Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Bir Alfisti'nin Dramı  (Okunma sayısı 4191 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kaan

  • Membro
  • İleti: 796
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #25 : 06 Eylül 2024, 14:04:34 »
Yok hak vermek için dedim  :serefe:, VW kendi tarzında yapıyor bunları, Alfa da kendi çizgisinde bu modernizasyonları yapıp şasileri-motorları uzun yıllar kullansa bizlere çok daha farklı seçenekler sunabilir. Ama Alfa Romeo'nun geleneksel çizgisi bu işle örtüşmüyor maalesef  :'(
abi aslında yapıyorlar. ama bir çoğu konsept olarak kalıyor. mesela 8c sınırlı sayıda da olsa üretildi. tabii binlercede üretilse çoğumuzun sahip olamayacağı bir araba. bunun gibi birkaç model daha var ama dediğin gibi markanın çizgisi ile örtüşmüyor. psa ortaklığından sonra da hiç örtüşmez :(
keşke 156 için ustalara saygı olarak bir ayrıcalık tanısalar  ;)
1 hayal
5 duyu
6.his

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.439
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #26 : 06 Eylül 2024, 14:09:27 »
Ben 156'nın mutlaka döneceğini düşünenlerdenim...Zira markanın tarihinde kırılma modellerinin isimleri hep yaşatıldı bugüne kadar ki bunu en çok hak eden modeldir 156 elbette  :clover:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

YasinC

  • Membro
  • İleti: 173
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #27 : 07 Eylül 2024, 01:05:13 »
PSA grubundan sonra açıkçası beklentilerim düştü. Tonale bence güzel konumlandırılmış tasarımsal olarak da tatminkar. Ancak en son çıkan junior acayip dumur etti. 
Şuan ki gidişata göre 156'nın tekrar dirilmesini pek beklemiyorum.

156 ve 159 için parça üretimini durdurmasalardı bari o bile topluluk için güzellik olurdu.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coyote

  • Membro
  • İleti: 1.017
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #28 : 07 Eylül 2024, 09:42:52 »
Konuyla cok alakasi yok ama Gt nin on gogusunu 147den almakta buyuk yanlisti benim gozumde.

Yarama tuz bastın Nuri. Ellerinde 156 mk1 gibi sade ama sportif bir dashboard varken, onu ufak dokunuşlarla GT'ye göre özelleştirip kullanmak yerine, 147 'nin dashboard'u alıp olduğu gibi takmak, Alfa Romeo dahilinde, iktidara sahip olanların gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde olduğunun göstergesidir gözümde  :)

halil

  • Membro
  • İleti: 1.951
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #29 : 07 Eylül 2024, 10:52:30 »
Yarama tuz bastın Nuri. Ellerinde 156 mk1 gibi sade ama sportif bir dashboard varken, onu ufak dokunuşlarla GT'ye göre özelleştirip kullanmak yerine, 147 'nin dashboard'u alıp olduğu gibi takmak, Alfa Romeo dahilinde, iktidara sahip olanların gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde olduğunun göstergesidir gözümde  :)

söyledikleriniz iyi hoş ama unutmayalım, Alfa ticari bir şirket.amacı kar etmek,varlığını sürdürmek.elbette gt'nin altı,içi aynı olacak.sonuçta toplamda 80000 civarı üretilmiş bir model.her model için her şeyi özel yaparsanız (motor,süspansiyon,iç vs)zarar edersiniz.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

YasinC

  • Membro
  • İleti: 173
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #30 : 07 Eylül 2024, 11:20:00 »
GT'nin sürüş hissiyatı nasıl? 156 ile dinamikleri kabiliyetleri kıyaslarsak daha mı üstün?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.555
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #31 : 07 Eylül 2024, 16:10:39 »
Yarama tuz bastın Nuri. Ellerinde 156 mk1 gibi sade ama sportif bir dashboard varken, onu ufak dokunuşlarla GT'ye göre özelleştirip kullanmak yerine, 147 'nin dashboard'u alıp olduğu gibi takmak, Alfa Romeo dahilinde, iktidara sahip olanların gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde olduğunun göstergesidir gözümde  :)

 :))
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.555
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #32 : 07 Eylül 2024, 16:12:30 »
GT'nin sürüş hissiyatı nasıl? 156 ile dinamikleri kabiliyetleri kıyaslarsak daha mı üstün?

Ben 147 kullanmadim ama GT`nin 156ya gore daha rijit bir kasasi var, sanirim tek kapi olmasindan mutevellit.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.555
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #33 : 07 Eylül 2024, 16:17:45 »
söyledikleriniz iyi hoş ama unutmayalım, Alfa ticari bir şirket.amacı kar etmek,varlığını sürdürmek.elbette gt'nin altı,içi aynı olacak.sonuçta toplamda 80000 civarı üretilmiş bir model.her model için her şeyi özel yaparsanız (motor,süspansiyon,iç vs)zarar edersiniz.

Peki 916 Gtv/Spider neden boyle uretilmemis  :p Boyle yazinca 939 Brera/Spider ile 159 kardesligi geldi gozumun onune.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

Kaan

  • Membro
  • İleti: 796
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #34 : 08 Eylül 2024, 13:52:37 »
GT'nin sürüş hissiyatı nasıl? 156 ile dinamikleri kabiliyetleri kıyaslarsak daha mı üstün?

156-147-GT 3 lüsünü kıyaslarsak hepsine sahip olup hepsini 215-225/45/17 asy3 lastik, orjinal çok kollu jantlar, pro kit yay ve ön kule gergisi kombinasyonu ile uzun süre bizzat deneyimleyen bir sürücü olarak en iyi yol tutan, en güven veren ve kontrolü kolay olan model 156 diyebilirim. Bu demek olmuyor ki diğer 2 si iyi yol tutmuyor vs. Aksine onlarda çok iyi ama 156 sedan olmanın avantajı ile daha kabiliyetli bence. 156 ile uzun virajları 147 den daha iyi alabiliyorsunuz. 156 ani direksiyon hareketlerinde saçmalamazken GT arkayı kolaylıkla bırakabiliyor. Ama gaza biraz dokunarak ve direksiyona küçük hamleler yaparak adeta bir tren gibi raya sokabiliyor sunuz. Ayrıca 147 deki diferansiyel biraz daha kısa olduğu için daha çabuk devir bitirip vites isteyerek hızlanabiliyor. Hepsi aynı altyapıya sahip olsa da meziyetleri biraz farklı bence. 156 en güvende hissetireni iken GT daha keyifli. 147 de her ikisinin arasında yer alıyor kendi deneyimlerime göre. 156 da sınırları zorlarken kesinlikle daha güvende hissediyor sunuz.
1 hayal
5 duyu
6.his

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.230
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #35 : 12 Eylül 2024, 15:47:09 »
Bulunabiliniyorsa 156 SW GTA (gümüş gri) derim. Vitesi R'ye alır susarım.
Hiç 147 sahibi olmadım nedense tuhaf bir durum olsada.
GT manuel vardı koltuk tasarımı mı cezebtti bizi nedir ama ben de tad bırakan makinelerdendir.

Fakat 156 SW Siyah ve içi momo kırmızı deri olan (hatta mk1 sw gri renk ve onun da içi momo kırmızı deri) tad aldığım makinaların nirvanasıdır. Gri SW yi düşünün 72 bin iken almıştım. Sonra ne oldu bilmiyorum.
Keza siyah sw yi de 70k larda mı ne iken almıştım. Mutuluk ayrı idi o zamanlar.

Siyahı burdan Erkan arkadaşa devretmiştim sonrası malum (galiba izmir de) ne durum da bilmiyorum.

Özetle konu içi zamanında bu efsaneler varken şimdi nerede ise kasaların PSA grubu araçlardan hallice bir hal alması değişik bir durum.

Aynı tas aynı hamam oldu artık yapacak birşey yok.

En mantıklısı (ultra bana göre) elektrikli araç artık ve bu coğrafyada hobilerin de bir şeyi kalmadı maalesef.
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

YasinC

  • Membro
  • İleti: 173
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #36 : 12 Eylül 2024, 21:42:35 »
İlanlarda 159sw var gıdıklıyor beni ama dizel olmasından dolayı soğuğum. 156 da da 2.0 dışında binmem artık.  :D

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.555
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #37 : 23 Eylül 2024, 11:25:57 »
Zizzt nedir komputer diye  sorup devrelerini yakmaktan nerelere gelmisiz  :D
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

EmKa

  • Membro
  • İleti: 157
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #38 : 23 Eylül 2024, 17:06:41 »
Beyler, "ulan takıntıdan mı acaba, biz mi yanılıyoruz" dedim ve yapay zekaya sordum. Bir başka deyişle "yanına Bazat çekersin ama Linea gayışşş gibi durur" olayından mı muzdaribiz. Yapay zekayı yönlendirmemek için birkaç farklı şekilde sordum, hepsinde cevap bu minvalde geldi. ChatGPT gevezeliğe vurdu iyice, o yüzden çok uzun ileti olacak, affola.  :lol:

Benim 156 ile müteahhit çocuklarının bir numarasını aşağıdaki prompt'la karşılaştırmasını istedim. Beyaz demedim çünkü Rosso Alfa dediğim için torpil geçmesini istemedim. Ha bir de, benim arabaya top condition (cıncık gibi) diyerek yalan söyledim ama spesifik örneklerin kıyası etkilememesi için bu  :lol: :


Çok keyifli bir okuma oldu valla teşekkürler :) Yapay zeka ailemi ve arkadaşlarımı bu yaptığımın daha mantıklı olduğuna ikna etmeye çalışan halimi canlandırmış :)

F30 çok daha yeni kaldığı için direkt olarak birbirlerine rakip seçmeyip birini gündelik birini müzelik olarak ayırt etmiş gibi. Birebir aynı isteği sadece önce F30 320d yerine E46 330ci koyarak yaptım, direkt E46'yı seçti. Bu sefer motor farkı fazla oldu deyip E46 330ci ile 156 3.2'yi karşılaştırmasını istedim, 1-2 dk cevapsız kalıp hata verdi yenilemek zorunda kaldım :)

Yenileyip tekrar sordum ve cevabı şu oldu "That's a tough choice! To delve deeper, what aspects of driving pleasure matter most to you—engine sound, handling, or overall feel?" Hepsine göre kıyaslayarak bir değerlendirme yapmasını istediğimde de şöyle bir sonuca vardı; "Ultimately, if you prioritize handling and classic driving dynamics, the BMW might be your choice, but if you crave excitement and character, the Alfa could be more appealing."
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.525
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #39 : 23 Eylül 2024, 21:16:15 »
Çok keyifli bir okuma oldu valla teşekkürler :) Yapay zeka ailemi ve arkadaşlarımı bu yaptığımın daha mantıklı olduğuna ikna etmeye çalışan halimi canlandırmış :)

F30 çok daha yeni kaldığı için direkt olarak birbirlerine rakip seçmeyip birini gündelik birini müzelik olarak ayırt etmiş gibi. Birebir aynı isteği sadece önce F30 320d yerine E46 330ci koyarak yaptım, direkt E46'yı seçti. Bu sefer motor farkı fazla oldu deyip E46 330ci ile 156 3.2'yi karşılaştırmasını istedim, 1-2 dk cevapsız kalıp hata verdi yenilemek zorunda kaldım :)

Yenileyip tekrar sordum ve cevabı şu oldu "That's a tough choice! To delve deeper, what aspects of driving pleasure matter most to you—engine sound, handling, or overall feel?" Hepsine göre kıyaslayarak bir değerlendirme yapmasını istediğimde de şöyle bir sonuca vardı; "Ultimately, if you prioritize handling and classic driving dynamics, the BMW might be your choice, but if you crave excitement and character, the Alfa could be more appealing."

Aslında "old school" sürüş keyfi için seçti müzelikten ziyade. Reasoning yapmasını da istedim onu merak ettiğim için. :) O prompt'lardan sonra bir de "e ben araba değiştircem, bana modern arabalar arasında bu Alfa gibi araba öner" dedim. Mazda MX-5, Subaru BRZ, Fiat 124 Spider falan gösterdi. Onlarda da hatta Fiat için "turbosundan dolayı egzoz sesi biraz şey ama idare eder" diye yazdı. :D

Aslında yaptığı şey, yan yana gelme ihtimali büyük kelimeleri ve cümleleri birleştirmek. Dolayısıyla detay vermezsen "Yeni yenidir, Alfa alacağına dizel otomatik Egea al daha iyi" de diyebilir.  :lol: Ya da mesela senin yazım şekline göre Alfa'yı tercih ettiğini tahmin edip kasten onu da seçebilir. Başta kişilik uydurma sebebim o. Sanıyorum başta "sen bir yarış mühendisi ve sürüş meraklısısın" demeseydim başka türlü yanıt verirdi. Bir de sorarken önce BMW'yi sonra Alfa'yı söyledim bir kere mesela. Sonraki sorumda önce Alfa'yı sonra BMW'yi söyledim. İkisinde de Alfa dedi.

Bu arada sanırım otomatik vb. olmasına göre farklı cevap veriyor. Sen söyleyince E46 320i (2.2 litrelik 6 silindirli) otomatiği sordum. Gerçi o 2.0 TS Selespeed'den yavaş galiba ama gözden kaçırdı. Yine de 156'yı seçti. "İkisi de manuel olsa hangisini alırdın?" dedim, o zaman E46'yı istedi. İlkinde BMW'nin tork konvertörlü otomatiği tepkiselliği falan öldürüyor gibi düşündü.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

EmKa

  • Membro
  • İleti: 157
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #40 : 24 Eylül 2024, 02:12:56 »
Aslında "old school" sürüş keyfi için seçti müzelikten ziyade. Reasoning yapmasını da istedim onu merak ettiğim için. :) O prompt'lardan sonra bir de "e ben araba değiştircem, bana modern arabalar arasında bu Alfa gibi araba öner" dedim. Mazda MX-5, Subaru BRZ, Fiat 124 Spider falan gösterdi. Onlarda da hatta Fiat için "turbosundan dolayı egzoz sesi biraz şey ama idare eder" diye yazdı. :D

Aslında yaptığı şey, yan yana gelme ihtimali büyük kelimeleri ve cümleleri birleştirmek. Dolayısıyla detay vermezsen "Yeni yenidir, Alfa alacağına dizel otomatik Egea al daha iyi" de diyebilir.  :lol: Ya da mesela senin yazım şekline göre Alfa'yı tercih ettiğini tahmin edip kasten onu da seçebilir. Başta kişilik uydurma sebebim o. Sanıyorum başta "sen bir yarış mühendisi ve sürüş meraklısısın" demeseydim başka türlü yanıt verirdi. Bir de sorarken önce BMW'yi sonra Alfa'yı söyledim bir kere mesela. Sonraki sorumda önce Alfa'yı sonra BMW'yi söyledim. İkisinde de Alfa dedi.

Bu arada sanırım otomatik vb. olmasına göre farklı cevap veriyor. Sen söyleyince E46 320i (2.2 litrelik 6 silindirli) otomatiği sordum. Gerçi o 2.0 TS Selespeed'den yavaş galiba ama gözden kaçırdı. Yine de 156'yı seçti. "İkisi de manuel olsa hangisini alırdın?" dedim, o zaman E46'yı istedi. İlkinde BMW'nin tork konvertörlü otomatiği tepkiselliği falan öldürüyor gibi düşündü.

Müzelik demiyor olmasını aslında şuraya bağlayacaktım, çok pahalı da olsa E46 için hala sıfır sandık motor bulunabilir ama hele Türkiye’de biz 156 için yan sanayi kaliteli parça için bile günler/aylarca araştırmak zorunda kalırız. Bunu düşünerek önceki commande ek olarak Türkiye ikinci el otomobil piyasasıyla ilgili birkaç soru sorup en baştaki soruya ek olarak Türkiye’de yaşayan 30-40’lı yaşlarında bir yarış mühendisisin ona göre tekrar değerlendirme yap dediğimde büyük bir sürprizle geldi ve usta bulunabilirliğinin çok daha kolay ve fazla sayıda olmasından, markanın ülkedeki benimsenmesi ve buna bağlı olarak ikinci elde değerini daha uzun süre ve daha iyi koruyabileceğinden Alfa Romeo’yu çok daha avantajlı bulup öncesinde E46 dediği kombinasyonlarda da 156’yı seçti. :) O yüzden müzelik görüyor diyemedim, çünkü aslında E46 derken onun tüm bu konularda daha dezavantajlı olduğunu düşünüyormuş ona rağmen E46’yı seçmiş.

Ama bu datayı nereden nasıl toplamış ciddi merak ettim, hangi verilerde Alfa Romeo, ikinci el değeri, usta bulunabilirliği ve Türkiye seçenekleri olumlu anlamda bu kadar yan yana gelmiş acaba :)

Vites konusunu kesinlikle dikkate alıyor evet, E46 ve 156 kombinasyonunda birçok karşılaştırma yaptırdım, E46 manuel olunca zor seçim dese de BMW’den yana oy kullanıyor genelde. Ama bunu yaparken hangi markanın hangi tip şanzımanı olduğuyla teknik olarak değil de, doğrudan sürücü arabasıysa manuel olmalı gibi tahmin ederek davranıyor ve + puan ekliyor gibi daha çok.

Ama ilginçtir, direksiyon tepkisi konusunda F30 için yaptığı “It’s more precise than raw, and while it’s accurate and easy to place in corners, it won’t give the same immediate sensation of connection that the Alfa offers.” yorumu vites konusunun tam aksine bunu demesi için tahminlemeyi bırakıp çıkıp 1-2 tur atması gerekir gibi, arkayı bırakınca direksiyon ruhunu teslim ediyor yorumu özellikle F20'ler için çokça yapılıyordu ama yapay zekadan yine de böyle bir yorum beklemiyordum :)

Alfa gibi modern araba önerileri de, “Alfa gibi“ dendiğine göre Alfa sayılmayacak diye düşündü herhalde yoksa Giulia kesinlikle olurdu diye düşünüyorum. Lotus’un bekleme listesi neredeyse on yılları bulacağından hiçbir forumda vs adı bile geçmemiş olacak ki teknik olarak bir bütçe limiti yoksa MX-5 dediği yerde Lotus Emira da beklerdim :)

Okumak istemeyenler için bonus: yapay zekaya güvenemeyip dur bir de ben test edeyim diyen bir abimizin videosu :)

https://youtu.be/JpKgAleubwg
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 555
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #41 : 24 Eylül 2024, 21:10:41 »
Şu son mesajlar için ayrı konu açıp onun altında yazılması iyi olabilir, yapay zekayla ilgili çok güzel mesajlar var @octinum
"Alfa Romeo 156 Ai " gibi bir başlık olabilir. Zaman zaman bende değişik sorular soruyorum konu altında paylaşırız.
Semy synthetic hater

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.525
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #42 : 24 Eylül 2024, 21:22:25 »
Şu son mesajlar için ayrı konu açıp onun altında yazılması iyi olabilir, yapay zekayla ilgili çok güzel mesajlar var @octinum
"Alfa Romeo 156 Ai " gibi bir başlık olabilir. Zaman zaman bende değişik sorular soruyorum konu altında paylaşırız.

Harika fikir! Konuyu da kirlettim, affola.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

YasinC

  • Membro
  • İleti: 173
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #43 : 25 Eylül 2024, 13:28:39 »
Konu kirlenmiyor ne demek, ilk mesajda da dediğim gibi sohbet ortamı oluşmasıydı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

EmKa

  • Membro
  • İleti: 157
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #44 : 26 Eylül 2024, 16:11:39 »
Yapay zeka bile yıl 2024 olmuş F30 ile 156 arasında seçim yapamıyor, aslında Türkiye'de Alfa piyasası iyi falan diyor “en son umut ölür”e bağlamış. Alfistinin dramını daha nasıl anlatalım :) Konudaki tüm mesajlar bu dramı çok iyi anlatıyor bence. Bizim mesaj yazarak yapay zeka ile dertleşerek harcadığımız vakitte alman severler 1950 modelleri bile restore ediyorlar orijinal parçalarla :)

Yeterince veri sağlarsak belki yapay zeka Stellantis’i Giulia şasisi ve dinamikliği, 156 hislerinde, tepkiselliğinde ve 159 seksiliğinde bir şey üretmeye ikna edebilir :)

Giulia önermemesini ben onun da BMW gibi olmasına bağlamıştım açıkçası. Aklıma gelmedi Alfa "gibi" deyince hariç tutacağı. bir ara tekrar sorayım. Ama Giulia'nın modern D segment premiumlarla mücadele edebilmesi için zaten daha izole olması gerekiyor. Şöyle düşün, bizim o 5000 devir yukarısı dip gazda aldığımız sırta tekme yeme hissi çoğu insan için "bu dandik yea" deme sebebi.

Şahsen hiç Giulia tecrübe etme şansım olmadı maalesef, hem 156-159 hem Giulia sahibi olmuş forumdaşlardan da detaylı bir karşılaştırma okumak isterim o yüzden. Giulia ilk çıktığında bana da fazla Alman görünmüştü ama neredeyse tüm testlerin, ki özellikle bazı yabancı kanalların, Giulia için yorumu çocukluğumdaki Alfa Romeo merakını ve heyecanını uyandırıyor bende. 156 sahibiyken "muhabbeti çok iyi" ama güçlü olmayan şasiden, 159 sahibiyken ön çeker ve çok ağır olmasından, hatta biraz da sunulan motor kombinasyonlarından şikayet etmiştim. Sesi ve çok devir sevmeyen karakterli motorlarını saymazsak Giulia neredeyse hepsinin çözülüp modernize edilmiş hali gibi kağıt üstünde ve daha önemlisi 10-15 yıl sonra hala gündelik kullanılabilir olma ihtimali olan son keyifli Alfalardan.

@Kaan 'ın önceki mesajlarda söylediği şasisi güçlendirilmiş 1.4 TB 156 muhteşem bir "hayal", ama 1.4 TB Giulia gayet olabilirdi. Gerçi Giulietta'ların tam piyasanın ihtiyacı olan ÖTV avantajlı kombinasyonları kullanıcı kitlesinin genişlemesi adına iyi mi oldu kötü mü tartışılır ama en azından 10-15 yıl sonra bol bol Giulia parçası bulabiliyor olurduk diye teselli bulabilirdim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 796
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #45 : 26 Eylül 2024, 16:27:37 »
@EmKa Alman vari söylediklerini neredeyse 10 yıl önce şu alttaki konuda konuşmuşuz Giulia için. Ama nasıl olduysa tüm alfistiler sonradan da olsa aşık oldu arabaya :) Tabii hala içerde de benzerlikler olduğunu düşünüyorum ama neyse  :lol:

https://www.alfistiturkey.net/forum/alfa-romeo-haber/159-a-veda-giulia-ya-merhaba/msg361496/#msg361496
1 hayal
5 duyu
6.his

EmKa

  • Membro
  • İleti: 157
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #46 : 26 Eylül 2024, 17:09:24 »
@EmKa Alman vari söylediklerini neredeyse 10 yıl önce şu alttaki konuda konuşmuşuz Giulia için. Ama nasıl olduysa tüm alfistiler sonradan da olsa aşık oldu arabaya :) Tabii hala içerde de benzerlikler olduğunu düşünüyorum ama neyse  :lol:

https://www.alfistiturkey.net/forum/alfa-romeo-haber/159-a-veda-giulia-ya-merhaba/msg361496/#msg361496

Birazını okudum üzüldüm, gerçekten aynı şeyler konuşulmuş 1.4 TB Giulia'ya kadar :) Bana özellikle orta konsolu BMW'leri andırmıştı, ön konsol 156-159'dan sonra yeterince şöföre özel bir kokpit gibi gelmemişti ama dış tasarımında başka esintiler görsem de garipsememiştim çok sevmiştim. Hala ilk halinin makyajlısından daha güzel olduğunu düşünüyorum, param olsa 2 tane alır birini salona koyar TV niyetine izlerim :) Ama hayali Alfa Romeo'mu yaratacak olsam 159 tasarımında yaratırdım.

En önemli fark, o zamanlar o tarihten 10-15 yıl sonra tüm piyasanın önce suvcuklara, sonra da elektrikliye döneceğini hiç düşünmediğimizden rahat rahat bir şeyleri beğenmeme lüksümüz var gibi yorum yapıyorduk ki sonraki nesil sedan daha güzel olsun, coupesi gelsin. Şimdi; sonraki neslin bir daha hiç olamayabileceği ciddi bir ihtimal olarak karşımızda, 3-5 benzerlik hatta ortak parçalar en umursanmaz detaylar oldu ama maalesef o zaman da istenilen bu hem satın alma hem yürütme maliyeti çok daha mantığa ve piyasaya uygun kombinasyonların hiç gelmemiş olması yüzünden bugün bu dramı bu kadar şiddetli yaşıyoruz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

YasinC

  • Membro
  • İleti: 173
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #47 : 16 Kasım 2024, 00:17:43 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

YasinC

  • Membro
  • İleti: 173
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #48 : 03 Mart 2025, 22:01:16 »
Tilkinin dönüp dolaşağı yer kürkçü dükkanıymış  :)

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.357
    • Çevrimdışı
Ynt: Bir Alfisti'nin Dramı
« #49 : 04 Mart 2025, 08:14:24 »
 :alkis: :alkis: :alkis: :nazar:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
106 Yanıt
3622 Gösterim
Son İleti 17 Ekim 2006, 14:31:21
Gönderen: BARLAS
7 Yanıt
1747 Gösterim
Son İleti 02 Ekim 2014, 19:17:55
Gönderen: Gouki
30 Yanıt
2157 Gösterim
Son İleti 22 Mayıs 2016, 22:41:12
Gönderen: EqunoX
41 Yanıt
3114 Gösterim
Son İleti 09 Mayıs 2015, 20:26:49
Gönderen: Recep Küçük
15 Yanıt
1990 Gösterim
Son İleti 26 Haziran 2024, 15:28:57
Gönderen: murat

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal