http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-hayranindan-temiz-ve-bakimli-gtv-2-0-ts-78474453/detay
Arkadaşlar gtv ts ilanı verenler özellikle neden turbo olmadığını belirtiyorlar.gtv turbo sabıkalımı bence 2.0 ts ve 2.0 v6 turbo arasında 10 kalem fark var,diye düşünüyorum.
Edited by - Anıl on 17/03/2012 23:03:16
Merhaba, konunuzda başlık yoktu ve yeri yanlıştı. Konunuza bir başlık yazarak, genel bölümüne aktardım...
Artıları eksilerine gelirsek;
V6 TB performansı zaten ortada kıyaslamaya gerek yok, gerçek performansı isteyenler için tercih V6 TB olur, 2.0TS performansta kötü değildir ama 1400küsür kg ağırlık ile o motordan çok fazla birşey beklememek gerekir...V6 TB için performans ve sesi artı hanesine yazabiliriz.(Ekleme olarak GTV 2.0 TS'ler Türkiye'de 1999 model ve sonrası olduğu için bunların motor bazında bir artısı daha var, 2. nesil 2.0TS motoruna sahipler,yani Türkiye'de 1996-1999 arası bulunan spider 2.0 TS ler gibi eski nesil 2.0TS motoruna sahip değiller,eski nesil dediğim 155,146,145'lerde kullanılan 2.0TS motor,eski nesil 2.0TS'in bazı parçaları yeni nesile göre pahalı,hafifletme çalışmaları yapılmış,emisyon ve tüketim yönünde artı olarak motor içerisinde bir takım iyileştirmelere gidilmiş! Bunları en basit nasıl ayırt ederim derseniz, 2.0 ve 1.6TS eski nesilde motorun dış kapağı alaşım malzeme iken, yeni nesil 1.6 ve 2.0 TS'te plastik kapak vardır,küçük bir örnek vermek gerekirse çok farklı olmayan bu motorlarda işletim sisteminin farkı ve motordaki değişiklikler yanında,bazı parça fiyatları da farklılık gösterir,örneğin eski nesilde debimetre 650TL civarı iken yeni nesilde 250TL civarıdır vs vs)
Eksilere gelirsek:) V6 TB'nin motor elektroniği gerçekten çok pahalı ve bulması gerçekten çok zor,bazı parçaların sıfırı bile yok, örnek vermek gerekirse debimetre şuan Türkiye'de yok,gelirse de 1800-1900TL arası fiyatı var,buji kabloları piyasada 800-1200TL arası değişiyor,emin olun çoğu parça 2.0TS'in birkaç katı fiyata sahip, çıkma seçeneği de fazla değil! Turbo olduğundan ve sizden önce bu turbonun ne durumda olduğunu bilmediğinizden bu da risk teşkil ediyor,turbonun tamir kiti ile onarımı işçilik vs 300-600TL arası değişiyor. Motor büyük bir hacim kapladığından bazı durumlarda motorun sökülmesi gerekebiliyor. Mesela herkesin birgün başına gelecek üst kapak contası 2.0TS'de araç üzerinde değişirken, bunda motor sökülüp değişiyor,parçası pahalı birde motor sökme işçiliği var!Bu işlem TS'in 3 katı maliyetli...Yakıt tüketimi 2400 devir altı kullanımda normal bir 2.0'dan farklı değil,devirli kullanımda TS'i katlayacak bir duruma geliyor. Sonuç;V6 TB motor ağır,motor parçası tedarik sıkıntılı, parça pahalı,işçliği zor,sakin kullanımda tüketim normal...Artısı performans ve ses....GTV 2.0TS motor bazında sizi üzmez ama diğer karoser ve iç mekan parçalarıyla üzer...GTV V6 TB eğer hastası değilseniz hem motor hem de karoser,iç mekan vs olarak hertürlü üzer...Yani 2.0TS kötünün iyisi durumunda, bu GTV'lerin tek üzmeyen tarafı ön düzeninin basit ve sağlam olması,mesela tek salıncak bulunması,155 ile ortak parçalarının olması ve ön düzen parçalarının ucuz olması ama Allah korusun arka düzene zarar vermeyin,alüminyum arka bağlantı kolunun fiyatı birkaç bin TL ile bahsediliyor!!Genel olarakta bu arka bağlantı koluna amortisörün bağlandığı yer,servislerin dikkatsizliği,somunu fazla sıkmasıyla kırılıyor,tamir edilmesi gerekiyor. Birde konfor diye birşey beklemek yanlış olur ama GTV'nin direksiyon ve yol tutuş kondisyonu 156-147 vs aratır!
Edited by - Anıl on 18/03/2012 00:12:51
Çok güzel bi özet olmuş Alfa bile böyle özetleyemez bunu:)
Altın degerinde bilgiler için teşekkürler..bende bu yüzden vazgeçmiştim gtvden..ama bu kadar pahalı bir araç oldugu hiç aklıma gelmemişti.ben kaportasından korkmuştum pahalı diye.fakat motor kafayı yedirten cinstenmiş..aman..aman allah gtvlere zeval vermesin..
valla GTV düşünüyorsanız Sportivo'ya uğrayan satılmadıysa Utku abinin arabası var bu araç için de Yılmaz ustayı referans vermişler, performanslarının kıyas kabul etmeyeceğini ama 2.0ts motorun daha rahat parça bulabileceğini daha sorunsuz daha ekonomik çalışacağını düşünüyorum. Ben GTV alıyor olsam kesinlikle Turbo alırım. Anıl arkadaşımız detaylarıyla anlatmış zaten, dediklerine de katılıyorum.
Anıl harika bir kıyaslama yapmış , Arese V6 Alfa'nın en başarılı motorlarından biri, ancak TS yakıt/kullanım maliyetleri bakımından çok daha avantajlı..Eğer aracı sıkça kullanmıyor veya paranız çoksa yani benzinle işiniz yoksa kesnilikle TB, yok bütçem zaten kısıtlı maceraya giremem, aracı hergün kullanırım yakıt önemli, performans çok da önemli değil derseniz TS...
Bu linkini verdiğiniz GTV'nin de çok düzgün görünmesi de ayrı bir olay tabi..
Ancak başlıkta sorduğunuz sorunun yanıtı: Hayır kesinlikle değil!
Edited by - murat on 19/03/2012 09:15:00
4 yıldır,gtv v6 tb kullanıyorum.bazı işler için derler
para ile yapılacak iş değil .alfa romeo zor, fakat gtv full gönül işi ruh olayı işte 2,0 ts kesinlikle her yönden daha ekonomik olduğu kesin,buji kablosu aldım,ebay!den 235 euro ,buji aldım,takımı ngk 145 tl ye geldi.vs,vs devam eder .ama dediğim gibi v6 tb başka anıl'a teşekkür ederim
Bu sitede buluşma noktalarımızdan birisi de bilgi paylaşımı, ben yeni birçok şey öğrendim burada bulunduğum süre zarfında ve bildiklerimi de paylaştım...Keşke buji kablosu vs diye aratsaydınız, ben yaklaşık 2 ay araştırdım ve 260TL'ye İngiltere'den getirdim,sorunsuzca kullanıyorum,dediğim gibi bilgi paylaşımı özellikle GTV'de çok önemli,hem parçası kısıtlı hem bileni az,bizde birbirimizle paylaşımda olursak işler daha da kolaylaşır. Bu arada sitenin linki www.performanceleads.co.uk burada diğer Alfa modellerininde buji kabloları mevcut,işin iyi tarafı da kalitesi güzel ve gerçekten İngiliz malı.. Motor harici parça lazım olursa da ebay'de sürekli alışveriş yaptığım, GTV parçası satan sağlam kişilerde var onları da size verebilirim.
Edited by - Anıl on 20/03/2012 16:57:56
Tamamı ile katılıyorum.yardımın için teşekkür ederim.anıl yağ ne kullanıyorsun .
Mobil 3000 X1 5W-40 kullanıyorum,tabi her yerin iklim koşulları farklı fabrikanın tavsiye ettiği 10W-40 veya zorlu ve spor kullanım koşullarında 10W-60, ben kış koşullarında dahi iyi randıman için 5W kullandım,yurtdışında da bu değeri kullananlar var...
Ben enson shell helıx ultra 10/60 koydum .fakat fazla km araçların 10/60 yağ kullanılması internette araştırmama göre hiç iyi olmuyormuş kafamda ciddi soru işareti oluştu.tam sentetik yağlar tavsiye edilmiyor.mobil 10/60 yağında eski motorlu araçları koruduğunu belirtiyor tam bir çelişki
Kafanız rahat olsun,fabrika tavsiyesi bir yağ kullanıyorsun,mesela kullandığın yazın yüksek sıcaklığa ve yüksek motor sıcaklığına daha dayanıklı bende viskozite değişecek ama diğer değişimde 10W-60 kullanıcam çünkü yazın buraları felaket,zaten V6 TB'de yüksek sıcaklıkta çalışan bir makina...
Gönderdiğiniz linkten buji kablolarına baktım .iyi kazık yemişim.buji ve kabloyu amerikadan almıştım.bu site ile yeni tanışmam benim biraz talihsizliğim olmuş.aslında benim bir ihtiyacımda var.ön sol camın kapı ile birleştiği yerde cam fitili var iki taraflı zamanında dışardan zorladıklarında yırtılmıştı.bunun ile ilgili bir fikir olabilirmi .serviste sordum çok pahallı teşekkürler.
Bu linkteki satıcı ile bağlantı kurun, dediğiniz parçayı tam anlayamadım ama bu satıcının elinde 98 GTV var,parçaları çok ucuza veriyor,aracı parçalıyor,ben bir iki parça aldım,fiyatını ben belirledim,ne verirsen olur durumu var ucuza alabilirsiniz ama dikkat edin parça siparişinde çünkü bu araç sağdan direksiyonlu siz yolcu tarafı diye sipariş vereceksiniz...
http://www.ebay.co.uk/itm/1998-ALFA-ROMEO-GTV-LUSSO-LEATHER-INTERIOR-BREAKING-SPARES-PARTS-PRIVATE-REG-NUT-/230758168221?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35ba42369d
bir mail göndercem fotoğraflı anlatımlı bakalım.nasıl teşekkür edeceğimi bilmiyorum.saolun