Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Eski alfaları değiştirme zamanı mı?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fevkalbeser12

Beyler sanırım 3-4 gün önce, televizyonda araç vergilendirmesi için yeni bir düzen getiriliyormuş haberini izledim. Haberde böyle diyordu avrupa birliği uyum sürecinde araçlardaki vergilendirme artık şöyle olucak eski araçtan daha fazla yeni araçtan daha az vergi alınacak. Bu olayın temelide doğayı kirletmeye karşı bir adım olucakmış. Ha birde dizel arabalardan daha fazla vergi alınacakmış. Şu an üzerine çalışılıyormuş 2014 ten itibaren geçerli olucakmış. Şimdi malum bi çoğumuzun alfası 10 yaşın üzerinde hatta benimki 99 model yakında blu çağına giricek:)sizce bizim araçlar değerinden kaybeder mi? Millet bu işe tam uyanmadan usul usul elimizden çıkarsak mı alfaları modelleri yenilesek?:) ya da bizim araçlar Lpgli diye doğaya tam destek diyip belki bizden vergi almazlar:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Lbe

#1
Az yaksın diye dizel aldık, benzinliyle aynı hesaba gelcek yani giderim..

cem meric

#2
Nerden nasıl şekilde ne için nasıl daha fazla vergi alırız hesaplıyorlar hala,ar-ge kurdular kesin
156 2.5 v6 24v.
BMW 318Tİ.
MİNİ COOPER S R53.
GT Q2 1.9 JTD.
166 3.0 v6 24v.

ku2

#3
İllaki elden çıkarmak gerekecek..çünkü vergilerini artıracaklar...

Avrupa birliği uyum kapmasmında bunu yapıyorlar.. Peki..avrupadaki fiyata arabaya binebiliiyormuyuz..? HAYIR.. İkinci el fiyatları avrupadaki gibimi..? HAYIR..

Yollarımız avrupa gibimi..? HAYIR.
TUVTURK arabanı kontrol eder.. Yollar TUV onaylımı..??
Avrupadaki refah düzeyi, vergi düzenlemesi, kişi başına düşen gelir, maaş sistemi, benim ülkemde de olur.. O zaman ben buna uyum süreci derim..

Gerisi boş.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

ATA

#4
İyi ama dizel araçlar benzinlia araçlara göre daha az çevreyi kirletiyor diye biliyorum. Bu yönde vergi uygulancaksa  kriter co2 salınımına göre olması gerekir.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Keox

#5
şöyle birşey var şuan istanbulda metrobüs çalışması adı altında bitmek bilmiye yol yapım aşaması var ve yapmaktan çok bozuyorlar oda ayrı konu yollar keskin ve köstebek yuvası gibi çukur kaynıyor.
Avrupada böyle yollar olsa vatandaş hemen gider aracıma zarar veriyorsun senin yol yapımın yüzünden diyip tazminat davası açıyor. Biz açmaya kalksak :D birde üstüne borçlu kalırız avrupa uyum süreci sadece birilerinin işine geldiği kadarıyla uyuluyor.

TUV e söylenicek laf yok daha kriterleri düzene girmemiş her sene  farklı bir kural getiriyorlar bizde her sene TUV için o kurallara uymaya çalışıyoruz. Çok saçma net kriterleri olmalı bence ve değişmemeli.

Selim abinin dediği gibi avrupada yaşıyanlar ile bizim gelir düzeyimiz bir değil ama nasıl oluyorsa devletin avrupaya bildirdiği milli gelir 10500 dolar dı Bunlar asgari ücretin ne kadar olduğunu bilmiyorlar sanırım :) ve özel sektörü herkes bilir maaş yüksek sigorta asgari ücrettir. (geneli böyle çalışır) Devlet bakanın teki çıkar derki maaşlara zam yaptık yakıta yapılan zamın o kadar önemi yok avrupada sıfır satılan 30 bin euroluk bir araç ülkemizde 50 bin 55 bin e satılıyor.

Sanırım avrupanın gözünü boyamaya çalışıyoruz bak biz zenginiz sizden daha fazla para harcıyoruz diyorlar.
Allah Sonumuzu Hayır Etsin

Edited by - Keox on 26/03/2012  03:25:29

dnr1

#6
2014 te lpg 4500-benzin 8000, e 99 model 2.0 litrenin 1500tllik vergısı olur bence. ..ha gayret turkiyem az kaldı...ha gayret yasamaya gerek kalmaz sömürgeci devletin karın tokluguna kredilerle yasayan toplum olucaz
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

murat

#7
Hiçbirşey olmaz geçiniz, yapsınlar bakalım Anadolu'da Toros'a binen köylünün intikamı çok acı olur..Sadece şu an PR çalışması yapılıp avrupanın gözü boyanıyor, yürek ister türkiye de bu yoksulluk ve cari açık varken böyle bir hareket yapmak, tez elden iflası getirir
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Alfadanadam

#8
quote:

Hiçbirşey olmaz geçiniz, yapsınlar bakalım Anadolu'da Toros'a binen köylünün intikamı çok acı olur..Sadece şu an PR çalışması yapılıp avrupanın gözü boyanıyor, yürek ister türkiye de bu yoksulluk ve cari açık varken böyle bir hareket yapmak, tez elden iflası getirir



Anadoluyu bilen adamın yorumu doğru valla :)

ku2

#9
Murat..gör bak yaparlar.
Şimdiye kadar kimin gözünün yaşına baktılar..!!

Ha..şu da var.. Şimdi herkes susuyor. Susmayı bırakırsak, köylüsü, kentlisi hep beraber..o zaman bence birşeyler değişir güzel memleketimde.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Gouki

#10
Değiştiricez ama yok ki güncel bir coupe MiTo'dan başka.

Keox

#11
bencede sustuğumuz için böyleyiz ama vatandaşında sabrı elbet bi yerde biticek ben ondan sonrası için korkuyorum :(

Keox

#12
eski araçların vergisini arttırma kararı ve yakıt zamları bence bu yüzden çıkıyor :D

birazda hata bizde aktif satış statüsü vardır en çok satılan ürünü her yeni seride zamlı çıkartırsın ve 1 koyar 10 alırsın biz tüketirsek o fiyatlarda yükselicektir.
biz her 4 senede bir sıfır araç alırsak tabiki eski araçların vergisi yükselicek bazı insanlarda bu durumu lehlerine kullanmaya çalışıyorlar:D

HER 4-5 KİŞİYE BİR TAŞIT

Ekim sonu itibariyle, 2010 yılı başında TÜİK verilerinde yer alan 72 milyon 561 bin 312 kişilik nüfus üzerinden, Türkiye`de yaklaşık olarak her 4-5 kişiye bir motorlu taşıt ve her 10 kişiye de bir otomobil düşüyor.

12 milyon 915 bin 158 kişinin yaşadığı İstanbul`da her 4,6 kişiye bir motorlu kara taşıtı, her 7 kişiye de bir otomobil düşüyor. 4,6 milyon kişinin yaşadığı başkent Ankara`da ise her 3,6 kişiye bir motorlu kara taşıtı ve her 5 kişiye de bir otomobil düşüyor.

naxos

#13
quote:

İllaki elden çıkarmak gerekecek..çünkü vergilerini artıracaklar...

Avrupa birliği uyum kapmasmında bunu yapıyorlar.. Peki..avrupadaki fiyata arabaya binebiliiyormuyuz..? HAYIR.. İkinci el fiyatları avrupadaki gibimi..? HAYIR..

Yollarımız avrupa gibimi..? HAYIR.
TUVTURK arabanı kontrol eder.. Yollar TUV onaylımı..??
Avrupadaki refah düzeyi, vergi düzenlemesi, kişi başına düşen gelir, maaş sistemi, benim ülkemde de olur.. O zaman ben buna uyum süreci derim..

Gerisi boş.


öyle guzel özetlemışsinki



Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

ku2

#14
quote:

quote:

İllaki elden çıkarmak gerekecek..çünkü vergilerini artıracaklar...

Avrupa birliği uyum kapmasmında bunu yapıyorlar.. Peki..avrupadaki fiyata arabaya binebiliiyormuyuz..? HAYIR.. İkinci el fiyatları avrupadaki gibimi..? HAYIR..

Yollarımız avrupa gibimi..? HAYIR.
TUVTURK arabanı kontrol eder.. Yollar TUV onaylımı..??
Avrupadaki refah düzeyi, vergi düzenlemesi, kişi başına düşen gelir, maaş sistemi, benim ülkemde de olur.. O zaman ben buna uyum süreci derim..

Gerisi boş.


öyle guzel özetlemışsinki







Eyvallah Soner.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Sportivo

#15
Türkiye'de 1000 kişiye 92 otomobil düşüyor. Avrupa'da bu 1000 kişiye 450 otomobil. Hal böyle iken daha çoooook tüy kaldırır bu devlet bu kazdan.
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

cem_dogan

#16
adam yapıyor 50 bin ben yapıyorum belki 10 bin bazen yapmıyotrum bile.madem cevre kirletme olayı bu taksuın lar sayac kirlettimiz kadar odeyelim.ampülü calıştırsınlar biraz
alfa sevgisi

kemalkml

#17
eğer eski araçların mtv si yükselirse doğal olarak ikinci el talebi azalacağı için fiyatlar düşer .ama bunun yanında sıfır otomobil alımı kolaylaşmaz ise işler karışır ,ama tahmin ediyorum hurda teşviki vb durumlar söz konusu olacak ve sıfır araç almak kolaylaşacak. avrupada şuanda 8000 euro gibi fiyatlara b segmenti araç almak mümkün. buda demek oluyor ki sıradan vasıfsız sayılabilecek bir elemanın yaklaşık 8-10 aylık maaşı 1 araba ediyor .alım gücü yüksek. ikinci el düşük. 20 yaş üstü alt sınıf bir araba eğer donamsız ise neredeyse hiç para etmiyor yada 200-300 euro gibi komik rakamlara satılıyor ,hele ki bakım ihtiyacı varsa zaten kimse bu araçları yürütmek istemiyor hurdaya gidiyor. türkiye bitmiş vaziyette 80 li model bmw e30 lar ortalama 5000 tl ye satılırken ,avrupada çöp. almanya ikinci el fiyatları için You are not allowed to view links. Register or Login sitesine bakabirsiniz .örnek You are not allowed to view links. Register or Login

Alfadanadam

#18
2. el fiyatlarının avrupa'daki gibi olmasını istemek bence bencillik. Adam sıfırına tonla para versin ama ucuza arabayı kapatatım demek değil mi?
2. el fiyatlarının Avrupa'da düşük olmasının sebebi var. İşçilikler inanılmaz pahalı, vergiler bahsi geçtiği üzere egzoz salınımına göre. Hal böyle olunca da eski arabaya binmek pahalıya geliyor be fiyatlar otomatikman düşüyor.
Türkiye'de işçilikler düşük çünkü işçilere ödenen paralar düşük ve dolayısıyla tamir atölyesinin maliyetleri o oranda düşük. Aynı mantıkla yetkili servislerin yüksek fiyatla çalışmasının açıklaması da burada gizli. Gerçi pahalı fiyat ile fahiş fiyatı birbirine karıştırıyorlar ayrı.
Neyse, konudan sapmadan; bu bahsedilenler elbet olacak ama hemen şimdi değil. Herşey aşama aşama, yedire yedire .

Anıl

#19
Bence bu iş bira zor, olsa da acayip rakamlar olacağını zannetmiyorum...Hatırlarsınız, yakın zamanda otobüs ve kamyonlarda eskileri piyasadan çekmeye çalıştılar,teşfik,indirim vs yaptılar ama ben her sabah onlarca döküntü fabrika servisi arasında sis bulutu içerisinde gidiyorum,sanki bu araçlar kömürşe çalışıyor bu nasıl bir egzos dumanıdır...Sonrada açıklama yaparlar, eski araçlar doğayı kirletiyor vs vs bir eksiğimiz buydu zaten,herbiri onlarca araca bedel karbon salınımı yapan bu döküntüleri geçinde, şehrin göbeğindeki filtresi bile olmayan fabrikalar,sanayi siteleri vs ne olacak onlar etrafa gül suyumu saçıyor...Herşey göz boyama,siyasetin bol olduğu bir kurumda çalışıyorum ama bu işlerin içinde olduğumdan yapılan uygulamaların %95'inin görüntü olsun diye yapıldığını sürekli görüyorum,birisi gider başkası gelir ama şu zamanda kim gelirse gelsin değişen hiçbirşey olmayacak bana göre...(Bu arada EU'da düzenleme böyleymiş vs vs demeç veriyor bakanlık,peki o zaman böyleyse LPG'li araçlarda vergi indirimi yapılsında göreyim,imkansız!Çünkü bakanımız bir açıklama yaptı,LPG olayında da düzenlemeye gidecez ama nasıl; şöyle bir açıklama geldi,bildiğiniz gibi araçlarda kullamılan LPG fiyatına müdehale zor oluyor,çünkü işin ucu mutfaktaki tüpe de yansıyor, bu ikisini birbirinden ayıracaz. Yakın zamanda otogazda da oynama yapacaklar çünkü,milyonlarca araç bu tarafa kaydı ve hükümet buradaki deliğin daha da büyümesini istemiyor,yani buraya da zam,vergi vs ile bir yama yapılacak.)

Edited by - Anıl on 27/03/2012  01:05:25
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

naxos

#20
Ülkemizde yapılan yapılmaya calışan hiçbir adımın ,halkımızın iyiliği ve refağı için yapılmadıgını bilakis her dönemın kendı yandaşlarının cebını doldurma manevraları olarak görüyorum.
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

Keox

#21
quote:

Bence bu iş bira zor, olsa da acayip rakamlar olacağını zannetmiyorum...Hatırlarsınız, yakın zamanda otobüs ve kamyonlarda eskileri piyasadan çekmeye çalıştılar,teşfik,indirim vs yaptılar ama ben her sabah onlarca döküntü fabrika servisi arasında sis bulutu içerisinde gidiyorum,sanki bu araçlar kömürşe çalışıyor bu nasıl bir egzos dumanıdır...Sonrada açıklama yaparlar, eski araçlar doğayı kirletiyor vs vs bir eksiğimiz buydu zaten,herbiri onlarca araca bedel karbon salınımı yapan bu döküntüleri geçinde, şehrin göbeğindeki filtresi bile olmayan fabrikalar,sanayi siteleri vs ne olacak onlar etrafa gül suyumu saçıyor...Herşey göz boyama,siyasetin bol olduğu bir kurumda çalışıyorum ama bu işlerin içinde olduğumdan yapılan uygulamaların %95'inin görüntü olsun diye yapıldığını sürekli görüyorum,birisi gider başkası gelir ama şu zamanda kim gelirse gelsin değişen hiçbirşey olmayacak bana göre...(Bu arada EU'da düzenleme böyleymiş vs vs demeç veriyor bakanlık,peki o zaman böyleyse LPG'li araçlarda vergi indirimi yapılsında göreyim,imkansız!Çünkü bakanımız bir açıklama yaptı,LPG olayında da düzenlemeye gidecez ama nasıl; şöyle bir açıklama geldi,bildiğiniz gibi araçlarda kullamılan LPG fiyatına müdehale zor oluyor,çünkü işin ucu mutfaktaki tüpe de yansıyor, bu ikisini birbirinden ayıracaz. Yakın zamanda otogazda da oynama yapacaklar çünkü,milyonlarca araç bu tarafa kaydı ve hükümet buradaki deliğin daha da büyümesini istemiyor,yani buraya da zam,vergi vs ile bir yama yapılacak.)

Edited by - Anıl on 27/03/2012  01:05:25



yeni araç aldırma politikası çünki sıfır alınan araçtan hem satan firma hemde devlet yüksek vergi alarak daha fazla kazanma peşinde bence benim 1998 model aracın vergisi ilk 6 aylık 118 tl ödedim
hyundai var 2007 model 380 civarı ödendi çevre sağlığını düşünen yok zaten :D sadece ordan açık bulup hareket ediyorlar.
öncelikle sevgili devlet bakanları ve millet vekillerimizin fabrikalarını da incelemeye alın bakalım onlar ne kadar doğayı kirletiyor ve yok ediyorlar :D

kemalkml

#22
quote:

2. el fiyatlarının avrupa'daki gibi olmasını istemek bence bencillik. Adam sıfırına tonla para versin ama ucuza arabayı kapatatım demek değil mi?
2. el fiyatlarının Avrupa'da düşük olmasının sebebi var. İşçilikler inanılmaz pahalı, vergiler bahsi geçtiği üzere egzoz salınımına göre. Hal böyle olunca da eski arabaya binmek pahalıya geliyor be fiyatlar otomatikman düşüyor.
Türkiye'de işçilikler düşük çünkü işçilere ödenen paralar düşük ve dolayısıyla tamir atölyesinin maliyetleri o oranda düşük. Aynı mantıkla yetkili servislerin yüksek fiyatla çalışmasının açıklaması da burada gizli. Gerçi pahalı fiyat ile fahiş fiyatı birbirine karıştırıyorlar ayrı.
Neyse, konudan sapmadan; bu bahsedilenler elbet olacak ama hemen şimdi değil. Herşey aşama aşama, yedire yedire .

bencillik değil .zaten türkiye'de avrupa kadar düşüş olmaz olamaz çünkü dediğiniz işçilik servis vs. maliyetleri türkiye'de düşük .piyasa bunu göre oluşur. mesela benim tahminim şu an 10000 tl ye satılan 93-95 model bi araç yasa uygulamaya koyulsa 5000-6000 tl civarında olur.bu sadece tahmin tabi.ben şahsım adına söyle söyleyeyim ,şu an kullandığım alfa 156'yı  almadan 1 saat önce başka bir markanın sıfırı  nı almak için gittim ,istediğim motor seçeneği artık satılmadığı için almadım (civic 1.8 hb) sonra alfa'yı gördüm bayıldım :)

Alper

#23
Hocam Civic 1.8 HB benim çok yakın bir arkadaşımda var ve aracı 2009 model sadece 7000 km geçenlerde satıp başka bakalım falan dedi Gui baktık Volvo S60 baktık falan neyse 52 bin TL ye aldığı araca 26 verdiler biride 25 dedi adamı gırtlaklıcaktık neredeyse en fazla 30 olur dediler siz düşünün alfadan daha da çok kaybettiriyor o kasa 1.8 olan modeli.

kemalkml

#24
quote:

Hocam Civic 1.8 HB benim çok yakın bir arkadaşımda var ve aracı 2009 model sadece 7000 km geçenlerde satıp başka bakalım falan dedi Gui baktık Volvo S60 baktık falan neyse 52 bin TL ye aldığı araca 26 verdiler biride 25 dedi adamı gırtlaklıcaktık neredeyse en fazla 30 olur dediler siz düşünün alfadan daha da çok kaybettiriyor o kasa 1.8 olan modeli.

gerçekten kötüymüş :( 26 bin çok hesaplı gitmiş yazık .ben ikinci el olarak baktığımda en düşük 31 liraya bulabilmiştim .zaten bundan sonra da almam ,alfamın momo koltularını bırakıp sıradan bi kumaş koltuğa oturamam . bu koltuk döşeme olayı bende biraz takıntıdır :)