Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI  (Okunma sayısı 1689 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mKa

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« : 06 Kasım 2006, 17:50:38 »
Ben 147 sahibiyim ve bu sitedeki konulardan takip ettiğim kadarıyla üç aşağı beş yukarı tüm 147 sahiplerinin problemleri aynı. varyatör,avans sesi ve baş belası trim sesleri başı çeken problemler..geçenlerde gazetede sony'nin fazla ısınan dizüstü bilgisayar bataryalarını büyük bir külfetin altına girererk geri çağırdığını duydum..aynı şeyi alfa servisleri de yapamaz mı?özellikle varyatör ve trim sesi problemini yaşamayan kaç tane 147 kullanıcısı var?bence bu konuda harekete geçilmeli..artık servislerin bi bakalım problem neymiş şekilnde başlayan cümlelerle kaba tabirle salağa yatmalarından bıktım!bir metin oluşturulup alfa'nın merkezine araç şasi noları ekleyip mail atabiliriz messela..bence en az 500 mail gider.ne dersiniz?
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2006, 17:45:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

bado

  • Membro
  • İleti: 2.104
    • Çevrimdışı
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #1 : 06 Kasım 2006, 17:53:21 »
aynen katılıyorum.. yapalım bunu gerçekten.. devriyaj sorununuda eklmeyi unutmıyalım 5-6 arkadaşında devriyajı deişmiş.. bi sorundan dolayı... atutoshowda bnm gittiğim dervisden muammer abiye rstladım.. aynen getirin bakarız dedii :D bnmde devriyajdan kaynakalnan bi sorun var..hiç fena olmas...
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2006, 17:53:21 Gönderen: bado »
Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.845
    • Çevrimdışı
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #2 : 06 Kasım 2006, 19:56:45 »
varyatör T.S motorların klasik sorunları şu an garantiden varyatörünüzü degiştirdiginizde aynen eski teknoloji devam ediyor yeni teknoloji olan varyatör ve silindir kapagının acılıp cek valf takılıp subap ve contaların yenilenmesi işlemini yetkili servisler uygulamıyor sebebi ise maliyet.

 Dünya üzerinde varyatör konusu aynıdır bu konuda yapılcak bi durum yok.

Bahadır beyin debriyajına gelince ise Garantiden degiştiriyorlar gidip degiştirilmeli.

Trim sesleri aracı ilk aldıgınızda yoktur diye düşünüyorum başka bir başlıgada yazdım bu trim seslerinin büyük bi kısmıda kullanıcı hatasıdır.
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2006, 19:56:45 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

n/a

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #3 : 06 Kasım 2006, 21:10:12 »
Merhaba..

Mail atarak felan bir geri çağırma sağlayabileceğinizi, kendi adıma sanmiyorum. Daha da cüratkar yazayim; 500 değil, 5bin mail de atsanız, bir geri çağırma gerçekleşmeyecektir muhtemelen.  

Ancak mahkemede, bu ürünün ayıplı olduğunun ispatını başarabilirseniz, bir kapı açılabilir... Tüketici hakları mahkemesinde, uğraşacaksınız..

Ben de Onno Usta'ya sormuştum zamanında, aynen böyle demişti bana. :)
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2006, 21:10:12 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #4 : 06 Kasım 2006, 21:57:07 »
trim seslerine kullanıcı hatası demek nekdr doğru sence sercan ??

3 tane fiz sesim war.2si geçirebiliyorum. 1 tanesi içinde tavanı söktürmem  gerek eninde sonunda söktürcem ama..

Trim Sesi 1- ön kapılarla çamurluk arasında izolasyon malzemesi adı altında saçma sapan lastik ten bi parça war..bu parça kimi zmn şase esnedikçe ki yollar ztn düzgün sayılmaz,çukur olmasada dalgalı..pekte rijit olmayan 147 yolda böyle yerlerde giderken aracın büyük sarsıntılara ihtiyacı yok ufak salınımlarla dahi gitse yeterli.gırc gırc gırc ses yapıyor..

ÇÖZÜM : sprey gres..parçayla şase arasına mümkün olduğunca heryere sıkıp kaygan kalmasını sağlıyorsunuz geçiyor..bizmn sora o donuyor yada kuruyor gene sürmeniz gerekiyor.

Trim Sesi 2 -gene sağ arka kapının bağlantı noktaları ve hem kapıda hemde şasedeki kilit  yerleri.bunlarda bağlantı noktaları açarken ama kilit yerleriyse gene plastik parçalardan dolayı yoldaki ucak bozukluklardada hemn gacırdıyor.

ÇÖZÜM : aynı..gene sprey gres..bu ön tarafa göre baya dayanıyor nerdeyse 1,5 ayda 1 tekrarlıyor..

NOT : buraya kadar yazdıklarım teslim aldığım kmden beri war. 3.ise tam emin olmasamda birkaç 100km den sonra hem oldu geçirmenin yolunun tavan döşemesini açıp bulmak gerekiyor bence.

Trim Sesi 3 - belki aracı kullandığımdan bana öyle geliyor ama sunroof un gerisinden ve gene ağırlıklı olarak sağ arkan C sutununa yakın taraftan oldunu düşünüyorum..
şasenin esneyeceği herzmn bu ses büyük bir gacırtıyla duyuluyor..
özellikle düşük hızlarda..
nası yani ? mesela dik bir yokuş başlangıcı yada en basitinden hız tümsekleri..isterseniz durarak isterseniz 5km ile girin. ön tekerlekler arka tekerleklerden farklı birseviyeye gelince şasede burulma meydana geliyor ve bu sırada arka taraf tavandan gacırdıyor resmen..hızlıyken yok.
veya dediğim gibi yokuş başındasın,yada yolun sağ tarafı göçmüş durarak girdiğinde daha rahat ve çok duyuluyor ses..
bu neredeyse aldığımdan beri war bundanda nasıl eminim,bizim okulun servis giriş çıkışını bilirsin ordan çıktığında sağında dimdik bi yokuş wardır..
eskiden arka çıkışa park ettiğim için yukarıdan gelip oraya inerdm..yokuşun başında durum ön tekerlekler eğime girip arkası yokuşun başında kalınca gacırrr !!

yani burda kullanıcı hatası birşey olduğunu düşünmüyorum sürekli dikkatli kullanan biriyim ztn..
tmm 17 jant var yay war ama sırf buyüzden ztn sürekli dikkatliyim..
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2006, 21:57:07 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

bado

  • Membro
  • İleti: 2.104
    • Çevrimdışı
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #5 : 06 Kasım 2006, 22:27:32 »
kardeşim knslikle sana katılıyorum... trim sesi 3 bndede var... bnde başka trim sesleri var fakat seninle aynı yerlerde deil..ne saman çözülcek bakalım
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2006, 22:27:32 Gönderen: bado »
Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.845
    • Çevrimdışı
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #6 : 06 Kasım 2006, 22:27:58 »
quote:

trim seslerine kullanıcı hatası demek nekdr doğru sence sercan ??

3 tane fiz sesim war.2si geçirebiliyorum. 1 tanesi içinde tavanı söktürmem  gerek eninde sonunda söktürcem ama..

Trim Sesi 1- ön kapılarla çamurluk arasında izolasyon malzemesi adı altında saçma sapan lastik ten bi parça war..bu parça kimi zmn şase esnedikçe ki yollar ztn düzgün sayılmaz,çukur olmasada dalgalı..pekte rijit olmayan 147 yolda böyle yerlerde giderken aracın büyük sarsıntılara ihtiyacı yok ufak salınımlarla dahi gitse yeterli.gırc gırc gırc ses yapıyor..

ÇÖZÜM : sprey gres..parçayla şase arasına mümkün olduğunca heryere sıkıp kaygan kalmasını sağlıyorsunuz geçiyor..bizmn sora o donuyor yada kuruyor gene sürmeniz gerekiyor.

Trim Sesi 2 -gene sağ arka kapının bağlantı noktaları ve hem kapıda hemde şasedeki kilit  yerleri.bunlarda bağlantı noktaları açarken ama kilit yerleriyse gene plastik parçalardan dolayı yoldaki ucak bozukluklardada hemn gacırdıyor.

ÇÖZÜM : aynı..gene sprey gres..bu ön tarafa göre baya dayanıyor nerdeyse 1,5 ayda 1 tekrarlıyor..

NOT : buraya kadar yazdıklarım teslim aldığım kmden beri war. 3.ise tam emin olmasamda birkaç 100km den sonra hem oldu geçirmenin yolunun tavan döşemesini açıp bulmak gerekiyor bence.

Trim Sesi 3 - belki aracı kullandığımdan bana öyle geliyor ama sunroof un gerisinden ve gene ağırlıklı olarak sağ arkan C sutununa yakın taraftan oldunu düşünüyorum..
şasenin esneyeceği herzmn bu ses büyük bir gacırtıyla duyuluyor..
özellikle düşük hızlarda..
nası yani ? mesela dik bir yokuş başlangıcı yada en basitinden hız tümsekleri..isterseniz durarak isterseniz 5km ile girin. ön tekerlekler arka tekerleklerden farklı birseviyeye gelince şasede burulma meydana geliyor ve bu sırada arka taraf tavandan gacırdıyor resmen..hızlıyken yok.
veya dediğim gibi yokuş başındasın,yada yolun sağ tarafı göçmüş durarak girdiğinde daha rahat ve çok duyuluyor ses..
bu neredeyse aldığımdan beri war bundanda nasıl eminim,bizim okulun servis giriş çıkışını bilirsin ordan çıktığında sağında dimdik bi yokuş wardır..
eskiden arka çıkışa park ettiğim için yukarıdan gelip oraya inerdm..yokuşun başında durum ön tekerlekler eğime girip arkası yokuşun başında kalınca gacırrr !!

yani burda kullanıcı hatası birşey olduğunu düşünmüyorum sürekli dikkatli kullanan biriyim ztn..
tmm 17 jant var yay war ama sırf buyüzden ztn sürekli dikkatliyim..




can bende arabayı aldıgımda 3 tane ses vardı.. Teki tawan teki dashboard tekide sag direk altından dogru bir ses..

Gittik tawanın sökülmesi lazım dediler kuzen tavana birgün kaza bela elini sürdü tak tuk sesler geldi megersem geçmelerine tam oturmamış oturttuk.

Dashboard sesi cam havalandırması altında 4-5 tane vida var teki gevşekmiş sıktık problem bitti aracımda 12 bin kmdir Koni + yay var çok sert ve TIK yok Diger arabada aynı şekilde TK dada aynı şekildeydi.

SR da kapı pandizotları 6 kere söküldü..
TK da sayısı belli degil..

Bir çok arabaya biniyorum her tarafından ses bakıyorum paldır küldür cukur tümsek adamın hiç umrunda degil (araç alfa) daha sonra ses geliyor vs. tamam hepsi kullanıcı hatası demiyorum ama bir çogu kullanıcı hatası.
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2006, 22:27:58 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

n/a

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #7 : 06 Kasım 2006, 23:22:53 »
trim sesi 3 bendede var,babamdan dolayı aracın tavan döşemelerine elletemiorum ztn arabanın her yerinden ses geliyor onu da mıncıklatma dedi daha beter olur misali...heralde şu ana kadar benim kadar çok salıncak değiştiren olmamıştır.aracımın salıncakları aldığım gunden beri 4 kere değiştirildi.Kullanıcı hatasına bazı yerlerde katılıyorum bazı yerlerde ise hayır (örnek trim sesi 3) özellikle dikkat ettim araçlarını istanbulda kullanan arkadaşlar olarak sölüorum (örnek olarak sercan).Adamın aracından tık ses gelmiyor buradan çıkaracağımız sonuç düzgün ve kaymak asfaltta kullanılan alfalar dan tık ses yok tabi kullanıcıyada bağlı bu fakat bizim balikesirin yollarını hesaba kattığımda sonuç fena..balikesirde maşallah doğal gaz elektrik ve su kazılarından dolayı düz asfalt yok.Ve şunu söliyim şu ana kadar balikesirde yaklaşık 10 araca bindim ve bu salıncak sesleri lakırtılar hepsinde mevcut.aracımın salıncaklarını değiştirip istanbula geliyorum ses yok ama  güzel memleketime geri döndüğüm zaman maşallah lökürtüler başliyor...
Aracımı aldığımdan beri sunrooftan gelen seslerden,kapılardan bir süre sonra kapanırken gelen gıcırtılardan,salıncaklardan gelen lökürtülerden bıkmış ve usanmış durumdayım
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2006, 23:22:53 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #8 : 06 Kasım 2006, 23:24:29 »
peki bu gevşeklikler ''Kullanıcı Hatası '' mıydı ???
bende dashboard sesi yok snrm 147 lerde yok genelde..ki bnm dashboard da değişti komple..

çukur mukur aman heryerde durmaktan yediğim küfür,kornanın haddi hesabı yoktur,şahsım adına konuşuyorum tabiki herkes aynı olmayabilir ama ben 14 jant 65 yanak focumuda çukurlardan sakınırdım,zaten 100bin kmde ses fln yoktu ama yinede ön takımları fln yıpranmasın die kaçardım -yani ztn huyumdu- (aldığımdan beride 17jant we yay war ztn)

tavanı daha önce söylemiştin walla baktık oturmamış bir yer bulamadım..
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2006, 23:24:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #9 : 06 Kasım 2006, 23:32:19 »
arkadaşımda 2005 model aynı zamanda aldığımız bir golf 1.6 sı  var maşallah toplamadığı bonus girmediği çakıllı taşlı köy yolları,abuk subuk yollarda sakat sakat el frenleri.adamın arabasından tık ses gelmiyor..sinir olduğum konu bu..deli oluyorum bu işe ben
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2006, 23:32:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.845
    • Çevrimdışı
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #10 : 06 Kasım 2006, 23:47:44 »
quote:

peki bu gevşeklikler ''Kullanıcı Hatası '' mıydı ???
bende dashboard sesi yok snrm 147 lerde yok genelde..ki bnm dashboard da değişti komple..

çukur mukur aman heryerde durmaktan yediğim küfür,kornanın haddi hesabı yoktur,şahsım adına konuşuyorum tabiki herkes aynı olmayabilir ama ben 14 jant 65 yanak focumuda çukurlardan sakınırdım,zaten 100bin kmde ses fln yoktu ama yinede ön takımları fln yıpranmasın die kaçardım -yani ztn huyumdu- (aldığımdan beride 17jant we yay war ztn)

tavanı daha önce söylemiştin walla baktık oturmamış bir yer bulamadım..



hayır fab. hatası ama sıktırdıktan sonra bu ses geldimi hayır? gidilen servisinde önemi var.. Birmot Beylikdüzüne gidiyorum cok memnunum.
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2006, 23:47:44 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

n/a

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #11 : 07 Kasım 2006, 00:25:56 »
işte fabrika hatası..

alfası alan herkes aracın peşindne bu araba ''0'' ama kesin fabrikadan hatalı çıkmıştır diip servislere gidip gelceğini sanmıyorum..
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 00:25:56 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #12 : 07 Kasım 2006, 09:12:51 »
Arkadaşlar bir çok markanın bir çok modelin sizlerin bahsettiği problemler yaşanıyor. Ancak burası Alfa Romeo forumu olduğu için sıklıkla duyduğunuz rahatsızlıklar ve arızalar hep alfa romeo'lar ile iglili olduğu için alfa romeolar sorunluymuş gibi geliyor. İnanın herkeste var problemler. siz de onların olduğu bir platforma gidin ve samimiyetle yazılmış arızaları okuyun. Durum inanın çok farklı değil.

Bu tür sıkıntıların en büyük sebebi kullandığınız yollar ve sizin sürüş tarzınız. Bunun yanında alfa'ların mükemmel işçiliğe sahip olmaması da var tabi ama öyle rezalet te değiller hani..
Çok yakın arkadaşım Golf almıştı, FSI modeli full haliyle. Şimdi keşke 156 alsaydım aynı paraya diyor. Hem problemliymiş hem de beni tatmin etmiyor diyor. Yani his, anlatamıyorum şimdi ama siz anlarsınız sanırım :)

Siz mutlu mutlu binmeye devam edin araçlarınıza, takmayın böyle şeyleri. Garanti kapsamındaki araçlar için tavsiye edilen servislere gitmeye çalışın sadece.
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 09:12:51 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

BARLAS

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #13 : 07 Kasım 2006, 09:34:32 »
İşte benim uzmanlık alanım bir konu...

Arkadaşlar, ben ilk kez 2004 Mayıs'ında sıfır bir 147 aldığımda sol ön çamurluk civarından inanılmaz gıcırtılar geliyordu. İlk 8 ay içinde belki 18 kere servise gitmişimdir. Bunların bazısında arabam 1-2 gün bazısında 20-25 gün serviste kaldı. Sonuçta bir türlü çözülemiyordu gıcırtı problemi ve bende bardak taştı. Yaptığım girişimler sonucunda araç değişikliği talebimi Alfa Romeo Türkiye haklı buldu ve 2005 Ocak'ında arabamı sıfırı ile değiştirdiler. Bu arabayı aldığımdan beri de çeşitli trim sesleri devam ediyor (ama yukarıda Allah var, eski arabam kadar rahatsız etmiyor) yine 3-4 ayda bir servise gidip arabayı "toplatıyorum"!!

Bir sonuca ulaşılacaksa bu ancak hukuksal yollarla olabilir...

İşin kötüsü bu kadar sorun yaşamış olmama rağmen arabamı değiştirirken ilk tercihim yine Alfa olacak. Artık Alfa Romeo Türkiye yetkilileri buna sevinir mi üzülür mü bilemem...
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 09:34:32 Gönderen: BARLAS »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #14 : 07 Kasım 2006, 13:36:50 »
quote:

Arkadaşlar bir çok markanın bir çok modelin sizlerin bahsettiği problemler yaşanıyor. Ancak burası Alfa Romeo forumu olduğu için sıklıkla duyduğunuz rahatsızlıklar ve arızalar hep alfa romeo'lar ile iglili olduğu için alfa romeolar sorunluymuş gibi geliyor. İnanın herkeste var problemler. siz de onların olduğu bir platforma gidin ve samimiyetle yazılmış arızaları okuyun. Durum inanın çok farklı değil.




kesinlikle katılıyorum. örneğin bir arkadaşımın opel sahibi olmasıdan dolayı onların forumlarından bir tanesine üyeliği var bende arada onun kullanıcı adıyla giriyorum. Daha "el frenim düzgün tutuyor " diyen opel sahibine rastlamadım ve bu gibi örnekleri çogaltabiliriz...
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 13:36:50 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #15 : 08 Kasım 2006, 00:37:17 »
Dediğiniz gibi, başka markalarda da periyodik olarak bozulan parçalar var. Örneğin VW Bora/Golf'lerin sistematik olarak, yaklaşık 1.5 senede bir kapı camları düşer. Sebebi, camları taşıyan plastik kıskaçların, camın ağırlığını taşıyamamaları.

Biz arabayı sattığımız zaman, hala bu sorunun yetkili servislerde kesin bir çözümü yoktu; ancak sanayide metal kıskaçlar bulup (yan sanayii) bunları araca monte ettirebiliyordunuz.

Serviste, bu cam mekanizmasının değişimi, o zaman 300 lira idi. Bugün 500 vardır belki.

Önemli olan şu ki, istatistiki olarak, bazı araçlar diğerlerine göre daha az arıza çıkartıyor. Mesela Opel ve Peco'nun çoğu modeli, bu az arıza çıkartanlar arasında değiller kesinlikle :)
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 00:37:17 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.384
    • Çevrimdışı
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #16 : 08 Kasım 2006, 09:48:33 »
Opellerin sorun konusunda ve servislerinin kötülüğü konusunda Alfa ile kıyaslanamayacağını rahatlıkla söyleyebilirim.Ancak Bundan önceki 3 Ford umun tık bile demediğinive bakımlar hariç servise uğramadığımı  söylemekten de şu an çok sıkı bir alfisti olarak hicab duyarım


Dünyanın her yerinde italyan arabalarının ortak özelliği özensiz işçiliğin ardından gelen trim sesleri ve bazı ufak sorunlardır.Bu böyle gelmiş böyle gidecek sanırım.O yüzden geri çağrılma ve benzeri şeyleri rüyamda görsem inanmam
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 09:48:33 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

n/a

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #17 : 08 Kasım 2006, 10:53:50 »
quote:

Opellerin sorun konusunda ve servislerinin kötülüğü konusunda Alfa ile kıyaslanamayacağını rahatlıkla söyleyebilirim.Ancak Bundan önceki 3 Ford umun tık bile demediğinive bakımlar hariç servise uğramadığımı  söylemekten de şu an çok sıkı bir alfisti olarak hicab duyarım


Dünyanın her yerinde italyan arabalarının ortak özelliği özensiz işçiliğin ardından gelen trim sesleri ve bazı ufak sorunlardır.Bu böyle gelmiş böyle gidecek sanırım.O yüzden geri çağrılma ve benzeri şeyleri rüyamda görsem inanmam



aynen katılıyorum..
birine sonradan ortak olmuş olarak 2 ford umuz oldu 0 km alınmış.
escort u 3yaşında 65bin gibi verip focus la değiştirmiştik.escort ta herhangi bir sorun yaşamamıştık altı biraz alçak ve arka amortisörleride yumuşak olduğundan 4kişi binince altını kolay sürtüyordu sadece buda fabrikasyon bi hata değil aklımda tek kalan dert araçla ilgili
focus ise 6 yaşında 105bin km deydi..ben 80 bin gibi devraldım peder den(ehliyetle :) )
son zmnlara doğru ufak şeyler çıktı(merkezi kilit mekanizmasında arıza gibi,1kerede hız sensörü bozulmuştu 90bin dolaylarında ama araçta hiç ses yoktu mesela..)

bir audi,bmw değil ama bir opel de değil tam 2sinin arasında alfa nın yanında her marka gibi dha bir ruhsuz ama yinede sürücüsüne yönelik olmaya çalışan araçlar üretiyor Ford,hem sorun vs olsun hem alt yapısı olsun..

ama imkanım oldukça herzmn Alfa tercihimdir..
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 10:53:50 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #18 : 08 Kasım 2006, 11:25:58 »
Ben de şunu söyleyeyim ; gerek arıza çıkartma durumu, gerek malzeme kalitesi, gerekse bu kalitenin hissedilmesi konusunda, Peugeot, Alfa ile kıyaslanamayacak kadar kötü bence.
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 11:25:58 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.384
    • Çevrimdışı
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #19 : 08 Kasım 2006, 12:12:29 »
quote:

Ben de şunu söyleyeyim ; gerek arıza çıkartma durumu, gerek malzeme kalitesi, gerekse bu kalitenin hissedilmesi konusunda, Peugeot, Alfa ile kıyaslanamayacak kadar kötü bence.



Pejolar kesinlikle yanına yaklaşılmayacak kadar sorunlu ve ikinci eli bitik
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 12:12:29 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #20 : 08 Kasım 2006, 14:20:38 »
Yeni Peugeot'ların , özellikle 307'nin sorunlu olduğunu ben de duydum , ama duydum. Kendim bilmediğim için yorum yapmıyorum o konuda.

Ama gel gelelim ki bizde bir aralar bir tane 106 vardı , hâlâ özlerim onu :) Zaten sorun çıkarması muhtemel hiçbir elektronik donanımı yoktu. Elektronik donanım bir yana , klima ve ABS'si bile yoktu :) Oldukça uzun süre kullandık ve hiçbir sorun çıkarmadı. Sadece bir keresinde ben okula yurttan gidip geldiğim için sürekli otobanı kullanıyordum ve o zamanlar biraz basardım :) İşte uzun günler boyunca sürekli dipgaz ve ibre sonu da geçmiş vaziyette kullandığım için aracın rölanti sensörü bozulmuş , rölanti sensörü niye böyle bir sebeple bozulur bilemiyorum ama çok emin konuşmuşlardı ben de kurcalamadım , bu sorunu dışında hiçbir problem çıkarmadı. Gerek kullanımı gerek bakımı çok ucuzdu ve garip gelecek ama şu anda Alfa'nın bana verdiği zevke yakın bir zevk alıyordum o arabayı kullanırken :) Önüme getirseler bir 106 koysalar , acayip zevkle kullanırım şu anda.

Bir de A kasa Opel Vectra'sı vardı pederin , o araba da 0 km'den 160 küsür bin kmye kadar bizdeydi , bir kere su kaynattı , bir kere de diyodu yandı , yani iki kere yolda bıraktı bizi , onun dışında o da bir problem çıkarmadı , ama servisinden çok şikayetçiydi peder bey.

Yani sorunlu olarak bilinen hangi marka varsa o markanın araçlarını kullandık , Alfa'ya da dışarıdan sorunlu diyorlar , Peugeot'ya da , Opel'e de. Ama bize hiçbiri ciddi problem açmadı. Tabii ki elektronik donanımlar arttıkça , yeni modeller çıktıkça belki sorunluluk olayı artmıştır , ama herkes arabada bir birim sorun olsa bunu sinirle on birime çıkararak anlatıyor , dolayısıyla abartılmış oluyor. Dolayısıyla ben kendim şahit olmadan , yeteri kadar örneğini görmeden ne bir markanın sorunlu olduğuna inanırım ne de sorunsuz olduğuna.

Çünkü markalar hakkındaki önyargılar en nefret ettiğim şeydir. Birisi der ki "Alfa İtalyan arabası , dökülür o , satamazsın , çok yakar." Demek çok yakar ? Peki nasıl oluyor da ben milletin az yakmasıyla bilinen ECOTEC motorlu Vectra'sından şehiriçinde daha az yakıyorum (10 litrenin altına düşebiliyorum.)

Diyorlar ki Mercedes acayip sorunsuzdur. Peki niye o zaman 2002'de çıkan E serisinin sahipleri sorun üstüne sorun yaşıyor ? Veya niye bundan bir önceki kasa C serisinin beyni bozuluyor ?

Sağlam olarak bilinen VW'den bahsedelim , kuzenimde ve arkadaşımda yeni kasa VW Golf var , başlarına gelmeyen kalmadı. Arkadaşım henüz 20.000 km'deki Golf'ünü çok sevmesine rağmen satmak için uğraşmaya başladı. Çünkü arabanın durduk yerde zangır zangır titremesinden , 20 küsür bin km'de debriyaj balatasının bitmesinden , ateşleme sisteminde sorun çıkmasından vsvs. gına geldi adama.

Örnekler çoğaltılabilir. Ama eğer biz millet Alfa için "dandik araba" dediğinde sinirleniyorsak , aynısını kendimiz yapmamalıyız.
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 14:20:38 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

BARLAS

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #21 : 08 Kasım 2006, 16:25:56 »
Peugeot'ların da problemli olduğunu ben de duydum ancak şu da bir gerçekki, bizim için olmasa bile dışardaki insanlar için hala Alfa Romeolar, peugeottan da opelden de daha sorunlu arabalar...
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 16:25:56 Gönderen: BARLAS »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.384
    • Çevrimdışı
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #22 : 08 Kasım 2006, 16:35:14 »
Ve en önemlisi diğer sorunlulardan sözde daha sorunlu olan Alfa'nın verdiği ruh var sorunlar karşılığında...Diğerlerinde ne var?? Peugeot,Opel vs...Ne var??Yoksa o ruh da kendi kendimizi kandırmamız mı acaba?? Muhabbet oraya gidiyo sanırım

Barlas'ın imzasında olay net bir şekilde özetleniyor
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 16:35:14 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

n/a

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #23 : 08 Kasım 2006, 23:31:38 »
Önder doğru söylüyorsun, zaten önemli olan ve geçerliliği olan da sadece arıza istatistikleri, yoksa bizim başımıza gelenler birşey ifade etmiyor, katılıyorum.

Ama 307 ile ilgili o kadar çok şikayet duyuyorum ki, artık Peugeot markasından uzun seneler boyunca uzak duracağım sanırım :) Bizim yaşadığımız sorunları bir yana bıraktım, çevreden duyduklarımız bile yetiyor yani :))))
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 23:31:38 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
ALFALARIN GERİ ÇAĞIRILMASI
« #24 : 09 Kasım 2006, 10:55:40 »
Anlatayimda gulun

Peugeot markasindan muzdarip oldugumu bilenleriniz vardir. Gecen hafta servise goturdum validenin 307'yi ve yine sastim kaldim. 2003 model ve 24000'de. Servisteki gorevli aracin egzozunun eridigini (icindeki elyaf ya da onun gibi bir madde) soyledi. daha 24.000 de ve 2 ayda bir benzin alinan bir araba, o kadar kullanilmiyo yani :) Benim 156 100000'e geldi, daha nikelaji eskimedi o egzozun. kisacasi sanirim bu pejo kullan at araba yapiyo, hic egzozun ici bosalir mi 3 senede ya...  
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2006, 10:55:40 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
224 Yanıt
49614 Gösterim
Son İleti 17 Haziran 2022, 15:50:19
Gönderen: Dellobaltino
21 Yanıt
788 Gösterim
Son İleti 03 Kasım 2011, 09:17:38
Gönderen: murat
5 Yanıt
699 Gösterim
Son İleti 08 Şubat 2012, 22:06:02
Gönderen: dnr1
10 Yanıt
927 Gösterim
Son İleti 08 Mayıs 2012, 18:49:17
Gönderen: badiercan
11 Yanıt
1875 Gösterim
Son İleti 30 Haziran 2012, 11:39:45
Gönderen: Increase

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal