Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında  (Okunma sayısı 1998 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alfredo

  • Membro
  • İleti: 4
    • Çevrimdışı
Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« : 09 Kasım 2022, 21:55:21 »
Selamlar, hafta sonu binmek için mk1 156 2.0 TS alıp baştan aşağı restore etmek istiyorum. Sanayiyi ve otomobillerle uğraşmayı çok seviyorum fakat maliyet konusunda bazı çekincelerim var eski konuları inceledim malum kurdan dolayı parça ve işçilik fiyatları çok arttığı için cevap bulamadım sizce günümüz şartlarında böyle bir işe girişmenin maliyeti aşağı yukarı ne olur?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 514
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #1 : 09 Kasım 2022, 22:38:30 »
Kabaca iyi şekilde rektefiye etsen  50
Vites kutusu 10
İç döşemeler 18 içerdeki bütün deriler ve direksiyon dahil
Alt takım yapsan 15
Direksiyon kutusu revize 3000
Frenler  5000
Boya 30
Sunroof varsa o da bir 10 yer çürümeme ihtimali yok
Potansiyometre kesin gerekeri 3000
Trimler kötüyse içi 5000 harcar güneşlikler dahil.
Taban halı , tavan halısı var bunları hiç tahmin edemiyorum
Farların var orjinal sıfır çok zor, yan sanayi çifti 3000
Stop takımı 3000??
Fitillere de 3000 diyelim
Lastik 5000
Egzoz sistemi çoğunun çürük fiyat için fikrim yok.
Benzim pompası 2200 değişince araba gerçekten hızlanıyor.
 
Abartı bulan denesin hakkıyla  restore etsin görsün :D hakkıyla orjinal parçalarla motor yapılsa 50.000 lira yetmez.
Aldığın arabanın motoru hakkıyla iyi yapılmışsa 50.000 düşülür hesaptan.




Semy synthetic hater

Alfredo

  • Membro
  • İleti: 4
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #2 : 10 Kasım 2022, 21:11:15 »
Cevap için teşekkürler. Maliyetler düşündüğümün çok üstündeymiş gerçekten. İlanlara bakıyorum temiz sayılabilecek bir otomobil de bulamadım. Artık biraz daha bekleyip hem nispeten temiz sayılabilecek bir araç bulup kendimi de bu maliyetlere iyice ayarladıktan sonra bu keyifli maceraya atılabilirim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 218
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #3 : 10 Kasım 2022, 22:44:12 »
Selamlar, hafta sonu binmek için mk1 156 2.0 TS alıp baştan aşağı restore etmek istiyorum. Sanayiyi ve otomobillerle uğraşmayı çok seviyorum fakat maliyet konusunda bazı çekincelerim var eski konuları inceledim malum kurdan dolayı parça ve işçilik fiyatları çok arttığı için cevap bulamadım sizce günümüz şartlarında böyle bir işe girişmenin maliyeti aşağı yukarı ne olur?

BMW'yi satıp parasını restore etmeye harcayabilirsin. Alfisti olmak bunu kolay değil  :rock:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Alfredo

  • Membro
  • İleti: 4
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #4 : 11 Kasım 2022, 01:26:41 »
Mantık olarak evet haklısınız sattığım zaman rahatlıkta restore edebilirim fakat Alfa 156'ya günlükten çok hafta sonu binmek istiyorum. Günlük olarakta kullanacağım otomobilin arkadan itiş olup yine biraz keyif vermesi gerekiyor o yüzden tercihim iki otomobilin de aynı anda garajda durması. BMW'yi satıp model olarak daha eski bir BMW almakta bir seçenek ama kullanıcı kitlesinden dolayı temizini bulmak samanlıkta iğne aramaktan daha zor olduğu için temizini elde tutup tüm enerjimi Alfa'ya vermek istiyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #5 : 11 Kasım 2022, 16:14:51 »
156 yerine temiz bir 159, giulietta veya mito bakabilir, paranız ve vaktiniz oldukça da bu araçlara yatırımınızı yapabilirsiniz. 156 ve hatta 159 gün geçtikçe parça bulma zorluğu artan modeller malesef. Hem fiyat hem de parça bulma sorunu ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Güzel bir 159 1.8 MPİ veya TBI denk getirseniz mesela, 156 den çok daha büyük keyif alırsınız muhtemelen. Hoş TBI de de parça problemi yaşayabilirsiniz.

Marka olarak Alfa diyorsak da dediğim gibi, mito ve giulietta ideal seçim olabilir. Naçizane öneri  :arkadasim:

YasinC

  • Membro
  • İleti: 162
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #6 : 13 Kasım 2022, 09:03:47 »
Başlangıçta temiz bir araç olmadığı sürece maliyetler ağır. Geçen seneden bu yana fiyatlar 2 katından fazla arttı. Testarossa'nın saydığı maliyetler gayet doğru maalesef.

4 lastik 5 bin lira artık buradan pay biçin.  :-X

İlk baştan temiz bir araç bulmaya çalışın derim. 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Frknsht

  • Membro
  • İleti: 51
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #7 : 14 Kasım 2022, 00:05:32 »
Ben de ufak tefek bir şeyler yaptım. Al, sen devam et üstad :)))


https://www.alfistiturkey.net/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/artik-bende-bir-alfistiyim-araniza-gercek-anlamda-bugun-katildim-*ankara/

Link uyumsuz oluyor sanırım lakin en olmadı Google amcaya 06 CCU 051 yazsan yine çıkar :)  :alfisti:
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2022, 00:09:06 Gönderen: Frknsht »

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.849
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #8 : 14 Kasım 2022, 09:28:32 »
en az 120.000 TL
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.968
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #9 : 16 Kasım 2022, 17:29:43 »
MiTo veya Giulietta alıp üstünde "profesyonel" değişiklikler yapmak bana daha mantıklı geliyor.

RMX2151 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


///////////////

MehmetMurat

  • Membro
  • İleti: 43
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #10 : 23 Kasım 2022, 12:35:46 »
Temiz güzel bir 156 bulmak zor. 1 aya yakın aradım. Özellikte eli yüzü düzgün MK 1 cumhuriyet altını. Son anda vaz geçiyordum ki bursada motor yemiş bir tane denk geldi. Fiyat olarakta hesabıma uydu. Şimdi komple motor reviz yonu yapılıyor. Varyatör yataklarına kadar sıfırlıyorum. Keşke MK1 2.0 TS olsaydı ama MK2 oldu. Bunun bile çok fazla ilgi ve şefkate ihtiyacı var. 156 ilgili şöyle bir sorun var. Ne yazık ki kullanıcı kesim çok bilinçli değil. Arabalar bu nedenle çöp oluyor. Ya birinde gördüm adam yağ soğutucuytu iptal edip direk boru kaynaklamış. Benzer saçma sapan bir sürü şeye şahit oldum. Zaten bilinçil olan kullanıcıda satmak istemiyor. Bunda da hakılı yerine ne koyacak?
156 1.6 TS Facelift
33 1.5 Boxer
145 1.6 TS
145 1.7 16v Boxer

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #11 : 24 Kasım 2022, 15:04:51 »
Ben de ufak tefek bir şeyler yaptım. Al, sen devam et üstad :)))


https://www.alfistiturkey.net/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/artik-bende-bir-alfistiyim-araniza-gercek-anlamda-bugun-katildim-*ankara/

Link uyumsuz oluyor sanırım lakin en olmadı Google amcaya 06 CCU 051 yazsan yine çıkar :)  :alfisti:

Eğer 156' ya özel bir ilgi duyuluyorsa, kesinlikle kaçırılmayacak fırsat. Endişe edilmesi gereken tek husus, selespeed ve artık ustalar da selespeed' e çok bakım yapmak istemiyorlar. Ama bildiğim kadarı ile Furkan' ın Selespeed şu ana kadar hiç hata vermedi. Sağlıklı çalışıyor yani. Keyifli bir araç seçimi olur, olası masraflar açısından ilk yatırım maliyetiniz düşük olacaktır. İstediğiniz gibi de kurcalarsınız zamanla.

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.504
    • Çevrimdışı
Ynt: Günümüzde 156 Restore Etmenin Maliyeti Hakkında
« #12 : 06 Aralık 2022, 00:58:30 »
Kabaca iyi şekilde rektefiye etsen  50
Vites kutusu 10
İç döşemeler 18 içerdeki bütün deriler ve direksiyon dahil
Alt takım yapsan 15
Direksiyon kutusu revize 3000
Frenler  5000
Boya 30
Sunroof varsa o da bir 10 yer çürümeme ihtimali yok
Potansiyometre kesin gerekeri 3000
Trimler kötüyse içi 5000 harcar güneşlikler dahil.
Taban halı , tavan halısı var bunları hiç tahmin edemiyorum
Farların var orjinal sıfır çok zor, yan sanayi çifti 3000
Stop takımı 3000??
Fitillere de 3000 diyelim
Lastik 5000
Egzoz sistemi çoğunun çürük fiyat için fikrim yok.
Benzim pompası 2200 değişince araba gerçekten hızlanıyor.
 
Abartı bulan denesin hakkıyla  restore etsin görsün :D hakkıyla orjinal parçalarla motor yapılsa 50.000 lira yetmez.
Aldığın arabanın motoru hakkıyla iyi yapılmışsa 50.000 düşülür hesaptan.

Bu çöp olmuş 156 için diyecektim, mevcut kullanıcı kitlesi aklıma geldi diyemedim. :D Elinizi attığınız yerden her şey çıkabilir, Furkan'ın arabadan "yılan" vites kolu çıktıydı mesela Aliexpress işi, gitti olması gerekeni aldı. Yine de Testarossa'nın dediği baya baya "koleksiyonluk sıfırlama". Bambaşka bir dünya o. "Kullanımlık" toparlama böyle maliyetler çıkarmaz. Yani sıfır gözükmesin de 5 yaşında, 8 yaşında gözüksün mesela, böyle bir "toparlama".

Bununla birlikte, kabaca aynı durumdaki muadil bir E36-E46 BMW 3'ten pahalıya malolacağını sanmam. Testarossa'nın dediği şeyler komple sıfırlanma durumunda geçerli, onu hangi arabaya yapsanız o para tutar. Mesela deri koltukların tamiri çok zor değil, dikiş patlamaları veya büyük yırtıklar yoksa belki profesyonel kalitede olmaz ama uğraşırsanız kendiniz de yaparsınız. İşçiliğiniz hariç kabaca 1500 liraya falan en fazla çıkar. Aynı şekilde direksiyonda sırf deri yıpranması varsa değişime gerek kalmaz. İç trimde kırılabilecek, bozulabilecek istisnasız her şey değişse 5000 tutar, orijinal sıfır alınmazsa. Genelde sigorta kutusunun olduğu kapak, cam düğmeleri falan iş açıyor. İç trimde değişecek parçaların çoğunu yine kendiniz değiştirebilirsiniz.

Taban halısı temizlenir, gerekirse boyanır, üstüne güzel halı paspasları alınır devam edilir. Boya işi çok zor değil, kumaş "medium"u diye bir şey var, onu akrilik siyah boyayla ve sıcak suyla karıştırp Camsil şişesiyle bile yapabilirsiniz. Tavan döşemesi iyidir 156'nın, o kadar kolay sarkmıyor. Çok korkmadım ben iç döşemeden.

Farlarda kılcal, yüzeyde değil derinlemesine "mikroçatlaklar" yoksa temizlikle falan kurtarır. Arka aydınlatma grupları niye değişiyor onu anlamadım kırık değilse. :) Farları kendiniz değiştirebilirsiniz zor değil.

Vites kutusu, manuelde öyle komple sıfırlama isteyeni pek duymadım açıkçası. Oynanabilir bir kumar bence. Anlaşılır zaten alırken.

Egzoz sisteminde küften ziyade katalizör belki. Onun dışında çok çok geniş alanlar değilse tamiri uçuk zor olmaması gerek. Lambda sensörleri değişebilir, Mk1'de kaç tane var hatırlayamadım. Bosch'unkiler takılıyor olmalı. İşçilik ne tutar bilmiyorum.

Alt takım ve frenler, en çok bozulanların yan sanayisi var. Orijinalin ömrü çok farkediyor diyor arkadaşlar, ama orijinal için de dünyada bir "156 alt takımı peynirden yapılmıştır" denir, belli ki o da bir takınca 10 yıl gitmiyor. :D Yan sanayiden devam edilirse daha uyguna malolur. Dikkatli şekilde kullanılırsa gayet de gideri olur. Frenlerde arka olsa olsa balata, ön haydi disk+balata, bir de fren hortumları, parça maliyeti 2500 lira gibi çıkar. Artı işçilik.

Potansiyometre, hatırladığım kadarıyla bi açılıp temizlenince sittin sene daha çalışıyordu o ya. Gaz kelebek potansiyometresi değil mi? :) Genelde de şu 45 dakika beklet, 90 saniye aç kapa falan işiyle çözülüyor olmalı ondaki mevzular. Girilebilir kumar.

Benzin pompası ben olsam ben de değiştiririm bak ona itirazım yok. :) Kendiniz değiştirebilirsiniz seviyorsanız uğraşmayı.

Fitiller ve boya... Arabaya sıfır gibi bineceğim kafasıyla evet sanki... Binmek için elzem mi? Mekaniği iyi durumdaki bir 156'nın keyfi bunlara bağımlı değil.

Lastikler, ucuz lastik kalmadı ya. 16" için kafadan 4000, az üst marka/modele çıkılırsa 5000.

Motor kaldı galiba. Oturup hesaplamadım çok fazla parça var ve güncel fiyatları bilmiyorum ama bundan 2 sene önce 15 bin liraya falan arabadan komple dışarı alınıp yağ pompası dahil sıfırlanıyordu. İşçilik artı malzeme. 50 bin liralık işlemin sonunda o motor fabrika çıkışıyla eşdeğer olur herhalde. Doğru ve zamanında bakımla 300 bin km daha demek. :D

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
10 Yanıt
1094 Gösterim
Son İleti 14 Haziran 2008, 23:45:38
Gönderen: alfistahakan
7 Yanıt
906 Gösterim
Son İleti 15 Aralık 2013, 00:45:31
Gönderen: blackgear
14 Yanıt
1450 Gösterim
Son İleti 18 Ağustos 2014, 10:16:26
Gönderen: oguzhansek
14 Yanıt
3100 Gösterim
Son İleti 19 Aralık 2014, 23:49:08
Gönderen: Bandırmalı
16 Yanıt
2047 Gösterim
Son İleti 14 Ekim 2014, 17:11:38
Gönderen: tolga_ozhan

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal