Şimdi konuyu özetlemek gerekirse ve okumaya devam edince başka konuları öğrenme fırsatım oluyor.
-Alfa GT şunun şurasında sadece 1,5-2 sene daha üretilecek bir model. Bu sebeple en fazla 2 sene sonra üretimi duracak bir model için motor değişikliği pek mantıklı değil.
-Alfa GT'nin "göreceli" olarak üretim rakamları yeterli değil. Yani üretim rakamları yeterli olmayan bir model için yine yeni motor eklememek mantıklı bir sebep.
-Alfa'nın şu anda kullandığı Holden V6'sı Arese V6'sından daha büyük olduğundan GT'ye sığmayacak ve bağlantı noktaları da farklı olduğu için motor yerleştirilirken sorun yaşanacak. Ancak motorun büyük olması ve bağlantı noktalarının farklı olması Alfa Romeo gibi üretici için çok sorun teşkil etmese gerek.
-Şu anda kullanılan Holden V6'sının günleri sayılı olduğundan yakında kullanılmayacak olan bir motorun "implantasyonu" gereksiz olsa gerek.
-GT'ye 3.2 JTS yerleştirerek bu modeli teknik olarak en tepede olan A5 ve BMW 3 Serisi Coupé'nin karşısına yerleştirmek, teknik olarak geri kalmaya başlamış olan GT'nın Alfa'nın imajına olumsuz etki edeceği bir gerçektir.
-Alfa, GT'yı şu anda güzel ve dört silindirli bir Coupé olarak düşünmekte. Yani yeni V6 motor ile Brera'nın rolünü üstlenmeye başlayacağından bu zaten iyi olmayan Brera satışlarına olumsuz etki edebilir.
Ne olursa olsun GT'nin sadece ve sadece 166 beygirlik bir 2.0 JTS ile idare etmek zorunda. Hiç değilse 2.2 JTS'yi (185 BG) kullanabilirlerdi.
Bir de 260 beygirlik pek de fena olmayan bir V6 motorun 1450 kg'lık bir araçta Q2 sisteminin de yardımı ile nasıl bir araç olabileceğini çok ama çok öğrenmek isterdim.
