Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo MiTo. Yardım, Tecrübe ve görüşlerinizi rica ediyorum.  (Okunma sayısı 1806 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cannn22

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Herkese merhaba.

İsmim Mustafa. Şuanda hali hazırda 2016 model Honda 600rr kullanıyorum. Her hangi bir 4 tekerlekli araca sahip değilim. Motosikletimi satıp MiTo alma düşüncem var. Çok araba araştırdım. Max 45 bütçem var ve bu fiyata baktığım araçlar;

1. Cıtroen DS3 (Aracın 2. Pistonu kronik sıkıntılı olup yazılım vb yükleme gibi durumlarda motor kırıyor. Çok kişinin cebi yanmış bu yüzden servis faturası 8.000+)

2. Pug 207Rc, bu aracı bir türlü iç, dış tasarım olarak beğenemedim. Bunun yanı sıra gidişi hiç 175 hp gibi değil. Stage 1 ibiza cupra, stage 2+ rc'yi rolling gibi durumlarda 2 boy yapıyor.

3. İbiza cupra ve polo gti baktım ama fiyatları çok yüksek. Kendi bütçeme göre araç bakıcak olursam ya pert kayıtlı ya da ağır hasar kayıtlı. Ama yüklendiğinde alınan verim yeterince yüksek.

4. Honda crz, bu araç çok hoşuma gidip 2012-13 model olup düşük km'de araçlar tam bütçeme göre. Fakat performans olarak yeterli olmayıp maalesef arka kısmı baya sıkıntılı olup. Araç tamamen 2 kişilik tasarlanmış. Arkadaki koltuklar yalandan var yani. Vaz geçme sebebim bu oldu. 2 kişilik bir araç bana motosiklet gibi geliyor.

Bir arkadaşımın yönlendirmesi üzerine Alfaromeo MiTo QV'ye tutuldum diyebilirim. Hani ilk görüşte aşk derler ya. Araç görüntü olarak gerçekten çok güzel ve en çok hoşuma giden yanı kapıların çitasız olması oldu.

Bu araca görsel olarak neler yapılabilir? Elinizde resim vb belgeler varsa yardımcı olup örnekler gösterebilir misiniz?

Kısmet olursa böyle bir araç alıp yükleme düşüncem var. İşte nedir; westgate, dv, dp, egzoz, yazılım, filitre, buji, bobin, cooler gibi eklemeler yaparak stage 2 / 2+ yapma düşüncem var.

Bu aracı yükleyen kimseler var mı? Yorumları ve elde ettiği veriler benim için çok önemli.

Aracın her hangi bir kronik sorunu var mıdır? Varsa nedir? Çözümü var mıdır? Maliyeti nedir?

Yakıt tüketimi olarak uzun yol ve şehir içi olarak sakin kullanım tüketim değerleriniz nelerdir?

Yardımcı olursanız gerçekten çok sevinirim. Bu kadar ayrıntılı yazmamın en büyük sebebi motosikletten arabaya geçicek olup pişman olmak istememek. Sizlerinde ayrıntılı ve açıklayıcı yorumlarını rica ediyorum.

Herkese şimdiden çok teşekkür ederim. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Moderatörün notu: Küçük yazım hatası düzeltmesi yapıldı.
« Son Düzenleme: 16 Ağustos 2016, 16:32:56 Gönderen: admin »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Öncelikle hoşgeldiniz. Sorulariniza cevap vermeden önce yükleme işlemleri düşünüyorsanız mito qv doğru bir seçim olmaz. Sebebi ise motoru multiair ve pek oynatmaya musait degil. Oynatsa bile bir tsi gibi yazilimla 40 hp ler beklemeyin. Bende ilk olarak eski tip 155 hp lik versiyonuna bakmıştım. Daha sonra qv ile tanışmam neticesinde orjinal haliyle bile 155 versiyondan ciddi farkliliklar oldugu icin tercih ettim. ( motor teknolijisi , turbonun daha buyuk olmasi, sanzumamin farkli ve agresif oluşu vb. ) 

155 ps ile ugrasan @Fatihob kardesimden bilgi alabilirsin. Turkiyede ki birkaç kisiden 1. Cisidir ;)

Onun haricinde kronik denebilecek sorunlardan bütün MiTo ailesi icin gecerli olan direksyiyon eps ünitesi. Tamiri pek mümkün olmamakla bile *olsa bile 1.000 tl civari masrafi vardir. Olmassa 3.500 e yakin servis degisim ucreti var. Onun haricinde MiTo Qv lerde multiair modülü arizasi cikabiliyor. Bununda maliyeti 4.000 gibi bir rakama cikiyor. Bunlar en önemlileri. Onun haricinde ufak tefek her aracta olabilicek sorunlar vardir. Genel olarak alfalar da kronik soruna pek rastlanmaz aslinda. Bu sorunlarda hepsinde cikmiyor :) * ozellikle 2009-2011 modellerde görülmekte.

Yakit ile alakali olarak teknik veriler de 170 ps 155 ps den daha az yaktigidir. Sakin kullanim Ortalama sehir ici 8.5 civari gezersiniz. Sehir disi 6.5 lar görülüyor.

Görsel olarak hiçbirşey yapilmasina gerek yoktur. Basli basina bir şaheserdir ;)

Özellikle MiTo tarzi araçları gerçekten alfisti den ( yani alfa romeo hastasi diyebiliriz ) almanizi öneririm. Bakimsizi gerçekten yorar ve üzer  :yukari-ok:

Şimdiden hakkınızda hayirlisi olsun  :alfisti:
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

fatihmehmet

  • Membro
  • İleti: 1.633
    • Çevrimdışı
GCE plakalı mito QV'yi forumdan aratarak incelemeniz fazlaca bilgi verecektir. Yine de @OğuzCanAlantor 'u çağıralım.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.802
    • Çevrimdışı
Bu arada bir düzeltme yapalım. İstediğiniz modelin adı Alfa Romeo MiTo'dur. Bagaj kapağındaki karakterler nedeni ile MTO olarak algılanıyor genelde.

Teknik konularda size özellikle MiTo kullanıcıları bilgi vereceklerdir. Umarız beğeni ve bütçenize göre bir MiTo bulursunuz.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

cannn22

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Çok teşekkür ederim değerli yorumlarınız için.

Kafam hala karışık olup aklımın bir köşesinde CRZ dönüp dolaşıyor. Düşük yakıt tüketimi, şekli, iç mekanı çok hoşuma gidiyor. Bazen diyorum performansa yönelik araç aramaktansa keyif aracı mı bakmalıyım acaba? Crz yol tutuşu, oturuş pozisyonu ve direksiyon tepkileri olarak y.dışı forumlarda araştırıp türkçe ve yabancı olarak izlediğim her inceleme videosun'da çok met edilmiş. İşte tek kötü yanı 124 hp performansının zayıf oluşu.

Açıkçası mito kronik sorunlarıyla beni korkuttu. Şahsen böyle durumlarda çok şansız bir insan olup çöldeki bahtsız bedevi benim diyebilirim. Kimseye olmayan bir şey genelde %99 ihtimalle benim başıma geliyor. MultiAir beyin olayı baya sıkıntılı ve 4.500 lira gibi hayli yüksek bir rakam. Direksiyon kutusu da öyle maalesef.

Crz'de her hangi bir kronik problem olmamasının yanı sıra yakıt tüketimi uzun yolda bir hayli az. Sakin kullanım 3.8-4.2 litreleri görmek mümkün. Full depo 40 lt 150 liraya 800-900 km giden bir çok kişiye denk geldim. Bunlar bir birinden bağımsız farklı illerde olan kullanıcı yorumları.

2.el piyasası olarak mito'dan pek bir farkı zaten yok.

Performansa yönelik işlem yapıldığında yazılım için 1.000 lira istendi. Crz ecu olarak zor bir yapısı varmış. O yüzden meblağ yüksek oldu. F-E-H yapıp gezerim diyorum crz için. Bir yandan da 600RR'la yaşayacaklarımı zaten yaşadım hız, viraj, tek teker vb şekilde. Bu saatten sonra sakin sakin takılırım diyorum.

Anlıyacağınız kafam çok karışık.

Sizlerin bu durumda tavsiyesi ne olur. 45.000 gibi bir bütçeye ne mito, crz ya da başka bir araç olarak tavsiye edeceğiniz bir araç var mıdır?

Bu işin en sonunda kızıp dizel punto evo almaktan korkuyorum  :duvar:  >:(

@MiTongin @fatihmehmet
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cannn22

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Bu arada bir düzeltme yapalım. İstediğiniz modelin adı Alfa Romeo MiTo'dur. Bagaj kapağındaki karakterler nedeni ile MTO olarak algılanıyor genelde.

Teknik konularda size özellikle MiTo kullanıcıları bilgi vereceklerdir. Umarız beğeni ve bütçenize göre bir MiTo bulursunuz.

Teşekkür ederim düzeltmeniz için. Güzel dilekleriniz içinde ayrıca teşekkür ediyorum eksik olmayın :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

typhoonca

  • Membro
  • İleti: 16
    • Çevrimdışı
Aslında ilk soru şu olmalı size daha önce mito kullandınızmı ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
4 yıl boyunca 600CC Kawasaki kullanmış birisi olarak bende motorsikletten kopma kaygılarım ile beraber performanslı bir otomobil almak isteyip MiTo QV'de karar kılmıştım. Bakım maliyetleri çok yüksek olmasada yürütme maliyetleri TR şartlarında çok da düşük değil; eğer gündelik olarak kuıllancağım derseniz. Şehir içinde 8,5 gibi rakamlar yakalayabilirsiniz tabi ama bu durumda aracı 2500RPM'i çok geçmeden kısacası oldukça sakin kullanmanız gerekir. Ben kolay kolay 9,5 in altına inemiyorum. 12,3 ile Eskişehir Balıkesir ortalamam var mesela, uzun yolda tempolu giderseniz 10 litrenin altına düşmek gerçekten zor. 150-160 km/h hızların üzerinde uzun yolda da az yakan bir araç değil. 3,5 yıl ve 80K 'den beri kullanıyorum ve yakıt giderlerim oldukça fazla ama verdiği hazın karşışığı da açıkçası bu. Honda RR'lar Yamaha, Kawasaki, Suzuki'ler ile karşılaştırıldığında görece rakiplerine göre az yakan motorlar ama sizde iyi bilirsinizki, çok gidip az yakan bir taşıt henüz yapılamadı, i8 gibi örnekler var ama onlarında fiyatları ortada  :D Çok klasik bir deyiş olacak ama hazzın veresiyesi olmaz yada hamama giren terler diyelim. Km'de 45-50 kuruş tüketen bir aracı idame ettirebilirim derseniz QV çok güzel bir tercih ve gidişi pek de öyle RC'lere falan benzemiyor. Benim diyen birçok aracı MiTo QV ile çok rahat üzüyorsunuz ki burada kilo avantajı ortaya çıkıyor. Ben illa ki aracı yükliyeceğim derseniz @MiTongin dediği gibi QV emme eksantiriği yerine Multiair olmasından ötürü çok da "tunable" bir yapıya sahip değil. 155 hp T-jet yüklemelere çok daha pozitif tekkiler verip kendini adepte edebilen bir üniteye sahip. 
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

cannn22

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
4 yıl boyunca 600CC Kawasaki kullanmış birisi olarak bende motorsikletten kopma kaygılarım ile beraber performanslı bir otomobil almak isteyip MiTo QV'de karar kılmıştım. Bakım maliyetleri çok yüksek olmasada yürütme maliyetleri TR şartlarında çok da düşük değil; eğer gündelik olarak kuıllancağım derseniz. Şehir içinde 8,5 gibi rakamlar yakalayabilirsiniz tabi ama bu durumda aracı 2500RPM'i çok geçmeden kısacası oldukça sakin kullanmanız gerekir. Ben kolay kolay 9,5 in altına inemiyorum. 12,3 ile Eskişehir Balıkesir ortalamam var mesela, uzun yolda tempolu giderseniz 10 litrenin altına düşmek gerçekten zor. 150-160 km/h hızların üzerinde uzun yolda da az yakan bir araç değil. 3,5 yıl ve 80K 'den beri kullanıyorum ve yakıt giderlerim oldukça fazla ama verdiği hazın karşışığı da açıkçası bu. Honda RR'lar Yamaha, Kawasaki, Suzuki'ler ile karşılaştırıldığında görece rakiplerine göre az yakan motorlar ama sizde iyi bilirsinizki, çok gidip az yakan bir taşıt henüz yapılamadı, i8 gibi örnekler var ama onlarında fiyatları ortada  :D Çok klasik bir deyiş olacak ama hazzın veresiyesi olmaz yada hamama giren terler diyelim. Km'de 45-50 kuruş tüketen bir aracı idame ettirebilirim derseniz QV çok güzel bir tercih ve gidişi pek de öyle RC'lere falan benzemiyor. Benim diyen birçok aracı MiTo QV ile çok rahat üzüyorsunuz ki burada kilo avantajı ortaya çıkıyor. Ben illa ki aracı yükliyeceğim derseniz @MiTongin dediği gibi QV emme eksantiriği yerine Multiair olmasından ötürü çok da "tunable" bir yapıya sahip değil. 155 hp T-jet yüklemelere çok daha pozitif tekkiler verip kendini adepte edebilen bir üniteye sahip.

Öncelikle güzel ve ayrıntılı yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bu araçları da bir incelemeye alıyım ben  :p  :))

Nette görmüştüm. Yazılım sonrası pug rcz200'den çok daha iyi gidiyor 155'lik olan. Resmen dalga geçer gibi gidiyor. Video'yu da paylaşıyım da şenlensin biraz ortalık :))

https://youtu.be/3AYQpN89o7Y


Keşke şu T-Jet olanlarda birde sunroof olsaydı. Birde bu kadar güzel bir araç olmasına karşın 2.elde bu kadar az ilan olmasının sebebi nedir acaba?

Diğer yandan bu aracın da yakıt tüketimi QV ile aynı mı?
« Son Düzenleme: 15 Ağustos 2016, 19:38:46 Gönderen: cannn22 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

typhoonca

  • Membro
  • İleti: 16
    • Çevrimdışı
Hemen hemen kafa kafayıdır yakıtlar t jet ile multi 170 hp nin. Mito performanslı arabadır her performanslı araba gibi az yakıtı bundada bulamazsın. Arkadaşda üstte çok güzel özetlemiş mitoyu. ortalama yakıtın zaman zaman sakin kullanım zaman zamanda performanslı kullanımla 10 litre seviyesinde seyreder. Ancak sürekli alt devirlerde ve 90 km yi geçmezsen biraz az yakar ama o zamanda mito almanın bi anlamı kalmaz. Benim kişisel yorumumda bu şekildedir bir mito kullanıcısı olarak.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Bende biraz daha fikilerimi sunayim. Sizin gibi tarz olsun, güzel gitsin, fiyatida 45 bin civari olsun diye çıktığım yola MiTo Qv ile devam ediyorum  8) her arabanin ki sifir da olsa ariza cikartma olasılığı her zaman vardir. MiTo da *kronik sorun dediğimiz şeyler nadir görülen arizalardir mesala benim multiar daha önce degisti gecen hafta da *direksiyon eps sistemi değişti  :lol: ikisi birleşince korkutmuyor değil tabiki. Araç alırken dikkat etsenizde elektronik parcalar nihayetinde. 2. El her zaman kumardir. Sifir da şanstir.

Bu arada emre kardesimiz gibi bende motordan inip bindim  :lol: ( naked ciydim ben gerci ( ducati monster 696 / hypermotard 796 *triumph street triple r ) iki tane benzer tecrubede arkadaşının yolundan gidersen mantikli bir hareket yapmis olursun. Unutmayalim tecrübe para ile satin alinmaz  :serefe: sözüm su ki crz dediginiz araç motor ile kiyaslayacak olursak 250 cc olup cok karizmatik olan modeller gibi *görüntü ve ses yok ! Çok kisa sürede sikilicaksiniz. Biz bile su anda 170 yetmiyor diyebiliyoruz  :p @ealprsln

Yakitlarini neredeyse ayni diyebiiriz. Multiair yeni teknoloji sonuçta. İllaki verilerde oldugu gibi aradaki hp tork fakina gore iyi kalıyor. Benim imzamdaki söz boşuna söylenmemiş  :yukari-ok:

Ikici eli yok çünkü fazla satilmadi ve değerli araçlar haline geldi. Alan satmak istemiyor. @typhoonca kardesimiz güzel bir soru sormuş! Bütün istediğiniz araçlara binip test edin. Benim arşivimde neredeyse MiTo larin yarısına inip binmişligim var. Ama sadece MiTo odakliydim! Kafanizi bir arindirin bence daha sonra bakmaya  başlayın. ;)
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

typhoonca

  • Membro
  • İleti: 16
    • Çevrimdışı
Şimdi meraktan aşağıya inip arabanın ortalama yakıt tüketimine baktım çünkü arabayı il alırken bakmıştım sadece yakıt ortalamasına. 1,5 senedirde hiç bakmamıştım ne yakıyor diye verdiği keyfe karşılık. 1.5 yıllık karma ortalamam 11.7 litre buda bir referans olsun size. Önemli olan mutluluktur ve mutluluğu para ile litre ile satın alamazsınız. Siz bu mutluluk dengenizi iyi kurarsanız doğru otomobilide seçmiş olursunuz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cannn22

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
Öncelikle ben bu forumu ve arkadaşları çok sevmeye başladım. Yaklaşımlar, yardımlaşma çabaları, bunlar çok güzel şeyler. Gerçekten çok mutlu oldum ve daha önce diğer forumlarda görmediğim ilgi alaka ki bir sürü foruma üyeliğim vardır. Gerek motosiklet, gerek araç, gerekse elektronik olarak. Ama görüyorum ki gerçekten alfisti üyesi olmak ve içerisinde ki insanlar pahabiçilemez kişiler. Çok çok teşekkür ediyorum sizlere ayrıntılı ve güzel yorumlarınız için.

Yakıt olarak rocco, ibiza cupra ve polo gti kadar yakıyor aşağı yukarı. Aslına cupra ve gti sakin kullanımda daha az yakıyor ama çokta önemli değil o.

Beni ilgilendiren özellikle uzun yol sakin kullanım 90-100 ile giderken min nekadar tüketir. Ben uzun yola giderken geze geze, sakin sallana sallana gitmeyi çok severim. Bilmiyorum benim hoşuma gidiyor. O yüzen uzun yol sakin kullanım değerlerini önemsiyorum.

İbiza cupra ve gti ile sakin kullanımda 5 lt'leri yakalamak mümkün. İbiza cupra çok hoşuma gitse de aracın fiyatı yüksek ve benim bütçeme göre olan araçlar maalesef hasar ve pert kayıtlı.

İst'da ikamet eden T-jet ya da Qv kullanıcısı abi, arkadaşlarla buluşma imkanımız var mıdır acaba? Eğer müsait olursalar aracı yakından görüp incelemeyi çok isterim.

Açıkçası şimdiye kadar hiç araba sahibi olmadım. En azından kendime ait bir aracım olmadı. Oldum olası hep motosiklet kullanıyorum.

Şimdi birde ilk araç olacağı için onun verdiği bir heves ve heyecan da var. Doğal olarak ilk araçta aksilik vb kronik bir sıkıntı yaşamak en büyük korkum. Çünkü araçtan soğumaktan, pişman olmaktan korkuyorum. Kaldı ki ha diyince satılan bir araç değil. İnce eleyip sık dokumam bu yüzden.

@typhoonca @MiTongin
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Valla kardeşim formda ki arkadaşlar farketmistir belki uzun uzun pek yazmam. Senin iyi niyetini ve istegini görünce doğru bir seçim yapabilmen adina yardimci olmaya calisiyorum.

MiTo Qv

Şehir İçi Ort. Tüketim 8.1 lt
Şehir Dışı Ort. Tüketim 4.8 lt

Polo Gti

Şehir İçi Ort. Tüketim 10.8 lt
Şehir Dışı Ort. Tüketim 6.0 lt

Fabrika verileri mevcut. Ikisinide paylastim ki standart verileri görelim. Reale gelice MiTo için konuşmak gerekirse yüzde 90 bu verileri yakaliyoruz. Uzun yolda hepimizin değerleri ayni cikacaktir ama şehir ici hepimizde farkli degerler yakalandigini görüyoruz. Rocco ve ibiza cupra kullanan kesim biraz değişik. Polo gti da da malum görüntü gözümüzün gönlümüzün fazlasiyla doyduğu cinsten :) basa basa söylüyorum MiTo : fiyat / performance + hp / kg + kozmetik / karizmatik + yil / donanim olarak alınacak TEK araba...
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Bence Polo Gti veya cupra alın yerinizde olsam öyle yapardım.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cannn22

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
@MiTongin Abi öncelikle yardımın için çok teşekkür ederim. Bende muhtemelen yüklenebilirliği daha iyi olduğu için T-Jet alırım diye düşünüyorum şuan. Öyle uçuk kaçık güçlerde gözüm yok açıkçası. Stage 2 220-240 hp civarı olsun yeterlidir.


@OğuzCanAlantor abi sen neden öyle dedin? Yani direk tsi araçlara yönlendirdin? Senin diğer forumda da konunu okudum aslında. Profilinde ki mito'yu ilk aldığın zamanı. Fakat sen neden cupra ve gti'a yönlendirdin onu merak ettim. Yani şu bu sebebten dolayı dememişsin o yüzden soruyorum. 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Tam Tjet alın diyecektim ama son posttaki hedefi görünce TSI daha mantıklı. 200hp üzeri Tjet için zor oluyor. M.Air çok tefarruatlı olduğundan onu saymıyorum zaten.

155Hplik Tjetler egsoz+filitre+yazılımla yırtınsa +25Hp kazanıyorlar. Hadi öldürdün 30Hp olsun fazlası olmaz. Fındık kadar turbo var ama cidden fındık. O yüzden yüksek hızlarda TSI kadar iyi ve istekli değiller. 180Hp üzerindeki güçler için turbo değiştirmek lazım.

En sık takılan turbo TD04-13T yani WRX turbosu. Egsoz+filtre+turbo+enjektör kombinasyonunda 210-230hp arasında bir yerlerde oluyor güç. Yunanlar 230-240Hp alıyorlar ama 100 oktan benzinle.

Burdan sonrası fanteziye girer, piston-kol-benzin pompası-GT25 turbo falan. 470WHP Tjet Punto var Yunanlarda.

TSI'ın parçası zibille, yazılımcıları zibille. DV alcaksınız misal, mecbur Y.dışından getirtmeniz lazım, şu ararlar Paypal yok, alternatif yok. Y.Dışına Swift ile para yollamakkende en az 50-60$ komisyon ödersiniz. Mecbur tanıdık birilerinden yarım istemek zorundasınız ama Forge Dv isteseniz TSI için hem 2. el hemde sıfır kaç tane vardır satılık. Aynı şekil THP motor parçalarıda dolu TR'de.

@OğuzCanAlantor Tsı al derken, önü her türlü daha açık bir motor olduğundan dedi. Yüklemeye veya parça bulma derdi daha az. MiToya aksesuarların bile hepsinde Y.dışına muhtaçsınız.

MiTo'nun avantajı az olması, gözlerin ona pek alışkın olmaması. 2000 tane MiTo varmıdır TRde şüpheli.

Ayrıca geçenlerde M.Air MiToya TD04 turbo takıldığı bir video veya foto gördüm TRde, Maslak sanayideki Garajlardan birtanesindeydi. Sahibini falan bulamadık, ne güç var bilmiyorum ama bu işe cesaret eden olmuş. Zaten M.Air ünitesi turbo deişti diye sıkıntı çıkarcağını düşünmüyorum sadece yazılımı zor olur diye düşünüyorum.

İşin özü, az emek ve para harcıyarak güç almak istiyorsanız Fiat grubunun arabaları sizin kriterlerinize uymaz. Crz zaten sadece şekilden ibaret, alınca sizi mutlu etmicektir.
Sadece yüklerim diye düşünseydim 207Rc alırdım.



..

cannn22

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
@Fatihob

Fatih abi peki neden RC? Ne biliyim yine cupra felan varken? Birde rc için hiç 175 hp gibi değil diyorlar. Araç resmen yürümüyor diyor. Bunu söyleyenlerde yine kullanıcıları.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Bütçe yetmiyor TSI'ya :)

@cannn22
..

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Neyse flood oluyor ama admin kızmaz heralde.

Ben TD04 kombinasyonundayım şuan + olarak dereceli egzantriğim var. Önümüzdeki 1 ay içinden son kez yazılım gidicem ve görcem kaç Hp olcağımı. 2 sene önce turboyu büyüttükten sonra Dr. Ecunun dynosunda 210Hp almıştım. Aynı dynoda yazılımlı Roccolarda 210 çıkıyor.

Ben turbo büyütmüşüm, adam sadece yazılım yaptırmış :rock:

Üsteki örnekten sonra ben sana al MiTo desem olmaz, o yüzden bütçe 207rcye yettiğinden onu önerdim. Turbo değiştikten sonra stok halinin yürümemesi çokta önemli değil. Hem önünde örnek alabilceğin daha çok proje olur, parça bulma ve seçmen daha rahatlar. 207RCde turbo değiştirmem, sadece yazılım yaparım diyorsan ama o şekildede yürümüyorsa onlar, önünde pek seçenek kalmıyor. Ya MiTo alcaksın yada kışın piyasa belki düşer diye beklemen gerekecek TSI kovalayaksın.

Eğer M.Air bulabiliyorsan al, yazılım yaptırırsın. 190-200hp civarlarında olur. Gayette tatmin eder bence.
..

cannn22

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
@Fatihob
Abi hakikatten tsi'lar çok verimli araçlar. Ama rocco'da yazılım harici dv, dp, egzoz vardır muhtemelen. Yani genelde stage 1 dedikleri araçlar 210 hp oluyor. Ama yinede iyi değerler tabi.

Rc ne biliyim abi stage 2 olanları gördüm stage 1 ibiza cupra 2 boy yapıyor aça aça da gidiyor yani. Hatta videosu vardı;

https://youtu.be/f-9T3rzqXJs

Turbo büyütmek gibi hayallerim yok ama amacım tatmin olmak. Araçtan beklentim 230-250 hp civarı olması. Turbo büyütmek demek birde forged yapmak demek min 10.000'i var. Bende de açıkçası o kadar imkan yok.

Araca yapacağım en azından yapmayı düşündüğüm şeyler;
-Egzoz
-Dv
-Dp
-iridyum buji
-3.35 bobin
-iridyum kablolar
-Filitre
-Yazılım

Bu halde araç ne kadar güç verir bilmiyorum ama thp için en azından ds3 ve Rc için max 230 taş çatlasın en sağlıklı şekilde yapılan işlemlerle 240 alırsın diyorlar ama 240 alan yok şuanda.

Durum bundan ibaret abi. Onun harici aracın recaro'larına hastayım. Direksiyonu ve ön konsol bence 5 para etmez 😅



Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
model marka km takıntısı yok ise, yüklemeye karşı alınan performans soruluyorsa yollar benim için hala GC8'e doğru kayardı. Bütçenize uygun, zaten hali hazırda dolu, TSI'ların tamamını çok arkada bırakacak  performansı olan bir araç...
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Bende ve onda olanları saymadım, bendede egsoz,dv,filitre,dp var + turbo büyük ama Hp aynı, üstüne üstük o DSG :)

Videoda final tryda RC geçiyor. Roll işi enteresan vites kaçırırsın, ayağını yarım saniye gazdan çekersin ama videosu düşer nete, bu araba gitmiyormuş diye yanıltır, gerçeği bilemezsin. Tabi 207Rcler konusunda çok bilgim yok, Stg1 Tsi geçiyor olabilir, doğrudur.

Yazdığın listeyi M.Air MiToya ugularsan en son göreceğin güç 200hp yazılımcı çok kafa patlatırsa 210hp olur. 

-iridyum buji
-3.35 bobin
-iridyum kablolar
Şu 3ünü Vag grubu dışındakilerde pek görmüyorum değiştiren. Fiat tarafında incelediğim araçlarda turbo büyüttükten sonra bobin değiştiren bile hatırlamıyorum. Vag grubunda ciddi popüler bir uygulama ama Fiat grubunda adı anılmıyor.


Tam göndercektim Emre yazmış. Aklıma WRX geldi benimde ama onunda yaktı ve bakım masrafları yüksek diye biliyorum, yüzden hiç katmadım işin içine. Yoksa hacimli makina herzaman iyidir.

..

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Vag grubunun motor seçenekleri bizden kat kat iyi durumda ve yükleme olayları daha kolay bunu aslında Vag araçların fazla sattığı içinde ona yorabiliriz.

Türkiye'de Alfa Romeo ile uğraşan çok az ben bi kaç deneme mitoda yaptım ama @Fatihob  Mito tjette Türkiyede maksimum şeyleri yaptı , Fatihin speclerinin üstüne çıkılmaz mı çıkılır .

Senin ilk önce karar vermen gereken günlük rahat kullanım mı yoksa maksimum mu ?

Türkiyede Vag kullanan tipler ortada ben neden tsi kullanmıyorum hem mesleğim gereği hemde Vag araçları bana hitap etmiyor şu güne kadar Vag grubu Porsche dışında bi aracın direksiyonuna geçmek için iç geçirmedim. Forumdaki çoğu kişide böyledir .

Tsi araçlarına geçersen yazılımla 200+ ve üstü speclerde done bulmak kolay ama bizim araçlarımızda öyle değil.

Sana önerim eğer maksimum birşeyler istiyor ve maddi imkanın varsa tjet alman , Fatihte elinden geldiğince yardımcı olur . Tjet için 300 hp güç almak çok zor olmuycak maddi durum varsa.

MA kapalı kutu aslında inanırmısın daha aracın yakıt haritası ile yazılımda oynamak imkansızdı geçen hafta çözüldü .

Tjet ile qv Mito ya baktığın zaman ikisi gerçekten farklı iki araç gibi gelicek . 1 tjet 1 qv kullanan birisi olarak bunu sana söyleyebilirim.

Her sokakta rocco , cupra mı görmek istersin yoksa Mito alarak hiç yoktan bir yere gittinde farklı bakışlar mı ?

@Fatihob maslakta yapılan MA yı yapan yazılımcı ile konuştum günlük kullanıyor , video atıcaz ama ses yok :) bolt on kit almışlar aslında yapılmayacak işte değildi ben GCE yi satmasam öyle düşünüyordum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cannn22

  • Membro
  • İleti: 15
    • Çevrimdışı
@ealprsln
@Fatihob

Abi Gc8 tabiki başka dünya ama gerek bakım maliyetleri, gerekse yakıt olarak beni çok üzer o araç. Yoksa tabi ki gönüllerde yeri başka.

Fatih abi dediğin gibi Tsi ve Thp motorlarda Buji, kablo ve bobin değişimi meşur. Tsi'lerde R8 bobin kullanıyorlar, Thp'lerde 3.35 bobin kullanıyorlar. Tsi'larda Forge Dv kaçırmıyor mesela, Thp'lerde Forge basınç kaçırıyor onun yerine GFB DV kullanıyorlar.

@OğuzCanAlantor
Abi senin Tsi kullanmama sebebin mesleğim gereği demişsin ya, meslek nedir acaba özel değilse merak ettim. Diğer konularda kesinlikle haklısın abi. Her yer Tsi araç dolu. Polo gti, İbiza cupra, Rocco, Golf ama işte tutuluyor namussuz. Piyasası var.

Abi kullanım konusunda tabi ki aracı günlükte kullanıcam, yeri geldiğinde ailemle beraber çıkıp tatile, yazlığa gidicem. Yani diyorum ya max beklentim 250 hp. Hee 300 olsa daha iyi olur tabi ama o zaman bütçenin baya genişlemesi gerekiyor ve bunun için imkanım yok maalesef.

Birde Oğuz abi diğer yandan malesef Mito için hiç bir aksesuar yok. İşte ne biliyim tampon, difizör, spoiler vb şeyler görselliğe katkısı olan şeylerden bahsediyorum. He tabi ki var hiç yok değil ama TR'de bulmak imkansız. Anca y.dışından sipariş verilebilir onlarında fiyatlarına baktım biraz damarlı :)

Bu arada bi senin araçta bulunan şu Lester Difizöre aşık olmuştum ben. Maşallah ben böyle yakışıklı bir araç görmedim daha. Resmin orjinal tam boyutlusu varsa paylaşırsan çok sevinirim abi. Masa üstü fotoğrafı yapıyım PC'ye de renk gelsin bari :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal