Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Aynı Radardan Farklı Günlerde Üst Üste Ceza Verilir mi?  (Okunma sayısı 776 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Fiction

  • Membro
  • İleti: 443
    • Çevrimdışı
Arkadaşlar merhaba;

1 Mart'a ait hız cezası geldi bugün 400 TL. Sorun şu ki ben aynı noktadan bugüne kadar aynı hızla toplamda 10 kere geçmişimdir. (Yer: Caddebostan Sahilyolu - uzun zamandır haftada 1 gün işyerine sahil yolundan gidiyorum)

Şuan içimdeki dert acaba her hafta aynı noktadan radara yakalanıp ceza gelip gelmeyeceği yönünde. Bu konuda bilgisi olan varsa ya da nasıl bilgi sahibi olacağımı söylerse sevinirim, yoksa uzun bir süre maaşı cezalara yatırıcam gibi gözüküyor :'(
GTV 2.0 TS Phase 2

Erkay KAHYA

  • Membro
  • İleti: 1.548
    • Çevrimdışı
Öncelikle geçmiş olsun.  :duvar:
Aynı kameradan yaklaşık 5 dakika arayla radar cezası yedim. Hatta aynı gün içerisinde 3 kez ceza geldi. (2 farklı araçla geçtim.)
Kameralı radar sistemlerini 24 saat aktif etmeyebilirler.
Kanun maddesi vardı bir hafta içerisinde tebligat yapılması gerekliliği vardı. Değişti mi bilmiyorum. Bir cezamı bu yolla 2013 ya da 2014 de sildirdim.
Yani şanslı iseniz devre dışı olduğu zamana denk gelirseniz ceza gelmez.
(Bir dönem polis mobese sistemleri ile ilgili bir iş yapıyordum.)
« Son Düzenleme: 18 Nisan 2016, 20:10:49 Gönderen: Erkay KAHYA »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ihsanakdas

  • Membro
  • İleti: 263
    • Çevrimdışı
Aynı gün içinde hatta aynı saat içinde hatta radardan geçip dönüp aynı radara tekrar girseniz bile ceza yersiniz. Önemli olan hız kuralının ihlal edilmesidir. Ay gün saat farketmez. Gib gov tr den kontrol edebilirsiniz.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

ihsanakdas

  • Membro
  • İleti: 263
    • Çevrimdışı
Erkay beyin bahsettiği 1 hafta meselesi cezanın tebliğe çıkarılması konusu. İdare yazdığı cezayı 10 gün içerisinde muhatabına tebliğe çıkarmak zorundaydı yoksa cezayı işleme koyamıyordu sonra bu konuda itirazlar olup mahkemeler iptal kararları verince süreyi kaldırdılar.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Fiction

  • Membro
  • İleti: 443
    • Çevrimdışı
Aynı gün içinde hatta aynı saat içinde hatta radardan geçip dönüp aynı radara tekrar girseniz bile ceza yersiniz. Önemli olan hız kuralının ihlal edilmesidir. Ay gün saat farketmez. Gib gov tr den kontrol edebilirsiniz.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Gib.gov.tr'den baktığımda 18 Nisan'a kadar yazılan cezaları mı görürürüm, yoksa 1 Mart taki gibi sadece sisteme işlenmiş cezaları mı? Bu oldukça önemli
GTV 2.0 TS Phase 2

ihsanakdas

  • Membro
  • İleti: 263
    • Çevrimdışı
Gib.gov.tr'den baktığımda 18 Nisan'a kadar yazılan cezaları mı görürürüm, yoksa 1 Mart taki gibi sadece sisteme işlenmiş cezaları mı? Bu oldukça önemli

O kadarını bilemiyorum çünkü sistemin teknik olarak nasıl çalıştığını bilmiyorum bu konuda erkay bey daha iyi yardımcı olur sanırım.

Fiction

  • Membro
  • İleti: 443
    • Çevrimdışı
O kadarını bilemiyorum çünkü sistemin teknik olarak nasıl çalıştığını bilmiyorum bu konuda erkay bey daha iyi yardımcı olur sanırım.

Size yazdıktan sonra baktım sisteme, daha posta yoluyla gönderilen 1 Mart'a ait ceza sistemde gözükmüyor. Yani her hafta postadan sürpriz yumurta gibi ceza çıkıp çıkmamasını bekleyeceğim önümüzdeki 1.5 ay boyunca.. :(
GTV 2.0 TS Phase 2

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 919
    • Çevrimdışı
Neden olmasın, adam Karadeniz otoyolunda mıydı neydi, gazeteye çıktı meşhur oldu, peşpeşe 6-7 defa ceza yedi diye :)

Bir de utanmadan isyan ediyordu herif, böyle şey mi olur bilmemne diye. Daha sonra birisi yolu göstermiş, her yerde tabela var, radar, hız kontrol, hız koridoru bilmemne diye, bir de refüj ortasında kocaman kocaman kule gibi radar cihazları var. Çüş birader onları da mı görmedin, nası bi körlemesine gidiyoduysa artık :D

Bu Göztepe ve Caddebostan sahil muhabbeti güzel oldu yalnız. Göztepe parkı - Caddebostan arası 50km/h, sonrasında sahilde limit 70km/h, dikkat edin arkadaşlar.

Geçenlerde arkadaşım da dalmış, basmış gitmiş, bana da gelecek herhalde diyordu. Aman dikkat edin.

Bu arada bizim millete böyle şeyler lazım, herkes birden "insan"a dönüyor :) Örneğin Bebek sahilde 50'yle giderken arkanıza dananın biri yapışıp sizi sıkıştırmıyor, herkes aheste aheste :) Niye, oralarda da hız koridoru muhabbeti var.

Ankara bu sayede baya gelişme kaydetmiş mesela. Herkes yavaşlayınca makas atma, salak salak hareketler, arkadan gelip sıkışık trafikte salak salak tampona dayanmalar vesaire gibi hareketler de bitmiş durumda. Bir de onlara kırmızıda geçilmeyeceğini öğretseler iyi olacak :)

Yani işin sırf "hızı engelleme" değil, dolaylı yoldan da bir sürü katkısı oluyor. Güzel bence, dediğim gibi bizim millete bu lazım. Kafasına vura vura...

Size demiyorum ha hocam sakın yanlış anlamayın :) Siz bakın daha ilk andan fark etmişsiniz, iyi de olmuş, aman dikkat. Biz de ben de hepimiz kaçırıyoruz, gaza basmayı istiyoruz kesinlikle :) Ama böyle boş cezalar da yiyince insan uyuz olmuyor değil tabi. Fakat dediğim gibi, bizimkilere bu lazım. Siz biz böyle görüp aaa diyoruz tedbiri elden bırakmıyoruz ama başkaları bunu 20 defa yaşayıp öyle adam oluyor :)

Babam da Ankara'dan alışmış, paso kırmızıda geçer giderdi, bir de güya sorsan sarıda geçiyor :) O geçene kadar kırmızıya dönüyodu tabi. İstanbul'a geldik, EDS'ler de çıkmaya başlayınca babama cezalar patlamaya başladı, şimdi artık geçebilecek bile olsa seve seve duruyor ışıklarda :D Hatta öyle tedbirlenmiş ki, şu EDS'lerde şimdi "taralı alan" muhabbeti var ya, eskiden hiç sallamazdı, şimdi ona dikkat ediyor. Eh, ne yapacaksın, zamanında kimse eğitmemiş, öğretmemiş, adam o şekilde düşünmeyi bilmiyor, mecbur cezayla, tedbirle, uygulamayla yapacaksın...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Increase

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
Yanlış olmasin ama yanılıyorda olabilirim...
Aynı gün içersinde ayni plakaya birden fazla gelen radar cezalarının tümü değil..!
sadece en yuksek olan makbuz tutarı veya ilk kesilen ceza makbuzu tutarı ödeniyor olabilir ama bunun içinde itiraz hakkının kullanilmasi gerekiyordu. Bunu araştırmakta fayda var aslında.
-Tabi farklı gunlerde aynı istikamet uzerinde de olsa kesilen
cezaların maalesef tümü ödenmek zorunda...

Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.722
    • Çevrimdışı
Sahil yolunda koridor tünel uygulaması diye bişi yaptılar ya onur 55 km üstü yazıyor diye söylüyor polisler. (Suadiyedeki Otoparka hergün arabayı bırakıyorum polislerle geçen diyalogda 55 diyorlar.) Zira tabelalara bak 70 km yazıyor :) Caddede kesinlikle 50 sahilde 70 diye bir söylenti de var.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 919
    • Çevrimdışı
Sahil yolunda koridor tünel uygulaması diye bişi yaptılar ya onur 55 km üstü yazıyor diye söylüyor polisler. (Suadiyedeki Otoparka hergün arabayı bırakıyorum polislerle geçen diyalogda 55 diyorlar.) Zira tabelalara bak 70 km yazıyor :) Caddede kesinlikle 50 sahilde 70 diye bir söylenti de var.

O zaman ben de biterim yaw :) Caddede 50 zaten de, sahilde dediğim gibi diye hatırlıyorum, çünkü Göztepe-Caddebostan arası 50'yle gittim, C.bostan sonrası sahilde 50'yle gitmeye devam ederken baktım 70 diye tabelaları gördüm aaa 70miş lem burda dedim hızlandım. Yanlış hatırlamıyorsam EDS tabelaları da koyup 70 yazmışlardı, inşallah yanlış hatırlamıyorumdur :D

Neyse, arabayı bu ay içinde almak kısmet olursa bi daha bakarım artık oradan tekrar geçerek :P :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Erkay KAHYA

  • Membro
  • İleti: 1.548
    • Çevrimdışı
Gib.gov.tr'den baktığımda 18 Nisan'a kadar yazılan cezaları mı görürürüm, yoksa 1 Mart taki gibi sadece sisteme işlenmiş cezaları mı? Bu oldukça önemli

Gib gov tr den sadece makbuzu yazılmış cezalar görünüyor. Hatta orda olmayanları da makbuz no girerek görebilirsiniz. 
(Polisin elden verdiği gibi durumlarda.)
Ceza işi pek belli olmuyor. Bazen 1 ay sonra hatta daha uzun sürelerde bile tebliğ edilebiliyorlar.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 919
    • Çevrimdışı
Aklıma geldi, bi ekleme yapayım, EDS vs. gibi böyle görüntülü falan olan radar cezalarını hemen çat diye kesip gönderiyorlar. Babama 3-5 defa kırmızı ışık, kayınbiradere de ters yöne girişten EDS cezaları geldi, hepsi maksimum bir hafta içerisinde adrese teslim ulaştı. Umutlandırmayayım yani ama gelirse hemen gelir diye düşünüyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kibitzer

  • Membro
  • İleti: 2.253
    • Çevrimdışı
25 Şubat'taki hız cezam 18 Mart'ta eve gelmiş, oradan muhtara gitmiş. E-Devletten hemen ödedim. Birkaç gün sonra muhtara gittim makbuzu aldım. 80'lik yerde 91 ile gitmişim. Mutlaka farkına olup olmadan başka hatalarımız da olmuştur diye hiç itiraz etmedim ödedim.

Aynı yerde farklı gün değil, yarım saat sonra bile yine ceza yazar. Her geçiş için ayrı ceza elbette.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.799
    • Çevrimdışı
Bir kişiye aynı güzergah üzerinde iken 3 kere, 4 kere ceza yazılması hukuk dışıdır (bence).

Ana yolda giderken farklı bir yola saparsınız ve orada da yakalanırsınız, bu durumda iki farklı ceza yazılır.

Veya belli bir güzergahta gidersiniz, radara yakalanırsınız, 1 saat park edersiniz ve sonra tekrar radara girerseniz yine ikinci cezayı hak edersiniz.

Ancak Kadıköy'de başlayıp Bostancı'ya kadar kesintisiz devam ederken sırası ile tüm radarlara yakalanmak, sadece tek bir cezayı gerektirir (gerektirmelidir). Kaldı ki Karadeniz'de bu şekilde kendisine birden fazla ceza yazılan bir avukat mahkemeye bu yönde başvurdu ve haklı sayıldı.

Yine yurt dışında da otoyolda trafik polisi tarafından yüksek sürat yaptığı tespit edilen ve tüm yol boyunca kendisini takip eden polisler tarafında tüm ihlalleri not edilip kendisine birden fazla ceza yazan polislerin cezaları mahkeme tarafından kabul edilmeyip sadece bir ceza verilmiştir.

///////////////

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 919
    • Çevrimdışı
Hmm o da enteresanmış. Fakat farklı farklı radarlar değil mi bunlar?

Tersini düşünüyordum oysa ki.

Yani aslında şundan farkı yok ki, İstanbul-Bodrum yapıyoruz, rota boyunca 10 tane radar var, hepsine sırasıyla girdim. Hepsinden de ceza yedim diyelim. Burada zaten sorun yok. Çünkü hepsi farklı farklı radarlar diye hesap ediyoruz.

Peki bu durumda Kadıköy-Bostancı arasındaki farklı farklı radarlara da yakalanmamızın farkı nedir?
Benim gözümde bunların farkı yok ki? Mahkeme niye/nasıl haklı bulmuş, bana biraz garip geldi bu.

"Sen zaten yiyeceğini yemişsin, daha yeme" şeklinde bir acıma mı sözkonusu oluyor :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.799
    • Çevrimdışı
Hmm o da enteresanmış. Fakat farklı farklı radarlar değil mi bunlar?

Tersini düşünüyordum oysa ki.

Yani aslında şundan farkı yok ki, İstanbul-Bodrum yapıyoruz, rota boyunca 10 tane radar var, hepsine sırasıyla girdim. Hepsinden de ceza yedim diyelim. Burada zaten sorun yok. Çünkü hepsi farklı farklı radarlar diye hesap ediyoruz.

Peki bu durumda Kadıköy-Bostancı arasındaki farklı farklı radarlara da yakalanmamızın farkı nedir?
Benim gözümde bunların farkı yok ki? Mahkeme niye/nasıl haklı bulmuş, bana biraz garip geldi bu.

"Sen zaten yiyeceğini yemişsin, daha yeme" şeklinde bir acıma mı sözkonusu oluyor :)

Ona kendimce şöyle bir açıklama yapardım.

Sahil yolundaki radarlar yanlış hatırlamıyorsam, artık ortalama hızı ölçen kameralardan ibaret. Bu sebeple zaten hızlı giden bir otomobil tüm yol boyunca hızlıdır.
Veya Karadeniz Sahil Yolu'nda olan radarların yeri sabit ve hızı aşanı anında fotoğraflıyor.
Bunlar ama belli bir merkez veya birim tarafından tespit edilen ceza gerektiren durumlar.

Ancak İstanbul'dan çıkıp Bodrum'a, Antalya'ya, Ankara'ya, Mardin'e, Van'a giden birisinin karşılaşacağı radarlar tamamı ile farklı birimler (yani Kocaeli Emniyet Müdürlüğü, Sakarya, Emniyet Müdürlüğü, Düzce Emniyet Müdürlüğü, Bolu Emniyet Müdürlüğü gibi) olduğundan cezayı gerektirecektir.

Bu yazdıklarım benim mantığıma göredir. Kesinlikle doğrudur gibi bir fikirde değilim. Çünkü zaman zaman öyle hukuki kararlar ile karşılaşabiliyoruz ki?

Konu ile tamamen alakasız bir örnek vermek istiyorum.

ABD'de birisi hamile bir kadını öldürmüş ve kadın hamile olduğu için katile savcılık tarafından iki kez insan öldürmekten dava açılmış. Katilin avukatının bu durumda şöyle bir savunması olmuş;
Eğer kürtaj yapmak yasal ise ve suç teşkil etmiyorsa, müvekkilimi iki insanı öldürmekten yargılama hakkına sahip değilsiniz.
İşin ahlaksal, dini veya başka nicel boyutunu kesinlikle tartışmıyorum burada. Tamamı ile avukatın durumu taşımış olduğu hukuksal boyuta dikkat çekmek istedim.
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2016, 15:59:58 Gönderen: agucba »

///////////////

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 919
    • Çevrimdışı
Hmm evet bu bakış açısı da doğru tabi, ben o detayı dikkate almamıştım.
Herhalde bu şekilde değerlendiriliyor o zaman, olabilir...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal