Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 34 AD 9078 ARTIK YOK . . .  (Okunma sayısı 6330 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« : 23 Eylül 2006, 00:47:04 »
herkese selamlar...çok kısıtlı bir zamanda olayi aktarmaya calisacagim...o yuzden biraz anlamsiz olabilir ama birkac gun icinde resimlerle ve semalarla olayi net olarak anlatmaya calisacagim...

kiz arkadasim irem'in marmara üniversitesi mülakat sinav sonucunun açiklanacagi gün (20.09.2006) kendisi çok heyecanliydi...saat 5 te sonuç açiklanacakti...ben biraz rahatlamasi icin gel biraz arabayla dolasalim ordan kahve alip okulun bahcesinde bekleriz artik dedim..yola ciktik....arabayi sabah yikamistim ve aylik boya bakimini yapmistim..(cilalama islemim bittiginde sercanla ayak ustu sokakta muhabbet etmistik)....
piril piril gidiyorduk..caddebostan isiklara geldik ve durduk..onumuzde 34 MND 73 plakali bodykitli bir a3 vardi...dalgasina "sunun eline vereyim mi" dedim..ancak o arabada daha onceden 2.0tdi yazisi gormus oldugum icin "rezil olmayalim "dedim...isiklar yandiginda a3 bi daha hic goremeyecgim sekilde full dolu bir trafigin icinde makaslayarak kayboldu...
caddebostan mc donaldsi gectikten sonra hemen ilerdeki isiklar ben 50-60 km hiza ulastigimda henuz kirmizidan yesile donmustu..en sol seritteydim...onumdeki araba ilerideki sokaktan donecegini belirtecek sekilde sola sinyal verdi...70-80 km arasi bir hizla sinyal veren arabanin sagindan ciktim ve tekrar bostanci istikametine gitmek uzere hemen sol seride gecmek istedim..tekrar sol seride girmek icin direksiyon acisini degistirdigmde onumde 20-30 km arasi bir hizla giden bir bmw 5  gordum...yawaslamak icin frene bastim..direksiyon acisi tam sapaktaki kaldirima donuktu...araba kaymaya basladi..freni arttirdim...iyice kaymaya basladi..artik sahilin yuksek kaldirimlari gozumun onunde baraj gibi yukselmeye baslamisti...carpicagimi anladim ve direksiyonu son bir hamle olarak sola cevirdim..ancak nafile araba dumduz bir sekilde o yuksek kaldirima doğru gitmeye devam etti...bir anda acayip bir gurultu bi anda bir beyazlik + sarsilma ve kulak cinlamasi..gozumu actigimda on camimin hemen ustunde maltepe yonunu gosteren bir ok..sag tarafimda hareketsiz duran kiz arkadasim...kapiyi actim hemen indim...arabanin her yerinden bembeyaz dumanlar yukseliyor altindan simsiyah yağlar akiyordu..gorduğum manzara ise araç o yüksek kaldirma carpip aracin burnu kaldirim ustune cikarak trafik levhalarina burnunu dayayarak durmuştu..irem kendi kapisini açti...koltukta değil ayak koyma yerinde oturuyordu...wolkan wolkaan diye bagiriyordu..araba patlamak uzere seni cikartiyorum dedim ve cektim...o da nesi belimde inanilmaz bir agri..irem akan yaglarin uzerine basti ama duramadi..sag ayagi kirilmisti ve o ayaginin uzerine basmisti...son hamle olarak kucagima aldim ve uzakta kaldirimin ustune yatirdim...etraftan herkes kosmustu...itfaiye araci 2buçuk dakika içinde gelmişti (belki de bana o kadar kisa gelmişti)...bir taxici iremin ayağini insan üstü bir çabayla sabit tuttu...1mm bile eli titremeden kipirdatmadan tuttu..irem arada bir kafasini kaldirip "arabaya naptin"  "arabadan ipodu al" "benim bacagim da bana izlettigin futbolcunun bacagi giib kirik"  gibi şeyler sölüyordu..bilinci baya açikti ve çok çok sakindi...polis arada bir beni kurcaladi ruhsat ve ehliyet için..ambulansa 4-5 dakika içinde geldi..bindik ve göztepe ssk ya gittik...diğer detaylar çok önemli değil....

çikarilacak dersler;
-eğer 10 km daha yavaş gitseydim sadece kaldirima çarpip durabilirdik
-eğer taxici gibi kullanmayip önümdeki araba sinyal verdiğinde frenime basip onun dönmesini bekleseydim gideceğim yere 30 saniye daha geç giderdim
-emniyet kemeri taksaydim belimde ağri olmayacakti...

gelelim en ama en önemli derslere

- irem bana çok güvendiği için arabada koltuğu baya bir yatik şekilde ve ayaklarini tam torpido gözünün altina gelecek şekilde uzattiği için araba kaldirima çikar çikmaz 30km hizla ayaklari yukari itildi ve torpido gözü kaval kemiğini ve altindaki kemiği kirdi

-fren aninda iremde kemer bulunmadiği için öne gitti

-fren aninda irem ellerini hemen konsola yapiştirdiği için airbag patladiği anda elleri ve bilekleri kirildi





kusura bakmayin bu gecelik bu kadar detay yazabiliyorum..bir de ufak resim ekleyip bitirecegim..detaylari birkac gun icinde yavas yavas editleyerek ekleyecegim...resimlerde iremin ellerini ve ayaklarinin kirilmasina neden olan yerleri belirtecegim



Siz siz olun atak kullanmayin , emniyet kemerinizi mutlaka takin ve mumkunse yaninizdaki kisilerin ayaklarini sonuna kadar uzatmasina müsade etmeyin






Edited by - wolkanku on 23/09/2006  00:55:41

edit : audi'nin plakasi düzeltildi

Edited by - wolkanku on 20/11/2006  20:22:40
« Son Düzenleme: 20 Ocak 2007, 18:32:28 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #1 : 23 Eylül 2006, 00:57:32 »
son resimde kaldirima çikmam sonucu iremin ayagini hizla torpidoya firlatan kisim gözüküyor....ortadaki resimde yolcu tarafindaki airbagin kapagina dikkatle bakilirsa airbagin parmaklara uyguladiği baski sonucu airbag kapagindaki göçük şeklindeki izler görülebiliyor
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 00:57:32 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #2 : 23 Eylül 2006, 01:00:25 »
çarpma sonucu şasenin ezilmesi sonucu arka sutuna kadar sozkonusu olan bir burulma....



« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 01:00:25 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #3 : 23 Eylül 2006, 02:53:29 »
Allah korumuş kardeş geçmiş olsun fena patlamışsın belliki, şükür ki sen ve kız arkadaşın hala aramızdasınız! araba iyi dayanmış denebilir belki o arkadaki burkulma olmasa sonuçlar dahada faklı olabilir, neyse cana geliceğine mala gelsin tekrar geçmiş olsun!
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 02:53:29 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

selim

  • Membro
  • İleti: 431
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #4 : 23 Eylül 2006, 03:07:15 »
size ve kızarkadaşınıza çok geçmiş olsun.ancak bu ve buna benzer kullanmalar hepimizn zaman zaman yapmış olduğu hareketler,kendimde bir çok kez benzer kazalar atlattım,kaza yapıp aracımın pert olmaması ve yaralanmamam,yada daha kötüsü,uzak bir ihtimal değildi,sadece şans eseri aracımı kontrol altına alabildim.bence büyük dersler çıkarılması gereken bir kaza sizinki,sizin süratiniz 100 km/h altında iken bu kadar hasar/yaralar oluşmuş , bazen umursamadan otoyol/sahil y.'da çıkmış olduğmuz süratlerde 160-220km/h böyle bir durum olsa ne olacağını tahmin edebilmek çok kolay.Allah hepimize tedbirli sürüşler nasip etsin,acil şifalar dilerim.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 03:07:15 Gönderen: selim »
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #5 : 23 Eylül 2006, 04:48:56 »
çok büyük geçmiş olsun volkancım kız arkadaşına ve sana.allah korumuş,acil şifalar dilerim.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 04:48:56 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.968
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #6 : 23 Eylül 2006, 09:57:30 »
Ah be Volkan, ah be Volkan. Niye uyarsın ki elin adamının gazına.
Bak kendin de yazdın, 10 Km/s yavaş gitseydim, kemer taksaydım, vs vs...
Tekrar çok çok geçmiş olsun, hem sana hem de kız arkadaşına. Sizi Allah korumuş diyelim.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 09:57:30 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #7 : 23 Eylül 2006, 10:49:03 »
Volkan sana da İrem e de tekrar tekrar geçmiş olsun , kaza adı üzerinde kaza , fazla kafanı takma , sağlığın yerinde ya boşver , zaten alıcağın dersi almışsın. Acil şifalar..
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 10:49:03 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #8 : 23 Eylül 2006, 11:54:32 »
büyük geçmiş olsun.önemli olan size bişey olmaması.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 11:54:32 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.845
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #9 : 23 Eylül 2006, 12:14:01 »
volkancım 3 gündür konusuyoruz gene konustuk Dünya malı boşver.. İremde en kısa zamanda düzelecek biliyosun ;)

ama şu kazada büyük hatan frene basman.

Edited by - SerCy on 23/09/2006  12:14:45
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 12:14:01 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #10 : 23 Eylül 2006, 13:14:36 »
Büyük geçmiş olsun..
Sercanın da dediği gibi frene basman büyük hata olmuş ama tabi insanlık hali bazen düşünemiyor insan o anda..

Buna benzer biz arkadaşımla bir kaza atlattık gene sahil yolunda, arkadaşın lotus espritle, bir TT'nin gazına geldik 160-180 gibi bir süratle arkadaşım S viraşında arabayı kaçırdı, dua ede ede bayaa bi sürüklendik ama biz şanslıydık, o günden beri efendice kullanıyor arkadaşım...

Valla olayı okuyunca, resimlere baktıkça içim acıyor, büyük geçmiş olsun.. Umarım kız arkdaşın da bir an evvel iyileşir..
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 13:14:36 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.968
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #11 : 23 Eylül 2006, 13:49:17 »
Lotus Esprit ile bile sürüklenince çıkan sonuç nedir?
Arabalar ne kadar iyi yol tutarsa tutsun, fizik kanunları yol tutuş dinlemiyor.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 13:49:17 Gönderen: agucba »

///////////////

krm

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #12 : 23 Eylül 2006, 14:01:16 »
volkancım çok geçmiş olsun.. şimdi kesinlikle şöyle yapsaydım da böyle olurdu diye kendini yıpratma. artık olan olmuş, iyi tarafından bak daha büyük bir kaza da geçirebilirdin. kaza öyle ya da böyle geliyor, ama sen daha dikkatli olursan bu ihtimali ve bunun büyüklüğünü azami ölçüde düşürebilirsin. bir de bence en büyük hatamız acele etmek...

tekrar geçmiş olsun kardeşim, kız arkadaşının kısa zamanda iyileşmesi dileğiyle..
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 14:01:16 Gönderen: krm »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #13 : 23 Eylül 2006, 14:01:19 »
Tekrar çok geçmiş olsun ve acil şifalar..
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 14:01:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.325
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #14 : 23 Eylül 2006, 14:26:55 »
Tekrar tekrar büyük geçmiş olsun Volkan kardeş.....İnşallah en kısa sürede kız arkadaşın eski sağılığn akavuşur ve bu kötü olaı 1 an önce umutursunuz......

« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 14:26:55 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

freyzer

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #15 : 23 Eylül 2006, 14:33:30 »
Çok büyük geçmiş olsun, çok üzüldüm. Resimlerden de kazanın ciddi bir süratte gerçekleştiği belli zaten. Umarım en kısa zamanda toparlarsınız. Emniyet kemerine söylediğiniz gibi çok daha fazla özen göstermemiz lazım.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 14:33:30 Gönderen: freyzer »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #16 : 23 Eylül 2006, 15:01:06 »
Acil şifalar diliyorum..
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 15:01:06 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #17 : 23 Eylül 2006, 16:40:14 »
Cok uzuldum... Ikinizede acil sifalar diliyor, iyi haberlerinizi bekliyoruz. Herkese (lutfen) guvenli surusler....
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 16:40:14 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #18 : 23 Eylül 2006, 18:43:32 »
Büyük geçmiş olsun. Kız arkadaşına acil şifalar dilerim.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 18:43:32 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

t_e_m

  • Membro
  • İleti: 724
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #19 : 23 Eylül 2006, 19:37:34 »
gerçekten ucuz yırtmışsınız minimum ve geçici hasarlarla atlatmışsınız bu açıdan kendinizi şanslı sayın, geçmiş olsun ikinize de.

araba döşemesine kadar bire bir benimkiyle aynı olunca fotoları görünce kendim kaza yapmış gibi hissettim, ama 10 km daha hızlı hangimiz gitmiyor ki? ya da kaçımız kemerini sektirmeden takıyor? işte piyangonun kime çıkacağı hiç belli olmuyor, yarın içimizden başka birinin çok daha fena bir kaza geçirmesi tamamen şansla bağıntılı bir olay.

en kısa zamanda atlatmanız dileğiyle..
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 19:37:34 Gönderen: t_e_m »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #20 : 23 Eylül 2006, 21:53:14 »
quote:

Çok büyük geçmiş olsun, çok üzüldüm. Resimlerden de kazanın ciddi bir süratte gerçekleştiği belli zaten. Umarım en kısa zamanda toparlarsınız. Emniyet kemerine söylediğiniz gibi çok daha fazla özen göstermemiz lazım.



itinayla kazanin düşük hizda gerçekleştiğini yazmiştim...maximum 80km hizdan bahsediyorum...eğer 80km hiza yüksek diyebilecekseniz alfa kullanmanizin manasi yokmuş zaten....kazayla ilgili her konuda çok hassasim..ilk gecemi iremin nasil ayağini kirdiğina kafayi takarak,2.günümü ellerini nasil kirdiğina takarak,3.günümüde sadece nasil yoldan çiktiğimi düşünerek geçirdim...ama emin olun ki ortada sürat yoktu....ama bunlar bana birer işaretti...son zamanlarda hizli kullanmaya başlamiştim..S virajini 120 ile dönmeye başlamiştim....
önemli olan herkesin ders çikarabilmiş olmasidir...resimleri herkesin ders çikarabilmesi için koyuyorum...
bugün kazanin 4.günü bitiyor...irem inanilmaz derecede hizli toparlaniyor..sigara içmemesi ve genç olmasi nedeniyle kemikleri çok hizli tepki veriyor....haftaya değişmesi beklenen alçi yarin değişiyor...
ama hala ordan her geçişimde böyle bir kazanin orada nasil gerçekleştiğini düşünüyorum...

büyük bir ihtimalle uzunca bir süre arabam olmayacak..çok derdim değil aslinda....ancak yeni arabam da sanirsam ki alfa olmayacak...hem ben çok soğudum....yol tutuşuna güvendiğim gözüm gibi baktiğim bebeğim , yavaş bir hizda beni yariyolda birakti..sercanla beraber son işlemleri için gittiğimizde tornavidayla bir güzel çizdim ,tamponlarini ve kapilarini tekmeledim nedense bir anda soğudum ondan....
alfami alirken bunun bir japon arabasindan kat kat sağlam olduğunu ancak bir alman arabasi kadar güvenli olmadiğini bilerek aldim...nasil olsa kullandiğim hizlarda büyük bir kaza riskim olmaz diyordum...ancak bundan sonra alacağim araba kesinlikle dizayniyla beni sıkacak bir alman arabasi ya da bir volvo olacak =( ...insanlarin gözlerini arabadan ayiramamasi ya da benim can güvenliğim arasinda seçim yapmak gerekirse can güvenliğim çoooooooook önde geliyor...yeni nesil alfalar artik 5 yildiz almaya başladilar ancak yillardir 5 yildizlari toplayan başka markalara mi yoksa ilk defa 5 yildiz alabilmiş bir markayami güveneyim diye soracak olursam...sanirim ki ne yazikki alfadan vazgeçiyorum...
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 21:53:14 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #21 : 23 Eylül 2006, 22:01:16 »

« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 22:01:16 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #22 : 23 Eylül 2006, 22:23:00 »
Volkan öncelikle hem her ikinize de geçmiş olsun hem de kız arkadaşına acil şifalar dilerim.

Öncelikle arka kısmın burulması ve aracın bu şekilde hasarlanmasının Alfa ile bir ilgisi yok. Araban her arabanın olduğu gibi en zayıf iki noktasından birinden hasar almış. En kötüsü yandan darbe alması, ikincisi ise önden tampon altından aldığı darbedir.

Aracın yoldan çıkması Alfaların yol tutmadığı anlamına gelmezi sen de defalarca o virajı almışsındıri; üstelik daha da yüksek hızlarda. Belli ki pilotaj hatası var. Pilotaj sadece  direksiyonu güzel kullanmak değil, fren fites ve direksiyonun güzel bir bileşimidir.

Tekrar ediyorum, o kazayı ne marka araçla yaparsanız yapın daha az zararla atlatmayacaktır.

Sizin yaralanmanız hadisesine gelince, bu kısıma girmeye bile gerek yok aslında ama emniyet kemeri takmadığınız için yaralandığınız gayet açıktır.
Bir kaza anında üzerinize uygulanan kuvvet araç ağırlığı +sizin ağırlığınızdır. Eylemsizlik momenti sebebiyle üzerinize uygulanan kuvvet bu yani.

Lütfen bana kızma ama bu kazanın olma sebebi, kazalanma sebebi pilotaj. Dayanıksız olduğunu iddia ettiğin alfa değil.

Bu arabaların yol tutuşu kötü olsa buradaki herkesin hergün bu tip kazalar yapıyor olması gerekir.

Kazasız, güvenli mutlu sürüşler dilerim.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 22:23:00 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #23 : 23 Eylül 2006, 22:35:42 »
quote:

Volkan öncelikle hem her ikinize de geçmiş olsun hem de kız arkadaşına acil şifalar dilerim.

Öncelikle arka kısmın burulması ve aracın bu şekilde hasarlanmasının Alfa ile bir ilgisi yok. Araban her arabanın olduğu gibi en zayıf iki noktasından birinden hasar almış. En kötüsü yandan darbe alması, ikincisi ise önden tampon altından aldığı darbedir.

Aracın yoldan çıkması Alfaların yol tutmadığı anlamına gelmezi sen de defalarca o virajı almışsındıri; üstelik daha da yüksek hızlarda. Belli ki pilotaj hatası var. Pilotaj sadece  direksiyonu güzel kullanmak değil, fren fites ve direksiyonun güzel bir bileşimidir.

Tekrar ediyorum, o kazayı ne marka araçla yaparsanız yapın daha az zararla atlatmayacaktır.

Sizin yaralanmanız hadisesine gelince, bu kısıma girmeye bile gerek yok aslında ama emniyet kemeri takmadığınız için yaralandığınız gayet açıktır.
Bir kaza anında üzerinize uygulanan kuvvet araç ağırlığı +sizin ağırlığınızdır. Eylemsizlik momenti sebebiyle üzerinize uygulanan kuvvet bu yani.

Lütfen bana kızma ama bu kazanın olma sebebi, kazalanma sebebi pilotaj. Dayanıksız olduğunu iddia ettiğin alfa değil.

Bu arabaların yol tutuşu kötü olsa buradaki herkesin hergün bu tip kazalar yapıyor olması gerekir.

Kazasız, güvenli mutlu sürüşler dilerim.



bülent abi şöyle diyeyim...frene asildiğimda abs sesi kulaklarimda yankilandi ama araba sanki hiç frene basilmiyormuşçasina dümdüz kaldirima doğru yol aldi....bu araç bir audi olsaydi frenlemesi çok daha net olacakti ,kaldirima yine çarpacakti ancak hizi çok daha azalmiş olarak çarpacakti ve kaldirima çikmayacakti buna eminim...çünkü 3-5km daha az bir hizla çarpsaydik kaldirima çikmayacakti ve ayak kirilmasi olmayacakti...ya da bu araç bir volvo olsaydi..öndeki 8 kat çelik kuvveti baya bir abzorbe edecekti ve öne ağirlik sağladiğindan önün kalkmasi ve kaldirima çikmasi iyice zorlaşacakti....yani sonuç olarak araç her koşulda çarpacakti ancak durum böyle olmayacakti....alfasini savunan bir çok kişi çikacaktir...şu gün alfaya biri laf etse yine savunurum ancak kesinlikle sağlamliğini savunmam...burda bir kişi alfanin bir audiden ya da bir volvodan sağlamliğini idda edemez..etmemelidir......bu gayet net ve açiktir...sercanla da bunu konuştuk...bir italyan arabasi hiç bir zaman bir alman kadar sağlam olmadi olmayacaktir...
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 22:35:42 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
34 AD 9078 ARTIK YOK . . .
« #24 : 23 Eylül 2006, 22:47:48 »
[/quote]

bülent abi şöyle diyeyim...frene asildiğimda abs sesi kulaklarimda yankilandi ama araba sanki hiç frene basilmiyormuşçasina dümdüz kaldirima doğru yol aldi....bu araç bir audi olsaydi frenlemesi çok daha net olacakti ,kaldirima yine çarpacakti ancak hizi çok daha azalmiş olarak çarpacakti ve kaldirima çikmayacakti buna eminim...çünkü 3-5km daha az bir hizla çarpsaydik kaldirima çikmayacakti ve ayak kirilmasi olmayacakti...ya da bu araç bir volvo olsaydi..öndeki 8 kat çelik kuvveti baya bir abzorbe edecekti ve öne ağirlik sağladiğindan önün kalkmasi ve kaldirima çikmasi iyice zorlaşacakti....yani sonuç olarak araç her koşulda çarpacakti ancak durum böyle olmayacakti....alfasini savunan bir çok kişi çikacaktir...şu gün alfaya biri laf etse yine savunurum ancak kesinlikle sağlamliğini savunmam...burda bir kişi alfanin bir audiden ya da bir volvodan sağlamliğini idda edemez..etmemelidir......bu gayet net ve açiktir...sercanla da bunu konuştuk...bir italyan arabasi hiç bir zaman bir alman kadar sağlam olmadi olmayacaktir...
[/quote]

Ben alfistiliğimden öte Metalurji Mühendisiyim. O dediğin şeyler o şekilde olmuyor maalesef. Biraz önce de bahsettiğim gibi konu alfa ya da volvo olması değil. O şekilde yaşanan bir kazada durum %100 olmasa da %95 aynı olacaktır. Bu konuda şüphelerin varsa Maslak ya da Bostancı sanayilerini gezebilirsin. Özellikle senin aracın gibi darbe almış bir araç bul mümkünse. Aracın o şekilde ABS'ye karşın tepki vermemesinin arabanın yol tutuşuyla zerre ilgisi yok. Bunu arabalardan biraz anlayan herkes bilir. Lastiklerinin kötü olması, fren pedalına uyguladığın kuvvet, frenaj zamanı ve daha aklıma gelmeyen bir çok etken vardır. Eğer arzu ediyorsan gel benimle yarın o viraja senin girdiğin hızla girelim ve ben frene basayım. Eğer aynı şey olursa ben arabamın hasarlanmasına razıyım, OK?
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2006, 22:47:48 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
58 Yanıt
2122 Gösterim
Son İleti 03 Temmuz 2006, 21:07:54
Gönderen: n/a
36 Yanıt
1015 Gösterim
Son İleti 30 Haziran 2006, 11:31:00
Gönderen: ck-alfa147
101 Yanıt
4326 Gösterim
Son İleti 03 Ocak 2007, 22:58:27
Gönderen: Sercan Keklik
0 Yanıt
776 Gösterim
Son İleti 03 Eylül 2012, 10:28:06
Gönderen: agucba
11 Yanıt
1119 Gösterim
Son İleti 03 Temmuz 2017, 00:35:50
Gönderen: Mintse

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal