Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi  (Okunma sayısı 583 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Dün bir gün boyunca yeni GT'yi büyük bir keyif ile (gerçekten çok büyük bir keyif idi) kullanma fırsatım oldu. Bu keyfi tatmak için Distinctive donanımında spor deri döşemeli bir JTS emrime amade idi. Arabanın dış görünüşü ile  ilgili çok fazla kelime kullanmayacağım. Çünkü kimisinin hoşuna giderken kimisinin hoşuna gitmiyor. Beni ise alıp götüren bir tasarıma sahip.

Arabaya oturduğumda bende oluşan ilk izlenim; arabanın kalitesinde sahip olduğum 2003 156 SW'ye göre gözle görülür bir artış var. Hiç bir şey gevşek değil, her şey çok iyi bir işçilikle yerine oturtulmuş. Bu durum kötü yollardan bile geçerken kendini ıspatlıyor; hiç bir yerden tıkırtı sesi gelmiyor. "Premium Kalitesi"'ne (Alman Dergileri'nin tanımlaması ile) sahip olduğu söylenen Audi'ye göre GT, oldukça iyi bir izlenim yaratıyor bende. Çevremde tanıdıklarımın sahip oldukları A3 ve A4'ün çeşitli modelleri ile gerçekten bir fark göremedim.

Ve arabanın bagajı: Devasa  

Ama en önemli olan sürüş izlenimleridir; içine oturur oturmaz kesinlikle tekrar çıkılmak istenmiyor. Dar kesimli GT'de insan kendini çok rahat hissediyor. Koltuklar çok iyi bir kesime sahip ve yanal tutuşu ise olağanüstü. Göstergeler güzel yapımış ama sanki 156'nın klima kontrol dügmeleri bir tutam daha güzel gibi, bu ama sadece bir ayrıntıdır. Bunun yerine ama metal görünümlü bir vites topuzu ile ödüllendiriliyoruz. Ve GT yazısı işlenmiş küllük bile tasarım ödülünü hak ediyor.  


Alfa Romeo GT 3.7 Super Autodelta


Bu kadar çok pozitif özelliğe nazaran motor bence bunlara ayak uydurmakta biraz zorlanıyor. Devir saatinin bodrum katında bana biraz çiğ bir his veriyor olsa da 5000 Giri'den itibaren başlayan ve 7000 Giri'de son bulan performans artışı yanımda oturan kız arkadaşımın yüzündeki gülümsemenin kalıcı olmasını sağladı. Performans gerçekten çok iyi ama insan GT'de biraz daha "fazlasını" bekliyor. İnsan bu arabayı çok hızlı bir şeklilde kullanmak istiyor ama benim gözümde 2.0 JTS motoru bunu tam olarak başaramıyor. Benim 1.9 JTD 16V bariz bir şekilde daha fazla baskı üretiyor. V6 motor aslında GT'de JTS'ye nazaran daha uygun bir duruş sağlayacaktır ki tekrar etmem gerekirse JTS de çok iyi bir motor, ama yine de GT'nin bana hissettirdiği duygular ile örtüşmüyor.

Yine de devirli kullanıldığında (bunu yaparken Yol Bigisayarı'nda Tüketim Değeri'nin açık  olmaması gerekiyor ) 4 silindirli motor ile karayollarında çok hızlı bir şekilde seyahat edilebiliyor ve insan tüm düzlüklerden bir viraj kombinasyonu yaratmak istiyor. Araba kesinlikle yol üzerine çok tok bir şekilde oturuyor. Buna göre GT'ye bu başarısından dolayı teşekkür etmek istiyorum. Sert ama rahatsız değil ve yine de virajlarda araba yana yatmayı istemeyen bir karakter sergilemekte, virajlarda o kadar yüksek bir performans sergiliyor ki (kendimi tekrarlıyorum ama bu gerçekten çok büyük ibr zevk) düzlükler insana bir günah gibi geliyor. Bu araba insanı bağımlı yapıyor ve kesinlikle yeni başlayanların eline geçmemesi gerekiyor, çünkü insan bu araba ile savaşıyor ve bir sonraki viraja kesinlikle daha yüksek bir hız ile girmeyi hedefliyor. GT, kullanıcısının Karayolları Trafik Kanunu (almanca karşılığı StVO) ile muhalefete düşmesini çok çabuk sağlayabilir. Bizim Karayollarımız'daki virajlar (Almanya'dan bahsediliyor), çok dar olanlarını da kast ediyorum,  100 km/s ile geçilirken GT için sadece bir ısınma idmanı kıvamında geçiliyor. Araba rutin bir şekilde sanki sürücüsüne şu sözleri fısıldıyor; "biraz daha istiyorum". Eğlence Faktörü "Yıldızlı Pek İyi".

Bu araba benim için sadece tadından bir vazgeçilmeyecek bir tatlı değil, bu araba bir "Hit". GT, konfor ve seyir dinamiğini birleştirmiş bir sporcu olmanın yanında seyahat ve alışverişe de uygun kocaman bir bagaj ile (ki bunu bir (Alfa) Copué'den kim beklerdi ki) bizi kendine hayran bırakabiliyor. Eğer şu anda yeni bir araba tercihi yapabiliyor olsaydım, seçimim belirlenmiş olurdu. Bunun yanında arabayı geri vermekte gerçekten çok zorlandım, ama bir boğanın gücüne sahip kendi JTD 16V'im de beni kendi yoluna sokmayı çok kolay bir şekilde başardı.

Cuore Sportivo! Alfa bu işi hala becerebiliyor.

Kaynak: 01/05/2005 tarihinde '03 bir 156 SW JTD 16V sürücüsünün yapmış olduğu bir günlük deneyim.

Edited by - agucba on 11/10/2007  18:09:45
« Son Düzenleme: 17 Ekim 2007, 12:16:42 Gönderen: GONENC »

///////////////

yigit9562

  • Ziyaretçi
156mdan sonra almayı planladıgım hedefledigim istedigim cok istedigim bi araç gt.simsiyah 18jantlı birde 1.9jtdm motorla olursa tadından yenmez die dusunuyorum her ne kadar 7000devre dogru olan sprint başımı döndürecek olsada ekonomıde şart diyorum ve dizel gt daha ii olur die dusunuyorumm..
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2007, 18:49:47 Gönderen: yigit9562 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sportivo

  • Membro
  • İleti: 1.726
    • Çevrimdışı
Elbette nefis bir araba, benim gözümde tek bir eksiği var o da 147 ile aynı konsola sahip olması. Bu konsol yine de kötü durmamasına rağmen GT gibi ayrıcalıklı bir aracın kötü bile duracak olsa 147'den farklı bir konsolu olması gerekirdi.
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2007, 19:15:51 Gönderen: Sportivo »
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

babi

  • Membro
  • İleti: 2.172
    • Çevrimdışı
GT yi kim istemezki.serkan yazıyı ilk okumaya başladığımda allah allah serkan nerden gt buldu bütün gün test sürüşü yaptı diyordumki tercüme olduğunu farkettim çok güzel izlenimler
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2007, 19:17:19 Gönderen: babi »
Hakan Senyıl
Giulietta 1.4 TB
159 1.9 JTD SW
156 2.0 SW.SS
156 1.6 TS

n/a

  • Ziyaretçi
gerçekten mükemmel bir yazı ve mükemmel bir çeviri ellerine sağlık serkan..Balıkesire gelen test araçlarında 2.0jts ve 3.2 v6 ,ayrıca suadiyede de q2 jtdm GT 'yi kullandım...Her motor versyonu olan modeli de mükemmeldi...Fazla kilometre yapan arkadaşlar için jtdm gerçekten çok güzel bir seçenek, gidişi ile yol tutuşu ile mükemmel...Fakat her dizel araçta olduğu gibi devirlerin erken bitmesi benzinli araç kullananlar için hayal kırıklığı ama turbo devreye girdiğindeki torku dehşet...3.2 V6 seçeneği gerçekten çok çok fazla bir araç...Gücünü yola çok iyi yansıtıyor ve bu gücü kullanıcısına çok iyi hissettirmeyi mükemmel bir biçimde beceriyor...Ben şahsen en çok 2.0 jts modelini beğendim gerçekten yeteri kadar performans ve hissini sürücüsüne yeteri kadar yansıtabiliyor...Aracın tek kapı olmasına rağmen bagaj hacmi gerçekten yeteri seviyelerde...Benim en çok şaşırdığım yönü ise aracın arka diz mesafesi tek kapı bir araca göre mükemmel seviyede..nerede ise 156 ile aynı gibi..Bana göre tek eksik tarafı arkadaşlarında bahsettiği üzere konsolunun 147 ile aynı olması...Çözümse basit... :) Double din bir teyp almak,site üyelerimizden akın arkadaşımızın aracına uyguladığı gibi..şahsen ben çok beğendim...Birde klima ve havalandırmala butonları 156 'lardaki gibi elektronik ekranlı olsa çok çok daha hoş olurdu...Vites topuzu ve küllük gerçekten çok şık ayrıntılar...Şahsen 156 'dan sonra tercih edilebilecek en mantıklı model Gt gibi görünüyor... :)
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2007, 20:39:40 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Serkan,sen zaten bu GT ye hasta olmuştun.Epeydir bahsediyodun...Bir de bizim bir kullanma fırsatımız olsa,ahhhh ah!!!
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2007, 22:16:29 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Ben resimdekinden istiyorum
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2007, 22:21:09 Gönderen: agucba »

///////////////

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Nedemek hemen ısmarlıyorum yeterki sen iste
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2007, 23:33:18 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

selim

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
Bence gt harika bir tasraıma sahip,ancak o çizgiler kesinlikle en az 200 beygirlik bir v6 ile desteklenmeli.
166 ve gtv deki gibi 2.0 turbo versiyonunu yaparlarsa Türkiye'de çok satılır,en azından alfa tukunları için tercihe şayan bir alfa olur.Aksi takdirde vergi dezajantajı yönünden 3.2 makineleri satışı bir elin parmağını geçmez.Ama kesinlike bir 3.2 v6 sesi gibisi yok.
Dizel bence bu güzel alfa ya hiç yakışmıyor.
« Son Düzenleme: 12 Ekim 2007, 00:09:29 Gönderen: selim »
156 1.6 t.s      
Gtv 2.0 V6 tb  
166 Super V6 tb
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
147 1.6 t.s (Güncel)

t_e_m

  • Membro
  • İleti: 724
    • Çevrimdışı
sen git arabayı bertone ile beraber tasarla, çok fazla benzeri olmayan güzel bir coupe dizaynı yarat, sonra da git arabanın içini 147 ile aynı yap.. şaka gibi şaka!

tamam 147'nin iç mekanı kötü değil ama yani olacak iş değil, anladık maliyet zart zurt ama gerçekten imkanım olsa gt almamak için tek nedenim bu olurdu. bunun dışında herşey süper arabada.

« Son Düzenleme: 12 Ekim 2007, 14:14:07 Gönderen: t_e_m »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #10 : 12 Ekim 2007, 15:19:18 »
Ön konsolun 147 ile aynı olması çok büyük bir problem mi?
« Son Düzenleme: 12 Ekim 2007, 15:19:18 Gönderen: agucba »

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #11 : 12 Ekim 2007, 18:21:24 »
quote:

Ön konsolun 147 ile aynı olması çok büyük bir problem mi?



Navigasyon ekranlısını test etmiştik vaktiyle Sercan'la birlikte. Ve o ekran olunca hiç te kendinizi 147'nin içindeymiş gibi hisstemiyordunuz merak etmeyin :)
« Son Düzenleme: 12 Ekim 2007, 18:21:24 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #12 : 13 Ekim 2007, 02:01:29 »
quote:

Ön konsolun 147 ile aynı olması çok büyük bir problem mi?



benim için buyk bir problem. kesinlikle daha farklı olmalıydı.
herkezin fikri ayrı olabilir tabi ki 147 nin iç mekanı kesinlikle kotu degil ama GT ye daha spor ve yeni bir kokpit yakısırdı... en azından bardak tutucu yerine, kokpitin ustunde 3'lu gosterge grubu cok daha iyi olurdu navigasyonlu gercekten guzel ama ona soz yok!
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2007, 02:01:29 Gönderen: ATA »
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

t_e_m

  • Membro
  • İleti: 724
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #13 : 13 Ekim 2007, 13:50:09 »
quote:

Ön konsolun 147 ile aynı olması çok büyük bir problem mi?



evet bence bu durum çok büyük problem. Alfa, 156 platformunda oldukça iddialı bir coupe'ye imza atıyor ve ürün gamındaki giriş modelinin kokpitini kullanıyor. bence bu bir problem.

küllüğün üzerine gt yazmakla bu iş çözülmüyor ne yazık ki. daha iyi bir yol bulunmalıydı kanaatimce. tüm kokpit maliyet kaygılarıyla değiştirilemiyorsa en azından bmw'nin ya da audi'nin yaptığı gibi çok benzer kokpitler başarılı ve belirgin detaylarla ayrılabilirdi.

« Son Düzenleme: 13 Ekim 2007, 13:50:09 Gönderen: t_e_m »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #14 : 13 Ekim 2007, 16:51:21 »
Evet bencede farklı bir kokpit olabilirdi.Mesela 156 ile 166 karışımı bişey olabilirdi.
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2007, 16:51:21 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #15 : 14 Ekim 2007, 22:14:46 »
3 Serisi ile 3 serisi Coupé'nin içi aynı, Audi A4 ile A4 Cabrio'nun içi aynı, C Serisi ile CLK'nın içi nerede ise aynı. O zaman sorun olmuyor da Alfa yapınca niye sorun oluyor?
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2007, 22:14:46 Gönderen: agucba »

///////////////

t_e_m

  • Membro
  • İleti: 724
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #16 : 14 Ekim 2007, 22:26:18 »
quote:

3 Serisi ile 3 serisi Coupé'nin içi aynı, Audi A4 ile A4 Cabrio'nun içi aynı, C Serisi ile CLK'nın içi nerede ise aynı. O zaman sorun olmuyor da Alfa yapınca niye sorun oluyor?



a4 cabrio güzel bir örnek bu duruma, içi tam anlamıyla aynı değil. adamlar sadece havalandırma ızgaralarını yuvarlak yaparak ve farklı deri kombinasyonları ile havayı çok değiştirmişler.
3 serisi sedan ve coupe'nin aynı iç mekana sahip olması da çok doğal, sonuçta adı üzerinde 3 serisi coupe, 3 serisi sedanın coupesi, yani bire bir aynı araç.

ancak gt ile 147 ne alaka? bu durum 1 serisi ile 3 serisi coupe'nin aynı iç mekana sahip olması gibi bir durum. illa ortak kokpit kullanılacaksa en azından 156 kokpiti kullanılmalıymış. Bunlar benim görüşüm, Alfa demek ki aynı fikirde değilmiş zaten, ben düşünsem ne olacak.. sadece bana saçma geldiğini söyleyebilirim.
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2007, 22:26:18 Gönderen: t_e_m »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #17 : 14 Ekim 2007, 23:22:03 »
Güncel modelleri değil, GT'nin piyasaya çıktığı zamanki iç mekanları kast etmiştim.

156'nın iç mekanı kullanılmış olsaydı bu sefer de "niye 156'nın iç mekanı kullanıldı? sorusu sorulurdu.

Neyse, öyle ya da böyle. Ne dersek boş. Mühendisler böylesini daha uygun görmüşler.
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2007, 23:22:03 Gönderen: agucba »

///////////////

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.783
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #18 : 14 Ekim 2007, 23:27:47 »
GT 147 nin coupesi, Brera 159un coupesi. 156 üretimde olmadığı içinde coupesi yok.
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2007, 23:27:47 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #19 : 14 Ekim 2007, 23:40:37 »
quote:

GT 147 nin coupesi, Brera 159un coupesi. 156 üretimde olmadığı içinde coupesi yok.


Olsa çok güzel olur valla...
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2007, 23:40:37 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #20 : 15 Ekim 2007, 00:06:24 »
156 bitti. Finish, Fin, Ende, ... Unutun. 156'nın yerine 159 var. Kral öldü, yaşasın yeni kral.

Edited by - agucba on 15/10/2007  00:06:51
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2007, 00:06:24 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #21 : 15 Ekim 2007, 01:20:09 »
quote:

156 bitti. Finish, Fin, Ende, ... Unutun. 156'nın yerine 159 var. Kral öldü, yaşasın yeni kral.

Edited by - agucba on 15/10/2007  00:06:51




Süpeeer... :))  Forever eski kral... Eski Mısır gibi... Firavunlar her önceki firavunun piramitlerinden, her zaman daha iyilerini daha gösterişlilerini ve daha heybetlilerini yapmışlardır...159 'da aynen o hesap oldu ama,156 herşeyi ile efsane bir alfa romeo modeli olarak tarihe yazıldı... :))
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2007, 01:20:09 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #22 : 15 Ekim 2007, 03:38:37 »
156 kim ne derse desin Alfayı canlandıran model.Yeniden doğuşunu simgeliyor.
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2007, 03:38:37 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sportivo

  • Membro
  • İleti: 1.726
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #23 : 15 Ekim 2007, 11:18:02 »
Ölmeyecek bi model varsa bu 156'dır.
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2007, 11:18:02 Gönderen: Sportivo »
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Bir sürücünün GT ile bir günlük sürüş izlenimi
« #24 : 15 Ekim 2007, 11:25:48 »
Burada bitti diye bahsettiğim artık adı anılmayacak anlamındaki bitti değil. Yanlış anlaşılmasın.
Bitti ile anlatmaya çalıştığım onun yerine çıkan 159'u da 156 gibi sevmemiz gerektiğidir. Ben 145 kullanıyorum ve bence bu model de 156 kadar olmasa da kendi çapında bir üne sahip. Gerçi Alfa'nın tüm modelleri öylşe değil mi?
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2007, 11:25:48 Gönderen: agucba »

///////////////

 

GoogleTagged