Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Boya Bakımı  (Okunma sayısı 2004 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Baskan

  • Membro
  • İleti: 863
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« : 10 Ocak 2011, 14:55:33 »
Arkadaşlar malum bugün ve yarın hava yağmurlu değil, soğuk ama güneşte yerinde..
Bu güzel havada Juli'min boyasına bakım yapayım diyorum.Genelde hep kendim yaparım cila vs işlerini(bu zamana kadar hep kendim yaptım araçlarımda)
Genelde Turtle wax kulanırım ancak sıvı oldukları için cilaların pek ömrü yok.
Sizden ricam hangi marka cila kullanıyorsunuz(Kendi cilasını yapanlar)?
« Son Düzenleme: 11 Nisan 2012, 20:37:25 Gönderen: alpermusa »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #1 : 10 Ocak 2011, 16:19:31 »
Siz katı waxmı kullanmak istiyorsunuz.

Ben aracım beyaz olduğundan turtlewax'ın color magic'in beyazını kullanmıştım, amatör ürün olarak çok memnun kalmıştım. Sıvı idi.
Şimdilerde Poorboys White Diamond alıp denemek istiyorum, nasip olmadı. Baharı bekleyecek.

Birde Meguiar's in mirror glaze m16 katı waxından denedim. Çok memnun kalmadım, zaten artık wax olarak bile satılmıyor sitesinde.

« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 16:19:31 Gönderen: ATA »
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #2 : 10 Ocak 2011, 16:23:00 »
Bu konuda bence www.detailingturkey.net fazlasıyla işinizi görür. Tavsiyem, sadece elinize turtle wax gibi bir wax alıp direk girişmemeniz. Özellikle sıfır araba için pek doğru olmaz. Önce profesyonel ellere bırakıp (meguiar's, Sonax, ziebart, 3m vs.) bundan sonraki uygulamalarınızı detiling'cilerden öğrendiğiniz şekilde devam ettirmeniz. Ben 2000 model aracımda bile hala bu işleri detayıyla öğrenmediğimi düşündüğümden öğrenme sürecimi devam ettiriyorum :) Daha sonra bu işler için en uygun gördüğüm Meguiar's bayisine gidip boya korumamı yaptırıcam, hem de üzerinde çalışacağım zemin kendi hazırladığıma göre çok daha temiz olacak. Sizin 1 kat cila çekeceğiniz yere onlar önce kil, sonra bir kaç kat aşındırıcı, çizik giderici, hare giderici, dolgu+wax, daha sonra bir kaç kat daha wax ve koruyucu+su itici yüzeyler ekliyorlar. Bunlar çok ciddi zaman ve emek gerektiren şeyler ve sizin gibi elle uygulamayacaklar. Makine ile çok daha sağlıklı şekilde uygulayacaklar. Bence bunun karşılığında aldıkları ücret ise çok makul. Kendim böyle bir iş yapsam değerinin daha fazla olduğunu düşünürdüm.

Ama yok illa kendim yapıcam derseniz de, detailingturkey'de bir konu başlığı açın ilgili bir kısıma. Muhtemelen bu dediklerimin benzerini size diyeceklerdir ama belki bir marka önerisinde bulunurlar Turtle wax önermeyeceklerine eminim.
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 16:23:00 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #3 : 10 Ocak 2011, 16:32:11 »
Alakasız belki ama ben bugün 0 km ara alsam orjinal rengiyle aynı folyo ile aracı komple kaplatırdım. Daha sonra çizilme kazınma solma derdi olmaz. Parayı bir kere verir dertsiz binerim kısacası. Çünkü kılcal çizikler taş vurukları gerçekten çok can sıkıyor.
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 16:32:11 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #4 : 10 Ocak 2011, 16:41:34 »
Tolga bey, benim bildiğim folyo boyayı korumuyor, aksine bir çok da zararları var.

Edited by - Tuncay Nergis on 10/01/2011  16:42:35
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 16:41:34 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #5 : 10 Ocak 2011, 16:49:15 »
Korumasa ne olurki sonuçta boya gözükmüyor tek gördüğümüz folyo. Kaptunun ve taponunun her tarafında küçük küçük taş vurukları gördüğüm koyu renk arabalar ve çözümü olmayışı mecburen bunları düşündürüyor.
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 16:49:15 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #6 : 10 Ocak 2011, 16:51:29 »
Folyonun boyaya yararı değil zararaı var. Çoğu bu işi yapan firma boyaya zarar vermiyor desede, metalik boyada verniği söküp aldığını gözümle gördüm.

Ayrıca sıfır bir araçta çizik hare yada boya yüzeyinde kir yok ise sadece boya koruma yeterli diye okumuştum bende.
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 16:51:29 Gönderen: ATA »
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #7 : 10 Ocak 2011, 17:40:09 »
Aracın üzerindeki boya katmanından önce sadece astar var, sonrası clear coat dedikleri bildiğimiz sac. Vernik boyanın üstünde yer alıyor, onun üzerinde bizim wax dediğimiz cilalar ve en üst katmanda da isteğe bağlı su itici özellikleri, UV filtresi falan olan boya koruyucu ürünler.

Yani alttan üste sıralarsak, en alttan itibaren:

Clear Coat
Astar
Boya
Vernik
Wax
Boya koruma ürünleri

Siyah arabalardaki taş izleri beyaz beyaz gözüküyorsa bunlar astara kadar inmiş darbeler demektir. Bazıları saca kadar inip ufak göçükler de oluşturabiliyorlar, biliyoruz. Özellikle yol yapım çalışması olan gidiş-gelişli şehirlerarası yollarda kullananların sık karşılaştığı bir şey. Bu çizikleri-oyukları gidermeden folyo yaptırmak zaten çok daha zararlı, ama bunları yaptırdıktan sorna da folyoyu napayım

Sıfır araçlarda boyanın üzerinde balmumu vs türü şeyler olduğundan önce güzelce kille temizlenip sonrasında boya koruma yapıldığını biliyorum. Tabii aşındırıcılar mümkün olduğunca kullanılmadan, gerekirse dolgu+wax malzemeleri kullanarak (aşındırıcılığı 10 üzerinden 1 ile 0,5 olan malzemeler, en az yani). Daha sonra su itici ve UV filtrele özelliği olan ürünler uygulanabiliyor.

Tabii boyanız da sıfırdan daha güzel gözüküyor, su itici özelliği oluyor, solma ihtimali düşüyor. Tabii beyaz ve gri araçlarda malesef kırmızı ve siyahlar kadar kendini göstermiyor bu uygulamalar

Bazen diyorum keşke biraz daha arayıp kırmızı mı 156 alsaydım diye Ama 52.000de başka nerde 156 bulucaktım diye düşünüyorum, geçiyor
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 17:40:09 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Baskan

  • Membro
  • İleti: 863
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #8 : 10 Ocak 2011, 17:40:58 »
Beyaz Julimizde taş vurukları gördüm dün ufak ufak alttaki tamponun siyah plastiği gözüküyor canım biraz sıkkın.
Ben tam folyo yerine ön tarafa şeffaf koruma folyosu düşünüyorum.
Aynı şekilde folyo kaplamalarda uzun vadeli boyalı saç üzerinde durduğunda;
Boyada solma, vernik atma gibi olumsuzlukları gözümle gördüm..
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 17:40:58 Gönderen: Baskan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Baskan

  • Membro
  • İleti: 863
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #9 : 10 Ocak 2011, 17:48:44 »
quote:

Bu konuda bence www.detailingturkey.net fazlasıyla işinizi görür. Tavsiyem, sadece elinize turtle wax gibi bir wax alıp direk girişmemeniz. Özellikle sıfır araba için pek doğru olmaz. Önce profesyonel ellere bırakıp (meguiar's, Sonax, ziebart, 3m vs.) bundan sonraki uygulamalarınızı detiling'cilerden öğrendiğiniz şekilde devam ettirmeniz. Ben 2000 model aracımda bile hala bu işleri detayıyla öğrenmediğimi düşündüğümden öğrenme sürecimi devam ettiriyorum :) Daha sonra bu işler için en uygun gördüğüm Meguiar's bayisine gidip boya korumamı yaptırıcam, hem de üzerinde çalışacağım zemin kendi hazırladığıma göre çok daha temiz olacak. Sizin 1 kat cila çekeceğiniz yere onlar önce kil, sonra bir kaç kat aşındırıcı, çizik giderici, hare giderici, dolgu+wax, daha sonra bir kaç kat daha wax ve koruyucu+su itici yüzeyler ekliyorlar. Bunlar çok ciddi zaman ve emek gerektiren şeyler ve sizin gibi elle uygulamayacaklar. Makine ile çok daha sağlıklı şekilde uygulayacaklar. Bence bunun karşılığında aldıkları ücret ise çok makul. Kendim böyle bir iş yapsam değerinin daha fazla olduğunu düşünürdüm.

Ama yok illa kendim yapıcam derseniz de, detailingturkey'de bir konu başlığı açın ilgili bir kısıma. Muhtemelen bu dediklerimin benzerini size diyeceklerdir ama belki bir marka önerisinde bulunurlar Turtle wax önermeyeceklerine eminim.



Domain adı bildiğim siteye bağlıymış :) Dediğiniz forumu uzunca süredir takip ederim.Ancak okadar çok bilgi varki insan patlama yaşıyor bazen. O yüzden bukadar çok kararsızım her konuya baktığımda birbirinden güzel parlaklıklar görmüştüm tabi buda kafa karıştırıyor.
Ben sıvı vax yerine katı vax üzerinde yoğunlaştım aklımda Colinite 915 vardı ama onuda bulup temin etmesi gerçekten zor..
Forumda satanlar çıkıyor ama ne varki hep satıldıktan sonra görüyorum konuyu o yüzden işi bilenler havada kapıyor :)
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 17:48:44 Gönderen: Baskan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #10 : 10 Ocak 2011, 17:57:20 »
quote:

quote:

Bu konuda bence www.detailingturkey.net fazlasıyla işinizi görür. Tavsiyem, sadece elinize turtle wax gibi bir wax alıp direk girişmemeniz. Özellikle sıfır araba için pek doğru olmaz. Önce profesyonel ellere bırakıp (meguiar's, Sonax, ziebart, 3m vs.) bundan sonraki uygulamalarınızı detiling'cilerden öğrendiğiniz şekilde devam ettirmeniz. Ben 2000 model aracımda bile hala bu işleri detayıyla öğrenmediğimi düşündüğümden öğrenme sürecimi devam ettiriyorum :) Daha sonra bu işler için en uygun gördüğüm Meguiar's bayisine gidip boya korumamı yaptırıcam, hem de üzerinde çalışacağım zemin kendi hazırladığıma göre çok daha temiz olacak. Sizin 1 kat cila çekeceğiniz yere onlar önce kil, sonra bir kaç kat aşındırıcı, çizik giderici, hare giderici, dolgu+wax, daha sonra bir kaç kat daha wax ve koruyucu+su itici yüzeyler ekliyorlar. Bunlar çok ciddi zaman ve emek gerektiren şeyler ve sizin gibi elle uygulamayacaklar. Makine ile çok daha sağlıklı şekilde uygulayacaklar. Bence bunun karşılığında aldıkları ücret ise çok makul. Kendim böyle bir iş yapsam değerinin daha fazla olduğunu düşünürdüm.

Ama yok illa kendim yapıcam derseniz de, detailingturkey'de bir konu başlığı açın ilgili bir kısıma. Muhtemelen bu dediklerimin benzerini size diyeceklerdir ama belki bir marka önerisinde bulunurlar Turtle wax önermeyeceklerine eminim.



Domain adı bildiğim siteye bağlıymış :) Dediğiniz forumu uzunca süredir takip ederim.Ancak okadar çok bilgi varki insan patlama yaşıyor bazen. O yüzden bukadar çok kararsızım her konuya baktığımda birbirinden güzel parlaklıklar görmüştüm tabi buda kafa karıştırıyor.
Ben sıvı vax yerine katı vax üzerinde yoğunlaştım aklımda Colinite 915 vardı ama onuda bulup temin etmesi gerçekten zor..
Forumda satanlar çıkıyor ama ne varki hep satıldıktan sonra görüyorum konuyu o yüzden işi bilenler havada kapıyor :)



Collinite 915 wax değil aslında, sealant diye geçiyor. Yani sentetik, waxlar gibi doğal değil. Sentetik olması dezavantaj değil, aksine daha uzun süre dayanır, daha "fabrikasyon" bir görüntü oluşturur, üzerine wax da atabilirsiniz. Ama wax üzerine sealant tavsiye edilmiyor wax'ın kalıcılık süresi daha az olduğu için.

Ayrıca Collinite 915 katı bir sealant. yani uygulanması zordur. Makinesiz istediğiniz sonuçları alacağınızı sanmıyorum. Tabii ki fark eder ama bu malzemenin mümkün olduğunca ince sürülmesi gerekiyor ve bu en iyi makineyle mümkün oluyor.

Ben de bahsettiğiniz gibi o forumu uzun zamandır takip ediyorum, ama sistematik bir şekilde düşünmezseniz o kadar çok şeyden bahsediliyor ki kafa karışıklığı olmaması imkansız İnsanın kafasında sürekli soru işaretleri kalıyor. Acaba bunun üstüne bu uygulanır mı, acaba hangi ürün makineyle, hangisi elle uygulanmalı, işlem sıraları ne olmalı, hangi tür yardımcı malzemeler kullanılmalı (mf bezler, uygulama pedleri, eldivenler, konsantre ürünlerin karışım oranları, katı-sıvı wax-sealant'lar vs vs.)

Bu yüzden önce temel şeyleri öğrenip, bilgi seviyeniz yeterli olduktan sonra aracınızı profesyonel ellere teslim edip ilk uygulamayı yaptırıp, daha sonrasında ister kendiniz, isterseniz yine aynı uygulama merkezlerinde ordaki çalışanların başında durup komut vererek devam edebilirsiniz. Ben hala ilk uygulamayı bile yaptırmadım. Bir kaç aydır öğreniyorum. Önce kobay olarak arkadaşlara denettiriyorum İkna aşaması biraz zor oluyor ama kendi arabam üzerinde deneyip yap-boz haline getiremem
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 17:57:20 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #11 : 10 Ocak 2011, 20:02:00 »
Kaputta bir sürü beyaz nokta şeklinde taş vuruğuna sahip bir arkadaşım siyah civic'in ön kaputunu siyah folyo yaptırdı. Bir seneyi aşkındır kullanıyor ama tek bir nokta şeklinde bile hata gözükmüyor. Ben bu folyo malzemesinin taş çarpmalarına karşı dayanıklı olduğunu düşünüyorum.
Ben 14 ay siyah 156 kullandım neredeyse her ay ön tampon yada kaputaa yeni bir sürü beyaz nokta görüyordum. Tabi bu folyo'nun üzerinde kılcal çiziklerde oluşmuyor bu açıdan da bence çok iyi. Altta kalan boyada açıkçası benim umrumda değil. Kişiden kişiye değişir tabiki bu durum.
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 20:02:00 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #12 : 10 Ocak 2011, 20:37:31 »
Altta kalan boya umrunuzda değilse sorun yok zaten
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 20:37:31 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #13 : 10 Ocak 2011, 20:43:22 »
Sonuçta benim gördüğüm üstteki. Ben onu kusursuz görmek isterim
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 20:43:22 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #14 : 10 Ocak 2011, 21:17:43 »


Benim derdim bu görüntüyü yakalayabilmek.

Folyoda bu imkansız.
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 21:17:43 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Baskan

  • Membro
  • İleti: 863
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #15 : 10 Ocak 2011, 21:20:09 »
Cilalı şampuan + Meguiar's ntx + collinite 915 denklemini kurdum aklımdaki uygulama sıralaması bu şekilde.
Ne dersiniz resimdeki efekti yakalayabilirmiyim
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 21:20:09 Gönderen: Baskan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #16 : 10 Ocak 2011, 22:30:05 »
Renge bağlı olarak olabilir de olmayabilir de. Alfanız benimki gibi griyse bu kadar beklemeyin, ama siyahsa yansıma çok kuvvetli olur.

Uygulama Şampuan+Collinite+NXT şeklinde olmalı. Collinite wax değil sealant olduğundan daha alt katmana uygulamanız gerekir. Tabi yukarıda bahsettiğimiz gibi önce kil ile girişilmesi daha iyi olur, çünkü yeni boyalarda o hafif mat gösteren şey boya üzerindeki balmumu benzeri maddeymiş. Bunun gibi şeyleri gidermek için kil uygulanması gerekiyormuş (detailingturkey gibi sitelerde öğrendiklerim bunlar [Meguiars UK, detailingworld UK vs])

Ben dediğim gibi hala öğreniyorum, kendi aracımda bu dediklerimi uygulamadım bile İlk uygulamayı da kendiniz yapmanızı önermem. Yani ben öyle yapmıycam en azından. Başında durun, yapılırken izleyin bence.

Broadway'im falan olsa düşünmez kendim girişirdim belki ama, benim aracım değerli Zamanla bu ingiliz sitelerindeki elemanlar gibi yavaş yavaş gerekli malzemeleri toplayıp kendi bakımımı kendim yaparım. Hem çok güzel bi hobi bence.
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2011, 22:30:05 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #17 : 11 Ocak 2011, 01:18:18 »
quote:
Hem çok güzel bi hobi bence.


Bir süre sonra sıyırabiliyorsun Ben en son  minibüsünü kuru bezle silen dolmuşçuya bakarken huzursuz oluyordum Şimdilerde benim boyanın kötüleşmesiyle biraz toparladım

Edited by - ATA on 11/01/2011  01:18:42
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2011, 01:18:18 Gönderen: ATA »
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #18 : 11 Ocak 2011, 02:08:03 »
Ben de hastalık seviyesine gelmeden yeterli bilgiyi toplayıp uygulamaları başkasına yaptırırken izlemeyi düşünüyorum. Sigarayı bırakmasaydım uygulama yapılırken arabanın yanına tabure çekip, bacak bacak üstüne atıp, bi de sigara yakıp her yapılan işe karışırdım ne güzel

Şaka tabi.

İlk uygulamayı başkasına yaptırırım, gerisini maddi duruma göre, yaz-kış başlangıçlarında yaparım o kadar. Zaten gri, ne yapsam gözükmiycek..
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2011, 02:08:03 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Boya Bakımı
« #19 : 11 Ocak 2011, 19:32:48 »
Yok abi öyle düşünme gri güzel parlıyor, gri parlamıyor diyorsan ben napayım

« Son Düzenleme: 11 Ocak 2011, 19:32:48 Gönderen: ATA »
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

jurisgonzo

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #20 : 11 Ocak 2011, 21:38:43 »
Boya koruma hizmeti sunan firmalardan şu ana değin edindiğim bilgiler uyarınca (mutlaka forumda bu konuda daha bilgili bir Alfisti vardır ancak yine de fikirlerimi müssaadesiyle paylaşmak isterim) aşağıdaki prensipler bir kaç küçük farkla tüm koruma hizmeti satan veya öneren firmalar için geçerli olduğu kanaatindeyim:

1. Su zımparası olarak tabir edilen ince zımpara ile en üst katman boyanın veya wax'ın (Tuncay Bey'in bahsettiği sıfır araç üzerindeki balmumu) alınmak suretiyle mevcut çiziklerin ortadan kaldırıması; ve

2. Aslında teknik olarak, elde edilen çiziksiz boya katmanını korumak maksadıyla üste yerine göre wax/balmumu veya (3M gibi firmaların ürettiği) nano partiküllü özel koruyucu kat atmak.

Sonuçta bu işlem mutlak surette temiz bir ortamda zımpara makinesiyle hassas bir uğraş gerektireceğinden dolayı gerçekten el alışkanlığı olmadıkça değerli araçlarımıza uygulamaktan korkarım.

Buna ek olarak, zımpara işlemininin ne kadar gerekli veya elzem olduğunu da tartışmak lazım. Zira yapılan işlem aslında çizilmemiş kısımlardaki koruyucu boyayı da ortadan kaldırmak.

Eh, bu işlemi uygulamayınca da bakım firmalarının vaadettiği (ve gerçekten genelde de sunduğu) gözalıcı parlaklığı elde etmek de pek mümkün değil.

Karar size kalmış.

Ancak, yine de böyle bir uygulamaya gerek görülüyorsa, ki ben 3M'den menunum, Tuncay Bey'in de söylediği gibi bu konuda uzman bir firmaya yaptırmak da ve mümkünse sigara yakmadan başına oturup hobi maksatlı izlemekte fayda var.

Derim ben ...

« Son Düzenleme: 11 Ocak 2011, 21:38:43 Gönderen: jurisgonzo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Orhan Isvan

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #21 : 11 Ocak 2011, 21:48:04 »
Bu konuda bu kadar araştırma yapmış arkadaşlar olduğuna çok sevindim. İlgiyle okuyorum. Lütfen yazışmaya devam edin.

Tuncay Bey, o görüntü gerçekten muhteşem ve siyah renk hakikaten o görüntü için biçilmiş kaftan ama şayet o fotoğraf Türkiye'de çekilmiş ise daha deklanşöre basıldıktan 2 dakika sonra tozları görmeye başlayabileceğinizi de garanti ederim. Daha az tozlu ülkelerde belki 15 -20 dakika sürebilir. Bu nedenle Sercan kardeşimin önerisi doğrultusunda Meguiars toz püskülü kullanıyorum:

http://www.aracmalzemeleri.com/?urun-30249-Meguiars-Versa-Angle-Duster-Temizlik-Puskulu-851180.html

Bu vesileyle Sercan'a tekrar teşekkürler. Sadece çok temiz ve kuruyken, bastırmadan, sadece tavan kaput ve bagaj üst kısmında ve gayet nazik kullanıyorum. Etkili de oluyor. Boya koruma yaptırdım ama acaba bahsettiğiniz muhtelif katmanlardan birine zararı da olabilir mi? Veya bu püskül nedeniyle almam gereken ilave önlem(ler) var mı?

Siyah renk fotojenik ama toz açısından da püsküllü bela.
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2011, 21:48:04 Gönderen: Orhan Isvan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #22 : 12 Ocak 2011, 00:33:51 »
Açıkçası bildiğim kadarıyla yeni koruma yapılmış aracın toz tutması normal bir araca göre çok daha az oluyor. Yani daha yavaş kirleniyor. Ama bu işlem bir kere yaptırıldıktan sonra o katmanlar ömür boyu kalmıyor tabii. Kullanılan ürünlerin cinsine, arabanın nereye park edildiğine (kapalı garaj, ağaç altı, güneş, yağmur altı, bol tozlu yerler vs.) göre bu katmanların ömrü de azalıp çoğalabiliyor. İki koruma arası geçen süre maksimum 6 ay olarak öneriliyor (çoğu wax 3-4 ay). Bu süre bittikten sonra boya üzerinde yine değişik pislikler, zift, yapışkan şeyler kaldığı için kil uygulanıyor. Bu dediğim pislikleri görmeseniz de uygulanacak zeminin pürüzsüz olduğuna emin olmak için kil mutlaka uygulanıyor. Ondan sonra boyanın durumuna göre, çiziklere ve harelenmelere göre yeni işlem uygulanıyor aşama aşama. Tabii bu süre içinde aracınızın koruma katmanını korumak ve tazelemek amaçlı "Ultimate Quick Detailer" gibi hızlı kullanılabilen ve kullananların gayet etkili olduğunu söylediği fısfıslar var. Özellikle araç yeni yıkandıktan sonra ve yağmurdan sonra bunu uygulayarak korumanın süresi artılıyor ve su iticiliği korunuyor.

Linkini verdiğiniz ürün benim gördüğüm kadarıyla detiling'cilerin "çeyiz" tabir ettiği temizlik ürünleri koleksiyonlarında pek sık kullanılan bir şey değil. Meguiar's videolarını izlemiştim, ama fiyatını çok yüksek bulduğumdan pek araştırmaya bile gerek duymadım Hatta Meg'in en pahalı ürünü sanırım.

Benim almayı düşündüğüm çeyiz listemde şunlar var:

- Meguiar's NXT Tech Wax 2.0 (bu var, adı üstünde wax)
- Ultimate Quick Detailer (koruma işleminin süresini uzatmak için. Sık kullanılan bir şey. 2 şişe almayı düşünüyorum)
- Endurance High Gloss (Lastik parlatmak için)
- 5-6 tane mikro fiber bez (bunlardan da aldım, her uygulama için ayrı ayrı)
Başlangıç için bunlar bana yeterli :)

Siyahta toz kesinlikle daha çok gözüküyor, bu konuda haklısınız. Bu arada bu dediklerimin çoğunluğunu henüz kendi aracımda uygulama fırsatım olmadı. Dediğim gibi henüz öğrenme ve araştırma aşamasındayım. İlk uygulamamı kış bitiminde profesyonel ellere yaptırtacağım. Ondan sonra yaz girişinde de kendim ufak bir şeyler yaparım herhalde. Bu yüzden burada yazdığım her cümlenin sonuna -mış -muş ekleyerek okursanız sanırım daha iyi olur Yanlış bilgi vermiyorum tabii ki, sadece uygulama konusunda tecrübe edemedim henüz. Murat bey (dentist) daha iyi olduğunda o da bilgilerini paylaşır diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 12 Ocak 2011, 00:33:51 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #23 : 12 Ocak 2011, 01:07:13 »
quote:

Bu konuda bu kadar araştırma yapmış arkadaşlar olduğuna çok sevindim. İlgiyle okuyorum. Lütfen yazışmaya devam edin.

Tuncay Bey, o görüntü gerçekten muhteşem ve siyah renk hakikaten o görüntü için biçilmiş kaftan ama şayet o fotoğraf Türkiye'de çekilmiş ise daha deklanşöre basıldıktan 2 dakika sonra tozları görmeye başlayabileceğinizi de garanti ederim. Daha az tozlu ülkelerde belki 15 -20 dakika sürebilir.



Uygulayan kişinin dediğine göre bu video uygulamanın ertesi günü çekilmiş:

http://www.dailymotion.com/video/xczty6_uygulama
« Son Düzenleme: 12 Ocak 2011, 01:07:13 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Boya Bakımı
« #24 : 12 Ocak 2011, 01:36:14 »
quote:

Boya koruma hizmeti sunan firmalardan şu ana değin edindiğim bilgiler uyarınca (mutlaka forumda bu konuda daha bilgili bir Alfisti vardır ancak yine de fikirlerimi müssaadesiyle paylaşmak isterim) aşağıdaki prensipler bir kaç küçük farkla tüm koruma hizmeti satan veya öneren firmalar için geçerli olduğu kanaatindeyim:

1. Su zımparası olarak tabir edilen ince zımpara ile en üst katman boyanın veya wax'ın (Tuncay Bey'in bahsettiği sıfır araç üzerindeki balmumu) alınmak suretiyle mevcut çiziklerin ortadan kaldırıması; ve

2. Aslında teknik olarak, elde edilen çiziksiz boya katmanını korumak maksadıyla üste yerine göre wax/balmumu veya (3M gibi firmaların ürettiği) nano partiküllü özel koruyucu kat atmak.

Sonuçta bu işlem mutlak surette temiz bir ortamda zımpara makinesiyle hassas bir uğraş gerektireceğinden dolayı gerçekten el alışkanlığı olmadıkça değerli araçlarımıza uygulamaktan korkarım.

Buna ek olarak, zımpara işlemininin ne kadar gerekli veya elzem olduğunu da tartışmak lazım. Zira yapılan işlem aslında çizilmemiş kısımlardaki koruyucu boyayı da ortadan kaldırmak.

Eh, bu işlemi uygulamayınca da bakım firmalarının vaadettiği (ve gerçekten genelde de sunduğu) gözalıcı parlaklığı elde etmek de pek mümkün değil.

Karar size kalmış.

Ancak, yine de böyle bir uygulamaya gerek görülüyorsa, ki ben 3M'den menunum, Tuncay Bey'in de söylediği gibi bu konuda uzman bir firmaya yaptırmak da ve mümkünse sigara yakmadan başına oturup hobi maksatlı izlemekte fayda var.

Derim ben ...



Bu zımpara işi bana pek mantıklı gelmedi. Hele sıfır araç için. Solmuş farlara ve bazı vernik atmış eski boyalara uygulandığını biliyorum ama yeni araçta kulağa çok "korkutucu" geliyor açıkçası.
« Son Düzenleme: 12 Ocak 2011, 01:36:14 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı