Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Katalitik Konvektör Fiyatı?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Anıl

Bugün egzos için sanayiye gittiğimde, egzoscuda 156 kat.kon. buldum,orjinal sıfır OEM ekipman yan sanayi değil, bildiğiniz gibi bu araçta susturucu ve konvektör birarada bana verdikleri fiyat 220TL, bana uygun geldi siz ne diyorsunuz! İşin gerçeği bende şuan kat.kon. yerine küçük susturucu var ama 7ay sonrada vizeye girmem lazım ve bu durumda geçemem ve kat.kon. takmam lazım, birde elimde supersprint son susturucu var ama şuan ki küçük susturucuyla beni ses bakımından rahatsız ediyor, bu kat.kon. takarsam seste belirgin azalma olur mu ve fiyat uygun mu?İşin özü Supersprint'i de kullanmak istiyorum ama motorun güzel senfonisinin önüne geçiyor...
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

ATA

#1
Supersprint ve katalitik kombinasyonu ile kullanırsan seste azalma mutlaka olacak ama bu azalma malesef alt devirlerde fazla olmayacak. Üst devirlerde zaten az çıkan ses dahada azalacak ama alt devirlerdeki rahatsız olduğun uğultunun çok azalacağını sanmam, çünkü zamanında çok kombinasyon denedim. Universal egsozlarda alt devirde o rahatsız edici ses hep var 156da. Ama denemeden hiç bir şey bilinmez, belki ses hoşuna gider ve SSi kullanmaya devam edersin.

Bu arada seste azalma olmasının sebebi, seninde dediğin gibi kat.+susturucun birarada olması. Yani sende kat yerine 2 susturucu koyarsan aynı sesi ve geribasıncı elde edersin.

220lira çok uygunmuş, ama tüvtürk vizesine arkadaşım katalitik iptali ile geçti. Şimdilerde Euro normların pek taktıkları yok, denetimleri biraz gevşetmişler sanırım.

Bu gün okulda stock egsozuyla gördüm, halbuki SS'i çok merak etmiştim =)

Edited by - ATA on 26/03/2009  22:55:56
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ee1122

#2
bildiğim kadarı ile vizede katalitiğe bakmıyorlar, egzoz emisyonunda sıkıntı çıkarabilir diye düşünüyorum

Anıl

#3
quote:

Supersprint ve katalitik kombinasyonu ile kullanırsan seste azalma mutlaka olacak ama bu azalma malesef alt devirlerde fazla olmayacak. Üst devirlerde zaten az çıkan ses dahada azalacak ama alt devirlerdeki rahatsız olduğun uğultunun çok azalacağını sanmam, çünkü zamanında çok kombinasyon denedim. Universal egsozlarda alt devirde o rahatsız edici ses hep var 156da. Ama denemeden hiç bir şey bilinmez, belki ses hoşuna gider ve SSi kullanmaya devam edersin.

Bu arada seste azalma olmasının sebebi, seninde dediğin gibi kat.+susturucun birarada olması. Yani sende kat yerine 2 susturucu koyarsan aynı sesi ve geribasıncı elde edersin.

220lira çok uygunmuş, ama tüvtürk vizesine arkadaşım katalitik iptali ile geçti. Şimdilerde Euro normların pek taktıkları yok, denetimleri biraz gevşetmişler sanırım.

Bu gün okulda stock egsozuyla gördüm, halbuki SS'i çok merak etmiştim =)

Edited by - ATA on 26/03/2009  22:55:56


Zaten egzosu bugün söktürdüm, gerçekten kafam çorba oldu!SS'i sessiz diye almıştım ama alt devirde çıkan uğultu beni rahatsız etti,sonuçta eşimle ailemle sağa sola gidiyoruz rahatsız olmalarını istemem,şuan gerçekten ne yapacağımı bilmiyorum orjinale döndüm SS'i kenara koydum,chip,filtre ve son susturucudan sonra kat. koyup performans düşmesini istemiyorum.
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

ATA

#4
Anıl sende biliyorsun zaten ama yepyeni kat. performas düşürmez normade ama senin araç chipli olduğundan kat. iptali ile daha iyi verim alacağın kesin. Elinde eski kat.ın durmuyorsa bir gün benim eski katı denemen için vereyim, SS ile bi dene. Ben vize için saklıyorum bitik katımı. Denemiş olursun. Kafanda soru işareti kalmaz.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Anıl

#5
Kat. yenide olsa güçten düşürür, ya esasında komple egzosda yapsan 3-5HP farkedecek,bunu hissetmek bile zor ama bir yerden başladık devam etmek lazım. Eski sahibi sağ olsun söküp sallamış konvektörü, şahsen ben kat. geriye takmak istemiyorum onun yerine en büyük boy susturucu alıp, SS'i geri takmak istiyorum eğer ses biraz kesilecekse, of ya bir süre uğraşmayayım,sök tak yapmaktan borular kaynak dolacak! Daha önce başka araçta modele özel Remus kullandım,düz boru çekince bile ses alamadım,üniversaller çok farklı...
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Alfadanadam

#6
156 2.0'da, kat iptali ve yerine turbulans tüpü, sonda da SS ile kullandım. Rahatsız olsum SS'i bir arkadaşıma hediye edip orjinal susturucumu taktım. Yaklaşık 1 sene sonra da türbülans tüpünü söküp, çok iyi durumdaki kat.'ı geri taktırdım. Bence en verimli kombinasyon orjinal olanı. Gerek alt devirler gerekse yakıt anlamında en ideali yani.

Anıl

#7
Sanırım bende öyle yapıcam, modele özel susturucu olmadıktan sonra sesin çözümü yok ama özel susturucuda 1000TL civarı değmez..Şuan herşey orjinal sadece konvektör yok! Vizeyede kat.sız girip denemeyi düşünüyorum. Birde kat yerine bir,susturucu yerine bir toplam 2 susturucu çözüm olur mu ki? Kolay işlemde değil ki söküp,takıp deneyesin
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Alfadanadam

#8
Vizede hiçbir problem yaşamazsınız o açıdan dert etmeyin hiç. Kat yokken de egzos gazı analizlerim çok iyi çıkardı benim.

ATA

#9
You are not allowed to view links. Register or Login

Anıl Abi bi şu başlığı incele istersen. Zamanında yazmıştım. Bu 1 susturucuyu söküp deneyeceğim. Farkı yazarım.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Anıl

#10
Evet Ata bende böyle birşey düşündüm en son, buna ek olarak SS'i takayım dedim ama gerçekten sıkıldım, egzosu toplam 2-3saat kullandım ve ses rahatsız etti! Benim SS'i alma sebebim son susturucumun (orjinal OEM) artık yavaş yavaş miladını doldurması,dıştan parmak ucu kadar çürüme başladı, egzoscum bunlarda 3 kat olduğunu üst katmanın çürüdüğünü altta izolasyon ve krom katmanın olduğunu bununda beni 7-8ay götüreceğini sonra yenisini takmam gerektiğini söyledi, yan sanayi yerli malı 150-180TL arası değişiyor, ömrü desen 2 yıl gider,kaliteyi zaten hiç sorma! Bende düşündüm dandik egzosa o parayı vereceğime ikinci el SS alırım, hem sessiz egzos hem de evladiyelik, sonuçta sıfır ayarında SS buldum ve aldım ama gel gelelim düşük devirde sanki içerde bas hoparlör çalışıyor,bende söktüm orjinali taktım şuan SS'de kenarda, dediğim gibi bende kat yerinde sadece apaçi tarzı küçük susturucu var, seninki gibi çift susturucu taksam belki sese çözüm olur ama denemek lazım, beğenmezsem adama sök abi demeye artık dilim varmıyor, SS üniversal olduğundan ve bizim egzos girişi yukarıdan çıkışı aşağıdan olduğundan takması zor oluyor!Adamların duasını alıyorum Sen bu uygulamayı nerde yaptırdın, denemekte fayda var, benim çok iyi tanıdığım Egzos market var, birde bir iki iş yaptırdığım Şaban Usta var, artık adamlara sök-tak demekten dükkanın önünden geçemiyorum...
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

ATA

#11
Şaban Ustaya gidiyorum ABi ben. Egsoz marketede bir çok defa gittim ama kesin çözüm Şaban.

Bende bu hafta içi siyah susturucuyu çıkartıcam. Çünkü uzun süreli kullanımdan sonra aradaki farkı anlayabilirim gibi geliyor. E zaten 1 sene olmuş takalı. =) Sökeyim, bide böyle bakayım =)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Levent Sırma

#12
156 nın kat.kon. nü nereden alabilirim. Bilgi verirmisiniz.

Anıl

#13
Peşin para orjinal alfa romeo parçası (yan sanayi değil) 220TL izmirde 3.sanayide şaban ustada...Ellerinde kalmış,çıkarmak istiyorlar herhalde!
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

antihero

#14
Geçen yeni son susturucu takılırken baktık ki benim katalitik konvertör bitmiş. Orjinalini bulabileceğim bir yer...?

Edited by - antihero on 16/02/2012  00:14:31
145 QV
156 2.0 SW SS
145 1.6 TS Sportivo

ku2

#15
Bırak öyle kalsın...
kat iptal işte..daha ne olsun..

dünya parası isterler orjinali için ve gerek de yok bana sorarsan.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

dnr1

#16
Süpersprint olsun diger marka olsun sessizlik için çift çıkış önemli..çünkü çift çıkışta tüp içinde tek giriş çift boru oluyor çapları teke göre daha küçük oldugundan baslı ses vermiyor..işte sessizlik özelligi için tüp içinde 2 borudan geldigine dikkat edin yoksa ne takılırsa takılsın o bas gıtmez zaten bu çift boru özelligi sadece remus ve ss de var...
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

ATA

#17
Mesut Bey bahsettiğiniz durumun çift çıkış olması ile hiç bir alakası yok. Susturucunun içine baktığınızda doğrudan karşıyı görüyorsanız bu egsoz freeflow egzozdur ve bahsettiğiniz bas ses daha fazla hissedilir.
Sizin dediğiniz çift çıkış yada tek çıkış farketmez eger susturucu kazanının içinde bir odacık varsa bu sesi bir nebze azaltabilir.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

antihero

#18
Ata'nın dediği gibi benim yeni taktırdığım Remus'un içinde odacık olduğundan ses yok
145 QV
156 2.0 SW SS
145 1.6 TS Sportivo

antihero

#19
Katalitik konvertör arayışındayım. Altta verdiğim linkte buldum.  Son susturucuyu değiştirirken aracımda gördüğüm katalitik konvertör bunun birebir aynısıydı. Ancak model yılı 1997-5/2000 yazıyor. Benim aracım 2002 model. Bir fikri olan var mı?

You are not allowed to view links. Register or Login

Edited by - antihero on 02/03/2012  12:54:29
145 QV
156 2.0 SW SS
145 1.6 TS Sportivo

Nonclose

#20
Madem konu açılmış hemen sorayim.Gaza bastığımda tırrrr şeklinde gelen sesin katdan gelme ihtimali varmıdır ??

antihero

#21
vardır
145 QV
156 2.0 SW SS
145 1.6 TS Sportivo

alfistahakan

#22
quote:

Katalitik konvertör arayışındayım. Altta verdiğim linkte buldum.  Son susturucuyu değiştirirken aracımda gördüğüm katalitik konvertör bunun birebir aynısıydı. Ancak model yılı 1997-5/2000 yazıyor. Benim aracım 2002 model. Bir fikri olan var mı?

You are not allowed to view links. Register or Login

Edited by - antihero on 02/03/2012  12:54:29



Fiyatlar çok uçuk .Örneğin 146 için 500 küsür tl yazmış.Marea ile birebir aynıdır fiyatı 250 tl'dir.Tanıdık egsozcu varsa konuşun çok daha uygununu bulursunuz.
Hakan
Forever Alfa

antihero

#23
Bence fiyat iyi, egsozcumunda düşüncesi benimle aynı. Kesin bilgim olmamakla beraber stilo, bravo'nun ki de aynı diyorlar. Nasıl öğrenebiliriz bunu?
145 QV
156 2.0 SW SS
145 1.6 TS Sportivo

antihero

#24
EPER den nasıl bulacağız muadilini?
145 QV
156 2.0 SW SS
145 1.6 TS Sportivo