Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında  (Okunma sayısı 897 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

tektas

  • Membro
  • İleti: 74
    • Çevrimdışı
Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında
« : 19 Nisan 2016, 16:27:22 »
İyi günler,

bir kısa sorum olacaktı.

Alfa GT'mi bakıma götüreceğim ve önceden aşağı yukarı kaç TL "masraf" beklemem lazım onu merak ettim.

Türkiyede ilk aracım olduğu için hiç bir bilgim yok bu konuda.

Yapılacak işlemler:

Triger Seti
Periyodik Bakım (70.000km)
Alt takım ön taraf sağ sol
Şoför camı ayarlanmalı, tamamıyla kapanmıyor
Selespeed yağ değişimi ve debriyaj ayarı

artı orada ortaya çıkan ıvır zıvır.

Dediğim gibi, aracı götürmeden önceden bir fiyat olsun aklımda. Servise aracı götürmeden sormak istemiyorum, sadece fiyat almak ayıp bence.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 641
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında
« #1 : 19 Nisan 2016, 17:02:55 »
Ön takımda kullanılacak parça fiyatlarına göre ortalama 2.000 TL ye çıkarsınız büyük ihtimalle.
Triger + Devirdaim   500,00
Periyodik                 250,00
Ön takım                 1.000 (2015-07 de 156 ya 900 TL gibi bir şey harcadım. bu arada alfayedekte alt-üst salıncaklarda indirim var. belki 100-200 daha ucuza gelebilir)
Selesped Yağı+Debriyaj Ayarı 100,00

Tabii 156 ya göre ortalama olarak üç aşağı beş yukarı tahminlerimi yazdım. Gt sahipleri daha kesin bilgi verebilirler.
1 hayal
5 duyu
6.his

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında
« #2 : 20 Nisan 2016, 16:04:35 »
Merhaba,

Alt takım derken açabilir misiniz? Misal sadece salıncaklar mı değişecek yoksa viraj demiri ve amortisörler de değişecek mi?

Salıncakları orjinalleriyle değiştirirseniz parça fiyatı 1700-1800 TL civarı olması lazım (alt+üst sağ ve sol), viraj demiri 400-500 TL arasıdır, z-rotlar değişecekse onlar ucuz toplam 60-70 TL'ye hallolur. İşçilik servise göre değişir. Aksla ilgili titreme problemi yaşıyorsanız o da ucuza çıkmayacaktır, probleme göre rakam 1000 TL'den başlayıp 4000 TL'ye kadar uzanabilir. Ancak bu yüksek torktan dolayı daha ziyade dizellerin problemi, burada sıkıntınız yoktur diye tahmin ediyorum. Düşük devir yüksek viteste gaza yüklenince can sıkıcı bir titremeniz varsa o zaman aksla ilgili de bir düşünmeniz lazım.

Eğer bu parçaları yan sanayi alayım derseniz çok daha ucuza hallolur. Ancak tavsiye etmiyorum, hem ömrü daha kısa hem de direksiyon tepkilerinde sıkıntı yaratmakla birlikte boşluk da kalabiliyor. En güzeli tek seferde topluca halletmek.

Kötü senaryoda ise (komple ön takım, aks parçaları, viraj demiri, amortisörler vsvs) toplam rakam orjinal parçalarla ve işçilikle birlikte servise göre (özel servisten bahsediyorum, yetkili çok daha fazla alır) 7.000 TL-9.000 TL arasında çıkacaktır. Kendi GT'mde bu değişime gittim kısa süre önce, rakamlara oradan hakimim. Sadece salıncaklar olursa 2000 TL civarına hallolması lazım.

Triger değişimi devirdaimle birlikte 500-700 TL arasına hallolur diye düşünüyorum.
Periyodik bakım 250-400 TL arasına hallolur.
Şöför camı bedavaya hallolur, bahsettiğiniz kadarıyla sadece yeniden programlamak gerekiyor, 1 dakikalık iş.
Selespeed konusunda bilgim yok.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında
« #3 : 20 Nisan 2016, 18:54:42 »
Ötekiler hakkında da benim bilgim yok ama Selespeed yağının litresi 70TL, SS sistemine 600ml koyuluyor 400ml'si yedek kalıyor. Debriyaj ayarından kastınız tam nedir? Clutch rod ayarı mı, sorun ne?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tektas

  • Membro
  • İleti: 74
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında
« #4 : 21 Nisan 2016, 09:06:24 »
Alt takımdaki sıkıtı dediğim yolda yürürken sol ön tekerden, teker "boşa düsünce" bir gürültü oluşuyor. Sebeninin ne olduğunu bilmediğim için genel olarak alt takım dedim. Sol tarafı yapmışken sağ tarafıda yapmanın faydası vardır diye düşünüyorum.

Debriyaj ayarı dediğim, araç sabah soğukken kalkışta tekliyor. Motorda bir sıkıntı yok, boşta gayet rahat gaz alıyor. Sadece Selespeed sistemi soğukken "zıplayarak" kalktığı oluyor.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tektas

  • Membro
  • İleti: 74
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında
« #5 : 14 Mayıs 2016, 19:16:36 »
İyi günler.

Sıkıntı Selespeedde değil debriyajdaymış.

Şimdi kayış buji ve debriyaj değişimi için parçaları almaya kalktım fakat kafam biraz karıştı.

Kayış setleri olarak aşağıdakileri buldum.

Triger seti

https://alfayedek.net/productdetail/TrigerJTS-Alfa-Romeo-GT-Triger-Seti-1383

Balans seti

https://alfayedek.net/productdetail/55221254-55221253-Alfa-Romeo-GT-Balans-Seti-2470

V kayış seti ? Bu değişmeli midir?

https://alfayedek.net/productdetail/55184055-73501924-60602136-71732372-Alfa-Romeo-GT-V-Kay-Seti-2573

Debriyaj değişimi için aşağıdaki ürünü mü sipariş veriyorum? Veya daha başka parça lazım midir?

https://alfayedek.net/productdetail/55203331-71739521-Alfa-Romeo-GT-Debriyaj-Bask-Balata-944
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında
« #6 : 15 Mayıs 2016, 08:02:34 »
Kusura bakmayın, bu tapatalk mahvetti forum kullanımımı. Konunuzu görüldü isaretleyince tekrar bakmamisim. Selespeed sorununuzun olmamasina sevindim. :)

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında
« #7 : 15 Mayıs 2016, 13:15:19 »
Siz direk Sercan'la teşefondan iletişime geçin. Ne gerekli ne gerekli değil söyler size zaten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.722
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında
« #8 : 15 Mayıs 2016, 13:44:10 »
İyi günler,

bir kısa sorum olacaktı.

Alfa GT'mi bakıma götüreceğim ve önceden aşağı yukarı kaç TL "masraf" beklemem lazım onu merak ettim.

Türkiyede ilk aracım olduğu için hiç bir bilgim yok bu konuda.

Yapılacak işlemler:

Triger Seti
Periyodik Bakım (70.000km)
Alt takım ön taraf sağ sol
Şoför camı ayarlanmalı, tamamıyla kapanmıyor
Selespeed yağ değişimi ve debriyaj ayarı

artı orada ortaya çıkan ıvır zıvır.

Dediğim gibi, aracı götürmeden önceden bir fiyat olsun aklımda. Servise aracı götürmeden sormak istemiyorum, sadece fiyat almak ayıp bence.

Selamlar

Konuyu kısaca özetlemek isterim. Öncelikle Türkiyedeki Servisler ve Yedekparçacıların fiyatları asla birbirini tutmamaktadır.

Bunun sebebi Yedek parçacıların Parça tüketim ve stoklama maliyeti ve iskontoları ile servislerin ki farklı olmasıdır.

Servislerin birde üzerine işçilikten kullanıcıların fazlası ile pazarlık etmeleri sebebi ile servislerde parça ücretlerinden para kazanma yoluna gitmektedir. Türkiyede ki Alfa Romeo servislerinin hemen hemen %90 ı bu şekiledir. Bu yüzden parçalar Servislerde pahalı, yedek parçacılarda ucuz oluyor.

Tabi bunun böyle olacağını düşünmeyen kullanıcının aklında soru işaretleri oluşuyor. Acaba aldığım parçalar orjinal mi? Sağlammı? Elime kesin ulaşıcak mı? Bunun sebebi malesef yine Etik ticaret anlayışını sağlayamayan servislerdir. Forumdan bir çok arkadaş bu konudan özel mesaj atıp müzdarip olduğunu zaman zaman anlatıyor. Bu arada bu konuda yedekparçacıların bazılar ise Graf Devirdaim satıp Orjinali bu abi mantığı ile Orjinal parça sattığını idda ediyorlardı. Çok şükür bu durum azaldı. Zira yine varmı? var..


İyi bir Balata 90 Lira iken yedek parçacılarda, Serviste 200 TL Haklı kazanç mı? Haksız kazanç mı? Orası tartışılır, Doğru mu? yanlış mı? orasıda tartışılır fakat bu durumda servislerin yorumu aldığınız parça orjinal mi vs gibi sorularda kullanıcının aklını karıştırıp o adam kazanmasın ben kazanayayım daha fazla kazanayayım a gidiyor. Üstelik Yedek parçacılardan İskonto ile mal alıp, İskontosuz bize satıyorlar iddaları falanda var..

Bir salıncak satıyorsunuz, müşteri arıyor;
-benim arabamın direksiyonu toplamıyor!
 Aracın direksiyonu 156 da otomatik toplamaz. (Bu arada bu otomatik toplama olayı yeni elektrikli direksiyonlu araçlarda tam sag veya tam sol da iken otomatik sıfıra getirme mevzusudur.)
-Nasıl toplamaz! topluyormuş. Servisim topluyor bu salıncaklar dandik dedi.
Mümkünatı yok. Dilerseniz yenisini gönderelim veya orjinal gönderelim deneyelim. Servisinize lütfen iletin.
-görüşüp dönücem.

15 dk geçer döner..

-Servise ilettim göndersinler değiştirelim ama biz Orjinal istiyormuşuz.
Tabi..

Servise orjinal gönderilir ve Video İstenir. Lütfen bize bir video çekermisiniz toplarken. Video gelmez..  Müşteri servisin ne amaçla yaptığını anlar.

Aracınızın ihtiyaçlarına göz atar isek;

Triger seti yılı ve km si göz önünde bulundurularak değişimi gerekiyor ise mutlaka değiştirilmelidir. Küçük masraflar büyük maliyetler ile gelir trigerde. Koptuğunda çıkacak masraflar sizi ürkütücektir. Özellikle GT JTS makinasında masraflar tuzludur.

Triger setlerinde Orjinal ürünleri kullanmanızı her zaman öneririm. Triger ile birlikte değişen bir kaç parça daha var bunları kontrol edilmeden de değişmesini ben hep öneriyorum zira müşterinin maddi durumu ile bu konuyu öteleyenlerde var.

Devirdaim, Bozulursa tekrar triger işçiliği veriliyor. Sökülmüşken değişmesi lazım. (Orjinal tercih etmeye gerek duyulmayan bir parça çünkü devirdaim üreticileri çok az ve en büyük üreticilerden biri graf tır. Graf iyi bir kalitede devirdaimdır.)

V Kayış Seti, atarsa, koparsa araç aküyü bitiriyor, direksiyon dönmüyor. Yollarda perişan oluyorsunuz.  (Orjinal ile yan sanayi arasında nadir farkları anlacağınız bir parçadır. Kütüklü bilya Orjinal üründe kitler ise Yan sanayide de kitler. Genelde çok dandik mallar piyasa da var fakat Allahtan bir kaç parçacı ve servis hariç bunlara pek giren yok. Çünkü bozulduğunda sökme takma işçiliği yine risk olduğu için, Continental - Dayco marka kayışlar, Dayco marka Kütüklü Bilya ve Sabit bilyaları öneririm.)

Alt takım konusunda mutlaka işi bilen bir rot balansçı ya gösterip ona göre değişim yapın.

Bazı Kullanıcılar değişmişken Set alıyım hepsi değişsin der iken, Aldığınız yan sanayi parça orjinalinden asla iyi olmayacağını unutmayın. Durumu iyi olan parçaları boş yere değiştirip başınıza bela almayın. Yan sanayi ürünlerde 4-5 çeşit marka var. 156 - 147 - GT için Önericeğim marka TRW - Teknorot olur. İyi servisler genelde TRW - Teknorot kullanır, Otto - Formpart ve diğer Ivır zıvır markalardan uzak durun. Bol bol servisin yolunu izlersiniz. TRW lerde de bir çoğu Türkiye de üretildiği için alırken maliyetli kullanırken bazen problemli olabilmektedir.

Diğer şikayetleriniz Examiner veya micropod veya WiTEch cihazı ile yapılacak problemlerdir.

Selespeed yağı orjinal olan markası Tutelladır. Başka markalarda var piyasada fakat 20-30 lira fark için risk alınmaya değmez diye düşünüyorum.

Yine aklınıza bir şey takılırsa özel mesaj atabilirsiniz.

Not: Forumda servis sahibi arkadaşlar, 4-4 lük işini yapan servisler tabiki mevcut. Bu postun amacı servisleri karalamak değil kullanıcıya yaptıkları akıl oyunları ile kendilerini akıllı sanan piyasada yeni türüyen geçmişi 2 yılı bulmayıp, geleceğinin 2 yıl bile olamayacağını akıl edemeyen servis sahiplerine istinaden yazılmıştır. Lütfen insanları Alfa Romeo dan uzaklaştırmayın. Zaten araç gammı olmayan bir marka da kendinizi akıllı sanarak yaptığınız bu hareketler, gün geçtikte düşen AR Markasının prestijini yok etmektedir.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

tektas

  • Membro
  • İleti: 74
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa GT - Servis Ücreti Hakkında
« #9 : 15 Mayıs 2016, 14:06:45 »
Detaylı cevaplarınız için teşekkür ederim Srercan Bey. Benim takıldığım konu triger ve balans değiştirince V kayış değişmelimidir?

Ve yukarıda linkteki Baskı Balata ürünü ile mi yapılıyor debriyaj değişimi veya ekstra parça lazım midir bundan hariç ?

Alırsam zaten Alfa Romeo orijinal parça almayı düşünüyorum. Fiyatı yüksek olsa bile kafam daha rahat olur diye düşünüyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal