Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 34 AD 9078 ARTIK YOK . . .  (Okunma sayısı 5644 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

borriscc

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #25 : 23 Eylül 2006, 22:48:44 »
çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum önemli olan can sağlığı gelen mala gelsin hepsi yerine gelir.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 22:48:44 Gönderen: borriscc »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #26 : 23 Eylül 2006, 22:53:18 »
quote:




bülent abi şöyle diyeyim...frene asildiğimda abs sesi kulaklarimda yankilandi ama araba sanki hiç frene basilmiyormuşçasina dümdüz kaldirima doğru yol aldi....bu araç bir audi olsaydi frenlemesi çok daha net olacakti ,kaldirima yine çarpacakti ancak hizi çok daha azalmiş olarak çarpacakti ve kaldirima çikmayacakti buna eminim...çünkü 3-5km daha az bir hizla çarpsaydik kaldirima çikmayacakti ve ayak kirilmasi olmayacakti...ya da bu araç bir volvo olsaydi..öndeki 8 kat çelik kuvveti baya bir abzorbe edecekti ve öne ağirlik sağladiğindan önün kalkmasi ve kaldirima çikmasi iyice zorlaşacakti....yani sonuç olarak araç her koşulda çarpacakti ancak durum böyle olmayacakti....alfasini savunan bir çok kişi çikacaktir...şu gün alfaya biri laf etse yine savunurum ancak kesinlikle sağlamliğini savunmam...burda bir kişi alfanin bir audiden ya da bir volvodan sağlamliğini idda edemez..etmemelidir......bu gayet net ve açiktir...sercanla da bunu konuştuk...bir italyan arabasi hiç bir zaman bir alman kadar sağlam olmadi olmayacaktir...
[/quote]

Ben alfistiliğimden öte Metalurji Mühendisiyim. O dediğin şeyler o şekilde olmuyor maalesef. Biraz önce de bahsettiğim gibi konu alfa ya da volvo olması değil. O şekilde yaşanan bir kazada durum %100 olmasa da %95 aynı olacaktır. Bu konuda şüphelerin varsa Maslak ya da Bostancı sanayilerini gezebilirsin. Özellikle senin aracın gibi darbe almış bir araç bul mümkünse. Aracın o şekilde ABS'ye karşın tepki vermemesinin arabanın yol tutuşuyla zerre ilgisi yok. Bunu arabalardan biraz anlayan herkes bilir. Lastiklerinin kötü olması, fren pedalına uyguladığın kuvvet, frenaj zamanı ve daha aklıma gelmeyen bir çok etken vardır. Eğer arzu ediyorsan gel benimle yarın o viraja senin girdiğin hızla girelim ve ben frene basayım. Eğer aynı şey olursa ben arabamın hasarlanmasına razıyım, OK?
[/quote]

allah korusun hasarlanmayi birak araban kaymasin bile.. ama bir daha hiç bir kuvvet beni o viraja emniyet kemersiz ve 50 km + bir hizla sokamaz...dediğin gibi lastiklerim alfa romeonun standart olarak verdiği bridgestone turanzaydi..iyi lastikler değil kesinlikle...peki bu lastikleri 46 milyarlik aracinda standart olan veren yine alfa romeo değil mi?  
Dediğin gibi pek çok faktör var ancak artik bunlari konuşmak ya da marka üstünlüğü tartişmak çok yersiz..benim tek demek istediğim emniyet kemerinizi takin ve çok da sağlam olmayan ama yoldaki diğer arabalardan sağlam olan bir arabayla gittiğinizi her hizda bilin...resimler ibret olsun diye koydum...amacim kesinlikle tartişmak değil...hele ki şu ruh haliyle hiç uygun değilim ...herkese iyi akşamlar dilerim
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 22:53:18 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #27 : 23 Eylül 2006, 22:58:41 »
Dostum, amacım seni suçlamak değil kesinlikle. Çok üzüldüm başına böyle bir kaza gelmesine. Herşeyden öte bu sebepten yaralanmanıza. Buraya bunları yazmamın sebebi yanlış bilgilendirmeyi önlemek. Yazdıklarıma dikkat edersen Alfa'yı över nitelikte bir unsur yok. Ben marka tartışması yapmıyorum. Bilimsel gerçekler bahsettiğim şeyler.

Amacım konuyu deşip üzmek de değil, eğer öyle olduysa gerçekten özür dilerim.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 22:58:41 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #28 : 23 Eylül 2006, 23:03:30 »
quote:

Dostum, amacım seni suçlamak değil kesinlikle. Çok üzüldüm başına böyle bir kaza gelmesine. Herşeyden öte bu sebepten yaralanmanıza. Buraya bunları yazmamın sebebi yanlış bilgilendirmeyi önlemek. Yazdıklarıma dikkat edersen Alfa'yı över nitelikte bir unsur yok. Ben marka tartışması yapmıyorum. Bilimsel gerçekler bahsettiğim şeyler.

Amacım konuyu deşip üzmek de değil, eğer öyle olduysa gerçekten özür dilerim.


bülent abi estafrullah özür dilenecek bir şey yapmadin...yazdiklarim ortayaydi...cunku alfayi savunmak isteyen yazdiklarimi yanlis anlayabilecek pek cok insan cikabilecektir , haklilardir, pert olmus arabamin kapilarina tekme atıp kaportasini tornavidayla çizen bir ruh haline sahibim (saglamken arabama nasil baktigimi en iyi sercan bilir)  ve belki de sonradan okudugumda abartarakyazmis olabilecegim seyler wardir...ama özet olarak YALVARIYORUM EMNİYET KEMERLERİNİZİ TAKİN....YARIN KONVOYDA BİLE TAKILI OLSUN....HANGİ HIZDA NE OLACAGINI KESTİRMEK ÇOK GÜÇ
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 23:03:30 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

anIL(34an623)

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #29 : 23 Eylül 2006, 23:12:54 »
volkancım tekrardan çok geçmiş olsun. çok kötü bir tecrübe yaşamışsınız. inşallah bi daha hiç birimiz bu tarz bir durumla karşılaşmaz. ireme de acil şifalar diliyorum
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 23:12:54 Gönderen: anIL(34an623) »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #30 : 23 Eylül 2006, 23:27:25 »
Öncelikle ABS lerde çok yanlış bir kanı ve kullanım hatası var maalesef, bunu da kendi arkadaşlarım içinde çok görüyorum. ABS köküne kadar basılarak kullanılmaz. Her ne olursa olsun ABS'ye biraz yumuşak davranmak durumundasınız, Yoksa dümdüz devam edersiniz..

İkinci olarak viraj içine frene basmak yerine hafifçe gaz vererek kontrolü sağlamaya çalışmak daha akıllıca bir tercih olur.. Araç kaydığı an frene basarsanız hangi araba olursa olsun kontrol etmeniz imkansız hale gelir.

Üçüncü olarak araçlar için önden veya yandan gelecek darbelere göre güvenlik önlemleri alınır, bu (Jeepler hariç) bütün arabalar için geçerlidir, Alttan alınacak bir darbede her araç hemen hemen aynı risk altındadır. Hatta motorları iki farın ortasına yerleştirilen audiler bu tür kazalarda daha tehlikelidir..

Yaptığın hızı küçümseme 80km hız kaza yapmak için az bir sürat değildir. Dakikada 1.3km, Saniyede 22metre alıyorsun. Bu tür bir kaza daha kötü sonuçlar da doğurabilirdi allah korusun..

Biz arkadaşımla dünyanın en iyi yol tutan arabalarından biriyle S'de spine girdik, girdiğimiz süratle o araba o virajdan çıkabilirdi ama pilotaj hatası olunca arabanın yapabileceği bişey yok..Aslında bunlara pilotaj hatası da demek doğru olmaz yetersiz pilotaj demek daha doğru olur.. Maalesef ben dahil çoğumuz yetersiz pilotaj sahibiyiz..

Bence ne Alfayı nede kazayı kafana takma, adı üstünde kaza bunun adı, engelleyebilecek olsaydın kaza olmazdı.. Şu an en önemli şey senin ve kız arkadaşının hayatta olması gerisini boşver gitsin...

Edited by - shame on 23/09/2006  23:30:32
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 23:27:25 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #31 : 24 Eylül 2006, 00:35:17 »
Sevgili Volkan, yazılarından anladıgım kadarıyla oldukça üzgün ve pişmansın.kendinede arabanada kızıyorsun, yaşadagın durum itibariylede haklısın..

Ama emin ol yaptıgın kazada bir saabta olsanda aynı şeyleri yaşıcaktın. çünkü saglamlık belgesi 54-58 km gibi hızlarda yapılan testlerde veriliyor, seninse hızın nerdeyse 2 katı..

Bu ortamda Alfayı sevmekle körü körü savunacak kimse oldugu sanmıyorum şöyleki (bunu çogu kişi kabul edecktir)kendi tecrubelerimede dayanarakta diyorum ki verdiğin paraya göre çok çok iyi ve stabil durabilen bir araca sahiptin.Bence kaza öncesi duramaman ya araçtaki herhangi bir eksiklikten dolayı yada senin kaza riskini tam kestiremeyip fren pedalına gerekli dozajda basmaman..

Erhan arkadaşımızın dediği gibi alttan gelen darbeler aracın en savunmasız yerinden geldiği için en tehlikeli olanlarıdır. böyle bir kaza anında 156 da olmanla merso. C serisi gibi bir gömlek daha iyi bir orta sınıf arabada olman arasında çokta fark yoktur.Bu tür bir kaza yüzünden o meşhur sıralı 6 nın dashbordan çıktıgı 325ci görmüştüm sanayide..

Ama en önemlisi daha öncede dediğim gibi senin ve kız arkadaşının aramızda olmanız. size bişey olsaydı 156 10 yıldız almış bize ne! kafana takma dicem biliyorum takılmıcak gibi değil ama koy gitsin canın sağolsun!!
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 00:35:17 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #32 : 24 Eylül 2006, 02:09:43 »
geçmiş olsun tekrar volkan..

kız arkadaşınada tekrar acil şifalar diliyorum ancak duyguları bi yana bırkaıp konuşcak olursak..
yaralanmadan dolayı araçtan önce ,takmadığınız kemerden dolayı kendinizde suçu aramanız ki sen ztn yazmışın sendeki bel ağrısını(allah a şükür,ki snn ayak bölgende pedallar war dha tehlikeliydi) kız arkadaşının yaralanmasıda gene araç içinde sabit bulunamaması..
kayma vs. olaylarıysa anlık ufacık hatalar.
hiç bir zmn fizk kurallarını aşamazsın sonuçta esp de olsa abs de olsa yada olmasada..


yukarıda yazdıklarımı yanlış anlama ama bnm şuan gördüğüm durum bu..
ama üzücü bi olay ama daha kötüsü olmamış allah ta göstermesin..geçmiş olsun tekrar..
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 02:09:43 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.833
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #33 : 24 Eylül 2006, 02:27:01 »
volkan kaza yaptıgın yeri ve olayı en yakından bilen benim sanırım.

bugun ve dün özellikle bahsettigin ışıklardan kaza yerine kdr 8-9 kere kalkış yapma fırsatı buldum senin dedigin şekildede kalktım 2 vites 3.5oo 8o km dedin aynen o şekilde gittim ivmelenme baya iyi o viteste o hızda sen ışıklardan kalkarken 4.5oo gibi çevirip 2 ye atmışsın. o kısa mesafede görebildigim en fazla hız 1oo km idi.
2. ise senin kaza yaptıgın yerde viraj yok düz yol. Sen sola girmek isterken hızın yüzünden giremiyosun.



iremin ayagının kırılma sebebini sende söyledin normal oturmamasından bileklerinide air bag olayı konuşmuştuk.

kısacası olan olmuş ama senin kazanda %1oo Pilotaj hatası var. Boşverin arabaya gelsin. senin arabanda ciddi bi hasar var evet ama cünkü kaza şekli inan çok sakat hangi arabayla vurursan vur şanz. ve blok kırıldı o ayrı ama şase hakkında bi yorum yapamıcam alt kısmına eyw. ama torpido kısmına bişey demiyorum.

bu arada arka direkteki hasar sonradan olmuş bişey kanka cünkü arka kapıların acılıp kapanmasında problem yok direk sıkışmamış yani eger sıkışsa veya aralık olsaydı direk dedigin gibi hasarlı olurdu.
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 02:27:01 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #34 : 24 Eylül 2006, 04:26:30 »
Ya aslında 80km/s gerçekten inanılmaz yüksek bir sürat. Kaldırım yerine, bir ağaca felan girseydiniz, muhtemelen kazanın sonuçları çok farklı olurdu. Ama aracın çarpma hızının 80km/s olduğunu da  sanmiyorum, sonuçta o kadar fren koymuşsun zaten.... Eğer gerçekten 80 ile beton bariyere (sahildeki kaldırmın yüksekliğini düşününce, "bariyer" diyesim geldi) çarpmış olsaydın, darbe aksın da ilerisine kadar taşardı diye düşünüyorum. Bilmiyorum, kısmet işi biraz da..

Aslında bu yaşadığınız kaza, aracın durumuna baktığın zaman, ağır bir kaza gibi görünmüyor, ama sonuçları çok ağır olmuş. Sonuçta, malum, kemerle ilgili bu sonuç bu.. Ve eğer bu kazayı bir Volvo ile de yapmış olsaydınız, daha az yaralanmakacaktınız. Bırak Volvo'yu, emniyet kemerleriniz takılı halde iken Opel Corsa ile bu kazayı yapmış olsaydınız, hiçbirşey olmazdı, muhtemelen size. O yüzden, arabanın güvenliğini de çok fazla takma bence..

Ama, tabii ki arabaya soğumanı gayet iyi anliyorum.

Ayrıca, 156'nın (euroncap testi olmamasına rağmen), rakiplerine göre güvensiz olduğunu düşünüyorum. Ortada bir test olmadığı için, bunun bir ispatı yok tabii :) Bu kişisel görüşümdür...

Benim dikkatimi çeken şöyle birşey var; arabanın yolcu bölümü tabanı, bariz bir şekilde içeri doğru girmiş. Gördüğüm kadarı ile, sağ aks da sağlam? Görünüşe göre, aracın tabanına, o bölgenin bu şekilde içeri burulmasına sebep olacak direkt bir darbe de gelmemiş, kısacası. Taban niye içeri göçmüş anlamadım?


Bir de,
quote:
Öncelikle ABS lerde çok yanlış bir kanı ve kullanım hatası var maalesef, bunu da kendi arkadaşlarım içinde çok görüyorum. ABS köküne kadar basılarak kullanılmaz.
Bildiğim kadarı ile, tersine, ABS köküne kadar basılarak kullanılır....
quote:
Hatta motorları iki farın ortasına yerleştirilen audiler bu tür kazalarda daha tehlikelidir..
Hocam, bu nasıl oluyor ki? :)

Edited by - dantelk on 24/09/2006  05:31:21
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 04:26:30 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

krm

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #35 : 24 Eylül 2006, 05:48:12 »
bir de bence alfaların geçirdiği kazaların daha şiddetli görünmesinin nedeni ön tasarımı. ön ızgara ve tampon bölümü bu arabaların girintili çıkıntılı olduğu için kazalarda paramparça görünüp insanı korkutuyor. mesela volvo ya da saab gibi daha düz bir araba olsa bence bu kadar dağılmazdı önü, ya da en azından öyle görünürdü. ya da ben saçmalıyorum bilmiyorum.
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 05:48:12 Gönderen: krm »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #36 : 24 Eylül 2006, 06:14:42 »
Geçmiş olsun tekrar tekrar . Kız arkadaşınada acil şifalar.

Herkese kazasız bol Alfa'lı günler .
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 06:14:42 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #37 : 24 Eylül 2006, 06:18:18 »

Bir de,
quote:
Öncelikle ABS lerde çok yanlış bir kanı ve kullanım hatası var maalesef, bunu da kendi arkadaşlarım içinde çok görüyorum. ABS köküne kadar basılarak kullanılmaz.
quote:
Bildiğim kadarı ile, tersine, ABS köküne kadar basılarak kullanılır....






Shame arkadaşımızın demek istediğini ben şöle algıladım ABS zaaten sürekli devrede olan bir sistem değil ani blokaj fren yapıldığı zaman devreye girip lastiklerin kilitlenmesini engelleyen bir sistem sonuçta frene normal basıldığı sürece devre dışı yani ABS gerektirmeyen frenejlarda fren pedalına daha yumaşak basıp ABS i devreye sokmadanda daha sağlıklı yavaşlayabilmek söz konusu Benim kendi görüşüm ABS li araba kullanmaktan hiç hoşnut olmadım bu güne kadar
standart frenli araç kullanmak bana daha sağlıklı gelmiştir bu belkide benim kullanım stilimden dolayı kaynaklı bir durum   hatta sahibi olduğum  306 GTİ ın ABS ini devre dışı bırakmıştım ABS i sadece yağmurlu havalarda ve kaygan zeminlerde tercih ederim kuru asfaltta kesinlikle tercihim standart fren sistemi mümkünse 4 Disk yeterli benim için
Hatta bu konuyu bi ortamda kendiside Alfacı olan Volkan Işıkl'a konuşma imkanım oldu kesinlikle benle aynı fikirde olduğunu söleyince düşündüklerimden emin oldum.

Edited by - alfaburak on 24/09/2006  06:21:26

Edited by - alfaburak on 24/09/2006  06:23:42
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 06:18:18 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #38 : 24 Eylül 2006, 08:03:52 »
Şimdi ABS'de durum şu; ABS'nin ani blokaj frenlerde standart fren sisteminin gerisinde kalması... İyi bir kullanıcının elinde standart fren sistemi (gerekmeyen hallerde) ABS'den daha sağlıklı bana göre...
100-0'ı 45 metre olan eski aracım (ABS'siz Peugeot 206), 38 metre olan ABS'li 156'mdan düşük süratlerdeki ani tepkimelerde daha başarılıydı bana göre..
Biz babamla bunu denemiştik, ABS'nin devreye sokulmasıyla fren mesafemiz bir hayli artmıştı..
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 08:03:52 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #39 : 24 Eylül 2006, 12:52:50 »
Büyük geçmiş olsun sağlığınızda bi problem olmasında giden araba olsun...
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 12:52:50 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #40 : 24 Eylül 2006, 15:06:18 »
quote:

volkan kaza yaptıgın yeri ve olayı en yakından bilen benim sanırım.

bugun ve dün özellikle bahsettigin ışıklardan kaza yerine kdr 8-9 kere kalkış yapma fırsatı buldum senin dedigin şekildede kalktım 2 vites 3.5oo 8o km dedin aynen o şekilde gittim ivmelenme baya iyi o viteste o hızda sen ışıklardan kalkarken 4.5oo gibi çevirip 2 ye atmışsın. o kısa mesafede görebildigim en fazla hız 1oo km idi.
2. ise senin kaza yaptıgın yerde viraj yok düz yol. Sen sola girmek isterken hızın yüzünden giremiyosun.



iremin ayagının kırılma sebebini sende söyledin normal oturmamasından bileklerinide air bag olayı konuşmuştuk.

kısacası olan olmuş ama senin kazanda %1oo Pilotaj hatası var. Boşverin arabaya gelsin. senin arabanda ciddi bi hasar var evet ama cünkü kaza şekli inan çok sakat hangi arabayla vurursan vur şanz. ve blok kırıldı o ayrı ama şase hakkında bi yorum yapamıcam alt kısmına eyw. ama torpido kısmına bişey demiyorum.

bu arada arka direkteki hasar sonradan olmuş bişey kanka cünkü arka kapıların acılıp kapanmasında problem yok direk sıkışmamış yani eger sıkışsa veya aralık olsaydı direk dedigin gibi hasarlı olurdu.



sercan dediklerim aynen doğru değil mi...ivmelenme falan??

yanliz ben sola o sokağa girmek istemedim...senin çizdiğin bu şekil üstünde akşam oynama yapacağim ve tam net olarak neler olduğunu hepimiz anlayamaya calişacağiz...ancak sola sapan yere girmek gibi bir niyetim yoktu...sol sokağa sapacak olan aracin sağindan çiktim ve tekrar sol şeride girmek için hafif direksiyon darbesi yaptiğimda dümdüz kaldirima kitlendim..neyse akşam daha detayli konuşuruz
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 15:06:18 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #41 : 24 Eylül 2006, 16:08:55 »
AutoShow'un bu konuda bir testi vardı... Aynı otomobili ABS'siz ve ABS'li olarak en kısa zamanda durdurmaya çalıştıkları zaman, çok çok büyük çoğunlukla, ABS'li otomobil daha kısa mesafede duruyordu.
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 16:08:55 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #42 : 24 Eylül 2006, 22:29:37 »
sevgili volkan,
çok geçmiş olsun. umarım irem de en kısa zamanda tekrar sağlığına kavuşur. önemli olan ne olursa olsun yaşıyor olmak. gerisi detay.

« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 22:29:37 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #43 : 24 Eylül 2006, 22:35:59 »
Öncelikle geçmiş olsun , Allah beterinden saklasın.

Benim anladığım kadarıyla yolda da senin farketmediğin bir kirlenme veya toz olabilir. Oldukça yüksek hızlarda direksiyon kırılmış vaziyetteyken fren yapmak zorunda kaldığımda araba huysuzlansa bile genelde çok riskli durumlara girmedi. Bir de senin arabanda eğer VDC varsa bana bu denli kayması da garip geldi.

Bir Audi ile emin ol ki daha yavaş çarpmayacaktın o kaldırıma. Yeni kasa 156'ların fren sistemi gayet iyi , ancak ABS devreye girdiği için sen yeterli negatif ivmeyi hissedememişsin , ABS devreye girdiğinde diğer araçlar da aynı tepkiyi verecekti ve diğer arkadaşların da dediği gibi altında Volvo da olsa aynı sonuç olacaktı. Aslında burada Alfa Romeo'dan soğumanı gerektiren bir sebep yok , ama kazayı bu araba içinde yaptığın için soğuman da doğal. Fakat arabada herhangi bir suç da göremiyorum ben. Sizi gerektiği gibi korumuş ve darbeyi de çok güzel dağıtmış , emniyet kemeriniz olmamasına rağmen hayati bir yaralanmanız yok.

80 km/s hız Alfa'larımız için yüksek olmamasına rağmen bir kaza için çok yüksek. Üstelik emniyet kemerinizi takmamışsınız ve kızarkadaşının oturma pozisyonu çok kötü. Araba alınabilecek en kötü yerden darbe alıyor ve bütün bu negatif şeylere rağmen sizi yeterince koruyor. Can'ın babasının yaşadığı talihsiz kazadaki gibi bunda da bence Alfa 156 yapabileceğinin en iyisini yapmış ve birçok araç bunu yapamazdı , buna birtakım Almanlar da dahil.

Tekrar geçmiş olsun , kızarkadaşına acil şifalar , umarım en kısa zamanda iyileşir.
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 22:35:59 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

bado

  • Membro
  • İleti: 2.104
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #44 : 24 Eylül 2006, 22:36:34 »
çok çok geçmiş olsun ALLAH'dan acil şifalar diliyorum..   :(  :(  ALLAH kimsenin başına vermesin...



Edited by - bado on 26/09/2006  01:10:20
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 22:36:34 Gönderen: bado »
Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #45 : 24 Eylül 2006, 23:36:08 »
Bence tersine darbeyi olabilecek en güvenli yeri ile emmiş; yani bütün burnu ile. Aracın en kuvvetsiz kısmı, bildiğim kadarı ile yanlarıdır. Siz hem aracın kuvvetli bir kısmı ile koymuşsunuz, hem de darbeyi aracın ön kısmı homojen bir şekilde yemiş.

Ben benzer bir kazaya karışan bir VW Bora biliyorum; mesela o kazada, darbe aracın ön kısmını çok daha fazla deforme etmiş, şasiyi de çok zorlamıştı. Çünkü, araç tam köşesinden küçük bir yüzeyi ile, demir bariyere girmiş, ve aracın darbeyi emmesi için kalan alan azalmıştı. Sizin kazada, aracın bütün ön kısmı darbeye dahil olduğu için, enerjinin soğurulması kolaylaşmış..
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 23:36:08 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #46 : 24 Eylül 2006, 23:46:10 »
DAha önceki mesajımda arka tarafdaki burulmanın bana garip geldiğini söylemiştim.Şimdi de aklıma başka bir soru geldi..Acaba Alfalar 4 kanallımı yoksa 2 kanallı bir ABS yemi sahip.Çünkü müsait zamanlarda arabayı tanımaya çalışırken bana da 156 mın ani ve sert frenlemelerde ABS ile dengesinin sanki bozulduğu gibi bir hisse kapıldım.SErt fren aslında yapmam her zaman kontrollü fren yapmaya alışığım..Şayet arka tarafda ABS yoksa sadece önler ABSliyse arabanın da sedan olusundan ötürü agırlık merkezı ıle ılgılı olarak böyle bir düz kayma yaşamnmış olabilir önler kilitienmemiş olsa bile.Bu tabi teknik bir mesele ve varsayım...
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2006, 23:46:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfa 156

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #47 : 25 Eylül 2006, 11:44:21 »
Volkan öncelikle büyük geçmiş olsun her ikinize.
Burda yapabileceğin hiç bir şey yoktu ama dediklerinde haklısın yavaş ve emniyek kemeri vs olsaydı diye.
Ama akacak kan damarda durmazmış derler.
Keşke ayağını frenden çekseydin ani olarak araba kıç atardı belki ve çarpmazdı.Ama insan elbette o saniyesellerde ne yapacağını hemen aklına getiremiyor.
Ben şunu kein biliyorumki bizim balata ve diskler belirli bir ısıya gelmeden zor tutuyor garajdan çıkınca ve frene basınca araba kayıyor ama ısınıncada zamk gibi oluyor.
Aracın arkasındaki pot da normal baya bir darbe almış araç önden .
Inşallah en kısa sürede kız arkadaşında iyileşir seninde bel ağırın geçer ve alfanı ksako karşılar ve yeni bir tane alırsın.
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2006, 11:44:21 Gönderen: Alfa 156 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #48 : 25 Eylül 2006, 11:56:53 »
Acil şifalar Volkan.

Diğer yorumları arkadaşlar yapmış zaten, ben o konuya hiç girmiyorum.
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2006, 11:56:53 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.321
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #49 : 25 Eylül 2006, 12:09:25 »
quote:

Acil şifalar Volkan.

Diğer yorumları arkadaşlar yapmış zaten, ben o konuya hiç girmiyorum.


Aynen...
Tekrar tekrar acil şifalar ve ltf. dikkat arkadaşlar
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2006, 12:09:25 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
58 Yanıt
1766 Gösterim
Son İleti 03 Temmuz 2006, 21:07:54
Gönderen: n/a
36 Yanıt
873 Gösterim
Son İleti 30 Haziran 2006, 11:31:00
Gönderen: ck-alfa147
101 Yanıt
3689 Gösterim
Son İleti 03 Ocak 2007, 22:58:27
Gönderen: Sercan Keklik
0 Yanıt
694 Gösterim
Son İleti 03 Eylül 2012, 10:28:06
Gönderen: agucba
11 Yanıt
962 Gösterim
Son İleti 03 Temmuz 2017, 00:35:50
Gönderen: Mintse

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal