Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO  (Okunma sayısı 705 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Levent Kobaza

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« : 29 Eylül 2006, 20:22:19 »
Geçen kafama takıldı sizlerle paylaşmak istedim, herhalde çoğumuz hibrid in ne olduğu hakkında bir bilgiye sahibizdir diye düşünüyorum, kısaca yarı elektrik yarı benzinli bu teknoloji için türkiyede ford ,transit modeli için tübitakla ortak bir çalışma yaptığını ve güzel sonuçlar aldığını okumuştum.
Bugün toyotadan tutunda mercedesin S classında bile kullanılmaya çalışılan bu teknoloji konusunda Alfa Romeo da bir hareket varmı ? Yada ilerde beklenebilir mi?
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2006, 22:49:48 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #1 : 29 Eylül 2006, 22:25:22 »
Alfa Romeo'nun boyle bir ar-ge calismasina butce ayiracagini veya olan teknolojiyi araclarina entegre edecegini hic sanmiyorum, zira hybrid teknolojisi Alfa'nin sportiflik iddiasi ile hic uyusmuyor. Bildiginiz uzere hybrid ekonomi ve uysalligi beraberinde getirir ki bu da Alfa'nin pazariyla ters duser.
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2006, 22:25:22 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #2 : 30 Eylül 2006, 00:24:51 »
Ben de Ziya ile aynı fikirdeyim, bize ters abi :)
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 00:24:51 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.736
    • Çevrimdışı
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #3 : 30 Eylül 2006, 00:30:58 »
quote:
teknolojiyi araclarina entegre edecegini hic sanmiyorum
,

ah şu teknoloji ile birde benim başım belada..

ASR olayı..
Beyin Olayı
Sınırlı Voltaj..

Teknolojiye karşıyım eski bi arabam olsun beyni falan olmasın yol bilgisayarı olmasın gerek yokk :)
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 00:30:58 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #4 : 30 Eylül 2006, 00:47:35 »
Alfa, artık bırakın Hibrid motoru, benzinli motor geliştirmesi bile yapmiyor ki... :P:P GM'den felan aliyolar işte.. Ancak, büyük hacimlileri kendileri tasarlıyorlardır belki, bilemiyorum..??

Bence dizel motorlu Alfa olduktan sonra, hibrid motorlu Alfa da olabilir.. Çok abes gelmiyor. :) Bence Alfa'nın pazarı, ekonomikliği de kapsiyor artık..

Genelde bu tip araştırmaları, her firma kendi başına değil, ortak firmalar birarada yapiyorlar sanırım genelde. O yüzden Alfa'nın kendi başına bu işlere bütçe ayırması zaten mantıklı olmaz, ama Fiat grubu olarak, elbet birşeyler yapiyorlardir. (nitekim bkz: http://www.fiat.com/cgi-bin/pbrand.dll/FIAT_COM/randi/randi.jsp?categoryOID=-1073772857)

Zamanı gelince, bu araştırmaların sonuçları , Alfa'ya da uygulanır bence.. :) Ama daha zaman var herhalde..

Edited by - dantelk on 30/09/2006  00:49:37
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 00:47:35 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #5 : 30 Eylül 2006, 08:58:53 »
kerem alfa ne zaman gm'den motor almış.benim bildiğim gm'e motor satması.opel,saab ve gm ailesine mensup bir dolu araçta alfa'nın geliştirdiği 1,9 dizel motorlar kullanılıyo.hibrid motorlu araçlar için alfa'nında bir çalışması vardır.hatta bu konuda öncü bile sayılır.yaklaşık  tam hatırlayamıyorum 20 sene öncelerinde alfa'nın elektrikli ve benzinli hibrit motoru vardı.(eve gidince kitaptan bakarım )tam model ve  yıl belirtirim.alfa'nın  dizel ve benzinli motorlar konusunda zaten tartışmasız üstünlüğü var.bu konudada olacaktır.bekleyelim.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 08:58:53 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #6 : 30 Eylül 2006, 10:21:03 »
Dantelk, maliyeti dusurmek acisindan sadece motor blogu alıyorlar. Silindir baslari, egzantrik vs. hepsi alfanin uyarlamasi.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 10:21:03 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #7 : 30 Eylül 2006, 11:54:53 »
hibrid falan yapmak için para ayırmasınlar adam gibi benzinliler yapsınlar artık. almanya çoştuça çoşuyor Alfa hala yerinde sayıyor..
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 11:54:53 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #8 : 30 Eylül 2006, 14:41:11 »
quote:
kerem alfa ne zaman gm'den motor almış.benim bildiğim gm'e motor satması.opel,saab ve gm ailesine mensup bir dolu araçta alfa'nın geliştirdiği 1,9 dizel motorlar kullanılıyo.


Hmm, ben, 159'daki benzinli motorun, GM bünyesinden çıktığını saniyordum. Keza, dizel motor da, Fiat tarafından geliştirilmiş, ve daha sonra Alfa ve GM tarafından da kullanılmaya başlanmış... Hatta arabam.com testinde de bu durumu vurgulamışlar.

Sonuçta, demek istediğim şey kısaca şu; artık motor üreticisi Alfa Romeo, motor üreticisi Chrysler, motor üreticisi VW yok bence. Fiat grubu, VW grubu, daimlerchrysler grubu var. Bunlar çoğunlukla kendi içlerinde benzinli, dizel, hybrid tek motor geliştirip, kendi içlerindeki tüm marka ve modellere kullaniyorlar. Mesela, Fiat modelleri üzerine geliştirilmiş birkaç modeli ilk mesajımda göstermiştim, bunlar ileride , bizim (AR) de faydalanmamıza sunulacaktır elbette.. Alfa ve Fiat'ın ayrı ayrı, hibrid geliştirmeleri mantıklı olmaz zaten.

Fiat grubu tarafından geliştirilen hybrid bir motor, Alfa'ya da uygulanabilir, Lancia'ya da.. Ortaklık sözleşmeleri çerçevesinde, GM ile de paylaşılabilir hatta (şuanda ortaklığın ne durumda olduğunu bilmiyorum)..

Örneğin hybrid Multipla varmış.. Eğer yer sorunu aşılırsa, bunu 159'a da mis gibi uyarlayabilirler. Alfa'nın da hybrid bir motoru olur güzelce :) Kimbilir....

quote:
hibrid motorlu araçlar için alfa'nında bir çalışması vardır.hatta bu konuda öncü bile sayılır.yaklaşık tam hatırlayamıyorum 20 sene öncelerinde alfa'nın elektrikli ve benzinli hibrit motoru vardı.(eve gidince kitaptan bakarım )tam model ve yıl belirtirim.
Alfa'nın bu tip bir çalışması olduğunu bilmiyorudum, ama zamanında böyle bir arge yapmaları çok hoş bence.

Ama işte, mesela google'da "alfa romeo hybrid" diye ariyorum. Sonuç yok. 20 sene önce bir araştırma yapmışlar ama, gerisi gelmemiş. Proje rafa kalkmış demek ki. Bu durumda, Alfa nasıl bu konuda "öncü" olabilir ki? Hele de, 30 sene önce ilk hybrid konseptini çıkartan, ve 9 sene önce de Prius'u piyasaya sokan Toyota varken, Alfa'nın hybrid konusundaki öncülüğü, biraz havada kalıyor bence :)

quote:
alfa'nın dizel ve benzinli motorlar konusunda zaten tartışmasız üstünlüğü var.alfa'nın dizel ve benzinli motorlar konusunda zaten tartışmasız üstünlüğü var.bu konudada olacaktır.bekleyelim.


Alfa'nın üstünlüğü konusu, epey subjektif bir yorum bence.. Kişisel olarak, bugün üretilen yeni jenerasyon motorlarımız (twinspark sonrası) beni gayet tatmin ediyor aslında, ama rakiplerine göre de hiçbir artıları yokmuş gibime geliyor. Tabii kişisel konuşuyoruz burada, size çok farklı tadlar veriyor olabilir, bizim motorlar..

Neyse, sonuçta parayı veren arge yapiyor :)

Edited by - dantelk on 30/09/2006  15:34:05
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 14:41:11 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #9 : 30 Eylül 2006, 15:58:21 »
Hybrid


Dit was een prototype voorzien van de 1490 cm3 boxermotor van 95 PK (koppel 130,5 Nm) en een elektrische motor van 16 PK (koppel 60 Nm bij 2800 RPM. Het betrof een samenwerkingsverband tussen Alfa Romeo en Ansaldo (Genua). De beide motoren konden zowel afzonderlijk als gezamenlijk opereren. Het zwarte gedeelte onder de bagageruimte geeft de plaats aan voor de benodigde nikkel/cadmium accu`s. De verbrandingsmotor was voorzien van een door Alfa Romeo zelf ontwikkeld injectiesysteem (Alfa Romeo CEM). De bedoeling was een milieuvriendelijke auto te produceren die bruikbaar zou zijn als bijvoorbeeld taxi. Er werden 3 exemplaren gebouwd in 1988, ver voor de Toyoto Prius, in productie kwam de auto echter niet.

http://www.mijnweb.nu/evertar33/pagina3.html

adres yukarıda.google'dan iyi arama yaptıramamışsın kerem.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 15:58:21 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #10 : 30 Eylül 2006, 16:21:19 »
Eyvallah abi :)
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 16:21:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Levent Kobaza

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #11 : 30 Eylül 2006, 17:40:24 »
Şunu hatırlatmakta fayda var yıllar önce güneş enerjili otomobiller ilk denendiğinde çok komik hızlara ulaşıyordu ama ya şimdi?
Hibrid?
Benim bildiğim bu projeyi uygulama fikri ilk Toyotadan geldiğinde diğer otomobil üreticileri kendileriyle dalga geçmiş..
 Ya şimdi?
Şimdi hepsi birbiriyle yarışıyor ve mercedes s class ta  bunu uyguladığını  kendi  tv kanallarında göstermişti.Sonuç olarak hibrdin ilerki yıllarda benzinli motorlar gibi bir performans sağlayamacağını eminim ki kimse idda edemez yoksa bu 1800 lü yıllarda ilk otomobiller üretildiğinde yanılmıyorsam bir amerikalı senatörün tarihe geçen ve alaya konusu olan şu lafına döner ''Hiçbir otomobil atların yerini alamaz''
Cidden komik değil mi?
Hele ki bizim anadolu ford bunu transitte tübitakla yapmaya çalışıyorsa iyi düşünmek lazım.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 17:40:24 Gönderen: Levent Kobaza »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #12 : 30 Eylül 2006, 17:46:31 »
quote:

kerem alfa ne zaman gm'den motor almış.benim bildiğim gm'e motor satması.opel,saab ve gm ailesine mensup bir dolu araçta alfa'nın geliştirdiği 1,9 dizel motorlar kullanılıyo.hibrid motorlu araçlar için alfa'nında bir çalışması vardır.hatta bu konuda öncü bile sayılır.yaklaşık  tam hatırlayamıyorum 20 sene öncelerinde alfa'nın elektrikli ve benzinli hibrit motoru vardı.(eve gidince kitaptan bakarım )tam model ve  yıl belirtirim.alfa'nın  dizel ve benzinli motorlar konusunda zaten tartışmasız üstünlüğü var.bu konudada olacaktır.bekleyelim.



abi Alfa nın hangi motoru hangi rakibine göre üstün?
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 17:46:31 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #13 : 30 Eylül 2006, 18:01:58 »
Bırakalım almanlar hybridleriyle başbaşa kalsınlar.. Zaten hybrid onların anlayaşına göre harika, sessiz konforlu bir motor, İtalyanların anlayaşına göreyse tam zıt...
Hybrid Otomobilden alınıcak zevki öldürür, hybrid hiçbir zaman benzinli motorlar kadar performanslı olamaz diyemeyiz belki ama bence hiçbir zaman benzinli bir motorun verdiği zevki de veremez..
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 18:01:58 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #14 : 30 Eylül 2006, 23:39:03 »
quote:

quote:

kerem alfa ne zaman gm'den motor almış.benim bildiğim gm'e motor satması.opel,saab ve gm ailesine mensup bir dolu araçta alfa'nın geliştirdiği 1,9 dizel motorlar kullanılıyo.hibrid motorlu araçlar için alfa'nında bir çalışması vardır.hatta bu konuda öncü bile sayılır.yaklaşık  tam hatırlayamıyorum 20 sene öncelerinde alfa'nın elektrikli ve benzinli hibrit motoru vardı.(eve gidince kitaptan bakarım )tam model ve  yıl belirtirim.alfa'nın  dizel ve benzinli motorlar konusunda zaten tartışmasız üstünlüğü var.bu konudada olacaktır.bekleyelim.



abi Alfa nın hangi motoru hangi rakibine göre üstün?



en basitinden güncel olarak kullandığımız 1,6 motorlar.120 hp .piyasada 120 hp 1,6 motor varmı(yeni çıkan hondalar ve tr de ilk hondalar hariç).hangi 1,6 motorda çift eksantrik,çift buji,değişken subab zamanlama sistemi,16 v,çok nokta enjeksiyon sisteminin tamamı var?ve bu özelliklere sahip bi araç 1997 model.hangi 1,9 dizel motor 150 hp güç üretiyo.bu dizel motorların (common rail dizel)öncüsü kim,ilk piyasaya çıkartan kim?hangi 2,0 lt motor 1997 yılında 155 hp güce sahipti?daha eskilere gitmeye gerek yok sanırım.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 23:39:03 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #15 : 30 Eylül 2006, 23:43:16 »
Halil'cim bir ekleme yapayım. Türkiye'ye giren ve 1.6 120 beygir denen Civic'lerin hiçbirisi Dyno'da 106 beygirin üzerine çıkamadı. Vaktiyle büyük yaygara kopmuştu hatta bununla ilgili.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 23:43:16 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #16 : 30 Eylül 2006, 23:46:00 »
Ek olarak, diğer nerdeyse tüm motorlar üst hızlarda ve yüksek devirlerde bayılır ve isteksiz devirlenirken TS motorlar fazlasıyla canlıdır. Ben 145 1.4 TS arabamla çok rahat 215 km/h görmüştüm.
Ağırlığı 1135 kg. olan 1400 cc. kaç araba son viteste ve devir kesiciye 100-150 devir kalaya kadar rahat bir şekilde hızlanabiliyor?
Dikkatinizi çekerim, 1135 hiç hafife alınacak bir ağırlık değildir, üstüne üstlük üzerinde motorun hacminin 1400 cc. olduğu düşünülünce.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2006, 23:46:00 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #17 : 01 Ekim 2006, 00:55:53 »
quote:

quote:

Alıntı
kerem alfa ne zaman gm'den motor almış.benim bildiğim gm'e motor satması.opel,saab ve gm ailesine mensup bir dolu araçta alfa'nın geliştirdiği 1,9 dizel motorlar kullanılıyo.hibrid motorlu araçlar için alfa'nında bir çalışması vardır.hatta bu konuda öncü bile sayılır.yaklaşık  tam hatırlayamıyorum 20 sene öncelerinde alfa'nın elektrikli ve benzinli hibrit motoru vardı.(eve gidince kitaptan bakarım )tam model ve  yıl belirtirim.alfa'nın  dizel ve benzinli motorlar konusunda zaten tartışmasız üstünlüğü var.bu konudada olacaktır.bekleyelim.



abi Alfa nın hangi motoru hangi rakibine göre üstün?



en basitinden güncel olarak kullandığımız 1,6 motorlar.120 hp .piyasada 120 hp 1,6 motor varmı(yeni çıkan hondalar ve tr de ilk hondalar hariç).hangi 1,6 motorda çift eksantrik,çift buji,değişken subab zamanlama sistemi,16 v,çok nokta enjeksiyon sisteminin tamamı var?ve bu özelliklere sahip bi araç 1997 model.hangi 1,9 dizel motor 150 hp güç üretiyo.bu dizel motorların (common rail dizel)öncüsü kim,ilk piyasaya çıkartan kim?hangi 2,0 lt motor 1997 yılında 155 hp güce sahipti?daha eskilere gitmeye gerek yok sanırım.


 :) eskilere gitmeyelim biliyorsun 1.6 dedin mi herşeyden önce v-tech ler var 160 beygirlerde dolanan. bugun ku 1.6 lar max. 115 beygirlerde ama torkları daha iyi ve hemen hemen diger markaların aynı modelleri ile aynı şekilde gidişe sahipler.
öncülere bakarak yanılıyoruz zaten önemli olan bugun, bence alfa hem dizel hem benzinli motorlarda geride kalmaya başlıyor..
1.9 150 hp diyorsun yani litre başına 78.9
2.0 163 lük bmw litre başına 81.5 veriyor.

bunlar mı Alfanın üstünlüğü? geçmişe dahada bakarsak 92 model civic yumurta kasa 1.6 136 hp :) yani alfa motor konusunda kötü demiyorum ama hiç kimseden de aman aman ileri değil.

bugun 2oo6 yılında 159 daki motor jts oldu 15 hp güçlendi 265 oldu ,
2oo1 yılında 3.2 motor ile 343 hp çıkaranlar oldu,ödül üstüne ödül aldı.

istediğin kadar geriye git her markanın birbirine göre üstünlük saglamış modelleri var :)
bugun bamya kategorisinde ki RC,RS gibi 2 litrelikler 2oo beygirlere dayanmışken diğer çogu marka 2 litreden 150-160 hp alıyorken ben alfada bariz bir üstünlük göremiyorum. 5 hp güçlü olmak için tork olarak geride kalmak bana daha anlamsız geliyor :)
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2006, 00:55:53 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #18 : 01 Ekim 2006, 01:28:49 »
Benim anlamadıklarım şunlar.

quote:
en basitinden güncel olarak kullandığımız 1,6 motorlar.120 hp .piyasada 120 hp 1,6 motor varmı(yeni çıkan hondalar ve tr de ilk hondalar hariç).

Diğer tüm markalara karşı üstünlüğü olan Alfa'yı neden, Honda ile kıyaslamiyoruz? :)

Eğer piyasadaki motorların iyi ya da kötü oluşunu beygirgücü ile değerlendireceksek; Honda zaten alaşağı ediyor piyasayı.

Ayrıca, Peugeot'un 120hp'lik 1.6'si da, 1997 yılında piyasaya çıkmıştı. Üstelik çift buji, ve değişken sübap zamanlamasına sahip de değildi ;)

Zaten sonuçta, bildiğim kadarı ile motorlar, sadece beygirgüçleri ile değerlendirilmezler. Motoru sadece beygirgücü ile değerlendirmek, bir otomobili sadece azami hızına göre değerlendirip performansı hakkında yorum yapmaktan farklı değildir bence.

Eğer bir motor sadece gücüne göre değerlendirilseydi, her sene oturup da "yılın motoru" yarışması yapılmaz, en çok beygir kimdeyse, direk o motora ödül verilirdi.

:)

quote:
hangi 1,6 motorda çift eksantrik,çift buji,değişken subab zamanlama sistemi,16 v,çok nokta enjeksiyon sisteminin tamamı var?
Pekçok motorda, bu özelliklerin birkaçı mevcut. Fakat bütün üreticiler, motorlarında farklı teknolojiler kullanarak, bir başarıya ulaşmaya çalışıyorlar. Örneğin VW, Fsi kullaniyor. Alfa kullanmiyor. Şimdi, Alfa, VW'nin karşısında ezilmiş mi oldu :) Merso Kompressor kullaniyor, Alfa kullanmiyor. Merso, daha mı teknolojik ki?

Parmak hesabı ile, Alfa'da biiir varyatör, ikiiii çift buji, üüüüççç ... diye sayacaksak, bu da bence motorları kıyaslama adına iyi bir yöntem değildir. Mühendislik, bu kadar basit bir şekilde değerlendirilemez.

quote:
hangi 1,9 dizel motor 150 hp güç üretiyo.

Renault'un 2.0 173'lük motoru var, VW Grubu'nun DPF 2.0 170'liği var..

quote:
bu dizel motorların (common rail dizel)öncüsü kim,ilk piyasaya çıkartan kim?


http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail

Teoriyi bulan Robert Huber , daha sonra ticari araçlarda uygulanmış, daha sonra Fiat'ın da içinde olduğu bir konsorsiyum tarafından binek otolar için geliştirilmiş, ve Bosch ile beraber geliştirme / pazarlama işlemi tamamlanmış. İlk olarak da 156'da kullanılmış.
Şimdi, sizce bu sistemin ilk olarak 156'da kullanılması, Alfa Romeo'nun dizel motor üretimindeki başarısının göstergesi ise, ben göstergeye baktığınız açıya saygı duyarım. Ama bu gösterge, bana, size anlattıklarından farklı şeyler göstermektedir! :) Bana göre, -bu yazdıklarımın ardından- common rail'in direk Alfa Romeo markası ile bağdaştırılması, abestir artık..

Ayrıca bir teknolojiyi ilk kimin bulduğundan yola çıkacaksak, çok işimiz var. Çift bujiyi Nissan, değişken sübap zamanlamayı da Honda, ilk defa kullanmıştı. Bugün her ikisini de Alfa kullaniyor. Alfa, sonradan uyandı diye, Nissan'a, Honda'ya ezilmiş mi oldu ki.. :) Motorları geride mi kalmış oldu?

quote:
hangi 2,0 lt motor 1997 yılında 155 hp güce sahipti?
PSA grubunun 167'lik motoru var , Lexus IS 200 var...

Aslında çok mantıksız birşey bu, elimde birkaç autoshow kataloğu, ve 1997 yılının car dergisi, burada bakıp mesaj yaziyorum. Sırf enayi bir havafiltresi ile bile, 2-3birim oynayan, ve sadece aracın üretebildiği fabrika verisi azami gücü gösteren bir değerin, bir kıymetinin olmaması lazım, bence... Arabaları, azami hızlarına, ya da kapı içlerideki hoparlör sayısına göre değerlendirmekten farkı yok bunun.

Eğer siz beygirgücüne bağlı olarak, bir motorun rakiplerinden iyi, azami süratine bakarak bir otomobilin rakiplerinden hızlı, airbag sayısına bakarak bir otomobilin rakiplerinden güvenli olduğunu yazacaksanız, eyvallah.

Ama bence, işler bu kadar basit yürümüyor.

Herhangi bir üreticinin motor teknolojisinin, diğerlerine göre fersah fersah iyi olduğunu düşünmüyorum. Bence motorlar eskiden hiç olmadığı kadar birbirine paralel özellikler gösteriyor. Zaten, yeni bir özellik çıktığı zaman, bu özellik de, geliştirenin elinde kalmiyor; bakın Fiat'çılar, hemen Bosch ile işbirliğine giriyorlar, Bosch common rail'i Merso'yla paylaşiyor, bu arada, Fiat, Common Rail 'i iyi bir pazarlama stratejisi ile Alfa'nın üzerinde tanitiyor..

quote:
Halil'cim bir ekleme yapayım. Türkiye'ye giren ve 1.6 120 beygir denen Civic'lerin hiçbirisi Dyno'da 106 beygirin üzerine çıkamadı. Vaktiyle büyük yaygara kopmuştu hatta bununla ilgili.
Benzer birşey duymuştum; ama sanırım bu Anadolu Honda'nın, aracın teknik verilerini yanlış ilan etmesi ile ilgili bir sorun :) Honda motorları, 120hp 'yi çıkartamiyor diye birşey yok yani...

quote:
Ben 145 1.4 TS arabamla çok rahat 215 km/h görmüştüm.
Ağırlığı 1135 kg. olan 1400 cc. kaç araba son viteste ve devir kesiciye 100-150 devir kalaya kadar rahat bir şekilde hızlanabiliyor?
Dikkatinizi çekerim, 1135 hiç hafife alınacak bir ağırlık değildir, üstüne üstlük üzerinde motorun hacminin 1400 cc. olduğu düşünülünce.


Sadece bu parametreye bakarak da, motoru iyi ya da kötü olarak niteleyemeyiz bence yine. 1.4 kompakt araba ile 215 yapiyordun abi, ama alt devirlerde nasıldı durumlar? Ya yakıt tüketimi, 1.4 motorlu bir 306'ya göre nasıldı? :) Motor dediğin, sırf tek bir işte başarılı ise (ve o iş de, yüksek devirde beygir vermek ise), benim açımdan çok da başarılı sayılmıyor, mesela.

Bir de son ekleme yapayım; ben sadece Alfa'nın değil, diğer hemen her üreticinin, aynı ya da benzer düzeyde ürünleri olduğunu düşünüyorum, özellikle bu tip çok satan 1,6 ve 2.o motorlarda. Alfa'ya karşı birşey yazmiyorum..


Edited by - dantelk on 01/10/2006  01:31:49

Edited by - dantelk on 01/10/2006  01:40:53
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2006, 01:28:49 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #19 : 01 Ekim 2006, 01:54:45 »
Farklı araçların motorları farklı karakterler gösterir. Alfa Romeo motorları yüksek devirli tabir edilen motor grubundadır. BMW de keza öyle. Alfa Romeo alan biri -bilerek alan birinden bahsediyorum- motorunun yüksek devir çevirmeyi sevdiğini ve gücünü yüksek devirlerde vereceğini bilir. Bilinçli tüketici de tercih ettiği karakteri satın alır.
Ben Alfaların gücünü yüksek devirlerde vermesinden hoşlanıyorum. Otoban sürüşlerinde de bu zevki birçok defalar tattım. Ama dediğim gibi bu bir tercih meselesidir. 1.4 306 benim gözümde hiç bir değri olmayan bir arabadır. 1.4 TS'den daha az yakması beni ilgilendirmiyor-seni ilgilendiriyor olabilri-. Senin tercihin minimum yakıtla maksimum menzil ise zaten baştan beri yanlış araç kullanmışsın. Ben zevkimi aldım tamam diyorsan da zevkini aldığın kısım ile görüş bildirmeni tercih ederdim doğrusu. Artık tercihin ekonomik motorlarsa Alfa motorlarını beğenmemen gayet normaldir, bunu tartışıyo olmak bile saçma.
1.4 bir motorun marka be olursa olsun 215 km/h çevirebilmesi, dahası en üst viteste maksimum devir bandına çıkabilmesi bir başarıdır. Ancak bu durum pek tabi ki onu  dünyanın en mükemmel motoru yapmaz. Bu o motoru üstüne basa basa söylüyorum, bu tarz bir motor tercih eden bir kullanıcı için "harika bir motor" yapar.

Renault'un motoru 172 beygir verir doğrudur, ancak otomobil kritiklerinin nerdeyse tamamı bu motordan hiç te 172 beygir çıkıyormuş gibi durmuyor demiştir.

Vtec'i örnek vermişsiniz. Bu çok güzel, çünkü bu motor da yukarıda saydğım özelliklerde bir motordur. Özellikle 5000 devir altında bariz bir şekilde standart özellikler sunan tabiri caizse eşek bir motordur. Gerçek gücünü 5000 devirden sonra verir, ve kullanıcıları bunu bilir ona göre satın alır ve kullanırlar. Mesela ekonomik bir sürüş tercih eden biri için 160 beygirlik Vtec motor saçma sapan gereksiz bir motordur.

Umarım ne demek istediğimi doğru anlatabilmişimdir.
Ben körü körüne alfa motorları mükemmeldir demedim hiçbir zaman. Söylediğim tek şey, motorlarının yüksek devir bandında güç üretmesini seven sürücüler için gayet başarılı motorlardır. Bu başarıyı üretildiği yıllar için konuşuyorum tabi ki.
 Artık yerini JTS motorlara terketmesi gerektiğini eski topiclerden de savunduğumu o topicleri hatırlayanlar bilirler.

Alfa Romeo özellikle geçmiş yıllarda-ki bu dediğim motorlarını öz be öz Alfa mühendisleri tarafından tasarlanan ve üretilen yıllar- Alfa Romeo birim hacimden hep yüksek beygirler çıkarmış ve yüksek sürüş zevki vermiş bir markadır.
Alfa Romeo'ya bu kadar büyük hayran kitlesi sağlamış ve peşinden koşan adlarına "alfisti" denen delilerin :) oluşma sebebi de budur. Vaktiyle Alfa Romeo 1300 cc.-1750 cc. ile deli gibi giden makineler yapmıştır. O yıllarda diğer markalar çok daha yüksek motor hacimleri ile bile bu başarıyı yakalayamamışlardır.

Neyse ya, gene bir sürü yere kaydı konu.
Bilinçli tüketici-sürücü bir otomobilden ne istediğini ve ne beklediğini bilen kişidir. Alfa Romeo'yu bilmeden sadece tasarımına aşık olup alan kişiler için Alfa'lar çok yakan, parçası pahalı işçilik kalitesi düşük arabalardır. Ancak bilerek alan kişiler için kısa turlu direksiyonları, muhteşem yol tutuşları, harika motor sesi olan özellikle yüksek süratlerde büyük zevk veren makinalardır.

Ekonomik sürüş tercih edenler için dizel motorlar üretilmiş zaten. Alfayı beğenmeyen bir zahmet kendine bir dizel edinsin.

Alfa Romeo'nun sahibine ne vaad ettiğini bilmeyenlerin Alfa Romeo kullanmasına hiç gerek yok...
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2006, 01:54:45 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #20 : 01 Ekim 2006, 03:07:57 »
quote:

Farklı araçların motorları farklı karakterler gösterir. Alfa Romeo motorları yüksek devirli tabir edilen motor grubundadır. BMW de keza öyle. Alfa Romeo alan biri -bilerek alan birinden bahsediyorum- motorunun yüksek devir çevirmeyi sevdiğini ve gücünü yüksek devirlerde vereceğini bilir. Bilinçli tüketici de tercih ettiği karakteri satın alır.
Ben Alfaların gücünü yüksek devirlerde vermesinden hoşlanıyorum. Otoban sürüşlerinde de bu zevki birçok defalar tattım. Ama dediğim gibi bu bir tercih meselesidir. 1.4 306 benim gözümde hiç bir değri olmayan bir arabadır. 1.4 TS'den daha az yakması beni ilgilendirmiyor-seni ilgilendiriyor olabilri-. Senin tercihin minimum yakıtla maksimum menzil ise zaten baştan beri yanlış araç kullanmışsın. Ben zevkimi aldım tamam diyorsan da zevkini aldığın kısım ile görüş bildirmeni tercih ederdim doğrusu. Artık tercihin ekonomik motorlarsa Alfa motorlarını beğenmemen gayet normaldir, bunu tartışıyo olmak bile saçma.
1.4 bir motorun marka be olursa olsun 215 km/h çevirebilmesi, dahası en üst viteste maksimum devir bandına çıkabilmesi bir başarıdır. Ancak bu durum pek tabi ki onu  dünyanın en mükemmel motoru yapmaz. Bu o motoru üstüne basa basa söylüyorum, bu tarz bir motor tercih eden bir kullanıcı için "harika bir motor" yapar.

Renault'un motoru 172 beygir verir doğrudur, ancak otomobil kritiklerinin nerdeyse tamamı bu motordan hiç te 172 beygir çıkıyormuş gibi durmuyor demiştir.

Vtec'i örnek vermişsiniz. Bu çok güzel, çünkü bu motor da yukarıda saydğım özelliklerde bir motordur. Özellikle 5000 devir altında bariz bir şekilde standart özellikler sunan tabiri caizse eşek bir motordur. Gerçek gücünü 5000 devirden sonra verir, ve kullanıcıları bunu bilir ona göre satın alır ve kullanırlar. Mesela ekonomik bir sürüş tercih eden biri için 160 beygirlik Vtec motor saçma sapan gereksiz bir motordur.

Umarım ne demek istediğimi doğru anlatabilmişimdir.
Ben körü körüne alfa motorları mükemmeldir demedim hiçbir zaman. Söylediğim tek şey, motorlarının yüksek devir bandında güç üretmesini seven sürücüler için gayet başarılı motorlardır. Bu başarıyı üretildiği yıllar için konuşuyorum tabi ki.
 Artık yerini JTS motorlara terketmesi gerektiğini eski topiclerden de savunduğumu o topicleri hatırlayanlar bilirler.

Alfa Romeo özellikle geçmiş yıllarda-ki bu dediğim motorlarını öz be öz Alfa mühendisleri tarafından tasarlanan ve üretilen yıllar- Alfa Romeo birim hacimden hep yüksek beygirler çıkarmış ve yüksek sürüş zevki vermiş bir markadır.
Alfa Romeo'ya bu kadar büyük hayran kitlesi sağlamış ve peşinden koşan adlarına "alfisti" denen delilerin :) oluşma sebebi de budur. Vaktiyle Alfa Romeo 1300 cc.-1750 cc. ile deli gibi giden makineler yapmıştır. O yıllarda diğer markalar çok daha yüksek motor hacimleri ile bile bu başarıyı yakalayamamışlardır.

Neyse ya, gene bir sürü yere kaydı konu.
Bilinçli tüketici-sürücü bir otomobilden ne istediğini ve ne beklediğini bilen kişidir. Alfa Romeo'yu bilmeden sadece tasarımına aşık olup alan kişiler için Alfa'lar çok yakan, parçası pahalı işçilik kalitesi düşük arabalardır. Ancak bilerek alan kişiler için kısa turlu direksiyonları, muhteşem yol tutuşları, harika motor sesi olan özellikle yüksek süratlerde büyük zevk veren makinalardır.

Ekonomik sürüş tercih edenler için dizel motorlar üretilmiş zaten. Alfayı beğenmeyen bir zahmet kendine bir dizel edinsin.

Alfa Romeo'nun sahibine ne vaad ettiğini bilmeyenlerin Alfa Romeo kullanmasına hiç gerek yok...


Valla, yazıyı bana hitaben mi yazdınız bilmiyorum da, benim söylediklerime cevap veren hiçbir tarafını bulamadım birtürlü :)

Sonuçta, burada Alfa'yı beğenip beğenmeme meselesi yok. Bir motor var, ve bu motoru değerlendiriyoruz. Kısa turlu direksiyonlar bilmemne nerden çıktı ki :) Teknik birşeyden bahsediyorum ben...

Ben 306 motoru daha iyidir demiyorum, sadece bir örnek olması açısından, motorun sadece tek bir yönü (maksimum hız çevirebilmesi?) ile değerlendirmek yanlış olabilir diyorum.

Kimse kimsenin zevkine laf edecek değil, twinspark motorlar ya da boxer motorlardan hoşlananlar, bu motorlara sahip modelleri alırlar zaten. Her otomobilin kullanıcısına kendine has birşey sunar. Ama beygir hesabı ile, dünyadaki bir ton otomobil üreticisini bir kalemde silip "önderiz" demek de, yanlıştır bana göre. Ben bununla ilgili olarak yazdim. Yoksa Alfa motorları 5 para etmez, ancak yüksek hıza çıkar demedim.? Hatta yüksek beygir gücü önemsizdir de demedim.

Konu, "Alfa zaten motor üretiminde öncüdür, hybrid motorda da öncü olmuştur" lafından açıldı, şimdiyse "Alfa böyle(...) motorlar üretiyor, beğenen alır beğenmeyen almaz" a geldi....

Edited by - dantelk on 01/10/2006  03:24:27
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2006, 03:07:57 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #21 : 01 Ekim 2006, 03:53:16 »
Ne alakası var Kerem'cim. Benim bahsettiğim gayet teknikti. Lafı uzatınca iş kısa turlu direksiyona bilmenneye kadar gitti.
Demek istediğim mesele en iyi motor ya da en yüksek devir meselesi değil. Tercih edilen sürüş tarzına göre motor karakteristiği.
Kimisi yüksek devir çeviren motorları tercih eder, kimisi düşük devirde maksimum torkunu veren ama yüksek devirlerde cansız olanı. O üstün bu üstün olayından ziyade bir motordan ne beklediğinizi iyi belirleyip ona göre tercihinizi yapmak.

Alfa motorları vaadettiği sürüşü sağlayabilmek adına yüksek devirlerde güç üretir, mesele bu.Bu onu ne süper yapar ne de kötü.

Ama benim fikrimce birim hacimde gayet başarılı motorlardır. Şu an kullandığım 2.0 95-96 yılı dizaynı bir motor. Şu anda 2006 yılındayız ama hala piyasadaki 2.0 motorların %90-95'inden daha performanslı. Tasarımının üzerinden geçen yaklaşık 10 seneye rağmen durum bu ise bu motor başarılı mıdır değil midir?
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2006, 03:53:16 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #22 : 01 Ekim 2006, 04:25:11 »
quote:

Ne alakası var Kerem'cim. Benim bahsettiğim gayet teknikti. Lafı uzatınca iş kısa turlu direksiyona bilmenneye kadar gitti.
Demek istediğim mesele en iyi motor ya da en yüksek devir meselesi değil. Tercih edilen sürüş tarzına göre motor karakteristiği.
Kimisi yüksek devir çeviren motorları tercih eder, kimisi düşük devirde maksimum torkunu veren ama yüksek devirlerde cansız olanı. O üstün bu üstün olayından ziyade bir motordan ne beklediğinizi iyi belirleyip ona göre tercihinizi yapmak.

Alfa motorları vaadettiği sürüşü sağlayabilmek adına yüksek devirlerde güç üretir, mesele bu.Bu onu ne süper yapar ne de kötü.

Ama benim fikrimce birim hacimde gayet başarılı motorlardır. Şu an kullandığım 2.0 95-96 yılı dizaynı bir motor. Şu anda 2006 yılındayız ama hala piyasadaki 2.0 motorların %90-95'inden daha performanslı. Tasarımının üzerinden geçen yaklaşık 10 seneye rağmen durum bu ise bu motor başarılı mıdır değil midir?


Benim bütün bunlara bir itirazım yok, benim tek itirazım başka birşeye idi zaten :)

TS Motorlar başarılı idiler ama, bugün 0km alacak olsam, hiç şansı olmaz doğrusu :) TS'lerin en büyük şanssızlığı varyatör, çok gölge oldu; halbuki alakasız bir tasarım hatasi sadece.

Ben söylemeye çalıştıklarımı madde madde toplayayım en iyisi->
1) Dünyadaki dişe dokunur her üretici, sağlam motor yapma potansiyel ve altyapısına sahip. Zaten herkesin motoru üç aşağı beş yukarı birbirine benziyor.

2) Eskiden her üreticinin iddialı olduğu bir nokta vardı; sürüş zevki, performans, tüketim.. vs. Şirket evliliklerinin ardından, maliyetler düştü, ve her ihtiyaca uyan (ya da hiçbir ihtiyaca tam uymayan?) motorlar piyasayı bürüdü. Artık her üreticinin motoru iyi, her otomobilin kalitesi yüksek, her otomobil güvenli.

Buna bağlı olarak, Alfa'nın ürettiği motorlar da, bugün eskiden olduğu kadar "parlamiyorlar". Diğer üreticiler de, motor konusunda hayli iddialılar. Bu durum, Alfa ve diğer markaların motorları arasındaki farkın kapanmasına sebep oluyor -bence. Zaten teknik veriler de ortada, herkes birbirine denk motorlar üretiyor; hatta dikkat ettim, dizellerde Laguna ile 159'un kirlilik değerleri bile (co2) aynı! :)

Ben kendi adıma eminim ki, 159'un motoru yerine, denk güce sahip, mesela Renault'un bir motoru adapte edilse, arada bir fark olduğunu ancak 159'u tanıyanlar anlar. Alfa'nın JTD'si yerine Ford'un tdci'sini koy, büyük ihtimalle fark pek belli olmayacaktır. Benim hissim bu yönde.

"İyi" motor üretebilen tek marka, Alfa değil artık :) Alfa'nın bugün piyasada olan motorları, rakiplerinden çok farklı değiller... Hatta bazı rakiplerin gerisinde kaliyorlar. Zamanında iyi özellikler sunan TS motorları takdir ediyorum, ama, sonuçta kataloglara bakiyorum, bazı otomobiller de benzer güçleri üretiyormuş o zaman da... Çok bariz bir fark göremiyorum... Kimi otomobil 5hp güçsüzmüş, kimisi biraz daha güçlü.. Tıpkı şuanda olduğu gibi.

Edited by - dantelk on 01/10/2006  04:41:31
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2006, 04:25:11 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #23 : 01 Ekim 2006, 13:47:47 »
Kerem ufak bir şeyi düzelteyim. Alfa'da da FSI var , JTS dediğimiz şey FSI ile aynı mantıkta işliyor zaten.

Alfa'nın motorları konusuna gelince. Eski motorlardan konuşuyorsak ben TS'lerin rakiplerine oranla üstün olduğunu savunanlardanım. Şimdi bizim TS'leri kalkıp da VTI'lar ile karşılaştırmaya kalkmayalım çünkü Alfa'nın 1.6 TS'yi yaparkenki amacı bir GTI üretmek değildi. Kendi sınıfındaki araçlar arasında iyi giden bir arabayı üretmekti amaç. Dolayısıyla bence M3 - 3.2 JTS karşılaştırması ne kadar doğru bir karşılaştırma değilse VTI - TS karşılaştırması da aynı şekilde. M3'ü yaparken BMW diyor ki alın bunu Porsche kovalayın. Biz Brera'yı yaparken alın Porsche kovalayın demiyoruz. İlla ki isteyen varsa gidip arabayı almadan diyor ki "Ben Autodelta versiyonunu istiyorum" , İngiltere'de de hazır Autodelta versiyonunu size veriyorlar.
Yani önemli olan üretim amacı. Alfa da M3'e denk bir motor yapar ve kullanır , gördüğümüz üzere 8C motoru Maserati'yle işbirliği içinde yapılıyor ve Ferrari kovalayacak niteliklere sahip olacak 8C. Yani mesele yapamama meselesi değil , tercih meselesi.
Dolayısıyla karşılaştırma yaparken "S2000 2 litre 240 beygir , EK9 1.6 litre 185 beygir , Alfa nerde?" diye değil de aynı sınıftaki iki motoru karşılaştırmak daha iyi. Mesela 155'in 155 hplik 2.0 TS motor kullandığı zamandaki rakiplerine bakın. Opel Vectra 2.0 GLS 115 hp idi , GT ise önce 150 hp idi sonra da 136 hp'ye düşmüştü bir örnek olarak. Opel'in "GT" olarak piyasaya sürdüğü bir modelden bile daha güçlü. 96 yılında yeni Vectra çıktı , 2.0 GLS'ler kaç HP idi ? 136 hp. Renault Laguna'nın kuvvetli versiyonu 140 hp. Örnekler çoğalır. Sürüş karakterlerine bakın bu motorların , Vectra , Laguna gibi bütün klasik orta sınıf araçlar az yakıt tüketeyim , bütün devir bandında benzer güç sunayım , iğrenç bir motor sesim olsun tarzı şeyler sunuyorlar. Ama Alfa'nın onlardan ayrılan yönü aynen arabalarında da olduğu gibi standardı istemeyen insanlara yönelik. TS motorlar her devirde iyi değiller , bir Fransız arabası kadar az yakıt tüketmiyorlar ama muhteşem motor sesi , rakiplerinden daha fazla devir çevirmesi ve üst devirlerde muhteşem gidişleri , sürüş zevkine çok büyük katkılarıyla , zevk arayan insanlar için biçilmiş kaftan. TS motorların oldukça dayanıklı olduğunu da hepimiz biliyoruz. Kaç kişi bugüne kadar TS motorundan şikayetçi oldu ?
Çıkan JTS'ler de gayet güzel motorlar. Mesela 1.9 JTS çoğu kişi tarafından 2 litre olarak algılanıyor ancak bu motorun hacmi 1850cc civarında , performans gösterememesinin ana sebebi de 159'un çok ağır olması. Mesela aynı motoru Honda Accord'a koyalım ve aradaki 150cclik farka rağmen görelim , Honda motoru mu daha performanslı Alfa motoru mu. Hâla güzel motorlar üretiyor Alfa ama yeni modellerin hepsi çok ağır olduğu için performansını gösteremiyor motorlar. Dayanıklılık konusunu ise ilerleyen yıllarda göreceğiz.
Bence Alfa'nın motor konusunda en dişli rakibi her zaman olduğu gibi şu anda da BMW , ama şimdi kalkıp da "BMW 5 litre 507 hp motor üretti Alfa'yla karşılaştırılır mı hiç" demeyin , dediğim gibi her motor kendi klasmanında karşılaştırılır , Alfa'nın da BMW kadar geniş kaynakları olsa , M5 sınıfında araba üretmeye karar verseler o zaman görürüz BMW kadar iyi olacak mı olmayacak mı. Ama şu anda en azından 3.2 litreye kadar olan motorları karşılaştırma şansımız var ve görüyoruz ki iki marka da bu hacimlerde ciddi motorlar hazırlıyor.
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2006, 13:47:47 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
HİBRİD TEKNOLOJİSİ VE ALFA ROMEO
« #24 : 01 Ekim 2006, 14:15:43 »
Önder'cim gene çok güzel yazmışsın :)
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2006, 14:15:43 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal