Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



oto yıkama kimsayal maddeleri hakkında bi soru

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

SertackeS


arkadaşlar,
bu oto yıkamacıların kullandıkları çeşitli kimyasal maddeler var. bir tabanca ile arabanın üzerine sıkıyorlar, sonra biriki dakika bekletip su ile yıkıyorlar. araç inanılmaz parlak ve temiz oluyor, hiç bir şekilde fırça, eldiven vs ile araca dokunmuyorlar bile.

bu tür kimyasal maddelerin araç boyasına bir zararı varmıdır? profesyonel bilgisi olan varmı sitede acaba?
_________________________
2004 156 2.0 Selespeed
2006 159 1.9JTD Distinctive
2007 147 1.6 Collezione
2007 GT  1.9JTD Q2
2011 Giulietta 1.6JTD Distinctive beyaz
2011 Giulietta 1.6JTD Distinctive kırmızı

bugra

#1
profesyonel bilgim yok ama bildigim kadarıyla bunun icin birkac tane kullanılabilitesi olan kimyasal var..kimyasal cok onemli aksi takdirde matlaştırma gibi sorunlarla karşılaşmak olası..koyu renk araçlarda çizilme derdi olmaması açısından avantajlı bir yöntem aslında.

en güzeli yünlü yıkama eldiveni+kova ile yıkamak arada da çamurluk içlerine basınçlı su tutmak bence..

Sercan Keklik

#2
arama bölümünü kullanırsanız detaylı bilgiye sahip olursunuz.. Benim 4 adet jantımı verniklerini yok etmişti mesela..
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

BARLAS

#3
Bence bu sorunun direk muhattabı Can'dır..

n/a

#4
En son yaptırdığımda araç kuruduktan sonra boya üzerinde dalgalanma yapan bir tortu bırakmıştı basınçlı suya rağmen... Süngerle mekanik olarak giderebildim ancak.. ben tavsiye etmiyorum şahsen ..

alfa146

#5
zararı varmı yokmu bilmiyorum ama kimyasalla yıkandığında içime sinmiyor temizliği

murat

#6
Kamutaycım süngerle mekanik olarak gidermeyi biraz daha açabilir misin?

Bu tarz kimyasalların kaporta üzerindeki boya koruyucu kimyasalların etkisini de azalttığına bizzat yaptığım gözlemlerle şahidim..Ama yine de oto yıkamacılarda yapılan süngerli yıkamalardan bile daha güvenli olduğunu düşünüyorum

Edited by - murat147 on 03/03/2008  14:02:22
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

n/a

#7
quote:

Kamutaycım süngerle mekanik olarak gidermeyi biraz daha açabilir misin?



Kol gücü,iman kuvveti ile demek oluyor o..

n/a

#8
Benim önerim: Meguiar's Mikrofiber yıkama eldiveni + Meguiar's NXT Car Wash Şampuan

Register or Login" border=0> Register or Login" border=0>

n/a

#9
Bazı zamanlarda aracınızın üstünde o kadar çok çamur oluyorki ne yaparsanız yapın o çamur suyla yumuşatarak falan inmiyor..Süngerle yıkamaya kalktığınız zaman istediği kadar çizmeyen yıkama süngeri olsun illaki çiziyor..Araç eğerki çok çamurluysa, bu kimyasallar o zaman çok işe yarıyor..Şahsen benim aracım nerdeyse 1.5 aya kadar yıkanmamıştı..Geçen kar yağışınıda geçirdikten sonra arabayı çizmeden nasıl yıkatacağımı düşünürken,volkan kimyasalla yıkatmamı önerdi..Tabi sadece kimyasalla çıkmadı üzerindeki pislikler daha sonrasında süngerle yıkadılar.. Bu tarz vakalarda ,bence kimyasal işe yarıyor ama çamur olmadığı zamanlar tercih etmiyorum..

SertackeS

#10
bida da siyah araba alırsam  2buçuk saat uğraşıyosun temizle parlat diye. on dakika sonra araba  toz içinde
_________________________
2004 156 2.0 Selespeed
2006 159 1.9JTD Distinctive
2007 147 1.6 Collezione
2007 GT  1.9JTD Q2
2011 Giulietta 1.6JTD Distinctive beyaz
2011 Giulietta 1.6JTD Distinctive kırmızı

n/a

#11
quote:

Bence bu sorunun direk muhattabı Can'dır..



tamamen boyaya zarar uzun vadede..

1-boya koruma falan yaptırdıysanız aracınıza buşekilde kesinlikle ama kesinlikle yıkatmayın aracınızı..enfazla 1-2 yıkamadan sonra yapılan korumanın bi etkisi kalmayacaktır..
2-direkt sökücü bi madde,verniğede ciddi zararı wardır aynı zmnda araç üzerindeki plastik yada jant gibi metal yüzeylere nasıl bir zararı olur kim bilir!
en basit örnek le bodrum da 1tane normal yıkamacı yok hepsi ilaçlı yıkıyor ve bodrum'da 48 plaka araçların %70 gibi büyük çoğunluğunda plakanın boyaları hep silikti,hepsinde plakalar kabartmalı ama bembeyaz yada çok az siyah boya kalmıştı..
nasıl sökücü,yıpratıcı bişi olduğunu bu şekilde anlayabilirsiniz..