsun.
1 hayal
5 duyu
6.his

alisto

  • Membro
  • İleti: 388
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #5 : 03 Aralık 2016, 06:19:46 »
@saskuran çok güzel bir noktaya değinmişsin abi.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Theillest

  • Membro
  • İleti: 820
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #6 : 03 Aralık 2016, 12:01:58 »
Katılıyorum bilinçlenmek önemli.

Xperia Z3 cihazımdan gönderildi


krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.964
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #7 : 03 Aralık 2016, 15:42:57 »
Serkan abi çok doğru tespit. Canın yedeği yok. Aman dikkat.


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #8 : 05 Aralık 2016, 01:54:44 »
akıl yaşta değil baştadır, yaşım genç diye söylemiyorum ama böyle genellemek bence yanlış. O tarz bi kaza hepimizin, sizlerin de bi anlık dalgınlıkla yapabileceğiniz bir kaza. Ki alfa dediğimiz de uzay mekiği değil. Sürücülük değil ama "iyi sürücülük" yetenektir, 20 yaşındayken yoksa 40 yaşında da olmaz. Benim tanıdığım ne 19-20 yaşında gençler var 250 beygir 88 model bmw'yi bırak zaptetmeyi oyuncak gibi oynuyor. İstediğiniz kadar yol tecrübeniz olsun, binseniz evinize varamazsınız örneğini verdiğim araçla. Bilek, tecrübe, direksiyon.. Bunlardan değil, daha ziyade gençlerin birşeyleri kanıtlama ve çoğunlukla hava atma merakı. Bunun dışında kalan kıyaslamalar yaşı bağlamaz. Bahsini ettiğimiz kazada da herhangi bir hava cıva yok anladığım kadarıyla. 145 de okulda kız arkadaşlarımın kullandığı getz'lerden, corsa'lardan iyi yol tutuversin bi zahmet. Gücü ise zaten uçan kaçan bir araba değil, büyütmeye gerek yok. Konuyu da dallandırıp budaklandırmaya gerek yok. Kazadır, olmuş. Alfa'nızı 18 yaşında ehliyetini yeni almış bir bayana da rahatlıkla satabilirsiniz. Çoğu 120 beygir twinspark, kalanı 105 beygir dizel. 170lik ma imiş 200 beygirmiş artık her araba güçlü. Gaza geleceği varsa 20 yaşta da gelir 50 yaşında da.
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #9 : 05 Aralık 2016, 10:30:14 »
agucba'nın yazdığını tekrarlamak gerek. "Kazadır, oldu bitti" demek bir yere kadar tamam ama sadece "Kaza"  diyerek bırakmak akıl ile açıklanacak bir şey değildir. Şu bir  gerçek ki kazaların "tek" kaynağı insandır. Bir araba dururken kaza yapmaz, bir ütü durup dururken eli yakmaz, bir balon dururken patlamaz...
Kazaların genel sebebi dikkatsizlik (aşırı süratten, aracı teknik anlamda kontrol etmemeye kadar gider bu) sonucu olan şeyler. Bu 20 yaşında da olur, 40 yaşında da. Ancak şu bir gerçek ki gençler genellikle tembihleri, öğütleri "duyarlar ama dinlemezler".
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Kaan

  • Membro
  • İleti: 641
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #10 : 05 Aralık 2016, 11:00:05 »
Eğer gerçekten akıl yaşta değil başta olsaydı 19-20 yaşında gençler 250 hp otomobil ile sağda solda oyuncak gibi oynamaması gerektiğini bilir ve tehlike saçmazdı.
1 hayal
5 duyu
6.his

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #11 : 05 Aralık 2016, 14:40:21 »
Eğer gerçekten akıl yaşta değil başta olsaydı 19-20 yaşında gençler 250 hp otomobil ile sağda solda oyuncak gibi oynamaması gerektiğini bilir ve tehlike saçmazdı.
Evet 30-40 yaşında arabalara meraklı ve bütçesi olan insanlar 500-600 beygir araçlarla aynı şeyleri yapıyorlar. 19-20 yaşındaki sürücülere gelene kadar bir milyon hata bulabilirsiniz trafikte. işin garibi, solda yavaş gidip trafiğin akışını bozan, tehlike yaratan, sağdan soldan laaap diye önüme atlayan sürücülen %90'ı olgun yaşta beyefendiler. Çoğu gençlerden daha tehlikeli, hani şu klasil yaygın "xx senelik şöförüm ben bu arabayı g*tümle sürerim" tavırları içerenler. Umarım birdaha twinsparkın sesi şöyle güzel 156 virajı yol tutuşu çok iyi demezsiniz ben de sizin gibi geneller ve tehlike saçtığınızı, haliyle tekrardan akılın yaşta olmadığını hatırlatırım. Eskiden makascı genclere ben de kızardım ama artık bakıyorum şerit ihlali yapmayan olgun sürücü kalmamış, makas da atsınlar solda yavaş gidenin yol vermeyenin önüne kırıp frene de asılsınlar ki sol şeridi yataktaki performansıyla eş değer kullanan amcalar defolup gitsinler.

Daha geçtiğimiz ay gece 4'de istanbul yolunda bir sulama tankeri 3 şeritli yolda solu sularken sağa geçmek istedi, ben yavaşladım aynamda hızlı gelen ışığı farkettim, uyarmak için dörtlü yaktım ama nafile, gitti tankerin altına gözümün önünde girdi. Arabamın ön camından sileceklerinden parçalarını temizledim ertesi gün, öyle girdi yani. Tanker sürücüsü korkuyla karşı yola kaçtı oturdu aglamaya başladı. Araba modifiyeli şahin'di, 2 kişilerdi ve durumları ağırdı.

Yani, 50-55 yaşlarında tanker sürücüsü böyle salakça bir hata yapıyor, 35 yaşlarındaki şahin sürücüsü de aşırı hız + bilinçsizce frene asılarak tankerin altına giriyor. Bir kaçmış ağlıyor, biri arabada can çekişiyor ve 21 yaşındaki ben birini sakinleştiriyorum birinin hayatını kaybetmemesi için elimden geldiğince ilk yardım yapıyorum.

İçi boş genellemelerin herzaman karşısındayım, iyi günler
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.178
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #12 : 05 Aralık 2016, 15:10:30 »
Evet 30-40 yaşında arabalara meraklı ve bütçesi olan insanlar 500-600 beygir araçlarla aynı şeyleri yapıyorlar. 19-20 yaşındaki sürücülere gelene kadar bir milyon hata bulabilirsiniz trafikte. işin garibi, solda yavaş gidip trafiğin akışını bozan, tehlike yaratan, sağdan soldan laaap diye önüme atlayan sürücülen %90'ı olgun yaşta beyefendiler. Çoğu gençlerden daha tehlikeli, hani şu klasil yaygın "xx senelik şöförüm ben bu arabayı g*tümle sürerim" tavırları içerenler. Umarım birdaha twinsparkın sesi şöyle güzel 156 virajı yol tutuşu çok iyi demezsiniz ben de sizin gibi geneller ve tehlike saçtığınızı, haliyle tekrardan akılın yaşta olmadığını hatırlatırım. Eskiden makascı genclere ben de kızardım ama artık bakıyorum şerit ihlali yapmayan olgun sürücü kalmamış, makas da atsınlar solda yavaş gidenin yol vermeyenin önüne kırıp frene de asılsınlar ki sol şeridi yataktaki performansıyla eş değer kullanan amcalar defolup gitsinler.

Daha geçtiğimiz ay gece 4'de istanbul yolunda bir sulama tankeri 3 şeritli yolda solu sularken sağa geçmek istedi, ben yavaşladım aynamda hızlı gelen ışığı farkettim, uyarmak için dörtlü yaktım ama nafile, gitti tankerin altına gözümün önünde girdi. Arabamın ön camından sileceklerinden parçalarını temizledim ertesi gün, öyle girdi yani. Tanker sürücüsü korkuyla karşı yola kaçtı oturdu aglamaya başladı. Araba modifiyeli şahin'di, 2 kişilerdi ve durumları ağırdı.

Yani, 50-55 yaşlarında tanker sürücüsü böyle salakça bir hata yapıyor, 35 yaşlarındaki şahin sürücüsü de aşırı hız + bilinçsizce frene asılarak tankerin altına giriyor. Bir kaçmış ağlıyor, biri arabada can çekişiyor ve 21 yaşındaki ben birini sakinleştiriyorum birinin hayatını kaybetmemesi için elimden geldiğince ilk yardım yapıyorum.

İçi boş genellemelerin herzaman karşısındayım, iyi günler

Katılıyorum sana kardeşim. Bende ehliyetimi aldığım günden bu yana düzenli olarak arabanın üstündeydim hep. Daha 22 yaşında sürekli uzun yola gidip geliyordum ki sözde değil tam 1250km yol. Belki biraz daha agresif kullanıyordum ama kimsenin hayatını tehlikeye atacak saçma sapan süratler, önümü görmeden sollamalar, vs... yapmadım. Düz yol buldum mu basmadım mı evet bastım ama hep gözümü dört açtım. Aradan geçen yıllarda daha sakin kullanmaya başladım ama sadece o kadar.

O kadar yol tecrübesinde şahit olduğum şeyler ise yaşa bağlı kazalardan daha çok uyuyakalma, dikkat eksikliği gibi nedenlerin sebep olduğu kazalardı.

Günümüzde bir sürü genç malesef korkunç kazalara karışıyorlar ama dediğin gibi genellemek yanlış.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


salimulas

  • Membro
  • İleti: 127
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #13 : 05 Aralık 2016, 15:20:25 »
  Doğa, bence bu kadar kişiselleştirme. Seni taniyan insanlarin, 20 li yaslarda kazaya sebep olan gencler tartisilirken, "a evet bizim Doğa'da öyle" diyecekleri sanmiyorum.

Ayni gece de 400 beygir ve uzeri arac sahibi olup da geceyi tek damla alkol almadan bitiren 30 lu yaslarda insanlari da gordum, 3 metre gerisinde sollamaya calisan arac olmasina ragmen yanlamaya calisip , kazaya sebep olan 20 li yaslardaki gencleri de.
 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 641
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #14 : 05 Aralık 2016, 15:49:17 »
Evet 30-40 yaşında arabalara meraklı ve bütçesi olan insanlar 500-600 beygir araçlarla aynı şeyleri yapıyorlar. 19-20 yaşındaki sürücülere gelene kadar bir milyon hata bulabilirsiniz trafikte. işin garibi, solda yavaş gidip trafiğin akışını bozan, tehlike yaratan, sağdan soldan laaap diye önüme atlayan sürücülen %90'ı olgun yaşta beyefendiler. Çoğu gençlerden daha tehlikeli, hani şu klasil yaygın "xx senelik şöförüm ben bu arabayı g*tümle sürerim" tavırları içerenler. Umarım birdaha twinsparkın sesi şöyle güzel 156 virajı yol tutuşu çok iyi demezsiniz ben de sizin gibi geneller ve tehlike saçtığınızı, haliyle tekrardan akılın yaşta olmadığını hatırlatırım. Eskiden makascı genclere ben de kızardım ama artık bakıyorum şerit ihlali yapmayan olgun sürücü kalmamış, makas da atsınlar solda yavaş gidenin yol vermeyenin önüne kırıp frene de asılsınlar ki sol şeridi yataktaki performansıyla eş değer kullanan amcalar defolup gitsinler.

Daha geçtiğimiz ay gece 4'de istanbul yolunda bir sulama tankeri 3 şeritli yolda solu sularken sağa geçmek istedi, ben yavaşladım aynamda hızlı gelen ışığı farkettim, uyarmak için dörtlü yaktım ama nafile, gitti tankerin altına gözümün önünde girdi. Arabamın ön camından sileceklerinden parçalarını temizledim ertesi gün, öyle girdi yani. Tanker sürücüsü korkuyla karşı yola kaçtı oturdu aglamaya başladı. Araba modifiyeli şahin'di, 2 kişilerdi ve durumları ağırdı.

Yani, 50-55 yaşlarında tanker sürücüsü böyle salakça bir hata yapıyor, 35 yaşlarındaki şahin sürücüsü de aşırı hız + bilinçsizce frene asılarak tankerin altına giriyor. Bir kaçmış ağlıyor, biri arabada can çekişiyor ve 21 yaşındaki ben birini sakinleştiriyorum birinin hayatını kaybetmemesi için elimden geldiğince ilk yardım yapıyorum.

İçi boş genellemelerin herzaman karşısındayım, iyi günler

Neredeyse 1 yıl önce yazılan mesajlarımdan cımbızla çıkardığınız şeylerden sonra bu olayla ilgili yorumumla aynı olan mesajlarımı da okusaydınız yazdıklarınıza sonuna kadar hak verebilirdim ve siz de daha objektif olabilirdiniz.
1 hayal
5 duyu
6.his

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #15 : 05 Aralık 2016, 16:13:40 »
Umarız konu genç sürücü-yaşlı sürücü, az yıl ehliyet sahibi-çok yıl ehliyet sahibi, eğitimli-eğitimsiz, ilkokul-fakülte mezunu, ben iyi kullanırım-sen kötü kullanırsın, ben iyi sürücüyüm-sen kötü sürücüsün tarzında bir şekle bürünmez. Burada yapılan eleştiri veya yorumları kişisel almak yerine genel olarak düşünmekte fayda. Bu sebeple Tablo 1 ve Tablo 2'deki  istatistiklere bakmak gerek;

2013 yılında 18-20 yaşlarında kaza yapıp ölen veya yaralanan "sürücü" sayısı toplamda 8.672 kişi.
2013 yılında 21-24 yaşlarında kaza yapıp ölen veya yaralanan "sürücü" sayısı toplamda 10.790 kişi.
2013 yılında 25-64 yaşlarında kaza yapıp ölen veya yaralanan "sürücü" sayısı toplamda 50.731 kişi.

Buradan her yaş grubu için (18, 19 ve 20 yaş gruplarına göre 3 ayrı yaş dilimi) ölü ve yaralı sayısının 2.890,60 kişi olduğunu buluruz. Diğerleri için de şu şekilde olur.

18-20 yaş (3 yaş dilimi): 2.890,60 kişi
21-24 yaş (4 yaş dilimi): 2.697,50 kişi
25-64 yaş (40 yaş dilimi): 1.268,75 kişi.

18-20 yaş aralığından olanların 25-64 yaş aralığında olanlara göre %127, 21-24 yaş aralığında olanların da 25-64 yaş aralığına göre %112 daha fazla ölümlü veya yaralanmalı kazaya karıştığı görülür.

Eğitim açısından bakılacak olursa yine ilkokul mezunları ile lise mezunları başı çekmekte.

Tekrar etmek gerekirse bu başlıkta yazılanlara kişisel veya kısıtlı arkadaş çevresindeki kişiler açısından bakmak yerine genel olarak bakmakta fayda var.

Tablo1(*)


Tablo 2(*)


(*) 2013 yılı Emniyet Genel Müdürlüğü ve TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) Trafik Kazaları İstatistikleri verileridir.
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2016, 16:16:44 Gönderen: admin »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

antihero

  • Membro
  • İleti: 1.629
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #16 : 05 Aralık 2016, 16:21:30 »
Konuya istatistiksel olarak yaklaşmak en mantıklı hareket oldu.
145 QV
156 2.0 SW SS
145 1.6 TS Sportivo

harunk

  • Membro
  • İleti: 183
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #17 : 05 Aralık 2016, 16:21:52 »
Admin gayet net olarak sayilarla ortaya koymus gercekleri,
Ki bunlari incelemeye ya da internette aramaya usenenler icin tek bir ornek verecegim

Neden 30 yasinin altindayken trafik sigortasi 30 yasinin ustunde birine gore cok daha fazla cikiyor bir dusunmek lazim


Ayrica iyi soforluk aracla yanlamak 300-400hp altinda var diye 8 cizmek degildir bunu bu sekilde dusunen de iyi surucu degildir.
Soforlugun iyiyse sinyal vermeden serit degistirmeyecegini degistirirsen bir gun gelir kaza yapacagini bilmektir. Trafikte yanlarsan makasa girersen kendi cani umurumda degil boyle hareket yapanin acikcasi ama baskasinin katili olabilecegini bilmektir.

Yasim 25, 70bin km civari arac 15-20 bin civari motosiklet tecrubem var ve sunu soyleyeyim motosiklet uzerindeyken ozellikle kimin hangi surucunun hangi hatasi oldugunu cok daha iyi gozlemliyorsunuz. Ve ben yukarda soylediklerimin sonuna kadar arkasindayim
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2016, 16:29:45 Gönderen: harunk »
Ford Focus 1.6ecoboost 180hp
Alfa Romeo 159 1.9jdm  10 HK 757  & Regal Raptor E350-6
Polo 2011 1.6tdi            10 HK 216
A4 2010 1.8tfsi             10 HR 358
A3 2010 1.4tfsi             10 HR 355 & Borelli Ledow 250cc
Golf 6 2011 1.4tsi         34 GT 5151

Kaan

  • Membro
  • İleti: 641
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #18 : 05 Aralık 2016, 16:47:42 »
@admin En azından kendi adıma "genç sürücü-yaşlı sürücü, az yıl ehliyet sahibi-çok yıl ehliyet sahibi, eğitimli-eğitimsiz, ilkokul-fakülte mezunu, ben iyi kullanırım-sen kötü kullanırsın, ben iyi sürücüyüm-sen kötü sürücüsün tarzında" bu tarz bir yaklaşımda olmadığımı hepinizin bilmesini isterim. Ancak genç arkadaşlar sürekli konuyu kişiselleştiriyor. Ki bunu yazılanlardan çok açık şekilde görebilirsiniz. Hepsini uzun uzadıya yazmak isterdim ancak şuan vaktim kısıtlı o yüzden teğet geçicem.
İlk takıldığım nokta kazayı yapan arkadaşın kazayı anlatışı ile ilgili. Ki tekrar geçmiş olsun. Kimsenin zarar görmemesi gerçekten sevindirici. Ama anlatıma bakınca; Virajlar, rüyada gibiyim, hotel california çalıyor, cam hafif aralık... Açıkçası bunlar insanı biraz rahatsız eden bir anlatım tarzı. O yüzden bu şekilde mağdur olan bir insan olarak cevap verdim ancak kişiselleştirenler oldu. Düşünmeden yazılanlar oldu. İyi şöförlük 250 hp bmw ile drift yapmak, o araba ile eve gidememek yada 200 hp Giu yu kontrol edebilmek olmamalı diye düşünüyorum. Bu tarz davranışların tamamı max. risk içeriyor. Bende  28 yaşındayım yani bende gencim ama 20 yaşındakine göre daha tecrübeli olduğuma inanıyorum. 20 li yaşların başında ve sonunda olan sürücülere bakacak olursak en başta yapılan km farkı var. Kişisel görüşüme göre bu bile tecrübe farkı oluşturuyor. Son olarak en azından gidiş-geliş orman yolunda insanları tehlikeye atarak viraja girmiyorum yada trafiğe açık alanda BMW ile oynamıyorum.
Teşekkürler.
1 hayal
5 duyu
6.his

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.092
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #19 : 05 Aralık 2016, 17:18:48 »
Bence bu tartışmaya giren herkes kendince haklı... Zira yaşları özellikle bizim gibi biraz geçkin (40 üzeri) olanlar 20 li yaşlardaki kardeşlerimize ne anlatsa boş..Bu sadece sürücü muhabbeti değil hayatın her konusu için böyle..Kendileri deneyimleyip içselleştirecekler bunları, ki yaşamadan içselleştiren de baya bir genç de vardır. Ben de gençtim hep kendi arabam vardı ve müzikler veya başka faktörler sürüşümü etkilese de çok marjinal hareketlerden hep kaçındım.

Gençtir arkadaşlarımız anlayışlı olmamız lazım, tabi ki kendilerini ve çevrelerini korumaya özen göstersinler, biz bunları söylemekle yükümlüyüz..Bu forumu özel kılan nedenlerden biri de bu hepimizin bildiği gibi. Unutmayalım ki yüksek tondaki eleştiriler, iletişimi kapatan bir unsurdur genç insanlar için..Onlardan da burada kendilerini uyaran insanların endişelerini anlamaya çalışmalarını beklerim şahsen..Zaman zaman sert de olsa eleştiriler, forumumuz üyeleri arasındaki sevgi saygı düzeyi göz önüne alındığında sertliği maruz görsünler lütfen. O kadar hukukumuz olsun  :arkadasim:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #20 : 05 Aralık 2016, 22:58:05 »
@Kaan bey, boşa spotları bana çevirmeyin. Hala altını bilmeden yüzeysel konuşuyorsunuz. Aslında benim amacım kişiselleştirmek asla değil. Zira beni tanıyan herkes çok dikkatli ve odaklı araba kullandığımı, kimseyi tehlikeyi atmadığımı, şerit ihlali bile yapmadığımı, özellikle yayalara aşırı öncelil verdiğimi bilirler. Kimseyle de bu konuda birşeyin yarışına girmem, eski postlarımı da okuyabilirsiniz yol tutuşla ilgili bi konuda yoncaya girme hızı tartışılırken birşeyler yazmıştım. Orada da söylediğim gibi uzun süre lisanslı gokart turnuvalarında takımlarda yarıştım, alfistiturkey adına bile yarıştım :D , güvenli ve ileri sürüş eğitimleri aldım uzmanlardan defalarca.. ilk kural hep neyin nerede yapılacağını bilmek.

Şimdi hemen anlamsızca başka yöne yorduğunuz konuya geleyim. Olay 250 bg bmw ile akrobasi yapmak elbette değil. Bu da bi beceri tabi ama konumuz bu değil. O aracı günlük her yol ve hava şartında kazasız belasız kimseyi tehlikeye atmadan kullanabilmekten bahsetmiştim ama, boşverin gitsin.

Ben yazıp silmiştim tam konu genç sürücü iyidir yaşlı sürücü iyidir konusu değil. Bir kazayı böyle büyütüp gereksiz genellemeler yapmak. İnanın hiç alınmadım üstüme. Gelgelelim arkadaşın anlatımı kendisini tanımıyorum ama forumumuzun samimiyetine dayanarak o tarzda yazdığını düşünüyorum. Siz kaza yapsanız "pür dikkat gidiyordum hiçbir keyfim veya keyifsizliğim yoktu bam diye çaktım" diye mi anlatırsınız? Ben de olsam öyle yazardım, keyif için alfa'ya biniyoruz elbette o anı anlatırken de bundan bahsedilebilir.

Genç sürücü yazdıgımda kastım acemiliğini aşmış aklı başında sürücü. Olgun sürücüden kastım da aynı şey. İki grupta da problemli varlıklar var. Gençlerin acemiliği, heyecanı, yaşlıların kendine gereksiz güven ve yavaşlayan refleks ve dağılan dikkatleri.

Son kez yazıyorum, amacım genc sürücüleri savunmak değil. GENELLEME YAPILMAMASI. Saçmasapan 250 beygiri anlamayıp sağa sola zıplatmayın işi. Selametle.
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

Sitsabaiesan

  • Membro
  • İleti: 292
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #21 : 06 Aralık 2016, 00:13:32 »
   Az önce forumda dolaşırken sevgili admin agucba nın uzun süre gözü gibi bakıp kullandığı ve sonunda zorda olsa satmaya karar verdiği 145 qv sini alan genç arkadaşın talihsiz bir kaza yaptığını öğrendim. Allaha şükür kardeşimizde bi hasar yok .Ama inanın 145 e çok üzüldüm.Belkide tr deki son en iyi 145 lerdendi . bende 159 umu satıp bir ev almak üzereyim , yoksa bu 145 i asla kacirmazdım . 40 yaşımızı geçtik ,20 yıldan fazlada araba tepesindeyim . Çok büyük olmadı hiç ama birçok kaza yaptım ve en önemlisi hepside bu kardeşimin olduğu gibi 20 li yaşardaydı maalesef o yaşlarda kan deli akıyor yeni yeni araba kullanma tecrübeleri oluyor,  araç limitleri, ileri sürüş teknikleri ve sürüş tecrübeleri daha gelişemediği için genç arkadaşlar kazaya daha yakın oluyorlar. Ben bundan önceki yazılımlı mito mu schenkallo okana satarken ona ilk söylediğim söz bu araba çok seri ve çok çabuk hızlanır direksyonun iyimi ? sorusu oldu sürüşüne güvenmeseydim satmayacaktım.
   Bu bağlamda , arabalarını satacak olan alfistilerin bu konuya biraz dikkat etmelerini , alan arkadaşın tecrübesine ve yaşına biraz daha dikkat etmeleri gerektiğini düşünüyorum buda biz sorumluluk sahibi alfistilerin sorumlu olduğu bir konudur.....teşekkür ederim


üstad valla çok üzüldüm şimdi sen yazınca haberim oldu son kalan 145 lerdendi ancak konuyu forumda bulamadım nasıl ulaşabilirim
1995/145 1.7** boxer
1998/146 1.4** ts
2004/147 1.6** ts
2007/159 1.9** jts
Sadece insan biriktirir.

HEPİMİZ ÖLELİM FENERBAHÇE YAŞASIN

iceberg156

  • Membro
  • İleti: 834
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #22 : 06 Aralık 2016, 08:58:22 »

üstad valla çok üzüldüm şimdi sen yazınca haberim oldu son kalan 145 lerdendi ancak konuyu forumda bulamadım nasıl ulaşabilirim

@Sitsabaiesan

http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/serkan-ve-'97-145-qv/500/



Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive Plus Q-Tronic
Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive
Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive

Kaan

  • Membro
  • İleti: 641
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #23 : 06 Aralık 2016, 09:03:16 »
@Doğa Tosun .
Sana hiçbirşeyi çevirdiğim yok. Zerre kadar da seni tanımadığım için fark ettiysen sana, şöförlüğüne vs. değil yazdıklarına karşılık verdim.
250 hp BMW için son söylediklerini ilk mesajında belirtseydin ben de eyvallah der adam haklı der tekrar cevap dahi yazmazdım.
Kazayı büyütüp genelleme yaptığımı düşünmüyorum. Herşey ortada. Zaten genelleme dediğiniz şeyi admin rakamlar ve istatistiki veriler ile yapmış o yüzden son nokta koyuldu diye düşünüyorum. Arakadaşın tavrı için siz samimiyet demişsiniz ama ne yazık ki ben o kadar yumuşak karşılayamıyorum kazadan sonra bu tarz betimlemeleri. Çünkü kazadır olur denebilecek bir kaza değil bence. 145 tamamiyle diğer şeritte. Kimsenin kendi kısa süreli zevkleri için başkasına maddi yada manevi zarar vermesini kabul edemem. Allah kaza bela vermesin ama kim olursa olsun bu tavırlara cevabım aynı olur.
"Genç sürücü yazdıgımda kastım acemiliğini aşmış aklı başında sürücü. Olgun sürücüden kastım da aynı şey. İki grupta da problemli varlıklar var. Gençlerin acemiliği, heyecanı, yaşlıların kendine gereksiz güven ve yavaşlayan refleks ve dağılan dikkatleri." şu yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyor olsam da kabul edersiniz ki daha önceki mesajınızda bu kadar açık ifade edemediğiniz için benimde cevabım o şekilde oldu. 
Bu konu ile ilgili ben de son kez yazıyorum. Amacım sen yada senin gibi aklı başında genç sürücüleri aynı kefeye koymak olmasa da üzülerek söylüyorum ki böyle genel bir grup var. İstisnalar kaideyi bozmaz. Eğer 250 hp yi bu mesajda olduğu gibi doğru anlatsaydın iş sağa sola zıplamazdı.
Saygılar.
1 hayal
5 duyu
6.his

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.809
    • Çevrimdışı
Ynt: 2. el araç satışları hk.
« #24 : 06 Aralık 2016, 10:07:28 »
Sanırım sonunda ortak noktada buluşuldu...  :))  :serefe:  :arkadasim:

///////////////

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal