Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Bir Alfisti'nin Dramı  (Okunma sayısı 1861 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

YasinC

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
Bir Alfisti'nin Dramı
« : 23 Ağustos 2024, 20:54:22 »
Selamlar tekrardan,

Biraz sohbet olsun istedim. Hemde 156'mı sattıktan sonra da deneyimlediğim bir kaç hikayeyi anlatmak istedim.

Öncelikle bu adaletsiz vicdansız sömürü vergisi olan ötv yi bize kakalayanları :yilan:  soksun.

Haftasonları artık şirketin verdiği Egea'yı kullanıyorum. Araçsızlığa göre tabi çok iyi ancak 18 yaşındaki 156'mı mumla aratıyor. Fren, yol tutuşu, performansını çook özlüyorum. Yolda bazen 156 görüyorum tam Alfisti selamı vereceğim dur ne yapıyorum diyorum. Neyse gelelim bir Alfisti olarak beni rahatsız eden mevzulara.

Öncelikle doyumsuz Amerikalılar gibi suv, pikap gibi kaba saba şeyleri sevmiyorum. Sanki medeniyetten uzaklaşıyor gibi geliyor.

Ancak piyasanın bunu dayatmasından dolayı ve merak ettigim için Tonale'ye bakmaya gittim. Sağolsun iş cevremden de biri almıştı.

Ön yargılarımın etkisi de olabilir ancak
- Araç dinamik hissettirmiyor.
- Viraj alırken güven duygusunu vermedi. Özellikle otobanda yüksek hızlarda viraj da korkutuyor.
- Fren hissiyatı güzel. Hatta belki 156 dan iyi gibi ama iyi ise de çook az bir fark vardır.
- Konfor iyi, 1.90 boyunda biri olarak bir bu güzel hissettirdi ancak oda inerken binerken.
- Direksiyon hissi egea.  :asagi-ok:
- 156 dan sonra farın ne olması gerekiyor onu anladım. Yani işlevsel bir far nasıl oluyormuş onu hatırlamış oldum. Keza klima da öyle
-Malzeme kalitesi bence iyi hemde çok iyi.
Amma velakin Alfa gibi ama değil gibide.

Şerit takip vs gibi şeyler bana göre fasa fiso birde olmaması gereken teknoloji diye dayatılan oyuncaklar. Bu tip oyuncaklar cıktıgından beri insanlar daha da dikkatsiz ve aptalca kullanmaya başladı.. neyse dağıtmadan devam edeyim

Günümüzün yeni kazığı pardon trendi ördek götlü tesla  :p

Petrol artığı plastiklerden araba yapmışlar. Daha neyden nasıl kaçarız diye düşüne düşüne göstergeleri kaldırıp, 40-50 dolarlık çinden ekran alıp takmışlar. Gıyık gıyık gelen trim sesleri vs cıldırmalık.
Ağırlıktan dolayı yol tutsun diye 250 genişlikte lastik koymuşlar ona rağmen arada bırakır gibi oluyor.
İvmelenmeye diyecek bir sey yok. Ancak bu araçların ömrünün uzun olmadığı tamamen tüketim mantıgında yapıldığı basbas bağırıyor. 2015 de model s deneyimlemiştim o çok daha otomobil  hissi veriyordu.


Mg HS 1.5 milyona bedava gibi ama tonale de bu fuyatlara çok düşük km bulunuyor. Bence malzeme kalitesi daha uzun ömürlüdür tonale'nin.

GM'in eski turbo benzin motoru var. Korkutmuyor değil. Öyle yol tutuşu, sürüş hissiyatı vs beklemediğimden konfor odaklı baktım, araç baya sessiz, konforlu, şehiriçinde hantal ancak Temelli-eryaman arası uzun yol gibi olduğundan baya rahat hissettirdi. Dur kalkta hantal. Otomatik çift kavrama hızlı şanzıman var ancak uzun vadeli kullanımda ne olur bilinmez.

Vites tarafındaki piano black görünümlü plastik kalitesi de pek iyi değil. Çin vs ama Model Y den çok daha kaliteli. Trim sesi yok en azından.
Arkadaşa göre Cherry Tiggo 7 den daha iyiymiş.

Gönül Giulia da olunca hiç birini içim almıyor.  :D


Bir kac araç daha denedim onları da sonra yazacağım. Konuya yazacaklarım kalsın :)
« Son Düzenleme: 23 Ağustos 2024, 21:02:41 Gönderen: YasinC »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

147BLACK

  • Membro
  • İleti: 1.570
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #1 : 24 Ağustos 2024, 10:53:01 »
Bir de artık manuel vites yok. "Geçmişimizden kök aldık" diye reklam yap sonra manuel vitesi kaldır. Alfa Romeo gibi bir markada bu opsiyon he zaman olmalı.
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

YasinC

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #2 : 24 Ağustos 2024, 12:23:41 »
Manuel vites olmaması da ayrı bir dayatma. Yok tamamen sorunsuz, çook uzun ömürlü şanzıman üretmişler de sanki dayatıyorlar. Şuan güncel satılan araçların çoğunu 20 yaşında düşünemiyorum.
Aileden mi geliyor bilmiyorum ancak aracı alır bir süre sonra hemen satarım mantığı da yok bende. Şöyle söyleyeyim, 90'lar dan kalma dedemin broadway halen durur, ilk sahibi olduğumuz 94 model escort'ta el altında, focus 1 ve focus 2sw de kapının önünde. 156'yı sattığıma da içim cızlıyor halen. Nakit yetiştirmem gerekmeseydi satmazdım. Aylardır geçiştiriyordum arayanları  :-[

Hal böyle bir zihniyet olunca bende manuel olsun, ileride sorun olursa onarımı kolay olsun mantığındayım. Şirket araçlarının bir kısmı otomatik, 3-4 yaşını dolduran servise kesin gidiyor kabarık bir fatura seneye bir daha. Ki arkadaş çevremde konfor düşkünüdür. Hepsi otomatik kullanır en titiz olanın şanzıman yağ soğutucusu patladı. Zaten şaşmaz şanzıman servislerinden geçilmiyor artık :D

Kendim de muzur bir insan olduğumdan geçmişte motosiklet kullanmamın etkisi de olabilir. Yollar boşsa virajlar da kasıyorum, düzlükler de de basıyorum. Sürüş hissiyatının iyi olmasını çok arıyorum. Yani aracın bana geri dönüt yapmasını bekliyorum. O yüzden BMW 4.20D Grand coupe 2016'ya baktım,

180 beygir, performans olarak 156 dan sonra çook iyi geldi.
Otobanda yol tutuşu çok iyi geldi. Ancak 90 derece dönüşlü yerde düşük sayılan hızlarda bile hızlı direksiyon hareketinde arkayı salıyor hemen. Hee bmwee dedim kendi kendime :)) Hoşuma gitmedi değil ancak çevreyolu gölbaşı çıkışı biraz virajlı. sola doğru biraz U gibi dönüş var. Birden salar gibi oldu öyle hızlı da değildim.

Direksiyon hissi vs her şey güzeldi. Ancak yaşından dolayı mı bilmiyorum. Ancak kapı içleri gacur gucur yine. Birde fren benim sürdüğüm araca da özel olabilir bariz kötüydü.

Zamanında bmw'nin bazı motosikletlerin de servo fren saçmalığı vardı. Hissiyat tam olarak oydu.


Şerif ustaya 159 sordum, alma dedi direk. Parça üretimi durdurulmuş, 156 dan daha zor bulunuyor çoğu parça dedi :S
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 464
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #3 : 24 Ağustos 2024, 14:11:29 »
tekrar 2.0 bir 156 al geç,
bu beğenememenin temel sebebi geçmişte 156 sahibi olduğundan olabilir,156 " handling" konusunda çok başarılı bir araç ,159 ise "grip" konusunda çok başarılıdır.
Bende ne zaman başka araçlar kullansam 156'nın sporcu karakterini arıyorum bu yüzden dönüp dolaşıp 156 alıyorum vazgeçemiyorum.2.0 selespeed ya da manuel bir 156 üzerine kaliteli süspansiyon ,yay,17 jant premium bir lastik ve kule gergileri ekleyince  neler olur düşünemiyorum
Semy synthetic hater
2001 156 2.0 blu cosmo 
1999 156 2.0 grigio chiaro
2004 156 Selespeed gonzaga
2004 156 Sportwagon selespeed Grigio Kafla

kuti147

  • Membro
  • İleti: 1.079
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #4 : 24 Ağustos 2024, 16:46:52 »
tekrar 2.0 bir 156 al geç,
bu beğenememenin temel sebebi geçmişte 156 sahibi olduğundan olabilir,156 " handling" konusunda çok başarılı bir araç ,159 ise "grip" konusunda çok başarılıdır.
Bende ne zaman başka araçlar kullansam 156'nın sporcu karakterini arıyorum bu yüzden dönüp dolaşıp 156 alıyorum vazgeçemiyorum.2.0 selespeed ya da manuel bir 156 üzerine kaliteli süspansiyon ,yay,17 jant premium bir lastik ve kule gergileri ekleyince  neler olur düşünemiyorum

156 / 159 tanımını o kadar güzel yazmışsın ki, süper özet  :yukari-ok:
Ah o direksiyon hissi ah.. bak neler yaptırdı, yine döndüm dolaştım başıma bela aldım 147 yi  :haydi:

Güncel araçlarda sattığımız araçları aradığımız sürece mutluluğu bulamayız gözüküyor. Biliyorum zor ama artık araç profili değişiyor ve bizim ona uymamız, beklentilerimizi değiştirmemiz gerekiyor sanırım.  Veya eve bir “oyuncak” alabiliyorsak o yola gitmek gerekiyor
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

coyote

  • Membro
  • İleti: 1.004
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #5 : 24 Ağustos 2024, 17:14:46 »
156 ilginç bir otomobil. Hadi biz meraklıları, yol tutuş, direksiyon hissiyatı, bir tarafıyla modern, bir tarafıyla eski usül hissettirmesi gibi "araba" özellikleriyle yakalıyor da... Şubattan beri emektarı bahçenin ücra bir köşesine çektim, ufak tefek kozmetik sorunlarını halledelim, öyle satalım bahanesiyle satışa çıkarmıyorum, aslında bildiğin kıyamıyorum. Neyse, geçenlerde işten geldim, arabayı parkettim, baktım 156'nın kapılar açık. Eşim direksiyonda, kızım da yanında öylece oturuyorlar. Dedim siz ne yapıyorsunuz, "aylar sonra nasıl gelecek diye 156'ya bir oturalım dedik, oturunca da çok özlediğimizi farkedip hemen inemedik" dediler. Bunu söyleyenler, otomobile sadece ulaşım aracı olarak bakan eşim ve 13 yaşındaki kızım. Eski Alfa'larda bir efsun var, 156 da istisna değil sanırım  :clover:

YasinC

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #6 : 24 Ağustos 2024, 21:36:26 »
Evet 156 almak var aklımda. Ancak şöyle bir gercekte var 156'ların çok büyük çoğunluğu aşırı hor kullanılmış ve yıpranmış halde. Yaşın getirdiği yorgunlukta var. Bütçeyi bölmeden kendime güncel bir araç alıp sonra 156 alıp ata evinde tutmak var.

Açıkcası hayalim de Giulia var ama şuan çok çok zor duruyor. Biraz uzun ara verip öyle mi zorlasam diye düşünüyorum. Aklıma ben çabalarken  benim dışımda da olaylar gelişmemesi gerektiğinde geliyor :D
 



Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.474
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #7 : 24 Ağustos 2024, 22:59:18 »
Güncel araçlarda Egea'ya falan gerek yok, aslında "spor hisli" olması gerekenlerden de mutlu değilim ben. Hatta spor olmayanlardan da.

Şunu kabul etmek gerek, otomobil üreticileri nihayetinde ticari anlamda kar etmek için kurulmuş şeyler. Hayrına bize keyif ürünü vermek için değil. Dolayısıyla çoğu kullanıcı neyi istiyorsa onu yapmak durumundalar.

Çoğu kullanıcı 156'nın sürüş karakterini değil, yola amele sümüğü gibi yapışmaya değer veriyor. Bu çoğu kullanıcı için arabanın içine motor sesinin girmesi bir artı değil, eksi. Gerçi yeni arabalar artık hep turbo, gelen ses de pek matah değil ama genel yaklaşım bu. :D (içinde CD kadar fren diski düdük gibi duran) kocaman jantlar istiyor kullanıcılar artık. Süspansiyon sert olsun da ne olursa olsun diyorlar. Düz yolda hızlanma çok önemli çünkü sportif sürüşün o olduğunu sanıyorlar. Kendini sport sedan olarak tanıtan arabaya bagajı küçük, arka koltuk diz mesafesi dar diye mok atıyorlar. :D

Buna paralel olarak arabalar büyüdü. Güncel 3 serisi E39 5 serisi kadar uzun neredeyse. Hepsi 20 yıl önce kendisinin bir üst segmenti ebatlarına zıpladı. Ağırlıklar arttı. Bir de gördüğüm kadarıyla 2000'li yılların ortalarından itibaren tüm arabalar ESP'yle düzgün davranacak şekilde tasarlanıyorlar. 156 ilk tasarlandığında ESP yoktu,

Buna çok temiz örnek aslında 156 bile değil, Xantia Activa. Biliyorsunuzdur, şu KM77 kanalının "geyik testi"nde rekorunu kaybetti... Gibi oldu. :D Teste giriş hızı 70'lerde kaldı (pek çok modern araba 80+'larla giriyor). Ama ben testi durdura durdura izledim. Modern araçlar atıyorum 83'le giriyor, ESP müdahalesini yiyip 35'le çıkıyor. Xantia 74'le girip, 60'la falan çıkabildi. Yani giriş rekorunu kaybetti ama çıkış rekorunu kırdı.  >:D

Konfor da yok bu arada. Çünkü aynı müşteri "Ferrari sert süspansiyonla iyi yol tutuyorsa ben bu Clio'ya süspansiyon yerine tahta koysam Ferrari gibi gezerim" kafasında. Bu yüzden lüzumsuz bir konfor kaybı da geldi. Sağolsun bizim bacanağın F30'u kullanıyorum arada bir. Önceki hafta Torosları geçtim. 5.5 litre/100km yakmışım. Bacanak dedi "oha yavaş gitmişsin". Sonra düşündüm, evet yavaş gittim, çünkü sekiyo!  :lol: C5'le yaptığım ortalamalardan %20 falan yavaş gitmişim. Şimdi BMW 3'ün zaten bir miktar sekmesini beklersin tamam, ama yeni aile arabaları da marifetmiş gibi BMW 3'e özeniyor. Çünkü müşteri bunu istiyor.

Velhasıl, çok para vermedikten sonra yeni arabalardan bir 156 hissi beklentim yok. Muhtemelen benim bütçemin çok çok çok çok çok üzerlerinde bir şeyler vardır. Bakmıyorum bile.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.362
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #8 : 31 Ağustos 2024, 14:39:37 »
Giuilietta neden bir alternatif değil onu çok merak ettim  :arkadasim:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 464
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #9 : 02 Eylül 2024, 11:32:52 »
Bizim evde 2 tane 156 Mk2 Selespeed var. Ama aklım fikrim hâlâ Mk1 2.0 manuelde; yeşil göstergeler, Alfa logolu fitilli deriler falan aklımdan çıkmıyor. Alfa'nın tadını alanı başka araba paklamıyor, dönüp dolaşıp Alfa'ya geri dönülüyor. :) 
Bir süre Alfa'dan uzaklaşsam, biraz zaman geçip özlediğim vakit gri Mk1 2.0 manuel, siyah derili araç bakarım. :D Gerçi onların da rölanti problemi büyük dert.
Semy synthetic hater
2001 156 2.0 blu cosmo 
1999 156 2.0 grigio chiaro
2004 156 Selespeed gonzaga
2004 156 Sportwagon selespeed Grigio Kafla

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 464
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #10 : 02 Eylül 2024, 11:54:58 »
@kuti147 159 çok daha iyi bir otomobil . Halef-selef oldukları için 159'un daha iyi olması normal fakat burda büyük bir fark var ama beni nedense 159 heyecanlandırmıyor. Grip konusunda ti paket  159'un verdiği güveni alabilmek için o yıllarda quattroporte almak gerekiyor  :D

156 rakiplerinden çok uzak olmayan bir araba, 1999 model bir 156 ile 1999 model vectra-e46 arasında uçurum bir "grip"farkı bulunduğunu düşünmüyorum(bunu @octinum daha iyi bilir),örnek vermek gerekirse; bu otomobiller sıfırken aynı lastik modeli aynı virajı çizgide vectra 120 km/h hızla alfa 150 km/h hızla geçemez.
Alfanın elbette "grip'konusunda da farkı olacaktır ama bu dramatik bir fark olmaz.

156'nın asıl olayı dinamikliği ,"handling" dediğimiz olay aslında bu.
156 rakiplerinden limitlere gelindiğinde kontrol edilebilirlik konusunda ayrışıyor,hiç bilinmeyen bir virajda limitlere gelebilme cesaretini veriyor sürücüsüne ,sürücü kontrol edilebilirliği b planı olarak saklıyor.
Asfaltın kalitesine % verebilcek kadar hisli bir direksiyona sahip olduğundan nerde tamam yeter diyebiliyor sana.

Bunları zaten forumdaki üyelerimiz çok iyi biliyordur,biraz ziyaretçiler için yazmak istedim  :alfisti:
Semy synthetic hater
2001 156 2.0 blu cosmo 
1999 156 2.0 grigio chiaro
2004 156 Selespeed gonzaga
2004 156 Sportwagon selespeed Grigio Kafla

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.474
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #11 : 02 Eylül 2024, 15:33:44 »
Tam olarak bu işte, @Testarossa 'nın ellerine sağlık. Gerçi Vectra B biraz spesifik bir örnek, tutunma olarak ben belirgin fark hissetmiştim 156'ya geçince ama o fark da Vectra'da 120'yle girdiğim viraja 150'yle girmek falan değildi, tam Testarossa'nın dediği gibi.

Beklenti handlng olunca aracın hızlı olup olmadığı da önem kaybediyor bu arada. Yöneticim ABD'de, çalıştığım şirkette direktör. Yani istediği pek çok araca bize göre çok daha kolay ulaşabilecek bir pozisyonda. Geçen sene eski Mustang'i (2006) bozuldu. Piste falan çıktığı, kış gelince kaygan yolda gidemediği için takoza aldığı, galiba süperşarjlı bi şeydi. Oradanın şartlarında tabii "tamiri arabadan pahalı olduğu" için bir köpek barınağına bağışladı. Küfretmeyin. Çok tatlı adamdır.  :D

Velhasıl, ne alsak ki diye sohbetlerimizde sürekli Mazda Miata, mümkünse eski kasa diyordu bir ara. Oralar için fındık motor bu. Ama amaç zaten düzlükte rekor falan değil. hafif, çabuk yön değiştiren, yolu hissettiren bir araba istiyorum diyordu.

@kuti147 159 çok daha iyi bir otomobil . Halef-selef oldukları için 159'un daha iyi olması normal fakat burda büyük bir fark var ama beni nedense 159 heyecanlandırmıyor. Grip konusunda ti paket  159'un verdiği güveni alabilmek için o yıllarda quattroporte almak gerekiyor  :D

156 rakiplerinden çok uzak olmayan bir araba, 1999 model bir 156 ile 1999 model vectra-e46 arasında uçurum bir "grip"farkı bulunduğunu düşünmüyorum(bunu @octinum daha iyi bilir),örnek vermek gerekirse; bu otomobiller sıfırken aynı lastik modeli aynı virajı çizgide vectra 120 km/h hızla alfa 150 km/h hızla geçemez.
Alfanın elbette "grip'konusunda da farkı olacaktır ama bu dramatik bir fark olmaz.

156'nın asıl olayı dinamikliği ,"handling" dediğimiz olay aslında bu.
156 rakiplerinden limitlere gelindiğinde kontrol edilebilirlik konusunda ayrışıyor,hiç bilinmeyen bir virajda limitlere gelebilme cesaretini veriyor sürücüsüne ,sürücü kontrol edilebilirliği b planı olarak saklıyor.
Asfaltın kalitesine % verebilcek kadar hisli bir direksiyona sahip olduğundan nerde tamam yeter diyebiliyor sana.

Bunları zaten forumdaki üyelerimiz çok iyi biliyordur,biraz ziyaretçiler için yazmak istedim  :alfisti:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

YasinC

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #12 : 02 Eylül 2024, 22:52:50 »
Konuyu sahipsiz bırakmışım, affedin :)

156 önden çeker olup sürüş zevki yaşatan, iyi yol tutuşun yanında direksiyon hakimiyeti çok yüksek. Sport ve sport naked motosikletteki gibi ön tekeri ilk elden hissettiriyor. Viraj ortasına gelmeden virajı alıp alamayacağınızı söylüyor. Tutuş olarak ise bence üstün bir otomobil. Zaten tutuş olmasa hakimiyette pek olmazdı. 16" jant 205 taban lastikli otomobillerle kıyaslamak lazım diye düşünüyorum. Mesela çok daha yeni olan yine bağımsız süspansiyona sahip civic fd6 kullanıyorum. Yine 205 taban, yüksek veya düşük hız fark etmek sizin. 156'nın baya baya tutuş olarak üstünlüğü var.
159 daha üstün, şasi daha uzun zaten yüksek hızlarda iyi avantaj sağlıyor ancak 159'lara 156'lara göre daha hor davranılmış gibi geliyor. Gittiğim servislerden, konuştuğum ustalardan gözlemleyebildiğim kadarıyla söylüyorum tabi.

Ayrıca en büyük sitemimden biride, Alfa'nın parça sağlama konusunda BMW'ye göre falan rezalet durumda olması gerçeği var. Geçen sene E46 sahibi arkadaşım sıfır sandık motor alabilmişti. Alt takım, tampon, kaput vs ne ararsa sıfırını pahalı dahi olsa satın alma seçeneği var. Şerif usta geçen sene yada ondan önceki sene 159 için parça üretiminin durduğunu söylemişti. Sercan Beyin de forum da benzer bir açıklaması vardı. 156 zaten yan sanayi ile yürüyor gibi bir durumu var.


Giulietta düşünmüyor değilim. 1.4tb arada bakıyorum ancak iç kısmı hoşuma gitmiyor biraz. Bir de geçenler de Mito ilanı gözüme çarptı. Elektronik süspansiyonlu model varmış. Giulietta da böyle bir şey görmedim duymadım.


Araç alma işini seneye yaza kadar erteledim. Bu sürede gerek arkadaşların araçlarına salça olurum, gerek şirkete gelen araçları denerim öyle öyle atlatacağım süreci. AsettoCorsa'yı açıp nordschleife de turlayarak gaz alıyorum biraz da  :))
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

EmKa

  • Membro
  • İleti: 157
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #13 : 03 Eylül 2024, 01:04:31 »
@kuti147 159 çok daha iyi bir otomobil . Halef-selef oldukları için 159'un daha iyi olması normal fakat burda büyük bir fark var ama beni nedense 159 heyecanlandırmıyor. Grip konusunda ti paket  159'un verdiği güveni alabilmek için o yıllarda quattroporte almak gerekiyor  :D

156 rakiplerinden çok uzak olmayan bir araba, 1999 model bir 156 ile 1999 model vectra-e46 arasında uçurum bir "grip"farkı bulunduğunu düşünmüyorum(bunu @octinum daha iyi bilir),örnek vermek gerekirse; bu otomobiller sıfırken aynı lastik modeli aynı virajı çizgide vectra 120 km/h hızla alfa 150 km/h hızla geçemez.
Alfanın elbette "grip'konusunda da farkı olacaktır ama bu dramatik bir fark olmaz.

156'nın asıl olayı dinamikliği ,"handling" dediğimiz olay aslında bu.
156 rakiplerinden limitlere gelindiğinde kontrol edilebilirlik konusunda ayrışıyor,hiç bilinmeyen bir virajda limitlere gelebilme cesaretini veriyor sürücüsüne ,sürücü kontrol edilebilirliği b planı olarak saklıyor.
Asfaltın kalitesine % verebilcek kadar hisli bir direksiyona sahip olduğundan nerde tamam yeter diyebiliyor sana.

Bunları zaten forumdaki üyelerimiz çok iyi biliyordur,biraz ziyaretçiler için yazmak istedim  :alfisti:

Her kelimesine sonuna kadar hasretle katılıyorum. :D 159'un heyecan uyandırması için ya parlatıp silip karşısına geçip izlemek ya da 200+ hızlarda uzun virajlar almak gerekiyordu. O tutunma hissi bağımlılık yapıcıydı gerçekten, inatla bozmuyordu kendini. O keyfi almak için de sürekli otoban lazım, 156'yı hangi hızda olduğundan bağımsız bir şekilde sürmek çok keyifliydi, yoldaki çukurdan kaçmak için direksiyonu çevirirken bile keyif veriyordu valla, daha çok olsa da daha çok direksiyonla oynasam istiyordum :)

156'dan hemen sonra 159'a geçince direksiyondan çok şikayet etmiştim ama sonradan araya bir sürü hem iş hem özel kullanım için farklı marka araçlar girince 159'un direksiyonunun bile aslında fazla fazla iletişimde olan bir direksiyon olduğunu anladım ve özledim. :) Keşke Alfa Romeo, 159 tasarımı için de Giulia gibi hem dinamik kalabilecek hem tutunmayı kaybetmeyecek bir çözüm bulabilseydi, tasarımına yazık oldu gibi geliyor bana hep.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 779
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #14 : 03 Eylül 2024, 09:56:50 »
156 mk2 için yazılacak çok şey var ama değinilmemiş bir konuda da çok uzatmadan ben de fikirlerimi yazayım istedim. En yenisi 20 yaşlarına gelmiş olan ihtiyar delikanlı 156'nın yüzü hala eskimemiş bir model. Tam bir tescilli tasarım harikası. Kendi görüşüm vs. değil dışarıdan gören, ilgi duyan, kadın-erkek 2004 model diye duyduklarında istisnasız çok şaşırıyorlar. Ayrıca sunroof, deri koltuk, dijital klima, airbag sayısı vs. de onları şaşırtan diğer unsurlar. Çoğu yeni model arabaların torpidosu 156'nın yanında Anadol gibi kalıyor. Serzeniş olarak da keşke küçük güncellemeler ile devam eden bir model olsaydı diyorum ama....  :alfisti:
1 hayal
5 duyu
6.his

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.285
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #15 : 04 Eylül 2024, 11:45:52 »
156 mk2 için yazılacak çok şey var ama değinilmemiş bir konuda da çok uzatmadan ben de fikirlerimi yazayım istedim. En yenisi 20 yaşlarına gelmiş olan ihtiyar delikanlı 156'nın yüzü hala eskimemiş bir model. Tam bir tescilli tasarım harikası. Kendi görüşüm vs. değil dışarıdan gören, ilgi duyan, kadın-erkek 2004 model diye duyduklarında istisnasız çok şaşırıyorlar. Ayrıca sunroof, deri koltuk, dijital klima, airbag sayısı vs. de onları şaşırtan diğer unsurlar. Çoğu yeni model arabaların torpidosu 156'nın yanında Anadol gibi kalıyor. Serzeniş olarak da keşke küçük güncellemeler ile devam eden bir model olsaydı diyorum ama....  :alfisti:

O küçük güncellemelerden birisi kapı kolları olsaydı mesela...  :-[ 
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Kaan

  • Membro
  • İleti: 779
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #16 : 05 Eylül 2024, 10:18:17 »
O küçük güncellemelerden birisi kapı kolları olsaydı mesela...  :-[ 

Aslında benim küçük bir reçetem var. 156 yıllar önce Alfa Romeo markasını kurtaran model hepimizin bildiği gibi. Bu yüzden bu araba belki de min. arge maliyeti ile eldeki motor, şanzıman ve biraz teknolojik yenilik ile tekrar satışa sunulsa yine aynı satış rakamlarına ulaşabilirdi diye düşünürüm hep. Yada en azından hek ediyor benim gözümde. Güncellemeleri sıralayacak olursam;
* Ne kadar atmosferik ve hacimli motor taraftarı olsam da çağımızın gerekliliği olarak Giu'nun 1.4 TB ve 1.6 JTD motorlarını 2 versiyon olarak 156 lara entegre ederdim. Neredeyse 0 arge ile motor güncellendi. Bir zahmet mühendislerimiz motor kulakları, şanzıman vs. güzelce konumlandırsınlar.  :lol:
* Torpidoya ergonomik ve kullanışlı bir ekran entegre ederek özünden çok uzaklaşmadan küçük dokunuşlar ile birlikte güncellemek yeterli olur sanırım. Direksiyonu da Giulia tarzı bir güncelleme fena olmaz tabii.
* Led matrix çok gelecek derseniz standart far yıkamalı bi xenon adaptif farlar. Abartıya kaçmadan led gündüz farları. Stoplarda aynı şekilde led ile güncellenmeli tabi ki.
* Araba dolu dolu 2 paket olmalı. Sadece koltuk standart deri ve recaro diye opsiyon olarak 2ye ayrılabilir.
* Cam tavan istemem ama sunroof kesinlikle opsiyonel olarak olmalı.
* Biraz daha genişletilmiş çamurluklara sığacak 18" jantlar. (17 standart olup 18 opsiyonel olabilir)
* Teknlolojik oyuncaklar için bir talebim yok ama doldurabilirler.  :D
* Asıl can alıcı fikrim ise coupe bir tasarım yaparak 1.75-1.8 TBİ motor yada 2.0 turbo destekli bir motor ile q4 çekiş sistemli bir model oluşturmak. Tamam burada kaporta ve q4 sistem için biraz arge yapabiliriz.

Bu tabii sadece benim olmasını istediğim ve 156 mı maddi sebeplerden  :)) bu noktaya getirme şansım olmadığı bir hayal. Giulia ne güne duruyor diyebilir siniz. Ama maliyetleri düşük olacağı için Giulia'nın yarı fiyatına satın alınabilir sanırım. Eğer öyle olsaydı Giu yerine sanırım 156 mk3 tercih edilirdi. Şase vs. acele ile yazıp değinmediğim bir çok konuda daha iyi fikirleriniz olabilir. Ki ben arabanın boyutları ile küçük cm ler dışında oynamak istemezdim. Sonuç olarak biraz hayal edip güleibliriz.  :haydi: :alfisti:
1 hayal
5 duyu
6.his

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.545
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #17 : 05 Eylül 2024, 10:38:33 »
Bence 156larimizin tek sorunu kaza sirasinda sasenin dayanim gosterememesi, ozellikle arkadan ve yandan darbelerde cok zayiflar. Giula 1.6 ve alti turbo dizel yada benzinli soksalar OTV diliminden dolayi piyasayi hoplatir, tabi bu devirde hibritte dusunulebilir.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.362
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #18 : 05 Eylül 2024, 12:32:57 »
Aslında VW 'nin her modelinde uzun yıllardır yaptığı da sizlerin yazdığı şeylerden farklı değil sanırım  :kahve:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

Kaan

  • Membro
  • İleti: 779
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #19 : 05 Eylül 2024, 16:20:40 »
Aslında VW 'nin her modelinde uzun yıllardır yaptığı da sizlerin yazdığı şeylerden farklı değil sanırım  :kahve:

abi vw için dediğinde çok haklısın. ama vw modelleri buzdolabı gibi oldu. mesela golf taraflı tarafsız tarihi olan efsane bir arabadır. golf 3 gti sahibi olmuştuk. severdim de kendisini. ama sen gidip polo, golf, jetta, passat  gibi 4 farklı modele aynı tip far tampon direksiyon vs. koyarsan golf ün tarihi çöp oluyor benim gözümde. sonra buzdolabı diyip rencide ediyorum.  :lol: şu sıralar yayında olan nesilden nesile tarzı bir golf reklam filmi var. ama o da kurtaramıyor bence. 156 ya gelirsek buzdolabı gibi niteleyemeyiz. :) şahsına münasır tasarımlı bir otomobil. ya siz daha eski alfistasınız yaş itibarıyla. başka şeyler söylesenize beni haklı çıkaracak.  :lol:
bu arada forumda mk3 156 ya niyet etmeyecek adam tanımıyorum. :alfisti:
1 hayal
5 duyu
6.his

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.545
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #20 : 06 Eylül 2024, 08:15:40 »
Konuyla cok alakasi yok ama Gt nin on gogusunu 147den almakta buyuk yanlisti benim gozumde.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

Kaan

  • Membro
  • İleti: 779
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #21 : 06 Eylül 2024, 08:47:45 »
Konuyla cok alakasi yok ama Gt nin on gogusunu 147den almakta buyuk yanlisti benim gozumde.
Nuri abi kesinlikle katılıyorum. Tasarımı vs. unutturuyor ama farklı bir iç mekan çok daha iyi olurdu. Ayrıca GT ile ilgili başka birşey daha söylemek gerekir ise kesinlikle benzinli ve selespeed olmalı. Manuel GT her ne kadar daha sorunsuz olsa da kesinlikle 156-147 den fazla birşey hissettirmiyor. Başka böyle düşünen var mı bilmiyorum ama sağlıklı çalışan selespeed en keyifli şanzımanlardan biri. 
1 hayal
5 duyu
6.his

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.285
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #22 : 06 Eylül 2024, 10:04:45 »
Nuri abi kesinlikle katılıyorum. Tasarımı vs. unutturuyor ama farklı bir iç mekan çok daha iyi olurdu. Ayrıca GT ile ilgili başka birşey daha söylemek gerekir ise kesinlikle benzinli ve selespeed olmalı. Manuel GT her ne kadar daha sorunsuz olsa da kesinlikle 156-147 den fazla birşey hissettirmiyor. Başka böyle düşünen var mı bilmiyorum ama sağlıklı çalışan selespeed en keyifli şanzımanlardan biri.

Daha önceki akşam eve giderken yan komşumun oğlu 'Abi sen siyah Alfaya daha bi özeniyordun sanki ama otomatik miydi o?' dedi ve o an burnumun direği sızladı. Evet o selespeed di dedim sanki anlayacakmış gibi. Sonra yarı otomatik yani istediğin zaman istediğin gibi vites değiştirebilirsin dedim. Bulunduğum ilde ustası olsa ömürlük Alfayıdı Signore özleniyor...  :'( 
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

kuti147

  • Membro
  • İleti: 1.079
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #23 : 06 Eylül 2024, 13:22:25 »
Konuyla cok alakasi yok ama Gt nin on gogusunu 147den almakta buyuk yanlisti benim gozumde.

Sonra elin oğlu orta konsolu gt den söküp 147 sine takıyor utanmadan  :lol:

Daha önceki akşam eve giderken yan komşumun oğlu 'Abi sen siyah Alfaya daha bi özeniyordun sanki ama otomatik miydi o?' dedi ve o an burnumun direği sızladı. Evet o selespeed di dedim sanki anlayacakmış gibi. Sonra yarı otomatik yani istediğin zaman istediğin gibi vites değiştirebilirsin dedim. Bulunduğum ilde ustası olsa ömürlük Alfayıdı Signore özleniyor...  :'( 

Evet signore özleniyor .. aslında atilla ile buluşup signore ile hasret giderebilirim, aynı şehirdeyiz ama kısmet olmadı.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.362
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #24 : 06 Eylül 2024, 13:51:45 »
abi vw için dediğinde çok haklısın. ama vw modelleri buzdolabı gibi oldu. mesela golf taraflı tarafsız tarihi olan efsane bir arabadır. golf 3 gti sahibi olmuştuk. severdim de kendisini. ama sen gidip polo, golf, jetta, passat  gibi 4 farklı modele aynı tip far tampon direksiyon vs. koyarsan golf ün tarihi çöp oluyor benim gözümde. sonra buzdolabı diyip rencide ediyorum.  :lol: şu sıralar yayında olan nesilden nesile tarzı bir golf reklam filmi var. ama o da kurtaramıyor bence. 156 ya gelirsek buzdolabı gibi niteleyemeyiz. :) şahsına münasır tasarımlı bir otomobil. ya siz daha eski alfistasınız yaş itibarıyla. başka şeyler söylesenize beni haklı çıkaracak.  :lol:
bu arada forumda mk3 156 ya niyet etmeyecek adam tanımıyorum. :alfisti:

Yok hak vermek için dedim  :serefe:, VW kendi tarzında yapıyor bunları, Alfa da kendi çizgisinde bu modernizasyonları yapıp şasileri-motorları uzun yıllar kullansa bizlere çok daha farklı seçenekler sunabilir. Ama Alfa Romeo'nun geleneksel çizgisi bu işle örtüşmüyor maalesef  :'(
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
106 Yanıt
2741 Gösterim
Son İleti 17 Ekim 2006, 14:31:21
Gönderen: BARLAS
7 Yanıt
1585 Gösterim
Son İleti 02 Ekim 2014, 19:17:55
Gönderen: Gouki
30 Yanıt
1552 Gösterim
Son İleti 22 Mayıs 2016, 22:41:12
Gönderen: EqunoX
41 Yanıt
2662 Gösterim
Son İleti 09 Mayıs 2015, 20:26:49
Gönderen: Recep Küçük
15 Yanıt
1322 Gösterim
Son İleti 26 Haziran 2024, 15:28:57
Gönderen: murat

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal