Kabaca iyi şekilde rektefiye etsen 50
Vites kutusu 10
İç döşemeler 18 içerdeki bütün deriler ve direksiyon dahil
Alt takım yapsan 15
Direksiyon kutusu revize 3000
Frenler 5000
Boya 30
Sunroof varsa o da bir 10 yer çürümeme ihtimali yok
Potansiyometre kesin gerekeri 3000
Trimler kötüyse içi 5000 harcar güneşlikler dahil.
Taban halı , tavan halısı var bunları hiç tahmin edemiyorum
Farların var orjinal sıfır çok zor, yan sanayi çifti 3000
Stop takımı 3000??
Fitillere de 3000 diyelim
Lastik 5000
Egzoz sistemi çoğunun çürük fiyat için fikrim yok.
Benzim pompası 2200 değişince araba gerçekten hızlanıyor.
Abartı bulan denesin hakkıyla restore etsin görsün hakkıyla orjinal parçalarla motor yapılsa 50.000 lira yetmez.
Aldığın arabanın motoru hakkıyla iyi yapılmışsa 50.000 düşülür hesaptan.
Bu çöp olmuş 156 için diyecektim, mevcut kullanıcı kitlesi aklıma geldi diyemedim.
Elinizi attığınız yerden her şey çıkabilir, Furkan'ın arabadan "yılan" vites kolu çıktıydı mesela Aliexpress işi, gitti olması gerekeni aldı. Yine de Testarossa'nın dediği baya baya "koleksiyonluk sıfırlama". Bambaşka bir dünya o. "Kullanımlık" toparlama böyle maliyetler çıkarmaz. Yani sıfır gözükmesin de 5 yaşında, 8 yaşında gözüksün mesela, böyle bir "toparlama".
Bununla birlikte, kabaca aynı durumdaki muadil bir E36-E46 BMW 3'ten pahalıya malolacağını sanmam. Testarossa'nın dediği şeyler komple sıfırlanma durumunda geçerli, onu hangi arabaya yapsanız o para tutar. Mesela deri koltukların tamiri çok zor değil, dikiş patlamaları veya büyük yırtıklar yoksa belki profesyonel kalitede olmaz ama uğraşırsanız kendiniz de yaparsınız. İşçiliğiniz hariç kabaca 1500 liraya falan en fazla çıkar. Aynı şekilde direksiyonda sırf deri yıpranması varsa değişime gerek kalmaz. İç trimde kırılabilecek, bozulabilecek istisnasız her şey değişse 5000 tutar, orijinal sıfır alınmazsa. Genelde sigorta kutusunun olduğu kapak, cam düğmeleri falan iş açıyor. İç trimde değişecek parçaların çoğunu yine kendiniz değiştirebilirsiniz.
Taban halısı temizlenir, gerekirse boyanır, üstüne güzel halı paspasları alınır devam edilir. Boya işi çok zor değil, kumaş "medium"u diye bir şey var, onu akrilik siyah boyayla ve sıcak suyla karıştırp Camsil şişesiyle bile yapabilirsiniz. Tavan döşemesi iyidir 156'nın, o kadar kolay sarkmıyor. Çok korkmadım ben iç döşemeden.
Farlarda kılcal, yüzeyde değil derinlemesine "mikroçatlaklar" yoksa temizlikle falan kurtarır. Arka aydınlatma grupları niye değişiyor onu anlamadım kırık değilse.
Farları kendiniz değiştirebilirsiniz zor değil.
Vites kutusu, manuelde öyle komple sıfırlama isteyeni pek duymadım açıkçası. Oynanabilir bir kumar bence. Anlaşılır zaten alırken.
Egzoz sisteminde küften ziyade katalizör belki. Onun dışında çok çok geniş alanlar değilse tamiri uçuk zor olmaması gerek. Lambda sensörleri değişebilir, Mk1'de kaç tane var hatırlayamadım. Bosch'unkiler takılıyor olmalı. İşçilik ne tutar bilmiyorum.
Alt takım ve frenler, en çok bozulanların yan sanayisi var. Orijinalin ömrü çok farkediyor diyor arkadaşlar, ama orijinal için de dünyada bir "156 alt takımı peynirden yapılmıştır" denir, belli ki o da bir takınca 10 yıl gitmiyor.
Yan sanayiden devam edilirse daha uyguna malolur. Dikkatli şekilde kullanılırsa gayet de gideri olur. Frenlerde arka olsa olsa balata, ön haydi disk+balata, bir de fren hortumları, parça maliyeti 2500 lira gibi çıkar. Artı işçilik.
Potansiyometre, hatırladığım kadarıyla bi açılıp temizlenince sittin sene daha çalışıyordu o ya. Gaz kelebek potansiyometresi değil mi?
Genelde de şu 45 dakika beklet, 90 saniye aç kapa falan işiyle çözülüyor olmalı ondaki mevzular. Girilebilir kumar.
Benzin pompası ben olsam ben de değiştiririm bak ona itirazım yok.
Kendiniz değiştirebilirsiniz seviyorsanız uğraşmayı.
Fitiller ve boya... Arabaya sıfır gibi bineceğim kafasıyla evet sanki... Binmek için elzem mi? Mekaniği iyi durumdaki bir 156'nın keyfi bunlara bağımlı değil.
Lastikler, ucuz lastik kalmadı ya. 16" için kafadan 4000, az üst marka/modele çıkılırsa 5000.
Motor kaldı galiba. Oturup hesaplamadım çok fazla parça var ve güncel fiyatları bilmiyorum ama bundan 2 sene önce 15 bin liraya falan arabadan komple dışarı alınıp yağ pompası dahil sıfırlanıyordu. İşçilik artı malzeme. 50 bin liralık işlemin sonunda o motor fabrika çıkışıyla eşdeğer olur herhalde. Doğru ve zamanında bakımla 300 bin km daha demek.