Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa 8c Üretilecek...  (Okunma sayısı 476 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« : 13 Nisan 2006, 23:05:48 »




Merakla beklenen soruya sonunda Fiat CEO Sergio Marchionne 'den kesin açıklama geldi...  Alfa Romeo 8C üretilecek.. 500 adet olarak üretilmesi planlanan 8C'lerin yarısı Spider yarısı ise Coupe olarak üretilecek..


4.2 litre 400bhp maserati destekli motora sahip olacak olan Alfa Romeo 8C 120.000 - 140.000 € fiyat aralığında satışa sunulacak..


Üretim çalışmalarına başlanan 8C modeli için satış tarihleri önümüzdeki günlerde açıklanması bekleniyor.. Koleksiyonerlerin bu ilk serileri sipariş için ilk sıraları kaptıkları belirtiliyor..


 

« Son Düzenleme: 16 Nisan 2006, 22:56:42 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #1 : 13 Nisan 2006, 23:29:54 »
iste beklenen karar  Alamasakta en azindan artik bizimde "Super spor otomobiller" sinifinda bir aracimiz var. Camiaya hayirli olsun...
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2006, 23:29:54 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #2 : 13 Nisan 2006, 23:40:48 »

Dostum bizim süper otomobiiler klasmanında bir sürü otomobilimiz var.. Sitemizin foto kısmına bakman yeterli yahu : )


8C yeni yetmelere ders olurmu oda ayrı konu... S2000 sahipleri patron ya.. : )



quote:


CuoreSportivo wrote:

iste beklenen karar  Alamasakta en azindan artik bizimde "Super spor otomobiller" sinifinda bir aracimiz var. Camiaya hayirli olsun...

« Son Düzenleme: 13 Nisan 2006, 23:40:48 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #3 : 13 Nisan 2006, 23:44:20 »
Seri uretimde hic olmadiki Tolga, bi kactane var ama o da milattan once oldu, bize simdi lazimdi, o da geldi :)
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2006, 23:44:20 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #4 : 13 Nisan 2006, 23:45:57 »
hayırlı olsun diyelim.. :)
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2006, 23:45:57 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

krm

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #5 : 13 Nisan 2006, 23:49:04 »
çok para yaw. o kadar para verip bi de tıkırtı yaparsa haha
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2006, 23:49:04 Gönderen: krm »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #6 : 14 Nisan 2006, 00:17:05 »
fiyat çok fazla :) ama Alfa nın diger modelleri için prestijli bir olay
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2006, 00:17:05 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfa 8c Üretilecek...
« #7 : 14 Nisan 2006, 08:43:50 »
Alfa Romeo, gözünü diktiği daha yüksek klasmanlar için acilen ihtiyaç duyduğu ekstra prestiji 8C ile yakalayacak. Güzel haber :)
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2006, 08:43:50 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #8 : 14 Nisan 2006, 10:56:37 »
Alfaya yakışan bir model nihayet çıkartıyorlar...motor buyuk bir olasılıkla maserati V8 kullanılıyor...Blok Modena nın...Türkiye satış fiyatı da herhalde bu rakkamdan %70 daha fazla olur....Alfa Artık eski gunlere donuyor. Ne yapar eder almaya çalışırım ama herhalde yabancı plakalı olur....
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2006, 10:56:37 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Alfa 8c Üretilecek...
« #9 : 14 Nisan 2006, 12:41:39 »

Gücünü 40 hp düşürmüşler :) Olsun 400 de güzel rakam. 120.000 euro'yu tutturdum ama yurtdışı fiyatıymış :)


500 adet üretilecekse TR'ye gelmez muhtemelen..

« Son Düzenleme: 14 Nisan 2006, 12:41:39 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

anIL(34an623)

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #10 : 14 Nisan 2006, 16:46:10 »
ne işi var trde  jts motorlu bi tane 156yı bile trye sokmayan, yıllardır GTV getirmeyen (bikaç torpilli kişinin özel siparişi hariç) tofaş bunu sokar mı? kapıkuleye adam bile dikerler girmesin diye
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2006, 16:46:10 Gönderen: anIL(34an623) »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfa 8c Üretilecek...
« #11 : 14 Nisan 2006, 16:53:30 »
Hadi JTS yeni diyelim, neden senelerce dizel araç getirmediler. Dizel getirselerdi Alfa'nın Türkiyedeki pazar payının çok daha farklı olacağına eminim...Tofaş Alfa'yı, "üstüne kalmış" gibi görüyor ya da öyle görüyormuş gibi bir izlenim uyandırıyor. Piyasada güven vermemesinin en büyük sebeplerinden biri adı sanı duyulmuş güçlü bir firmanın Alfa'ya kol kanat germemiş olmasıdır. Daha düne kadar çarpık bacaklı dediğimiz Skoda bile daha çok güven veriyor insanlara...Acı, çok acı.....
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2006, 16:53:30 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #12 : 14 Nisan 2006, 23:23:46 »
Sizlere çok hak veriyorum...dizel getirselerdi,  bütün satışlarının önü kesilecekti...Marea, vs., benzeri modellerin satılma oranı tahminim %60 düşerdi...Ama maalesef Alfa nın kaderi bu...yurt dışında da pek farklı değil...kullanıcıların buyuk çogunluğu alfa severler...Ama her zaman inandığım bir konu üzerinde ısrarla duruyorum...Alfa harici bir sürü marka var,  hepsini kullanıcıları över durur...siz bir Alfa yı kullandığınız performansda bir BMW veya başka bir Alman otomobilini kullanın, bakın ne olacak?!?!Ben geçmiş yıllarda A-4 Quatro, Mercedes 300 diesel ve BMW nin muhtelif modellerini aynı veloce mi kullandığım tarzda test ettim...quatro  baskı, balatayı bitirdi, komprasyonları düştü...Mercedes yatak sardı, BMW lerin tümü eksantrik millerinin içindeki tıpayı fazla basınçdan fırlattı, birkaç modeli de yatak sardı...Kim ne derse desin, Alfa nın kapısı bir Mercedes gibi kapanmıyor olabilir,  piyasada satışa çıkarttığınızda, bir bmw veya mercedes veya audi veya diğerleri gibi  değer fazla kaybediyor olabilir...onlar kadar konforlu olmayabilir, ancak  cm3 hacmi ve katagorisine oranla, hiçbiri mekanik olarak Alfa ile başa çıkamaz...M3 çok güzel bir otomobil, 6 silindir, birsürü elektronik donanım, vs, ve  %25 kilit var diye donanım tamamlanır...eski model  coupe 2.0 Alfaların hepsinde standart olarak %25 kilit vardı...ben İzmir deyken, sürekli peşime takılan bir E-30 kasa siyah renk M-3 vardı...ben de devamlı onunla takışır her seferinde de  önünde giderdim...Hele bir defasında Torbalı otobanındaki 5.kmlik rampada ciddi fark atmıştım...ondan sonra da hiç benle takışmadı...Demek istediğim,  72 model 170 ps in biraz üzerindeki Alfa ile, güncel bir M-3 le başa çıkabiliyorsunuz....ilk çıkan Alfa 33 1.7  16w boxer...bu katagoride bence halen rakibi yok...bir 156, 2.5 ...diğer markaların bütün 2,5 cc.lerini getirin hiçbirinin başa çıkması mümkün değil...benim burda yaptığım 3 tane 156 2.0 var, uygulama da, cadde  tipi Colombo Barianni   eksantrikler, komple egzost sistemi,  bilstein amortisörler ve eibach  helezonlar...son olarak da  Auto Delta dan getirttiğim gr.n  chip... 325, 330  sahiplerini delirtiyorlardı...yaptığınız keyfe  bakın...Benim zamanımda unutamadığım anlardan bir tanesi de Maslak da yapılan 1.000 mt. lik  yarışlarda  59 model Alfa nın, bir porsche ye  ciddi fark yapmasıydı...bu 4 kere tekrarlandı, hepsinde de aynı sey oldu...bunun en ilginç yanı ise,  porsche nin sahibinin kızıp, çok samimi olduğu Alfacı ya küsmesiydi...sonra da porschesini sattı...ben o zaman 16-17 yaşlarındaydım...Bu yüzden  Alfalarımız sevelim (zaten sevmeseniz böyle bir gurup oluşmaz), değer kaybederse de kaybetsin, onunla yapılan keyif hiçbirinde yok...Ne demişler;  Otomobil markaları ikiye ayrılır...Alfa ve diğerleri...
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2006, 23:23:46 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfa 8c Üretilecek...
« #13 : 14 Nisan 2006, 23:30:29 »
Budur işte...var mı alfam gibisi...:)
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2006, 23:30:29 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Alfa 8c Üretilecek...
« #14 : 14 Nisan 2006, 23:50:20 »
Mehmet Abi söylenecek laf bırakmamış. Zevkle okudum yazıyı :)
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2006, 23:50:20 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #15 : 15 Nisan 2006, 00:19:05 »

Yazdıklarınızı ben de keyifle okudum ama, Alfa markası ile ilgili kendi görüşlerim, sizinkinden farklı. Sonuçta, ben Alfa fanatiği olmadığım için, bu konuya daha objektif yaklaşıyorum sanırım...


Yazınız için teşekkürler, bir an sıkılmadan okudum :)

quote:


veloce wrote:

Sizlere çok hak veriyorum...dizel getirselerdi,  bütün satışlarının önü kesilecekti...Marea, vs., benzeri modellerin satılma oranı tahminim %60 düşerdi...Ama maalesef Alfa nın kaderi bu...yurt dışında da pek farklı değil...kullanıcıların buyuk çogunluğu alfa severler...Ama her zaman inandığım bir konu üzerinde ısrarla duruyorum...Alfa harici bir sürü marka var,  hepsini kullanıcıları över durur...siz bir Alfa yı kullandığınız performansda bir BMW veya başka bir Alman otomobilini kullanın, bakın ne olacak?!?!Ben geçmiş yıllarda A-4 Quatro, Mercedes 300 diesel ve BMW nin muhtelif modellerini aynı veloce mi kullandığım tarzda test ettim...quatro  baskı, balatayı bitirdi, komprasyonları düştü...Mercedes yatak sardı, BMW lerin tümü eksantrik millerinin içindeki tıpayı fazla basınçdan fırlattı, birkaç modeli de yatak sardı...Kim ne derse desin, Alfa nın kapısı bir Mercedes gibi kapanmıyor olabilir,  piyasada satışa çıkarttığınızda, bir bmw veya mercedes veya audi veya diğerleri gibi  değer fazla kaybediyor olabilir...onlar kadar konforlu olmayabilir, ancak  cm3 hacmi ve katagorisine oranla, hiçbiri mekanik olarak Alfa ile başa çıkamaz...M3 çok güzel bir otomobil, 6 silindir, birsürü elektronik donanım, vs, ve  %25 kilit var diye donanım tamamlanır...eski model  coupe 2.0 Alfaların hepsinde standart olarak %25 kilit vardı...ben İzmir deyken, sürekli peşime takılan bir E-30 kasa siyah renk M-3 vardı...ben de devamlı onunla takışır her seferinde de  önünde giderdim...Hele bir defasında Torbalı otobanındaki 5.kmlik rampada ciddi fark atmıştım...ondan sonra da hiç benle takışmadı...Demek istediğim,  72 model 170 ps in biraz üzerindeki Alfa ile, güncel bir M-3 le başa çıkabiliyorsunuz....ilk çıkan Alfa 33 1.7  16w boxer...bu katagoride bence halen rakibi yok...bir 156, 2.5 ...diğer markaların bütün 2,5 cc.lerini getirin hiçbirinin başa çıkması mümkün değil...benim burda yaptığım 3 tane 156 2.0 var, uygulama da, cadde  tipi Colombo Barianni   eksantrikler, komple egzost sistemi,  bilstein amortisörler ve eibach  helezonlar...son olarak da  Auto Delta dan getirttiğim gr.n  chip... 325, 330  sahiplerini delirtiyorlardı...yaptığınız keyfe  bakın...Benim zamanımda unutamadığım anlardan bir tanesi de Maslak da yapılan 1.000 mt. lik  yarışlarda  59 model Alfa nın, bir porsche ye  ciddi fark yapmasıydı...bu 4 kere tekrarlandı, hepsinde de aynı sey oldu...bunun en ilginç yanı ise,  porsche nin sahibinin kızıp, çok samimi olduğu Alfacı ya küsmesiydi...sonra da porschesini sattı...ben o zaman 16-17 yaşlarındaydım...Bu yüzden  Alfalarımız sevelim (zaten sevmeseniz böyle bir gurup oluşmaz), değer kaybederse de kaybetsin, onunla yapılan keyif hiçbirinde yok...Ne demişler;  Otomobil markaları ikiye ayrılır...Alfa ve diğerleri...

« Son Düzenleme: 15 Nisan 2006, 00:19:05 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #16 : 15 Nisan 2006, 13:26:12 »

Ah kerem ah hangi konuya objektif yaklaşıyorsun bi anlayabilsem seni... Somut örnekler işte nesi subjektif : )


Mehmet abininde kalemi baya güçlü.. Şu kitabını bir yazsa alfistilerin sayısı anında çoğalıcak : ))


 


 

« Son Düzenleme: 15 Nisan 2006, 13:26:12 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #17 : 15 Nisan 2006, 23:04:13 »

Valla, nereden gireceğimi bilmiyorum ben de.



Bir kere, Alfa'nın dizelinin, Marea satışlarını %60 keseceğini pek düşünemiyorum. Alfa'nın benzinlisi, Marea satışlarını ne kadar etkilemiş ki... Marea müşterilerinin ne kadarı, Alfa'nın da potansiyel müşterisi?.. :) Bana sorarsaniz, Marea alan adam, Alfa'ya bakmaz bile. Marea alan adamın bakacağı otomobil, olsa olsa Megane olur, belki Bora olur. Ha ufak bir kısım Marea müşterisi Alfa'dan etkilenebilir, ama bu oran da %60 olmaz.


Biliyorsunuz, Alfa hakkında konuşulur, "efendim motoru 50bin km'de bitiyor, sürekli yolda kalıyor" diye. Bunlar, abes iddialar. Doğrusu, BMW, Mercedes ve Audi hakkında da, "bunlar aciz arabalar, sıkıştırılmaya gelmiyorlar" diye konuşmak, bana pek mantıklı gelmiyor.


Hele ki, Alfa'nın, Mercedes, Bmw, Audi'nin tamamından teknik olarak ileride olduğu, iddiası, bana hiçbirşey ifade etmedi.


Herşeyden önce, örneğin, Bmw dediğiniz markanın, 116'dan, m6'ya kadar onlarca motor ve şanzıman kombinasyonu var. BMW'nin hangi motor ve şanzımanını, Alfa'nın hangi motor ve şanzımanı ile karşılaştırıyoruz ki?


Ben, Alfa teknik açıdan kötü bi yerdedir demiyorum. Ama "BMW, Merso ve Audi teknik olarak geride kalmışlar" diye kafadan bir genelleme yapmak, ne kadar doğrudur, emin değilim..


Alfa markasına duyulan sevgi, bana göre sevdiğiniz kadına ifade ediyormuş gibi aktarılmalı.


Alfa için "seni seviyorum çünkü senle m3 geçiyorum" demek, bana göre Alfa'ya bir ayıp, ve diğer markalara da haksızlık. Bunu, sevdiğiniz bir kadına "seni çok seviyorum çünkü, komşunun karısı Ayşe'den daha güzelsin" ya da "sana aşığım çünkü diğer kadınlara göre daha akıllısın" demeye benzetebilirim.


Bugün Alfa'nın m3 geçecek bir modeli yok. Kilitli diferansiyeller de kullanılmıyor. Ama hala Alfa'ları sevebiliyorum. 


Sonuçta, ben bu yazıdan kendime birşey çıkartamadım kendi namıma. Ben 156 1.6 kullanıyorum, kimseyi tokatlamıyorum. Otomobilim, bence teknik olarak diğer Alman markalarından çok ileride de değil. Arabamı çok seviyorum, ama fiyatının da sunduğu özelliklerle paralel olması da, sevgimde bir etken. Bugün de 13-14 bin liraya, gidip de Bmw ya da Mercedes ya da Audi'de, mesela bendeki 156'ya emsal olacak bir otomobil alamam. Ama, bu araçların 156'ma göre kötü bir mekaniğe sahip olduğunu da aklımdan bile geçirmem.


Bu mesajda, sonuçta Alfa'nın kendisinden değil, rakiplerinden nasıl üstün olduğundan bahsediliyor..  Alfa m3 geçiyor, modifiyeli Alfa 330 geçiyor, Alfa Porsche geçiyor!!!  :) Bilmiyorum, bana 106'yı çağrıştırdı bir an :)




quote:


Tolga wrote:

Ah kerem ah hangi konuya objektif yaklaşıyorsun bi anlayabilsem seni... Somut örnekler işte nesi subjektif : )


Mehmet abininde kalemi baya güçlü.. Şu kitabını bir yazsa alfistilerin sayısı anında çoğalıcak : ))


 


 



« Son Düzenleme: 15 Nisan 2006, 23:04:13 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #18 : 16 Nisan 2006, 03:23:52 »

Zaten bu yazıdan kendi namına bir şey çıkarman mümkün değil Kerem'cim.. Mehmet abi'nin yazdığı yazıyı daha dikkatli okumanı tavsiye ederim..


Bazı noktalarda ki nüansları kaçırdığını düşünüyorum.. Şöyleki ;


"Hele ki, Alfa'nın, Mercedes, Bmw, Audi'nin tamamından teknik olarak ileride olduğu, iddiası, bana hiçbirşey ifade etmedi."


Etsin.. Etmesi lazım.. Twin Cam, spica enjektör sistemi, Tear Drop dizayn, Difransiyel kilit oranı ayarlaması gibi konularda Alfa Romeo bu işin ilk uygulayıcısı.. Üstüne basılan nokta bu.. ( eskiler !! ) 


Ayrıca yollarda 1.6 motor 1.5 ton BMW'ler, Audiler gayet sakin bir şekilde sahipleri tarafından kullanılıyorlar.. Gayette normal o arabalarda performans namına hiç bir şey yok çünkü.. Sahipleride Alman'ım olsun gitmesede olur mantığındaki kişiler.. E sahibini normal kullanıma mecbur bırakan bu arabalarında performans kullanımlarından doğacak sorunları çıkarmaması gayet doğal.. Ama genede bu araba sahipleri problem çıkaran  Alfadan daha çok servis bakım ücreti ödüyorlar oda ayrı bir konu.. 


Performanslı kullanılan BMW'lere gelince.. Ben her sanayiye indiğimde onlarca motor , şanzuman inmiş bmw görüyorum.. Millet bu arabalara servislerde resmen servet döküyor..  


"Herşeyden önce, örneğin, Bmw dediğiniz markanın, 116'dan, m6'ya kadar onlarca motor ve şanzıman kombinasyonu var. BMW'nin hangi motor ve şanzımanını, Alfa'nın hangi motor ve şanzımanı ile karşılaştırıyoruz ki? "


Karşılaştırılan modeller açıkça belirtilmiş..


Mesela, bahsi geçen  180ps GT Veloce.. bu araba kaç kg. biliyormusun ? E30 kasa M3 ile bir karşılaştır bakalım Kerem, Kg ve motor gücü olarak ne göreceksin.. Kağıt üzerinde bile üstün olan otomobilin yolda üstünlük sağlaması seni neden şaşırttı ki ??


Ayrıca aynı şekilde 2.5 atmosferik motorda istediğin araba ile kg ve beygir gücü denklemini kur.. 


Hadi bunada ben yardımcı olayım..


bmw 3.25i  = 190 hp 1300 kg.  

Alfa 2.5 V6 =   192 hp 1240 kg.


"Bugün Alfa'nın m3 geçecek bir modeli yok. Kilitli diferansiyeller de kullanılmıyor. Ama hala Alfa'ları sevebiliyorum."


Nasıl yok ? Alfa fanatiği olmayabilirsin ama 156GTAm verileri ortada.. 3.7 litre hacimli Autodelta destekli atmosferik v6 motoru 330 beygir güç..  98 Model bir kasa ile 2006 bmw'yi karşılaştırıyoruz bu arada... Hertürlü bu araba M3 kardeşi yer bitirir kalkışta finişte..


Hata en son WTTC yarışında "geçen hafta" senin süper bmw'ni Alfada geçti Seatta.. WTCC örneğinide standarta en yakın otomobiller yarıştığı için verdim : ) 


Bu mesajda, sonuçta Alfa'nın kendisinden değil, rakiplerinden nasıl üstün olduğundan bahsediliyor.. Alfa m3 geçiyor, modifiyeli Alfa 3.30 geçiyor, Alfa Porsche geçiyor!!! :) Bilmiyorum, bana 106'yı çağrıştırdı bir an :) 


Verilen örnekler spesifik arabaların verileri.. Sen öyle bir yazmışsınki sanki 1.6ts alfa ile m3 yada porche geçtim denmiş sanki..


"Sonuçta, ben bu yazıdan kendime birşey çıkartamadım kendi namıma. Ben 156 1.6 kullanıyorum..."


Başta dediğim gibi kendi namına çıkarıcak bir olay yok.. Senin nasıl olduysa satın aldığın 1.6 Alfan ile bağlantı kurulacak bir durum yok ortada...


Dikkatli okuyalım.. Tecrübe ile sabit konulara "hayalgücümüz" ile yanıt vermeyelim..

« Son Düzenleme: 16 Nisan 2006, 03:23:52 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #19 : 16 Nisan 2006, 10:11:56 »

bütün markaların birbirlerine göre üstün yanları ve eksik yanları var. Ürün gamı ve sayı olarak sayılan bütün almanlar daha üstündür bunu kabul etmek lazım, ancak birkaç noktada Alfa belirgin anlam Alfa üstündür,


Agırlık konusuna girmeyelim bence önden çekiş olmasına ragmen 159 fazlasıyla ağır, almanların arkadan itiş olup ondan hafif olması kabul edilemez bir hata olmuştur bugun için..


Bence birazda ileriye bakmalıyız diye düşünüyorum geçmişe çok saplanmayalım, örneğin eskiden Alfa marka olarak herkezin taptıgı bir marka iken bugun artık onun yerinde bmw var diye düşünüyorum. bu tamamen Alfanın hatasıdır!! bmw 90ların başına kadar mersonun altında kalmış normal bir alman markası iken birden yükselip bugune geldiler. bugunde bir çok teknolojiyi bulup araçlara ilk uygulayan onlardır..

« Son Düzenleme: 16 Nisan 2006, 10:11:56 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Alfa 8c Üretilecek...
« #20 : 16 Nisan 2006, 11:13:59 »

Sevgili Kerem , 60.000 km'de motor indiren E36 BMW M3 var , kaldı ki E36 M3'lerin motoru muhteşem dayanıklı ve iyi olarak bilinen , BMW'nin bugüne kadar ürettiği en iyi motorlardan birisi. E46 M3'lerin hayranı çok mesela , ancak sahiplerinden dinlediğin zaman acayip şikayetçiler , oldukça sorunlu bir alet olduğunu söylüyorlar.


Gün itibariyle maalesef BMW'ler de Alfa'lar da apaçilerin eline düşmüş durumda , iki markanın araçları da ikinci elde ucuzladığı için saçma sapan insanlar bu araçları alıp olur olmadık hareketler yapıyorlar , sanayiye gittiğimde takla atmış Alfa gördüm , alt takımları dağıtmış Alfa gördüm ancak bir tane bile Alfa'yı motor indirmiş görmedim bugüne kadar (karterini deldiği için motor indiren hariç) , ancak gittiğin zaman bir sürü BMW'yi motor toplarken görebiliyorsun sanayide. Bugün bizim halkımızın çoğu "Alman arabası dayanıklıdır , hiçbir şey olmaz" mantığında ve Mercedes ile BMW'yi de en üste konumlandırır , milyon km yap bir şey olmaz der. Ama aslında BMW Almanların yüzkarasıdır dayanıklılık olarak , zaten ben onun için anlamıyorum neden BMW Alfa'dan kat kat pahalı diye , arada sadece iç mekan kalitesi ve arkadan itiş farkı var. Kalan konuların çoğunda Alfa daha üstün..


Mercedes'e gelince , bir arkadaşımın babasında E320 var yeni kasa , araç 120-130bin km civarı bir rakamda , adam genelde otoban ve kadran kırma şeklinde kullanıyor arabayı ve bu sene 10 milyardan fazla bakım parası vermişler , ancak ben bu tek örneği genelleme olarak kabul etmiyorum. Mercedes'lerin elektronik arızaları meşhur , SBC'si çalışmadığı için kaza yapan SL500 gibi muhteşem imaj kaybettirici örnekler var , ancak mekanik olarak Mercedes'lerin çok dayanıklı olduğuna inanıyorum ben , eskilerde durum nedir bilemem ama son zamanlarda gerçekten elektronik dışında çok başarılı Mercedes , zaten standart modelleri de spor kullanım için yaratılmış modeller değil , bir Mercedes'te ESP'yi kapatıp yan yan gitmeye çalıştığınızda çok zorlarsanız ESP kapalı olmasına rağmen devreye giriyor.. Yani Alfa'yla çok çok farklı ligde Mercedes , konfor ve prestij liginde , sürüş keyfi değil.. Alfa'dan başka saygı duyduğum nadir markalardandır..


Audi konusunda yorum yapamıyorum , bilgim yok , ama çoğu modelinin VW ile aynı altyapıyı kullandığını düşünürsek sonuç pek parlak olmayabilir :)


Alfa'nın 3.30 , Porsche , M3 geçmesine gelince , imkansız şeyler değil bunlar... Ben bir başka Alfa forumunda 3.30Ci ile 2. vitesi birlikte geçtim dediğimde kıyamet kopmuştu , ancak ben yaşadığıma inanırım , 3.30Ci benim standart 156 2.0'ımı 2. viteste geçemedi , 3'e atınca uzadı. Kaldı ki Mehmet Abi'nin bahsettiği modifiyeler 156'yı en azından 200 hp civarı yapacak modifiyeler , 1230 kg 200 hp'ye karşı 1500 ve donanıma bağlı 1700'e kadar çıkan kg ve 231 hp..  M3 konusunu Tolga Abi açıklamış zaten dolayısıyla onu atlıyorum.. Porsche'ye gelince , zaten karşısındaki eski bir Alfa ve eski Alfa'ların ne olduğunu biliyoruz , günümüz itibariyle de bir Alfa'nın Porsche geçmesi imkansız değil , bugün V6 Turbo motorlu bir Alfa'nın sadece turbo basıncını artırarak Boxster S'i bile (güncel olanı değil bir öncekini) geçmesi mümkün , ayrıca BMW 7.50'yi otobanda geçen bir 164 V6 Turbo vardı mesela...

« Son Düzenleme: 16 Nisan 2006, 11:13:59 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfa 8c Üretilecek...
« #21 : 16 Nisan 2006, 19:41:30 »
Bahsedilen e36 m3 ise 231 değil, 3.2 litre motora sahip 321 beygirdir.Üretildiği zaman litre başına beygirde dünya rekortmeniydi. Sonra S2000 peydah oldu, rekor da yalan oldu :)
 Boxter S ise 204 beygirlik Porsche için çok da iddialı olmayan bir motora sahiptir.

Alfa ile Porsche'yi karşılaştırmak aslında çok da adaletli değil zaten. Porsche her zaman spor otomobiller üreten bir firma olmuştur, Alfa ise spor değil ama sportif yanları olan otomobiller üretmiş. Mutlaka ki iddialı modelleri olmuş ve olacaktır ama bana biraz elma ile armudu karşılaştırıyoruz gibi geldi...
Son olarak bir arabayı iyi yükledikten sonra başedemeyeceği araba mı var ki???
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2006, 19:41:30 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #22 : 16 Nisan 2006, 21:55:42 »

Mesela, bahsi geçen 180ps GT Veloce.. bu araba kaç kg. biliyormusun ? E30 kasa M3 ile bir karşılaştır bakalım Kerem, Kg ve motor gücü olarak ne göreceksin.. Kağıt üzerinde bile üstün olan otomobilin yolda üstünlük sağlaması seni neden şaşırttı ki ??


Şimdi ben, Alfa m3 geçemez demiyorum zaten. Geçmiştir, her otomobille her otomobil geçilir. Şahin'le yan yan Ferrari yiyen de olur. Pilot iyiyse, neden olmasın. Antalya Rallisinin ilk senesinde (WRC olmadan önce), Sebastian Loeb, s1600 Saxo ile (önden çeker, atmosferik), bizim WRC'leri (turbo, 4 çekerler) tokatlıyordu az kalsın (ya tokatlamıştı, ya da tokatlamasına ramak kalmıştı)!! :) Her otomobil, geçilebilir. Ama, ben diyorum ki, konumuz, Alfa'nın geçebilmesinin mümkün olduğu modeller olmasın. Yoksa açalım bi topic, "Alfa'nız ile kimleri tokatladınız" diye, yazıp yazıp Alfa'yı daha çok severiz  :)))


 


Etsin.. Etmesi lazım.. Twin Cam, spica enjektör sistemi, Tear Drop dizayn, Difransiyel kilit oranı ayarlaması gibi konularda Alfa Romeo bu işin ilk uygulayıcısı.. Üstüne basılan nokta bu.. ( eskiler !! ) Ben de diyorum ki, eyvallah bulmuşlar, ne güzel olmuş. Ama, ona bakarsak, içten patlamalı motoru bulan da zamanında Daimler Benz değil mi? Eğer tarihlerine bakacak olursak, bugün piyasada olan her üreticinin, birşeyleri başarıyla ilk defa uyguladığını görüyoruz. Zaten, ar-ge çalışmalarına para ayırmayan şirketin, rakiplerinin gerisinden gelmesi ve kısa zamanda batması kaçınılmazdır. Her firmanın tarihinde, şanlı başarılar vardır. Bu başarılar, bir markayı sevmek için, bir markaya bağlanmak için sebep sayılırlar. Hatta, kimine göre otomobil satın almak sözkonusu alınca, şanlı tarihi nedeniyle de bir marka tercih edilebilir -benim için öyle değil-. Ama, bir markanın tarihi şanlı diye, öteki markalardan üstün olduğunu düşünmek , doğru değildir bence.


Alfa'nın da bir sürü teknik güzelliği var. Ama diğer firmalar da armut toplamıyor herhalde :)



Ayrıca yollarda 1.6 motor 1.5 ton BMW'ler, Audiler gayet sakin bir şekilde sahipleri tarafından kullanılıyorlar.. Gayette normal o arabalarda performans namına hiç bir şey yok çünkü.. Sahipleride Alman'ım olsun gitmesede olur mantığındaki kişiler.. E sahibini normal kullanıma mecbur bırakan bu arabalarında performans kullanımlarından doğacak sorunları çıkarmaması gayet doğal.. Ama genede bu araba sahipleri problem çıkaran Alfadan daha çok servis bakım ücreti ödüyorlar oda ayrı bir konu..


 



Ya ama bu tamamen polemik. Alfa'ların ne kadarını, trafikte gazlarken görüyoruz? Mercedes'lerin gazlanınca problem çıkarttığı nereden belli?.. Kendi namıma, yolda gördüğüm Alfa'ların çoğu normal normal gibi gidiyor..



Performanslı kullanılan BMW'lere gelince.. Ben her sanayiye indiğimde onlarca motor , şanzuman inmiş bmw görüyorum.. Millet bu arabalara servislerde resmen servet döküyor..


 



Ya, sanayide motoru inmiş tonla Honda, Toyota da var. Sanayi burası, zaten bozuk otomobiller geliyor. Servis ücretlerinin manyakça pahalı olması, zaten ortada olan bir gerçek. Ama, yine de BMW'yi teknik anlamda  "geride kalmışlıkla" itham etmeye sebep değil. Servis fiyatları dolayısı ile, BMW olsa olsa "kazıkçılıkla" itham edilir.


Ayrıca aynı şekilde 2.5 atmosferik motorda istediğin araba ile kg ve beygir gücü denklemini kur..



Hadi bunada ben yardımcı olayım..



bmw 3.25i = 190 hp 1300 kg.

Alfa 2.5 V6 = 192 hp 1240 kg.



Evet. 2hp ve 60kg'lik bir fark var. Eğer bu fark, Alfa'nın üstünlüğünün belgeli bir ispatıdır diyorsan, zaten benim diyeceğim birşey yok buna. Yok değilse, hiç bahsetmemek daha iyi. :)


Bu arada, 156'ların 2.5'lerin azami gücü 190 hp görünüyor bendeki katalogda. Belki, güçle arada oynanmış olabilir, emisyon değerleri..vs yüzünden.



Nasıl yok ? Alfa fanatiği olmayabilirsin ama 156GTAm verileri ortada.. 3.7 litre hacimli Autodelta destekli atmosferik v6 motoru 330 beygir güç.. 98 Model bir kasa ile 2006 bmw'yi karşılaştırıyoruz bu arada... Hertürlü bu araba M3 kardeşi yer bitirir kalkışta finişte..



Hata en son WTTC yarışında "geçen hafta" senin süper bmw'ni Alfada geçti Seatta.. WTCC örneğinide standarta en yakın otomobiller yarıştığı için verdim : )


 



Bi kere zaten modifiyeli araç ile standardını karşılaştırmak zaten mantıklı değil. AutoDelta da nereden çıktı ki... O zaman, ben de m3 CSL'den bahsedeyim. Sen de başka bir modifiyeli model söylersin. Öylece gideriz artık, sabaha kadar. GTA'ya NOS kiti de takarsak, bırak m3'ü, Boeing 737 bile kovalarız :P


Şimdi, WTCC'ye göre, Seat (vw grubu), BMW'den bir adım ileride bir motor üretim teknolojisine sahipler. Öyle değil mi? Ne de olsa yarışta BMW'yi geçmişler :)


bütün markaların birbirlerine göre üstün yanları ve eksik yanları var. Ürün gamı ve sayı olarak sayılan bütün almanlar daha üstündür bunu kabul etmek lazım, ancak birkaç noktada Alfa belirgin anlam Alfa üstündür,



Agırlık konusuna girmeyelim bence önden çekiş olmasına ragmen 159 fazlasıyla ağır, almanların arkadan itiş olup ondan hafif olması kabul edilemez bir hata olmuştur bugun için..



Bence birazda ileriye bakmalıyız diye düşünüyorum geçmişe çok saplanmayalım, örneğin eskiden Alfa marka olarak herkezin taptıgı bir marka iken bugun artık onun yerinde bmw var diye düşünüyorum. bu tamamen Alfanın hatasıdır!! bmw 90ların başına kadar mersonun altında kalmış normal bir alman markası iken birden yükselip bugune geldiler. bugunde bir çok teknolojiyi bulup araçlara ilk uygulayan onlardır..


Valla, bence, 159'un ağır olması, artık BMW ayarına gelmiş olmasından kaynaklanıyor. 159'un kapıları Merso gibi kapanıyor, ve crash test'leri çok iyi. Hayvan gibi donanımı, rijit bir karoseri var. Ağır olacak, kaçış yok bundan. Bu arabalar, orta sınıf aile otomobilleri. TypeR, şu bu değil ki, hafif olsun. Yoksa onun dışında katılıyorum, Alfa'nın bugünkü çizgisinin, geçmişle felan ilgisi kalmadı. Popülist bir eğilimdeler.



Alfa'nın 3.30 , Porsche , M3 geçmesine gelince , imkansız şeyler değil bunlar...


 



Kesinlikle değil. Ama, yani, elinizi vicdanınıza koyun. Alfa ve Porsche.. :) 106gti ile, 330 da geçersin. De geçsen ne yazar :)



Porsche'ye gelince , zaten karşısındaki eski bir Alfa ve eski Alfa'ların ne olduğunu biliyoruz , günümüz itibariyle de bir Alfa'nın Porsche geçmesi imkansız değil , bugün V6 Turbo motorlu bir Alfa'nın sadece turbo basıncını artırarak Boxster S'i bile (güncel olanı değil bir öncekini) geçmesi mümkün , ayrıca BMW 7.50'yi otobanda geçen bir 164 V6 Turbo vardı mesela...


 



 


Modifiye edildiği sürece, bir otomobilin geçemeyeceği başka bir otomobil yok. Turbo olmazsa NOS basar yine geçer. Bunun tartışılacak bir yönü yok.



Alfa ile Porsche'yi karşılaştırmak aslında çok da adaletli değil zaten. Porsche her zaman spor otomobiller üreten bir firma olmuştur, Alfa ise spor değil ama sportif yanları olan otomobiller üretmiş. Mutlaka ki iddialı modelleri olmuş ve olacaktır ama bana biraz elma ile armudu karşılaştırıyoruz gibi geldi...


 



Tamamen katılıyorum.


 


Bu arada, belki bir kısmınız benim Alfa'yı sevmediğimi düşünüyorsunuzdur. Gıcık olmayın, aslında alakası yok. Ben, Alfa'yı seviyorum, ve mesela bugün aslında gayet keyifliyim, Alfa'm olduğu için. Ama, çok çabuk gaza gelmeyi sevmeyen bir yapım var. Bunu, ülkenizi çok sevmeyi, ama ülkeyle ilgili herşeyi de kafanızda tartmaya benzetebilirim. Bu konuda özellikle hassasım; ben Alfa'ya uyuz felan olmuyorum. Yanlış bir anlam çıkmasın. Ama, yani mekanik olarak Almanlar tırt denmesi de, beni rahatsız ediyor. Batıyor, yani sizin anlayacağınız.


Efendi gibi dur, sesini çıkartma diyebilirsiniz , ama duramıyorum. İlla yazıcam. Yazınca da pişman oluyorum, herşeye muhalifmiş gibi görünüyorum diye..

« Son Düzenleme: 16 Nisan 2006, 21:55:42 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Alfa 8c Üretilecek...
« #23 : 16 Nisan 2006, 22:21:21 »

Sevgili Bülent Abi , zaten M3 231 hp demedim ki :) 3.30Ci yazıyor yazımda.. Boxster S'in güncel versiyonu 276hp , bir önceki versiyonu 256 hp , ilk versiyonu ise 252hp. 204 hp olan ise ilk Boxster'ın S olmayan dandik versiyonu , zaten o Porsche'nin yüzkarası :)


Sadece Turbo basıncını artırmayı ben modifiye olarak görmüyorum , aracın ve turbonun limitleri dahilinde daha fazla güç elde ediyoruz fazla masraf yapmadan. Bugün birçok firma turbo destekli motorlu araçlarının birçok farklı versiyonunu SADECE turbo basıncı farklı şekillerde bolca fiyat farkıyla satıyor , en basit örnek olarak Saab 9-3 Viggen'in turbo basıncı 1.4 bar gibi iyi bir rakam , ama 20-40 hp daha güçsüz versiyonlara bakın , aynı turbonun daha düşük basınca sahip versiyonları.. Neyse konu bu değil zaten , ancak Porsche'ler de çok büyütülesi araçlar değil , güzel tasarımı olan günlük kullanıma uygun hızlı arabalar olarak adlandıralım , ancak kendisini "spor araba" yapan bir firma olarak görüp ardından Cayenne üreten firmaya ne kadar şanlı tarihi olursa olsun ben sıcaklık hissedemiyorum..



Edited by - master on 16/04/2006  22:30:59
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2006, 22:21:21 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8c Üretilecek...
« #24 : 16 Nisan 2006, 22:25:55 »
kerem içten yanmalı motorun mucidi benz değil Nikolaus August Otto dur.genel adıda otto döngülü motordur.
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2006, 22:25:55 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal