Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa 159 - Genel Bilgi Başlığı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
1.sebebi Android oluşu ve cd çalar olmayışı..ekranın geniş olması ve 1024*600 çözünürlük olmasıda diğer artısı..amerikadan getirtildiği için 1e1 muhatap yok.derdimi kime yazam kime yanam bilemedim :) nazım size geçiyor :)

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben de sırf çerçeve yüzünden double almıyorum, çinden almayı düşündüm bu seferde garantisi filan sırf sözde kalmış olacak, bozulsa çine mi geri yollıcam :)  o yüzden orjinal teybi değiştiremedim, alırsam da görüntü nedeniyle çindeki androidli olan Mehmet Ali arkadaşımızın (ar.159)  aldığı olandan alıcam.
Aynı dertten hepimiz muzdaribiz..aylardır double bakınıyorum, hemen hemen tüm double markalarının,alfa romeo hariç araçlara özel üretimleri var.shangyong mudur nedir ona bile var ama bize yok,en çok o sinir ediyor beni... nasıl olsa Orjinal teybim elimde olacak beğenmesem orjinale döner doubleyi satarım.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


06BA7907

You are not allowed to view links. Register or Login
Ben 107.000 de almıştım, 112.000 itibari ile p-r vuruntusu ve vites küçültürken vuruntu yapmaya başladı. Otomatik şanzıman ustası ile baktık, yağ hiç değiştirilmemiş simsiyah. Beyinde ki Selenoid valflerde de kirlenme olmuş, valflerin bakımı temizliği yapıldı, burçları değişti ve yağ değiştirildi (9lt). Şu an sorunsuz. Yağ değişiminde Alttan eski yağ boşaltılırken üstten yeni yağ eklenerek yani devir daim yapılarak 9 lt yağın tamamının değiştirilmesi gerek. 60.000 de bir bu değişimin yapılması gerekiyor. Yağ ve selenoid valf bakımı işçilik ile birlikte 1700 tl. Yeni beyin alınırsa 3000 tl maliyeti var. Tabi benim araçta ki sıkıntı sadece yağ olduğu için, beyin pistonlarında aşınma varsa bakım yetersiz beyin değişimi gerekiyor. Özet olarak 60.000 km de bir otomatik şanzıman yağını tamamen (9lt) değiştirmekte fayda var.  :yukari-ok:


Vites geçişlerindeki vuruntunun sebebi yağdır diyebilir miyiz yani ?
yaşamak direnmektir.

06BA7907

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Motorunda birşeyler olduğu kesin gibi. Neden derseniz wolkswagen de bilirsiniz TDİ yazar ve yanlız İ harfi kırmızı olan İD harfleri kırmızı olan ve TDİ olarak tüm harflerin kırmızı olanlar mevcut. Babamda transporter varken duyduğuma göre motor gücü hp ve nm ile ilgili farklar vardı. Belki 159 larda da böyle birşeyler olabilir. En azından ben böyle ilişkilendirdim.

Dediginiz vw de dogru kirmizi arttikca motor gucu yuksek oldugunu gosterir.3 kirmizi tiguanlar 170 hp mesela.ama 159 da boyle bisey soz konusu degil cunku hepsi 1.9 16v 150 hp ulkemizdeki



Belki de 2009 da araç makyajlandığı için, 2009 ve üzeri modellerde bunu ifade etmek adına m harfi kırmızıdır. ki benimkinde de öyle.


Sent from my iPhone using Tapatalk
yaşamak direnmektir.

ES53


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Motorunda birşeyler olduğu kesin gibi. Neden derseniz wolkswagen de bilirsiniz TDİ yazar ve yanlız İ harfi kırmızı olan İD harfleri kırmızı olan ve TDİ olarak tüm harflerin kırmızı olanlar mevcut. Babamda transporter varken duyduğuma göre motor gücü hp ve nm ile ilgili farklar vardı. Belki 159 larda da böyle birşeyler olabilir. En azından ben böyle ilişkilendirdim.

Dediginiz vw de dogru kirmizi arttikca motor gucu yuksek oldugunu gosterir.3 kirmizi tiguanlar 170 hp mesela.ama 159 da boyle bisey soz konusu degil cunku hepsi 1.9 16v 150 hp ulkemizdeki



Belki de 2009 da araç makyajlandığı için, 2009 ve üzeri modellerde bunu ifade etmek adına m harfi kırmızıdır. ki benimkinde de öyle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ben cikamadim bu isin icinden.gecen 159 ilanlarina bakarken 2007 2006 model yine kirmizi m gordum


Sent from my iPhone using Tapatalk

06BA7907

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Motorunda birşeyler olduğu kesin gibi. Neden derseniz wolkswagen de bilirsiniz TDİ yazar ve yanlız İ harfi kırmızı olan İD harfleri kırmızı olan ve TDİ olarak tüm harflerin kırmızı olanlar mevcut. Babamda transporter varken duyduğuma göre motor gücü hp ve nm ile ilgili farklar vardı. Belki 159 larda da böyle birşeyler olabilir. En azından ben böyle ilişkilendirdim.

Dediginiz vw de dogru kirmizi arttikca motor gucu yuksek oldugunu gosterir.3 kirmizi tiguanlar 170 hp mesela.ama 159 da boyle bisey soz konusu degil cunku hepsi 1.9 16v 150 hp ulkemizdeki



Belki de 2009 da araç makyajlandığı için, 2009 ve üzeri modellerde bunu ifade etmek adına m harfi kırmızıdır. ki benimkinde de öyle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ben cikamadim bu isin icinden.gecen 159 ilanlarina bakarken 2007 2006 model yine kirmizi m gordum


Sent from my iPhone using Tapatalk

hmm. neyse kafa yormama gerek :)
yaşamak direnmektir.

ES53

Arkadaslar merhaba.Ebay de gezinirken soyle bir urun buldum

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

5m flexible chrome diye aratirsaniz gorebilirsiniz en ince detayina kadar gostermisler.

Krom hic sevmesemde cam citalarinin krom olmasi bence cok luks ve guzel gosteriyor.159 icin hazirda satilan cam citasi yok.bu segmentte satilan tum araclarda var ama 159 a nasil dusunulmemis anlam veremedim.ebayde ki urunun fiyati 60 ₺,alixpresste 40 liraya bulmak mumkun.metre olarak satiliyor ve baya baya yeter.siz ne dusunursunuz boyle bir uygulamaya ? Bana denemeye deger gibi geldi.detayli fotograflara bakarsaniz resmen orjinal gibi


Sent from my iPhone using Tapatalk

ozroztrk

Bunu öğrendiğim iyi oldu, teşekkürler  :yukari-ok:

ArinFırat

Tecrübeli arkadaşlarddan bir ricam olacak..159 um ile 1 yılımı doldurdum tam 10bin km oldu,aldığım zamandan beri yağ,filtreler,triger seti,turbo hortumu,şanzıman yağı,dpf iptali,kasnak kayış vs tamamını yeniledim.kasnak hariç diğerleri hepsi keyfi yenilemelerdi..şuan km 117 binde ve bu aralar canım bişeyleri temizleme,yenileme ve bakım istiyor.farklı 159 kullanmadığım için aracımın şuan ki gidişi performansı yakışı çekişi vs makul mü değil mi bilemiyorum..bu km.'de bir 159 un elden geçirilmesi veya yenilenmesi gereken parçaları nelerdir..

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Koful

Direksiyon kutusu ve turbo revizyonu olabilir. Yani baktırabilirsiniz bir problem var mı diye...

francobaresi

guzel bir soru, ben de 145 bin kmye geldim neler omur doldurmustur acaba merak ediyodum. turbo hortumu da degistermeyi dusunuyorum, bazilari silikon hortumla degisiyor, daha mi faydali silikonla degismek ? boyle onemli hortumlar orjinaliyle degisse daha saglikli olmaz mi ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo

emre_deniz

Dizel Partikul filtresini temizlettim. Faydalı olur.


Sent from my iPhone using Tapatalk

muğlalı

Enjektör bakimi,boğaz kelebek temizliği,direksiyon yağ haznesi ve yağın değişimi,alt takim kontrol, fren hidroligi

driftking11

Belkı kımsenın yazmıcagı seyı ben yazayım... Iyı bır elektrıkcıde komple elektrık tesısatını kontrol ettırın.. Ozellıkle atesleme sıstemının tesısatına..bır parcada sorun oldugunda paranız varsa degıstırıp kurtulabılıosunyz ama tesısatta bır sorun yasarsanız sorunu bulmak uzun surebiliyor..
2009 Mito 1.4 155 hp distinctive
2006 159  1.9 jtdm distinctive plus

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
Enjektör bakimi,boğaz kelebek temizliği,direksiyon yağ haznesi ve yağın değişimi,alt takim kontrol, fren hidroligi
boğaz kelebeğini turbo hortumu değişirken temizletmiştim..evet Enjektörler olabilir,bu aralar çatır çatır ses yapıyor gibi..direksiyon yağı ile ilgili olarak renk konusunda bir muamma var o yüzden bulaşmak istemiyorum,renk netleşince ilk işim direksiyon yağı olacak,halihazırda olanıda bozup direksiyon kutusunu kitlemeyelim :)

francobaresi

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Enjektör bakimi,boğaz kelebek temizliği,direksiyon yağ haznesi ve yağın değişimi,alt takim kontrol, fren hidroligi
boğaz kelebeğini turbo hortumu değişirken temizletmiştim..evet Enjektörler olabilir,bu aralar çatır çatır ses yapıyor gibi..direksiyon yağı ile ilgili olarak renk konusunda bir muamma var o yüzden bulaşmak istemiyorum,renk netleşince ilk işim direksiyon yağı olacak,halihazırda olanıda bozup direksiyon kutusunu kitlemeyelim :)
aslinda direksiyon yaginin rengi konusu net .soyle izah edeyim, kaputu kaldirinca, bilgi etiketlerinde goreceginiz uzere yesil yag konulmasi lazim. kitapcikta da 2009 da duzeltildi bu olay.sorun surda basliyo; binlerce km kirmizi yag kullanilan sisteme farkli yapida bi yag konulunca ne olacagi:) 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Enjektör bakimi,boğaz kelebek temizliği,direksiyon yağ haznesi ve yağın değişimi,alt takim kontrol, fren hidroligi
boğaz kelebeğini turbo hortumu değişirken temizletmiştim..evet Enjektörler olabilir,bu aralar çatır çatır ses yapıyor gibi..direksiyon yağı ile ilgili olarak renk konusunda bir muamma var o yüzden bulaşmak istemiyorum,renk netleşince ilk işim direksiyon yağı olacak,halihazırda olanıda bozup direksiyon kutusunu kitlemeyelim :)
aslinda direksiyon yaginin rengi konusu net .soyle izah edeyim, kaputu kaldirinca, bilgi etiketlerinde goreceginiz uzere yesil yag konulmasi lazim. kitapcikta da 2009 da duzeltildi bu olay.sorun surda basliyo; binlerce km kirmizi yag kullanilan sisteme farkli yapida bi yag konulunca ne olacagi:) 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Deneyen var mı acaba? Sonucunu öğrenebilsek iyi olurdu.bu arada 2006dan 2010 a kadar tüm kitapçıkları indirdim hepsi aynı,makyajlı versiyon kitapçığına denk gelmedim.( belkide dikkatli incelememişimdir). Şuan cepten giriyorum,yarın 2009 kitapçığının yağ sayfasına pcden bakayım.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


salimulas

Arkadaşlar, sol ön cam krikosu ile ilgili bir problemim var. Düzen tutmayacak gibi. Acaba arkadakilerden birini öne alıp gecici bir çözüm bulabilirmiyim, yoksa her camınki birbirinden farklı mı?

ucarozcan

159 da arabayı çalıştırmak için start düğmesine araba çalışana kadar basılı tutuyorum. Normalde bas çek kendisi çalışsın mantığında değiller mi? Bu start stop muhabbeti.

Xperia z3

Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

francobaresi


You are not allowed to view links. Register or Login
159 da arabayı çalıştırmak için start düğmesine araba çalışana kadar basılı tutuyorum. Normalde bas çek kendisi çalışsın mantığında değiller mi? Bu start stop muhabbeti.

Xperia z3
sadece 2009 ve sonrasi 159 larda tek basma yeterli oluyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
sadece 2009 ve sonrasi 159 larda tek basma yeterli oluyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
aynen..2006-07-08 lerde çalışana kadar basılı tutmak gerekiyor,,2009 ve sonrası yani makyajlı modelllerde tek dokunuşla çalışıyor.

ucarozcan

Küçük, ucuz bir parçaysa aslında alıp takılabir yada öyle parçası var mı.Bilmiyorum?

Xperia z3

Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

alperuzi

zannetmiyorum, ecu programlamasıyla belki olabilir, ya da buton arkasındaki elektronik farklıdır belki.

ama bu hakkaten böyleyse 2009'a geçme nedeni benim için :D

francobaresi


You are not allowed to view links. Register or Login
zannetmiyorum, ecu programlamasıyla belki olabilir, ya da buton arkasındaki elektronik farklıdır belki.

ama bu hakkaten böyleyse 2009'a geçme nedeni benim için :D
programlamadan ziyade elektronik farkli diye dusunuyorum. guzel oluyo tek dokunus, biz calisana kadar basili tut


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo

ucarozcan

You are not allowed to view links. Register or Login
programlamadan ziyade elektronik farkli diye dusunuyorum. guzel oluyo tek dokunus, biz calisana kadar basili tut

You are not allowed to view links. Register or Login
zannetmiyorum, ecu programlamasıyla belki olabilir, ya da buton arkasındaki elektronik farklıdır belki.

ama bu hakkaten böyleyse 2009'a geçme nedeni benim için :D
Hiç sorma ya oto yıkamadaki velet bile laf ediyor bu duruma. tek basma ile çalışmıyorsa neden start/stop koyuyorlar diye laf atıyor arabaya.  >:(
Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login

Hiç sorma ya oto yıkamadaki velet bile laf ediyor bu duruma. tek basma ile çalışmıyorsa neden start/stop koyuyorlar diye laf atıyor arabaya.  >:(
Basılı tutmayı geçtim,madem tuşla çalışıyor,o anahtarı yuvaya sokmaya ne gerek var :) bu arada tek dokunuşla çalışması olayı sanırım marş dinamosuyla alakalı..

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi