Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Az yakan Alfa?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Fatihob

Az yakan Alfa sormadan önce şöyle anlatayım.Daha demin MiTo'nun ilanını verdim nete.Hergün 75 Km yol yapıyorum MiTo ile ve yapıgı Kmye acıyorum.Tabi bunun benzini var, egsos sesi var, coillerin üstünde zıp zıp zıplması var Okul olmadan önce herşey güzeldi sadece keyfen çıkıyordum yola, ama günlük rütin bir yol yapmam gerekince 2 senede 20000km yapıp sadece 2 ayda 4000km gibi boş bi rakamı MiTo'yla yapmak üzdü beni. Boşa yol yapmasın diye hafta sonları arabamı almazdım kuzenlerinki veya arkadaşlarımın arabasıyla dışarı çıkardık. Alfa buluşmalrı dışında bir yere gitcek olsam annemin,babamın arabasını alır giderdim olmadı şirketten Palio,Kangoo gibi bişiyle giderdim yinede MiTo'yu çıkarmazdım. Ama işte artık okul yüzünden yapmaya başaldıgım  70-80 kmlik yol yüzünden arabama üzülmeye başladım tabi yaktıgı benzin ve benim ona onunda bana çektirdiği acılar cabası.(yolda sekmemiz,egsoz..) Geçen haftadan beri araba bakınıyorum.Stock olucak sadece beni okula götürcek getircek bunun yanındada az yakıcak.

Bütçe olarak 10-12 olarak bişiler bakıyordum özellikle dizel. Saxolar var 45Lt ile şehirler arası 1200 km yapabiliyorlarmış ayrıca Mc Donald's tan artan yağla bile çalışıyorlarBunun gibi birde Mk1 ve Mk2 Golfler var. Yeni araçlardanda(dizel olarak) Palio vb. van araçlar vede en mantıklı seçenek olarak gözüken Tata İndicalar var. Gönlüm benim Saxodan veya otomatik bir Mk2 Golf'ten yana ama geçen gün arkadaşlarla konusurken benzinli araçlar tüpte 200 Kuruş civarlarına inebiliyorlar dediler ve aklıma direk 145 geldi.Hem Alfa hem az yakıo hem rahat hemde Alfa Acaba tüpte 145ler ne kadar yakıyor? Aslında MiTo'yu ilana koymıcaktım(pek satılsın istemiyorum o yüzden fiyat yüksek) ama babam sat bütçeyi artılarım dedi mantıklı geldi. 20e falan bir üst segment 5 yaşında dizel bişiler alınabilir.

Hem 145 ile ilgili yorumlarınızı alayım hemde bu bütçede gönül rahatlığıyla yol yapabilceğim,az yakan ne alınabilir? 2. El önemli değil 4-5 sene kullanırım zaten en az sadece sileceği,farı,kaloriferi çalışssın yeter 0-100 bile 22 sn olabilir
..

murat

#1
Şununla bir ilgilensene Fatihciğim, senin işini fazlasıyla görebilecek elden rahat çıkabilecek az yakan bir Alfa..Arayıp bir konuş daha fazla resmini iste, İzmirdeki arkadaşlar da araştırır sanırım senin için

You are not allowed to view links. Register or Login

Edited by - murat on 24/11/2011  09:53:36
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

komanowa

#2
Fatih , benim 1.4 ' ün yakıt tüketimi, hesaplarıma göre benzinde : 35 - 40 kuruş , LPG taktırıp kullansaydım : 20 - 25 kuruş civarında olurdu ...

Bu arada 1.4 ts  tahmin edersinki alt devirlerde biraz kötü  , lpg ' de durum neyi gösterir performans olarak bilemiyorum...( hoş performans önemli değil demişsin...) 1.6 ts de düşünebilirsin  yakıtta 1.4 e göre çok fazla fark etmeyecektir sanırım...
2004  156 2.0 s.s. 2012 - ....
1998  145 1.4 t.s. 2010 - 2012

Alfadanadam

#3
quote:

Şununla bir ilgilensene Fatihciğim, senin işini fazlasıyla görebilecek elden rahat çıkabilecek az yakan bir Alfa..Arayıp bir konuş daha fazla resmini iste, İzmirdeki arkadaşlar da araştırır sanırım senin için

You are not allowed to view links. Register or Login

Edited by - murat on 24/11/2011  09:53:36



İlanda işaretlenmiş ama makyajlı versiyonlarda ABS yok diye biliyorum. Bence önemli bir kriter. Ayrıca 1.4 TS kullanmış biri olarak 1.6 versiyonunu tercih edersen daha iyi olur.

alfistahakan

#4
KEsinlikle 1.6 tercih edin.Aynı yakıta daha iyi performans alırsınız.1.4 kullanıcısı olarak söylüyorum bunuç
Hakan
Forever Alfa

murat

#5
Ben de kullandım ;) Aynı yakıt olayı diye bişey yok yanlız..1.6 nın 1.4 kadar yaktığı bir şehir efsanesi benim için. Bunu etkileyen birçok faktör var bildiğiniz gibi.. Bende 145 1.4 varken , bir elemanıma ait 2001 model bir 145 1.6 , 2 hafta bende kaldı. Benim araba da onda..Ve en az benimki kadar bakımlı bir 145 idi. Ve kesinlikle benimkinden çok yakıyordu. Ha şunu kabul ederim. Uzun yolda ve yüksek hızlarda veya devirlerde 1.4 den  daha az tüketiyordur. Burada Fatih, efendi kullanım ve az tüketimi öne sürüyor.Yoksa 1.6 alacaksa neden Mitosunu kullanmayı sürdürmesin, daha az yakıyor olabilir emin değilim ama Ayrıca ikinci aracına vereceği paranın üzerine biraz daha verip aracını sıfırlayarak km. zayiatınının da önüne geçmiş olur

Edited by - murat on 24/11/2011  11:10:29
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Fatihob

#6
Yorumlarınız için teşşekürler. Ama anladıgım kadarıyla 145-146larda LPG'de az yakan araçlar değilmiş hala Saxo veya Golften çok yakıolar ve ben biraz eşşek niyetine binceğim için Alfa harcamaya değmez Ayrıca Murat abi dediğin gibi MiTo 1.4 145ten az yakar büyük ihtimalle ama turbosunu sökersekGünde 1 kez full boost görmek bütün yaptıgın ekonomiyi bitiriyor
..

agucba

#7
Tüm maharet, gaza basan ayakta. Akıllı ve uslu kullanımla gayet ekonomik sürüşler mümkündür.

///////////////

Dentist

#8
Fatih'çiğim,eğer yakıt maliyeti seni " gerçekten " zorlamıyorsa,hiç bu işlere girme,keyfi yaşamaya devam et derim kardeşim.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

canunal

#9
"Allahım sana geliyorum " epeydir denilmemişti sanırm Fatih için kullanmayı uygun görüyorum =))

Abi ne golf ü ne saxo su sat arabanı al dizel giulietta ;) diesel candır ;)

100 km /5.9 lt (maks.)

emin

#10
Kardeşim alfa da dizel olmadıkça mitodan az yakanı bulman da zor =) Mitonun dizeli var yakmaz gitmez =) Can'ın dizelini al ya da kirala kanka =) adam nasolsa askere gidiyor anlaşırsınız.

Biliyorsun ben de aynı dertlerden muzdaribim, 9-10 litre arası yakıyorum, hafif gazlamalı trafikli, kendimi kassam trafiğe kalmasam zaten olsa olsa 8.5 oluyor.

Bu arada canın maks dediği 5.9 yalan =) ben her türlü o aracın 6.3lerini gördüm =)

Abi bence de satma kullan zaten satarken, bi ton saçma sapan soruyla karşılaşacaksın pertmiş gibi davranacaklar. Stock'a döndürüp satacaksan coillere farlara talibim =)

Ama bence satma. Bu aralar ben de mitoyu satıp dizel polo alayım diyorum sıfır. 1.6 dizel dsg ya da 1.2 dizel düz vites. sonra okul nasolsa 1 sene sonrası belli değil diye askere gidene kadar idare edeyim bakalım ne olacak diyorum.

Araçtan çok memnunum biliyorsun performans açısından, egzoz konusunda cut-out olunca rahat ediyorsun.

alfa da dizel mito ya da dizel giulietta almadıkça az yakmak zor, 1.6 sportivo 145 alsan lpgli falan mitoyla kafa kafaya yakar gibime geliyor.

Karar senin arabanı satma derim. yine de sen bilirsin.
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

canunal

#11
quote:

Kardeşim alfa da dizel olmadıkça mitodan az yakanı bulman da zor =) Mitonun dizeli var yakmaz gitmez =) Can'ın dizelini al ya da kirala kanka =) adam nasolsa askere gidiyor anlaşırsınız.

Biliyorsun ben de aynı dertlerden muzdaribim, 9-10 litre arası yakıyorum, hafif gazlamalı trafikli, kendimi kassam trafiğe kalmasam zaten olsa olsa 8.5 oluyor.

Bu arada canın maks dediği 5.9 yalan =) ben her türlü o aracın 6.3lerini gördüm =)

Abi bence de satma kullan zaten satarken, bi ton saçma sapan soruyla karşılaşacaksın pertmiş gibi davranacaklar. Stock'a döndürüp satacaksan coillere farlara talibim =)

Ama bence satma. Bu aralar ben de mitoyu satıp dizel polo alayım diyorum sıfır. 1.6 dizel dsg ya da 1.2 dizel düz vites. sonra okul nasolsa 1 sene sonrası belli değil diye askere gidene kadar idare edeyim bakalım ne olacak diyorum.

Araçtan çok memnunum biliyorsun performans açısından, egzoz konusunda cut-out olunca rahat ediyorsun.

alfa da dizel mito ya da dizel giulietta almadıkça az yakmak zor, 1.6 sportivo 145 alsan lpgli falan mitoyla kafa kafaya yakar gibime geliyor.

Karar senin arabanı satma derim. yine de sen bilirsin.



Fatih'e kiralayım, geldiğimde ön tampon siyah vs.. =))

maks. dediğim çokta yalan değil kanka en son sıfırladığım bilgisayar 5.9 lt/100 yazıyordu (2000-3000 km olmustur sıfırlamayalı) 6.3 lt lik ekranda oldu haklısın ama pek 0,4 lt önemli değil litresi 3.85 TL ise 1.5 TL 100 km de fark eder ;)
yaşadığımız sorunları biliyorsunuz, elinizde tıkırdamayan alfalar var arkadaslar değerlerini bilin derim.

evrenalpar

#12
Arkadaşlar herkes bakıyorum da artık ekonomiyi düşünmeye başladı, giderek fakirleşiyo muyuz yoksa mantıklı olmaya mı başlıyoruz bilmiyorum ama bu benzin olayları beni de gerçekten düşündürmeye başladı.

Bizim evde iki araç var. Hanımda Hyundai İ10 1.1 otomatik, bende de biliyosunuz Giu.  Hergün beraber karşıya geçiyoruz, hatta haftasonları dahi karşıdayız. Anlayacağınız haftanın 7 günü köprü geçiyoruz.  İki aracın vergisi, kaskosu, trafik sigostası, benzini, servisi bana çok gereksiz gelmeye başladı.

Her ne kadar otomobil tutkusu olsa da, sevdiğim bir otomobilim olmadığında, kendimi mutsuz da hissetsem, You are not allowed to view links. Register or Login'dan çıkamayacak hale de gelsem, acaba bir dizel-otomatik (eşimden dolayı) alsam mı diye düşünmeye ve araç sayısını bire düşürsek mi diye düşünmeye başladık.  

Hakkaten benim araç çoğunlukla yatıyor, yattığı yerde bile biliyosunuz masrafı var.

Özetle, keşke durumlar farklı olsa, hiç böyle düşüncelere girmesek ama yeni bir dizel araç arayışına girmek istiyoruz biz de,  özellikle Yeni Seat Leon gibi araçları bekliyorum şu an..
Ya da Yeni Peugeot 208 dizel otomatik..
206GTI (2003-2008)
A3 1.6 (2008-2010)
Giulietta M.Air (2010-2012)
Honda CR-V (2012-2013)
Audi A3 1.6TDI S-Tronic (2013 - 2016)
Alfa Romeo 159 1.9JTD SW (2016 -2017)
Giulietta M.Air TCT (2017-...)

Jakomo

#13
Fatihciğim: 1,4 seni kesinlikle tatmin etmez, 1,6 güzel ve temiz 145 zor, başka marka içinse bişi diyemeyeceğim... Ben' de Emin' e katılarak bence hiç böyle bir atraksyona girme kardeşim..Dizel için birşey diyemeyeceğim...
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

emin

#14
quote:

Fatihciğim: 1,4 seni kesinlikle tatmin etmez, 1,6 güzel ve temiz 145 zor, başka marka içinse bişi diyemeyeceğim... Ben' de Emin' e katılarak bence hiç böyle bir atraksyona girme kardeşim..Dizel için birşey diyemeyeceğim...



Fatih sosyoloji bölümüne başla mitoyla gerisi gelir sonra tercihini yaparsın =) bi sene sabret hazırlık bitsin kararını sonra ver, araban pırıl pırıl şekil şemal desen on numara. Satmadan şirkete kayıtlı bi palio van alayım diyosan dizel falan o fikre destek veriririm. Opel'in 1.2 leri bi eski kasa olanları da baya bir az yakıyor ama fiyatları ne civarda bilmiyorum bizim kuzende var.

@Can, kanka ayıpsın =) yalancı dediysek 0.4lt için değikl, dün bindin arabama demediğini bırakmadın yok gitmiyor yok her yerinden ses geliyor, alfa kardeşim bu ne sandın =)

öpüyorum yarın akşam herkesle görüşmek dileğiyle.
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

naxos

#15
Satmayın Alfalarınızı
sonra cok ararsınız
Satıpda pişman olmak var
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

emin

#16
quote:

Satmayın Alfalarınızı
sonra cok ararsınız
Satıpda pişman olmak var



aynen bir de ucuza giderse, daha da üzülürsün Fatih.

Yapma etme gözüm, 1 hafta 10 günlük kaygılar bunlar, mitonun kmsi fazla değil ki varsın yapsın, egzozdan çok dertliysen cut-out'a geçiş yap.

Yani yeni araba aldın, lpg taktırdın, kağıt kürek uğraşması bile nerden baksan 2-3 depo benzin eder =) 60-70 bin km'ye kadar gönül rahatlığıyla kullan sonra bakarız durumlara diyorum.
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

canunal

#17
benim eski mersoyu satayım sana Fatih =) okan universitesinde yan yan gidersin =D
şaka bir yana satmandan yana değilim bende.. o kadar uğrastın çokta yakışıklı.. ama denildiği gibi ek bir dizel neden olmasın.

her yerinden ses geliyor demedim panpa filtre sanki kucağımda cufluyor dedim sadece kaldı ki gayet hoşuma gitti =D alfaların kronik sorunu gitmemek o ayrı =)) şaka bir yana daha fazla güce gerek yok sizin arabalarda ideal olmuş.


depeche101

#18
Abi naaptınız siz yahu Alfisti ideolojisinden sapmışsınız hehehe

Ertaco

#19
İkinci el her zaman risktir. Ne çıkacağı belli olmaz. Kar edeceğim derken bir anda bakmışsın sana daha pahalıya mal olmuş. Satmaya kalkarsan zaten eski olan nüfüs cuzdanı iyice eskimiş olacak. Basacaksın gitmeyecek.
Alfa kullanan adam benim için performans önemli değil diyorsa, sadece kendini kandırıyor derim. Biz dizelciler bile arabaları chiplettik . Tamam basmıyor olabilirsin, ama gerektiğinde o gücün sağ ayağının altında olduğunu bilmek bile güven ve haz veriyor.

Bazen sizi anlamakta zorluk çekiyorum. Murat'da  (Explorer) arabasına dünyanın masrafını yaptı, tam istediği gibi oldu gitti sattı. Sen keza aynı şekilde. 100km de fark etse etse ne kadar fark eder. Bir kıza bir yemek ısmarlamazsın aradaki farkı kapatırsın. İstediğin arabadan inip sadece nakliyeni yapacak bir araca geçmeğe bence değmez. O zaman Metrobüs ile gideceksin. KM yükselecek diye düşünüyorsan, satarken kafandaki rakamın biraz altına inersin. Zaten arada başka bir aracın alım satımından da toplamda bu kadar zarar edersin

Bence başka şikayetin yoksa, sadece benzin masrafından dolayı satacaksan vazgeç bu sevdadan derim.

ottoman

#20
fatih bey alfanızı canınız istediği kullanın gün gelir satmaya kalktığınızda sizinkinden 50bin km az olanlara kıyasla 2 bin tl ucuza verirsiniz, sonuçta kaybınız bu olur. sevdiğiniz bir arabayla geçirdiğiniz güzel günlere sayarsınız onuda olur biter.
hem 2. el araç alma riskiydi alım satımıydı ....vs. uğraşıp kafanızı yormaz zamanınızı harcamazsınız.
bence keyfine bak böyle devam et.

master

#21
quote:

Arkadaşlar herkes bakıyorum da artık ekonomiyi düşünmeye başladı, giderek fakirleşiyo muyuz yoksa mantıklı olmaya mı başlıyoruz bilmiyorum ama bu benzin olayları beni de gerçekten düşündürmeye başladı.

Bizim evde iki araç var. Hanımda Hyundai İ10 1.1 otomatik, bende de biliyosunuz Giu.  Hergün beraber karşıya geçiyoruz, hatta haftasonları dahi karşıdayız. Anlayacağınız haftanın 7 günü köprü geçiyoruz.  İki aracın vergisi, kaskosu, trafik sigostası, benzini, servisi bana çok gereksiz gelmeye başladı.

Her ne kadar otomobil tutkusu olsa da, sevdiğim bir otomobilim olmadığında, kendimi mutsuz da hissetsem, You are not allowed to view links. Register or Login'dan çıkamayacak hale de gelsem, acaba bir dizel-otomatik (eşimden dolayı) alsam mı diye düşünmeye ve araç sayısını bire düşürsek mi diye düşünmeye başladık.  

Hakkaten benim araç çoğunlukla yatıyor, yattığı yerde bile biliyosunuz masrafı var.

Özetle, keşke durumlar farklı olsa, hiç böyle düşüncelere girmesek ama yeni bir dizel araç arayışına girmek istiyoruz biz de,  özellikle Yeni Seat Leon gibi araçları bekliyorum şu an..
Ya da Yeni Peugeot 208 dizel otomatik..



Valla açık ve net bana da dokunmaya başladı.

Gayet az yakıyorum 159 ile, ancak ona rağmen çok yol yaptığım için mazot bile dokunmaya başladı.

3 sene önce böyle değildi, sırf o günkü görevimi yapmak için oraya giderken arabayla gitmek bana keyif verirken, şimdi "ulan bu parayı boşuna veriyorum" diye düşündüğümden dolayı sadece canım sıkkınken arabayla geliyorum işe. Uzun yola çıkacakken "ulan şu kadar mazot gidecek, arabayla gitmesem mi" diye düşündüğümü görüyorum.

Ki bunlar GT 3.2 almayı planlarken 159 JTDm almama rağmen başıma gelenler :) Öbür türlü olsa düşünemiyorum bile.

İşin özü, yakıt pahalı. Eskiden yakıt litre bazında pahalı olsa bile aylık harcamanın toplamına bakınca "ulan ne de olsa çok bir rakam tutmuyor" diye dokunmuyordu birçok insana. Ancak şimdi o denli pahalı oldu ki, yakıt rakamı yine aylık gelirinize oranla dokunmayacak bir rakam olsa bile "ya bu para yüksek bir miktar, bu parayı vermek yerine şu yapılabilirdi" diye düşünceler giriyor insanın aklına. Böylece aracından uzaklaşıp o parayı başka bir şeye harcamak istiyor.

Ben de sırf yakıt masrafımın artık "bu parayı yakıta vermesem de yerine tatmin edici bir şey alamam" miktarından çıkıp "bu yakıta verdiğim parayla çok daha başka şeyler yaparım" kategorisine girmesinden dolayı bunaldım. İşime servisle gelebildiğim için de Alfa Romeo'm günlük aracım olmaktan çıkıp, sadece keyif için kullandığım araç haline geldi.

Ve sırf bu yüzden aracım ilanda, satarsam da Fiesta, Corsa tarzı küçük bir dizel almayı planlıyorum.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

emin

#22
quote:

İkinci el her zaman risktir. Ne çıkacağı belli olmaz. Kar edeceğim derken bir anda bakmışsın sana daha pahalıya mal olmuş. Satmaya kalkarsan zaten eski olan nüfüs cuzdanı iyice eskimiş olacak. Basacaksın gitmeyecek.
Alfa kullanan adam benim için performans önemli değil diyorsa, sadece kendini kandırıyor derim. Biz dizelciler bile arabaları chiplettik . Tamam basmıyor olabilirsin, ama gerektiğinde o gücün sağ ayağının altında olduğunu bilmek bile güven ve haz veriyor.

Bazen sizi anlamakta zorluk çekiyorum. Murat'da  (Explorer) arabasına dünyanın masrafını yaptı, tam istediği gibi oldu gitti sattı. Sen keza aynı şekilde. 100km de fark etse etse ne kadar fark eder. Bir kıza bir yemek ısmarlamazsın aradaki farkı kapatırsın. İstediğin arabadan inip sadece nakliyeni yapacak bir araca geçmeğe bence değmez. O zaman Metrobüs ile gideceksin. KM yükselecek diye düşünüyorsan, satarken kafandaki rakamın biraz altına inersin. Zaten arada başka bir aracın alım satımından da toplamda bu kadar zarar edersin

Bence başka şikayetin yoksa, sadece benzin masrafından dolayı satacaksan vazgeç bu sevdadan derim.



demin telefonlaştık fatihle sattırmıyoruz abi =) satmasın da naparsa yapsın =)

yazdıklarına noktası virgülüne kadar katılıyorum. Cidden üzülmeye değecek meseleler değil bunlar, değişikliğe gerek yok, ha arabam eskimesin haftada 2-3 gün palio ile okula gideyim diyosan ona eyvallah =)

@Can, kanka egzozu açmadım, d ye almadım, malum trafik vb =)

Ben de düşündüm bir ara satayım diye yanına bişeyler alayım diye, ama yola devam ediyorum en iyi kara bu sanırım.

@Okan abi, vallahi QVyi göremez oldukça sapıyoruz ideolijiden, yarın akşam uygun olursan bekleriz kahvedeyiz.


Önder, sana da katılmadan edemiyorum abi de. 159 hem de dizel yani bu sorunu yaşaman bunları düşünürken seni görünce üzülüyorum, bence sen arabaya bağladığın paradan dolayı da bunları düşünüyorsun. Vallahi herkes haklı kendince.

3.2 v6 olsa olacak olan belliydi haftada bir gece çıkılacaktı =)))
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

Anıl

#23
Bende günde 60 km yol yapıyorum iş nedeniyle, 156'yla acımadan gidip geliyordum,130binde aldığım aracı 2 senede 180bin km'de sattım,sonra GTV aldım,fazla kullanmam ne yapalım otobüse binerim,haftasonları bununla eğlenirim dedim,tadına varınca bağımlılık yaptı 3 ay hergün 60km yaptım,baktım km göstergesi gitgide yükseliyor,kendime sizin gibi dizel küçük birşeyler bakmaya başladım,aklım hep vergisi az bakımı kolay olsun diye palio ve 2004-2005 punto mjt'lerde idi hesap kitap yaptım 2. araç bana fazla yük getirecek aklıma ailemde neredeyse atıl durumda kenarda duran ilk göz ağrım 98 polo 1.6 geldi, benzinli daha 108000'de buna LPG'yi yapıştırdım bana maliyeti 1200TL oldu,ruhsat dahil,km'de 170-200krş yakıyorum,varsın km yükselsin zaten az,birde satmayı düşünmediğimiz bir araç,kafam öyle rahatladı ki,bir de taş gibi 13 senede bir kere bobini yandı başka,periyodik bakım dışı birşey çıkarmadı....Şimdi GTV'de mutlu,bende... Eğer kısa vade de satma niyetiniz varsa mitoyu kullanın,yoksa yine palio mjt ve punto mjt(14-15 gözden çıkarın) bakın derim,bunların vergisi az,tüketimi düşük,triger zincirli ve kendini kanıtlamış motora sahip...saxo'ya bulaşmayın,performansı zayıftır,1.5 düz dizel motora sahip,piyasada çok olmadığından parça sıkıntısı çıkarabilir, mesela o nesilde corsa td'ler de var onuda geçin derim,canınız sıkılmasın sonra...ya da palio van alın yüksek modelli,onunda derdi senelik muayne olur!
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

tolga_ozhan

#24
Benim bildigim ve gördüğüm en az yakan alfalar eski nesil TS motora sahip olanlar. Zaman geçtikçe teknoleoji gelişir arabalarda az yakar diye bilinir ama Alfa bu işi çok ters yapmış.
3 hafta önce 2.0 ts 164 ile 150 TL lpg yakarak marmaristen istanbul kartak'a geldim. 5 gün kalıp bu sefer tüm yolu yine arabayı ben kullanarak iş arkadaşımın 2011 model corolla 1.4 dizel otomatik aracı ile döndüm. Dönüş yolu gölcükten marmarise idi. Yani 100 km daha kısa. İnanmayacaksınız ama yaktığım toplam motorin 140 TL tuttu. Hem gidişte hemde dönüşte süretim 90-120 km/s aralığındaydı.
Birisi 90 birisi 2011 model biri 2.0 birisi 1.4. Biri dizel biri lpg'li. Şimdi bir Alfa'ya ben nasıl çok yakıyor derim.

Fatih 164 sana hitap etmez biliyorum. O yüzden tavsiye amaçlı yazmadım. Genel muhabbetin üstüne eklemek istedim.