İyi günler,
bir kısa sorum olacaktı.
Alfa GT'mi bakıma götüreceğim ve önceden aşağı yukarı kaç TL "masraf" beklemem lazım onu merak ettim.
Türkiyede ilk aracım olduğu için hiç bir bilgim yok bu konuda.
Yapılacak işlemler:
Triger Seti
Periyodik Bakım (70.000km)
Alt takım ön taraf sağ sol
Şoför camı ayarlanmalı, tamamıyla kapanmıyor
Selespeed yağ değişimi ve debriyaj ayarı
artı orada ortaya çıkan ıvır zıvır.
Dediğim gibi, aracı götürmeden önceden bir fiyat olsun aklımda. Servise aracı götürmeden sormak istemiyorum, sadece fiyat almak ayıp bence.
Selamlar
Konuyu kısaca özetlemek isterim. Öncelikle Türkiyedeki Servisler ve Yedekparçacıların fiyatları asla birbirini tutmamaktadır.
Bunun sebebi Yedek parçacıların Parça tüketim ve stoklama maliyeti ve iskontoları ile servislerin ki farklı olmasıdır.
Servislerin birde üzerine işçilikten kullanıcıların fazlası ile pazarlık etmeleri sebebi ile servislerde parça ücretlerinden para kazanma yoluna gitmektedir. Türkiyede ki Alfa Romeo servislerinin hemen hemen %90 ı bu şekiledir. Bu yüzden parçalar Servislerde pahalı, yedek parçacılarda ucuz oluyor.
Tabi bunun böyle olacağını düşünmeyen kullanıcının aklında soru işaretleri oluşuyor. Acaba aldığım parçalar orjinal mi? Sağlammı? Elime kesin ulaşıcak mı? Bunun sebebi malesef yine Etik ticaret anlayışını sağlayamayan servislerdir. Forumdan bir çok arkadaş bu konudan özel mesaj atıp müzdarip olduğunu zaman zaman anlatıyor. Bu arada bu konuda yedekparçacıların bazılar ise Graf Devirdaim satıp Orjinali bu abi mantığı ile Orjinal parça sattığını idda ediyorlardı. Çok şükür bu durum azaldı. Zira yine varmı? var..
İyi bir Balata 90 Lira iken yedek parçacılarda, Serviste 200 TL Haklı kazanç mı? Haksız kazanç mı? Orası tartışılır, Doğru mu? yanlış mı? orasıda tartışılır fakat bu durumda servislerin yorumu aldığınız parça orjinal mi vs gibi sorularda kullanıcının aklını karıştırıp o adam kazanmasın ben kazanayayım daha fazla kazanayayım a gidiyor. Üstelik Yedek parçacılardan İskonto ile mal alıp, İskontosuz bize satıyorlar iddaları falanda var..
Bir salıncak satıyorsunuz, müşteri arıyor;
-benim arabamın direksiyonu toplamıyor!
Aracın direksiyonu 156 da otomatik toplamaz. (Bu arada bu otomatik toplama olayı yeni elektrikli direksiyonlu araçlarda tam sag veya tam sol da iken otomatik sıfıra getirme mevzusudur.)
-Nasıl toplamaz! topluyormuş. Servisim topluyor bu salıncaklar dandik dedi.
Mümkünatı yok. Dilerseniz yenisini gönderelim veya orjinal gönderelim deneyelim. Servisinize lütfen iletin.
-görüşüp dönücem.
15 dk geçer döner..
-Servise ilettim göndersinler değiştirelim ama biz Orjinal istiyormuşuz.
Tabi..
Servise orjinal gönderilir ve Video İstenir. Lütfen bize bir video çekermisiniz toplarken. Video gelmez.. Müşteri servisin ne amaçla yaptığını anlar.
Aracınızın ihtiyaçlarına göz atar isek;
Triger seti yılı ve km si göz önünde bulundurularak değişimi gerekiyor ise mutlaka değiştirilmelidir. Küçük masraflar büyük maliyetler ile gelir trigerde. Koptuğunda çıkacak masraflar sizi ürkütücektir. Özellikle GT JTS makinasında masraflar tuzludur.
Triger setlerinde Orjinal ürünleri kullanmanızı her zaman öneririm. Triger ile birlikte değişen bir kaç parça daha var bunları kontrol edilmeden de değişmesini ben hep öneriyorum zira müşterinin maddi durumu ile bu konuyu öteleyenlerde var.
Devirdaim, Bozulursa tekrar triger işçiliği veriliyor. Sökülmüşken değişmesi lazım. (Orjinal tercih etmeye gerek duyulmayan bir parça çünkü devirdaim üreticileri çok az ve en büyük üreticilerden biri graf tır. Graf iyi bir kalitede devirdaimdır.)
V Kayış Seti, atarsa, koparsa araç aküyü bitiriyor, direksiyon dönmüyor. Yollarda perişan oluyorsunuz. (Orjinal ile yan sanayi arasında nadir farkları anlacağınız bir parçadır. Kütüklü bilya Orjinal üründe kitler ise Yan sanayide de kitler. Genelde çok dandik mallar piyasa da var fakat Allahtan bir kaç parçacı ve servis hariç bunlara pek giren yok. Çünkü bozulduğunda sökme takma işçiliği yine risk olduğu için, Continental - Dayco marka kayışlar, Dayco marka Kütüklü Bilya ve Sabit bilyaları öneririm.)
Alt takım konusunda mutlaka işi bilen bir rot balansçı ya gösterip ona göre değişim yapın.
Bazı Kullanıcılar değişmişken Set alıyım hepsi değişsin der iken, Aldığınız yan sanayi parça orjinalinden asla iyi olmayacağını unutmayın. Durumu iyi olan parçaları boş yere değiştirip başınıza bela almayın. Yan sanayi ürünlerde 4-5 çeşit marka var. 156 - 147 - GT için Önericeğim marka TRW - Teknorot olur. İyi servisler genelde TRW - Teknorot kullanır, Otto - Formpart ve diğer Ivır zıvır markalardan uzak durun. Bol bol servisin yolunu izlersiniz. TRW lerde de bir çoğu Türkiye de üretildiği için alırken maliyetli kullanırken bazen problemli olabilmektedir.
Diğer şikayetleriniz Examiner veya micropod veya WiTEch cihazı ile yapılacak problemlerdir.
Selespeed yağı orjinal olan markası Tutelladır. Başka markalarda var piyasada fakat 20-30 lira fark için risk alınmaya değmez diye düşünüyorum.
Yine aklınıza bir şey takılırsa özel mesaj atabilirsiniz.
Not: Forumda servis sahibi arkadaşlar, 4-4 lük işini yapan servisler tabiki mevcut. Bu postun amacı servisleri karalamak değil kullanıcıya yaptıkları akıl oyunları ile kendilerini akıllı sanan piyasada yeni türüyen geçmişi 2 yılı bulmayıp, geleceğinin 2 yıl bile olamayacağını akıl edemeyen servis sahiplerine istinaden yazılmıştır. Lütfen insanları
Alfa Romeo dan uzaklaştırmayın. Zaten araç gammı olmayan bir marka da kendinizi akıllı sanarak yaptığınız bu hareketler, gün geçtikte düşen AR Markasının prestijini yok etmektedir.