159'u Evo 8 ile takas etme imkanı doğdu.
Ben arabadan pek bir memnunum aslında, hiçbir değiştirme niyeti yok kafamda. Satarsam da Fiesta TDCI alırdım falan diyordum.
Ancak temiz ve güzel bir Evo 8 denk gelince ve takas imkanı doğunca mantık bir kenara gitti, huysuzlanmaya başladım. Araçta sadece remap var, 300 hp'nin üstünde, güzel bir araba, 2005 model.
Konfor ile ilgili pek bir beklentim yok, hatta 159 bana fazla lüks ve konforlu geldi.
Ancak ben bunu alırsam benzin ve bakım konusu biraz sıkıntı olacağı için günlük arabadan ziyade keyif arabası olacak.
Ki zamanı geldiğinde kolayca da satabilmem lazım, 159'da biraz fiyat kırsan 1 haftaya gider, ama 2. el Evo'nun talibini bulman lazım satabilmek için.
Ne dersiniz, 159 ile Evo 8 takas edilir mi?
Git işine be Önder. :)) Uğraşılır mı o arabayla.
Hem artık kemale erecek yaşlara da geliyorsun. Ama bence en önemlisi yenge hanım sana izin verir mi?
Yakıt fiyatlarından bahsederken tutumlu bir dizeli, Evo 8 ile takas etmek.

Her tarafımdan taşacak kadar param olsa, keyif arabası olarak kesinlikle almak isterdim. Ancak ölümlü, orta sınıfa mensup ve evli birisi olarak tercih etmek pek akıllıca değil sanırım.
Ben olsam hiç düşünmezdim 159 a biner olay yerinden uzaklaşırdım hızla

Yani Yanlış anlama Alfa olayından değil Önder, Fluence' im filan da olsa aynısını yapardım
Şeytana uyardım
Adaşım bana dokundurmuş galiba.

Bence de hiç bulaşma derim...
Evo çok hızlı olabilir, peki bu kadar hıza ihtiyacın varmı?
Benzinli sesine bir özlem olabilir belki, netekim bende o çok var.
159'dan sıkıldıysan belki olabilir.
Hiç gerek yok Önder bey, 159 gibi bir araba varken Murat bey'in dediği gibi hızla uzaklaşınız olay yerinden
quote:
Şeytana uyardım
Önder ben de şeytana uyardım. o aracı senden alabilecek iki potansiyelde burada =)
25 yaşıma geldiğimde böyle bir fırsatım olsa ben evo8e evet derdim.Yaş geçmeden o zevki tadabilmek için
7-8 senedir iliklerine kadar gazlanmış bir arabadan bahsediyoruz değil mi? Hımmm.... :)
evo 8 :)
çok mantıksız bir hareket olur...ama zaten mantıklı adamın bu sitede ne işi var,di mi?
Ben al zevkini çıkar derim.
kesinlikle denerim....
Piyasası aynıysa neden olmasın bi süre dene en azından:)
valla araba keyfım yakıt fıyatlarından dolayı koreldı. bahsettıgın evo degıl belkı ama bıraz daha yuklusu artık 1lıra yakıyor kmde.bunu dusun kesınlıkle.parca fıyatları - yıpranma payı - servıse gırmıyorum hıc.
ben secımımı motordan yaptım. cok daha ucuza cok daha fazla adrenalın sunuyor :)
quote:
valla araba keyfım yakıt fıyatlarından dolayı koreldı. bahsettıgın evo degıl belkı ama bıraz daha yuklusu artık 1lıra yakıyor kmde.bunu dusun kesınlıkle.parca fıyatları - yıpranma payı - servıse gırmıyorum hıc.
ben secımımı motordan yaptım. cok daha ucuza cok daha fazla adrenalın sunuyor :)
Arabadan sonra bir de küçük hacimli motorsa resmen kokluyor.
servisi, parçası biraz üzebilir ama 1 sene bile kullanıp satsan, hayatında bir daha ne zaman bineceksin. maddi açıdanda kaybı göze alarak takasa girerdim.
alırdım, günlük kullanımda sıkıntı yaratacağını düşünürsem yanına 8-10 liralık bişey daha alırdım
159 ile yola devam ederdim.Bana 159 hep daha cazip geliyor.
Otur oturduğun yerde demek iterdim ama kaşıntı fazla ise yürü be kardeşim derim
Al gitsin..ölümlü dünya..fırsatın ve imkanın varsa dene , içinde kalmasın.
quote:
Al gitsin..ölümlü dünya..fırsatın ve imkanın varsa dene , içinde kalmasın.
Kesinlikle katılıyorum, bende zamanında çok istediğim Q4 ü çevre baskısı yüzünden alamamıştım ve çok içimde kalmıştı...
2.5 V6 ile biraz olsun bunu bastırdım.
Evo nun resmi olsa aslında görebilsek güzel olurdu:)
Herşey bir tarafa ben vaktiyle hastaneden kurtulduğumda kendi kendime bir daha mı geleceğiz dünyaya sanki diye söylenmiştim. Mantık sınırlarını zorlamak lazım

Bülent Abi araba orjinal 30.000 km'de ve tanıdığım birisi referans oluyor alete. Ama çok doğru, alet Bostanlı'da akşamları çata çuta gazlayıp duruyor :)
Zaten önce sahibiyle tanışmam lazım, düzgün birisi değilse girmem o işe.
159'un performansından da ziyadesiyle memnunum, üstelik sakin kullanımda da artık 6 litreli rakamları yakalamış durumdayım.
Evo ile takas işine girersek mali olarak sıkıntı yaratacak, yanına başka araba alamam, her gün de dilediğim gibi kullanamam.
Ama işte Evo, zaten gazlamayacağımı biliyorum, fakat insanın ayağının altında güç olması her zaman keyif veriyor. 159 da şu anda 195hp civarında ve ziyadesiyle kuvvetli, ama ben basmıyorum ki.
Fakat Evo varken F355 gelse "lan ben bunu yerim" demek, gerçekten deneyip yemekten daha keyif verici :)
Kafam çok karıştı, vakit bulursam sahibiyle bir tanışırım, her şey yolunda giderse de kısmet.
Hüseyin Abi kızarkadaşıma gösterdim, "bu ne bee" diyip vetoyu saniyede bastı. Hızlı falan diye anlattım, Top Gear'da FQ400'ün Murcielago kovaladığı videoyu gösterim, yine de yemedi, tasarımı çok çirkin, 159 çok güzel, hiç gerek yok falan filan :) Alfisti yaptım onu da zaten, MiTo'yu gördü göreli başka araba beğenmiyor :)
Yorumlar da ikiye bölünmüş zaten. Bildiğim tek şey 159'un bugüne kadar kullandığım parasının hakkını en çok veren, en "bütün" araba olması, ki bu tahtı da 156'dan aldı. Eksik hiçbir şey yok. Ama Evo ise tamamen amaca yönelik. 159'dan çok fazla eksiği var, ancak benim 5 sene önceki kanı kaynayan halimin de kalbine satın alınabilir paralara olan hiçbir arabanın giremeyeceği şekilde girecek sürüş özellikleri var.
Kısmet artık :)
Önder bu bahsettiğin EVO siyah renk mi, ben Bornova'da hergün bir tane görüyorum,sakat bir mahallede sokakta duruyor,pek kullanılmıyor. Bana göre de EVO sırf performanstan ibaret,gidiyor mu gidiyor ama içi dışı beni hiç cezbetmiyor,içine oturup gözünü açsan toyota corolla gibi koltuklar hariç:) Bence 159'a devam et,tadına varamadıktan sonra kapının önünde durması çok birşey ifade etmiyor...
Ben de Anıl gibi düşünüyorum. Mekanik anlamda muhteşem makineler. Ama ne içi ne dışı çok kötü yahu. Aynı durum bence Subaru'larda da var. Hatta bu tasarım olayını nasıl aşamıyorlar hayretler içinde takip ediyorum iki markanın birbirine muhtelif kulvarlarda rakip modellerini. Potansiyeli çok yüksek bir motor, keyif sözü veren aktarma, sürekli bulaşıp duran apaçiler, fazlasıyla yüksek tüketim ve her an sanayiye gitme fırsatı :)
Şimdi, bu tarz bir araba arayan biri için yazdıkların çok güzel. Tanıdık birinden referanslı böylesini bulmak pek kolay değil. Ama senin durumun tam olarak bu değil. Sen bu durumda bir de 159'dan vazgeçmek durumundasın. Zaten senin karar vermeni zorlaştıran nokta da bu. Evo almaya karar vermek demek 159'dan ayrılmak demek ya
quote:
Bülent Abi araba orjinal 30.000 km'de ve tanıdığım birisi referans oluyor alete. Ama çok doğru, alet Bostanlı'da akşamları çata çuta gazlayıp duruyor :)
Zaten önce sahibiyle tanışmam lazım, düzgün birisi değilse girmem o işe.
159'un performansından da ziyadesiyle memnunum, üstelik sakin kullanımda da artık 6 litreli rakamları yakalamış durumdayım.
Evo ile takas işine girersek mali olarak sıkıntı yaratacak, yanına başka araba alamam, her gün de dilediğim gibi kullanamam.
Ama işte Evo, zaten gazlamayacağımı biliyorum, fakat insanın ayağının altında güç olması her zaman keyif veriyor. 159 da şu anda 195hp civarında ve ziyadesiyle kuvvetli, ama ben basmıyorum ki.
Fakat Evo varken F355 gelse "lan ben bunu yerim" demek, gerçekten deneyip yemekten daha keyif verici :)
Kafam çok karıştı, vakit bulursam sahibiyle bir tanışırım, her şey yolunda giderse de kısmet.
Hüseyin Abi kızarkadaşıma gösterdim, "bu ne bee" diyip vetoyu saniyede bastı. Hızlı falan diye anlattım, Top Gear'da FQ400'ün Murcielago kovaladığı videoyu gösterim, yine de yemedi, tasarımı çok çirkin, 159 çok güzel, hiç gerek yok falan filan :) Alfisti yaptım onu da zaten, MiTo'yu gördü göreli başka araba beğenmiyor :)
Yorumlar da ikiye bölünmüş zaten. Bildiğim tek şey 159'un bugüne kadar kullandığım parasının hakkını en çok veren, en "bütün" araba olması, ki bu tahtı da 156'dan aldı. Eksik hiçbir şey yok. Ama Evo ise tamamen amaca yönelik. 159'dan çok fazla eksiği var, ancak benim 5 sene önceki kanı kaynayan halimin de kalbine satın alınabilir paralara olan hiçbir arabanın giremeyeceği şekilde girecek sürüş özellikleri var.
Kısmet artık :)
evo ile ilgili benzer bir reddi ben de yedim mito her türlü daha güzel diyor, olacak iş mi evo o evo yemişim mitoyu.
Sürekli dört çeker+güvenilir ve sorunsuz turbolu bir motor (turbosu kamyon turbosu kadar galiba

)+
ralli geçmişinden gelen bir sürü uygulama+Active Yaw Control...tavsiye ederim
İşte durumda bu zaten, EVO denildiğinde hep teknik ve performans...dizany bu durumu desteklemiyor. Sonuçta sokaklarda gazlayan kişiler değiliz, yarışlara da katılmıyoruz, darg vs durumları da olsa alınabilir derim ama şahsi görüşüm çok uçuk performans ve teknik yerine,dengeli ve yeterli performans ve bunun yanında da dizayn ve albeni diye düşüncemi ifade ederim. Zaten bu yüzden Alfa Romeo kullanıyorum,Subaru ister STI, Mitsubishi ister EVO X olsun benim duygularımı yerinden uyandırmıyor. Tabi takası düşünen Önder arkadaşımız, onun öncelikleri farklı olabilir...
Önder,benim dediğim araç senin düşündüğü araç,benim işyerinin orada sokakta duruyor,8 sok. Bornova, hergün görüyorum, karbon işlemlerini daha 2-3ay önce yaptırdı,yazılımda daha yeni olması lazım,arka camında kocaman saçmasalak ECUFAST yazıyor,apaçi sanırım,bu elemanın birde Honda civic aracı var sanırım, o da standart durmuyor,zaten ikisi hep yanyana!
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-sahibinden-carbon-evo-80173686/detay/
Edited by - Anıl on 08/04/2012 00:33:06
Ben evoyu tasarım olarak da tüm subarulardan daha yakışıklı buluyorum, hatta biraz daha ileri gideceğim gtvden de yakışıklı buluyorum, mitodan da güzel bir çizgiye sahip ama ya orjinal kalacak ya da ince bir ralliart desteği alınacak rengi kan kırmızısı ya da siyah olacak. Soba borusu gibi bir egzoz olmadan olmaz. Evo konusunda çok süpjektifim.
GTV vs. göreceli kavram,GTV'yi beğenende var,ne tipsiz diyende,bende ilk gördüğüm 1997 yılıydı sanırım,bu ne böyle demiştim,çünkü Alfa Romeo'nun çizgisi dışındaydı, biraz SZ esintileri vardı. Ama ilerisini düşünürseniz görsellik bakımından 1996 yılında üretilmiş bir GTV herzaman kendine baktırırken,o dönemim Subaruları sokakta farkedilmiyor bile farkedende arkasında koca spoylerinden farkediyordur...Japonlar malesef herzaman bu çizgide gitmiştir,performans+sağlamlık ama ne bir klasikliğe sahiptir ne de geleneksel çizgilere, mesela subaruyu örnek verirsek, imprezaya bakın,eskisinden en yenisine taşınmış bir görsel öğe,klasik unsur yok,çünkü japonlarda böyle bir miras yok,1970lerde türemiş bir kopyacı nesil,günümüzde sağlamlık+performans ama hiçbir zaman ileride hatırlanamayan modeller...
gc8 impreza yine nispeten başarılı bug eye imprezaya da sempatim var ama onların dışındaki subarular çok itici hele bol kanat =)
GTV için yanlış insana çatmışım =) gtv alfa içinde avantgarde v6 turbosunu ben de kullanmak isterim ancak şahsi fikrim evo 8/9'un beni herşeyiyle tatmin edeceği ama kullanmadan karar vermek zor.
mitoyla yeri gelince biraz seri yeri gelince ekonomik kullanabiliyorum, şuan için biçilmiş kaftan ama nasıl bir evo aşkı bürümüş gözümü artık siz anlayın =) gtv ile mito bile gümbürtüye gitti.
Gtv'ye laf yok .
Yanlış hatırlamıyorsam her gün işe kendi aracınızla gidiyordunuz vede biraz uzak bir mesefeydi heralde.Evo falan günlük kullanım için pek uygun değiller masrafları açısından.Yanına bir araba daha alamıcakmısınız o zaman Evo sizi bayaa zorlıcaktır falan filan zaten bunları biliyorsunuzdur arabalardan anlıyorsunuz gördüğüm kadarıyla tekrar tekrar yazmaya gerek yok en iyisini siz bilirsiniz.Konfor ve az masrafmı yoksa seri ve hızlı kütükmü size kalmış

Evo ve İmpreza bence yakısıklılar ben gayet beyeniyorum..Hem torun torba gezilcek araçlar hemde uçan daireye dönüşebilen araçlar..Tipini az çok beyenen konforu pek sallamayan ayrıca masraflarıyla benziniyle başa çıkabilrim diyen bir kişi için bu paralara bulunmaz nimetler benim gözümde..Suan 0'ı 200bin liranın üstünde olan araçlar ilerde istesekte 2.el bile kolay kolay alamayız.Hazır hala dünyada petrol varken sessiz elektrikli arabalar piyasayı sarmamışken keyfini çıkarmak lazım benzinli motorların.Amerikanları kaçırdık bunlar kaçmasın bari

Benzin 3 lira,Eminde Evo bende STI
Istanbul Park'ın yollarında döner dururuz delice
Hava kararınca Tem'de Cadde'de
Son durak Bostancı Sanayiye

tarlada ezerim =)
İllaki performans isteniyorsa Impreza'ya girmeden 159'un ederi karşılığında hem ekonomik hem de performanslı başka çözümler de bulunabilir.
Ama illaki Impreza isteniyorsa onu bilemeyeceğim.
Fakat ekonomik anlamda, en az yakan araçların bile cep yaktığı şu dönemde bu tarz bir araç gerçekten insanı düşündürür.
Ülkenin ekonomik durumunun ne olacağı hiç belli değil. Suriye ile olası bir çatışmada benzin fiyatlarının 5.5-6 TL olmayacağının garantisi yok ülkede. Elde kalan bir Impreza ve tabanvay+taksi/dolmuş olasılığı can sıkabilir.
İllaki performans isteniyorsa 2.0 turbo bir 166 yanına da lpg'li ikinci bir ekonomik araç veya diğer markalardan benzer kombinasyonlar bakılabilir.
Evo ve STI konusunda Fatih ve Emin ile aynı fikirdeyim. Performans sadece yarışmak için satın alınan bir ekstra değil bence, tercih ettiğiniz ve herkesin otomobiinde olmadığını bildiğiniz bir ayrıcalık. Öyle olsa Alfa 8C için bu forumda herkes yanıp tutuşmazdı ya da HF Delta Integrale'yi özlemle anmazdık. +2hp beklenen bir egzoz son susturucusu için bir sürü benzeri başlık açılmazdı ya da alt devir cansızlığı bitmeyen bir şikayet olmazdı.
Evo ve Impreza STI çok keyifli otomobiller, teknoloji olarak ise çok iyiler. Dış tasarım konusu ise önem sıralamanıza göre değişir, benim için ise araba aldıran ilk unsur değildir. Sürüş dinamiği olarak ise şu anda yürümekte olan sedan/hatchback hiçbir Alfa bunların yakınından geçmez. (Hem 155 Q4 hem GTV V6 TB kullanıyorum hatırlatmak isterim.)
Tam baktım Utku abi başlığa yazmış dedim yandık dağılın ulan kıvamında pampiş mitoları sağa çekecek, akıllı olun diyip yarısını anlamadığım iki paragraf teknik detay sıralayacak diyordum ki

abi sen turbonun dibisin öpüyorum yanaklarından
Ayrıca her evo dendiğinde şu videoyu bir daha izlerim.
http://www.youtube.com/watch?v=IYaqskg3Wh0&feature=related
Edited by - Emin Kurtoğlu on 09/04/2012 01:27:34
http://www.youtube.com/watch?v=wrkiOybxnNE&list=UUShzZF8JxztJ__R6em3UDCA&index=9&feature=plcp
Edit:O Evo artık insan kullanımını aşan bir alet:)11k rpm ve deriyajsız vites

Off Topic olcak ama şu kalkısı bi izle bro
http://youtu.be/mOEdaolOZUw
Edited by - Fatihob on 09/04/2012 01:38:39
sol tekerdeki go pro bayaaa sağlammış be bro.
yalnız araca içim gitti, kimbilir nasıl emek vardır.
quote:
gc8 impreza yine nispeten başarılı bug eye imprezaya da sempatim var ama onların dışındaki subarular çok itici hele bol kanat =)
GTV için yanlış insana çatmışım =) gtv alfa içinde avantgarde v6 turbosunu ben de kullanmak isterim ancak şahsi fikrim evo 8/9'un beni herşeyiyle tatmin edeceği ama kullanmadan karar vermek zor.
mitoyla yeri gelince biraz seri yeri gelince ekonomik kullanabiliyorum, şuan için biçilmiş kaftan ama nasıl bir evo aşkı bürümüş gözümü artık siz anlayın =) gtv ile mito bile gümbürtüye gitti.
Yok ya GTV takıntım yok,sadece aracımı çok seviyorum,EVO-STI vs zaten kıyaslanmaz. Yol tutuş,direksiyon tepkileri vs olarak eski 99 156 mı aramıyor değilim,iş performansa gelince tabi değişiyor ama V6 TB zamanına göre iyi performans sergiliyordu,günümüzde 1.4TSI 160hp bir araç bile belirli bir yere kadar peşinizden geliyor ve sizden hayli de az yakıyor...Herneyse GTV bu konunun dışında ama bu araç benim gençlik aşkım,bunlar gibi bir takım eksikleri de olsa vazgeçmeye niyetim yok,acayip performans ve yol tutuş takıntım olmadığından mutlu mesut gidiyoruz.
Maddi olarak gücünüz varsa kesinlikle evo denenmeli. Bir alfadaki estetik, özellikle de iç mekanda, kesinlikle evo'da yok ama teknik olarak en iyi yol tutan bir kaç sedandan birisi ve her türlü eziyete dayanan bir moturu var.Doğru lastik ile rayda gidiyormuş hissini yaşatır.
Yaklaşık 8 yıldır Mitsubishi servisinde çalışıyorum. Onlarca evo gördüm ve kullandım. Bu kadar sorunsuz bir performans aracı üretilebileceğini gözümle görmesen inanmazdım. Eğer temiz kullanılmış bir araç ise karşılaşabileceğin tek masraf debriyaj seti ve fren balatası olacaktır. Yakıt olarak ise sakin kullanımda 12-13 litre ortalama tutturabilirsin. Bizim 2.0 ts motorlardan çok da fazla yakmıyor.
İhtiyaç olursa Mitsubishi ile alakalı her türlü yardımda bulunmak isterim.
Gelişme var mı Önder?
Ben EVO'yu artık iş yerimin oralarda görmüyorum,satıldı mı acaba!
Bekliyoruz dört gözle haberlerinizi:)
Valla gerek negatif yorumlar gerek mali kaygılar gerekse boş vakit azlığı sebebiyle şimdilik bir kenara koydum, üstüne düşmedim :)
Vaktim olsa gidip bakacağım, ama gidip bakınca da her şeyi bir kenara koyup almak isteyeceğimi biliyorum. Şu aralar bir kıpırdanma yok ama.